Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
9 órája, corsarulez írta:

Üdv! G Astrámat cserélném H-ra a közeljövőben :) Melyik motort ajánlanátok? Fő a megbízhatóság, illetve,hogy benzines legyen :) 2009-es évjárattól  nézegetem őket.

Szia!

Az 1.6-ból ott már csak a 115 lovas van, az 1.8-ból meg talán már csak a 140-es, de az elég ritka.1.4-es 90 lovasnál meg inkább a használat módja dönt. Ha többen utaztok benne, akkor már nem annyira dinamikus az autó.

Elküldve (edited)
7 órája, corsarulez írta:

Köszönöm, közben máshol is ezt linkelték, elolvastam és szerintem az XER motor mellett döntök majd :) Köszönöm a segítséget :)

Az is én voltam szerintem :) FB H Astra csoport?

Módosítva : Davee
  • Like 1
Elküldve
14 órája, corsarulez írta:

Igen :D és nagyon hasznos a cikk. Az itteni profilképemen látható Astrát cserélnem majd egy fiatalabbra :)

Köszönöm! Elkészült már 99%-ban a teljes H Astra leírás is, mik a hibái, mit kell nézni, érdekességek egy leírásban, csak még a dízeles információk nem 100%-osak ezért nem tettem még közzé. Annyit mondok kb 10 A4-es oldal eddig :-)

  • Like 3
Elküldve (edited)
On ‎2016‎.‎12‎.‎27‎. at 22:36, corsarulez írta:

Üdv! G Astrámat cserélném H-ra a közeljövőben :) Melyik motort ajánlanátok? Fő a megbízhatóság, illetve,hogy benzines legyen :) 2009-es évjárattól  nézegetem őket.

A16XER, A18XER én mindkettőt tudom ajánlani.

Típushibák: gyári termosztát csere, szolenoid csere, VVT kerék csere.

A termosztátot mindkét kocsimban (A16XER, Z18XER) cserélni kellett 80.000 km körül, a másik kettő hiba még egyiken sem jelentkezett. A Z18XER-ben kiszereltem a szolenoidokat, levettem a szűrőgyűrűket és felcserélve tettem vissza őket a helyükre (mármint a szelepeket). Nem biztos, hogy ennek bármilyen hatása volt, de aznap épp ráértem :-) Mindenesetre még működnek, nem kezdett el traktorozni.

Egyébként a szerviz4+ szolgáltatással egyes karbantartási munkák már olcsóbbak az Opel márkaszervizekben, mint a mezítlábas szerelőknél, pl. a vezérléscserémre egy noname kéthete nyitott szerviz 80.000 Ft-ot ajánlott az Opelnél meg 61.000 Ft az ára. Az olajcsere, a fékolajcsere sem éri már meg máshol. Mondjuk az utastér szűrő csere ára az még mindig abszurd, de azt otthon is ki tudod cserélni, ugyanúgy az ablaktörlő lapátot sem szakszervízben kell megvenni. Szőnyeget is inkább máshol érdemes venni.

A 195/65 r15 gumik olcsóbbak, mint a 195/60 r15, ami a G Astrákra kell, de még a 205/55 r16 sem drágább, ha véletlenül 16-os felnivel vennéd a kocsit.

Módosítva : kezdőkabriós
Elküldve

Nem lenne baj, ha nem kéne szerelőhöz hordanom a kocsit, a jelenlegi két Calibrám gondoskodott eddig, hogy ne unatkozzak :) De egy ilyen komplikált motorba már végképp nem merek belenyúlni :) köszönöm a tanácsokat :) jelentkezem, amint megvan a kocsi

Elküldve
22 órája, Davee írta:

Köszönöm! Elkészült már 99%-ban a teljes H Astra leírás is, mik a hibái, mit kell nézni, érdekességek egy leírásban, csak még a dízeles információk nem 100%-osak ezért nem tettem még közzé. Annyit mondok kb 10 A4-es oldal eddig :-)

Kár, hogy csak regisztráció után lehetne megnézni a tartalmat :-(

Elküldve
12 órája, kezdőkabriós írta:

Egyébként a szerviz4+ szolgáltatással egyes karbantartási munkák már olcsóbbak az Opel márkaszervizekben, mint a mezítlábas szerelőknél, pl. a vezérléscserémre egy noname kéthete nyitott szerviz 80.000 Ft-ot ajánlott az Opelnél meg 61.000 Ft az ára. Az olajcsere, a fékolajcsere sem éri már meg máshol. Mondjuk az utastér szűrő csere ára az még mindig abszurd, de azt otthon is ki tudod cserélni, ugyanúgy az ablaktörlő lapátot sem szakszervízben kell megvenni. Szőnyeget is inkább máshol érdemes venni.

Jövő héten megyek én is márkaszervizbe vezérléscserére. 4 éve is ott csináltattam szerviz4+ -ban. Akkor 50.000Ft körül volt, most is 50-60 körüli árat mondtak rá. Épp néztem, hogy ha pl Csergőnél kedvezménnyel megveszem a gyári készletet, az is 50 körül van. Tehát nem vagyok vele beljebb. Ha utángyártottat vennék, azon lehetne valamennyit spórolni. De most hogy 48 vagy 60 lesz a számla vége, az nekem majdnem ugyan az. És akkor már legyen inkább minden gyári!

Elküldve
11 perce, corsarulez írta:

Egy fontos kérdés: minden H Astra 5 csavaros felnis?

Nem... Tobbnyire a kisebb teljesitmenyu motorokhoz es nem kombikhoz van 4 csavaros, de a pontos osszefuggest meg nem sikerult megfejteni...

  • Like 1
Elküldve
4 órája, csaba66 írta:

Nem... Tobbnyire a kisebb teljesitmenyu motorokhoz es nem kombikhoz van 4 csavaros, de a pontos osszefuggest meg nem sikerult megfejteni...

Nekem 1.4 5 ajto,16' felni,5csavaros hátul tárcsafék gyàrilag

Sztem inkább felszereltség függő volt,bár erre is van cáfolat biztos:),tényleg nem tudni biztosan mikor,miért,mekkora,milyen osztókörű felni került rájuk...

Elküldve
5 órája, corsarulez írta:

Ajaj, pedig pont Caravant akarok :) És van itthon két plusz szett 4 csavaros felnim, gyári Opel mind. Sajnálni fogom a c20Xe felnit, azt akartam télinek :(

Attól szerintem búcsút vehetsz. Az XER motorosok szerintem már mind 5 csavarosak, mivel tárcsafékesek. De, ha 4x100-as is volna, szerintem lehet, hogy nem passzolna az ET száma a Calibra felniknek a H Astrához. Vagy esetleg osztókör módosító.

Elküldve
1 óra, Astra555 írta:

Attól szerintem búcsút vehetsz. Az XER motorosok szerintem már mind 5 csavarosak, mivel tárcsafékesek. De, ha 4x100-as is volna, szerintem lehet, hogy nem passzolna az ET száma a Calibra felniknek a H Astrához. Vagy esetleg osztókör módosító.

Tárcsafékesbe is volt 4 csavaros,a 240mm átm.tárcsánál volt 4 csavar,a 264mm átm.-nél 5 csavar

Elküldve
13 órája, csicsó írta:

Nekem 1.4 5 ajto,16' felni,5csavaros hátul tárcsafék gyàrilag

Sztem inkább felszereltség függő volt,bár erre is van cáfolat biztos:),tényleg nem tudni biztosan mikor,miért,mekkora,milyen osztókörű felni került rájuk...

Volt itt régebben egyszer, hogy fejtegettük mikor 4 vagy 5 csavarosak. Nem sikerült teljesen megfejtenünk, de azt azért bátrabban kijelenthetjük, hogy a kombik mindig 5 csavarosak motortól, felszereltségtől függetlenül. Én még ellenpéldát erre nem láttam / hallottam.

Elküldve (edited)
8 órája, telo írta:

Volt itt régebben egyszer, hogy fejtegettük mikor 4 vagy 5 csavarosak. Nem sikerült teljesen megfejtenünk, de azt azért bátrabban kijelenthetjük, hogy a kombik mindig 5 csavarosak motortól, felszereltségtől függetlenül. Én még ellenpéldát erre nem láttam / hallottam.

1.3 cdti motoros H-ra csak 4x100 felni került,kasznitól függetlenül(15vagy 16 coll méretben)

Módosítva : csicsó
Elküldve
13 órája, csicsó írta:

1.3 cdti motoros H-ra csak 4x100 felni került,kasznitól függetlenül(15vagy 16 coll méretben)

Ehhez kepest a hasznaltauto.hu-n megnezve az 1.3-as kombikat, vagy nem latszik a disztarcsatol, vagy ot csavarosak :)

Elküldve
23 órája, csicsó írta:

1.3 cdti motoros H-ra csak 4x100 felni került,kasznitól függetlenül(15vagy 16 coll méretben)

Első kézből cáfolom: 1.3-as Caravanom van 5 csavaros felnivel, gyári 16-os kerékkel (azóta 15-re cseréltem, óccóbb rá a gumi, meg nem tetszett a struktúrfelni, amivel vettem).

  • Like 1
Elküldve
On 2016. 12. 31. at 8:39, csicsó írta:

1.3 cdti motoros H-ra csak 4x100 felni került,kasznitól függetlenül(15vagy 16 coll méretben)

Tudnál mutatni egy konkrét 4x100-as kombit? Mert akkor a kombi = 5 csavar elméletem is megdőlt... :) Annak idején ez tűnt az egyetlen stabil pontnak, erre asszem nem találtunk ellenpéldát.

Elküldve (edited)
6 órája, telo írta:

Tudnál mutatni egy konkrét 4x100-as kombit? Mert akkor a kombi = 5 csavar elméletem is megdőlt... :) Annak idején ez tűnt az egyetlen stabil pontnak, erre asszem nem találtunk ellenpéldát.

Én ezt néztem,bár ez lehet csak az alufelni esetén igaz

http://opel.gumi.hu/

http://autokotua.com/gumi-felni/opel/astra-h.html

Ezek szerint 1.6 motorig lehet 4ill.5csavaros,afelett csak 5 csavaros:)

Az hogy melyikkel szerelték az adott kocsit attól függött éppen melyik osztókörű felni volt raktáron:-)

komolyra fordítva tényleg attól függ mekkora átmérőjű a féktárcsa hátul.a 264mm-hez a z 5 csavaros felni jár,a 240mm-hez a 4 csavaros ez a tuti,gondolom a kombihoz a nagyobbat rakták a terhelés miatt,ahogy írtam előbb is

Módosítva : csicsó
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.