Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

4 órája, csaba66 írta:

 

Az altalanos meghibasodasi valoszinusegi gorbehez idezojelben odairt bejaratasnak pedig vegkepp semmi koze az autok (akar szukseges, akar nem) bejaratasahoz, hanem egyszeruen annyit jelent, hogy a hasznalat kezdeti idoszaka.

A vizszintes tengelyen nem veletlenul nincs skala, mert ez az, ami teljesen eltero lehet, attol fuggoen, milyen eszkozrol van szo, csak a gorbe alakja olyan, amilyen, ezt nem artana vegre elfogadni.

 

 

még egyszer utoljára: egy éves=1,pár éves=2,néhány éves=minimum 3
 
Használt és új autó vásárlásról volt eredetileg szó és amit te Csaba kijelentettél :"ujaknal nagyobb az ottmaradas valoszinusege, mint a nehany eveseknel"   - azért ez ebben a formában több mint erős kijelentés.
 
Elfogadom amit mondasz az álltalános meghibásodási valószínűségről,de nem  erről van szó,mert ez igaz is lehet ha egy új autót viszonyítunk egy laboratóriumi körülmények között gondosan vigyázott minden szervizt megkapott sokat állandó fordulaton járatott...(még sorolhatnám mire kell figyelni)... néhány évet (mondjuk 3 vagy esetleg 4 évet ) futott (átlagos futásteljesítményű) autóhoz.
 
De itt néhány éves használt autóról beszélünk,nem egy falióráról,vagy egy tv-ről.
A használt autónál az emberi és a külső tényezőket nem zárhatod ki,nem tudhatot az előéletét és sajnos a pontos km óra állást sem. Az sem mindig derül ki használt vásárlásakor,hogy kapott e valami nagyobb ütést az autó és azt sem hol milyen körülmények között használták és mire...akár nem megfelelő használat mellet 10 ezer kilométer alatt kinyírhatod az autót.Minden olyan negatív tényező amit az új autó kap az első három évben azért mert nem vigyáztak rá a későbbiekben fogja sokszorosan megbosszulni magát pont annál a szerencsétlen tulajnál aki utána majd megvásárolja.(és a néhány éves vásárlásakor egy gondos külső belső tisztogatással nem biztos,hogy meglátod az előéletet)
 
Vegyük a te példádat: Elmondásod szerint vettél 3 évesen 196 ezret futott dízelt amit főként pályán használtak,gondosan hordták szervízbe és megkapott mindent.Nem törték össze vissza,nem használták terepjáróként,nem gyilkolták ....Ezek miatt szerencséd volt és nem volt vele különösebb gondod, De ez nem álltalános szabály,hanem sajnos a valóságban pont az ellenkezője szokott lenni.
 
Az autózás veszélyes szakma ezért nagyon szigorú minőségi követelményeknek kell megfelelni minden beépített alkatrésznek külön -külön is és egybeépítve is.Ha egy új autóval gond van az olyan negatív reklám a gyártónak amit ma már a kiélezett versenyben és a magas árak mellett senki sem engedhet meg magának.Ettől függetlenül lehet olyan autó amivel újkora ellenére probléma adódhat pl nekem is volt 2004-ben első szeriából vásárolt autóm amivel adódtak kisebb gondog,de ezek mind csak az első szeriás gyerekbetegségek voltak semmi más komoly,ezeket a következő években gyártottakon már kijavították pl 2007-ben vásároltal már nem volt semmi ilyen gondom pedig az is új volt...Gondolj bele,ha az újakkal több gond lenne mint a néhány éves használtal ki venne új autót?És akkor ha senki te kitől vennéd meg a néhány éves használtadat?
 
Én a tapasztalatomat írtam le 3 új autó és előtte vásárolt használtakhoz képest.A új vásárláskor az is szempont volt,hogy  az ilyen leharcolt bizonytalan előéletű néhány éves hulladékokból nem kértem,mert sok ilyen van.
 
Szeretném megkérdezni neked hány új autód volt amivel ottmaradtál?
 
Ha nem akarsz új autót venni mert sokkal drágább mint a néhány éves használt azt megértem,de ezt a döntésedet azzal indokolni,hogy a néhány éves használtal kevesebb az ottmaradás valószínűsége azt már nem.
 
(én csak annyit mondtam,hogy az első szériából valókat érdemes kerülni új autó vásárlásakor )
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

G Astra kombim cserélem a közeljövőben H astra kombira.

Nos a G s 1.7 DTI  a Jól bevált Isuzu motoros.

H astrában Mély diesel motort érdemesebb keresnem az 1.7 vagy az 1.9

Nem száguldozni inkább megbízható legyen.

Válaszokat előre is köszi :)

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, retfirD said:

És mi a helyzet az "ellustulással"? Állítólag a folyamatosan kímélt (nagypapásan hajtott) kocsik képesek rá. Nem tudom mi igaz belőle, én még nem tapasztaltam, de sok helyen olvastam már róla.

Azt lerakodasok, eltomodesek okozzak, ha egyaltalan, de egy jol konstrualt motornal "oreguras" hasznalat mellett sem szabad ennek lenyeges hatassal lenni a mukodesre.

Ettol fuggetlenul nyilvan minden motor kopik is, mikozben mashol eltomodesek, lerakodasok kezdenek kialakulni, de mindig az a kerdes, mennyi ido alatt erik el azt a merteket, ami mar problemat jelent.

Szerintem egyebkent a soforok lomhasaga sokkal nagyobb gond, mintaz autoke :) Mar reg zold a lampa, amikor elkezdik keresni a sebvaltot, ha vegre sikerul elindulniuk, akkor sem veszik fel a tempot, hanem nagy lukakat hagyva csokkentik az egy zoldon atjuto autok szamat, aminek egyenes kovetkezmenye a dugok kialakulasa.

 

2 hours ago, banatila said:
Gondolj bele,ha az újakkal több gond lenne mint a néhány éves használtal ki venne új autót?És akkor ha senki te kitől vennéd meg a néhány éves használtadat?

Nem pontos adat, csak egy pelda: ezer autobol 0 es 50e km kozott 5 marad az ut szelen, 50e es 100e kozott 3. Ez most olyan tragedia, ami miatt nem vennel uj autot???

Hogy a hasznaltauto fobiadat megkeruljuk, megfogalmazom igy is a dolgot: egy vegig altalad hasznalt auto is nagyobb valoszinuseggel hibasodik meg az elso x ezer kilometeren, mint a masodikon, harmadikon, stb.

Lehet, hogy pont ezert is titkoljak ezeket az adatokat, mert ennyire keptelenek az emberek felfogni, hogy mit jelentenek, mi kovetkezik beloluk, stb.

Raadasul nem is konkret autokrol beszelunk, hanem valoszinusegekrol. Hiaba lett volna tiz uj autom, amelyek kozul egy sem maradt ott vagy akar mind a 10 ottmaradt, ebbol igy onmagaban nem kovetkezne semmi, mint ahogy abbol sem, hogy te mit tapasztaltal az akarhany uj, vagy nem uj autoddal. Ha egy tobbezres flottat uzemeltetnel, az mar mas lenne.

Sosem indokoltam azzal az uj auto nem vasarlast, hogy az nagyobb valoszinuseggel robbanna le... Mindig is azt mondtam, hogy azert nem veszek ujat, mert szerintem nem eri meg. Az egesz lerobbanasi valoszinuseg ott jott elo, amikor Cserenkov azt irta, hogy azert akar uj autot venni, mert tart attol, hogy a regivel ottragad az ut szelen. Erre batorkodtam megjegyezni, hogy egy teljesen ujjal nagyobb valoszinuseggel marad ott, mint egy nehany evessel.

Azt is mondtam mar, nem tudom, hol van a minimum, igy hiaba lovagolsz folyamatosan a nehany jelentesen. Ha tudsz pontos adatot, allj elo vele, ha nem, akkor csak az altalanos meghibasodasi valoszinusegeket tudjuk hasznalni.

Ha a nehany evvel nem ertesz egyet, semmi gond, hiszen a pontos adatot nem ismerjuk, csak azt ne gondold mar, hogy autoknal mas alaku a gorbe, mint falioraknal, vagy fejogepeknel.

 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Zsolti25 said:

Én sem veszek új autót, mert biztos lerobbanok vele, meg óvatosan kell vele menni, meg ..... mert nincs annyi pénzem :)

Szóval az emlegetett összes fenti probléma ellenére én szívesen vennék, ha tehetném.

Szo sincs arrol, hogy ne lehetne uj autot venni... Ha valaki most azt mondana, hogy max. 1 millio rafizetesert ad a mostani H-m helyett egy uj K-t, vagy akar J-t, vagy H-t, nyilvan elfogadnam az ajanlatot. Sot, a K-nal legyen akar 2 millio is a rafizetes, de ennel tobbet nekem biztosan nem er, es nyilvan nem is fogok ilyen ajanlatot kapni.

Viszont a vilag nem fekete - feher, legfeljebb egyes politikusok probaljak annak lattatni (eleg nagy sikerrel, sajnos). Egy uj autonak nem csak elonyei vannak (ezeket gondolom, nem kell reszletezni), hanem van nehany hatranya is. Ezek kozott nyilvanvaloan a legfobb az ara, illetve az ehhez kotodo dolgok (jobban lopjak, nagyobb baj, ha tortenik vele valami, stb.).

Tovabba van meg egy egyszeru teny, a mar unalomig targyalt elromlasi valoszinuseg, ami nem olyan tragikus hatrany szerintem, plane, mivel garanciaban megcsinaljak, ha gond van. Viszont ettol meg igaz, hogy ha valaki nagyon tart attol, hogy az ut szelen ragad, akkor erre a legkisebb eselye nem egy teljesen uj, hanem egy valamennyire mar hasznalt autoval van.

Vegtelenul primitiv hozzaallas, amikor ezt ugy probaljak cafolni, hogy ha igy lenne, akkor senki sem venne uj autot, vagy a gyartoknak fizetni kene azert, hogy valaki bejarassa oket.

Nem tudom elhinni, hogy a fenti allitasok hamissagat egy minimalis ertelmi szint folott ne lehetne egyszeruen belatni, igy csak az "elkovetoket" minositi, hogy az egyik keptelen leirni, hogy jo, ez azert igy tenyleg hulyeseg, a masik pedig lelkesen ismetelgeti, mert jobb ellenervet nem talal.

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt szerencsém 3 nullkilométeres (céges)autót "bejáratni" és használni sok év alatt. Ebből 2-nél nem volt semmilyen gond. Egynél viszont (polo IV) az elektronika úgy el volt kötve, hogy a duda megnyomására leállt az autó :) A szervízben azt mondták, csoda, hogy ment, mert még 8 vezeték el volt kötve. Persze garanciában megcsinálták.

Link to comment
Megosztás:

16 hours ago, Zsolti25 said:

Nekem volt szerencsém 3 nullkilométeres (céges)autót "bejáratni" és használni sok év alatt. Ebből 2-nél nem volt semmilyen gond. Egynél viszont (polo IV) az elektronika úgy el volt kötve, hogy a duda megnyomására leállt az autó :) A szervízben azt mondták, csoda, hogy ment, mert még 8 vezeték el volt kötve. Persze garanciában megcsinálták.

Raadasul ez nem is olyasmi, aminek a minosegellenorzes soran ne kellett volna kibuknia... De ha valami csak mondjuk bizonyos homerseklet es razkodas hatasara esik szet, annak elvileg sem kell a gyartas soran kiderulnie, mert nem tesztelnek minden egyes autot -20 es +40 fok kozott meg razas nelkul sem. De ha tennek, akkor is lehetnek tovabbi parameterek, amelyek egyutt kellenek a hiba eloallasahoz, tehat a teljes ellenorzes csak a tenyleges hasznalat, az osszes lehetseges korulmenyek kozott.

Ami biztonsagi szempontbol nagyon fontos, annal a duplazas a megoldas. Autoknal a ketkoros fekrendszer valami hasonlo, de pl. egy utasszallito repulogepen tobb dolog tenylegesen meg van duplazva, legszembetunobb modon mar rogton a pilota is.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, csaba66 írta:

Raadasul ez nem is olyasmi, aminek a minosegellenorzes soran ne kellett volna kibuknia... De ha valami csak mondjuk bizonyos homerseklet es razkodas hatasara esik szet, annak elvileg sem kell a gyartas soran kiderulnie, mert nem tesztelnek minden egyes autot -20 es +40 fok kozott meg razas nelkul sem. De ha tennek, akkor is lehetnek tovabbi parameterek, amelyek egyutt kellenek a hiba eloallasahoz, tehat a teljes ellenorzes csak a tenyleges hasznalat, az osszes lehetseges korulmenyek kozott.

Ami biztonsagi szempontbol nagyon fontos, annal a duplazas a megoldas. Autoknal a ketkoros fekrendszer valami hasonlo, de pl. egy utasszallito repulogepen tobb dolog tenylegesen meg van duplazva, legszembetunobb modon mar rogton a pilota is.

És az anyaghiba is gyakran előfordul. Az is az első pár hónapban jön elő. Sőt a gyártásnál keletkező mérethibák is. Előfordulnak olyan mérethibák, amikor a kapcsolódó alkatrész ellenkező eltérése okoz gondot. (pl: egyik alkatrész tűrésen kívül van egy kicsit - irányban, a kapcsolódó felső határon + irányban így már folyik az olaj stb.) persze ezt tagadja mindenki, de sajnos tény. Persze ha kiderül megbüntetik a beszállítót, de sokszor nem derül ki, így még ha tudnak is róla mérlegelnek mekkora a rizikó.

Link to comment
Megosztás:

40 perce, Sztaricsnaja írta:

És az anyaghiba is gyakran előfordul. Az is az első pár hónapban jön elő. Sőt a gyártásnál keletkező mérethibák is. Előfordulnak olyan mérethibák, amikor a kapcsolódó alkatrész ellenkező eltérése okoz gondot. (pl: egyik alkatrész tűrésen kívül van egy kicsit - irányban, a kapcsolódó felső határon + irányban így már folyik az olaj stb.) persze ezt tagadja mindenki, de sajnos tény. Persze ha kiderül megbüntetik a beszállítót, de sokszor nem derül ki, így még ha tudnak is róla mérlegelnek mekkora a rizikó.

Ha cserealkatrész (pl "kapcsolódó alkatrész", turbó, injektor, önindító, generátor, stb...) kell az autómhoz, akkor ezek szerint jobban járok (most ha az árkülönbséget nem nézzük, hanem csak műszaki szempontból) ha bontottat veszek, mintha vadi új gyári GM lenne? A bontott bizonytalan előéletű és használatú elméletileg kisebb eséllyel romlik el, mint a vadonat új?

Link to comment
Megosztás:

 

8 perce, Cserenkov írta:

Ha cserealkatrész (pl "kapcsolódó alkatrész", turbó, injektor, önindító, generátor, stb...) kell az autómhoz, akkor ezek szerint jobban járok (most ha az árkülönbséget nem nézzük, hanem csak műszaki szempontból) ha bontottat veszek, mintha vadi új gyári GM lenne? A bontott bizonytalan előéletű és használatú elméletileg kisebb eséllyel romlik el, mint a vadonat új?

Azt azért vedd figyelembe, hogy minél tovább gyártanak egy alkatrészt, és megvan a visszacsatolás, akkor ennek egyre kisebb a valószínűsége. Ezért érdemes pl. autó esetén minden szériából a második (faceliftes) generációt venni. Addigra már kiderülnek ezek a problémák, és talán változtattak is rajtuk.

Link to comment
Megosztás:

7 perce, Astra555 írta:

 

Azt azért vedd figyelembe, hogy minél tovább gyártanak egy alkatrészt, és megvan a visszacsatolás, akkor ennek egyre kisebb a valószínűsége. Ezért érdemes pl. autó esetén minden szériából a második (faceliftes) generációt venni. Addigra már kiderülnek ezek a problémák, és talán változtattak is rajtuk.

Igen, ez igaz. De ellenpéldát is lehetne erre felhozni. Igaz, hogy ez konkrétan annyiból speciális eset, hogy a gyártás közben jött egy gazdasági válság. Költséget kellett csökkenteni, ami a műszaki tartósságot nem épp pozitív irányba mozdította el. :(

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Astra555 said:

Azt azért vedd figyelembe, hogy minél tovább gyártanak egy alkatrészt, és megvan a visszacsatolás, akkor ennek egyre kisebb a valószínűsége. Ezért érdemes pl. autó esetén minden szériából a második (faceliftes) generációt venni. Addigra már kiderülnek ezek a problémák, és talán változtattak is rajtuk.

Ez ket kulon dolog; hiaba javitgatnak, fejlesztgetnek egy termeket, vagy gyartasi technologiat, ezzel legfeljebb csokken a problemak szama, de nulla nem lesz.
       
A selejt egy resze a minosegellenorzesen lebukik, de egy masik resze csak hasznalat kozben; ebbol adodik annak a bizonyos gorbenek a kezdetben lefele meno szakasza.
           
Viszont nyilvan van az az elhasznaltsagi szint, amikor a meghibasodasi valoszinuseg ujra emelkedni kezd, tehat emiatt nem igaz, hogy a bontottal okvetlenul jobban jar valaki
(plane, hogy a jobban jaras sincs pontosan definialva).

Egy hasznalt alkatresz meghibasodasi valoszinusege eleinte kisebb, mint az uje (tehat "jobb"), ugyanakkor a varhato elettartama kisebb (vagyis "rosszabb").

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Tudom hogy van külön topik, de hagy ne olvassk már el 67oldalt...

Ha minden jólmegy lehetőségem lessz nagyon jóárasítva megvenni egy caravan h astrát, Z17dth motorkóddal. 180-200e km futásteljesítménnyel. Céges autó volt.Nem volt még olajkályhám, minimális elképzelésem van hogy mik azok a dolgok amik miatt hanyatt homlok menekülni kell az autótól, de azért nem bánnám ha tőlem hozzáértőbbek is kisegítenének néhány jótanáccsal.

Köszöntem!

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, aholy said:

Ha minden jólmegy lehetőségem lessz nagyon jóárasítva megvenni egy caravan h astrát, Z17dth motorkóddal. 180-200e km futásteljesítménnyel. Céges autó volt.Nem volt még olajkályhám, minimális elképzelésem van hogy mik azok a dolgok amik miatt hanyatt homlok menekülni kell az autótól, de azért nem bánnám ha tőlem hozzáértőbbek is kisegítenének néhány jótanáccsal.

Cegesnel kerdes, hogy egy-ket ember hajtotta-e, vagy fu-fa ossze vissza, hosszu utakon hasznaltak-e, vagy sarkonkent megallva mondjuk ebedet hordtak vele. Szerviztortenet rendben van?

Ha meg nem volt dizeled, mindenkeppen vigyel magaddal olyat, akinek mar van tapasztalata. Ha rendes uzemanyagot es normalis banasmodot kapott, nem igazan kene baja legyen, de persze ettol lehet barmi. A kettostomegu lendkerek elobb-utobb szinte biztos gond lesz, hacsak nem autopalyan toltotte elete nagy reszet.

Nekem 196ezernel megveve 311ezerig meg semmi dizel specifikus bajom nem volt, kop-kop.

Probaut utan egy hibakod kiolvasas is celszeru, hatha elarul valamit.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

G Astra kombim cserélem a közeljövőben H astra kombira.

Nos a G s 1.7 DTI  a Jól bevált Isuzu motoros.

H astrában Mély diesel motort érdemesebb keresnem az 1.7 vagy az 1.9

Nem száguldozni inkább megbízható legyen.

Válaszokat előre is köszi :)

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Cserenkov írta:

Ha cserealkatrész (pl "kapcsolódó alkatrész", turbó, injektor, önindító, generátor, stb...) kell az autómhoz, akkor ezek szerint jobban járok (most ha az árkülönbséget nem nézzük, hanem csak műszaki szempontból) ha bontottat veszek, mintha vadi új gyári GM lenne? A bontott bizonytalan előéletű és használatú elméletileg kisebb eséllyel romlik el, mint a vadonat új?

A bizonytalan előélet, és a sok használatból eredő kopás miatt azért a bontott természetesen nem jó megoldás, hacsak nem találsz egy svájci orvos pár ezer kilométert futott pont bejáratott autójából származó alkatrészt. :) Na az biztos jó lesz.

Viszont az alkatrészvásárlás elég nagy hibaforrás lehet. Egy új autónál legalább beépítették, és pár kilométert futott. Alkatrészként viszont lehet, hogy le sem tesztelték csak "leesett a gyártósor végéről". Pl. egy hengerfejet nem fognak összeszerelni és szétszedni, hogy minden passzol-e. A legtöbb helyen még létezik kézi mérés nem csak automata. Itt a dolgozóra van bízva megméri-e a darabot, és jól méri-e. Sajnos vannak hibák. De az automata sor sem tökéletes, csak ott általában könnyebb kiszűrni a hibát.

 

Link to comment
Megosztás:

Szép napot kívánok mindenkinek! Azzal kapcsolatban írok ide hogy autó vásárlás előtt állok. A kiszemeltem egy H astra 1.6 16v karaván. És megszeretném kérdezni hogy a vásárlás kapcsán mire kell oda figyelnem a leginkább? Van valami típus hiba ,vagy bár mi más amire különösen oda kell figyelnem? Összeg amire erre szánnék 2M. Ebből olyan 2006-7 modellt már el lehet érni ahogy nézegettem. 

Köszönöm előre is válaszotokat!

Link to comment
Megosztás:

29 perce, AstraOne írta:

Szép napot kívánok mindenkinek! Azzal kapcsolatban írok ide hogy autó vásárlás előtt állok. A kiszemeltem egy H astra 1.6 16v karaván. És megszeretném kérdezni hogy a vásárlás kapcsán mire kell oda figyelnem a leginkább? Van valami típus hiba ,vagy bár mi más amire különösen oda kell figyelnem? Összeg amire erre szánnék 2M. Ebből olyan 2006-7 modellt már el lehet érni ahogy nézegettem. 

Köszönöm előre is válaszotokat!

10 éves benzines H Astrát 2 millióból??? Akkor az igen-igen patent állapotú, alig futott pár tízezret példánynak kell lennie fullhoz közeli felszereltséggel. Ennyiért szerintem kapsz jóval fiatalabbat is ha van időd keresgélni.

A motorról nem tudok nyilatkozni. Amit én mindenképp megnéznék az a toronyszilentek állapota, mennyire rozsdás? És a bal hátsó ajtóban működik-e minden elektromos cucc. És persze egy általános hibakódkiolvasás, rétegvastagságmérés se árt. A küszöbök alján a gumidugókra is érdemes ránézni. Kb ennyi idősen már kezdenek elporladni. De annak a a cseréje sem egy nagy összeg. CSak nem üdvözítő, ha kupakok nélkül jártak vele. Hirtelen ezek jutnak eszembe,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

első autónak néztem ki a H-s Astra-t, kombit. Eddig mindenhol szuper jó dolgokat olvastam róla alacsony szervizköltésgek, megbízhatóság, normál fogyasztás stb stb. Én egy igazi családi autónak szeretném inkább autopálya, autoút, kevés várossal kombinálva, havi 1000-1500km, többnyire teli csomagtartó, három-négy ember az autóban, normál vezetési stílusra. Kérdésem az lenne, hogy erre a célra benzines vagy dízeles lenne a jobb? Mivel eddig dízelt nem vezettem és autókhoz is nulla a tudásom, ezért a vásárlásnál rizikósnak tartanám, viszont a 1.6 benzines 150Nm -t nem tudom besaccolni. Elég ez egy teli kocsinál autópályára 120-140 tempóra, néha előzgetni plusz gondolom ilyen tempónal már nem 7 liter fog enni? Másik kérdésem, hogy kb. 140-160000 km-rel rendelkező autókat nézek. Ezeknél az autóknál mik azok a szervízek amiknek már meg kéne lennie illetve milyen kopó alkatrészek cseréjének? 

Köszönöm a választ előre is.  

Link to comment
Megosztás:

10 perce, jeki írta:

Sziasztok,

első autónak néztem ki a H-s Astra-t, kombit. Eddig mindenhol szuper jó dolgokat olvastam róla alacsony szervizköltésgek, megbízhatóság, normál fogyasztás stb stb. Én egy igazi családi autónak szeretném inkább autopálya, autoút, kevés várossal kombinálva, havi 1000-1500km, többnyire teli csomagtartó, három-négy ember az autóban, normál vezetési stílusra. Kérdésem az lenne, hogy erre a célra benzines vagy dízeles lenne a jobb? Mivel eddig dízelt nem vezettem és autókhoz is nulla a tudásom, ezért a vásárlásnál rizikósnak tartanám, viszont a 1.6 benzines 150Nm -t nem tudom besaccolni. Elég ez egy teli kocsinál autópályára 120-140 tempóra, néha előzgetni plusz gondolom ilyen tempónal már nem 7 liter fog enni? Másik kérdésem, hogy kb. 140-160000 km-rel rendelkező autókat nézek. Ezeknél az autóknál mik azok a szervízek amiknek már meg kéne lennie illetve milyen kopó alkatrészek cseréjének? 

Köszönöm a választ előre is.  

Én egyszer Hollandiába mentem egy 5 ajtós 1.6-al (Z16XER volt tán) 5 ember + teli csomagtartó + légkondi, plusz még az ölünkben is fogtunk dolgokat (képzelhetitek mennyire kényelmes volt). Becsületére legyen mondva az autónak szépen elvitt és hazahozott minket annak ellenére hogy a kollégáim nem sajnálták, padlót nyomtak neki ahol csak lehetett. Szép lassan felment az 175-ig is, persze ha veszített a lendületből megint elég sok idő kellett neki felvenni ezt a nagy tempót. Egyik szakaszon feljegyeztem magamnak, hogy GPS szerint 135-nél 8.4 körül ingadozott a pillanatnyi fogyasztása a computer szerint. Nem tudom ez mennyire felel meg persze a valóságnak. De majd a cartársak gondolom jól megmondják mik a tapasztalatok az 1.6-okkal.

Amúgy hosszú távokra azért tényleg egy dízel lenne gazdaságosabb. Van itt pár dízeles kolléga, akik sztem tudnak segíteni pár jótanáccsal, de ebben a topikban is érdemes visszalovasni picit.

Link to comment
Megosztás:

51 perce, jeki írta:

Sziasztok,

első autónak néztem ki a H-s Astra-t, kombit. Eddig mindenhol szuper jó dolgokat olvastam róla alacsony szervizköltésgek, megbízhatóság, normál fogyasztás stb stb. Én egy igazi családi autónak szeretném inkább autopálya, autoút, kevés várossal kombinálva, havi 1000-1500km, többnyire teli csomagtartó, három-négy ember az autóban, normál vezetési stílusra. Kérdésem az lenne, hogy erre a célra benzines vagy dízeles lenne a jobb? Mivel eddig dízelt nem vezettem és autókhoz is nulla a tudásom, ezért a vásárlásnál rizikósnak tartanám, viszont a 1.6 benzines 150Nm -t nem tudom besaccolni. Elég ez egy teli kocsinál autópályára 120-140 tempóra, néha előzgetni plusz gondolom ilyen tempónal már nem 7 liter fog enni? Másik kérdésem, hogy kb. 140-160000 km-rel rendelkező autókat nézek. Ezeknél az autóknál mik azok a szervízek amiknek már meg kéne lennie illetve milyen kopó alkatrészek cseréjének? 

Köszönöm a választ előre is.  

Szia! A kombi jól pakolható autó, sok mindent vittem már vele. A dízelekből 1.7-1.9-es változatokat nézegesd, mert erre a távra, ekkora terheléssel azért kell a nyomaték. 101-től 150 LE-ig válogathatsz. A dízelbetegségekkel számolj, mindig legyen 2-300 ezer a kezed közelében, hogy meg tudd oldani a hirtelen felbukkanó műszaki problémákat. A valós 140-160 ezernél nagy gondok még nem lehetnek, a lendkerék jön elő kb. 200 ezer felett, de ez is használatfüggő. Tény, hogy a dízelek nem szeretik a rövidtávokat, meg a várost, illetve a hideg üzemmódot.

Link to comment
Megosztás:

29 minutes ago, Astra555 said:

Szia! A kombi jól pakolható autó, sok mindent vittem már vele. A dízelekből 1.7-1.9-es változatokat nézegesd, mert erre a távra, ekkora terheléssel azért kell a nyomaték. 101-től 150 LE-ig válogathatsz. A dízelbetegségekkel számolj, mindig legyen 2-300 ezer a kezed közelében, hogy meg tudd oldani a hirtelen felbukkanó műszaki problémákat. A valós 140-160 ezernél nagy gondok még nem lehetnek, a lendkerék jön elő kb. 200 ezer felett, de ez is használatfüggő. Tény, hogy a dízelek nem szeretik a rövidtávokat, meg a várost, illetve a hideg üzemmódot.

Esetleg tapasztalat, hogy mennyibe fájna egy nagyobb szerviz. Turbo + lendkerék + porlasztócsúcsok stb. Az az igazség, hogy dizelben nagyobb a választék is és tényleg csak ez a nagy szerviz dolog rémiszt meg. Nem hiszem, hogy általánosságban a benzinessel kevesebb dolog lenne, remélem nem tévedek? Viszont mindenki azt mondja, hogy évi 10000-15000 km-re minek dizel mert nem hozza vissza ugyse ezt a plusz szervizköltséget. 

Link to comment
Megosztás:

8 perce, jeki írta:

Esetleg tapasztalat, hogy mennyibe fájna egy nagyobb szerviz. Turbo + lendkerék + porlasztócsúcsok stb. Az az igazség, hogy dizelben nagyobb a választék is és tényleg csak ez a nagy szerviz dolog rémiszt meg. Nem hiszem, hogy általánosságban a benzinessel kevesebb dolog lenne, remélem nem tévedek? Viszont mindenki azt mondja, hogy évi 10000-15000 km-re minek dizel mert nem hozza vissza ugyse ezt a plusz szervizköltséget. 

Nálam 1 porlasztócsúcs felújítása volt 40 ezer, ebben benne volt az összes ki-be szerelése és tesztelése. Kettőstömegű + kuplung + valami kicsi amire már nem emlékszem cseréje volt 2 éve 270E. Turbóval még nem volt dolgom, remélem, nem is lesz :)

Link to comment
Megosztás:

7 minutes ago, dsteel said:

Nálam 1 porlasztócsúcs felújítása volt 40 ezer, ebben benne volt az összes ki-be szerelése és tesztelése. Kettőstömegű + kuplung + valami kicsi amire már nem emlékszem cseréje volt 2 éve 270E. Turbóval még nem volt dolgom, remélem, nem is lesz :)

Hány ezer km után? Amúgy a dízel tényleg tovább bírja mint a benzin? Persze ha figyelnek rá és karban van tartva....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.