Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

On ‎2016‎.‎06‎.‎05‎. at 20:35, sasa58 írta:

Lehet, hogy bugyuta kérdés, de a kocsit felemelve és az első kereket közepes erővel megpörgetve kb. mennyit kellene forognia?. Hetek óta szívok a be-beragadó első fékeimmel, most felemeltem, erősen megpörgetve kb 1,5 fordulat után megállt mindkettő. Nem tudom, ez nem normális-e?

Erre senki?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, sasa58 írta:

Erre senki?

Nehez definialni, mi az a kozepes ero, es azon is sok mulik, hogy allnak a fekek, milyen a betetek es tarcsak felulete, szoval nem igazan lehet osszehasonlitani. Minel tobbet forgatod a kereket, elvileg annal konnyebben fog menni, de a csapagy is meglepoen sokat fog rajta. Azt nezd meg, kivett fekbetekkel hogy megy, ahhoz erdemes hasonlitani, abbol lehet erezni, mit okoz a fek. En a hatso kerekekkel jatszottam anno, azok alapjan nem olyan remiszto az a masfel fordulat.

Persze a sajat hatsoidhoz is hasonlithatod, felteve, hogy ott nincs gond a fekekkel. Anno azt irtad, hogy csak nehany fekezes utan jon elo a gond, tehat parkolas kozben elmulik, feltehetoen... Vagy a masik opcio az, hogy amikor erzed a hibat, akkor felreallni, megemelni, es nezni. Be kell kesziteni egy krokodilt :)

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

2 perce, csaba66 írta:

Nehez definialni, mi az a kozepes ero, es azon is sok mulik, hogy allnak a fekek, milyen a betetek es tarcsak felulete, szoval nem igazan lehet osszahasonlitani. Minel tobbet forgatod a kereket, elvileg annal konnyebben fog menni, de a csapagy is meglepoen sokat fog rajta. Azt nezd meg, kivett fekbetekkel hogy megy, ahhoz erdemes hasonlitani, abbol lehet erezni, mit okoz a fek. En a hatso kerekekkel jatszottam anno, azok alapjan nem olyan remiszto az a masfel fordulat.

Nem igazán akarok belebabrálni a fékrendszerbe, főleg, hogy egy rakás pénzt kifizettem már érte (lásd: fék topic). Igazából mostmár inkább azt mondom, hogy teljes erővel pörgetve forog 1,5-öt, akármennyit forgatgattam előre-hátra, nem lett több. A tárcsák és a betétek pedig újak (2000 km) és gyáriak. Most abban reménykedek, hogy egy kis betét kopás után hátha jobb lesz, nagyobb lesz a fékbetét + dugattyú mozgási lehetősége. De lehet visszaviszem a szervizbe, bár nem tudom mit tudnak még csinálni vele (ABS kocka csere-bere, főfékhenger csere, 4 féknyereg szétszedése +3 tisztítása). A két első felnim viszont rendellenesen melegszik, és érezhetően rossz a kocsi gördülése, ez nem beképzelés, mert néha elengedi, és akkor érezni igazán, hogyan kellene gurulnia.

Link to comment
Megosztás:

 
3 órája, sasa58 írta:

Nem igazán akarok belebabrálni a fékrendszerbe, főleg, hogy egy rakás pénzt kifizettem már érte (lásd: fék topic). Igazából mostmár inkább azt mondom, hogy teljes erővel pörgetve forog 1,5-öt, akármennyit forgatgattam előre-hátra, nem lett több. A tárcsák és a betétek pedig újak (2000 km) és gyáriak. Most abban reménykedek, hogy egy kis betét kopás után hátha jobb lesz, nagyobb lesz a fékbetét + dugattyú mozgási lehetősége. De lehet visszaviszem a szervizbe, bár nem tudom mit tudnak még csinálni vele (ABS kocka csere-bere, főfékhenger csere, 4 féknyereg szétszedése +3 tisztítása). A két első felnim viszont rendellenesen melegszik, és érezhetően rossz a kocsi gördülése, ez nem beképzelés, mert néha elengedi, és akkor érezni igazán, hogyan kellene gurulnia.

Arra még nem gondoltál, hogy nem a féked fog és nem amiatt melegszik a felnid, hanem esetleg be van állva a csapágy (pl. szárazon jár)?

Link to comment
Megosztás:

4 perce, grep írta:

Arra még nem gondoltál, hogy nem a féked fog és nem amiatt melegszik a felnid, hanem esetleg be van állva a csapágy (pl. szárazon jár)?

Hát már az is megfordult a fejemben, de mindkettő egyszerre? Egy 4 éves 76 ezret (papíron) futott autónál? És egyébként is néha elengedi, leginkább a fékpedál kismértékű (a fogáshatárig) történő benyomásakor.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, sasa58 írta:

Hát már az is megfordult a fejemben, de mindkettő egyszerre? Egy 4 éves 76 ezret (papíron) futott autónál? És egyébként is néha elengedi, leginkább a fékpedál kismértékű (a fogáshatárig) történő benyomásakor.

Mint írtam én is küszködök ezzel már 2-3 éve. De nekem csak a hátsó kerék csinálja. A pucolás után jobb lett, de nem lett tökéletes.

Arra gyanakszom, hogy a rendkívül poros út okozhatja nálam a munkahenger szorulását. Ha lesz időm és ráfordítható pénzem akkor cseréltetem vagy megpucoltatom a két hátsó munkahengert. Már ha lehet ilyet. De ha neked előbb sikerül megoldani, kérlek írd meg!

Link to comment
Megosztás:

Tud valaki egy viszonylag pontos leírást adni az első dobbetét leszedéséhez? Annyian mondtátok, hogy sok ott a trutyi hogy próbából az ablak szélére a vályúba öntöttem egy vödör vizet és rendesen jött ki a trutyi, fenyőtű, levelek, ilyesmi, gondolom, van ott még sár gazdagon, 8 év alatt gondolom sosem volt tisztítv, lehet, hogy nekiállnék. Link is jó, ha van leírás. Meg hogy mit kell leszednem, csak a dobbetétet? Ja és a nyitott ajtó mögé dugva az ujjam, van ott egy ilyen polifoamszerű szigetelés, mintha az fogná fel a sok trutyit. Gondolom, jó az, hogy ott van, nem véletlenül tervezték oda, meg szétszedve még nem láttam ilyet. Kösz.

Más: most 2 hét alatt a 2000. kilométert pakolom a kocsiba és minden ok, jól muzsikál. Megnéztem ezt a gurulva alapjárati fogyasztást is pontosabban, csak pár mp-ig gurulva 3-5 l/ó, utána beáll 1,9 l/ó körülire, bármennyivel is gurulok.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, sasa58 írta:

Hát már az is megfordult a fejemben, de mindkettő egyszerre? Egy 4 éves 76 ezret (papíron) futott autónál? És egyébként is néha elengedi, leginkább a fékpedál kismértékű (a fogáshatárig) történő benyomásakor.

csak egy ötlet volt :) 

Link to comment
Megosztás:

23 órája, dsteel írta:

Tud valaki egy viszonylag pontos leírást adni az első dobbetét leszedéséhez? Annyian mondtátok, hogy sok ott a trutyi hogy próbából az ablak szélére a vályúba öntöttem egy vödör vizet és rendesen jött ki a trutyi, fenyőtű, levelek, ilyesmi, gondolom, van ott még sár gazdagon, 8 év alatt gondolom sosem volt tisztítv, lehet, hogy nekiállnék. Link is jó, ha van leírás. Meg hogy mit kell leszednem, csak a dobbetétet? Ja és a nyitott ajtó mögé dugva az ujjam, van ott egy ilyen polifoamszerű szigetelés, mintha az fogná fel a sok trutyit. Gondolom, jó az, hogy ott van, nem véletlenül tervezték oda, meg szétszedve még nem láttam ilyet. Kösz.

Más: most 2 hét alatt a 2000. kilométert pakolom a kocsiba és minden ok, jól muzsikál. Megnéztem ezt a gurulva alapjárati fogyasztást is pontosabban, csak pár mp-ig gurulva 3-5 l/ó, utána beáll 1,9 l/ó körülire, bármennyivel is gurulok.

Elég, ha a kerékjárati műanyagot leszeded....hozzá lehet férni a trutyis részhez onnan is....

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Maybal írta:

Elég, ha a kerékjárati műanyagot leszeded....hozzá lehet férni a trutyis részhez onnan is....

 

Kösz a választ, az hogy jön le? Nem vagyok nagy autóguru, bár sokmindenre rászánom magam, eltörni nem akarok semmit. Autót fel kell emelni, kereket leszedni? Milyen szerszámmal készüljek? Kösz.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, dsteel írta:

Kösz a választ, az hogy jön le? Nem vagyok nagy autóguru, bár sokmindenre rászánom magam, eltörni nem akarok semmit. Autót fel kell emelni, kereket leszedni? Milyen szerszámmal készüljek? Kösz.

Hát, jah.....én kerék cserénél álltam neki, de szerintem ki jön az kitekert kerék mellett.....azokat a műanyag "bolhákat" kell kiszedni, és már le is jön.....de a benyomott stiftet ha nem találod meg, lehet venni kell komplett "bolhát"....feszítőhüvelyes patent-nek hívják....:-).

Link to comment
Megosztás:

11 perce, Maybal írta:

Hát, jah.....én kerék cserénél álltam neki, de szerintem ki jön az kitekert kerék mellett.....azokat a műanyag "bolhákat" kell kiszedni, és már le is jön.....de a benyomott stiftet ha nem találod meg, lehet venni kell komplett "bolhát"....feszítőhüvelyes patent-nek hívják....:-).

Kösz a választ, nem tűnik bonyolultnak, de ezek a bolhák, úgy tudom, valóban szeretnek eltörni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Esetleg találkozott már valaki ezzel a problémával:

Olyan, mintha a multikormány kapcsolói meg lennének zavarodva. Nem tudok lépegetni a BC-ben, ha hangot akarok adni zenehallgatáskor, akkor a hengerőgomb megnyomásával ellépteti a rádióállomást, vagy a tracket. A bal oldali gombok is mintha meg lennének zavarodva. A duda sem szól, sztetek ez lehet egy probléma?

Illetve a hátsó elektromos ablak bal első ajtón lévő LOCK kapcsolója sem zár, működik az ablakemelő bekapcsolt állapotban is, ez teljes gombsor csere lehet ilyenkor?

 

Köszi előre is a válaszokat :)

Módosítva : dimn
Link to comment
Megosztás:

5 perce, dimn írta:

Sziasztok,

Esetleg találkozott már valaki ezzel a problémával:

Olyan, mintha a multikormány kapcsolói meg lennének zavarodva. Nem tudok lépegetni a BC-ben, ha hangot akarok adni zenehallgatáskor, akkor a hengerőgomb megnyomásával ellépteti a rádióállomást, vagy a tracket. A bal oldali gombok is mintha meg lennének zavarodva. A duda sem szól, sztetek ez lehet egy probléma?

Illetve a hátsó elektromos ablak bal első ajtón lévő LOCK kapcsolója sem zár, működik az ablakemelő bekapcsolt állapotban is, ez teljes gombsor csere lehet ilyenkor?

 

Köszi előre is a válaszokat :)

Szia!

Gyári hibás a CIM modulod. Kb. 15 perc a javítása.

Az ajtónál meg kábelszakadás van a B oszlop és az ajtó között. Valószínűleg a központi zár sem működik, így óvatosan a lezáráskor.

Link to comment
Megosztás:

1 minute ago, Astra555 said:

Szia!

Gyári hibás a CIM modulod. Kb. 15 perc a javítása.

Az ajtónál meg kábelszakadás van a B oszlop és az ajtó között. Valószínűleg a központi zár sem működik, így óvatosan a lezáráskor.

Köszi a gyors választ :)

CIM modult csak szervízben tudnak javítani?

központi zár , elektromos ablakok működnek, elektormos tükrök is, be is hajtja őket, eddig nem volt smemi probléma. csak a lock gomb nem jó.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, dimn írta:

Köszi a gyors választ :)

CIM modult csak szervízben tudnak javítani?

központi zár , elektromos ablakok működnek, elektormos tükrök is, be is hajtja őket, eddig nem volt smemi probléma. csak a lock gomb nem jó.

Hivatalosan nem javítanak CIM-et, csak cserélnek. Viszont aki ért hozzá, az pillanatok alatt át tudja forrasztani a hibás helyeket és nagy valószínűséggel utána minden működni fog. Nálam is ez volt a hiba.

Ha csak a bal hátsó ablakot nem blokkolja, attól még érdemes megnézni a kábelköteget hátul, hátha ott van szakadás, több kábel is átfut ott.

https://www.facebook.com/groups/1213780535299248/?fref=nf

Lépj be a csoportba, biztosan kapsz segítséget, vagy esetleg meg is javítja valaki a CIM-et.

Link to comment
Megosztás:

14 minutes ago, Astra555 said:

Hivatalosan nem javítanak CIM-et, csak cserélnek. Viszont aki ért hozzá, az pillanatok alatt át tudja forrasztani a hibás helyeket és nagy valószínűséggel utána minden működni fog. Nálam is ez volt a hiba.

Ha csak a bal hátsó ablakot nem blokkolja, attól még érdemes megnézni a kábelköteget hátul, hátha ott van szakadás, több kábel is átfut ott.

https://www.facebook.com/groups/1213780535299248/?fref=nf

Lépj be a csoportba, biztosan kapsz segítséget, vagy esetleg meg is javítja valaki a CIM-et.

nagyon köszi, akkor nézek vkit, aki ért a CIM modulhoz,  :)

a hátsó ablakok közül sajnos egyiket sem blokkolja, de ránézek a kábelezésre, hátha ott a hiba.valószínű, h nem a gomb, mert az összes többi működk tökéletesen.

Link to comment
Megosztás:

1 minute ago, kisp113 said:

Ha találtál megosztanád? (a kontaktot és az elért eredményt is)

Nekem mostanában kezdte a menüben lépkedést hanyagolni.

persze, habár nem tudom, milyen gyorsan fog menni majd :) lehet először megpróbálom lefrissítettni, ha lehet ilyet, hátha...itt szfváron van egy műhely, ahol após c vectráján állítgattak hasonlóan, csak nem tudom az autó melyik részét.

Link to comment
Megosztás:

a cu menüjébe nem minden esetben lehet belépni? itt azt a menüt értem , ahol az autó "kényelmi funkcióit" módosíthatom, tolatoradar mutassa, h hány méterre van mögöttem a tágy, ablakemelő táviránytós aktiválása, stb.  olvastam, h a bc gomb hosszan nyomásával megnyilik a menü, de nekem sajnos nem reagál rá.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, dimn írta:

a cu menüjébe nem minden esetben lehet belépni? itt azt a menüt értem , ahol az autó "kényelmi funkcióit" módosíthatom, tolatoradar mutassa, h hány méterre van mögöttem a tágy, ablakemelő táviránytós aktiválása, stb.  olvastam, h a bc gomb hosszan nyomásával megnyilik a menü, de nekem sajnos nem reagál rá.

Ahova igy tudsz belepni, onnan nem lehet modositani semmit. Egyebkent a Settings gombot kell hosszan nyomni, aztan a BC-vel lepkedni.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, dimn írta:

a cu menüjébe nem minden esetben lehet belépni? itt azt a menüt értem , ahol az autó "kényelmi funkcióit" módosíthatom, tolatoradar mutassa, h hány méterre van mögöttem a tágy, ablakemelő táviránytós aktiválása, stb.  olvastam, h a bc gomb hosszan nyomásával megnyilik a menü, de nekem sajnos nem reagál rá.

Mi értesz cu alatt? Kérlek, egy fotót tegyél fel ide bármelyik kijelzési képernyőről, amivel gondod van.

Módosítva : koco
Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, koco said:

Mi értesz cu alatt? Kérlek, egy fotót tegyél fel ide bármelyik kijelzési képernyőről, amivel gondod van.

cu alatt a komfort modult értem, találtam egy leírást, h mit lehet állítgatni, de ezt a menüt nem érem el, lehet, h típusfüggő lehet?

pl hűtővíz hőmérsékletet mutat, dpf infókat, stb

én azt szeretném beállítani, h a tolatóradar mutassa méterben a mögöttem lévő tárgyakat, ne csak csipogjon

frissítve:  nem tudok fotót betenni ide, hogyan kell? a leírásból mutatnék printscreent

Módosítva : dimn
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.