Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok

 

Kíváncsi lennék hogy valaki találkozott e már olyannal hogy a kiegyenlítő tartályban lévő érzékelő hidalva volt...

Nem igazán értem hogy miért...? Valaki tud esetleg erre ésszerű magyarázatot? Miért nem kell látni azt hogy gond van?

Vagy ez csak nepper fogás, a probléma eltussolására?

Előre is köszönöm ha valaki felvilágosít...

szép napot

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

 

Kíváncsi lennék hogy valaki találkozott e már olyannal hogy a kiegyenlítő tartályban lévő érzékelő hidalva volt...

Nem igazán értem hogy miért...? Valaki tud esetleg erre ésszerű magyarázatot? Miért nem kell látni azt hogy gond van?

Vagy ez csak nepper fogás, a probléma eltussolására?

Előre is köszönöm ha valaki felvilágosít...

szép napot

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 21. at 12:59, Gege 22 írta:

Sziasztok

 

Kíváncsi lennék hogy valaki találkozott e már olyannal hogy a kiegyenlítő tartályban lévő érzékelő hidalva volt...

Nem igazán értem hogy miért...? Valaki tud esetleg erre ésszerű magyarázatot? Miért nem kell látni azt hogy gond van?

Vagy ez csak nepper fogás, a probléma eltussolására?

Előre is köszönöm ha valaki felvilágosít...

szép napot

Mintha itt vagy más fórumon olvastam volna, hogy van akinek problémája volt vele. Fals értéket adott a szenzor rendszeresen, pedig rendben volt a szint. És csere helyett, mert sajnálta rá a pénzt, megoldotta így. Elég ... megoldás. :(

Link to comment
Megosztás:

Nektek nem szokoktak az alvázon a küszöb aljában lévő műanyag dugók kipottyanni?

4 év alatt már a másodikat hegytam el. Jó, nem rossz arány, de ha úgy marad dugó nélkül és telemegy a küszöb belseje sárral, vízzel, az igen komoly korróziós problémát okozhat idővel. Érdemes tehát időnként megnézni őket.

Lehet hogy már el vannak öregedve. Gondoltam rá, hogy kicserélem az összeset újta. De van vagy 20db az autó alján és ahhoz képest hogy egy alig 1 gramm körüli fröccsöntött műanyag biszbaszról van szó, van ára randesen. Az előállítási költsége egy ilyennek szerintem nem több 5Ft-nál. Az ára mégis 600Ft darabonként! :O Első hallásra elég durvának tűnik, hogy 10.000-15.000Ft egy fél marék egyszerű műanyag patent. De még mindig olcsóbb, mint egy új küszöb.

Link to comment
Megosztás:

17 perce, Cserenkov írta:

Nektek nem szokoktak az alvázon a küszöb aljában lévő műanyag dugók kipottyanni?

4 év alatt már a másodikat hegytam el. Jó, nem rossz arány, de ha úgy marad dugó nélkül és telemegy a küszöb belseje sárral, vízzel, az igen komoly korróziós problémát okozhat idővel. Érdemes tehát időnként megnézni őket.

Lehet hogy már el vannak öregedve. Gondoltam rá, hogy kicserélem az összeset újta. De van vagy 20db az autó alján és ahhoz képest hogy egy alig 1 gramm körüli fröccsöntött műanyag biszbaszról van szó, van ára randesen. Az előállítási költsége egy ilyennek szerintem nem több 5Ft-nál. Az ára mégis 600Ft darabonként! :O Első hallásra elég durvának tűnik, hogy 10.000-15.000Ft egy fél marék egyszerű műanyag patent. De még mindig olcsóbb, mint egy új küszöb.

Én úgy vettem, hogy bal oldalon hiányzott az utolsó kettő, az egyikbe pont belepasszolt egy borosüvegdugó, a másikba is találtam valami műanyag vackot.:)

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎03‎.‎21‎. at 12:59, Gege 22 írta:

Sziasztok

 

Kíváncsi lennék hogy valaki találkozott e már olyannal hogy a kiegyenlítő tartályban lévő érzékelő hidalva volt...

Nem igazán értem hogy miért...? Valaki tud esetleg erre ésszerű magyarázatot? Miért nem kell látni azt hogy gond van?

Vagy ez csak nepper fogás, a probléma eltussolására?

Előre is köszönöm ha valaki felvilágosít...

szép napot

szia

A kiegyenlítő tartályban nincs érzékelő.Az érzékelő nem a tartályban van ,hanem a tartály alatt,a tartályban egy úszó van.A tartály alatt egy bemélyedésben van az érzékelő pont ezen a mélyedésen mozog az úszó....az érzékelő vagy jó vagy rossz,az úszó szokott megakadni esetleg a tartályban.Ha az érzékelő két lábát rövidre kötöd nem fog hibát jelezni a géped akkor sem ha elfogy a hűtővíz...

vedd le róla az átkötést és nézd meg nem jelez e hibát,ha tesztelni akarod szívj le a tartályból hűtővizet a minimum alá és nézd meg jelez e....

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Cserenkov írta:

Nektek nem szokoktak az alvázon a küszöb aljában lévő műanyag dugók kipottyanni?

4 év alatt már a másodikat hegytam el. Jó, nem rossz arány, de ha úgy marad dugó nélkül és telemegy a küszöb belseje sárral, vízzel, az igen komoly korróziós problémát okozhat idővel. Érdemes tehát időnként megnézni őket.

Lehet hogy már el vannak öregedve. Gondoltam rá, hogy kicserélem az összeset újta. De van vagy 20db az autó alján és ahhoz képest hogy egy alig 1 gramm körüli fröccsöntött műanyag biszbaszról van szó, van ára randesen. Az előállítási költsége egy ilyennek szerintem nem több 5Ft-nál. Az ára mégis 600Ft darabonként! :O Első hallásra elég durvának tűnik, hogy 10.000-15.000Ft egy fél marék egyszerű műanyag patent. De még mindig olcsóbb, mint egy új küszöb.

Két különböző dugó van a küszöbben, az első 2 és az utolsó 2 leeresztős (ezeken keresztül távozik a víz a küszöbből), a középsők sima vakdugók. Én az Opel szervizben rendeltem leeresztőset a cikkszáma 5178201 vagy GM 24410001, 400 Ft/db de 1 csomagban 5 db van és mindet meg kellett venni ("ilyesmit mi kérem nem készletezünk"...). Egy korábbi hozzászólásomban képet is tettem fel, ha érdekes.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, kezdőkabriós írta:

Két különböző dugó van a küszöbben, az első 2 és az utolsó 2 leeresztős (ezeken keresztül távozik a víz a küszöbből), a középsők sima vakdugók. Én az Opel szervizben rendeltem leeresztőset a cikkszáma 5178201 vagy GM 24410001, 400 Ft/db de 1 csomagban 5 db van és mindet meg kellett venni ("ilyesmit mi kérem nem készletezünk"...). Egy korábbi hozzászólásomban képet is tettem fel, ha érdekes.

Nem mondod? :)

Igen, volt hozzájuk szerencsém most is és régebben is. A középső kisebbek potyognak ki előszeretettel. Évekkel ezelőtt, mikor pótolnom kellett egy dugót, nem emlékeztem, hogy ez ennyire drága. Én három helyen érdeklődtem, mindenhol 600Ft körül volt az ára. Viszont készleten van, azonnal adják és akár csak 1db-ot is lehet venni. https://cromax.hu/karosszeria/karosszeria_lemezek/karosszeriavaz_alkatreszei/karosszeriavaz_gumidugo_opel_26mm_64584

A Csergőnél is hasonló áron van törzsvásárlói kedvezménnyel. Pedig az nem egy kimondottan magas árfekvésű alkatrész beszerzési forrás. Legalábbis eddig úgy tapasztaltam.

Most csak 2db-ot vettem. Pont azért mert 2 éve bevásároltam belőlük vagy 5-6db-ot, pont azért, hogy ha kipottyan, legyen itthon tartalék. De az istennek nem találtam, úgyhogy kellett megint vennem. Talán ez bosszent legjobban. Az ilyen kis apróságok évek alatt nagyon el tudnak tűnni. :)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Cserenkov írta:

Nem mondod? :)

Igen, volt hozzájuk szerencsém most is és régebben is. A középső kisebbek potyognak ki előszeretettel. Évekkel ezelőtt, mikor pótolnom kellett egy dugót, nem emlékeztem, hogy ez ennyire drága. Én három helyen érdeklődtem, mindenhol 600Ft körül volt az ára. Viszont készleten van, azonnal adják és akár csak 1db-ot is lehet venni. https://cromax.hu/karosszeria/karosszeria_lemezek/karosszeriavaz_alkatreszei/karosszeriavaz_gumidugo_opel_26mm_64584

A Csergőnél is hasonló áron van törzsvásárlói kedvezménnyel. Pedig az nem egy kimondottan magas árfekvésű alkatrész beszerzési forrás. Legalábbis eddig úgy tapasztaltam.

Most csak 2db-ot vettem. Pont azért mert 2 éve bevásároltam belőlük vagy 5-6db-ot, pont azért, hogy ha kipottyan, legyen itthon tartalék. De az istennek nem találtam, úgyhogy kellett megint vennem. Talán ez bosszent legjobban. Az ilyen kis apróságok évek alatt nagyon el tudnak tűnni. :)

Én bontóba vettem. Kiválogattam és csak a hibátlan darabokat hoztam el. 12db-ot kaptam 500Ft-ért.

(nekem a legtöbb auótn lévő széttört, szétporladt, ha hozzáértem, így az összeset cseréltem tavaly)

Link to comment
Megosztás:

15 órája, banatila írta:

szia

A kiegyenlítő tartályban nincs érzékelő.Az érzékelő nem a tartályban van ,hanem a tartály alatt,a tartályban egy úszó van.A tartály alatt egy bemélyedésben van az érzékelő pont ezen a mélyedésen mozog az úszó....az érzékelő vagy jó vagy rossz,az úszó szokott megakadni esetleg a tartályban.Ha az érzékelő két lábát rövidre kötöd nem fog hibát jelezni a géped akkor sem ha elfogy a hűtővíz...

vedd le róla az átkötést és nézd meg nem jelez e hibát,ha tesztelni akarod szívj le a tartályból hűtővizet a minimum alá és nézd meg jelez e....

Nagyon köszönöm,kiszedettem, egyenlőre nem jelez hibát..

Reméljük így marad...

 

Link to comment
Megosztás:

6 perce, gyalázó írta:

Rendben, de nem tudom visszanyomni a munkahengert vagy csak én vagyok hülye.

Van valami trükk?

Ne csak nyomd hanem tekerd is, ugyan úgy jobb menetes, mintha tekernél be egy csavart, csak közben nyomod is.

Ha van csőrös fogód akkor azzal be lehet tekerni, ha nem nekifekszel.

Link to comment
Megosztás:

 

10 órája, gyalázó írta:

Sziasztok!

Nehéz kicserélni a hátsó fékeket? Tárcsa fék!

Ebben a videoban 1.48-nál van a "trükk"....Az az eszköz egy készlet része ehhez a művelethez. Van benne olyan, aminek a fejéből kis tüskék állnak ki. Na az kellene neked.... Ez a videó még jobb. De ha van kedved, valamikor gurulj el Veszprémbe, és megcsináljuk.....:)

 

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Első fékszett cserém előtt állok a H Astrámmal. Érdeklődöm, hogy hogyan éri meg tárcsa fékszettet cserélni (betét +tárcsa)? Azt tudom h csak párban, jobban megéri esetleg egyszerre mind a 4db-ot megvenni? Tudtok vmi bevált típust ajánlani? 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 23. at 11:05, grep írta:

Én bontóba vettem. Kiválogattam és csak a hibátlan darabokat hoztam el. 12db-ot kaptam 500Ft-ért.

(nekem a legtöbb auótn lévő széttört, szétporladt, ha hozzáértem, így az összeset cseréltem tavaly)

Tegnap kicseréltem a dugót. Eddig hagytam, had szellőzzön ki. Megvizsgáltam a többit is. Több is szét van repedezve. Ráadásul az egyik oldalon leghátul nem leeresztős van, hanem sima. Úgy látszik már előttem is cserélhették. Az egyik dugó közepe enyhe ujjnyomásra is beszakadt. Úgyhogy még jó hogy kettőt vettem, azt is cseréltem. De ha ilyen állapotban vannak, ki fogom cserélni az összeset. Pont ilyet nem vennék bontóban. Lehet hogy sokkal olcsóbb, de a bontott is még ha jó állapotúnak is tűnik, 7-8-9 éves lehet. Nem akarm jövőre újra kezdeni a dugócserélgetést. Legyen mind új és akkor a következő 10 évben megint nem kell vele foglalkozni! 16db kicsit (a mostani két újon felül) és 4 db nagy leeresztőset kell vennem, ha jól számoltam.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, bximin írta:

Sziasztok,

Első fékszett cserém előtt állok a H Astrámmal. Érdeklődöm, hogy hogyan éri meg tárcsa fékszettet cserélni (betét +tárcsa)? Azt tudom h csak párban, jobban megéri esetleg egyszerre mind a 4db-ot megvenni? Tudtok vmi bevált típust ajánlani? 

Tavaly cseréltem első fékeket, ATE kerámia betéteket vettem, ezek elég drágák (drágább mint a gyári) és Ferodo tárcsákat, mert nem jött meg időben a megrendelt ATE tárcsa. A Ferodo tárcsa olcsó, de a beszerelés után 2 héttel már rozsdás lett a széle, nem túl esztétikus. Ha csak betétet akarsz cserélni akkor az Opel szerviz4+ ajánlatát is érdemes megfontolni. A feszítőrugókat is kicseréltettem de ez már ízlés kérdése.

Az olcsó betétek hátránya, hogy csikorognak, de van akit ez nem zavar. Lehet, hogy van közötte nem csikorgó is.

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrégiben tapasztaltam, hogy ha egymás után gyorsan nyomogatom a féket (zenére :) akkor a 3.- 4. fékezés már nagyon gyenge. A fékrásegítő nem tud olyan gyorsan levegőt "termelni" mit amilyen gyorsan fékezgetek. Ez másnak is ilyen vagy kezdjek aggódni ?!

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 29. at 10:05, kezdőkabriós írta:

Tavaly cseréltem első fékeket, ATE kerámia betéteket vettem, ezek elég drágák (drágább mint a gyári) és Ferodo tárcsákat, mert nem jött meg időben a megrendelt ATE tárcsa. A Ferodo tárcsa olcsó, de a beszerelés után 2 héttel már rozsdás lett a széle, nem túl esztétikus. Ha csak betétet akarsz cserélni akkor az Opel szerviz4+ ajánlatát is érdemes megfontolni. A feszítőrugókat is kicseréltettem de ez már ízlés kérdése.

Az olcsó betétek hátránya, hogy csikorognak, de van akit ez nem zavar. Lehet, hogy van közötte nem csikorgó is.

A múltkor néztem hogy a cromaxnál még a gyári sem eszeveszett drága. (nekem az első betét 120 ezret bírt, a hátsó pedig talán még most is meg lenne ha egyszer a féknyereg nem ragad be) Ha ugyanezt adják most is "gyárinak" én megvenném újra.

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Zsolti25 said:

Nemrégiben tapasztaltam, hogy ha egymás után gyorsan nyomogatom a féket (zenére :) akkor a 3.- 4. fékezés már nagyon gyenge. A fékrásegítő nem tud olyan gyorsan levegőt "termelni" mit amilyen gyorsan fékezgetek. Ez másnak is ilyen vagy kezdjek aggódni ?!

Feltehetoen nem sokan fekezgetnek zenere, de egyaltalan nem hangzik jol... A gyenge azt jelenti, hogy erosebben kell nyomni a pedalt, de azert fekez? Mikor volt a fekfolyadek cserelve?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.