Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nekem tavaly télen a -20 fokok körül bizony nehéz volt néha 7 literen belül maradni. Nyáron viszont volt már 5,7 is, de csak egyszer, nem is értem hogyan sikerül összehozni... :o Most próbálkozom éppen tisztítóadalékkal, de csak a motor hangja meg a járása lett szebb, a fogyasztása nem igazán. Kaptam olyan tippet is, hogy az EGR szelep és/vagy a fojtószelep lehet koszos, és nem kap elég levegőt a kocsi, ezért eszik többet. De ezeknek a tisztítását még nem tudtam megejteni, így nem tudom használnának-e.

Bocs hogy beleszólok, de nekem 80Le-s astrám van aminek nincs DPF, viszont tisztítottam itt-ott. Az EGR szelepbe és a szívócsőbe összegyűlő olajos korom nem fog adaléktól kitisztulni, csak mechanikus tisztítás a járható út szerintem. A katalizátor és DPF elvileg tisztulhat adaléktól(pl.cataclean) és egy kis emelt fordulatú közlekedéstől. Én vízhőfok szenzort cseréltem és egy kis változást az is hozott a fogyasztásban.

Elküldve

Nekem 1.7CDTI (100LE) van 6-os váltóval.

Normál használat mellett:

városban 6 l körül mozog

pálya 5.2-5.6 l között

Ha elgurul a gyógyszer vagy kicsit kikormolom, hogy ne tunyuljon el az autó, akkor:

város 7-8 l

pálya 6-6.5 l

Ez persze ésszerű határok között értendő, mert tisztában vagyok vele, hogy dízel és nem sportautó :excl: Folyamatos "race üzemmódban" meg lehet vele etetni a 9-10 litert is, de az se a motornak se a pénztárcának nem tesz jót.

Elküldve

Sziasztok!

2006.04. havi (90,000 km-es) 1,4 XEP Astrám fogyasztásával nem voltam megelégedve.

Javasolták, hogy 2-3 tank 50-50% E85/95-öt használjak.

Árt valamit ez a módszer a motornak, illetve érdemes ezzel próbálkozni? Talán némi kormot, egyebet kivisz?

Köszi

Elküldve
Nekem 1.7CDTI (100LE) van 6-os váltóval.

Normál használat mellett:

városban 6 l körül mozog

pálya 5.2-5.6 l között

Ha elgurul a gyógyszer vagy kicsit kikormolom, hogy ne tunyuljon el az autó, akkor:

város 7-8 l

pálya 6-6.5 l

Ez persze ésszerű határok között értendő, mert tisztában vagyok vele, hogy dízel és nem sportautó :excl: Folyamatos "race üzemmódban" meg lehet vele etetni a 9-10 litert is, de az se a motornak se a pénztárcának nem tesz jót.

Szia!

Nem írtad el? Mert úgy tudom a 100 Le-s dízel 5-ös váltós, a 110 pedig 6-os.

Vagy ha átépítetted, akkor érdekelnek a részletek...

Üdv

Elküldve
Szia!

Nem írtad el? Mert úgy tudom a 100 Le-s dízel 5-ös váltós, a 110 pedig 6-os.

Vagy ha átépítetted, akkor érdekelnek a részletek...

Üdv

Szia!

Nem írta el szerintem,mert úgy tudom ,hogy 100 le-be is raktak 6-os váltót. :excl:

Elküldve
Szia!

Nem írta el szerintem,mert úgy tudom ,hogy 100 le-be is raktak 6-os váltót. :excl:

Azt mikortól?

nem kötekedni akarok, csak mikor még én kerestem autót (2008 nov.dec.), akkor még nem volt, csak mindenhol 5ös váltóval..Ha lett volna, én is beneveztem volna arra...

Elküldve
külön lehetett rendelni hozzá.

Ez valószinüleg így van,mert amikor 2010 év elején nézegettem a H astrákat volt egy pár amibe 6-os váltó volt és 100 lovas mocival szerelték, DE EZT KI NE TUDNÁ JOBBAN MINT UHUHU. :excl:

Elküldve

Nem elírás tényleg 6-os váltó van benne és "csak" 100LE (forgalmiban 74kW).

A kocsi egyébként 2005 márciusi és Cosmo felszereltségű. Valószínű előző tulaj rendelhette így ahogy uhuhu is írta, mert én sem találtam 100 lovas astrát csak 5-ös váltóval az árlistákon.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Nem tudom az enyémmel mi lehet. Alapjáraton is 1.0-1.1 L/h a fogyi, most a városim 8.8 lett (enyhe - fokok) pedig elég kíméletesen vezettem. Nyáron full csomag full személy és hegyvidék mellett 5.4 lett ami elfogadható de a városim nyáron sem jön 7.4 alá. Számít, hogy csak 30 ezek km van az autóban?

Nemrégiben szívtam egy nagyot guminyomás ügyben is mert XY benzinkútnál nem voltak képesek rendesen beállítani ill. ellenőrizni a műszeregységet és későn jöttem rá csak, hogy 0.4 Bar-al mutatott kevesebbet. Most próbából 2.7 E és 2.5 H guminyomással gurulok....kiváncsi leszek.

Elküldve
a 8.8 az nagyonsok.....

az enyém 7 alatt marad csak városban, pedig 2.200 cm3.

Még bejáratós az autó. Astra H Clubon ugyanilyen motorral mértek 10.3-as fogyit is. Ez a fogyasztás rövid távon, csak városban és -7 fokban lett mérve éllandó fűttés, tompított, gyakori ködfényszóró és egy 250W mélyláda kíséretében történt....ráadásul alacsony guminyomás miatt amit már említettem.

  • 2 months later...
Elküldve

Hello Mindenkinek!

Érdeklődnék, rendelkezem egy 2007-es Z19DTH-s 150 lovas H-s astrával 70.000 km-rel. Az autó 1 évet állt mert sérült volt a jobb első futóműve és most kezdtem el használni ismét. Mentem már vele 700km-t de a fogyasztásával nem vagyok megelégedve. a guminyomás rendben, a turbónyomás érzékelő szenzor most lett kipucolva elég mocskos volt, az egr szelep is tech-2-n keresztül ki lett tisztítva(nem tudom mennyire hatásos így). Igazából ezek után sem csökkent a fogyasztás. Az autót nem gyilkolom, 2-2200-nél váltok általában. Mit lehet még megnézni, átnézni, kitisztitani, hogy a fogyasztás lejjebb menjen??

Előre is köszönöm a hozzászolásokat.

Elküldve

Hosszabb távon (50km-nél több) 80-110km-es tempó 5,2-5,6 körül.Ezzel nincs is gond különösebben, bár ha lehet csökkenteni akkor még jobb lenne! Rövidebb utakon viszont 7,5 körül mozog, szerintem ez picit sok.

Elküldve
Hosszabb távon (50km-nél több) 80-110km-es tempó 5,2-5,6 körül.Ezzel nincs is gond különösebben, bár ha lehet csökkenteni akkor még jobb lenne! Rövidebb utakon viszont 7,5 körül mozog, szerintem ez picit sok.

szerintem egy 150 pacis autónál ezek jó számok :lol:

Elküldve

Azért sokkalom egy picit mert a bátyámnak egy C-MAX-a van 2.0TDCI motorral 138LE, ugyanazon úton, hasonló sebességgel 4,7-re ki bírtam hozni, meg rövidebb úton is kevesebbet eszik kb. 1/2 majd 1 literrel.

Ezért érdekelne hátha át lehet nézni még vmit az autón, hogy sikerüljön a fogyasztást lejjebb vinni, mert az üzemanyag árak "nem igazán" alacsonyak. :lol:

Elküldve
Azért sokkalom egy picit mert a bátyámnak egy C-MAX-a van 2.0TDCI motorral 138LE, ugyanazon úton, hasonló sebességgel 4,7-re ki bírtam hozni, meg rövidebb úton is kevesebbet eszik kb. 1/2 majd 1 literrel.

Ezért érdekelne hátha át lehet nézni még vmit az autón, hogy sikerüljön a fogyasztást lejjebb vinni, mert az üzemanyag árak "nem igazán" alacsonyak. :lol:

értem...

a kolega d-cat totyója is 8.5-9 körül jár..

de az valami 170-180 póni

Elküldve

na az nem semmi... nekem olyan adatok láttán biztos égnek állna a hajam.

Hátha lesz valakinek valami tippje, hogy valami nyomon el tudjak indulni, vagy lehet egyszerűen nem lehet lejjebb vinni, bár szerintem biztos hogy lehet...

Elküldve
na az nem semmi... nekem olyan adatok láttán biztos égnek állna a hajam.

Hátha lesz valakinek valami tippje, hogy valami nyomon el tudjak indulni, vagy lehet egyszerűen nem lehet lejjebb vinni, bár szerintem biztos hogy lehet...

na örüljetek :z16xer csak város mostanság az is rövidtáv és 11-12.sok a lámpa azon a rövid távon is.ja és nincs forgatva mert be se melegszik mire megállok.

na de ha kiszabadulok országútra akkor 5,5 az alja.benzintemető ez a vas.csak eddig nem tünt fel mert sokat jártam országúton.akkor 7-7.5 volt vegyesen

Elküldve

Az enyém ha normálisan használom, de úgy nem annyira élvezetes akkor megy csak 8 alá a fogyasztás!

Mostanában, mondjuk taposom is neki, meg sok a város is közel 10 litert ír a BC!

Ez csak 140 hp, de benzinből eszik sokat... :lol:

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

A következő problémám lenne egy Astra 1.3 fogyasztási adatainak kijelzésével.

Egy ideig teljesen pontos volt a megtehető távolság, és a szintmérő kijelzése.

Viszont most már 2 napja 0km a megtehető távolság és a szintjelző, csak most ért a sűrűn csíkozott részhez.

Az előző tankoláskor is ugyan ez volt a helyzet pedig akkor teljesen szárazra fogyasztottam a tankot (52,4 litert tankoltam), és nulláztam mindent.

Hogyan tudnám ezt rendbe tenni?

Elküldve
Sziasztok!

A következő problémám lenne egy Astra 1.3 fogyasztási adatainak kijelzésével.

Egy ideig teljesen pontos volt a megtehető távolság, és a szintmérő kijelzése.

Viszont most már 2 napja 0km a megtehető távolság és a szintjelző, csak most ért a sűrűn csíkozott részhez.

Az előző tankoláskor is ugyan ez volt a helyzet pedig akkor teljesen szárazra fogyasztottam a tankot (52,4 litert tankoltam), és nulláztam mindent.

Hogyan tudnám ezt rendbe tenni?

Mióta van meg a kocsi? Korábban sosem tapasztaltad ezt?

Esetleg hibás a codeindex beállítás, de annak már korábban ki kellett volna derülnie szerintem...:D

Nálam is ez van, de nekem még nem volt teletankolva a kijelzőcsere óta...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.