Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Hello!Egy ideje már gondolkodom a részecskeszűrő kivételén és a lóerő emelésen.Több helyről is hallottam mindkét dolog előnyéről.állítólag még fogyasztáscsökkenésről is. Egy opeles szerelő otthon 100ezerért csinálná meg a kettőt.Ebben a részecskeszűrő kivétele,motor átprogramozása valamint a másik programozás a lóerők miatt van benne. 101lóerőről 140-re lenne húzva.

Van ezekben valakinek tapasztalata?Előnyök,hátrányok?Nem sok a 100ezer?

köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Hello!Egy ideje már gondolkodom a részecskeszűrő kivételén és a lóerő emelésen.Több helyről is hallottam mindkét dolog előnyéről.állítólag még fogyasztáscsökkenésről is. Egy opeles szerelő otthon 100ezerért csinálná meg a kettőt.Ebben a részecskeszűrő kivétele,motor átprogramozása valamint a másik programozás a lóerők miatt van benne. 101lóerőről 140-re lenne húzva.

Van ezekben valakinek tapasztalata?Előnyök,hátrányok?Nem sok a 100ezer?

köszi előre is!

Hi. Dpf kivétellel elfogadható. de gondold végig,mielött maximumra huzatod. sok lesz...

Link to comment
Megosztás:

szia

chiptuning nem sufniszervizben garanciával elötte és utána teljesítményméréssel az maga 100 ezer. ATC-sek szerintem ebben a legjobbak.A részecskeszürőt míg nincs vele gond én nem vetetném ki...a 100 ezer nem sok érte,szinte ajándék :)...,csak honnan fogod tudni,hogy 101-ről 140 lett ha nincs teljesítmény mérés...ha nem megfelelő szakinál csináltatod a chiptuningot lehet,hogy több károd lesz mint hasznod belőle,már a beígért 101-ről 140le gyanúsan sok egy hozzáértőtől ....ez csak az én magánvéleményem.

Hello!Egy ideje már gondolkodom a részecskeszűrő kivételén és a lóerő emelésen.Több helyről is hallottam mindkét dolog előnyéről.állítólag még fogyasztáscsökkenésről is. Egy opeles szerelő otthon 100ezerért csinálná meg a kettőt.Ebben a részecskeszűrő kivétele,motor átprogramozása valamint a másik programozás a lóerők miatt van benne. 101lóerőről 140-re lenne húzva.

Van ezekben valakinek tapasztalata?Előnyök,hátrányok?Nem sok a 100ezer?

köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az mennyire normális, hogy 3 nap városi tötymörgés hideg motorral (2000-2200 körüli elváltásokkal), ma jöttem haza (30km országút) és volt egy "kirajtolásom" felfelé egy hosszabb emelkedőre, amikor belenéztem a visszapillantóba és brutál mennyiségű korom távozott "belőlem". 3-asban kb. 3300-ig kifogattam majd még ezután 4-be is láttam egy kicsit és utána megszűnt. Eljátszottam egy hasonlót nem sokra rá de akkor már nem láttam a visszapillantóban. Elképzelhető, hogy ennyi korom letud rakódni ha nincs forgatva jobban pár napot vagy valami haldoklik? Eddig nem tapasztaltam ilyet, hogy ennyire füstölne, pedig hasonlóképpen használom minden héten.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az mennyire normális, hogy 3 nap városi tötymörgés hideg motorral (2000-2200 körüli elváltásokkal), ma jöttem haza (30km országút) és volt egy "kirajtolásom" felfelé egy hosszabb emelkedőre, amikor belenéztem a visszapillantóba és brutál mennyiségű korom távozott "belőlem". 3-asban kb. 3300-ig kifogattam majd még ezután 4-be is láttam egy kicsit és utána megszűnt. Eljátszottam egy hasonlót nem sokra rá de akkor már nem láttam a visszapillantóban. Elképzelhető, hogy ennyi korom letud rakódni ha nincs forgatva jobban pár napot vagy valami haldoklik? Eddig nem tapasztaltam ilyet, hogy ennyire füstölne, pedig hasonlóképpen használom minden héten.

Nekem normálisnak tünik. én ha tempomattal megyek egy órát,utána visszakapcsolok,hatalmasat kormol.de csak egyszer.

Link to comment
Megosztás:

Mi az a dpf? :)

Szerinted mennyire lehetne felhúzatni akkor?140-nél milyen problémám lehet?

DPF: Diesel Particulate Filter. Magyarul részecskeszűrő.

Dízel motorokat általában 20-25 %-kal szokták felhúzni, ha a motorvezérlőt programozzák át. Ezen túl szerintem már lehet, hogy más módosítás is szükséges volna (nagyobb turbó, nagyobb cooler). Még nagyobb teljesítménynövelés esetén azonban már szinte mindenen kell módosítani (sebességváltó, kuplung, hajtáslánc, és a motor is bontásra, majd átépítésre kerülhet).

A nagyobb nyomaték miatt egyébként lehet, hogy a váltó sem bírja majd sokáig a törődést.

Szóval csak ésszel.

Link to comment
Megosztás:

Az árakat ne a pestieket nézd,szombathelyi vagyok.

A dpf módosítást kivétellel és átprogramozással csinálnák meg.

A tuningra a szerelő azt mondta hogy hideg motorral a gyári lóerővel is úgyanúgy kinyírod mintha meg lenne chippelve,annyi hogy hidegen óvatosabban kell vele menni!Nem egy autót csinált már itt akörnyéken,eddig nem hallottam rá panaszt.Jelenleg 101 lovas a gép ,én olyan 130-140 körülre gondoltam.Tudtommal 150ig bírnia kell mindenképpen ,mivel ugyanebből a motorból 1.9cdti, van 150lovas is.

Link to comment
Megosztás:

Az árakat ne a pestieket nézd,szombathelyi vagyok.

A dpf módosítást kivétellel és átprogramozással csinálnák meg.

A tuningra a szerelő azt mondta hogy hideg motorral a gyári lóerővel is úgyanúgy kinyírod mintha meg lenne chippelve,annyi hogy hidegen óvatosabban kell vele menni!Nem egy autót csinált már itt akörnyéken,eddig nem hallottam rá panaszt.Jelenleg 101 lovas a gép ,én olyan 130-140 körülre gondoltam.Tudtommal 150ig bírnia kell mindenképpen ,mivel ugyanebből a motorból 1.9cdti, van 150lovas is.

Azért ennek nézz utána... a 101 lovas motorod valószínü,z19dtl motorkódu. a 150 lovas z19dth.itt a fórumon már valaki kifejtette a dtl,dt,dtj és dth közötti külömbségeket,fejből nem tudom,de nem egyformák.a váltók sem.... én már cseréltem egyet,pedig még csak apróbb átalakitásokat végeztem.

Az árakról: hozzád közel tudtommal lévő szakértők: szombathely,vaszar,zirc. ki tudod googlezni a telefonszámokat,sztem érdeklődj több helyen.és egyikről sem hallott senki semmi rosszat...

A dpf-et nem csak fizikálisan kell eltávolitani,ki kell venni a szoftverből,mert hibakódot küld...

Link to comment
Megosztás:

Nem egy autót csinált már itt akörnyéken,eddig nem hallottam rá panaszt.Jelenleg 101 lovas a gép ,én olyan 130-140 körülre gondoltam.Tudtommal 150ig bírnia kell mindenképpen ,mivel ugyanebből a motorból 1.9cdti, van 150lovas is.

Miert lenne ugyanaz??? Az 1.9-es egy teljesen masik motor... De meg az 1.7-es motorokban is lehetnek elteresek a teljesitmenytol fuggoen (mas csapagyak, hajtokarok, szelepek, vezerles, turbo, hajtaslanc, uzemanyagrendszer, barmi). Nem tudom, van-e tenylegesen, csak jelzem, hogy meg a blokk azonossaga mellett is siman lehetnek kulonbsegek.

Egyebkent meg hulye ez az Opel: olajbol direkt olyat rakatnak bele, ami eleve nem jo, es nem is birja ki az eloirt csereperiodust, a teljesitmenyt viszont visszafogjak, pedig gond nelkul lehet akar 50%-kal is novelni... Kapalni menjenek ezek, ne autot gyartsanak :)

Link to comment
Megosztás:

Azért ennek nézz utána... a 101 lovas motorod valószínü,z19dtl motorkódu. a 150 lovas z19dth.itt a fórumon már valaki kifejtette a dtl,dt,dtj és dth közötti külömbségeket,fejből nem tudom,de nem egyformák.a váltók sem.... én már cseréltem egyet,pedig még csak apróbb átalakitásokat végeztem.

Az árakról: hozzád közel tudtommal lévő szakértők: szombathely,vaszar,zirc. ki tudod googlezni a telefonszámokat,sztem érdeklődj több helyen.és egyikről sem hallott senki semmi rosszat...

A dpf-et nem csak fizikálisan kell eltávolitani,ki kell venni a szoftverből,mert hibakódot küld...

A lényeg annyi, hogy a 120 lovas verzióból először a 16 szelepesek jöttek ki. 2007-től pedig 8 szelepes lett a motor, ellenben a 150 lovassal, mert az maradt 16V-s.

Annyit kell megtudni, hogy a 100 és 120 lovas között mi volt a különbség. Mert a gyárak képesek országokra gyártani autót és van, hogy az ottani adózás miatt gyengébb teljesítménnyel adják el.

Link to comment
Megosztás:

a dpf-et a szerelő fizikálisan s kivenné,és a programot is újra kell húzni az agyára,mivel nem csak hibakódot küld,hanem folyamatosan csinálni akarná a tisztítást,stb....

Árakról itt a környéken több szerelőt is megkérdeztem, 50-70 ezerért csinálják.Az opel szervízes szerelő is azt a műhelyt ajánlotta ahová én vinném....

Itt csinálnák a chiptuningot is(amúgy hivatalos tuning műhely,nem suftni) .A vezérlésből mindent kitörölnek,újraírják az egészet!

Ajánlott itt valaki egy pesti tuning műhelyt(ATC),hogy ők a legjobbak...ott is azt mondták 30 lóerőt szoktak húzni pluszban az 1.9-esekre,azt simán megbírja.

30 lóerő azért nem elhanyagolható különbség,szerintem a 101 kevés egy kombihoz.A dpf kivétellel és a teljesítménynövekedéssel járó üzemanyag csökkenésről nem is beszélve....

Módosítva : Hendo
Link to comment
Megosztás:

a dpf-et a szerelő fizikálisan s kivenné,és a programot is újra kell húzni az agyára,mivel nem csak hibakódot küld,hanem folyamatosan csinálni akarná a tisztítást,stb....

Nekem simán csak kivették belőle. Nálam tavasztól őszig dob hibakódot, egyébként semmi problémám vele, csak világít a lámpa néha. Az meg nem igazán érdekel, az ajánlott 60-70 ezret inkább másra költöm. :-)

Link to comment
Megosztás:

Nekem simán csak kivették belőle. Nálam tavasztól őszig dob hibakódot, egyébként semmi problémám vele, csak világít a lámpa néha. Az meg nem igazán érdekel, az ajánlott 60-70 ezret inkább másra költöm. :-)

Kevesebb lett a fogyasztásod így is?A programot azért kell pont átírni bent hogy amikor a tisztítási folyamatot akarná csinálni,ne adagoljon több üzemanyagot...

Link to comment
Megosztás:

Kevesebb lett a fogyasztásod így is?A programot azért kell pont átírni bent hogy amikor a tisztítási folyamatot akarná csinálni,ne adagoljon több üzemanyagot...

Mivel nincs benne a szűrő, ezért nem is érzékeli a nyomáskülönbséget. Így gondolom üzemanyagot sem fecskendez be (így volna logikus), legalábbis eddig nem vettem észre. Autópályán volt, hogy 4,7-et fogyasztott 100-on.

Amikor gépre tesszük, kiírja az utolsó regeneráció óta megtett km-t, ami nálam 40 ezer felett van. Az előző tulaj akkor vetette ki belőle, én meg nem sokkal utána vettem meg tőle.

Hibakódból a 2452-t dobja be, ha jól emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy azon gondolkodom hogy a g astrámat lecserélem egy h astrára csak azt nem tudom hogy meik diesel motorral lenne a legjobb választás megbízhatóság illetve fogyasztás terén ezért szeretnék tanácsot kérni tőletek!

Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy azon gondolkodom hogy a g astrámat lecserélem egy h astrára csak azt nem tudom hogy meik diesel motorral lenne a legjobb választás megbízhatóság illetve fogyasztás terén ezért szeretnék tanácsot kérni tőletek!

Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Szép napot!

1.7-es motor a legjobb a 3 közül, az 1.3 és 1.9 "fiat motorok", fogyasztásban és megbízhatóságban is rosszabb mint az 1,7-es.

Többet majd a dízelesek elmondanak.

Link to comment
Megosztás:

1.7-es motor a legjobb a 3 közül, az 1.3 és 1.9 "fiat motorok", fogyasztásban és megbízhatóságban is rosszabb mint az 1,7-es.

Többet majd a dízelesek elmondanak.

Ezt a statisztikát nem tudom honnan szedted, érdekelne.

Nem Fiat, hanem GM-Fiat. Érdekes módon kapott belőle az Alfa, a Fiat, a Saab,és az Opel is. A Fiat dízelek régebben sem voltak rosszak. Arról nem is beszélve, hogy az 1.9 CDTI motor volt a 2.0 CDTI alapja, amik szintén tovább futnak a már felsorolt márkákban a Saab kivételével. A fejlesztőközpont pedig továbbra is működik Torinóban a két cég szakítása ellenére.

Ha pedig megnézzük, hogy a 150 lovas 1.9-es eszik 5.5- 6 liter körül, akkor nem hinném, hogy az 1.7-es sokkal jobb lenne fogyasztás/teljesítmény arányban. Arról pedig nem is beszélve, hogy a Z19DTH kategóriájában a legerősebb volt 2004-ben.

Használt autónál mindig van rizikó, főleg, ha dízel, de erről már volt itt szó régebben.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a statisztikát nem tudom honnan szedted, érdekelne.

Nem Fiat, hanem GM-Fiat. Érdekes módon kapott belőle az Alfa, a Fiat, a Saab,és az Opel is. A Fiat dízelek régebben sem voltak rosszak. Arról nem is beszélve, hogy az 1.9 CDTI motor volt a 2.0 CDTI alapja, amik szintén tovább futnak a már felsorolt márkákban a Saab kivételével. A fejlesztőközpont pedig továbbra is működik Torinóban a két cég szakítása ellenére.

Ha pedig megnézzük, hogy a 150 lovas 1.9-es eszik 5.5- 6 liter körül, akkor nem hinném, hogy az 1.7-es sokkal jobb lenne fogyasztás/teljesítmény arányban. Arról pedig nem is beszélve, hogy a Z19DTH kategóriájában a legerősebb volt 2004-ben.

Használt autónál mindig van rizikó, főleg, ha dízel, de erről már volt itt szó régebben.

Valóban kissé félreérthetően írtam, javítanám a leírtakat, Fiat-GM konszern végterméke az 1.3 és az 1.9.

A mondatom második felét pedig az eddig tapasztalt elmondások alapján írtam, ha ők hazudtak akkor én is.

Nem vagyok dízel párti, ezért nem is nyilatkoznék bővebben ez ügyben.

Link to comment
Megosztás:

Valóban kissé félreérthetően írtam, javítanám a leírtakat, Fiat-GM konszern végterméke az 1.3 és az 1.9.

A mondatom második felét pedig az eddig tapasztalt elmondások alapján írtam, ha ők hazudtak akkor én is.

Nem vagyok dízel párti, ezért nem is nyilatkoznék bővebben ez ügyben.

Szerintem nem problémásabb motor, mint az 1.7-esek. Sajnos összehasonlítási alap nem nagyon van, hiszen sokan vagyunk, akik használtan vettük az autót, az előéletéről meg nem tudunk semmit, vagy csak keveset, ráadásul az 1.9-es ritkább is, mint az 1.7-es.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az eddigi hozzászólasokat én igazából az 1.9 fele hajlok csak ott még fogós kérdés hogy a 120 lovas vagy a 150 lovast. Bár amennyit találtam rólunk az a 120 as felé billenti azt a bizonyos mérleget.

Még egy alternatíva: 1.7, 125 pacival? :) Egyébként semmivel nem rosszabb az 1.9-es. Olyan kijelentést, mint amit Davee tett, én nem mernék tenni. Igaz, hosszú távú összehasonlítási alapom nekem sincs. De az itteni kollégák visszajelzési alapján nem lehet azt mondani, hogy az 1.9-essel lényegesen több lenne a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.