Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

8 perce, dimn írta:

cu alatt a komfort modult értem, találtam egy leírást, h mit lehet állítgatni, de ezt a menüt nem érem el, lehet, h típusfüggő lehet?

pl hűtővíz hőmérsékletet mutat, dpf infókat, stb

én azt szeretném beállítani, h a tolatóradar mutassa méterben a mögöttem lévő tárgyakat, ne csak csipogjon

frissítve:  nem tudok fotót betenni ide, hogyan kell? a leírásból mutatnék printscreent

Hát ha erre gondolsz,  ami tud ilyeneket:

http://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/

az egy külön kütyü, amit meg kell venni.

Alapból vízhőfokot, sebességet tud kb., semmi estrát, állítani meg nem lehet semmit, csak nézegetni.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, dsteel said:

Hát ha erre gondolsz,  ami tud ilyeneket:

http://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/

az egy külön kütyü, amit meg kell venni.

Alapból vízhőfokot, sebességet tud kb., semmi estrát, állítani meg nem lehet semmit, csak nézegetni.

igen ő lenne az :) én először azt hittem, h a BC ezt tudja külön :)

 

közben rájöttem után olvasgatással, ez egy kütyü, és a diagnosztikai csatiba kell csatlakoztatni, és a BC-n tudom nézegetni , és állítgatni vele a köv dolgokat:

diagnosztikai adatok megtekintése

hűtővíz hőfok jelzés

dpf infók megtekintése

tolatóradar méter kijelzés grafikusan

képes videót megjeleníteni a színes kijelzőn

illetve tud állítani ablakemelést távirányítóval, üdvözlőfényt távirányítóval

 

 

 

 

Módosítva : dimn
Link to comment
Megosztás:

13 órája, dimn írta:

igen ő lenne az :) én először azt hittem, h a BC ezt tudja külön :)

 

közben rájöttem után olvasgatással, ez egy kütyü, és a diagnosztikai csatiba kell csatlakoztatni, és a BC-n tudom nézegetni , és állítgatni vele a köv dolgokat:

diagnosztikai adatok megtekintése

hűtővíz hőfok jelzés

dpf infók megtekintése

tolatóradar méter kijelzés grafikusan

képes videót megjeleníteni a színes kijelzőn

illetve tud állítani ablakemelést távirányítóval, üdvözlőfényt távirányítóval

 

 

 

 

Így van ez nem alap felszereltség, sőt nem is gyári kiegészítő. Meg kell venni akkor tudja.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

azt tudja valaki esetleg, hogy ha bonott CIM modult teszek be a régi helyett, olyat ami már javított, akkor kell valamit programozni, avgy csinálni az újjal? elvileg motorkód, gyártási év , cm3 alapján az a fajta, ami benn van most az autóban.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Egy kéréssel fordulnék hozzátok. Valaki körbe tudná fotózni a kiegyenlítő tartályt? Mondjuk egy mérőszalag kíséretében, és a csőcsonkok mérete is érdekelne. Nekem a Fronterába valót sajnos megszüntették, és ez áll a legközelebb ahhoz, hogy beférjen a helyére. Egy B Corsa tartállyal már befürödtem, de az legalább olcsó volt, ezzel ellentétben. :goofy: Ha kell az email címre is küldheti aki megtenné, ezt nekem. :-)
Szerk.: Google szerint több féle is van, ez érdekelne: Katt
Szerk2.: a dolog semmis. Nem jó az alakja sem :( 

Módosítva : Razor01
Tárgytalan
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Ha rossz topikba írok akkor elnézést. Hozzájutottam egy nagyszerű állapotú 2006-os 1.9 cdti Astrához Z19DTH motorkóddal.Hétvége óta folyamatosa vész programba helyezi magát,de ha leállítom és újra indítok megint jó.Hibakód szerint gázpedál a ludas.Ki lett cserélve semmi változás.Szerelő kolléga szerint motorvezérlés csere jót tenne a kocsinak és a zsebének is. Utána olvastam a fórumokon,gyakori kérdés de konkrétan még nem írt senki megoldást.Szét szedtem a motortérben a biztosíték táblát majd befújtam kontakt sprével és minden rendben volt 3 napig,valószínűleg kontakt probléma van a szerelő tanácstalan.Esetleg tudja valaki hogy melyik biztosíték aljánál van forrasztva a gázpedál vezeték?Olvastam akku saru eltávolításról is hosszab időre... Esetleg egyébb ötlet?! Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1 hete vettem egy Astra H 1.9 cdti 2006-os kombit. Németországban élek, itt is vettem 176.000 km-el, vezetett szervízkönyvvel. Van két hibajelensége. Az egyik, hogy a kuplungot fel- és leengedve is surlódó fémes hangot ad a felső 1/3-ban. Nem üt leállításnál és startnál sem, így úgy sejtem kuplungcsere? Illetve menet közben néha állandó (csak állandón) sebességben megtorpant egy pillanatra. Ha tempomatra teszem nem csinálja. Mi a véleményeteket? Ha kuplungcsere akkor érdemes egyszerre kettőstömegűt is cserélni? Egy kuplungcsere mennyi munkaidő lehet? És kettőstömegűvel? Hol lehet ezekhez az alkatrészekhez jó áron hozzájutni? Valeo milyen minőség?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy ideje foglalkoztat a víz a jobbegy lábterében. A klímatisztításkor észrevettem, hogy legalul a kifolyó illesztésénél csöpög de utána úgy tűnt hogy csak akkor csinálta amikor nem volt benne a pollenszűrő. Normál üzemben nem csöpögött. Aztán jött pár nagy eső és a gyanú visszaterelődött a beázásra, de slaggal hiába locsoltam nem sikerült azt sem reprodukálni.

Most egy egyben 500km-es klímás út és a mai esős nap után úgy vélem, hogy a klíma kondenzvize és az eső IS ott köt ki. Az érdekesség hogy valahonnan magasról jön, mert a kesztyűtartó alatti műanyag "polc" szivacsából csepeg. A képen bekarikáztam a részt, alulról fényképezve a kesztyűtartó alá most is látszik hogy vizes a szivacs széle.

Valaki ötlet? Lehet valami közös gond az oka?

 

Köszi!beazik.jpg

Link to comment
Megosztás:

10 órája, kisp113 írta:

Sziasztok!

Egy ideje foglalkoztat a víz a jobbegy lábterében. A klímatisztításkor észrevettem, hogy legalul a kifolyó illesztésénél csöpög de utána úgy tűnt hogy csak akkor csinálta amikor nem volt benne a pollenszűrő. Normál üzemben nem csöpögött. Aztán jött pár nagy eső és a gyanú visszaterelődött a beázásra, de slaggal hiába locsoltam nem sikerült azt sem reprodukálni.

Most egy egyben 500km-es klímás út és a mai esős nap után úgy vélem, hogy a klíma kondenzvize és az eső IS ott köt ki. Az érdekesség hogy valahonnan magasról jön, mert a kesztyűtartó alatti műanyag "polc" szivacsából csepeg. A képen bekarikáztam a részt, alulról fényképezve a kesztyűtartó alá most is látszik hogy vizes a szivacs széle.

Valaki ötlet? Lehet valami közös gond az oka?

Köszi!

Régen a G Astrában bizonyos szellőztető rendszer típusoknál asszem a pollenszűrő ajtó tömítésének pontatlansága is tudott ilyet okozni. Itt H-ban nem vagyok benne biztos, hogy az az ajtótömítés ennyire fontos lenne, ugyanis a kondenzvíznek azért csak nem kéne elérnie az ajtóig... Fura, hogy szimpla eső után is csöpög. Alapból azt gondolnám, hogy a klíma kondenzvíz lefolyód van eldugulva és kifolyik vhol a pollenszűrő ajtójának résein. Sztem szedd ki a lábtérből ezt az alsó szellőztető burkolatot amit fényképeztél hogy nedves (kézzel kicsavarod azt a 2 v tán 3 nagy műanyag patentot/csavart, amiből az egyik látszik is a képeden fölül középen, és szimplán kihúzod a burkolatot). Hátha így többet látsz hogy honnan folyik...

Link to comment
Megosztás:

11 órája, kisp113 írta:

Sziasztok!

Egy ideje foglalkoztat a víz a jobbegy lábterében. A klímatisztításkor észrevettem, hogy legalul a kifolyó illesztésénél csöpög de utána úgy tűnt hogy csak akkor csinálta amikor nem volt benne a pollenszűrő. Normál üzemben nem csöpögött. Aztán jött pár nagy eső és a gyanú visszaterelődött a beázásra, de slaggal hiába locsoltam nem sikerült azt sem reprodukálni.

Most egy egyben 500km-es klímás út és a mai esős nap után úgy vélem, hogy a klíma kondenzvize és az eső IS ott köt ki. Az érdekesség hogy valahonnan magasról jön, mert a kesztyűtartó alatti műanyag "polc" szivacsából csepeg. A képen bekarikáztam a részt, alulról fényképezve a kesztyűtartó alá most is látszik hogy vizes a szivacs széle.

Valaki ötlet? Lehet valami közös gond az oka?

Köszi!

Szia!

Esőkor beázhat az első ajtó hangszórójánál is, sok tulajnál előfordult már. Nézd meg a szőnyeg alatt is, mert lehet, hogy az a szivacsos réteg is vizes ami alatta van, az meg nem jó, ha elkezd rohadni a padlólemez. A fűtőradiátor is el szokott fáradni, de akkor talán észrevennéd, mert csökken a hűtővíz szintje, meg a fagyálló miatt érdekes szaga is volna.

Link to comment
Megosztás:

Nincs elemelkedve a szélvédő előtti fekete műanyag rács pereme a szélvédőtől? Nálam régen ez volt a baj és nagy esőkkor, vagy kocsimosáskor bejutott a víz a szellőztetőrendszeren keresztül egészen a ventilátorig.

Ha ez az eset áll fenn, vagy a patentok vannak eltörve és cserélni kell, vagy csak simán el van deformálódva a műanyag. A G Astrában volt erre egy plusz műanyag vízelvezető terelőlemez, ami passzol a H-ba is.

Link to comment
Megosztás:

16 órája, Cserenkov írta:

Nincs elemelkedve a szélvédő előtti fekete műanyag rács pereme a szélvédőtől? Nálam régen ez volt a baj és nagy esőkkor, vagy kocsimosáskor bejutott a víz a szellőztetőrendszeren keresztül egészen a ventilátorig.

Ha ez az eset áll fenn, vagy a patentok vannak eltörve és cserélni kell, vagy csak simán el van deformálódva a műanyag. A G Astrában volt erre egy plusz műanyag vízelvezető terelőlemez, ami passzol a H-ba is.

Hmm abban biztos vagyok hogy az insignia ablakmosók beépítését nem élte túl minden patent, bár ezt abban a pillanatban nem gondoltam ekkora bajnak, mert látszólag a nem vízhatlanra van a műanyag a szélvédőhöz illesztve. És azóta szedte még ezt szét más is az ablaktörlő miatt.

+Valahol össze tud gyűlni a víz amit menet közben csöpögtet be? Mert akkor ez az egy dolog lehet az ok önmagában akár.

Pontosan milyen fajta patent kell oda azt tudja valaki? A G astrás vízelvezető is érdekelne, de azt még talán találok a céges garázsban megtekintésre .. :)

 

Köszi srácok!

Link to comment
Megosztás:

26 perce, kisp113 írta:

Hmm abban biztos vagyok hogy az insignia ablakmosók beépítését nem élte túl minden patent, bár ezt abban a pillanatban nem gondoltam ekkora bajnak, mert látszólag a nem vízhatlanra van a műanyag a szélvédőhöz illesztve. És azóta szedte még ezt szét más is az ablaktörlő miatt.

+Valahol össze tud gyűlni a víz amit menet közben csöpögtet be? Mert akkor ez az egy dolog lehet az ok önmagában akár.

Pontosan milyen fajta patent kell oda azt tudja valaki? A G astrás vízelvezető is érdekelne, de azt még talán találok a céges garázsban megtekintésre .. :)

 

Köszi srácok!

Ez a fajta patent kell: http://www.patentcentrum.hu/33-010_cikkszamu_patent_reszletek (köszi Cserenkovnak, aki egyszer küldte nekem ezt a linket)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, kisp113 írta:

Hmm abban biztos vagyok hogy az insignia ablakmosók beépítését nem élte túl minden patent, bár ezt abban a pillanatban nem gondoltam ekkora bajnak, mert látszólag a nem vízhatlanra van a műanyag a szélvédőhöz illesztve. És azóta szedte még ezt szét más is az ablaktörlő miatt.

+Valahol össze tud gyűlni a víz amit menet közben csöpögtet be? Mert akkor ez az egy dolog lehet az ok önmagában akár.

Pontosan milyen fajta patent kell oda azt tudja valaki? A G astrás vízelvezető is érdekelne, de azt még talán találok a céges garázsban megtekintésre .. :)

 

Köszi srácok!

Nem vízhatlan a műanyag. De alatta van végig az üveggel párhuzamosan egy fém perem. Ha pár csepp víz a műanyag alá kerül, azt szépen el tudja vezetni két oldalra, ahol lefolyik és a küszöd és a sérvédő elem közötti alsó hézagon üzemszerűen ki tud folyni. (Már ha nincs tele sárral a dobbetét mögötti rész, de ez egy másik tipikus H Astra hiba...)

Viszont ha el van emelkedve a műanyag és egyszerre több víz kerül alá, akkor a perem túlcsurdul, mert nem túl magas. Alatt pedig pont az utastér ventilátor beszívónyílása van. Én arra jutottam, hogy innen kerülhet be a víz.

Legalábbis mióta nem áll el a műanyagom, soha nem láttam még vizet a ventilátor környékén, előtte pedig tocsogott benne az alsó csapágy. A G Astrás műanyag terelőlemez is ezt küszöböli ki. Ha hazaértem küldök róla linket.

Link to comment
Megosztás:

20 perce, Cserenkov írta:

Nem vízhatlan a műanyag. De alatta van végig az üveggel párhuzamosan egy fém perem. Ha pár csepp víz a műanyag alá kerül, azt szépen el tudja vezetni két oldalra, ahol lefolyik és a küszöd és a sérvédő elem közötti alsó hézagon üzemszerűen ki tud folyni. (Már ha nincs tele sárral a dobbetét mögötti rész, de ez egy másik tipikus H Astra hiba...)

Máshol is előfordul, nem csak H Astránál. A gyári küszöbspoilerek például ugyanígy nyírják ki a küszöböt. A megoldás, hogy gyakrabban ki kell takarítani, ehhez le sem kell venni a dobbetétet, elég egy kis vizet bejuttatni alulról, vagy éppen felülről, és kifolyik a kosz.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Astra555 írta:

Máshol is előfordul, nem csak H Astránál. A gyári küszöbspoilerek például ugyanígy nyírják ki a küszöböt. A megoldás, hogy gyakrabban ki kell takarítani, ehhez le sem kell venni a dobbetétet, elég egy kis vizet bejuttatni alulról, vagy éppen felülről, és kifolyik a kosz.

Jó, akkor úgy fogalmazok, hogy a gyártó hibája (márkától függetlenül), hogy a karbantartási utasításban nem adta meg, hogy időnként ajánlott kitakarítani.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 08. 10. at 20:34, chrispooh írta:

Sziasztok! 1 hete vettem egy Astra H 1.9 cdti 2006-os kombit. Németországban élek, itt is vettem 176.000 km-el, vezetett szervízkönyvvel. Van két hibajelensége. Az egyik, hogy a kuplungot fel- és leengedve is surlódó fémes hangot ad a felső 1/3-ban. Nem üt leállításnál és startnál sem, így úgy sejtem kuplungcsere? Illetve menet közben néha állandó (csak állandón) sebességben megtorpant egy pillanatra. Ha tempomatra teszem nem csinálja. Mi a véleményeteket? Ha kuplungcsere akkor érdemes egyszerre kettőstömegűt is cserélni? Egy kuplungcsere mennyi munkaidő lehet? És kettőstömegűvel? Hol lehet ezekhez az alkatrészekhez jó áron hozzájutni? Valeo milyen minőség?

Sziasztok! Erre van valakinek ötlete? 

 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Cserenkov írta:

Nem vízhatlan a műanyag. De alatta van végig az üveggel párhuzamosan egy fém perem. Ha pár csepp víz a műanyag alá kerül, azt szépen el tudja vezetni két oldalra, ahol lefolyik és a küszöd és a sérvédő elem közötti alsó hézagon üzemszerűen ki tud folyni. (Már ha nincs tele sárral a dobbetét mögötti rész, de ez egy másik tipikus H Astra hiba...)

Viszont ha el van emelkedve a műanyag és egyszerre több víz kerül alá, akkor a perem túlcsurdul, mert nem túl magas. Alatt pedig pont az utastér ventilátor beszívónyílása van. Én arra jutottam, hogy innen kerülhet be a víz.

Legalábbis mióta nem áll el a műanyagom, soha nem láttam még vizet a ventilátor környékén, előtte pedig tocsogott benne az alsó csapágy. A G Astrás műanyag terelőlemez is ezt küszöböli ki. Ha hazaértem küldök róla linket.

 

 

Ez az a cumó, a 10-es. Oda kell berakni:

defletor-da-abertura-da-entrada-ar-astra

 

Így néz ki a valóságban:

defletor-entrada-ar-astra-99-vectra-06-c

 

És 1818 Ft az ára:

http://csergowebshop.hu/szo-kereso?text=90589724&t=n

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, chrispooh írta:

Sziasztok! Erre van valakinek ötlete? 

 

Esélyes, hogy a lendkerék kezd elfáradni. Nem mindig a klasszikus koppanás jön elő, bár egy vájtfülű szerelő biztosan kiszúrja, ha már haldoklik.

Ha az cserés, akkor érdemes a kuplungot is kompletten cserélni (kinyomó csapágy, szerkezet, tárcsa), mivel kb. 1 napos munka. Ha szétborították, legyen kicserélve minden, aztán a következő 200 ezerig megint nem kell hozzányúlni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 08. 12. at 19:29, Astra555 írta:

Esélyes, hogy a lendkerék kezd elfáradni. Nem mindig a klasszikus koppanás jön elő, bár egy vájtfülű szerelő biztosan kiszúrja, ha már haldoklik.

Ha az cserés, akkor érdemes a kuplungot is kompletten cserélni (kinyomó csapágy, szerkezet, tárcsa), mivel kb. 1 napos munka. Ha szétborították, legyen kicserélve minden, aztán a következő 200 ezerig megint nem kell hozzányúlni.

Köszönöm :) Én is arra a megállapításra jutottam, hogy csere lesz minden, ha már egyszer szétszedik. Az egyenletes sebességen (gázpedál felső 1/5-nél) való rángatásra még nem jöttem rá. Gyorsulni jól gyorsul, indulásnál sincs baj, viszont 1600-1900 fordulat között, állandó sebességen jó néhányszor beránt. Valószínű, hogy a gázpedál potija fáradhatott el? 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.