Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

Nekem sem teljesen világos, hogy mért baj az, hogy egy viszonylag régebben megtervezett jól bevált, megbízható, típushibáktól mentes öntvényt fejlesztgettek tovább, kapott jobb körítést az évek során, jobb hengerfejet, jobb turbót, jobb befecskendezést, vagy csak újabb szoftvert a vezérlőjébe és nem dobták a kukába és kezdtek egy teljesen újat kifejleszteni már akár néhány év elteltével...

Erre a 125 lóróre 280Nm-re se lehet azt mondani, hoyg kritikán aluli egy 1.7-es kisdízeltől. Hasonló lökettérfogatú 2000-es évekbeli VW, Ford, PSA, stb motorok is nagyjából ugyan ezt hozták. A fogyasztására szintén nem lehet azt mondani, hogy borzalmasan magas. Az Euro4, Euro5 normát is teljesítette. És nem volt megbízhatatlanabb mint a többi, sőt inkább ellenkezőleg.

Az meg, hogy egy firkász mit ír... inkább hagyjuk! Minden viszonyítás kérdése és mindent lehet fikázni, ha akarjuk. Nekem nem hiteles forrás.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

4 órája, csaba66 írta:

Ha saját maguk fejlesztenek, akkor igen, vaskos lesz a számla. Bár mostanában divat átvenni egy-egy motort, de ugye ez sem olcsó. Anno a GM-Fiat dízelt is rengeteg autóban használták. Vagy a PSA 2 literes dízelét veszi a BMW, meg tőlük a Toyota is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Autóvásárlás előtt állok és a GTC H Astrakkal szemezgetek. 

Motorból a következők jöhetnek szóba:

1.3 CDTI

1.7 CDTI

1.6 benzin

Az autóval naponta 60 km-t járnék pályán és nagyon keveset városban. Mivel nem volt még diesel autóm ezért nem tudom, hogy megérné-e, illetve, hogy a részecskeszűrő ilyen rövid távon nem romlana-e el hamar.

Ha esetleg van tapasztalatotok a fent említett motorokról, ne tartsátok magatokban! :)

Nagyon köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

4 órája, berq írta:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Autóvásárlás előtt állok és a GTC H Astrakkal szemezgetek. 

Motorból a következők jöhetnek szóba:

1.3 CDTI

1.7 CDTI

1.6 benzin

Az autóval naponta 60 km-t járnék pályán és nagyon keveset városban. Mivel nem volt még diesel autóm ezért nem tudom, hogy megérné-e, illetve, hogy a részecskeszűrő ilyen rövid távon nem romlana-e el hamar.

Ha esetleg van tapasztalatotok a fent említett motorokról, ne tartsátok magatokban! :)

Nagyon köszi előre is!

Én vennék dízelt a helyedben. A 2007 előttiekben általában nincs még részecskeszűrő. Viszont, pont ezekben a viszonylag régebbi dízelekben már van bőven kilométer. Vagy egy DPF nélküli dízel sok km-re, vagy a szűrős de újabb kevesebb futással... ezt kell mérlegelni.

60km pálya naponta azért nem olyan nagyon rövid táv véleményem szerint. Meg is tudod hajtani viszonylag magas fordulaton. 6-8km alatti városi táv, 1500 körüli fordulatszám, utána leállítás, ami leginkább gyilkolja ezeket a dízeleket.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, berq írta:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Autóvásárlás előtt állok és a GTC H Astrakkal szemezgetek. 

Motorból a következők jöhetnek szóba:

1.3 CDTI

1.7 CDTI

1.6 benzin

Az autóval naponta 60 km-t járnék pályán és nagyon keveset városban. Mivel nem volt még diesel autóm ezért nem tudom, hogy megérné-e, illetve, hogy a részecskeszűrő ilyen rövid távon nem romlana-e el hamar.

Ha esetleg van tapasztalatotok a fent említett motorokról, ne tartsátok magatokban! :)

Nagyon köszi előre is!

Ilyen használatra tényleg megfelelő a dízel, de nagyon meg kell nézni, mit veszel meg. A DPF-en kívül azért vannak még drága alkatrészei az autónak egy benzinessel szemben (lendkerék, porlasztócsúcsok, turbo). Viszont, ha kifogsz egy jó állapotút, akkor ez a használati mód ideális lehet az autónak. Az 1.3 Fiat-GM motor, az 1.7 pedig Isuzu eredetű. Létezik még az 1.9-es, az szintén Fiat-GM.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, berq írta:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Autóvásárlás előtt állok és a GTC H Astrakkal szemezgetek. 

Motorból a következők jöhetnek szóba:

1.3 CDTI

1.7 CDTI

1.6 benzin

Az autóval naponta 60 km-t járnék pályán és nagyon keveset városban. Mivel nem volt még diesel autóm ezért nem tudom, hogy megérné-e, illetve, hogy a részecskeszűrő ilyen rövid távon nem romlana-e el hamar.

Ha esetleg van tapasztalatotok a fent említett motorokról, ne tartsátok magatokban! :)

Nagyon köszi előre is!

Általános igazság, hogy használt autónál inkább a nagyobb motort válaszd, mert az - azonos feltételek estén - később megy tönkre. Tehát az 1.3 kilőve.

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, Zsolti25 said:

Általános igazság, hogy használt autónál inkább a nagyobb motort válaszd, mert az - azonos feltételek estén - később megy tönkre. Tehát az 1.3 kilőve.

Ha tonkremenes alatt az elkopast erted. akkor talan igaz... De ugy latom, az emberek tobbsege itt nem a kopastol tart, illetve ugy gondolja, azt meg tudja elozni gyakori olajcserevel...

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎02‎.‎18‎. at 8:23, Zsolti25 írta:

Általános igazság, hogy használt autónál inkább a nagyobb motort válaszd, mert az - azonos feltételek estén - később megy tönkre. Tehát az 1.3 kilőve.

Álltalános igazság,hogy használt autónál a rendszeresen szervizelt ,karambolmentes, leinformálható vezetett szervizkönyvest válaszd.Nézd meg a tulajdonost,ha az igénytelen akkor az autója is az lesz.Csodák nincsenek Magyarországon,mert ezekből a jól karbantartott autókból  olcsót nem  fogsz találni,de megkockáztatom,hogy még drágát sem.

Ha találsz egy minden tekintetben makulátlan példányt,azt vedd meg.(ilyenkor ebben a kategóriában másodlagos,hogy 1.7,1.3 dízel vagy 1.6 benzin,lényeg,hogy makulátlan legyen)

Ha csodát akarsz látni,esetleg Németországban vagy Ausztriában próbálkozhatsz,de ott is csak okosan.:)

http://totalcar.hu/tv/2015/03/07/roadmovie_a_becsuletesnepperrel/

 

Link to comment
Megosztás:

Hello Fórumlakók!

1.9CDT vagy 1.7 cdt caravan vásárlásán gondolkodom. Kintről szeretnék hozatni egyet németből vagy osztrákiából úgy vélem ott jobb minőségű üzemanyagot és ellátást kaphattak. 2005-06 évjáratúakra gondoltam. Előző autóm 2.0 Di g caravan és 250ekm-el vettem 315 ig használtam és semmi gondja nem volt az én vezetési stílusommal a fogyasztása is kedvező volt 5.6-6 autópályán (hozzáteszem ránézésre is jó bőrben volt és tőlem 10ezrenkét kapott friss olajat szűrőt minden 2. cserénél pedig levegő és üzemanyag szűrőt is valamint adalékot is használtam valamint lehetőleg minden indulás előtt 4-5 percel beindítottam a motort és hagytam visszahűlni is). Elég sokat használnám havi 2-2500 km-ert úgy vélem emiatt is érdemes a diesel motort választanom úgy olvastam a fórumon,hogy a kettős tömegű lendkerék az EGR szelepek és a generátor hajlamos beadni a derekát. mennyire lehet megállapítani a motor állapotát egy szervizben ,mert egy opel szervizet szeretnék megbízni vele az előzőt is náluk vásároltam. ill azt szeretném megkérdezni egy hozzáértőtől ,hogy kb. mennyibe kerülhet felújítani egy ilyen motort ,hogy nyugodtan induljak el vele a hosszú utakra? Úgy vélem ha 1.2M ért sikerül hozzájutnom és 3-400ért rendbe hozni aztán kímélve használom lehet nem lesz a legjobb vétel ,de egy megbízható gazdaságos autót kapok a pénzemért vagy tévednék?Melyik motorral érdemes választani ha az előéletét nem vesszük figyelembe ezek közül:http://kepfeltoltes.hu/view/160226/astra_h_motorok_dizel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mindenfajta segítséget előre is köszönök!

Link to comment
Megosztás:

6 perce, Tomi627 írta:

Hello Fórumlakók!

1.9CDT vagy 1.7 cdt caravan vásárlásán gondolkodom. Kintről szeretnék hozatni egyet németből vagy osztrákiából úgy vélem ott jobb minőségű üzemanyagot és ellátást kaphattak. 2005-06 évjáratúakra gondoltam. Előző autóm 2.0 Di g caravan és 250ekm-el vettem 315 ig használtam és semmi gondja nem volt az én vezetési stílusommal a fogyasztása is kedvező volt 5.6-6 autópályán (hozzáteszem ránézésre is jó bőrben volt és tőlem 10ezrenkét kapott friss olajat szűrőt minden 2. cserénél pedig levegő és üzemanyag szűrőt is valamint adalékot is használtam valamint lehetőleg minden indulás előtt 4-5 percel beindítottam a motort és hagytam visszahűlni is). Elég sokat használnám havi 2-2500 km-ert úgy vélem emiatt is érdemes a diesel motort választanom úgy olvastam a fórumon,hogy a kettős tömegű lendkerék az EGR szelepek és a generátor hajlamos beadni a derekát. mennyire lehet megállapítani a motor állapotát egy szervizben ,mert egy opel szervizet szeretnék megbízni vele az előzőt is náluk vásároltam. ill azt szeretném megkérdezni egy hozzáértőtől ,hogy kb. mennyibe kerülhet felújítani egy ilyen motort ,hogy nyugodtan induljak el vele a hosszú utakra? Úgy vélem ha 1.2M ért sikerül hozzájutnom és 3-400ért rendbe hozni aztán kímélve használom lehet nem lesz a legjobb vétel ,de egy megbízható gazdaságos autót kapok a pénzemért vagy tévednék?Melyik motorral érdemes választani ha az előéletét nem vesszük figyelembe ezek közül:http://kepfeltoltes.hu/view/160226/astra_h_motorok_dizel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mindenfajta segítséget előre is köszönök!

Szia!

Hogy kint mennyivel jobb az üzemanyag, azt nem tudom. A szervizelés valóban kissé jobb mint nálunk, van rá pénz, de így is könnyen bele lehet futni rossz autóba. Szerintem ne márkaszervizbe menj, hanem oda, ahol ezeket a dízeleket ismerik az utolsó csavarig.

Az 1.9. egy közös fejlesztés eredménye volt a Fiattal, 4 fajta motor létezik belőle: 100 LE, 120 LE 16, majd 2007-től 8 szeleppel, illetve 150 LE 16 szeleppel. Nekem egy 120 lovas 8 szelepes van, 140 ezer km-rel. Ami hiba lehet: szívósor (150 lovas), generátor, EGR, turbó, lendkerék, DPF.

A motorfelújítás nyilván attól függ, mit kell cserélni, milyen márkájú alkatrészt veszel, illetve mennyit kér a szerelő. Viszont 4-500 ezerbe viszonylag gyorsan bele lehet futni, főleg, ha a Te pénzeden kísérletezik a szerelő.

Alapvetően elégedett vagyok az autóval, a fenti hibák nálam elmaradtak, a generátor kivételével, mert az 80 ezer körül letérdelt, a felsoroltak némelyike meg az előző tulajnál jött össze. Az alkatrészek sem drágák, az átlagfogyasztásom jelenleg 6,1, a legkevesebb 4.6 volt, a legtöbb 8,5.

Az 1.7-ről majd mesélnek a többiek. :)

Link to comment
Megosztás:

57 perce, Tomi627 írta:

Hello Fórumlakók!

1.9CDT vagy 1.7 cdt caravan vásárlásán gondolkodom. Kintről szeretnék hozatni egyet németből vagy osztrákiából úgy vélem ott jobb minőségű üzemanyagot és ellátást kaphattak. 2005-06 évjáratúakra gondoltam. Előző autóm 2.0 Di g caravan és 250ekm-el vettem 315 ig használtam és semmi gondja nem volt az én vezetési stílusommal a fogyasztása is kedvező volt 5.6-6 autópályán (hozzáteszem ránézésre is jó bőrben volt és tőlem 10ezrenkét kapott friss olajat szűrőt minden 2. cserénél pedig levegő és üzemanyag szűrőt is valamint adalékot is használtam valamint lehetőleg minden indulás előtt 4-5 percel beindítottam a motort és hagytam visszahűlni is). Elég sokat használnám havi 2-2500 km-ert úgy vélem emiatt is érdemes a diesel motort választanom úgy olvastam a fórumon,hogy a kettős tömegű lendkerék az EGR szelepek és a generátor hajlamos beadni a derekát. mennyire lehet megállapítani a motor állapotát egy szervizben ,mert egy opel szervizet szeretnék megbízni vele az előzőt is náluk vásároltam. ill azt szeretném megkérdezni egy hozzáértőtől ,hogy kb. mennyibe kerülhet felújítani egy ilyen motort ,hogy nyugodtan induljak el vele a hosszú utakra? Úgy vélem ha 1.2M ért sikerül hozzájutnom és 3-400ért rendbe hozni aztán kímélve használom lehet nem lesz a legjobb vétel ,de egy megbízható gazdaságos autót kapok a pénzemért vagy tévednék?Melyik motorral érdemes választani ha az előéletét nem vesszük figyelembe ezek közül:http://kepfeltoltes.hu/view/160226/astra_h_motorok_dizel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mindenfajta segítséget előre is köszönök!

Svájciakat is érdemes nézegetni még tán, azok között jókat ki lehet fogni, csak sajna kevesebb a választék, mint németben.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm nektek a tanácsokat!

Sajnos/nem sajnos szervizekkel nekem még nem sok dolgom volt azt nem tudom laikusként megállapítani ,hogy hol mennyire értenek hozzá se ismerősöm se semmi ,de ha lenne is elsőre akkor is bizalmi kérdés lenne őket legalább már ismerem esetleg ha lenne tipp Budapesten Debrecenben Vagy Nyíregyen belül hova érdemes vinni az autót ... svájc az nekem kicsit messze van ráadásul nem unio fene tudja hogy mennek ott a dolgok.... az üzemanyag tapasztalataim szerint jobb volt (legalább is alacsonyabb fogyasztást produkált az autó) németben az @r@l kúton Linz-nél pedig az OMV-n tankoltam (utóbbi a Jet-hez képest volt jobb) egy "benzines" kollégám is így tapasztalta. A 150 Le szívósoráról én is olvasttam mondjuk én megelégszem a 120 Le-vel sőt az előző autóm sokkal gyengébb és nyomatékszegényebb volt mégis szerettem (ha sebességre és dinamizmusra vágyom arra ott a CB600f hornetem) , szóval ha ennyivel is kevesebb a hibalehetőség én bőven megelégszem a 100-120Le-vel. A lényeg az lenne ,hogy útközben ne hagyjon cserben és takarékos legyen a fogyasztás.

Módosítva : Tomi627
Link to comment
Megosztás:

6 órája, Tomi627 írta:

Hello Fórumlakók!

1.9CDT vagy 1.7 cdt caravan vásárlásán gondolkodom. Kintről szeretnék hozatni egyet németből vagy osztrákiából úgy vélem ott jobb minőségű üzemanyagot és ellátást kaphattak. 2005-06 évjáratúakra gondoltam. Előző autóm 2.0 Di g caravan és 250ekm-el vettem 315 ig használtam és semmi gondja nem volt az én vezetési stílusommal a fogyasztása is kedvező volt 5.6-6 autópályán (hozzáteszem ránézésre is jó bőrben volt és tőlem 10ezrenkét kapott friss olajat szűrőt minden 2. cserénél pedig levegő és üzemanyag szűrőt is valamint adalékot is használtam valamint lehetőleg minden indulás előtt 4-5 percel beindítottam a motort és hagytam visszahűlni is). Elég sokat használnám havi 2-2500 km-ert úgy vélem emiatt is érdemes a diesel motort választanom úgy olvastam a fórumon,hogy a kettős tömegű lendkerék az EGR szelepek és a generátor hajlamos beadni a derekát. mennyire lehet megállapítani a motor állapotát egy szervizben ,mert egy opel szervizet szeretnék megbízni vele az előzőt is náluk vásároltam. ill azt szeretném megkérdezni egy hozzáértőtől ,hogy kb. mennyibe kerülhet felújítani egy ilyen motort ,hogy nyugodtan induljak el vele a hosszú utakra? Úgy vélem ha 1.2M ért sikerül hozzájutnom és 3-400ért rendbe hozni aztán kímélve használom lehet nem lesz a legjobb vétel ,de egy megbízható gazdaságos autót kapok a pénzemért vagy tévednék?Melyik motorral érdemes választani ha az előéletét nem vesszük figyelembe ezek közül:http://kepfeltoltes.hu/view/160226/astra_h_motorok_dizel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mindenfajta segítséget előre is köszönök!

szia

Azt tanácsolom mindenképp külföldről (német,ausztria)vegyél, első esetleg második tulajtól magánszemélytől végig vezetett szervizkönyvel...hidd el kint találsz ilyent.

opelom Belgiumból való,passatomat pedig Ausztriából hoztam.Saját magam intéztem mindent,nyelvet beszéld vagy vigyél valakit(nekem a Fiam segített a nyelvi nehézségek miatt)

itt írtam róla, az egyéb csevegésben,hogy én mit hogyan csináltam:

http://www.opelforum.hu/topic/1023-egyéb-csevegés/?page=127

Nem kell átnézetned szerelővel,én sem vittem,alap dolgokat ellenőriztem....mindent megkérdeztem a tulajtól és mindenben kézségesek voltak a vezetett szervízkönyv és szervizszámlák amiket a kezembe nyomtak a magukért beszéltek....német,osztrák,belga magánszemély nem trükközik....100%-ra biztos vagyok benne ,hogy ilyen autót itthon nem kaptam volna,mert előtte sokat megnéztem itthon is.

Magyarországon,csak ismerőstől,vagy garanciális autót érdemes szerintem venni....10-éves dízel itthon nagy rizikó.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, banatila írta:

szia

Azt tanácsolom mindenképp külföldről (német,ausztria)vegyél, első esetleg második tulajtól magánszemélytől végig vezetett szervizkönyvel...hidd el kint találsz ilyent.

opelom Belgiumból való,passatomat pedig Ausztriából hoztam.Saját magam intéztem mindent,nyelvet beszéld vagy vigyél valakit(nekem a Fiam segített a nyelvi nehézségek miatt)

itt írtam róla, az egyéb csevegésben,hogy én mit hogyan csináltam:

http://www.opelforum.hu/topic/1023-egyéb-csevegés/?page=127

Nem kell átnézetned szerelővel,én sem vittem,alap dolgokat ellenőriztem....mindent megkérdeztem a tulajtól és mindenben kézségesek voltak a vezetett szervízkönyv és szervizszámlák amiket a kezembe nyomtak a magukért beszéltek....német,osztrák,belga magánszemély nem trükközik....100%-ra biztos vagyok benne ,hogy ilyen autót itthon nem kaptam volna,mert előtte sokat megnéztem itthon is.

Magyarországon,csak ismerőstől,vagy garanciális autót érdemes szerintem venni....10-éves dízel itthon nagy rizikó.

Az osztrákot hanyagolnám. Agyon sózzák télen az utakat, és nem arról híresek, hogy szárazabb időszakokban letakarítanák az autókat.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 27. at 18:05, Tomi627 írta:

Magam is úgy vélem ,hogy a nyugati piacon nagyobb és jobb a választék és kevesebb a trükközés persze ott is résen kell lenni. Majd szétnézek szerencsére kint dolgozom úgyhogy lesz lehetőségem személyesen is utána járni a kínálatnak.

Én nem osztom ezt a "nyugaton vásárolt autó jobb" véleményt. Több német tulajtól vásárolt autó is megfordult a családban....szégyen, mit művelnek az autóikkal.....ezek Opelok voltak, de mind. De ugyanúgy (mint később kiderült) széthajtva, ette az olajat, rozsdás az alja( agyon sóznak mindent télen).... a Zafira végig szervizes volt, de az alja alapján az volt az érzésem, ez az autó még a tengerben is járt, olyan szörnyű volt az alja. Fater is sajna pont ezért nem nézett semmit, mert a nagy k...va németek tuti jó autót adnak a "szegény" vásárlónak......hát nem.....a prémium lehet ilyen, de a kommersz autókat semmibe veszik. Nekik van pénzük 4-5 évente, vagy hamarabb lecserélni, ezért az a véleményem, hogy nagy ívben sz...nak az autókra.....amit magamnak hoztam be, az nagyjából ezek mentes volt, ott  a rugó(eltörött) adta meg magát, meg később a lengéscsillapító.....persze ott jobbak az utak.....de lehet, csak én fogom ki a nagy kakákat németből.....:blink:

A mostani autómat itthon vásároltam, alja patika tiszta, nincs rohadás, a belseje patika, jól felszerelt.... motor sajna felújítás(szelepszár szimering és hozadéka) , de ezt a német Zafirán is meg kellett csinálni.....  

Ezzel a magyar Astrával ennek ellenére messzemenőkig meg vagyok elégedve. Tökéletes.

 

Banatila. Túl vagyok a napi 5 hozzásólás limiten, úgyhogy itt válaszolok.

Mind saját célra lett vásárolva....igaz, nem több évig....pont az előzőekben említett miatt.....Rozsda...akkor biztos én látok rosszul...és tévedek....20 éve a vasiparban dolgozom, lehet, több rozsdát láttam, mint itt a fórumon összes ember valaha....tudom, miről beszélek.....és hidd el, megtehetném, hogy akár Porsche Cayenne-t vegyek, de az már tényleg az általad említett kategória lenne.....ha nem is annyira küzdés lenne a fenntartása, de hobbyra nem telne.....

 

Az utolsó hozzászólásoddal alapból egyetértek, jobb azért a helyzet odakint.

Én csak arra akartam ellenpéldát, hogy az átlag magyar ember sajnos csak úgy gondolkodik, hogy odakint minden használt autó makulátlan, nagyságrendekkel jobb állapotúak. Természetesen ott is vannak ramatyok, de szerintem is a többség jobb állapotban van, mint itthon. Bár ennek ellenére a következő autómat is itthonról fogom vásárolni.....:-)

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Maybal írta:

Én nem osztom ezt a "nyugaton vásárolt autó jobb" véleményt. Több német tulajtól vásárolt autó is megfordult a családban....szégyen, mit művelnek az autóikkal.....ezek Opelok voltak, de mind. De ugyanúgy (mint később kiderült) széthajtva, ette az olajat, rozsdás az alja( agyon sóznak mindent télen).... a Zafira végig szervizes volt, de az alja alapján az volt az érzésem, ez az autó még a tengerben is járt, olyan szörnyű volt az alja. Fater is sajna pont ezért nem nézett semmit, mert a nagy k...va németek tuti jó autót adnak a "szegény" vásárlónak......hát nem.....a prémium lehet ilyen, de a kommersz autókat semmibe veszik. Nekik van pénzük 4-5 évente, vagy hamarabb lecserélni, ezért az a véleményem, hogy nagy ívben sz...nak az autókra.....amit magamnak hoztam be, az nagyjából ezek mentes volt, ott  a rugó(eltörött) adta meg magát, meg később a lengéscsillapító.....persze ott jobbak az utak.....de lehet, csak én fogom ki a nagy kakákat németből.....:blink:

A mostani autómat itthon vásároltam, alja patika tiszta, nincs rohadás, a belseje patika, jól felszerelt.... motor sajna felújítás(szelepszár szimering és hozadéka) , de ezt a német Zafirán is meg kellett csinálni.....  

Ezzel a magyar Astrával ennek ellenére messzemenőkig meg vagyok elégedve. Tökéletes.

Nem mindegy,hogy bizniszelni hozol be egy olcsó leamortizált autót  nyugatról,vagy saját magadnak hozol be jó minőségű makulátlan autót piaci áron.Sok járgányt megnéztem osztrákiába mire megtaláltam amit kerestem,de ott legalább akad makulátlan.

Ausztriában évente van műszaki vizsga,és nagyon szigorúan veszik.Sok autóról ezért lekerül a rendszám ha valami nincs rendben és már nem akarnak rá költeni,na ezeket megveheted olcsón....

Egy jó autót behozni nyugatról álltalában többe kerül mint amennyiért a hasonlók be vannak árazva a magyar használtautó piacon.

Ha "fingér" akarsz autót venni nyugaton akkor ott is könnyen akad hulladék,és rengeteg ilyent hoznak be eladásra..."német első orvos tulajdonostól" jeligére van meghirdetve mind :)

Ez a nyugati autó rozsdásodik mende monda meg nem igaz,semmi rozsda nem lehet egy 10 éves full galvanizált autón,max ha össze vissza törték....van kivétel is ,sajnos a mazdák rohadnak valóban...de a német autók nem rozsdásodnak,még akkor sem ha sózzák az utakat.

Megjegyezném,hogy a magyar emberek nagy része mindig eggyel nagyobb és drágább autót vesz mint amit elbír,aztán jön a spórolás max az olajcserére marad pénz....(persze tisztelet a kivételnek)

 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, banatila said:

Ez a nyugati autó rozsdásodik mende monda meg nem igaz,semmi rozsda nem lehet egy 10 éves full galvanizált autón,max ha össze vissza törték....van kivétel is ,sajnos a mazdák rohadnak valóban...de a német autók nem rozsdásodnak,még akkor sem ha sózzák az utakat.

Ez a nyugat - kelet ugylet nem vezet sehova, mindig a konkret autot kell nezni. Akad itthon is makulatlan, es annyival is jobb a helyzet. hogy van ido valogatni, mig kiutazva korlatozott ido alatt kell donteni.

Rozsda pedig sajnos siman lehet, foleg a tengerparton hasznalt autoknal...

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Maybal írta:

 

Mind saját célra lett vásárolva....igaz, nem több évig....pont az előzőekben említett miatt.....Rozsda...akkor biztos én látok rosszul...és tévedek....25 éve a vasiparban dolgozom, lehet, több rozsdát láttam, mint itt a fórumon összes ember valaha....tudom, miről beszélek.....és hidd el, megtehetném, hogy akár Porsche Cayenne-t vegyek, de az már tényleg az általad említett kategória lenne.....ha nem is annyira küzdés lenne a fenntartása, de hobbyra nem telne.....

általánosságban írtam a magyar emberről,nem rád értettem....biztos,van ilyen is meg olyan is,használt autó nyugaton is használt az ott sem új......de azért abba ne menjünk bele,hogy itthon jobb a helyzet a használtautók körében mint nyugaton,főleg a kérdező 10 éves dízel kategóriájában,mert ami itt Magyarországon megy a használtpiacon az már komédia.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali!

Köszönöm a válaszokat nem volt célom nyugat-kelet kérdést csinálni belőle a világ sajnos nem fekete és fehér.... csupán informálódom és meghallgatok minden értelmes véleményt pro/kontra itt nem az a cél ,hogy kioktassak vagy kioktassanak csupán próbálom szélesbíteni a látóköröm :). Köszönöm ,hogy elmondtátok a véleményetek és tapasztalataitokat megfontolom őket , természetesen itthon is és külföldön is nézelődöm és ahol megtalálom azt az típust/állapotot/felszereltséget ami keresek ott fogok vásárolni remélem sikerrel.

Minden jót!

üdv

Tomi627

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

1.8-as H astrát (140le) szeretnék venni.

A kérdésem az lenne, hogy van-e az autónak valamilyen költséges típushibája? Az említett motor mennyire kényes? 

Jelenleg egy 1.4-es G astrám van, mennyivel kerülne többe a H astra fenntartása? Ahogy nézegettem ahhoz sem túl drágák az alkatrészek

Előre is köszi,

Üdv, M

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎03‎.‎21‎. at 20:04, Itsme írta:

Sziasztok!

1.8-as H astrát (140le) szeretnék venni.

A kérdésem az lenne, hogy van-e az autónak valamilyen költséges típushibája? Az említett motor mennyire kényes? 

Jelenleg egy 1.4-es G astrám van, mennyivel kerülne többe a H astra fenntartása? Ahogy nézegettem ahhoz sem túl drágák az alkatrészek

Előre is köszi,

Üdv, M

Milyen karosszériát akarsz hozzá? Ha jó a TT tudok egy eladót...:-)

2,5 év/40.000 km alatt csak termosztátot és gyertyákat cseréltem a Z18XER-ben. Most 85.000 km van a kocsiban és gyári hangja van a motornak, minden körülmények között elsőre indul és pont anyi olajat lehet leengedni belőle, amennyi cserekor beletöltésre került. (=>olajfogyasztás nem mérhető)

A TT karosszéria kb. 150 kg-mal nehezebb, mint az ötajtós (plusz én sem vagyok a csontkollekció) de így is 7 liter alatt járok vele. Folyamatosan bekapcsolt klíma vagy nyitott tető mellett 7.2 l/100km a nyári átlagom. A legjobb fogyasztásom Tatabánya-Sopron-Tata egyenletes nyugger tempóban 6 liter volt 3 héttel ezelőtt.

Mondjuk annyi hátránya van a Z18XER-nek a twinportos (XEP) motorokkal szemben, hogy nagyon lassan melegszik be, ezért csak rövid távokon használva hamar elkophat a motor.

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok,hogy mire kell odafigyelni 1.3cdti astra h-nál?Kinéztem egy 2006-os 1.3cdti kombi 190000km-rel és jó lenne tudni mire kell odafigyelni,milyen tünetei vannak ha valami meg akarja adni magát,gonolok itt a kettőstömegű lendkerék,motor stb.Nekem nem száguldozásra kell az autó,ezért talán elég lenne ez a motor,de ha mondana olyan véleményt aki hajtott ilyet,tud tanácsit adni,hogy érdemes-e megvenni ilyen autót azt megköszönném!

Előre is kösz!

Link to comment
Megosztás:

20 perce, nigabi79 írta:

Sziasztok.

Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok,hogy mire kell odafigyelni 1.3cdti astra h-nál?Kinéztem egy 2006-os 1.3cdti kombi 190000km-rel és jó lenne tudni mire kell odafigyelni,milyen tünetei vannak ha valami meg akarja adni magát,gonolok itt a kettőstömegű lendkerék,motor stb.Nekem nem száguldozásra kell az autó,ezért talán elég lenne ez a motor,de ha mondana olyan véleményt aki hajtott ilyet,tud tanácsit adni,hogy érdemes-e megvenni ilyen autót azt megköszönném!

Előre is kösz!

Hali, ugyanilyenem van, én nem bántam meg, 3 éve használom és nagyon szeretem. Takarékos és mégis lehet vele menni. Ha nem bírod a turbólyukat, azaz ha szereted, hogy 2000 f/perc alatt is húz a motor, akkor felejtsd el. Ez az egyetlen kompromisszum, amit nekem meg kellett szoknom. Utána húz nagyon. Kettőstömegű: én cseréltettem, mondták, hogy csereérett. Motor leállításakor asszem hallasz egy kattanó hangot - én ezt még nem hallottam. Ezt kuplunggal együtt érdemes cserélni, 250-300 E a díja. (3 éve volt, pontosan nem emlékszem). Részecskeszűrő: csak a baj van vele, ki kell vetetni (azóta kevesebbet fogyaszt, tehát környezetbarátabb ilyen szempontból és nincs hibalámpa) 60 ezerért vették ki, nálam szoftveresen is leprogramozták + az EGR-t lezárták, azóta azzal sem kell foglalkozni. Porlasztócsúcs: nem húzott rendesen a kocsi, egyiket fel kellett újítani 40 ezerért, azóta ugyanúgy megy. Én ezeket a költségeket nagyjából belekalkuláltam a vételbe, áron alul vettem a kocsit, szóval nem ért meglepetésként, de egy 10 éves kocsinál, amit kicsemeltél akármelyik cserekényszer előjöhet (turbóról még nem is szóltam), és ha minddel foglalkozni kell, az simán lehet fél milka is. Egyáltán nem elrettentésből írom ezeket, hanem csak hogy bele kell kalkulálni és akkor nincs meglepetés. Én úgy állapodtam meg az eladóval, hogy a kettős tömegű cserés (korrekt volt az eladó nagyon) és annyit eleve engedett az árból.

Szerk: alvázszám alapján meg tudod nézni az ecat24-en, milyen felszereltséggel jött ki a kocsid, pl az egyik fórumtárs 1.3-asában, ami a belga piacra készült, nincs DPF, az enyémben, ami a németre, abban volt. Korábban úgy tudtam, minden 1.3-asban van, de ezek szerint ez nem igaz.

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.