Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


forumadmin

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, Zsolti25 írta:

Meg kellene nézni a BC szerinti vízhőfokodat hidegben és kicsit melegebb időben. Egy rossz termosztát is tud ilyet produkálni.

96-98 fok mínusz 15 ben is. (96 fokos termosztát van benne) 

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
37 perce, hemi írta:

@OpelAstraH2010

A rövid táv az város, országút vagy vegyes? Ha város és kb 10-25 km beszélünk, akkor véleményem szerint a 8,3 l/100km nem sok.
Az enyém Z16XEP motorkódú (tied a nickből következtetve Z16XER) vegyesben 7,7 eszik.

Inkább 5-10 km, falu és kisváros között.. heti 1-2 alkalommal ennél nagyobb távra is megyek (20 km)

A vásárlás előtti átlagfogyasztásra 7,0-t írt ki a fedélzeti komputer, holott az átlagsebesség közel azonos a mostanihoz, ezért furcsálltam ezt a különbséget.

Köszi a gyors választ! :) 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, OpelAstraH2010 írta:

Inkább 5-10 km, falu és kisváros között.. heti 1-2 alkalommal ennél nagyobb távra is megyek (20 km)

A vásárlás előtti átlagfogyasztásra 7,0-t írt ki a fedélzeti komputer, holott az átlagsebesség közel azonos a mostanihoz, ezért furcsálltam ezt a különbséget.

Az atlagsebesseg lehet azonos sok rovid uton, vagy egyben, meleg motorral megteve egy nagyobb tavot is. Egyebkent mekkora tavra vonatkozott a 7-es atlag? A nullazas idejenek jo megvalasztasaval is lehet trukkozni, vagy egyszeruen csak hosszabb utakon jart az elado.

Ha rendszeresen rovid utakon jarsz, nincs mit tenni, az minden szempontbol rossz. Megoldas: bicikli, vagy elektromos auto :)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, OpelAstraH2010 írta:

Inkább 5-10 km, falu és kisváros között.. heti 1-2 alkalommal ennél nagyobb távra is megyek (20 km)

A vásárlás előtti átlagfogyasztásra 7,0-t írt ki a fedélzeti komputer, holott az átlagsebesség közel azonos a mostanihoz, ezért furcsálltam ezt a különbséget.

Köszi a gyors választ! :) 

Én Budapesten járok, közepes forgalomban, sok lámpával teletűzdelt útvonalon 10 km-es távokat. Télen 8 l, most 7,5 nyáron 7, 2 szokott lenni a városi fogyasztásom. A teljes átlagom 2 év és 25 ezer km-e vetítve 7,3 l/100km, ebből kb 20% autópálya 15% autóút, 65% város. Néptelen alsóbbrendű utakon 6l környékén szokott fogyasztani.

Módosítva : sasa58
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 23. at 15:34, OpelAstraH2010 írta:

Inkább 5-10 km, falu és kisváros között.. heti 1-2 alkalommal ennél nagyobb távra is megyek (20 km)

A vásárlás előtti átlagfogyasztásra 7,0-t írt ki a fedélzeti komputer, holott az átlagsebesség közel azonos a mostanihoz, ezért furcsálltam ezt a különbséget.

Köszi a gyors választ! :) 

Némileg hasonló a napi köröm: 15km falu-kisváros oda, kis helybentoporgás majd vissza 15km. Ezzel a télen 7,8-8L körüli fogyasztást sikerült "elérni". Ha beugrik végre egy-egy hosszabb út (pár száz km), akkor arra 6,7-7L szokott kijönni. A kisebbik érték úgy, hogy telitankkal indulok és telitankolok a hazérkezés előtt. Nincs benne autópálya, de nem tötyörgök.

A16XER. Nem írom a tankolásokat, de mindig kiszámolom.  Nagyrészt ugyanott, mindig ugyanazt (MOL "sima" 95) és első kattig töltöm.

Szerintem a 8,3L még éppen "magyarázható".

Link to comment
Megosztás:

On ‎2017‎.‎03‎.‎23‎. at 14:30, OpelAstraH2010 írta:

Fogyasztásra 8,3 litert ír ki, amit kicsit sokallok, normális ez az érték? Az autót nagyrészt rövidtávra használom, nem vezetek sportosan.

Hogyan csökkenthető ez az érték a vezetési szokásokon túlmenően?

Nálam az Iridiumos gyertyák berakása után csökkent a fogyasztás, ha éppen aktuális a gyertyacsere, fontold meg.

NGK, Bosch vagy Denso ( IK16L ), a lényeg, hogy a szikrafekvése 5 mm legyen (hosszan kinyúló elektróda!).

A költözésem előtt 6,7 liter volt az átlagom, a költözésem óta szinte csak városban használom, felment 7,5-re (Z18XER)

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

11 órája, kezdőkabriós írta:

Nálam az Iridiumos gyertyák berakása után csökkent a fogyasztás, ha éppen aktuális a gyertyacsere, fontold meg.

NGK, Bosch vagy Denso ( IK16L ), a lényeg, hogy a szikrafekvése 5 mm legyen (hosszan kinyúló elektróda!).

A költözésem előtt 6,7 liter volt az átlagom, a költözésem óta szinte csak városban használom, felment 7,5-re (Z18XER)

Z14XEP-m nem jön ennyiből:(

Link to comment
Megosztás:

On ‎2017‎.‎03‎.‎29‎. at 21:27, csicsó írta:

Z14XEP-m nem jön ennyiből:(

Öregember nem gyorsvonat, ha úgy vezetnél, mint én, kijönne...

Egyébként nekem is volt Z14XEP, Z16XEP és Z16XER motoros kocsim is, kb. 3-4 decivel fogyasztottak kevesebbet, mint a mostani.

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 31. at 9:11, kezdőkabriós írta:

Öregember nem gyorsvonat, ha úgy vezetnél, mint én, kijönne...

Egyébként nekem is volt Z14XEP, Z16XEP és Z16XER motoros kocsim is, kb. 3-4 decivel fogyasztottak kevesebbet, mint a mostani.

Hát én közelebb vagyok már az 50-hez mint a 40-hez igy már nem is vagyok gyorsvonat én sem:-)

Megfontolt stilusban megyek 8,4 lett a városi 100km bc alapján 23km/h átlagsebesség mellett

Reggel 6,5km oda du vissza ugyanez,van benne ácsorgás is böven,Szfváron egyre rosszabb a helyzet,állitolag itt 1000 főre 450 auto jut ami hazai viszonylatban a "legjobb":)

Link to comment
Megosztás:

16 órája, csicsó írta:

Hát én közelebb vagyok már az 50-hez mint a 40-hez igy már nem is vagyok gyorsvonat én sem:-)

Megfontolt stilusban megyek 8,4 lett a városi 100km bc alapján 23km/h átlagsebesség mellett

Reggel 6,5km oda du vissza ugyanez,van benne ácsorgás is böven,Szfváron egyre rosszabb a helyzet,állitolag itt 1000 főre 450 auto jut ami hazai viszonylatban a "legjobb":)

BC szerint az átlagsebességem 50 km/h és 7.5 l/100km az átlagfogyasztásom az utolsó 25.000 km-en (elfelejtettem kinullázni)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Bulgáriai túra a Napospartra: 2400 km, átlagofgyim: 8.3 tankolás alapján. Együtt mentünk egy 1.3-as Suzuki Swift-el (újabbal), annak 7.5 lett a fogyija. Egész jó vagyok, én meglepődtem ezen, mert közben többször otthagytam majd bevártam, intenzívebben gyorsítgattam, előztem ahol ő nem. Bulgár pálya 140-150 között, Szerbeknél 120-130, itthon 130 (Swift 120-130-kat nyomott kb mindenhol). Kétszer meghajtottam jobban is a Bulgár pályán egy-egy gyorsítás erejéig, de azokat inkább nem reklámozom. Ja és szinte végig légkondi, 3 fő, full csomagtartó + hátsó ülés fele, Swift: 4 fő kevés csomaggal, szintén légkondival.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Most néztem éppen 900km-t tettem meg 43.6L gázolajból BC szerint, viszont a valóságban 49.58 Litert tudtam rátankolni, ergo 6 liter a differencia a számított érték és a valós érték között. 5.0L/100km helyett 5.5L/100km hegyek-völgyek, helyenként klímával. 1.9CDTI motorral :) Olajat nem is igen néztem.... de most hogy említettétek, rá fogok arra is nézni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...
On 2017. 07. 31. at 21:14, csicsó írta:

Nyaralás Horvát tengerparton,1200km 80l benzinnel(bc szerint 6,6l/100km),3 személlyel csomagokkal,80%-ban autópálya 120KM/h-val a többi a horvát hegyekben fel-le sokszor 3.ban,küzdöttünk rendesen(z14xep):)

Ja és 2dl olaj...:(vagy ez annyira nem is rossz?

Mostanában kissé megnött a fogyasztásom(BC szerint):

ez a 6.6l átlag 7,2l ugyanazon a távon autópályán beállított tempomat 120km/h-val(Siófok-Székesfehérvár)

A változás annyi,hogy felkerültek az új Goodyear téligumik,de már a nyárival is ennyi volt a gumi csere elött 2-3 mérésnél is.

Így nem fognám a téligumira.Hiba lámpa nem volt egyszer sem,motor működésben sincsen semmi változás.

Lambdaszonda lassul esetleg?:(

Link to comment
Megosztás:

2 órája, kisp113 írta:

Nem lehet hogy mostanában kicsit hidegebb van mint a júliusi horvát túrán amihez hasonlítod?:)

De sajnos:)Amúgy BC-t pályára felhajtás elött nulláztam mindig üzemi vizhőfokú motorral már és lehajtáskor néztem meg.

3 személlyel megyek de semmi csomaggal szinte,míg nyáron televolt pakolva meg volt emelkedő is jócskán...

Nem az a durván fél liter plusz a gondom,amivel többet eszik meg ezen a távon oda-vissza 2 hetente,hanem az oka,ha van egyátalán.

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csicsó írta:

De sajnos:)Amúgy BC-t pályára felhajtás elött nulláztam mindig üzemi vizhőfokú motorral már és lehajtáskor néztem meg.

3 személlyel megyek de semmi csomaggal szinte,míg nyáron televolt pakolva meg volt emelkedő is jócskán...

Nem az a durván fél liter plusz a gondom,amivel többet eszik meg ezen a távon oda-vissza 2 hetente,hanem az oka,ha van egyátalán.

A BC sem igazan preciz, nagyon rovid tavolsagon mersz, szoval kerdes, van-e valami tenyleges valtozas a motor korul.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, csicsó írta:

De sajnos:)Amúgy BC-t pályára felhajtás elött nulláztam mindig üzemi vizhőfokú motorral már és lehajtáskor néztem meg.

3 személlyel megyek de semmi csomaggal szinte,míg nyáron televolt pakolva meg volt emelkedő is jócskán...

Nem az a durván fél liter plusz a gondom,amivel többet eszik meg ezen a távon oda-vissza 2 hetente,hanem az oka,ha van egyátalán.

 

Nekem a Z16XEP-vel megvan a 4-5dl/100km diff. tél és  klíma nélküli nyár között ugyanazokon a körökön, stabil üzemi hőfok ide vagy oda. 

(pl. Bp-Szekszárd-Bp ami összehasonlítható)

Ja és nem a gumi okozza, mert a 195/65 r15 télivel tud kevesebbet enni a 205/55 r16 nyárinál, a cserék alkalmával ezt rendszeresen szoktam tapasztalni. (amikor még/már kellemes a napi középhőmérséklet)

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

22 órája, csicsó írta:

Mostanában kissé megnött a fogyasztásom(BC szerint):

ez a 6.6l átlag 7,2l ugyanazon a távon autópályán beállított tempomat 120km/h-val(Siófok-Székesfehérvár)

A változás annyi,hogy felkerültek az új Goodyear téligumik,de már a nyárival is ennyi volt a gumi csere elött 2-3 mérésnél is.

Így nem fognám a téligumira.Hiba lámpa nem volt egyszer sem,motor működésben sincsen semmi változás.

Lambdaszonda lassul esetleg?:(

Leginkább a levegő sűrűsége miatt van. Minél hidegebb van annál nagyobb a légellenállás a sűrűbb levegő miatt. Főleg autópályán, nagy sebességnél észrevehető, és pont annyi a különbség amennyit leírtál. Ezenkívül okozhatja még a guminyomás, érdemes ellenőrizni.

Link to comment
Megosztás:

16 órája, Gola írta:

Leginkább a levegő sűrűsége miatt van. Minél hidegebb van annál nagyobb a légellenállás a sűrűbb levegő miatt. Főleg autópályán, nagy sebességnél észrevehető, és pont annyi a különbség amennyit leírtál. Ezenkívül okozhatja még a guminyomás, érdemes ellenőrizni.

A guminyomás volt az első amit ellenöriztem,beállítottam,de nem ez volt az oka.

Amúgy innentől amíg nincs rendellenes működés nem foglalkozom vele,elfogadom,hogy télen ennyivel több.

 

 

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Gola írta:

Leginkább a levegő sűrűsége miatt van. Minél hidegebb van annál nagyobb a légellenállás a sűrűbb levegő miatt. Főleg autópályán, nagy sebességnél észrevehető, és pont annyi a különbség amennyit leírtál.

Ez csak tipp, vagy ismersz ra merest, szamolast? Erzesre a szel hatasa nagyobb lenne, viszont ekkora eltereshez eleg combos szel kell...

Link to comment
Megosztás:

3 órája, csaba66 írta:

Ez csak tipp, vagy ismersz ra merest, szamolast? Erzesre a szel hatasa nagyobb lenne, viszont ekkora eltereshez eleg combos szel kell...

Légellenállás bekezdés: http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/szakkepzes/kozlekedes/kozlekedesi-alapismeretek/a-kozlekedesi-palya-fogalma-fajtai-vonalvezetese-a-jarmu-es-a-palya-kapcsolata-az-aktiv-es-a-passziv-erok-a-jarmure-hato-ellenallasok/a-jarmure-hato-ellenallasok

A levegő sűrűsége különböző hömérsékleten:

2704985-20171128-6l9IEi.png

De ha már számolgatni kezd valaki, akkor számoljon azzal is hogy hogy a hidegebb levegőben több az oxigén, amitől viszont javul a motor hatásfoka. :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.