Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Személy szerint én nem vennék külföldről behozott autót.Kizártnak tartom,hogy 127000km lenne benne.Már itt gyanús az egész.A végig végig vezetett szerviz könyv ilyenkor azt jelenti,hogy 2009-ig töltve van.Nekem legalább is ez a tapasztalatom.Ha lehet keress itthon üzembe helyezett verdát,van abban is elég rizikó,de még mindig kevesebb mint a külföldiekben.

  • Like 1
Elküldve

Személy szerint én nem vennék külföldről behozott autót.Kizártnak tartom,hogy 127000km lenne benne.Már itt gyanús az egész.A végig végig vezetett szerviz könyv ilyenkor azt jelenti,hogy 2009-ig töltve van.Nekem legalább is ez a tapasztalatom.Ha lehet keress itthon üzembe helyezett verdát,van abban is elég rizikó,de még mindig kevesebb mint a külföldiekben.

Ha pl. német a gép, simán lehetne benne akár még kevesebb km is ilyen idős korára.

Ennek az az oka, hogy náluk a gázolaj 15-20 eurocenttel olcsóbb a benzinnél, míg az 1.7 CDTI felára az 1.8 benzinhez képest anno 500 Euro körül volt, azaz 6 literes gázolaj és 8 literes benzinfogyasztással számolva már 15 ezer km alatt meg is térült(nem évente, összesen!)

Emiatt csak az veszi átlagautóból a benzinest aki tényleg kifejezetten nagyon keveset megy.

  • Like 1
Elküldve

Úgy hallottam túl sok 1.8-ast újonnan nem helyeztek itthon forgalomba, mert akkoriban a regadó eléggé megdobta az árukat, szóval túl nagy választék sincs. Nálam 1.8 alatt minden döglött, sajnos nincs egy jó klasszikus 2 literes szívója a H-nak kb. 150 LE-vel (az 1.8 XER is csak 1800 ccm-ből operál, szóval ott sincs nyomatéktenger).

És az Enjoy felszereltség stimmelhet a fenti esetben? A klíma valóban automata? Azt látom, hogy eléggé jól észreveszitek ezeket, én teljesen kuka vagyok (még) a H-khoz...

Elküldve

Úgy hallottam túl sok 1.8-ast újonnan nem helyeztek itthon forgalomba, mert akkoriban a regadó eléggé megdobta az árukat, szóval túl nagy választék sincs. Nálam 1.8 alatt minden döglött, sajnos nincs egy jó klasszikus 2 literes szívója a H-nak kb. 150 LE-vel (az 1.8 XER is csak 1800 ccm-ből operál, szóval ott sincs nyomatéktenger).

És az Enjoy felszereltség stimmelhet a fenti esetben? A klíma valóban automata? Azt látom, hogy eléggé jól észreveszitek ezeket, én teljesen kuka vagyok (még) a H-khoz...

Kicsit fura, hogy enjoy, közben meg bőrülés van benne, meg esőérzékelő. A váltóját az Aisin gyártja, valószínű, hogy strapabíróbb, bár kevesebbet bír, mint a manuális. Az, hogy 4 fokozatú, nem a kis fogyasztás előnyére szolgál.

A klímát így hirtelen nem tudom megállapítani.

Elküldve (edited)

A fogyi nem túlzottan érdekel, a G-m is 1.8 (115 LE) automata, 7-10 liter (8-8,5 nagyátlagban) között eszik annak ellenére, hogy nehéz a jobb lábam. Bár egyik ismerősöm 1.8 (125 LE, azaz ugyanez a motor, mint a zöldben) automata Zafirája a 12 litert is benyeli a fővárosban, ami nekem eddig maximum 10 volt igen-igen mostoha körülmények között, szóval érdekes dolog.

De ez most nem annyira fontos kérdés...

Módosítva : Dannert
Elküldve

A fogyi nem túlzottan érdekel, a G-m is 1.8 (115 LE) automata, 7-10 liter (8-8,5 nagyátlagban) között eszik annak ellenére, hogy nehéz a jobb lábam. Bár egyik ismerősöm 1.8 (125 LE, azaz ugyanez a motor, mint a zöldben) automata Zafirája a 12 litert is benyeli a fővárosban, ami nekem eddig maximum 10 volt igen-igen mostoha körülmények között, szóval érdekes dolog.

De ez most nem annyira fontos kérdés...

szia

Nekem sem a külső szín sem a fautánzatú belső díszítés nem tetszik,olyan öregúrasnak néz ki az autó...viszont ebből kiindulva lehet,hogy tényleg valami öreg német tatáé lehetett :)...azok pedig vigyázni szoktak az autójukra.

Benzinesben sokkal kevesebb a rizikó mint a dízelben...az automata váltó lehet a gyenge pont.

Elküldve

Sziasztok!

Gondolkoztam rajta hogy a 15 éves G Astrámat lecserélem egy H-ra.

Mivel hitelt nem szeretnék felvenni és túl sok pénzt se elkölteni így arra gondoltam hogy kb 10 éves korosztályban nézelődök. Benzines ötajtós, ami nekem bejön.

Végigolvasva a fórumot nekem az jött le hogy inkább 2006- 2007-es évjárattól kellene nézelődnöm, mert akkor már nagyjából kijavították a "betegségeit".

Jól gondolom?

Lehet várok még 1-2 évet.

Elküldve

Tud vki segíteni melyik 1.6motor a jobb?105 vagy 116LE???

Mi az érdemi különbség a LE-n kívül???

Egyértelműen a 116Le-s, a 105Le-sből 2 verzió van, az ismeretlenebb az Z16XE1 az egy nagy bukás volt, mert elporladtak a hengerfejek, nem is volt sok belőle, illetve a Z16XEP twinport motor, ez megint nem egy jól sikerült motor, most majd jönnek a hsz-ek, hogy nekem ez van semmi gondom vele, stb stb.

Ha választasz csak Z16XER 116Le-s. Nincs bent EGR, legalább nem kell vele szopni, annyi, hogy nem hidrotőkés motor.

Elküldve

Egyértelműen a 116Le-s, a 105Le-sből 2 verzió van, az ismeretlenebb az Z16XE1 az egy nagy bukás volt, mert elporladtak a hengerfejek, nem is volt sok belőle, illetve a Z16XEP twinport motor, ez megint nem egy jól sikerült motor, most majd jönnek a hsz-ek, hogy nekem ez van semmi gondom vele, stb stb.

Ha választasz csak Z16XER 116Le-s. Nincs bent EGR, legalább nem kell vele szopni, annyi, hogy nem hidrotőkés motor.

A Z16XEP sem egy betegágy, egyáltalán nem zárnám ki ha abból van jobb állapotú, de ha most vennék én is inkább XER-t próbálnék vadászni természetesen. (vagy méginkább Z18XER-t!).

Az hogy nem hidrotőkés szerintem inkább további előny, azzal sem kell szívni (csak a tengelyköszörülős tuningról kell lemondani). Nem olvastam még olyan panaszt sem itt sem máshol, hogy kopás miatt tőkéket kellett volna cserélni, ugyan a könyv szerint valamikor 180-200k környékén mintha kéne. (ha valaki tudja pontosan írja be pls!)

Elküldve

Úgy hallottam túl sok 1.8-ast újonnan nem helyeztek itthon forgalomba, mert akkoriban a regadó eléggé megdobta az árukat, szóval túl nagy választék sincs. Nálam 1.8 alatt minden döglött, sajnos nincs egy jó klasszikus 2 literes szívója a H-nak kb. 150 LE-vel (az 1.8 XER is csak 1800 ccm-ből operál, szóval ott sincs nyomatéktenger).

És az Enjoy felszereltség stimmelhet a fenti esetben? A klíma valóban automata? Azt látom, hogy eléggé jól észreveszitek ezeket, én teljesen kuka vagyok (még) a H-khoz...

Azért azt ne felejtsd el ha már kiemelted a dinamizmus fontosságát, hogy hiába 1.8-as, az automata miatt az erősebbik 1.6 is elmegy mellette!

Elküldve

Jól is néznénk ki, ha megfognának, ez természetesen nem így van. Teljes terhelés mellett nem vall szégyent az automata, hozza a papírformát.

Azért azt ne felejtsd el ha már kiemelted a dinamizmus fontosságát, hogy hiába 1.8-as, az automata miatt az erősebbik 1.6 is elmegy mellette!

Elküldve

Azért azt ne felejtsd el ha már kiemelted a dinamizmus fontosságát, hogy hiába 1.8-as, az automata miatt az erősebbik 1.6 is elmegy mellette!

Nem tudom, hogy mit tudhat az a 4 fokozatú automata, de az én 6 fokozatú váltóm elég korrektül teszi a dolgát. Szóval sok különbség nem lehet. Ráadásul anno a Vectrámban nagyobb volt a nyomaték mint amit a gyári leírás tartalmazott.

Elküldve

Ez már azért OFF. De én sokszor felveszem a kesztyűt, ha egy kis erőpróbára kerül sor, és pontosan az történik, amit várok. Leegyszerűsítve, ha a másik autó kisebb lóerejű, lemarad, ha ugyanakkora, pariban van, ha erősebb, elmegy... Semmi (erő)hátrányom nem származott még az automataváltó miatt. Ami miatt kritizálni lehet, az az, hogy csak 4 fokozat van, és a kevés fokozat miatt bizony az. 1 fokozat még nem, de a 2. fokozat már igen hosszú áttételezésű. De ez még mindig kevés ahhoz, hogy az 1.6-ok állva hagyjanak.

Lényeg a lényeg, nekem Opelnél OK az automata, de kézissel is megvenném, totál mindegy.

Ha más kifogásolnivaló nincs az említett gépjárművön, és úgy alakul, hétvégén megnézem. :icon1:

Nem tudom, hogy mit tudhat az a 4 fokozatú automata, de az én 6 fokozatú váltóm elég korrektül teszi a dolgát. Szóval sok különbség nem lehet. Ráadásul anno a Vectrámban nagyobb volt a nyomaték mint amit a gyári leírás tartalmazott.

Elküldve

Nem tudom, hogy mit tudhat az a 4 fokozatú automata, de az én 6 fokozatú váltóm elég korrektül teszi a dolgát. Szóval sok különbség nem lehet. Ráadásul anno a Vectrámban nagyobb volt a nyomaték mint amit a gyári leírás tartalmazott.

Igazat kell adnom Dannert-nek és a hivatkozott papírformának. Mea culpa.

Az 1.8 as automata kettő egész tizedmásodpercet ver a manuális 1.6-ra 100-ig az 5 ajtós bódéval.

(kézivel további 1.2s lenne!)

555 néztem a volna tiédet is, de abban a modellévben amit éppen néztem csak 120 lovassal volt 6 gangos automata. Ott is volt 1 másodperc a kézi javára.

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Erről, mi a véleményetek?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_h/opel_astra_h_1.6_essentia-8696466

Nincs agyonextrázva, de a nem ömlengős leírás miatt magánszemélynek tűnik az eladó.

Köszi

Most vagy én vettem nagyon jó áron az enyémet (2013 februárban 2008-as 1.3DTH kombi 1,5 M-ért), vagy ezek mind nagyon túlárazottak itt amiket linkeltek.... Ez 2007-es, benzines és drágább... Egyébként szépnek tűnik és lehet, hogy reális is az ár, nem tudom. A jobb első sárvédőelemre csak szerencsétlenül esik a fény, vagy ennyire elüt a többitől?! Módosítva : dsteel
Elküldve

Most vagy én vettem nagyon jó áron az enyémet (2013 februárban 2008-as 1.3DTH kombi 1,5 M-ért), vagy ezek mind nagyon túlárazottak itt amiket linkeltek.... Ez 2007-es, benzines és drágább... Egyébként szépnek tűnik és lehet, hogy reális is az ár, nem tudom. A jobb első sárvédőelemre csak szerencsétlenül esik a fény, vagy ennyire elüt a többitől?!

Vagy felfelé mennek a használt autó árak, aminek kicsit ellent mond, hogy hiszen defláció van! :D

Az enyém 2005-ös, amit 2012-ben 1,42M-ért vettem.

Visszatérve a kérdéses példányra: nyilván némi alkut belekalkuláltak. Ha a futás tuti hogy valós és tényleg tip-top állapotú akkor 1,4-1,5-öt talán megérhet.

Az a karosszériaelem erről a képről tényleg elég érdekes... A szőnyeg nem gyári. 117ekm-rel már elkopott volna? Nekem a kormány is úgy tűnik, mintha nem a gyári bőrözés lenne. Lehet hogy újrabőrözték, ami 117e-nél elég korai. Az ajtószigetelés is kicsit furán áll. Ennek lehet nincs semmi jelentősége, csak vissza kell nyomni a helyére.

Elküldve (edited)

Vagy felfelé mennek a használt autó árak, aminek kicsit ellent mond, hogy hiszen defláció van! :D

Az enyém 2005-ös, amit 2012-ben 1,42M-ért vettem.

Visszatérve a kérdéses példányra: nyilván némi alkut belekalkuláltak. Ha a futás tuti hogy valós és tényleg tip-top állapotú akkor 1,4-1,5-öt talán megérhet.

Az a karosszériaelem erről a képről tényleg elég érdekes... A szőnyeg nem gyári. 117ekm-rel már elkopott volna? Nekem a kormány is úgy tűnik, mintha nem a gyári bőrözés lenne. Lehet hogy újrabőrözték, ami 117e-nél elég korai. Az ajtószigetelés is kicsit furán áll. Ennek lehet nincs semmi jelentősége, csak vissza kell nyomni a helyére.

Valóban, a kormánybőrözés 100%, hogy nem gyári, illetve az enyém nem ilyen. Szerintem nem lehet gyári, alul furán néz ki a kormánynál, valszeg újrabőrözték. A sárvédőelem lehet, hogy csak a képen üt el, de tényleg fura.

Kicsit off: a maginfláció szerintem van pár százalék, a maginfláció a lényeg, minden más csak játék a számokkal. Defláció szerintem a kőolaj világpiaci ára + rezsicsökk + ilyenek miatt van. Persze ettől még bizonyos dolgoknak valóban csökken az áruk. Na az autónak pont nem gondolnám én se, hogy feljebb menne az ára :)

Szerk: a maginfláció sincs 1 % se, valóban :) http://hu.tradingeconomics.com/hungary/core-inflation-rate

Módosítva : dsteel
Elküldve

Köszi!

A kormány nekem is azonnal szemet szúrt, a többit amit mondtatok még most is próbálom meglátni :).

A sárvédőív simán lehet a fotó minősége miatt gyanús, vastagságmérővel kéne rámérni. Illetve előtte telefonon rákérdeznék, hátha vannak még becsületes eladók...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.