Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

29 perce, ToKa94 írta:

Amúgy azt nem írja ki a kijelző ha gyenge az aksi? 

Nem, es nem is lehet egyszeru es olcso modon hasznalhato jelzest gyartani erre.

Ha nincs toltes, azt jelzi.

Ha az akku barmilyen okbol lemerul, azon sok jeleznivalo nincs, mert a lenyeg ugyis az, el tudja-e meg inditani a motort, es ha igen, ugyis feltoltodik.

Ha ujra es ujra lemerul, mikozben a toltes es egyebek rendben vannak, akkor ugyis csere...

A start-stop rendszeru kocsik mar figyelnek, es ha nem tartjak eleg izmosnak az akkut, kikapcsoljak a start-stop-ot. Neha amugy tokeletesen indito, bar kicsit oregecske akkuknal is...

Link to comment
Megosztás:

3 órája, csaba66 írta:

Nem, es nem is lehet egyszeru es olcso modon hasznalhato jelzest gyartani erre.

Ha nincs toltes, azt jelzi.

Ha az akku barmilyen okbol lemerul, azon sok jeleznivalo nincs, mert a lenyeg ugyis az, el tudja-e meg inditani a motort, es ha igen, ugyis feltoltodik.

Ha ujra es ujra lemerul, mikozben a toltes es egyebek rendben vannak, akkor ugyis csere...

A start-stop rendszeru kocsik mar figyelnek, es ha nem tartjak eleg izmosnak az akkut, kikapcsoljak a start-stop-ot. Neha amugy tokeletesen indito, bar kicsit oregecske akkuknal is...

Köszi mindenkinek tudtam szerezni egy bika kábelt :) megoldódott. Viszont elgondolkoztam egy olyan opción hogy most 60Ah az aksi, nem éri meg egy 74 vagy nagyobb kapacitású? Csak azértis mert ahol élek mar most -15 van.. és ez csak rosszabb lesz.

Laikusként pedig elkepzeltem higy gid jobb felso sarkaba ott van az aksi szazalek mutatoja. (Lehet kicsit sokat nyomkodom a telóm :D )

Link to comment
Megosztás:

27 perce, ToKa94 írta:

Köszi mindenkinek tudtam szerezni egy bika kábelt :) megoldódott. Viszont elgondolkoztam egy olyan opción hogy most 60Ah az aksi, nem éri meg egy 74 vagy nagyobb kapacitású? Csak azértis mert ahol élek mar most -15 van.. és ez csak rosszabb lesz.

Laikusként pedig elkepzeltem higy gid jobb felso sarkaba ott van az aksi szazalek mutatoja. (Lehet kicsit sokat nyomkodom a telóm :D )

74-esnel nagyobb nem is biztos, hogy befer...

Onmagaban a nagyobb kapacitas tul sokat nem segit, de egy uj akku nyilvan jobban fogja birni, legalabbis eleinte.

Viszont kerdes, miert merult most le a 60-as, mert nem igazan kellett volna neki, hacsak nem nagyon oreg es kapacitasvesztett mar, rovid utakon jarsz, vagy hosszu ideig alltal, stb.

A generator miatt allandoan toltve van az akku, tehat egy nem nagyon rovid ut utan a kijelzo 100%-ot mutatna, viszont ez semmit nem jelent arra vonatkozoan, hogy hosszabb allas utan, nagy hidegben fog-e tudni inditani, vagy sem.

A legjobb kozelites a belso ellenallas kijelzese lenne, amihez lehetne mellekelni egy tablazatot, hogy hany nap allas utan, hany fokban van meg esely az adott akkuval valo indulasra.

Viszont nem valoszinu, hogy tul sokan hasznalnanak egy ilyen tablazatot :) Raadasul ugysem tudod, hany fok lesz x nap mulva, es ugyis kiprobalod, hatha elindul, tablazattol fuggetlenul.

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, csaba66 írta:

74-esnel nagyobb nem is biztos, hogy befer...

Onmagaban a nagyobb kapacitas tul sokat nem segit, de egy uj akku nyilvan jobban fogja birni, legalabbis eleinte.

Viszont kerdes, miert merult most le a 60-as, mert nem igazan kellett volna neki, hacsak nem nagyon oreg es kapacitasvesztett mar, rovid utakon jarsz, vagy hosszu ideig alltal, stb.

A generator miatt allandoan toltve van az akku, tehat egy nem nagyon rovid ut utan a kijelzo 100%-ot mutatna, viszont ez semmit nem jelent arra vonatkozoan, hogy hosszabb allas utan, nagy hidegben fog-e tudni inditani, vagy sem.

A legjobb kozelites a belso ellenallas kijelzese lenne, amihez lehetne mellekelni egy tablazatot, hogy hany nap allas utan, hany fokban van meg esely az adott akkuval valo indulasra.

Viszont nem valoszinu, hogy tul sokan hasznalnanak egy ilyen tablazatot :) Raadasul ugysem tudod, hany fok lesz x nap mulva, es ugyis kiprobalod, hatha elindul, tablazattol fuggetlenul.

 

Sajnos én az az autó felhasználó vagyok akiktől az autógyártók fogják a fejüket. Reggel elmegyek munkába 7km délután haza jövök 7km, este visszamegyek dolgozni 7 km és után haza jövök 7 km.. és mind ezt egy dízellel. Két hetente egyszer próbálom megjáratni egy 60-70 km-t országúton de nem mindig sikerül. Sajnos. De most hogy lerobbantam muszáj volt valahogy haza jutnom így találtam egy buszt. Szóval így télen áttérek a buszozásra. Most meg viszem az autót a szerelőhöz hogy legalább legyen rendesen feltöltve az aksi. Még egyszer köszi a segítséget mindenkinek :)

Link to comment
Megosztás:

14 órája, ToKa94 írta:

Köszi mindenkinek tudtam szerezni egy bika kábelt :) megoldódott. Viszont elgondolkoztam egy olyan opción hogy most 60Ah az aksi, nem éri meg egy 74 vagy nagyobb kapacitású? Csak azértis mert ahol élek mar most -15 van.. és ez csak rosszabb lesz.

Laikusként pedig elkepzeltem higy gid jobb felso sarkaba ott van az aksi szazalek mutatoja. (Lehet kicsit sokat nyomkodom a telóm :D )

Szia!

Mivel látom, hogy dízel, a következőt javaslom. Ha az 1.9-esed van, akkor érdemes várnod gyújtás ráadáskor egy kicsit. Egyrészt lehet, hogy még izzít, másrészt az üzemanyagszivattyú dolgozik (ha csendben vagy, hallod  hangját). Ha a szivattyú leállt, lényegesen nagyobb lesz a feszültség és néhány másodperc múlva indíthatsz is.

Akkuból vehetsz nagyobb Ah-sat, de hidegben indításnál a lényeg úgyis az indítóáramon van. Nyilván ez általában arányaiban növekszik az Ah érétkével, de az akkumulátoroknak is több csoportja létezik. Vannak amik a sok extrás autókhoz valók (ülésfűtés, elektromos fűtés, nagy kijelzők, xenon, stb.), amik folyamatosan eszik az áramot, de mondjuk kis benzines motor van bennük. Van ami a nehezebben indíthatókhoz (dízelek), ahol ugye nagyobb a kompresszió, de más extra fogyasztó nincs, van ami strat-stopos autókhoz készült. Szóval, ha vásárolni akarsz, nézz utána melyik márka milyen néven mit gyárt. -15-ben egy az adott autóhoz való akku mindig indítani fog, ha jó a generátor és nincs sok indítás rövid távokon. Annyit azért hozzáteszek, hogy egy indításhoz szükséges áramfelvétel nagyjából 15 km alatt töltődik vissza, szóval ezt is vedd figyelembe, ha rövid távokon használod az autót. Ha meg néhány napig nem használod, ilyen időben érdemes kivenni és meleg helyre tenni, akkor is ha új.

Nálam a 85 Ah-s akku most döglött be, szinte egyik hétről a másikra. Reggel tölteni kellett, majd utána mentem vele 2x60 km-t. Utána 2 nap múlva már csak bikával indult, aztán 3 nap múlva már sehogy sem. 3 éves gyári akku volt.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok rémisztgetni senkit, de az aksi cserék előtt nézzetek egy alapjárati töltőfeszültséget is (13,9 - 14,1 közötti az optimális, indítás után kb 1-2 perc múlva, persze extra fogyasztók nélkül, pl. gyors fűtés(nem kikapcsolható azt hiszem), ablakfűtés, levegő ventilátor, lámpa, ülésfűtés, légkondi, kormányt ne mozgassuk, stb ). Hátha nem is az aksi a ludas.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Zsolti25 írta:

Nem akarok rémisztgetni senkit, de az aksi cserék előtt nézzetek egy alapjárati töltőfeszültséget is (13,9 - 14,1 közötti az optimális, indítás után kb 1-2 perc múlva, persze extra fogyasztók nélkül, pl. gyors fűtés(nem kikapcsolható azt hiszem), ablakfűtés, levegő ventilátor, lámpa, ülésfűtés, légkondi, kormányt ne mozgassuk, stb ). Hátha nem is az aksi a ludas.

Ha a hideg beálltával jön elő az akkuhiba, akkor sajnos nagy az esélye, hogy az döglött be. Persze az első mindig a legegyszerűbb az amit írsz. Utána esetleg egy terhelővillás ellenőrzés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van nekem egy z19dt H Astrám. 2 ete észrevettem, hogy sűrűbben regenerál. Régen volt ilyen, EGR szelep tisztítása majd később, új szelep megoldotta. Most ugyan ez. Hétvégén szétszedtem gyönyörűen kitakarítottam, meg ha már leszedtem a pillangó szelepet is kipucoltam. Összeraktam. Minden jó volt. Pár napig csak a városba volt dolgom, majd ki kellett mennem az autópályára. Mentem kb 40-50km 140nel, egyszer csak lelassult a kocsi, villáskulcs, majd le is állt. Félreálltam, beindítottam alapjárat volt( villáskulcs folyamatosan világított), amint gázt adtam lefulladt. Hibakód kiolvas p2279 Intake Air System Leak. Míg vártam barátomat, hogy hazahúzzon megnéztem a neten. EGR szelep problémát írtak. Otthon gyorsan kiszedtem és egy apró kavicshoz hasonló széndarab kiakasztotta. Kipöcköltem visszaraktam jó volt. Miközben használtam 100 fölött bedobta ugyan azt a hibát p2279, viszont tudtam menni, csak kevesebb erő volt benne. 100 alatt eltűnt a villáskulcs és megint jó volt. Ha városban 50-60nal mentem, akkor csak hosszabb emelkedőn dobta ki megint ugyan ezt a hibakódot. Amint az emelkedő tetejére értem pár másodperc múlva jó volt. Szétszedtem az EGR szelepet megint kitakarítottam majd folyadékot öntöttem középre és kiszivárgott lassan a szélére. Elmentem vettem új EGR szelepet. Viszont ugyan úgy működött mint előtte, 100 fölött nem tudtam menni, meg hosszabb emelkedőknél kidobta megint ugyan azt a hibakódot. Majd regenerált. Regenerálás végén megint kidobta ugyan azt a hibaüzenetet, viszont miután befejezte a regenerálást, elaludt a villáskulcs és onnantól kezdve minden tökéletes. Azóta megjártam a Balatont és semmi baja nem volt, most sincs. Azaz annyit vettem észre, ha menet közben regenerál valamiért nem regenerál le jól. kb 50 km után megint regenerál. Viszont ha félreállok és álló helyzetben csinálom, akkor teljesen jó és kb 800km után regenerál megint. Hibakódom nincs, minden jól működik. 

Eddig ilyen problémám nem volt, bármikor regenerált jó volt. Most viszont félre kell állnom, hogy jó legyen. Valakinek volt hasonló problémája? Esetleg tudna valaki segítséget adni, hogy mitől lehet ez?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 12. 03. at 17:57, Handbrake írta:

Üdv mindenkinek!

Lassan 2 hete, hogy tulajdonosa vagyok egy H astra 1.7 CDTI-nek. Eddig még öröm nem nagyon ért vele, de erre számítottam. Az autót úgy vettem, hogy tudtam, hogy dolgozni kell rajta.

Alapjárat ingadozik, és irdatlanul okádja a füstöt, alapjárat olyan mintha nem menne egy henger. Visszaolvastam itt a topikban próbálgatom a cserélendő dolgokat.

Gázolajszürő cseréltem, fekete volt..... Olajat lecseréltem olajszürővel együtt.

DPF, EGR kiírva szoftverből. Holnap megyek egy felsőholtpont jeladóért.  ( ha nem jön be porlasztó felújítás)

Nagyonyomású szivattyún lévő szelep cserélve.

Merre kellene még keresgélnem?

 

Köszönöm

 

 

Erre nincs ötlete senkinek?

Annyi, hogy tegnap a felsőholtpont jeladót is cseréltem, nem oldotta meg a problémát.

Porlasztókat ma leadtam egy tesztre + felújítás kíváncsi vagyok mi a gond velük.

 

Update:

 

Porlasztók jók. Rendeltem egy légtömegmérőt.

Valakinek valami ötlet, vagy tapasztalat?

 

Köszönöm

Módosítva : Handbrake
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 12. 03. at 17:33, Davee írta:

Nem cserélném egyből, ha még nem késő általában egy alapos pucolás segíteni szokott.

 

Ma volt időn szétszedni az EGR-t, a kb 1mm vastag koromréteget elég könnyen le lehetett szedni fogkefével és hideg zsíroldóval. A szolenoidot levéve és a tengelyt rögzítő csapokat szétszedve minden elemet fémtisztára sikerült takarítani, 5V-tal kipróbáltam és nyit-zár hibátlanul :) 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, tamtadam írta:

Ma volt időn szétszedni az EGR-t, a kb 1mm vastag koromréteget elég könnyen le lehetett szedni fogkefével és hideg zsíroldóval. A szolenoidot levéve és a tengelyt rögzítő csapokat szétszedve minden elemet fémtisztára sikerült takarítani, 5V-tal kipróbáltam és nyit-zár hibátlanul :) 

Azért mondtam! ;)

Link to comment
Megosztás:

2004-es Opel Astra H-m van 1.7CDTI! A  problémám ,hogy az autó letilt úgy 3ezres fordulatnál és 140-nél többet nem megy. Ki lett olvastatva a hibakód azt írja alacsony a nyomás a turbóba, utána néztem elméletileg van benne egy szelep ami ezt szabályozza kb 30ezer forint lenne! Szerintetek ez megoldja a problémámat? Valaki járt már így? Nem merem kicseréltetni, mert legelőször mikor letiltott azt írta hogy turbónyomás töltőjeladó hibája van (ha jól emlékszem ezt írta :) ). Kicseréltettem az a jeladó is 30 ezerbe került és nem oldotta meg a problémám.... :(

Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésem lenne Z17DTH -val kapcsolatban, hogy most ahogy hidegebbek voltak, nem volt még teljesen meleg a motor, de már kb mentem 3 -4 km-t. Elég nagy emelkedő, kicsit meg akartam húzatni 4. ben. Olyan 2500 - 3000 között megjelent a kulcsos jel majd nem gyorsult tovább, felraktam 5. be pár másodperc múlva el is tűnt. Miután mentem még vagy 10 km-t melegedett a motor rápróbáltam már szépen ki lehetett húzatni. A kérdés az lenne hogy ez hiba vagy opció? :) Azóta még kipróbáltam 2x is sikerült ugyanezt reprodukálni. Szóval van benne ilyen védelem vagy valami gond van vele. Hibakódot nem tárolt el. 

Link to comment
Megosztás:

38 perce, tgabor írta:

Olyan kérdésem lenne Z17DTH -val kapcsolatban, hogy most ahogy hidegebbek voltak, nem volt még teljesen meleg a motor, de már kb mentem 3 -4 km-t. Elég nagy emelkedő, kicsit meg akartam húzatni 4. ben. Olyan 2500 - 3000 között megjelent a kulcsos jel majd nem gyorsult tovább, felraktam 5. be pár másodperc múlva el is tűnt. Miután mentem még vagy 10 km-t melegedett a motor rápróbáltam már szépen ki lehetett húzatni. A kérdés az lenne hogy ez hiba vagy opció? :) Azóta még kipróbáltam 2x is sikerült ugyanezt reprodukálni. Szóval van benne ilyen védelem vagy valami gond van vele. Hibakódot nem tárolt el. 

Ilyesmit en is latok neha, de nem a hideg motorhoz kotodik, hanem az emelkedohoz, tarolt kod nalam sincs.

Jobb hijan arra jutottam, hogy a turbo geometriajat allito kar nem mozog olyan gyorsan, ahogy azt a vezerlo elvarna. Lehet probalkozni pucolassal, vagy WD40-nel, de en egyelore hagytam, olyan ritkan jon elo.

Link to comment
Megosztás:

49 perce, csaba66 írta:

Ilyesmit en is latok neha, de nem a hideg motorhoz kotodik, hanem az emelkedohoz, tarolt kod nalam sincs.

Jobb hijan arra jutottam, hogy a turbo geometriajat allito kar nem mozog olyan gyorsan, ahogy azt a vezerlo elvarna. Lehet probalkozni pucolassal, vagy WD40-nel, de en egyelore hagytam, olyan ritkan jon elo.

Nemtudóm, hogy ez történik-e nálam is mert hirtelen fordulat emelkedés nem volt hisz az emelkedő miatt nem tudott gyorsan növekedni inkább olyan tartós 2500 után lassú emelkedés és úgy jött. Ma reggel viszont a pályán gyorsítottam szépen egyenletesen de 4-be szintén 2500 körül bejelzett, majd kialudt. De ha már meleg szépen megy 140-150 is.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, tgabor írta:

Nemtudóm, hogy ez történik-e nálam is mert hirtelen fordulat emelkedés nem volt hisz az emelkedő miatt nem tudott gyorsan növekedni inkább olyan tartós 2500 után lassú emelkedés és úgy jött. Ma reggel viszont a pályán gyorsítottam szépen egyenletesen de 4-be szintén 2500 körül bejelzett, majd kialudt. De ha már meleg szépen megy 140-150 is.

Nem is a fordulatszamnak kell nonie, hanem a teljesitmenynek... Ha a sebesseget (es ezzel a fordulatszamot is) tartani akarod egy emelkedon, akkor tobb uzemanyagot es levegot kell a motorba tolni, ezert akarna valtozni a turbo geometriaja. De ha nem, vagy nem eleg gyorsan valtozik, akkor a vezerlo ugy erzi, hogy a teljesitmeny nem az utasitasanak (azaz a befecskendezett tobblet uzemanyagnak) megfeleloen no, ezert hibat jelez, es nem is erolteti tovabb a novelest.

Ettol persze lehet, hogy nem ez a gond, de az is lehet, hogy igen, es csak hidegen szorul, szoval a lehetosegek tarhaza boseges :)

 

Link to comment
Megosztás:

46 perce, csaba66 írta:

Nem is a fordulatszamnak kell nonie, hanem a teljesitmenynek... Ha a sebesseget (es ezzel a fordulatszamot is) tartani akarod egy emelkedon, akkor tobb uzemanyagot es levegot kell a motorba tolni, ezert akarna valtozni a turbo geometriaja. De ha nem, vagy nem eleg gyorsan valtozik, akkor a vezerlo ugy erzi, hogy a teljesitmeny nem az utasitasanak (azaz a befecskendezett tobblet uzemanyagnak) megfeleloen no, ezert hibat jelez, es nem is erolteti tovabb a novelest.

Ettol persze lehet, hogy nem ez a gond, de az is lehet, hogy igen, es csak hidegen szorul, szoval a lehetosegek tarhaza boseges :)

 

És hogy férek hozzá? Persze ha nagyon szét kell szedni akkor hagyom egyenlőre

Link to comment
Megosztás:

7 perce, tgabor írta:

És hogy férek hozzá? Persze ha nagyon szét kell szedni akkor hagyom egyenlőre

Egy narancssarga (de az olajtol esetleg fekete) harmonika van rajta, ez latszik a motorhazba felulrol benezve.

https://www.ebay.com/itm/TD03L-Opel-Astra-H-Combo-C-Corsa-C-Meriva-A-1-7-CDTI-Z17DTH-Turbo-Turbocharger-/252353762239

A kep mutatja, hogy nez ki az a kar, amit a vakuumos kutyu mozgat. A kar masik vege egy hovedo lemez alatt van, de annak a leszedeszevel meg nem probalkoztam.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 12. 11. at 16:46, invezz00 írta:

2004-es Opel Astra H-m van 1.7CDTI! A  problémám ,hogy az autó letilt úgy 3ezres fordulatnál és 140-nél többet nem megy. Ki lett olvastatva a hibakód azt írja alacsony a nyomás a turbóba, utána néztem elméletileg van benne egy szelep ami ezt szabályozza kb 30ezer forint lenne! Szerintetek ez megoldja a problémámat? Valaki járt már így? Nem merem kicseréltetni, mert legelőször mikor letiltott azt írta hogy turbónyomás töltőjeladó hibája van (ha jól emlékszem ezt írta :) ). Kicseréltettem az a jeladó is 30 ezerbe került és nem oldotta meg a problémám.... :(

Szia!

Ugyan ez a probléma nálam is de megnyugtatlak a turbónyomás szabályzó csere nálam nem oldotta meg,  sőt nemrég 140e ért új turbót is vettem bele de valahol még is elszökik a nyomás. Én arra gyanakszok hogy valahol valami cső lyukass és elszökik a nyomás. Ha esetleg megoldódna írd meg köszi :) 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kb 2 hete írtam z19dt motoros autóm menet közbeni regeneráció után 50km után regenerál újra. Azaz rosszul regenerál. Álló helyzeti r3generálás jó. Viszont most már menet közbeni végén kidobja a p1900 hibaüzenetet. Gép azt írja nem tudta befejezni a regenerációt. Neten beütöttem youtubon van videó hogy ennél a hibánál dpf szűrő hőmérséklet jeladíját kell cserélni. Mielött megvenném mert nem olcsó. Megkérdezném tőletek, volt valakinek hasonló? Akinek volt tényleg a hőmérséklet jeladóval volt gond? Ezt a jeladót lehet javítani, vagy tisztítani vagy újat kellene vennem?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, cserdi írta:

Sziasztok

Kb 2 hete írtam z19dt motoros autóm menet közbeni regeneráció után 50km után regenerál újra. Azaz rosszul regenerál. Álló helyzeti r3generálás jó. Viszont most már menet közbeni végén kidobja a p1900 hibaüzenetet. Gép azt írja nem tudta befejezni a regenerációt. Neten beütöttem youtubon van videó hogy ennél a hibánál dpf szűrő hőmérséklet jeladíját kell cserélni. Mielött megvenném mert nem olcsó. Megkérdezném tőletek, volt valakinek hasonló? Akinek volt tényleg a hőmérséklet jeladóval volt gond? Ezt a jeladót lehet javítani, vagy tisztítani vagy újat kellene vennem?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Gépen történő regeneráláskor, vagy menet közben amikor automatán csinálja figyelni kell a szenzor értékét és kiderül, hogy az-e a rossz.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Davee írta:

Gépen történő regeneráláskor, vagy menet közben amikor automatán csinálja figyelni kell a szenzor értékét és kiderül, hogy az-e a rossz.

Köszi megnézem majd.

Viszont ma már nem dobta ki a hibaüzenetet. Viszont addig fajult a dolog, hogy ma 4szer regenerált és a másodiknál már elkezdett az izzítás villogni. 4.nél mikor vége lett még mindig nem aludt el, azaz még mindig telített. Nem bírtam magammal most este leszedtem az EGR szelepet, hát meglepődtem milyen rosszul néz ki. 3 hete raktam be újat. Ez normális, hogy már így néz ki? középen ami a kipufogócsonkra van kötve, eddig ahányszor takarítottam csak korom volt, most meg ez a kormos massza. Normális ez? 

Meg még egy kérdés, ha folyadékot öntök középre, jobb oldalon a tárcsa mellett át szabad jönnie a folyadéknak? Nagyon lassan szivárog, ahogy a képen is látszik.

68920171218_205951.jpg

99520171218_211042.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, cserdi írta:

Viszont ma már nem dobta ki a hibaüzenetet. Viszont addig fajult a dolog, hogy ma 4szer regenerált és a másodiknál már elkezdett az izzítás villogni. 4.nél mikor vége lett még mindig nem aludt el, azaz még mindig telített. Nem bírtam magammal most este leszedtem az EGR szelepet, hát meglepődtem milyen rosszul néz ki. 3 hete raktam be újat. Ez normális, hogy már így néz ki? középen ami a kipufogócsonkra van kötve, eddig ahányszor takarítottam csak korom volt, most meg ez a kormos massza. Normális ez? 

Meg még egy kérdés, ha folyadékot öntök középre, jobb oldalon a tárcsa mellett át szabad jönnie a folyadéknak? Nagyon lassan szivárog, ahogy a képen is látszik.

Ha el van tomodve a szuro, es sokat regeneral, annyira nem meglepo, hogy gazolaj is marad az EGR-ben. 

Nyilvan nem kell hermetikusan zarnia; az EGR nem arrol szol, hogy pontosan nulla mehet csak az egyik, vagy masik iranyba.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.