Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
26 minutes ago, csaba66 said:

En megneznem egy masik OpCom verzioval, illetve Tech2-vel is, hogy azok mit mondanak.

Illetve azt nezd meg, mit mond maga a kocsi a pedalos modszerrel, vagy ha lehuzod az egyik, vagy masik jeladorol a csatlakozot, akkor mit mond az OpCom.

 

Elküldve
1 hour ago, kosazolika said:

Sziasztok.Első fékbetétet milyet javasoltok?

Nemreg tettem bele TRW-t; viszonylag olcso, es siman lehet, hogy gyarikent is ugyanezt kapod.

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Volt már nektek olyan, hogy várakoztatok az autóval 750-800 fordulaton járt , és egyszer csak leesik 500-ra de csak egy pillanat és minden ok majd pár másodperc és megint leesik a fordulat, ha pedig odalépek neki utána  semmi gond. Hibát viszont nem ír ki!

Válaszokat, tanácsokat előre is köszi!

Módosítva : gyalázó
Elküldve
15 perce, kisp113 írta:

Én is. Rémesen rozsdásodik.

Nekem nincs ilyen bajom......a léghűtő bordák kicsit rozsdásak, de inkább csak szín, mint "rozsda"......persze a tárcsát is hamar megkapja, de pár fékezés után el is tűnik.....és használom esőben is.....

Elküldve
1 óra, Maybal írta:

Nekem nincs ilyen bajom......a léghűtő bordák kicsit rozsdásak, de inkább csak szín, mint "rozsda"......persze a tárcsát is hamar megkapja, de pár fékezés után el is tűnik.....és használom esőben is.....

Én konkrétan attól félek hogy előbb fog szarrárohadni mint elkopni! Az élek és belül a bordák vastagon rondán korrodáltak.

Egy hete fotóztam:
20160512_180310.jpg

Elküldve
2 órája, kisp113 írta:

Én konkrétan attól félek hogy előbb fog szarrárohadni mint elkopni! Az élek és belül a bordák vastagon rondán korrodáltak.

A TRW-m se néz ki sokkal jobban. Mikor vettem fel se merült bennem, hogy van felületkezelt is és olyat érdemesebb venni. Most már tudom.

Elküldve
4 hours ago, kisp113 said:

Én konkrétan attól félek hogy előbb fog szarrárohadni mint elkopni! Az élek és belül a bordák vastagon rondán korrodáltak.

Annyira azert nem kell rettegni, mert a feluleten levo rozsda ved a tovabbi rozsdatol, vagyis nem fog ilyen tempoban haladni tovabb. A gyari tarcsakat tobb, mint 9 evesen vettem le, de azok sem estek szet, pedig hasonloan neztek ki hat eve is es most is.

Arra viszont kivancsi vagyok, hogy indul meg ez a rozsda, mert az ujak meg csillognak, villognak :)

Elküldve
2 órája, csaba66 írta:

Annyira azert nem kell rettegni, mert a feluleten levo rozsda ved a tovabbi rozsdatol, vagyis nem fog ilyen tempoban haladni tovabb. A gyari tarcsakat tobb, mint 9 evesen vettem le, de azok sem estek szet, pedig hasonloan neztek ki hat eve is es most is.

Arra viszont kivancsi vagyok, hogy indul meg ez a rozsda, mert az ujak meg csillognak, villognak :)

A képen látható szett kb 5 éves és 70 ezer km van benne. Ha a rozsdából nem lesz gond ezt nekem már cserélni nem kell.

Hátul egyébként rozsdamentes bevonatos Textar van, azonos futással és úgy néz ki mint az új, bár gondolom ott nem kap olyan hőterhelést mint elől.

Elküldve
On ‎2016‎.‎05‎.‎18‎. at 20:19, marton.csaba2 írta:

T kosazolika!

"... fékbetét ..."

ATE Ceramic.

Ilyet tettem bele, a Ceramic a legdrágább, de a pora nem tapad hozzá a felnihez, nem koszolja be.

Egyébként az Opel szerviz 4+-os csere sem egy vagyon, ha jól emlékszem 15.000 Ft munkadíjjal együtt.

Elküldve

Sziasztok!

2009-es 1,6 benzines, manuális 5 sebességes H Astrámnak elég érdekes hibája jött elő kb. 1 hónapja. Majdnem mindennap használom a kocsit és több alkalommal előfordult, hogy vagy menet közben vagy már indulásnál a hőmérséklet kijelzőnél vagy "F" betű vagy vízszintes vonal jelenik meg és ilyenkor elmegy a szervó is. Ez az állapot valamikor pár másodpercig tart, valamikor 5-10 percig is. Aztán mintha mi sem történt volna megint jelzi a hőmérsékletet és megjavul a szervó is. Elvittem már szakszervízbe és maszekhez is. Ott egyszer sem jött elő ez az állapot és átvizsgálásnál sem találtak semmi hibát. Kicsit áttisztogatták a kábeleket, ennyit tudtak csinálni. Kaptam olyan tanácsot, hogy ha továbbra is előfordul akkor talán szervószivattyút kéne cserélni, de mivel nem tudják mi a hiba ez sem garancia, hogy utána jó lesz. Így lutriba meg nem szívesen adnék ki ezért 50e forintot. Azt meg végképp nem tudták megmondani sehol, hogy a hőmérséklet kijelző milyen összefüggésben áll a szervóval. Valaki tudna segíteni, hogy mi lehet a gond? Előre is köszi!

Elküldve
30 perce, comeonyouirons írta:

Sziasztok!

2009-es 1,6 benzines, manuális 5 sebességes H Astrámnak elég érdekes hibája jött elő kb. 1 hónapja. Majdnem mindennap használom a kocsit és több alkalommal előfordult, hogy vagy menet közben vagy már indulásnál a hőmérséklet kijelzőnél vagy "F" betű vagy vízszintes vonal jelenik meg és ilyenkor elmegy a szervó is. Ez az állapot valamikor pár másodpercig tart, valamikor 5-10 percig is. Aztán mintha mi sem történt volna megint jelzi a hőmérsékletet és megjavul a szervó is. Elvittem már szakszervízbe és maszekhez is. Ott egyszer sem jött elő ez az állapot és átvizsgálásnál sem találtak semmi hibát. Kicsit áttisztogatták a kábeleket, ennyit tudtak csinálni. Kaptam olyan tanácsot, hogy ha továbbra is előfordul akkor talán szervószivattyút kéne cserélni, de mivel nem tudják mi a hiba ez sem garancia, hogy utána jó lesz. Így lutriba meg nem szívesen adnék ki ezért 50e forintot. Azt meg végképp nem tudták megmondani sehol, hogy a hőmérséklet kijelző milyen összefüggésben áll a szervóval. Valaki tudna segíteni, hogy mi lehet a gond? Előre is köszi!

Na közben annyit sikerült megtudni, hogy az F jelzés hibát jelent.

Elküldve
1 hour ago, comeonyouirons said:

Na közben annyit sikerült megtudni, hogy az F jelzés hibát jelent.

Annyiban hiba, hogy a homerseklet szenzor jele nem erkezik meg. A szervo szivattyu elektromos, azt is vezerli valami, igy egyaltalan nem biztos, hogy maga a szivattyu a hibas, lehet, hogy csak vezerlest nem kap.

Elso korben en a kapcsolasi rajzot nezegetnem, esetleg a biztositekokat piszkalnam meg, stb. De akar olyan banalis dolog is lehet, hogy a szervonak valamihez kell a kulso homerseklet erteke, es addig nem hajlando elindulni, amig nem kapja meg. Amig olyat nem tapasztalsz, hogy van homerseklet, de nem megy a szervo, addig erdemesebb, egyszerubb es olcsobb is a homerseklet jeladora koncentralni.

Elküldve
3 órája, comeonyouirons írta:

Na közben annyit sikerült megtudni, hogy az F jelzés hibát jelent.

Indításkor nekem is megjelenik az F, majd a ---, de rögtön elalszik. Nem tudon, hogy így jó-e?

Mikor elmegy a szervód, akkor a kormány vagy a fék, vagy mindkettő? Azért kérdezem, mert a fékem nekem is xaraxik mostanában, több szerelőnél is voltam és össze-vissza beszélnek.

Elküldve
2 hours ago, sasa58 said:

Indításkor nekem is megjelenik az F, majd a ---, de rögtön elalszik. Nem tudon, hogy így jó-e?

Mikor elmegy a szervód, akkor a kormány vagy a fék, vagy mindkettő? Azért kérdezem, mert a fékem nekem is xaraxik mostanában, több szerelőnél is voltam és össze-vissza beszélnek.

A pillanatra megjeleno F normalis, nem kell foglalkozni vele.

Bennem fel sem merult, hogy a fek szervo menne el, az egy mechanikus dolog, es fogalma sincs arrol, az elektronika mit csinal, vagy nem csinal eppen

  • Like 1
Elküldve

20160523_105345_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

20160523_105635_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Láttatok már ilyet ???? Ez a lenti főtengely jeldóm. Honnan tudott ennyi vasreszeléket összeszedni kívülről ? Ez mindentől távol van. Úgy döntöttem nem cserélem még ki. Hátha csak ez a vastag vasreszelék zavart be a jeladónak. Egyébként a felső vezéműtengely jeldót ha lehúztam akkor is beindult az autó. Tehát az nem lehetett hiba.

 

 

Elküldve
13 minutes ago, Zsolti25 said:

Láttatok már ilyet ???? Ez a lenti főtengely jeldóm. Honnan tudott ennyi vasreszeléket összeszedni kívülről ? Ez mindentől távol van. Úgy döntöttem nem cserélem még ki. Hátha csak ez a vastag vasreszelék zavart be a jeladónak. Egyébként a felső vezéműtengely jeldót ha lehúztam akkor is beindult az autó. Tehát az nem lehetett hiba.

Az nem szep tole, ha vezermutengely jelado nelkul is elindul :) Legalabbis ezzel dol a korabbi elmeletem (es persze nem vilagos, honnan tudja nelkule, hogy melyik hengerekbe kell eppen uzemanyagot fecskendeznie).

De akkor az eldolt legalabb, hogy a hibakod jo, a fotengely jeladot pedig csere elott nyilvan erdemes lepucolni. Hogy honnan kerult ra ez a vasreszelek, arrol fogalmam sincs, de biztos nem hasznal neki, ha ott van.

  • Like 1
Elküldve
20 órája, csaba66 írta:

Annyiban hiba, hogy a homerseklet szenzor jele nem erkezik meg. A szervo szivattyu elektromos, azt is vezerli valami, igy egyaltalan nem biztos, hogy maga a szivattyu a hibas, lehet, hogy csak vezerlest nem kap.

Elso korben en a kapcsolasi rajzot nezegetnem, esetleg a biztositekokat piszkalnam meg, stb. De akar olyan banalis dolog is lehet, hogy a szervonak valamihez kell a kulso homerseklet erteke, es addig nem hajlando elindulni, amig nem kapja meg. Amig olyat nem tapasztalsz, hogy van homerseklet, de nem megy a szervo, addig erdemesebb, egyszerubb es olcsobb is a homerseklet jeladora koncentralni.

Köszi a tanácsot! A szerelő a kábeleket meg a biztosítékot elmondása szerint megnézte, megmozgatta. Azt mondta, hogy menjek a kocsival minnél többet, hátha végleg megadja magát, mert akkor legalább kiderül, hogy mi a hiba...

Elküldve
18 órája, sasa58 írta:

Indításkor nekem is megjelenik az F, majd a ---, de rögtön elalszik. Nem tudon, hogy így jó-e?

Mikor elmegy a szervód, akkor a kormány vagy a fék, vagy mindkettő? Azért kérdezem, mert a fékem nekem is xaraxik mostanában, több szerelőnél is voltam és össze-vissza beszélnek.

a kormányszervó megy el, a fékkel semmi gond.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.