Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

17 perce, Imre75 írta:

Ehhez kapcsolódó kérdés. Teszt mód bekapcs, és a hőfok nem megy 80 fok fölé. Jól gondolom, hogy folyamatosan nyitva van a termosztát? Hány fokra kellene felkúsznia a hőmérsékletnek? Z16XER a motor. Fűteni fűt, mivel pár napja használom csak, nem tudom, milyen gyorsan kéne felfűtenie.

A benzinesek 100 fok korul szoktak menni, ugyhogy termosztat csere.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Imre75 írta:

Ehhez kapcsolódó kérdés. Teszt mód bekapcs, és a hőfok nem megy 80 fok fölé. Jól gondolom, hogy folyamatosan nyitva van a termosztát? Hány fokra kellene felkúsznia a hőmérsékletnek? Z16XER a motor. Fűteni fűt, mivel pár napja használom csak, nem tudom, milyen gyorsan kéne felfűtenie.

Köszönet,

Imre

Z16XER termosztát nyitási hőmérséklete 105'C, ezt kb 10 perc/10 km alatt el kellene érnie (folyamatos haladásnál 102 'C a vízhőmérséklet) , ha nem megy 80 'C fölé akkor fennakadt a termosztátod. Én két kocsiban is cseréltettem, ha visszanézed a hozzászólásaimat, ott leírtam. Szerviz 4+ az Opelnél elfogadható áron cseréli.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Babor írta:

Sziasztok,

még erre az autóra is ránéznétek?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_h/opel_astra_h_caravan_1.7_cdti_cosmo_xenon_lampa-10118706

Valamint olyan kérdésem lenne még, hogy ebbe az autóba utólag beszerelhető-e a tempomat, ha igen kb. mennyibe lenne?
https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_h/opel_astra_h_caravan_1.7_cdti_cosmo-11012435

Köszönöm szépen

Az első nagy valószínűséggel import, mivel regisztrációs cimkéje nincs. Messziről jött autóról, meg azt mondanak, amit akarnak. Inkább a második.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 30. at 15:03, Cserenkov írta:

Teljesen jó ez az Osram. Van aki a 102-est is befaragta. (...)

Ez az amelyik tud dimmelni. (Még olcsóbb is.) A képek között van rajz a bekötésről. http://lumenet.hu/osram-led-drl-301-ledriving-px-5-nappali-menetfeny

Sajnos ez az Osram mégsem jó. Nézegettem, de sehogy sem tudtam egyenesre beállítani, csak kb 20 fokos szögben az egyeneshez oldalirányban. Elvittem egy műhelybe, hátha tudnak vele kezdeni valamit. Rögtön azt mondták, hogy H Astrába felejtsem el az ilyen menetfényt, csak a ködlámpa helyére lehet tenni, mert a takaró olyan erős szögben kanyarodik. Így hát visszavittem a boltba (nagyon korrektek a Lumenetesek, egyből kp-ben visszaadták az árát). Van konkrétan valaki itt, aki csinál(t) ilyet? Nekem csak takaró van, ködlámpa lyuk nélkül.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Imre75 írta:

Sajnos ez az Osram mégsem jó. Nézegettem, de sehogy sem tudtam egyenesre beállítani, csak kb 20 fokos szögben az egyeneshez oldalirányban. Elvittem egy műhelybe, hátha tudnak vele kezdeni valamit. Rögtön azt mondták, hogy H Astrába felejtsem el az ilyen menetfényt, csak a ködlámpa helyére lehet tenni, mert a takaró olyan erős szögben kanyarodik. Így hát visszavittem a boltba (nagyon korrektek a Lumenetesek, egyből kp-ben visszaadták az árát). Van konkrétan valaki itt, aki csinál(t) ilyet? Nekem csak takaró van, ködlámpa lyuk nélkül.

Igen, annak idején én is ezért tettem le róla.

A Facebookon az OAHH csoportban valaki aki befaragta. Keresőbe írd be a csoportban hogy osram 102 és kidobja.Szerintem is eléggé kifelé világít így, de aki csinálta, az azt írta, hogy "jól van az úgy".

28814238214_1228345177217.jpg

Ha nincs ködlámpád, talán több helyed van rá játszani, befordítani, mint pl ennél az Osramnál ha a 102 sehogy se fér el:

42314322727_1433393500020.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Gumivásárlás előtt állok, kellenének tanácsok.

Igazából először azon gondolkoztam, hogy mivel a téli gumik is következő szezonkezdéskor mennek a kukába(az első kettő az 2011-es, a hátsó kettő 2007-es...gondolom nem fájt a feje a srácnak, amikor beszerezte ezt a garnitúrát, hogy el tudja téli gumikkal adni...), én meg csak csodálkoztam, hogy a mintázat bár vállalható, a hátsón főleg már kisebb mikrorepedések is vannak a szélen, miért csúszott meg itt-ott télen a segge.

Szóval gondoltam veszek inkább egy négyévszakos gumit, abból is egyetlenként a Michelin crossclimate-et ajánlották, ami a sok rossz közül még valamennyire használhatónak is mondható télen-nyáron. Áfát le tudnánk írni belőle, szóval így nagyjából kijönne 75-78ezerből a 4 gumi, esetleg még rászámolom azt az 5ezrest, hogy átszerelje a gumis.

Másik, eredeti ötletem az volt, hogy veszek másik felnit, és nyári gumit, majd ősszel pedig úgyis cserélni kell, akkor vennék télit is.

Most az alábbit néztem, gumiról sokat nem tudok, csak azt, hogy "jó állapotú", de egyébként közelben van, szóval nem vesztenék vele sokat.

Az látszik a képen, hogy nem makulátlan, vannak rajta karcok, ütések, így kompletten gumikkal adja 100ért. Szerintetek reális ez az ár?

 

Nem vagyok az az aszfaltszaggató vezetésstílusú, bár az 1.6-os TT-vel nem is nagyon tudnék, viszont járkálnék mindenféle körülmények között(Itt akár lehet ugye említeni a 4 évszakos gumi szélsőséges időjárások közötti gyengeségét, de akár a 17-es felni egyenetlen úton való használatát is(jelenlegi felnim 16-os, ez a nyári szett meg 17-es).

Ilyen szempontok szerint melyik lenne a megfelelőbb választás?

24929569_955a37efe329da3b7df98f961b3d2a5

24929571_bb8653eafe811811e86b540c1b6f466

Link to comment
Megosztás:

szia!

a gumis topicot itt találod:

 

kérdésedre válaszolva: én inkább vennék új gumikat, mint ismeretlen eredetű használtat. a crossclimate véleményem szerint messze nem "a legkevésbé rossz" hanem a két normális négyévszakos közül az, amit magamnak is meg mernék venni, elég csak alaposan végigböngészni a tesztek eredményeit és elvonatkoztatni a - szerintem - megalapozatlan szöveges lehúzásoktól. ha emlékeim nem csalnak, csak egy szempontból (talán jeges út?) volt gyenge, összességében viszont előkelő helyezést ért el. a fent linkelt topicban (illetve a G astra részben szintén van gumis topic) is érdemes böngészni, valaki írt már tapasztalatokat modern (Vredestein) négyévszakosról is. a sok huhogóval/vészmadárral nem kell foglalkozni. ;)

Módosítva : Kishenceg
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

25 perce, Kishenceg írta:

szia!

a gumis topicot itt találod:

 

kérdésedre válaszolva: én inkább vennék új gumikat, mint ismeretlen eredetű használtat. a crossclimate véleményem szerint messze nem "a legkevésbé rossz" hanem a két normális négyévszakos közül az, amit magamnak is meg mernék venni, elég csak alaposan végigböngészni a tesztek eredményeit és elvonatkoztatni a - szerintem - megalapozatlan szöveges lehúzásoktól. ha emlékeim nem csalnak, csak egy szempontból (talán jeges út?) volt gyenge, összességében viszont előkelő helyezést ért el. a fent linkelt topicban (illetve a G astra részben szintén van gumis topic) is érdemes böngészni, valaki írt már tapasztalatokat modern (Vredestein) négyévszakosról is. a sok huhogóval/vészmadárral nem kell foglalkozni. ;)

köszönöm a tanácsot :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

 

Tanácsot szeretnék kérni. Jelenlegi autómat hamarosan lecserélném, a kiszemelt utód az Astra H 3 ajtós változata lenne, 1.9 CDTI motorral. Az alábbi 3 autót néztem ki:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_h/opel_astra_h_1.9_cdti_gtc_sport_opc_line._vezetett_sz._konyv-11179889

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_h/opel_astra_h_1.9_cdti_gtc_cosmo_opc_line-10261427

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_h/opel_astra_h_1.9_cdti_gtc_cosmo_sport_xenon-navi-11197218

Tudnátok abban segíteni, hogy ennél a típusnál mikre kell figyelnem a megtekintés során? Vannak tipikus hibák, amiket tudok esetleg ellenőrizni ilyenkor? Ha a hirdetések alapján láttok bármit, ami "gyanús" lehet, kérlek osszátok meg velem. :) Köszönöm!

Üdv,

Poonkie

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On ‎2017‎.‎01‎.‎30 at 15:19, Astra555 írta:

Szia!

A kombinál van egy gyári kábel kivezetés a csomagtartó jobb oldalában a kárpit mögött. Utólag is könnyen beépíthető a szivargyújtó csatlakozó.

Elméletileg van olvasólámpa hátul.

A motorok közül van egy 105 lovas (twinport) és egy 115 lovas, ezért van két érték nyomatékban.. Ez évjárat függő.

 Sziasztok!

Szeretnék a kombim csomagterébe utólag beszerelni egy szivargyújtót. Fenti hozzászólás szerint van gyári kábel kivezetés.

Ezt úgy kell elképzelni, hogy lebontom a kárpitot és biztosan felismerhető a két kábel kivezetés, amit csak csatlakoztatni kell?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

9 órája, jjc2008 írta:

 Sziasztok!

Szeretnék a kombim csomagterébe utólag beszerelni egy szivargyújtót. Fenti hozzászólás szerint van gyári kábel kivezetés.

Ezt úgy kell elképzelni, hogy lebontom a kárpitot és biztosan felismerhető a két kábel kivezetés, amit csak csatlakoztatni kell?

Előre is köszönöm!

Nem kell lebontani a kárpitot.

Lepattintod a kis "ajtót", és benyúlva kitapintható a kábel. Egy papír ragasztócsíkkal van a lemezhez fogatva. 

Megveszed a szivargyújtót, és a műanyag beépítő keretet, kifúrod a kárpitot, bepattintod a műanyag keretet, majd belenyomod a szivargyújtót.

Az ablakon benyúlva rányomod hátul a csatit, és kész. 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 13. at 22:31, Sztaricsnaja írta:

Nem kell lebontani a kárpitot.

Lepattintod a kis "ajtót", és benyúlva kitapintható a kábel. Egy papír ragasztócsíkkal van a lemezhez fogatva. 

Megveszed a szivargyújtót, és a műanyag beépítő keretet, kifúrod a kárpitot, bepattintod a műanyag keretet, majd belenyomod a szivargyújtót.

Az ablakon benyúlva rányomod hátul a csatit, és kész. 

Köszönöm a választ. Ha picivel jobb idő lesz, akkor nekiállok.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Sikerült lecserélnem a G Astrámat egy H astra Enjoy-ra 2005 decemberire 1.4-es benzines,90 ezer kilométer van benne!Nádor szervízbe hordta az illető rendszeresen!Van esetleg ennek a tipúsnak valami ismert tipús hibája,mire érdemes odafigyelni?Köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Roberth írta:

Üdv!Sikerült lecserélnem a G Astrámat egy H astra Enjoy-ra 2005 decemberire 1.4-es benzines,90 ezer kilométer van benne!Nádor szervízbe hordta az illető rendszeresen!Van esetleg ennek a tipúsnak valami ismert tipús hibája,mire érdemes odafigyelni?Köszönöm a választ!

Hátsó ajtó beázás, hátsó ajtó kábelköteg megtörés, CIM modul hiba, + a Z14XEP motornak a G-ből ismert problémái (Twinport, EGR)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, kezdőkabriós said:

Hátsó ajtó beázás, hátsó ajtó kábelköteg megtörés, CIM modul hiba, + a Z14XEP motornak a G-ből ismert problémái (Twinport, EGR)

Köszi az infót! Olvasgattam a CIM modul hibáról,hogy mik a jelei,itt az oldalon írták a jeleit,pl. kormány cicergés stb, na nálam a cicergés érzékelhető! Lehet ezt javítani vagy mindenképpen csere?

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 04. 03. at 16:15, Roberth írta:

Üdv!Sikerült lecserélnem a G Astrámat egy H astra Enjoy-ra 2005 decemberire 1.4-es benzines,90 ezer kilométer van benne!Nádor szervízbe hordta az illető rendszeresen!Van esetleg ennek a tipúsnak valami ismert tipús hibája,mire érdemes odafigyelni?Köszönöm a választ!

Szia!

Én megnézném a helyedben a vízpumpa csonkját, ami ha műanyag repedni/ törni fog. Rézre, külön cserélhető. Illetve a vezérműtengelyek megfelelő (8Nm) rögzítését is ( lazán meghúzott csavarok).

Módosítva : Cs. Zoltán
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On ‎2017‎.‎04‎.‎03‎. at 16:15, Roberth írta:

Üdv!Sikerült lecserélnem a G Astrámat egy H astra Enjoy-ra 2005 decemberire 1.4-es benzines,90 ezer kilométer van benne!Nádor szervízbe hordta az illető rendszeresen!Van esetleg ennek a tipúsnak valami ismert tipús hibája,mire érdemes odafigyelni?Köszönöm a választ!

Én meghallgatnám először hidegen (majd melegen is), nem csörög-e a lánc, nem csattognak-e a hidrotőkék. 90 ezernél, ha nem jó olajat használtak, vagy ritkán cserélték, már jelentkezhetnek ezek a hibák. A twinport szelep is meghibásodhat, ez is egy jellegzetes kattogó hangot ad.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

21 hours ago, Cs. Zoltán said:

Szia!

Én megnézném a helyedben a vízpumpa csonkját, ami ha műanyag repedni/ törni fog. Rézre, külön cserélhető. Illetve a vezérműtengelyek megfelelő (8Nm) rögzítését is ( lazán meghúzott csavarok).

Szia!Ezeket mindenképpen megnézem,nézetem,talán még a héten! Köszi az infót :)

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, sasa58 said:

Én meghallgatnám először hidegen (majd melegen is), nem csörög-e a lánc, nem csattognak-e a hidrotőkék. 90 ezernél, ha nem jó olajat használtak, vagy ritkán cserélték, már jelentkezhetnek ezek a hibák. A twinport szelep is meghibásodhat, ez is egy jellegzetes kattogó hangot ad.

Szia!A motor szépen jár hidegen melegen is!A láncnak sincs még hangja!A számlákat nézve 5w30 as olajat raktak bele gondolom gyári GM-et! Köszi :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.