Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!
Másik topikban már feltettem a kérdésem de nem igazán kaptam rá választ, nem válaszolt senki úgy, hogy próba cseresznye itt is megpróbálom... na szóval:
Z14XEP üzem meleg motor beindítása után felpörög és túráztatja magát 2000 és 3000 között, ez tart olyan 4-5 másodpercig majd leesik normális alapjáratra ahol, hol egyáltalán, hol csak épp, hogy csak egy picit ingadozik. Csak üzem meleg motornál csinálja, hidegen mint a kis angyal, menet közben stabil. Januárban elviszem a szerelőmhöz azt gondoltam csináltatok vele egy fojtószelep és alapjárati motor tisztítást. Valakinek esetleg valami más tipp? Vagy találkozott már valaki ilyennel?

Egyébként Boldog karácsonyt mindenkinek :)

Elküldve
  On 2014. 12. 26. at 16:49, Snikos írta:

Sziasztok!

Másik topikban már feltettem a kérdésem de nem igazán kaptam rá választ, nem válaszolt senki úgy, hogy próba cseresznye itt is megpróbálom... na szóval:

Z14XEP üzem meleg motor beindítása után felpörög és túráztatja magát 2000 és 3000 között, ez tart olyan 4-5 másodpercig majd leesik normális alapjáratra ahol, hol egyáltalán, hol csak épp, hogy csak egy picit ingadozik. Csak üzem meleg motornál csinálja, hidegen mint a kis angyal, menet közben stabil. Januárban elviszem a szerelőmhöz azt gondoltam csináltatok vele egy fojtószelep és alapjárati motor tisztítást. Valakinek esetleg valami más tipp? Vagy találkozott már valaki ilyennel?

Egyébként Boldog karácsonyt mindenkinek :)

Első körben én is azt ajánlanám amit leírtál.

Elküldve

T Snikos!

"... tipp ..."

A feladat nem tippelgetés.

Hanem a hiba okának felderítése, megszüntetése.

Ez szakértelmet igényel.

Ilyen szakértelemmel az autószerelők rendelkeznek.

Elküldve (edited)
  On 2014. 12. 26. at 18:06, mantec írta:

T Snikos!

"... tipp ..."

A feladat nem tippelgetés.

Hanem a hiba okának felderítése, megszüntetése.

Ez szakértelmet igényel.

Ilyen szakértelemmel az autószerelők rendelkeznek.

nyílván tudom, hogy nem kitotózás alapján megy.. A tippel arra gondoltam, hogy ki mihez nyúlna elsőnek és, hogy ki mit gondol.. Elvégre azért fórum Módosítva : Snikos
Elküldve (edited)

Üdv!

Segítséget szeretnék kérni egy hozzáértő személytől. Van egy 1.3 CDTI H Astrám, amin elromlott a fékrásegítő... Azt szeretném megtudni, hogy a benzinesé jó lenne-e hozzá?

Előre is köszönöm, ha valaki tudja a választ!!!

Módosítva : mathias85
Elküldve (edited)

Na időközben sikerült hibakódokat kivillogatni:

1526 és 1614


https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOOTQ5NTMxMzAtMmY0Yy00NjJmLWIxMTgtODM0MzkwODAzZTlj/edit?hl=en_US ez alapján nagyjából be is határoltam csak nem igazán vagyok jóba az angollal és hát a google fordító pedig.. az google fordító... úgy, hogy ha valaki kicsit jobban ért nálam hozzá esetleg fel tudna világosítani?

P1526 Throttle Position Adaption Error C-09

P1526 Throttle Position no Adaption C-09

P1526 Limp Home Adaption Error C-09

P1614 Wrong Security Code received Immobiliser C-06

P1614 Wrong Security Code received Immobiliser C-06

:) Előre is köszönöm.

  On 2014. 12. 26. at 16:49, Snikos írta:

Sziasztok!
Másik topikban már feltettem a kérdésem de nem igazán kaptam rá választ, nem válaszolt senki úgy, hogy próba cseresznye itt is megpróbálom... na szóval:
Z14XEP üzem meleg motor beindítása után felpörög és túráztatja magát 2000 és 3000 között, ez tart olyan 4-5 másodpercig majd leesik normális alapjáratra ahol, hol egyáltalán, hol csak épp, hogy csak egy picit ingadozik. Csak üzem meleg motornál csinálja, hidegen mint a kis angyal, menet közben stabil. Januárban elviszem a szerelőmhöz azt gondoltam csináltatok vele egy fojtószelep és alapjárati motor tisztítást. Valakinek esetleg valami más tipp? Vagy találkozott már valaki ilyennel?

Egyébként Boldog karácsonyt mindenkinek :)

Módosítva : Snikos
Elküldve

Ma kicsit furcsa lett a kézifékem. Nem nagyon akar fogni, csak ha maximumig húzom. A visszajelző világít félig behúzott állapotnál, de az autó elgurul...

Nálatok milyen magasságban kezd el fogni?

Elküldve (edited)
  On 2014. 12. 29. at 16:14, vans írta:

Ma kicsit furcsa lett a kézifékem. Nem nagyon akar fogni, csak ha maximumig húzom. A visszajelző világít félig behúzott állapotnál, de az autó elgurul...

Nálatok milyen magasságban kezd el fogni?

A visszajelzes csak a kar poziciojat mutatja, a fogashoz semmi koze. Ha hirtelen allt elo ez az allapot, az valoban furcsa; szorulas, fagyas esetleg?

Elvileg a harmadik fogig huzva mar nem kene felemelt kocsin kezzel mozditani tudni a kereket.

Módosítva : csaba66
Elküldve
  On 2014. 12. 29. at 18:03, csaba66 írta:

A visszajelzes csak a kar poziciojat mutatja, a fogashoz semmi koze. Ha hirtelen allt elo ez az allapot, az valoban furcsa; szorulas, fagyas esetleg?

Elvileg a harmadik fogig huzva mar nem kene felemelt kocsin kezzel mozditani tudni a kereket.

Ma kezdett el így viselkedni, de biztos nem fagyott meg, mert fűtött a garázs. :)

Holnap felemelem és alánézek!

Elküldve

Így van, a kapcsoló ott van a kar alatt, tehát csak a kar helyzetét jelzi vissza.

Sosem néztem, de kb félig behúzott kéziféknél már érezhetően fog.

A bovbenen egyszerűen tudsz állítani. Bár furcsa hogy egyik napról a másikra jelentkezett a dolog, így valószínű nem csak arról van szó, hogy megnyúlt a bovden.

Elküldve
  On 2014. 12. 29. at 20:42, Cserenkov írta:

Így van, a kapcsoló ott van a kar alatt, tehát csak a kar helyzetét jelzi vissza.

Sosem néztem, de kb félig behúzott kéziféknél már érezhetően fog.

A bovbenen egyszerűen tudsz állítani. Bár furcsa hogy egyik napról a másikra jelentkezett a dolog, így valószínű nem csak arról van szó, hogy megnyúlt a bovden.

Nekem meg igen fent fog csak ha felhúzom tokig, kezdettől fogva igy volt, a kocsi alatt tudok állitani? vagy a kerekeknél ?

Elküldve
  On 2014. 12. 30. at 19:16, Robee írta:

Nekem meg igen fent fog csak ha felhúzom tokig, kezdettől fogva igy volt, a kocsi alatt tudok állitani? vagy a kerekeknél ?

A kézifékkar tövénél a kartól balra. Felpattintod a kézifék alatt műanyag fedelet, utána előre tudod húzni a kézifékkar bőr szoknyáját. Alatta látod a bovden végét: egy kupakkal lezárt csavar, rajta egy anyával. (Elég feltűnő, nincs is ott nagyon más, észre fogod venni.) Értelem szerűen ha az anyát beljebb tekered, a csavar kijjebb jön, így feszítve a bovdent. Ha az anyát kifelé tekered lazulni fog.

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 12. 30. at 19:34, Cserenkov írta:

A kézifékkar tövénél a kartól balra. Felpattintod a kézifék alatt műanyag fedelet, utána előre tudod húzni a kézifékkar bőr szoknyáját. Alatta látod a bovden végét: egy kupakkal lezárt csavar, rajta egy anyával. (Elég feltűnő, nincs is ott nagyon más, észre fogod venni.) Értelem szerűen ha az anyát beljebb tekered, a csavar kijjebb jön, így feszítve a bovdent. Ha az anyát kifelé tekered lazulni fog.

Hű pedig már hányszor benéztem oda, de eddig nem tunt fel, majd megnézem köszi :-)

Elküldve
  On 2014. 12. 30. at 19:34, Cserenkov írta:

A kézifékkar tövénél a kartól balra. Felpattintod a kézifék alatt műanyag fedelet, utána előre tudod húzni a kézifékkar bőr szoknyáját. Alatta látod a bovden végét: egy kupakkal lezárt csavar, rajta egy anyával. (Elég feltűnő, nincs is ott nagyon más, észre fogod venni.) Értelem szerűen ha az anyát beljebb tekered, a csavar kijjebb jön, így feszítve a bovdent. Ha az anyát kifelé tekered lazulni fog.

Nálam az anya lazult meg valahogy :)

Azóta már működik rendesen, pedig felemeltük az autót és alul semmi gond nem volt.

Elküldve

2010-ÉVjárat 1.7 DTH 110Le 54-55 fokik megy a höméröm.Kiszedtem a termosztátot,az rendesen müködik.Ujat rakjak bele vagy a régit ?

És mért van az hogy csak 54-55 fokos a viz?????????????

Elküldve
  On 2014. 12. 31. at 12:07, neuhofer írta:

2010-ÉVjárat 1.7 DTH 110Le 54-55 fokik megy a höméröm.Kiszedtem a termosztátot,az rendesen müködik.Ujat rakjak bele vagy a régit ?

És mért van az hogy csak 54-55 fokos a viz?????????????

Z17DTH: 101LE

Z17DTJ: 110LE

A termosztáton kívül nem ismerek más okot. Ha a hűtő felé zárt a termosztát (54-55 °C-on annak kell lennie), akkor kizárt dolog hogy a maradék lét a motor hulladékhője ne tudná ennél jobban felfűteni.

Tuti hogy jó az a termosztát?

A másik lehetőség: a hőérzékelő romlott el.

Elküldve
  On 2014. 12. 31. at 16:19, Cserenkov írta:

Z17DTH: 101LE

Z17DTJ: 110LE

A termosztáton kívül nem ismerek más okot. Ha a hűtő felé zárt a termosztát (54-55 °C-on annak kell lennie), akkor kizárt dolog hogy a maradék lét a motor hulladékhője ne tudná ennél jobban felfűteni.

Tuti hogy jó az a termosztát?

A másik lehetőség: a hőérzékelő romlott el.

Termosztátot kiprobáltam meleg vízbe raktam bele és rendesen nyit.

Elküldve
  On 2014. 12. 31. at 21:47, neuhofer írta:

Termosztátot kiprobáltam meleg vízbe raktam bele és rendesen nyit.

88-89 C fok körül kellene nyitnia. Lemérted hőmérővel a vizet?

Ja, és, ha jól tudom tömítőgyűrűt sem árt ilyenkor cserélni, csak azt külön kell rendelni, nehogy elfelejtsd.

Szerintem a jeladó lesz a hunyó, ahogy írtam a FB-on is.

Elküldve
  On 2015. 01. 01. at 2:15, Astra555 írta:

88-89 C fok körül kellene nyitnia. Lemérted hőmérővel a vizet?

Ja, és, ha jól tudom tömítőgyűrűt sem árt ilyenkor cserélni, csak azt külön kell rendelni, nehogy elfelejtsd.

Szerintem a jeladó lesz a hunyó, ahogy írtam a FB-on is.

Köszi már csak jövő héten fogom szerelöhőz vinni.

Elküldve
  On 2014. 12. 29. at 16:14, vans írta:

Ma kicsit furcsa lett a kézifékem. Nem nagyon akar fogni, csak ha maximumig húzom. A visszajelző világít félig behúzott állapotnál, de az autó elgurul...

Nálatok milyen magasságban kezd el fogni?

Hasonló volt nálam, de nekem még azzal is párosult, hogy mélyre süllyedt a pedál. A kézifék önbeálló (ha jól emlékszem a nevére) esett szét, Opel szervízben összerakták és jó lett minden.

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok.

Az volna a kérdésem, hogy szükséges-e időnként kijáratni az autót? - Opel Astra H 1.7 CDTI Z17DTH autóm van. Úgy értem magas fordulatszámon (3.000-3.500 fordulat környékén)?

Elküldve
  On 2015. 01. 28. at 11:15, arnoldline írta:

Sziasztok.

Az volna a kérdésem, hogy szükséges-e időnként kijáratni az autót? - Opel Astra H 1.7 CDTI Z17DTH autóm van. Úgy értem magas fordulatszámon (3.000-3.500 fordulat környékén)?

Ha főleg városban használod, ártani biztos nem árt neki, ha kikormolod.

Én heti 2x2 órát használom folyamatos 3000-es fordulaton. Eddig még nem volt pl EGR gondom.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.