Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

On 2016. 08. 28. at 15:06, dsteel írta:

A Nagy Beázást követve nekiestem az első ajtók kárpitjainak, mindkettőt sikeresen le is szedtem, a hangszórókat körbeszilóztam, mindenhol leellenőriztem az ajtón lévő alsó lyukakat, ott nem volt eltömődés. Egyúttal kitakarítottam a kerékdob mögötti vízelvezetőket, na onnan jött ki a dzsuva rendesen. Nem szedtem le a dobot, mert arra nem volt időm, hanem nyitott ajtóknál amolyan csőgörény-félét bedugva kapartam ki rengeteg koszt, meg felülről slaggal folyattam be a vizet, amíg a kosz tartott. Visszatérve a beázáshoz: bár körbekentem a hangszórókat, szinte biztos vagyok benne, hogy nem ott tört be a víz, hanem az ajtó alján, középen lévő kárpitrögzítő-csavarnál. Ott volt vízfoltos a nejlon és ott volt elválva a kasztnitól, alá is nyomtam ott szilót meg körbe mindenhova. Csatolok képeket is. Nem volt nagy ügy leszedni a kárpitot, még nekem sem, irodalom is van róla képekkel.

Más: meglepetésemre rozsdapöttyöket vettem észre a jobb egyes ajtó alján, csatolok képet is róla. Oké, hogy ott éri hó meg sár meg só, de mégis galvanizált a kasztni, törve nem volt. Én azt hittem, ha nincs törve, a H astra kasztnija örök darab. Értem én, hogy 8 éves már, dehát mégis. A jobb elsőn semmi ilyet nem látok.

IMG_20160828_103723_www.kepfeltoltes.hu_

IMG_20160828_103730_www.kepfeltoltes.hu_

IMG_20160828_103755_www.kepfeltoltes.hu_

Nekem is van, sajna......11 éves a gép....igaz, nekem a jobb első ilyen.....ha találsz rá megoldást, mit lehetne vele kezdeni, örömmel venném.....:)

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Maybal írta:

Nekem is van, sajna......11 éves a gép....igaz, nekem a jobb első ilyen.....ha találsz rá megoldást, mit lehetne vele kezdeni, örömmel venném.....:)

Nekem is a jobb első, ahogy írtam :) Lehet, hogy nem foglalkozom vele, le kéne csiszolni meg glettelni, de az nekem még sose sikerült úgy, hogy ne jött volna ki ugyanúgy a rozsda. Szakihoz csak ezért nem fogom vinni szerintem....

Link to comment
Megosztás:

Elvileg 12 év az átrozsdásodás elleni garancia a H Astrára, de sajnos nem lehet érvényesíteni. A kocsim hazai forgalomba helyezésű, egy tulajos, szervízkönyves volt amikor megvettem, de az előző tulaj - a kis futásteljesítmény miatt - kihagyott egy olajcserét, emiatt nem tudtam érvényesíteni az átrozsdásodás elleni garanciát. Nekem a bal első sárvédőm kezdett rozsdásodni 8 évesen.

A szerviz befogadta az igényemet, de az Opel SouthEast elutasította. Egy gyakornok kislánnyal leveleztem, butuska volt szegény, de igyekvő.

Amikor megjegyeztem, hogy a karosszéria rozsdásodás nincs összefüggésben az olajcsere gyakoriságával elmondta, hogy az átrozsdásodási garancia feltétele, hogy évente márkaszervízben átnézzék a kasztnit. Még ekkor is győzködtem, hogyha egyszer nem néznek rá az nem okoz rozsdásodást, de mégis lepattintott. A lényeg, hogy ez a 12 év valójában nem garancia, hanem részletfizetés, évente legombolják az első átrozsdásodás javítási költségének 1/12-ed részét.

Link to comment
Megosztás:

17 perce, kezdőkabriós írta:

Elvileg 12 év az átrozsdásodás elleni garancia a H Astrára, de sajnos nem lehet érvényesíteni. A kocsim hazai forgalomba helyezésű, egy tulajos, szervízkönyves volt amikor megvettem, de az előző tulaj - a kis futásteljesítmény miatt - kihagyott egy olajcserét, emiatt nem tudtam érvényesíteni az átrozsdásodás elleni garanciát. Nekem a bal első sárvédőm kezdett rozsdásodni 8 évesen.

A szerviz befogadta az igényemet, de az Opel SouthEast elutasította. Egy gyakornok kislánnyal leveleztem, butuska volt szegény, de igyekvő.

Amikor megjegyeztem, hogy a karosszéria rozsdásodás nincs összefüggésben az olajcsere gyakoriságával elmondta, hogy az átrozsdásodási garancia feltétele, hogy évente márkaszervízben átnézzék a kasztnit. Még ekkor is győzködtem, hogyha egyszer nem néznek rá az nem okoz rozsdásodást, de mégis lepattintott. A lényeg, hogy ez a 12 év valójában nem garancia, hanem részletfizetés, évente legombolják az első átrozsdásodás javítási költségének 1/12-ed részét.

Ja ez jól hangzik, meg sem lepődöm :) Ez ugye ráadásul csak felületi rozsda, simán lehet, hogy a rozsda még 4 évig hangosan nyammog az ajtón de nem rozsdásodik ÁT (tényleg, ez mit jelent? át kell látni a lukon? Vagy akkor rozsdásodik át, ha az ellenkező oldalon kezdi kinyomni a festéket?)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 08. 28. at 15:06, dsteel írta:

Más: meglepetésemre rozsdapöttyöket vettem észre a jobb egyes ajtó alján, csatolok képet is róla. Oké, hogy ott éri hó meg sár meg só, de mégis galvanizált a kasztni, törve nem volt. Én azt hittem, ha nincs törve, a H astra kasztnija örök darab. Értem én, hogy 8 éves már, dehát mégis. A jobb elsőn semmi ilyet nem látok.

 

 

 

Itt ezt írtad........biztos a balt akartad, de ez maradt meg a fejemben, ezért írtam én ahogy..:icon13:..de akkor ezek szerint ez típus betegség lehet......

Link to comment
Megosztás:

10 órája, dsteel írta:

Nekem is a jobb első, ahogy írtam :) Lehet, hogy nem foglalkozom vele, le kéne csiszolni meg glettelni, de az nekem még sose sikerült úgy, hogy ne jött volna ki ugyanúgy a rozsda. Szakihoz csak ezért nem fogom vinni szerintem....

Le kell csiszolni a festéket, lefújni rozsdaátalakítós alapozóval, majd ráfesteni gyári festék spay-vel. Így jópár éve nekem jó, igaz nem az ajtó alján, hanem a jobb A oszlop üveg felöli oldalán (természetesen kívül :) ).

Link to comment
Megosztás:

3 órája, grep írta:

Le kell csiszolni a festéket, lefújni rozsdaátalakítós alapozóval, majd ráfesteni gyári festék spay-vel. Így jópár éve nekem jó, igaz nem az ajtó alján, hanem a jobb A oszlop üveg felöli oldalán (természetesen kívül :) ).

Na akkor ezt meg lehet, h kiprobalom. Van itthon ilyen rozsdamaro kek lotty meg kalyhaezust (pont olyan szinu a kocsi, kiprobaltam mar)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, dsteel írta:

olyan van, ami felületre vitel után fehér száraz porréteget képez, ez lecsiszolható éstiszta fémfelület marad alatta. Kék lötty, sajnos a felirata leázott. Az jó lehet?

Ennek nem egeszen ertem a funkciojat, mert csiszolassal ugyanezt a lotty nelkul is elerheted :) Persze nagyobb feluleteken valoszinuleg konnyiti a munkat, de nem hiszem, hogy egy auton, kis foltokhoz kene.

En ilyet szoktam hasznalni: http://www.kemikalrt.hu/termekek/rozsdaatalakitok/korant-rozsdaatalakito-festek.html

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

17 órája, dsteel írta:

olyan van, ami felületre vitel után fehér száraz porréteget képez, ez lecsiszolható éstiszta fémfelület marad alatta. Kék lötty, sajnos a felirata leázott. Az jó lehet?

Nemtom, nem ismerem. Ami nekem van alapozós rozsdaátalakító: rá kell fújni a rozsdás részre, ami ezután kémia reakcióba lép a rozsdával, aminek hatására megáll az oxidáció. A kémia reakció eredményeként egy fekete réteg képződik, ill. valami levegőre keményedő műgyanta is van benne, ami kb. 1 óra alatt megköt. Ez gyakorlatilag az alapozó, erre lehet fújni a fedőfestéket. Nem kell csiszolni semmit. Az a baj a csiszolással, hogy az csak akkor hatásos, ha teljesen a nyers, még nem oxidált felületig lecsiszolod, majd ez a felület kerül megfelelően kezelve.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Cs. Zoltán írta:

Ilyen alapozós rozsdaátalakítót natúr festéküzletben lehet kapni? 

Mitol natur egy festekuzlet? :) Nyilvan festekuzletben aruljak, de azt nem tudom, hogy a legkisebbek is tartjak-e. Raadasul tobb fele van; anno Noverox neven futott, es draga svajci import volt, de mar tobben gyartjak. Kis feluletre a fujos verzio nem praktikus, illetve valami talkaba kell fujni, aztan onnan felkenni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A fiatalabb Astránk ajtóhatárolója felmondta a szolgálatot, így cserélnem kell. Meg is van az új alkatrész viszont az lenne a kérdésem, hogy milyen kenőanyagot tegyek rá? Ahogy nézem, gyárilag van rajta valami sárgás, talán szilikon zsír, de nem vagyok benne biztos, hogy nem kellene megkennem még valamivel. Az alkatrész gyári. Ha valakinek van tapasztalata, légyszi segítsen. Köszönöm. Üdv. G.

Link to comment
Megosztás:

üdv

 

Nekem egy 2006-es évjáratú 1.6-es H Astra Caravan-om van. Van egy gond. De az az érdekes, hogy akkor gyűlik fel sok víz, ha esik az eső. Azonban a gond akkor súlyosabb, ha álló helyzetben van az autó. Ez bizonyára hülyeségnek hangzik első hallásra de valóban ez van.
Esőben, ha kinyitom az ajtót, látni, hogy a karosszérián lévő gumitömítés utastér felé eső részén áll a víz DE CSAK A KOCSI JOBB ELSŐ-HÁTSÓ AJTÓJÁNÁL. Ha annyi gyűlik össze akkor az elkezd lecsorogni a padlóra. Én már kipróbáltam minden megoldást. Annak ellenére, hogy a gumitömítés sértetlen és rugalmas, hibátlan, nincs kikeményedve, mégis arra gyanakodtam, hogy az a rossz. Mielőtt új kédergumit vettem volna "százmilliókért" vízfestékkel bekentem körbe a kasznin lévő tömítést és rácsuktam az ajtót. Gondoltam, ahol  nem tömít ott majd nem fogok festéket látni az ajtón. Azonban mindenhol megvolt a nyoma. OK, gondoltam, akkor ragasztok az ajtóra egy gumitömítést, és megnézem mit művel akkor. Mert így ugyebár bőven kell már tömítenie még akkor is ha valami elkerülte a figyelmemet.
De semmi javulás nem mutatkozott. A víz ugyanúgy jött be.
De a vizet nem nagyon érdekelte, ugyanúgy folyt be.
Szóval a mai napig rejtély, hogy miért folyik be esőben a víz.
Röhej és idegbaj!

 

valakinek ötelete ????
 

Link to comment
Megosztás:

7 perce, juve60 írta:

üdv

 

Nekem egy 2006-es évjáratú 1.6-es H Astra Caravan-om van. Van egy gond. De az az érdekes, hogy akkor gyűlik fel sok víz, ha esik az eső. Azonban a gond akkor súlyosabb, ha álló helyzetben van az autó. Ez bizonyára hülyeségnek hangzik első hallásra de valóban ez van.
Esőben, ha kinyitom az ajtót, látni, hogy a karosszérián lévő gumitömítés utastér felé eső részén áll a víz DE CSAK A KOCSI JOBB ELSŐ-HÁTSÓ AJTÓJÁNÁL. Ha annyi gyűlik össze akkor az elkezd lecsorogni a padlóra. Én már kipróbáltam minden megoldást. Annak ellenére, hogy a gumitömítés sértetlen és rugalmas, hibátlan, nincs kikeményedve, mégis arra gyanakodtam, hogy az a rossz. Mielőtt új kédergumit vettem volna "százmilliókért" vízfestékkel bekentem körbe a kasznin lévő tömítést és rácsuktam az ajtót. Gondoltam, ahol  nem tömít ott majd nem fogok festéket látni az ajtón. Azonban mindenhol megvolt a nyoma. OK, gondoltam, akkor ragasztok az ajtóra egy gumitömítést, és megnézem mit művel akkor. Mert így ugyebár bőven kell már tömítenie még akkor is ha valami elkerülte a figyelmemet.
De semmi javulás nem mutatkozott. A víz ugyanúgy jött be.
De a vizet nem nagyon érdekelte, ugyanúgy folyt be.
Szóval a mai napig rejtély, hogy miért folyik be esőben a víz.
Röhej és idegbaj!

 

valakinek ötelete ????
 

Hangszóró mellett folyik be a víz...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Davee írta:

Hangszóró mellett folyik be a víz...

Illetve én most vagyok túl a műtéten, nemrég publikáltam is. Nekem nem a hangszórónál, hanem az ajtó közepénél folyt be a víz, ahol a fólia egy részen nem feküdt rá a akasztnira, ott voltak víznyomok. Szétszedni nem nehéz, a jútyúbon vannak tutorialok.

Link to comment
Megosztás:

Megfigyeltem, hogy a saját 10 éves Z18XER motoromon (gyártva 2006 szeptember) a szelepfedelet rögzítő csavarokon még felszíni rozsda sincs ellenben a 2010 utáni motoroknak az összes látható rögzítő csavarja rozsdás. Gondolom a válság miatt váltottak csavarbeszállítót, de ez nem volt egy nyerő húzás.

Nálatok mi a helyzet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.