Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
4 órája, Davee írta:

 

az a jó, hogy így utólag megnézve a videót újra, meg is találtam azt a részt. pedig néztem, csak kicsit először engem is felbosszantott az, hogy meg van vágva itt-ott, különben nem mondom azt, hogy mindenki ennyire kevésbé gyakorlott a szerelgetésben, de kicsit informatív lenne a videó, ha vagy egy szöveges alámondás vagy akár egy feliratozás lenne, hogy melyik lépés után mi jön, kvázi szájbarágósan.

Utólag belegondolva tényleg nem kell sok ész hozzá, de aki először csinál ilyet, lehet megszenved vele :D
Szétszedésnek nem is a technikája a fontos, hanem lássa az ember, hogy jön szét. Én például nem annyira mertem feszíteni, nehogy törjön, aztán kicsit bátrabban megpróbáltam, félve, és szétjött.

Elküldve
16 órája, bazsiihmv írta:

az a jó, hogy így utólag megnézve a videót újra, meg is találtam azt a részt. pedig néztem, csak kicsit először engem is felbosszantott az, hogy meg van vágva itt-ott, különben nem mondom azt, hogy mindenki ennyire kevésbé gyakorlott a szerelgetésben, de kicsit informatív lenne a videó, ha vagy egy szöveges alámondás vagy akár egy feliratozás lenne, hogy melyik lépés után mi jön, kvázi szájbarágósan.

Utólag belegondolva tényleg nem kell sok ész hozzá, de aki először csinál ilyet, lehet megszenved vele :D
Szétszedésnek nem is a technikája a fontos, hanem lássa az ember, hogy jön szét. Én például nem annyira mertem feszíteni, nehogy törjön, aztán kicsit bátrabban megpróbáltam, félve, és szétjött.

Teljesen jogos az érv, csak sajnos sietve készült a videó és ezért lett ez az eredmény.

Elküldve
9 órája, Gerga írta:

Olyan valtozas nincs a motorban, ami az ajanlhatosagat befolyasolna: http://totalcar.hu/magazin/hirek/362215/

A konkret darab kulhonbol jott, furcsa, hogy miert 150ezernel csereltek vezerlest (elvileg 90-nel kellett volna). Nezd meg jol, nem volt-e torve...

Elküldve
11 hours ago, csaba66 said:

Olyan valtozas nincs a motorban, ami az ajanlhatosagat befolyasolna: http://totalcar.hu/magazin/hirek/362215/

A konkret darab kulhonbol jott, furcsa, hogy miert 150ezernel csereltek vezerlest (elvileg 90-nel kellett volna). Nezd meg jol, nem volt-e torve...

Köszönöm a választ!

Azért kérdeztem, hogy mindegyik ajánlott-e mert 1,6 benzinesből inkább 115 LE-s nem Twinportos az ajánlott. 

Azt hol lehet megnézni, hogy mit milyen időközönként, km-ént kell cserélni, karbantartani? Használati útmutatóban ilyet nem írtak. 

Elküldve
13 órája, csaba66 írta:

Olyan valtozas nincs a motorban, ami az ajanlhatosagat befolyasolna: http://totalcar.hu/magazin/hirek/362215/

A konkret darab kulhonbol jott, furcsa, hogy miert 150ezernel csereltek vezerlest (elvileg 90-nel kellett volna). Nezd meg jol, nem volt-e torve...

gondolom ez a tipikus külföldi autókereskedős fogás, szerintem az is lehet, volt az 160ezernél is, csak így jobban hangzik :D

enyém is úgy volt hirdetve, hogy nemrég voltak a vezérlés, olaj, szűrők cserélve (1-2ezer km-el ezelőtt)

megveszik kinn a legolcsóbbat, aztán ami a laikus autóvásárlók körében hívószó, mint a vezérlés pl, azt lecserélik(jó esetben, és nem csak írják a hirdetésben), meg persze egy kis esztétikai kozmetikázás(ahogyan írod is, akár elképzelhető, hogy törhették is)

mondjuk nem mondok én új dolgokat, de saját bőrömön tapasztalva nagyon át kell nézni a tipikus hibalehetőségeket az ilyen forrásból származó autóknál. nálam például az volt, hogy az eladó intézte a honosítást, forgalombahelyezést, elsőre nem ment át a műszakin, sok volt a co2, lambdaszonda csere megoldotta, ezt még ő állta szerencsémre, még jó, hogy nem én intéztem...aztán most használom 3. hete az autót, már a termosztátcserén túl van, mert természetesen nyitva volt az előző...szóval mivel ez tipikus hiba, én mindenképp úgy vinném próbaútra, hogy nézem a hőfokot a "secret menüben", felmegy-e üzemi hőfokra, és tartja-e azután. ablaktörlő is cserélve lett már, az is el volt öregedve, nem esős időben az ember nem is gondolna rá, hogy kipróbálja, pedig a jobb minőségűek szintén nem filléresek.

jelen esetben már csak annyi gondom van, hogy fényszórómagasság állítás nem működik, és a fényszórómosó sem. (lehet biztosíték a hiba forrása, annyira nem foglalkoztat egyenlőre, mert nem életbevágó, csak ugye kicsit zavaró, hogy van, de nem jó...). azt lekopogom, de hálistennek 2500 km után kijelenthetem, hogy az olajat nem zabálja...:D

másik topikban írtam ezzel kapcsolatban, illetve azzal kapcsolatban, hogy a távolsági fényszóró mögötti gumisapka hiánya miatt a bal oldali fényszóróm gyakorlatilag beázott, koszolódott, pók behálózta és elég ronda.

szívesen fogadnék tippeket, hogyan tudnám valami módon kitakarítani anélkül, hogy le kéne bontani az egész elejét az autónak...

Elküldve
13 perce, bazsiihmv írta:

gondolom ez a tipikus külföldi autókereskedős fogás, szerintem az is lehet, volt az 160ezernél is, csak így jobban hangzik :D

enyém is úgy volt hirdetve, hogy nemrég voltak a vezérlés, olaj, szűrők cserélve (1-2ezer km-el ezelőtt)

megveszik kinn a legolcsóbbat, aztán ami a laikus autóvásárlók körében hívószó, mint a vezérlés pl, azt lecserélik(jó esetben, és nem csak írják a hirdetésben), meg persze egy kis esztétikai kozmetikázás(ahogyan írod is, akár elképzelhető, hogy törhették is)

Itt a lefenykepezett, nemet nyelvu szervizfuzetben volt jelove a csere :)

Elküldve
4 órája, bazsiihmv írta:

jelen esetben már csak annyi gondom van, hogy fényszórómagasság állítás nem működik, és a fényszórómosó sem. (lehet biztosíték a hiba forrása, annyira nem foglalkoztat egyenlőre, mert nem életbevágó, csak ugye kicsit zavaró, hogy van, de nem jó...). azt lekopogom, de hálistennek 2500 km után kijelenthetem, hogy az olajat nem zabálja...:D

Pattintsd le a toronyszilentek kupakját. Lehet egy problémával több lesz.

Elküldve
On 2016. 11. 13. at 10:24, bazsiihmv írta:

 

szívesen fogadnék tippeket, hogyan tudnám valami módon kitakarítani anélkül, hogy le kéne bontani az egész elejét az autónak...

Anélkül, hogy lebontanád sehogy. Ha lebontod akkor desztillált vízzel tudod kimosni.

Elküldve
On 2016. 11. 16. at 15:59, Szabi1.6 írta:

Anélkül, hogy lebontanád sehogy. Ha lebontod akkor desztillált vízzel tudod kimosni.

akkor valószínűleg marad még egy darabig így, ahogy van :D annyi a pozitívum, hogy mostmár van gumisapka rajta, tovább nem ázik.

későbbiekben akarom majd cserélni a fényszórókat egyébként is, ha összejön rá a pénz.

  • 4 weeks later...
Elküldve
50 perce, Breeze írta:

Ezek arban egyformak, de azon tulmenoen eleg kulonbozo autok... Az elso meg gazos is, a harmadiknal ossze-vissza irkalnak a kilometerekrol. Raadasul egy olyan helyen aruljak, ahol egyszer jartam, de nagyon nem nyerte meg a tetszesemet. Tudom, hogy ezzel sokra nem mesz, de nem a jovo heten es pont egy adott osszegert kell autot venni. Vagy ha valamiert megis erre kenyszerulsz, az nem egy egyszeru tortenet...

A leiras alapjan az elso tunik a legnormalisabbnak, bar sok benne a kilometer, es a gaznak is van hatranya az elonyei mellett. En fekete autot se vennek, de ez abszolut szubjektiv :)

  • Like 1
Elküldve (edited)
2 órája, Breeze írta:

Röviden. A másodikat jegelném, mert az 1.4 kombi menni nem fog, cserébe Te leszel a törzsvendég a kutakon. 90 lovas benzines motor egy majd 1,5 tonnás autóba elég kevés. Főleg, ha arra használod, amire veszed, több személlyel, nyáron meg klímával. Mindenki azt mondja, hogy nem száguldozni akar, de amikor egy előzésen úgy kell elgondolkodni,  mintha egy kispolskiban ülnél, szerintem felejtős.

A harmadikat az easytronic váltó miatt hagynám ki, eléggé problémás darab lehet, ráadásul kicsit vastagon fog a ceruza, a 100.000 km meg kissé vicces egy 1 éves autótól.

Így marad az első, ami szerintem esélyes lehet. A gázszett miatt esetleg lehetnek problémák (pl. nem mehetsz be mélygarázsba, vagy kisebb a csomagtartó),  de talán fogyasztásban kompenzál. Bár azt mondom, hogy ez az 1.6-os benzines sem eszik túl sokat, ha finoman közlekedsz vele. Mivel második tulajdonosa van, így sok dolgot nem tudnak elhazudni, ismerhetőbb az előélet, ráadásul ez a legfiatalabb. Szóval én a 3 közül az elsőre összpontosítanék, aztán természetesen akkor derül ki minden, ha megnézed közelebbről is. 238 ezer km nem kevés, de, ha rendesen használták, akkor nincs vele gond. Olajfogyasztásra kérdezz rá, ha megveszed, írasd is bele a szerződésbe, mert sokba kerülhet a dolog.

Módosítva : Astra555
Elküldve
16 órája, Astra555 írta:

Röviden. A másodikat jegelném, mert az 1.4 kombi menni nem fog, cserébe Te leszel a törzsvendég a kutakon. 90 lovas benzines motor egy majd 1,5 tonnás autóba elég kevés. Főleg, ha arra használod, amire veszed, több személlyel, nyáron meg klímával. Mindenki azt mondja, hogy nem száguldozni akar, de amikor egy előzésen úgy kell elgondolkodni,  mintha egy kispolskiban ülnél, szerintem felejtős.

A harmadikat az easytronic váltó miatt hagynám ki, eléggé problémás darab lehet, ráadásul kicsit vastagon fog a ceruza, a 100.000 km meg kissé vicces egy 1 éves autótól.

Így marad az első, ami szerintem esélyes lehet. A gázszett miatt esetleg lehetnek problémák (pl. nem mehetsz be mélygarázsba, vagy kisebb a csomagtartó),  de talán fogyasztásban kompenzál. Bár azt mondom, hogy ez az 1.6-os benzines sem eszik túl sokat, ha finoman közlekedsz vele. Mivel második tulajdonosa van, így sok dolgot nem tudnak elhazudni, ismerhetőbb az előélet, ráadásul ez a legfiatalabb. Szóval én a 3 közül az elsőre összpontosítanék, aztán természetesen akkor derül ki minden, ha megnézed közelebbről is. 238 ezer km nem kevés, de, ha rendesen használták, akkor nincs vele gond. Olajfogyasztásra kérdezz rá, ha megveszed, írasd is bele a szerződésbe, mert sokba kerülhet a dolog.

Köszönöm válaszotokat!

Ma voltam az easytronikust megnézni.Kerültünk vele egy kört,kívül-belül-alul átnéztem a vasat.Elsö tapasztalatom hogy a km állás közel van az igazsághoz.Belül nincs kiülve,megkopva a kormány,pedálok stb.Motor szépen jár,váltó úgy teszi a dolgát ahogy kell (papásan 2300-2400 vált,sportosan 4500-4900,sport gomb benyomásnál 5500+ nál kapcsol,előzési teszten is átment 60-nál padló visszakapcsolt és kilőtt a kicsi.(az asszony meg visított :-) ).Egy gramm rozsda sincs rajta. Astra555 van valami konrétum amit a váltórol tudsz mondani? 3 hó szavatosságot vállalnak rá.Vannak képek hogy tudom ide tölteni?

 

Elküldve
32 perce, Breeze írta:

Köszönöm válaszotokat!

Ma voltam az easytronikust megnézni.Kerültünk vele egy kört,kívül-belül-alul átnéztem a vasat.Elsö tapasztalatom hogy a km állás közel van az igazsághoz.Belül nincs kiülve,megkopva a kormány,pedálok stb.Motor szépen jár,váltó úgy teszi a dolgát ahogy kell (papásan 2300-2400 vált,sportosan 4500-4900,sport gomb benyomásnál 5500+ nál kapcsol,előzési teszten is átment 60-nál padló visszakapcsolt és kilőtt a kicsi.(az asszony meg visított :-) ).Egy gramm rozsda sincs rajta. Astra555 van valami konrétum amit a váltórol tudsz mondani? 3 hó szavatosságot vállalnak rá.Vannak képek hogy tudom ide tölteni?

 

Az EasyTronic váltó valójában nem igazi automata váltó, ha leegyszerűsítem a dolgot egy sima kézi váltót képzelj egy villanymotorral ami helyetted pakolja a sebességet.

Nem éppen jó dolog, többször van vele gond mint egy automata váltóval pl és ha hozzá kell nyúlni lehet pakolni a papírt a pénztárnál.

Elküldve
2 órája, Breeze írta:

Köszönöm válaszotokat!

Ma voltam az easytronikust megnézni.Kerültünk vele egy kört,kívül-belül-alul átnéztem a vasat.Elsö tapasztalatom hogy a km állás közel van az igazsághoz.Belül nincs kiülve,megkopva a kormány,pedálok stb.Motor szépen jár,váltó úgy teszi a dolgát ahogy kell (papásan 2300-2400 vált,sportosan 4500-4900,sport gomb benyomásnál 5500+ nál kapcsol,előzési teszten is átment 60-nál padló visszakapcsolt és kilőtt a kicsi.(az asszony meg visított :-) ).Egy gramm rozsda sincs rajta. Astra555 van valami konrétum amit a váltórol tudsz mondani? 3 hó szavatosságot vállalnak rá.Vannak képek hogy tudom ide tölteni?

 

Ugyanazt tudom csak mondani, amit Davee ír. Nem egy tartós darab és drága móka lehet a javítás. Nekem kissé karcsúnak tűnik a 100 ezer vagy 128 ezer km. Most akkor melyik? 2005-ös autó, a 105 lovas twinport motorral. Ráadásul írnak össze-vissza gyári tuningról. :-) Ha IDS-es lengéscsillapítók vannak benne, akkor ott kb. 6 számjegyű lesz darabja. Márpedig sanszos, hogy a toronyszilentek is rohadóban vannak, így kukába mehet a lengéscsillapító. Én azokat a kereskedéseket messzire elkerülném. A 3 hónap szavatosság is kevés, kereskedőnek talán 1 év amit vállalnia kell.

Elküldve (edited)
1 órával ezelőtt, Astra555 írta:

Ugyanazt tudom csak mondani, amit Davee ír. Nem egy tartós darab és drága móka lehet a javítás. Nekem kissé karcsúnak tűnik a 100 ezer vagy 128 ezer km. Most akkor melyik? 2005-ös autó, a 105 lovas twinport motorral. Ráadásul írnak össze-vissza gyári tuningról. :-) Ha IDS-es lengéscsillapítók vannak benne, akkor ott kb. 6 számjegyű lesz darabja. Márpedig sanszos, hogy a toronyszilentek is rohadóban vannak, így kukába mehet a lengéscsillapító. Én azokat a kereskedéseket messzire elkerülném. A 3 hónap szavatosság is kevés, kereskedőnek talán 1 év amit vállalnia kell.

Köszönöm!

Ha bemegyek a géppel egy opel szervízbe átvizsgálásra van esély hogy belelássanak az állapotába? Opeléknél ha minden igaz van ilyen akció most használtautó átvizsgálásra. Jah 128000 van óra szerint.

Módosítva : Breeze
Elküldve
13 órája, Breeze írta:

Köszönöm!

Ha bemegyek a géppel egy opel szervízbe átvizsgálásra van esély hogy belelássanak az állapotába? Opeléknél ha minden igaz van ilyen akció most használtautó átvizsgálásra. Jah 128000 van óra szerint.

Ez nagyon kétesélyes. Van egy protokoll, ami alapján átvizsgálnak egy használt autót. De nem mindegy, hogy pl. az alját összegányolták alvázvédővel, vagy valahol leködölték a rozsda miatt, ott meg csak annyit mondanak, hogy nincs rozsda. Közben alatta meg rágja a fémet.

A km adatokat és a listát pedig vagy látják, vagy nem. Ha külföldi a verda, nagy eséllyel nem. Ha magyar, akkor meg csak a tulajdonosra tartozik adatvédelmi okokból. Ráadásul, ha külföldi, akkor a vizsgákon leolvasott km-t sem fogod látni, ha lekérdezed a rendszerből.

Elküldve
On 2016. november 12. at 20:49, csaba66 írta:

Olyan valtozas nincs a motorban, ami az ajanlhatosagat befolyasolna: http://totalcar.hu/magazin/hirek/362215/

A konkret darab kulhonbol jott, furcsa, hogy miert 150ezernel csereltek vezerlest (elvileg 90-nel kellett volna). Nezd meg jol, nem volt-e torve...

1.7CDTI 110LE verziónál 10 év vagy 150EKm a vezérlés csereperiódus.

Elküldve
9 órája, Kombitomi írta:

1.7CDTI 110LE verziónál 10 év vagy 150EKm a vezérlés csereperiódus.

Igen, koszonom, ugy tunik a vezerlesen is valtoztattak. Pl. a Z17DTH 129 fogas vezermuszijjal megy, mig az A17DTJ es a Z17DTJ 131 fogassal. Ennek persze onmagaban nincs sok jelentosege, de feltetelezve, hogy a fogak merete azonos, egy kicsit hosszabb az egyik.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.