corsarulez Elküldve December27, 2016 Megoszt Elküldve December27, 2016 Üdv! G Astrámat cserélném H-ra a közeljövőben Melyik motort ajánlanátok? Fő a megbízhatóság, illetve,hogy benzines legyen 2009-es évjárattól nézegetem őket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve December28, 2016 Megoszt Elküldve December28, 2016 9 órája, corsarulez írta: Üdv! G Astrámat cserélném H-ra a közeljövőben Melyik motort ajánlanátok? Fő a megbízhatóság, illetve,hogy benzines legyen 2009-es évjárattól nézegetem őket. Szia! Az 1.6-ból ott már csak a 115 lovas van, az 1.8-ból meg talán már csak a 140-es, de az elég ritka.1.4-es 90 lovasnál meg inkább a használat módja dönt. Ha többen utaztok benne, akkor már nem annyira dinamikus az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve December28, 2016 Megoszt Elküldve December28, 2016 Egyedül vagyok. Egyszemélyes autó lesz,de azért kell Caravan,mert néha Calibra alkatreszeket hordok a115 lovas az xer motor? Ha megbizható,akkor jó lenne az 1.4 is 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve December28, 2016 Megoszt Elküldve December28, 2016 1 óra, corsarulez írta: Egyedül vagyok. Egyszemélyes autó lesz,de azért kell Caravan,mert néha Calibra alkatreszeket hordok a115 lovas az xer motor? Ha megbizható,akkor jó lenne az 1.4 is Caravanba 1.4-et semmiképp, még 5 ajtósba is kevés, túl nehéz hozzá a kasztni. 1.6-hoz meg itt az infó és eldöntöd magad: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve December28, 2016 Megoszt Elküldve December28, 2016 Köszönöm, közben máshol is ezt linkelték, elolvastam és szerintem az XER motor mellett döntök majd Köszönöm a segítséget 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve December28, 2016 Megoszt Elküldve December28, 2016 (edited) 7 órája, corsarulez írta: Köszönöm, közben máshol is ezt linkelték, elolvastam és szerintem az XER motor mellett döntök majd Köszönöm a segítséget Az is én voltam szerintem FB H Astra csoport? Módosítva December28, 2016 : Davee 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve December28, 2016 Megoszt Elküldve December28, 2016 Igen :D és nagyon hasznos a cikk. Az itteni profilképemen látható Astrát cserélnem majd egy fiatalabbra 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve December29, 2016 Megoszt Elküldve December29, 2016 14 órája, corsarulez írta: Igen :D és nagyon hasznos a cikk. Az itteni profilképemen látható Astrát cserélnem majd egy fiatalabbra Köszönöm! Elkészült már 99%-ban a teljes H Astra leírás is, mik a hibái, mit kell nézni, érdekességek egy leírásban, csak még a dízeles információk nem 100%-osak ezért nem tettem még közzé. Annyit mondok kb 10 A4-es oldal eddig 3 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kezdőkabriós Elküldve December29, 2016 Megoszt Elküldve December29, 2016 (edited) On 2016.12.27. at 22:36, corsarulez írta: Üdv! G Astrámat cserélném H-ra a közeljövőben Melyik motort ajánlanátok? Fő a megbízhatóság, illetve,hogy benzines legyen 2009-es évjárattól nézegetem őket. A16XER, A18XER én mindkettőt tudom ajánlani. Típushibák: gyári termosztát csere, szolenoid csere, VVT kerék csere. A termosztátot mindkét kocsimban (A16XER, Z18XER) cserélni kellett 80.000 km körül, a másik kettő hiba még egyiken sem jelentkezett. A Z18XER-ben kiszereltem a szolenoidokat, levettem a szűrőgyűrűket és felcserélve tettem vissza őket a helyükre (mármint a szelepeket). Nem biztos, hogy ennek bármilyen hatása volt, de aznap épp ráértem Mindenesetre még működnek, nem kezdett el traktorozni. Egyébként a szerviz4+ szolgáltatással egyes karbantartási munkák már olcsóbbak az Opel márkaszervizekben, mint a mezítlábas szerelőknél, pl. a vezérléscserémre egy noname kéthete nyitott szerviz 80.000 Ft-ot ajánlott az Opelnél meg 61.000 Ft az ára. Az olajcsere, a fékolajcsere sem éri már meg máshol. Mondjuk az utastér szűrő csere ára az még mindig abszurd, de azt otthon is ki tudod cserélni, ugyanúgy az ablaktörlő lapátot sem szakszervízben kell megvenni. Szőnyeget is inkább máshol érdemes venni. A 195/65 r15 gumik olcsóbbak, mint a 195/60 r15, ami a G Astrákra kell, de még a 205/55 r16 sem drágább, ha véletlenül 16-os felnivel vennéd a kocsit. Módosítva December30, 2016 : kezdőkabriós Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve December30, 2016 Megoszt Elküldve December30, 2016 Nem lenne baj, ha nem kéne szerelőhöz hordanom a kocsit, a jelenlegi két Calibrám gondoskodott eddig, hogy ne unatkozzak De egy ilyen komplikált motorba már végképp nem merek belenyúlni köszönöm a tanácsokat jelentkezem, amint megvan a kocsi Link to comment Megosztás: More sharing options...
kezdőkabriós Elküldve December30, 2016 Megoszt Elküldve December30, 2016 22 órája, Davee írta: Köszönöm! Elkészült már 99%-ban a teljes H Astra leírás is, mik a hibái, mit kell nézni, érdekességek egy leírásban, csak még a dízeles információk nem 100%-osak ezért nem tettem még közzé. Annyit mondok kb 10 A4-es oldal eddig Kár, hogy csak regisztráció után lehetne megnézni a tartalmat :-( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve December30, 2016 Megoszt Elküldve December30, 2016 12 órája, kezdőkabriós írta: Egyébként a szerviz4+ szolgáltatással egyes karbantartási munkák már olcsóbbak az Opel márkaszervizekben, mint a mezítlábas szerelőknél, pl. a vezérléscserémre egy noname kéthete nyitott szerviz 80.000 Ft-ot ajánlott az Opelnél meg 61.000 Ft az ára. Az olajcsere, a fékolajcsere sem éri már meg máshol. Mondjuk az utastér szűrő csere ára az még mindig abszurd, de azt otthon is ki tudod cserélni, ugyanúgy az ablaktörlő lapátot sem szakszervízben kell megvenni. Szőnyeget is inkább máshol érdemes venni. Jövő héten megyek én is márkaszervizbe vezérléscserére. 4 éve is ott csináltattam szerviz4+ -ban. Akkor 50.000Ft körül volt, most is 50-60 körüli árat mondtak rá. Épp néztem, hogy ha pl Csergőnél kedvezménnyel megveszem a gyári készletet, az is 50 körül van. Tehát nem vagyok vele beljebb. Ha utángyártottat vennék, azon lehetne valamennyit spórolni. De most hogy 48 vagy 60 lesz a számla vége, az nekem majdnem ugyan az. És akkor már legyen inkább minden gyári! Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve December30, 2016 Megoszt Elküldve December30, 2016 Egy fontos kérdés: minden H Astra 5 csavaros felnis? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve December30, 2016 Megoszt Elküldve December30, 2016 11 perce, corsarulez írta: Egy fontos kérdés: minden H Astra 5 csavaros felnis? Nem... Tobbnyire a kisebb teljesitmenyu motorokhoz es nem kombikhoz van 4 csavaros, de a pontos osszefuggest meg nem sikerult megfejteni... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve December30, 2016 Megoszt Elküldve December30, 2016 Ajaj, pedig pont Caravant akarok És van itthon két plusz szett 4 csavaros felnim, gyári Opel mind. Sajnálni fogom a c20Xe felnit, azt akartam télinek Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve December30, 2016 Megoszt Elküldve December30, 2016 4 órája, csaba66 írta: Nem... Tobbnyire a kisebb teljesitmenyu motorokhoz es nem kombikhoz van 4 csavaros, de a pontos osszefuggest meg nem sikerult megfejteni... Nekem 1.4 5 ajto,16' felni,5csavaros hátul tárcsafék gyàrilag Sztem inkább felszereltség függő volt,bár erre is van cáfolat biztos,tényleg nem tudni biztosan mikor,miért,mekkora,milyen osztókörű felni került rájuk... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve December30, 2016 Megoszt Elküldve December30, 2016 5 órája, corsarulez írta: Ajaj, pedig pont Caravant akarok És van itthon két plusz szett 4 csavaros felnim, gyári Opel mind. Sajnálni fogom a c20Xe felnit, azt akartam télinek Attól szerintem búcsút vehetsz. Az XER motorosok szerintem már mind 5 csavarosak, mivel tárcsafékesek. De, ha 4x100-as is volna, szerintem lehet, hogy nem passzolna az ET száma a Calibra felniknek a H Astrához. Vagy esetleg osztókör módosító. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve December30, 2016 Megoszt Elküldve December30, 2016 1 óra, Astra555 írta: Attól szerintem búcsút vehetsz. Az XER motorosok szerintem már mind 5 csavarosak, mivel tárcsafékesek. De, ha 4x100-as is volna, szerintem lehet, hogy nem passzolna az ET száma a Calibra felniknek a H Astrához. Vagy esetleg osztókör módosító. Tárcsafékesbe is volt 4 csavaros,a 240mm átm.tárcsánál volt 4 csavar,a 264mm átm.-nél 5 csavar Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve December31, 2016 Megoszt Elküldve December31, 2016 13 órája, csicsó írta: Nekem 1.4 5 ajto,16' felni,5csavaros hátul tárcsafék gyàrilag Sztem inkább felszereltség függő volt,bár erre is van cáfolat biztos,tényleg nem tudni biztosan mikor,miért,mekkora,milyen osztókörű felni került rájuk... Volt itt régebben egyszer, hogy fejtegettük mikor 4 vagy 5 csavarosak. Nem sikerült teljesen megfejtenünk, de azt azért bátrabban kijelenthetjük, hogy a kombik mindig 5 csavarosak motortól, felszereltségtől függetlenül. Én még ellenpéldát erre nem láttam / hallottam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve December31, 2016 Megoszt Elküldve December31, 2016 (edited) 8 órája, telo írta: Volt itt régebben egyszer, hogy fejtegettük mikor 4 vagy 5 csavarosak. Nem sikerült teljesen megfejtenünk, de azt azért bátrabban kijelenthetjük, hogy a kombik mindig 5 csavarosak motortól, felszereltségtől függetlenül. Én még ellenpéldát erre nem láttam / hallottam. 1.3 cdti motoros H-ra csak 4x100 felni került,kasznitól függetlenül(15vagy 16 coll méretben) Módosítva December31, 2016 : csicsó Link to comment Megosztás: More sharing options...
corsarulez Elküldve December31, 2016 Megoszt Elküldve December31, 2016 Köszönöm a válaszokat R15-ös minden gumim, kivéve a fekete Calibrán a 16-os BBS-,de az meg oda való Szóval a gumiknak sem veszem nagy hasznát, ejnye Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve December31, 2016 Megoszt Elküldve December31, 2016 13 órája, csicsó írta: 1.3 cdti motoros H-ra csak 4x100 felni került,kasznitól függetlenül(15vagy 16 coll méretben) Ehhez kepest a hasznaltauto.hu-n megnezve az 1.3-as kombikat, vagy nem latszik a disztarcsatol, vagy ot csavarosak Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Január1, 2017 Megoszt Elküldve Január1, 2017 23 órája, csicsó írta: 1.3 cdti motoros H-ra csak 4x100 felni került,kasznitól függetlenül(15vagy 16 coll méretben) Első kézből cáfolom: 1.3-as Caravanom van 5 csavaros felnivel, gyári 16-os kerékkel (azóta 15-re cseréltem, óccóbb rá a gumi, meg nem tetszett a struktúrfelni, amivel vettem). 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január1, 2017 Megoszt Elküldve Január1, 2017 On 2016. 12. 31. at 8:39, csicsó írta: 1.3 cdti motoros H-ra csak 4x100 felni került,kasznitól függetlenül(15vagy 16 coll méretben) Tudnál mutatni egy konkrét 4x100-as kombit? Mert akkor a kombi = 5 csavar elméletem is megdőlt... Annak idején ez tűnt az egyetlen stabil pontnak, erre asszem nem találtunk ellenpéldát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január1, 2017 Megoszt Elküldve Január1, 2017 (edited) 6 órája, telo írta: Tudnál mutatni egy konkrét 4x100-as kombit? Mert akkor a kombi = 5 csavar elméletem is megdőlt... Annak idején ez tűnt az egyetlen stabil pontnak, erre asszem nem találtunk ellenpéldát. Én ezt néztem,bár ez lehet csak az alufelni esetén igaz http://opel.gumi.hu/ http://autokotua.com/gumi-felni/opel/astra-h.html Ezek szerint 1.6 motorig lehet 4ill.5csavaros,afelett csak 5 csavaros Az hogy melyikkel szerelték az adott kocsit attól függött éppen melyik osztókörű felni volt raktáron komolyra fordítva tényleg attól függ mekkora átmérőjű a féktárcsa hátul.a 264mm-hez a z 5 csavaros felni jár,a 240mm-hez a 4 csavaros ez a tuti,gondolom a kombihoz a nagyobbat rakták a terhelés miatt,ahogy írtam előbb is Módosítva Január1, 2017 : csicsó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts