Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, csicsó írta:

Én ezt néztem,bár ez lehet csak az alufelni esetén igaz

http://opel.gumi.hu/

http://autokotua.com/gumi-felni/opel/astra-h.html

Ezek szerint 1.6 motorig lehet 4ill.5csavaros,afelett csak 5 csavaros:)

Az hogy melyikkel szerelték az adott kocsit attól függött éppen melyik osztókörű felni volt raktáron:-)

komolyra fordítva tényleg attól függ mekkora átmérőjű a féktárcsa hátul.a 264mm-hez a z 5 csavaros felni jár,a 240mm-hez a 4 csavaros ez a tuti,gondolom a kombihoz a nagyobbat rakták a terhelés miatt,ahogy írtam előbb is

Ha az első linken lévő táblázatot elfogadjuk, hogy 1.3-hoz elvileg csak 4 csavaros volt, akkor hova teszed dsteel 1.3-as kombiját az 5 csavarral? Sztem ezeken a gumis oldalakon lévő infókra nem lehet teljes mértékben alapozni, némi fenntartással kell őket kezelni. Én még mindig hiszek a kombi elméletben... :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 perce, telo írta:

Ha az első linken lévő táblázatot elfogadjuk, hogy 1.3-hoz elvileg csak 4 csavaros volt, akkor hova teszed dsteel 1.3-as kombiját az 5 csavarral? Sztem ezeken a gumis oldalakon lévő infókra nem lehet teljes mértékben alapozni, némi fenntartással kell őket kezelni. Én még mindig hiszek a kombi elméletben... :)

Igen,elképzelhető.sőt valószínű

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Használt H astra vásárlásán gondolkodom, és segítséget, illetve tanácsot kérnék. Nagyon hosszú ez a topik, nem tudtam végig olvasni...

Amit gondoltam, illetve meg tudok fizetni, az a 2005-2006 évjárat, caravan legyen és mindenképpen dízelt szeretnék, mert sokat megyek vele. 

Ezekben azonban már több, mint 200 ezer kilométer van, így felmerült bennem a kérdés, hogy mennyire tartósak a CDTI motorok, illetve milyen kényesek a gázolaj minőségére?

Illetve mire kell figyelni egy ilyen autó vásárlásánál? Ha lenne egy összefoglaló, amiben ezek le vannak írva, azt is szívesen venném, továbbá ha van más, jobb választás, azt is szívesen fogadnám.

 

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, rozsi71 írta:

Sziasztok!

Használt H astra vásárlásán gondolkodom, és segítséget, illetve tanácsot kérnék. Nagyon hosszú ez a topik, nem tudtam végig olvasni...

Amit gondoltam, illetve meg tudok fizetni, az a 2005-2006 évjárat, caravan legyen és mindenképpen dízelt szeretnék, mert sokat megyek vele. 

Ezekben azonban már több, mint 200 ezer kilométer van, így felmerült bennem a kérdés, hogy mennyire tartósak a CDTI motorok, illetve milyen kényesek a gázolaj minőségére?

Illetve mire kell figyelni egy ilyen autó vásárlásánál? Ha lenne egy összefoglaló, amiben ezek le vannak írva, azt is szívesen venném, továbbá ha van más, jobb választás, azt is szívesen fogadnám.

 

Köszi előre is.

Szia!

1.3-1.7-1.9 CDTI? Mert választék van bőven, kb. 8 motor.

Link to comment
Megosztás:

26 minutes ago, Astra555 said:

Szia!

1.3-1.7-1.9 CDTI? Mert választék van bőven, kb. 8 motor.

Az 1.3 és 1.9-ről azt hallottam, hogy vannak bajok. Ezért inkább az 1.7-ben gondolkodom. De persze minden javaslatot szívesen veszek, mert nem ismerem őket. Soha nem volt még opelem.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, rozsi71 írta:

Ezekben azonban már több, mint 200 ezer kilométer van, így felmerült bennem a kérdés, hogy mennyire tartósak a CDTI motorok, illetve milyen kényesek a gázolaj minőségére?

A km onmagaban nem gond, a kerdes az, hogy kerult bele; taxikent, autopalyan, stb.

A normalis kutaknal kaphato gazolajjal nincs semmi gond, de egyebkent kifejezetten kenyesek, azaz etolajjal es egyeb buheralmanyokkal nem szabad kiserletezni.

Link to comment
Megosztás:

26 minutes ago, csaba66 said:

A km onmagaban nem gond, a kerdes az, hogy kerult bele; taxikent, autopalyan, stb.

A normalis kutaknal kaphato gazolajjal nincs semmi gond, de egyebkent kifejezetten kenyesek, azaz etolajjal es egyeb buheralmanyokkal nem szabad kiserletezni.

Köszi a választ. Nem is étolajra, vagy ilyesmire gondoltam, csak hallani sok rosszat a gázolajakról. Most egy adagolós vw-m van, ezért eddig nem érdekelt ez a dolog.

Egyébként meg lehet valahogy állapítani a motor állapotát vásárláskor? Mert ezek a nagynyomású dízelek eddig kimaradtak az életemből.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, rozsi71 írta:

Az 1.3 és 1.9-ről azt hallottam, hogy vannak bajok. Ezért inkább az 1.7-ben gondolkodom. De persze minden javaslatot szívesen veszek, mert nem ismerem őket. Soha nem volt még opelem.

Ez csak a szokásos okoskodás. Az enyém 1.9-es, soha semmi gondom nem volt vele motor tekintetében.

Link to comment
Megosztás:

44 perce, rozsi71 írta:

Köszi a választ. Nem is étolajra, vagy ilyesmire gondoltam, csak hallani sok rosszat a gázolajakról. Most egy adagolós vw-m van, ezért eddig nem érdekelt ez a dolog.

Egyébként meg lehet valahogy állapítani a motor állapotát vásárláskor? Mert ezek a nagynyomású dízelek eddig kimaradtak az életemből.

Remhirek mindig vannak, de eddig pl. azt az elegge elterjedt hitet sem sikerult megbizhatoan alatamasztani, hogy az osztrak gazolaj jobb lenne.

Az allapot objektiv felmerese eleg remenytelen... Mondjuk mersz kompressziot, amibol a blokkrol lesz valamennyi infod, de meg mindig ott van a turbo, az injektorok, a nagynyomasu resz, hogy a kicsit tavolabbi dolgokat, mint pl. kettostomegu lendkerek, vagy valto ne is emlitsem.

En a kovetkezo elveket szoktam kovetni :)

- Ha a meglevo auto mukodik, csak azert nem veszek masikat, hogy ujabb, vagy "jobb" legyen.

- Ha mar venni kell, akkor nem ujat, mert az garantalt bukas (a kezdeti nagy ertekvesztes miatt).

- Hasznaltnal fontos szempont a minel jobban kovetheto eloelet, a korabbi tulajdonos lehetoseg szerinti szemelyes megtekintese. Ezutan a latottakra es a megerzesekre hagyatkozva jon a lutri, de itt legalabb van esely nyerni, ha nem nyulsz nagyon melle :)

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Astra555 írta:

Ez csak a szokásos okoskodás. Az enyém 1.9-es, soha semmi gondom nem volt vele motor tekintetében.

Tetszoleges motorbol, vagy autobol akadnak (foleg a tulajdonos szubjektiv itelete szerint) gondmentes peldanyok, csak vetel elott nem tudhatod, hogy epp egy ilyenbe, vagy egy problemas darabba futsz bele. Ezert ha leteznenek objektiv statisztikak, azok segithetnenek abban, hogy kisebb esellyel akadjon gond, csak ilyenek nem nagyon vannak, vagy allando vita targyat kepezik ("az enyem jo, tehat a tobbi sem romolhat el tul gyakran").

Link to comment
Megosztás:

32 minutes ago, csaba66 said:

Remhirek mindig vannak, de eddig pl. azt az elegge elterjedt hitet sem sikerult megbizhatoan alatamasztani, hogy az osztrak gazolaj jobb lenne.

Az allapot objektiv felmerese eleg remenytelen... Mondjuk mersz kompressziot, amibol a blokkrol lesz valamennyi infod, de meg mindig ott van a turbo, az injektorok, a nagynyomasu resz, hogy a kicsit tavolabbi dolgokat, mint pl. kettostomegu lendkerek, vagy valto ne is emlitsem.

En a kovetkezo elveket szoktam kovetni :)

- Ha a meglevo auto mukodik, csak azert nem veszek masikat, hogy ujabb, vagy "jobb" legyen.

- Ha mar venni kell, akkor nem ujat, mert az garantalt bukas (a kezdeti nagy ertekvesztes miatt).

- Hasznaltnal fontos szempont a minel jobban kovetheto eloelet, a korabbi tulajdonos lehetoseg szerinti szemelyes megtekintese. Ezutan a latottakra es a megerzesekre hagyatkozva jon a lutri, de itt legalabb van esely nyerni, ha nem nyulsz nagyon melle :)

Az elveink egyformák, igazság szerint eszem ágában sincs másik autót venni, főleg úgy, hogy csak hitellel tudnám megoldani. Amit ugye csak kereskedésnél tudok, ahol nem igazán tudom az előéletet lekövetni.

Amiért a csere szóba került, az az, hogy az öreg passatomon megérett a motor egy felújításra. Így most mérlegelek, hogy az legyen, vagy csere. Tetszik a H astra, és szimpatikus a fogyasztása is, így került képbe. De mint említettem, csak egy öregebb, sokat futott példányt tudnék venni, ezért a dilemma.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, csaba66 írta:

Tetszoleges motorbol, vagy autobol akadnak (foleg a tulajdonos szubjektiv itelete szerint) gondmentes peldanyok, csak vetel elott nem tudhatod, hogy epp egy ilyenbe, vagy egy problemas darabba futsz bele. Ezert ha leteznenek objektiv statisztikak, azok segithetnenek abban, hogy kisebb esellyel akadjon gond, csak ilyenek nem nagyon vannak, vagy allando vita targyat kepezik ("az enyem jo, tehat a tobbi sem romolhat el tul gyakran").

Nyilván akadhatnak típushibák, de ez az- 1.9-es problémás, mert Fiat (általában ezt hallom), -ezen kívül általában sok indokot nem tudnak felhozni, ami kellően szakmailag alátámasztott lenne. Ezért meg nem érdemes elvetni egy, vagy két kategóriát.

2 órája, rozsi71 írta:

Az elveink egyformák, igazság szerint eszem ágában sincs másik autót venni, főleg úgy, hogy csak hitellel tudnám megoldani. Amit ugye csak kereskedésnél tudok, ahol nem igazán tudom az előéletet lekövetni.

Amiért a csere szóba került, az az, hogy az öreg passatomon megérett a motor egy felújításra. Így most mérlegelek, hogy az legyen, vagy csere. Tetszik a H astra, és szimpatikus a fogyasztása is, így került képbe. De mint említettem, csak egy öregebb, sokat futott példányt tudnék venni, ezért a dilemma.

Hitelt meg tudsz oldani magánszemélytől is. Bemész a kiválasztott pénzintézethez és ha lebírálták a kérelmet megkötöd a szerződést. A kereskedő egyébként a leszerződött bankjához fog küldeni és kap is vissza az összegből, vagyis duplán szakít rajtad.

Az öregebb valóban problémás lehet, de azért 200 eKm felett már esélyes, hogy bizonyos cseréken már túl van, így az már nem jelenthet gondot. Ilyen lehet pl. a lendkerék, EGR szelep, vagy ami motortól független, a toronyszilentek. Nyilván ezeket érdemes számlával igazoltatni, az biztosabb. Egy nepper bármit megtehet, ha mész reklamálni, lehet, hogy már a cég sincs meg.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Astra555 írta:

Nyilván akadhatnak típushibák, de ez az- 1.9-es problémás, mert Fiat (általában ezt hallom), -ezen kívül általában sok indokot nem tudnak felhozni, ami kellően szakmailag alátámasztott lenne.


1.9dth szívósor? Generátor? :P :D Nyilván mindegyiknél fel lehetne sorolni pro és kontra egy-két hasonló dolgot, ami ezeknél a motoroknál jellemzően előjöhet. De objektív statisztikák valóban nincsenek.

A fenti elvekről:

A 3. ponttal teljesen egyetértek. Ha az elsőt követném, akkor ma is egy 39 éves Ladával járnék. Mert végülis működik a mai napig, elvisz A-ból B-be, de 200km-es autópályás ingázásokra sem komfort, sem biztosnság, sem fogyasztás tekintetében nem biztos hogy a legmegfelelőbb közlekedési eszköz lenne. :) Látom, hogy az emberek nagy többsége hogy bánik az autóikkal. Elborzaszt a sokak nemtörődömsége. Ennek a bánásmódnak a következményei nem biztos, hogy egyértelműen rögtön látszanak, de idővel megbosszulhatják magukat. Pl a motortba se látsz bele, nem szedheted darabjaira, hogy meggyőződj az állapotáról, csak valószínűsíteni tudsz. Rengeteg rémtörténetet hallok szopórollerekről. Ebből kiindulva használt autót már nem szívesen vennék. Főleg, ha hosszú távra, legalább 10-15 évre tervezek. Lehet hogy 15 év alatt többet veszít az értékéből, de addig is nyugodtan alszok és nem kell kockáztatni, hogy vajon belenyúlok-e a tutiba vagy sem. Nekem ez is számít, amre hajlandó vagyok anyagilag is áldozni. Valamit valamiért. De ez csak a szubjektív véleményem, elfogadom, ha valaki mást gondol erről. A félreértések elkerülése végett a fenti sorokat nem vitaindítónak szántam.

Link to comment
Megosztás:

27 perce, mezoltan77 írta:

Sziasztok!

Legyetek szívesek ezt az Astra-t nekem megnézni. Jól látom, hogy ez valójában nem Enjoy, hanem Essentia felszereltségű, és ezek szerint klíma sincs benn a hirdetéssel ellentétben. 

"Ránézésre" megérhet ennyit?

Igen ez essentia,klima van benne,fapados kivitel,túlárazott sztem

Az alvázszàmbol megtudod nézni az adatait a ecat-ból

Link to comment
Megosztás:

36 perce, mezoltan77 írta:

Sziasztok!

Legyetek szívesek ezt az Astra-t nekem megnézni. Jól látom, hogy ez valójában nem Enjoy, hanem Essentia felszereltségű, és ezek szerint klíma sincs benn a hirdetéssel ellentétben. 

"Ránézésre" megérhet ennyit?

Az árra azért nem merek írni semmit, mert egy másik helyen már ki lettem oktatva, hogy most pörög a használtautó piac, ezért a használt kocsik ára FELFELÉ megy. Az 5 évvel ezelőtti ár, amikor pl a sajátomat vettem, ezért állítólag nem mérvadó. Mindenesetre a dízel cosmomat ennél jóval kevesebbért vettem és akkor ugyebár még 5 évvel fiatalbb autó volt...

A felszereltsége: van benne ködlámpa, GID-kijelző és multifunkciós bőr kormány, mp3-as fejegység. Ezen kívül teljesen alap felszereltség. Megjegyzem, én még klíma nélküli H Astrát nem láttam, ebben is van, manuális klíma.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Cserenkov írta:

Az árra azért nem merek írni semmit, mert egy másik helyen már ki lettem oktatva, hogy most pörög a használtautó piac, ezért a használt kocsik ára FELFELÉ megy. Az 5 évvel ezelőtti ár, amikor pl a sajátomat vettem, ezért állítólag nem mérvadó. Mindenesetre a dízel cosmomat ennél jóval kevesebbért vettem és akkor ugyebár még 5 évvel fiatalbb autó volt...

A felszereltsége: van benne ködlámpa, GID-kijelző és multifunkciós bőr kormány, mp3-as fejegység. Ezen kívül teljesen alap felszereltség. Megjegyzem, én még klíma nélküli H Astrát nem láttam, ebben is van, manuális klíma.

Hali!

Nekem is egyből az ugrott be, hogy 5 év 2 hónapos korában vettem az enyémet 1,6 milláért :)   

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Fél éves őrlődés után arra jutottam, hogy a legracionálisabb választás következő autónak egy gyártás végéről származó (2011-2013) H Astra lenne. Kiforrott és szerintem jó konstrukció és más, hasonló korú modellekhez képest nagyon jó árban vannak. Mindenképpen benzinest vennék, de azért még kissé dilemmázok az 1.4-es és az 1.6-os között. Azt jól gondolom, hogy megbízhatóság szempontjából nincs nagy különbség a két motor között?

Amit még kérdeznék:

A régi F Astránkban 4 Celsius fokos külső hőmérséklet alatt nem lehetett használni a klímát. A H Astrában is van ilyen tiltás?

Köszi előre is!

Módosítva : András36
Link to comment
Megosztás:

11 órája, András36 írta:

Sziasztok! Fél éves őrlődés után arra jutottam, hogy a legracionálisabb választás következő autónak egy gyártás végéről származó (2011-2013) H Astra lenne. Kiforrott és szerintem jó konstrukció és más, hasonló korú modellekhez képest nagyon jó árban vannak. Mindenképpen benzinest vennék, de azért még kissé dilemmázok az 1.4-es és az 1.6-os között. Azt jól gondolom, hogy megbízhatóság szempontjából nincs nagy különbség a két motor között?

Amit még kérdeznék:

A régi F Astránkban 4 Celsius fokos külső hőmérséklet alatt nem lehetett használni a klímát. A H Astrában is van ilyen tiltás?

Köszi előre is!

Szia! Nem tudom, hogy a classic érában milyen motorok voltak, de lehet, hogy már csak az 1.6 115 lovas volt. Én inkább egyébként ezt javasolnám a 90 lovas 1.4-es ellenében.

Hahun egyébként 4 db 1.4-es van erre az évjárat intervallumra, a "legfiatalabb" is 2011. júniusi.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Astra555 írta:

Szia! Nem tudom, hogy a classic érában milyen motorok voltak, de lehet, hogy már csak az 1.6 115 lovas volt. Én inkább egyébként ezt javasolnám a 90 lovas 1.4-es ellenében.

Hahun egyébként 4 db 1.4-es van erre az évjárat intervallumra, a "legfiatalabb" is 2011. júniusi.

Igen, Z16XER (A16XER) volt már csak 1.6 szívóból. Én is inkább erre szavaznék.

Klíma: Épp a hétvégén gondoltam, hogy nem ártana megjáratni a klmímát. Bekapcsoltam pár percre. Simán elindult a klímakompresszor -12 fokban.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat! Még egy utolsó kérdés: úgy általában a Classic szériáról hallani bármi rosszat a korábbi gyártásúakkal szemben? Hiszen gondolom az egyrészt jó, hogy addigra elvileg már ki kellett javítani minden típushibát, másrészt viszont akkor már a J Astrán volt a hangsúly minden tekintetben.

Link to comment
Megosztás:

28 perce, András36 írta:

Köszönöm a válaszokat! Még egy utolsó kérdés: úgy általában a Classic szériáról hallani bármi rosszat a korábbi gyártásúakkal szemben? Hiszen gondolom az egyrészt jó, hogy addigra elvileg már ki kellett javítani minden típushibát, másrészt viszont akkor már a J Astrán volt a hangsúly minden tekintetben.

Illetve addigra átköltöztették a gyártást Rüsselsheimből Lengyelországba! (valaki pls javítson/cáfoljon ha mégis rüsselsheimi classic-ja van)

Link to comment
Megosztás:

De a lengyel gyártás az rosszat jelent? (Emlékszem, hogy amikor anno az F Astrából lett classic változat és már csak Lengyelországban gyártották, akkor voltak félelmek a gyártási minőséggel kapcsolatban. Viszont azt már nem követtem figyelemmel, hogy ezek mennyire bizonyultak valósnak.)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.