gyalázó Elküldve Március20, 2016 Megoszt Elküldve Március20, 2016 11 órája, Astra555 írta: Tudomásom szerint csak a fékre lépés után fog működni, addig nem. Köszönöm Kipróbálom! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Március20, 2016 Megoszt Elküldve Március20, 2016 11 órája, Astra555 írta: Tudomásom szerint csak a fékre lépés után fog működni, addig nem. Köszönöm Kipróbálom! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gege 22 Elküldve Március21, 2016 Megoszt Elküldve Március21, 2016 Sziasztok Kíváncsi lennék hogy valaki találkozott e már olyannal hogy a kiegyenlítő tartályban lévő érzékelő hidalva volt... Nem igazán értem hogy miért...? Valaki tud esetleg erre ésszerű magyarázatot? Miért nem kell látni azt hogy gond van? Vagy ez csak nepper fogás, a probléma eltussolására? Előre is köszönöm ha valaki felvilágosít... szép napot Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gege 22 Elküldve Március21, 2016 Megoszt Elküldve Március21, 2016 Sziasztok Kíváncsi lennék hogy valaki találkozott e már olyannal hogy a kiegyenlítő tartályban lévő érzékelő hidalva volt... Nem igazán értem hogy miért...? Valaki tud esetleg erre ésszerű magyarázatot? Miért nem kell látni azt hogy gond van? Vagy ez csak nepper fogás, a probléma eltussolására? Előre is köszönöm ha valaki felvilágosít... szép napot Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március23, 2016 Megoszt Elküldve Március23, 2016 On 2016. 03. 21. at 12:59, Gege 22 írta: Sziasztok Kíváncsi lennék hogy valaki találkozott e már olyannal hogy a kiegyenlítő tartályban lévő érzékelő hidalva volt... Nem igazán értem hogy miért...? Valaki tud esetleg erre ésszerű magyarázatot? Miért nem kell látni azt hogy gond van? Vagy ez csak nepper fogás, a probléma eltussolására? Előre is köszönöm ha valaki felvilágosít... szép napot Mintha itt vagy más fórumon olvastam volna, hogy van akinek problémája volt vele. Fals értéket adott a szenzor rendszeresen, pedig rendben volt a szint. És csere helyett, mert sajnálta rá a pénzt, megoldotta így. Elég ... megoldás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március23, 2016 Megoszt Elküldve Március23, 2016 Nektek nem szokoktak az alvázon a küszöb aljában lévő műanyag dugók kipottyanni? 4 év alatt már a másodikat hegytam el. Jó, nem rossz arány, de ha úgy marad dugó nélkül és telemegy a küszöb belseje sárral, vízzel, az igen komoly korróziós problémát okozhat idővel. Érdemes tehát időnként megnézni őket. Lehet hogy már el vannak öregedve. Gondoltam rá, hogy kicserélem az összeset újta. De van vagy 20db az autó alján és ahhoz képest hogy egy alig 1 gramm körüli fröccsöntött műanyag biszbaszról van szó, van ára randesen. Az előállítási költsége egy ilyennek szerintem nem több 5Ft-nál. Az ára mégis 600Ft darabonként! :O Első hallásra elég durvának tűnik, hogy 10.000-15.000Ft egy fél marék egyszerű műanyag patent. De még mindig olcsóbb, mint egy új küszöb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sasa58 Elküldve Március23, 2016 Megoszt Elküldve Március23, 2016 17 perce, Cserenkov írta: Nektek nem szokoktak az alvázon a küszöb aljában lévő műanyag dugók kipottyanni? 4 év alatt már a másodikat hegytam el. Jó, nem rossz arány, de ha úgy marad dugó nélkül és telemegy a küszöb belseje sárral, vízzel, az igen komoly korróziós problémát okozhat idővel. Érdemes tehát időnként megnézni őket. Lehet hogy már el vannak öregedve. Gondoltam rá, hogy kicserélem az összeset újta. De van vagy 20db az autó alján és ahhoz képest hogy egy alig 1 gramm körüli fröccsöntött műanyag biszbaszról van szó, van ára randesen. Az előállítási költsége egy ilyennek szerintem nem több 5Ft-nál. Az ára mégis 600Ft darabonként! :O Első hallásra elég durvának tűnik, hogy 10.000-15.000Ft egy fél marék egyszerű műanyag patent. De még mindig olcsóbb, mint egy új küszöb. Én úgy vettem, hogy bal oldalon hiányzott az utolsó kettő, az egyikbe pont belepasszolt egy borosüvegdugó, a másikba is találtam valami műanyag vackot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
banatila Elküldve Március23, 2016 Megoszt Elküldve Március23, 2016 On 2016.03.21. at 12:59, Gege 22 írta: Sziasztok Kíváncsi lennék hogy valaki találkozott e már olyannal hogy a kiegyenlítő tartályban lévő érzékelő hidalva volt... Nem igazán értem hogy miért...? Valaki tud esetleg erre ésszerű magyarázatot? Miért nem kell látni azt hogy gond van? Vagy ez csak nepper fogás, a probléma eltussolására? Előre is köszönöm ha valaki felvilágosít... szép napot szia A kiegyenlítő tartályban nincs érzékelő.Az érzékelő nem a tartályban van ,hanem a tartály alatt,a tartályban egy úszó van.A tartály alatt egy bemélyedésben van az érzékelő pont ezen a mélyedésen mozog az úszó....az érzékelő vagy jó vagy rossz,az úszó szokott megakadni esetleg a tartályban.Ha az érzékelő két lábát rövidre kötöd nem fog hibát jelezni a géped akkor sem ha elfogy a hűtővíz... vedd le róla az átkötést és nézd meg nem jelez e hibát,ha tesztelni akarod szívj le a tartályból hűtővizet a minimum alá és nézd meg jelez e.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kezdőkabriós Elküldve Március24, 2016 Megoszt Elküldve Március24, 2016 22 órája, Cserenkov írta: Nektek nem szokoktak az alvázon a küszöb aljában lévő műanyag dugók kipottyanni? 4 év alatt már a másodikat hegytam el. Jó, nem rossz arány, de ha úgy marad dugó nélkül és telemegy a küszöb belseje sárral, vízzel, az igen komoly korróziós problémát okozhat idővel. Érdemes tehát időnként megnézni őket. Lehet hogy már el vannak öregedve. Gondoltam rá, hogy kicserélem az összeset újta. De van vagy 20db az autó alján és ahhoz képest hogy egy alig 1 gramm körüli fröccsöntött műanyag biszbaszról van szó, van ára randesen. Az előállítási költsége egy ilyennek szerintem nem több 5Ft-nál. Az ára mégis 600Ft darabonként! :O Első hallásra elég durvának tűnik, hogy 10.000-15.000Ft egy fél marék egyszerű műanyag patent. De még mindig olcsóbb, mint egy új küszöb. Két különböző dugó van a küszöbben, az első 2 és az utolsó 2 leeresztős (ezeken keresztül távozik a víz a küszöbből), a középsők sima vakdugók. Én az Opel szervizben rendeltem leeresztőset a cikkszáma 5178201 vagy GM 24410001, 400 Ft/db de 1 csomagban 5 db van és mindet meg kellett venni ("ilyesmit mi kérem nem készletezünk"...). Egy korábbi hozzászólásomban képet is tettem fel, ha érdekes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kezdőkabriós Elküldve Március24, 2016 Megoszt Elküldve Március24, 2016 On 2015.10.28. at 12:38, kezdőkabriós írta: A leeresztős dugó így néz ki, a cikkszáma 24410001 / 5178201 , ilyennek kellene lennie az első és a hátsó 2-2 lyukban. Meg is találtam... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március24, 2016 Megoszt Elküldve Március24, 2016 1 órával ezelőtt, kezdőkabriós írta: Két különböző dugó van a küszöbben, az első 2 és az utolsó 2 leeresztős (ezeken keresztül távozik a víz a küszöbből), a középsők sima vakdugók. Én az Opel szervizben rendeltem leeresztőset a cikkszáma 5178201 vagy GM 24410001, 400 Ft/db de 1 csomagban 5 db van és mindet meg kellett venni ("ilyesmit mi kérem nem készletezünk"...). Egy korábbi hozzászólásomban képet is tettem fel, ha érdekes. Nem mondod? Igen, volt hozzájuk szerencsém most is és régebben is. A középső kisebbek potyognak ki előszeretettel. Évekkel ezelőtt, mikor pótolnom kellett egy dugót, nem emlékeztem, hogy ez ennyire drága. Én három helyen érdeklődtem, mindenhol 600Ft körül volt az ára. Viszont készleten van, azonnal adják és akár csak 1db-ot is lehet venni. https://cromax.hu/karosszeria/karosszeria_lemezek/karosszeriavaz_alkatreszei/karosszeriavaz_gumidugo_opel_26mm_64584 A Csergőnél is hasonló áron van törzsvásárlói kedvezménnyel. Pedig az nem egy kimondottan magas árfekvésű alkatrész beszerzési forrás. Legalábbis eddig úgy tapasztaltam. Most csak 2db-ot vettem. Pont azért mert 2 éve bevásároltam belőlük vagy 5-6db-ot, pont azért, hogy ha kipottyan, legyen itthon tartalék. De az istennek nem találtam, úgyhogy kellett megint vennem. Talán ez bosszent legjobban. Az ilyen kis apróságok évek alatt nagyon el tudnak tűnni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grep Elküldve Március24, 2016 Megoszt Elküldve Március24, 2016 2 órája, Cserenkov írta: Nem mondod? Igen, volt hozzájuk szerencsém most is és régebben is. A középső kisebbek potyognak ki előszeretettel. Évekkel ezelőtt, mikor pótolnom kellett egy dugót, nem emlékeztem, hogy ez ennyire drága. Én három helyen érdeklődtem, mindenhol 600Ft körül volt az ára. Viszont készleten van, azonnal adják és akár csak 1db-ot is lehet venni. https://cromax.hu/karosszeria/karosszeria_lemezek/karosszeriavaz_alkatreszei/karosszeriavaz_gumidugo_opel_26mm_64584 A Csergőnél is hasonló áron van törzsvásárlói kedvezménnyel. Pedig az nem egy kimondottan magas árfekvésű alkatrész beszerzési forrás. Legalábbis eddig úgy tapasztaltam. Most csak 2db-ot vettem. Pont azért mert 2 éve bevásároltam belőlük vagy 5-6db-ot, pont azért, hogy ha kipottyan, legyen itthon tartalék. De az istennek nem találtam, úgyhogy kellett megint vennem. Talán ez bosszent legjobban. Az ilyen kis apróságok évek alatt nagyon el tudnak tűnni. Én bontóba vettem. Kiválogattam és csak a hibátlan darabokat hoztam el. 12db-ot kaptam 500Ft-ért. (nekem a legtöbb auótn lévő széttört, szétporladt, ha hozzáértem, így az összeset cseréltem tavaly) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gege 22 Elküldve Március24, 2016 Megoszt Elküldve Március24, 2016 15 órája, banatila írta: szia A kiegyenlítő tartályban nincs érzékelő.Az érzékelő nem a tartályban van ,hanem a tartály alatt,a tartályban egy úszó van.A tartály alatt egy bemélyedésben van az érzékelő pont ezen a mélyedésen mozog az úszó....az érzékelő vagy jó vagy rossz,az úszó szokott megakadni esetleg a tartályban.Ha az érzékelő két lábát rövidre kötöd nem fog hibát jelezni a géped akkor sem ha elfogy a hűtővíz... vedd le róla az átkötést és nézd meg nem jelez e hibát,ha tesztelni akarod szívj le a tartályból hűtővizet a minimum alá és nézd meg jelez e.... Nagyon köszönöm,kiszedettem, egyenlőre nem jelez hibát.. Reméljük így marad... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Március25, 2016 Megoszt Elküldve Március25, 2016 Sziasztok! Nehéz kicserélni a hátsó fékeket? Tárcsa fék! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Március25, 2016 Megoszt Elküldve Március25, 2016 3 hours ago, gyalázó said: Nehéz kicserélni a hátsó fékeket? Tárcsa fék! Mi az, hogy nehez? Es mi az, hogy fek? A betet cseret en nem talaltan neheznek, de ez nyilvan izles kerdese... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Március25, 2016 Megoszt Elküldve Március25, 2016 3 órája, csaba66 írta: Mi az, hogy nehez? Es mi az, hogy fek? A betet cseret en nem talaltan neheznek, de ez nyilvan izles kerdese... Rendben, de nem tudom visszanyomni a munkahengert vagy csak én vagyok hülye. Van valami trükk? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Március25, 2016 Megoszt Elküldve Március25, 2016 6 perce, gyalázó írta: Rendben, de nem tudom visszanyomni a munkahengert vagy csak én vagyok hülye. Van valami trükk? Ne csak nyomd hanem tekerd is, ugyan úgy jobb menetes, mintha tekernél be egy csavart, csak közben nyomod is. Ha van csőrös fogód akkor azzal be lehet tekerni, ha nem nekifekszel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Március25, 2016 Megoszt Elküldve Március25, 2016 14 perce, Davee írta: Ne csak nyomd hanem tekerd is, ugyan úgy jobb menetes, mintha tekernél be egy csavart, csak közben nyomod is. Ha van csőrös fogód akkor azzal be lehet tekerni, ha nem nekifekszel. Rendben holnap megpróbálom még! Köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maybal Elküldve Március25, 2016 Megoszt Elküldve Március25, 2016 (edited) 10 órája, gyalázó írta: Sziasztok! Nehéz kicserélni a hátsó fékeket? Tárcsa fék! Ebben a videoban 1.48-nál van a "trükk"....Az az eszköz egy készlet része ehhez a művelethez. Van benne olyan, aminek a fejéből kis tüskék állnak ki. Na az kellene neked.... Ez a videó még jobb. De ha van kedved, valamikor gurulj el Veszprémbe, és megcsináljuk.....:) Módosítva Március25, 2016 : Maybal Link to comment Megosztás: More sharing options...
bximin Elküldve Március28, 2016 Megoszt Elküldve Március28, 2016 Sziasztok, Első fékszett cserém előtt állok a H Astrámmal. Érdeklődöm, hogy hogyan éri meg tárcsa fékszettet cserélni (betét +tárcsa)? Azt tudom h csak párban, jobban megéri esetleg egyszerre mind a 4db-ot megvenni? Tudtok vmi bevált típust ajánlani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március28, 2016 Megoszt Elküldve Március28, 2016 On 2016. 03. 23. at 11:05, grep írta: Én bontóba vettem. Kiválogattam és csak a hibátlan darabokat hoztam el. 12db-ot kaptam 500Ft-ért. (nekem a legtöbb auótn lévő széttört, szétporladt, ha hozzáértem, így az összeset cseréltem tavaly) Tegnap kicseréltem a dugót. Eddig hagytam, had szellőzzön ki. Megvizsgáltam a többit is. Több is szét van repedezve. Ráadásul az egyik oldalon leghátul nem leeresztős van, hanem sima. Úgy látszik már előttem is cserélhették. Az egyik dugó közepe enyhe ujjnyomásra is beszakadt. Úgyhogy még jó hogy kettőt vettem, azt is cseréltem. De ha ilyen állapotban vannak, ki fogom cserélni az összeset. Pont ilyet nem vennék bontóban. Lehet hogy sokkal olcsóbb, de a bontott is még ha jó állapotúnak is tűnik, 7-8-9 éves lehet. Nem akarm jövőre újra kezdeni a dugócserélgetést. Legyen mind új és akkor a következő 10 évben megint nem kell vele foglalkozni! 16db kicsit (a mostani két újon felül) és 4 db nagy leeresztőset kell vennem, ha jól számoltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kezdőkabriós Elküldve Március29, 2016 Megoszt Elküldve Március29, 2016 (edited) 13 órája, bximin írta: Sziasztok, Első fékszett cserém előtt állok a H Astrámmal. Érdeklődöm, hogy hogyan éri meg tárcsa fékszettet cserélni (betét +tárcsa)? Azt tudom h csak párban, jobban megéri esetleg egyszerre mind a 4db-ot megvenni? Tudtok vmi bevált típust ajánlani? Tavaly cseréltem első fékeket, ATE kerámia betéteket vettem, ezek elég drágák (drágább mint a gyári) és Ferodo tárcsákat, mert nem jött meg időben a megrendelt ATE tárcsa. A Ferodo tárcsa olcsó, de a beszerelés után 2 héttel már rozsdás lett a széle, nem túl esztétikus. Ha csak betétet akarsz cserélni akkor az Opel szerviz4+ ajánlatát is érdemes megfontolni. A feszítőrugókat is kicseréltettem de ez már ízlés kérdése. Az olcsó betétek hátránya, hogy csikorognak, de van akit ez nem zavar. Lehet, hogy van közötte nem csikorgó is. Módosítva Március29, 2016 : kezdőkabriós Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolti25 Elküldve Április1, 2016 Megoszt Elküldve Április1, 2016 Sziasztok! Nemrégiben tapasztaltam, hogy ha egymás után gyorsan nyomogatom a féket (zenére akkor a 3.- 4. fékezés már nagyon gyenge. A fékrásegítő nem tud olyan gyorsan levegőt "termelni" mit amilyen gyorsan fékezgetek. Ez másnak is ilyen vagy kezdjek aggódni ?! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Április1, 2016 Megoszt Elküldve Április1, 2016 (edited) On 2016. 03. 29. at 10:05, kezdőkabriós írta: Tavaly cseréltem első fékeket, ATE kerámia betéteket vettem, ezek elég drágák (drágább mint a gyári) és Ferodo tárcsákat, mert nem jött meg időben a megrendelt ATE tárcsa. A Ferodo tárcsa olcsó, de a beszerelés után 2 héttel már rozsdás lett a széle, nem túl esztétikus. Ha csak betétet akarsz cserélni akkor az Opel szerviz4+ ajánlatát is érdemes megfontolni. A feszítőrugókat is kicseréltettem de ez már ízlés kérdése. Az olcsó betétek hátránya, hogy csikorognak, de van akit ez nem zavar. Lehet, hogy van közötte nem csikorgó is. A múltkor néztem hogy a cromaxnál még a gyári sem eszeveszett drága. (nekem az első betét 120 ezret bírt, a hátsó pedig talán még most is meg lenne ha egyszer a féknyereg nem ragad be) Ha ugyanezt adják most is "gyárinak" én megvenném újra. Módosítva Április1, 2016 : kisp113 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Április1, 2016 Megoszt Elküldve Április1, 2016 2 hours ago, Zsolti25 said: Nemrégiben tapasztaltam, hogy ha egymás után gyorsan nyomogatom a féket (zenére akkor a 3.- 4. fékezés már nagyon gyenge. A fékrásegítő nem tud olyan gyorsan levegőt "termelni" mit amilyen gyorsan fékezgetek. Ez másnak is ilyen vagy kezdjek aggódni ?! Feltehetoen nem sokan fekezgetnek zenere, de egyaltalan nem hangzik jol... A gyenge azt jelenti, hogy erosebben kell nyomni a pedalt, de azert fekez? Mikor volt a fekfolyadek cserelve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts