Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Köszi a gyors választ Astra555!

kb. 2 hónapja cserélték a szivósort én is erre gyanakszom. Azt mondták hogy garis nem új szivósor volt kb. 30000km-ert mehetett, bár nem szeretem a használt cuccokat... ez volt az első és az utolsó. Belementem mert ismerős szervizes csinálta azt mondta bármi gond lesz vele vigyem vissza.Hétfőn vissza is viszem.Most jöttem vele haza az egyik haveromtól, ö az Opel Shillernél dolgozik csak a motor részét nem vágja :) lakatol... Hegynek felfelé 40-50km/h tudtam kisajtolni belőle... Amúgy a motor hangja rendben van, de ahogy ráadom a gyújtást már világít is a jobb sarokban a jis motor jel, padló gázon max 3000-ig pörög fel.

Elküldve

Köszi a gyors választ Astra555!

kb. 2 hónapja cserélték a szivósort én is erre gyanakszom. Azt mondták hogy garis nem új szivósor volt kb. 30000km-ert mehetett, bár nem szeretem a használt cuccokat... ez volt az első és az utolsó. Belementem mert ismerős szervizes csinálta azt mondta bármi gond lesz vele vigyem vissza.Hétfőn vissza is viszem.Most jöttem vele haza az egyik haveromtól, ö az Opel Shillernél dolgozik csak a motor részét nem vágja :) lakatol... Hegynek felfelé 40-50km/h tudtam kisajtolni belőle... Amúgy a motor hangja rendben van, de ahogy ráadom a gyújtást már világít is a jobb sarokban a jis motor jel, padló gázon max 3000-ig pörög fel.

Én picit másként álltam hozzá a problémához: mikor decemberben leesett a pálca a szívósor szelepekről,kimértük a nyomás vesztést: 0,3 bar. ez a szelepek mellett jött ki. mi a szívósor levétele nélkül kirántottuk a 3 szelepet a helyéről( a negyediken van alulról a motor), 3 db aluminium dugóval ledugóztuk,és kész.egy angol oldalon találtam nyomaték-görbéket,amiből kiderül,hogy kb 50 ford/perccel eltolódik a nyomaték-maximum,ha le dugózzák,nem pedig cserélik,de nem befolyásolja meghatározóan a müködést.azóta semmi gond nincs vele,turbó-nyomás rendben. 230.000 van az autóban,vezérlés cserénél vesszük majd le a szívósort,akkor megcsinálom a 4.et is. szivósor:73000,szerelés: 30000,+ 2 nap. a dugózás 20perc,és kb 1000 ft....jah,és örök.:-)

Elküldve

Én picit másként álltam hozzá a problémához: mikor decemberben leesett a pálca a szívósor szelepekről,kimértük a nyomás vesztést: 0,3 bar. ez a szelepek mellett jött ki. mi a szívósor levétele nélkül kirántottuk a 3 szelepet a helyéről( a negyediken van alulról a motor), 3 db aluminium dugóval ledugóztuk,és kész.egy angol oldalon találtam nyomaték-görbéket,amiből kiderül,hogy kb 50 ford/perccel eltolódik a nyomaték-maximum,ha le dugózzák,nem pedig cserélik,de nem befolyásolja meghatározóan a müködést.azóta semmi gond nincs vele,turbó-nyomás rendben. 230.000 van az autóban,vezérlés cserénél vesszük majd le a szívósort,akkor megcsinálom a 4.et is. szivósor:73000,szerelés: 30000,+ 2 nap. a dugózás 20perc,és kb 1000 ft....jah,és örök.:-)

Erről a ledugózásról már hallottam, bár azt nem értem, hogyha nem kap levegőt, akkor elméletileg nem is megy. Pont ez a probléma, ha a pálca vezérlése beadja a kulcsot.... Vagy füstöl, mert nyitva maradt, vagy nem megy, mert zárva...

Elküldve

Erről a ledugózásról már hallottam, bár azt nem értem, hogyha nem kap levegőt, akkor elméletileg nem is megy. Pont ez a probléma, ha a pálca vezérlése beadja a kulcsot.... Vagy füstöl, mert nyitva maradt, vagy nem megy, mert zárva...

a szívósorban 8 nyílás van,hengerenként 2. az egyik normál,kerek,a másik egy ovális járat,amiben ez a pillangó szelep is van. ha a szelep nem működik,elegendő levegőt kap a kerek nyílásokon. amikor nyitnak a szelepek a kisebbik járatban,speciális örvényeket kelt,ami befolyásolja a hengerekbe áramló levegő paramétereit( nemtom,micsinál. én vegyész vagyok,de megpróbálták elmagyarázni..:-D ) .

tehát a szelepek nélkül is üzemel. plusz ha figyelembe vesszük,hogy hibalehetőség: uj motornál bizti aranyat ér. de egy használtnál többet nyer az ember,ha megvan a turbónyomás... ezt kiszámolták,levezették nekem,az írásjeleket meg a kötőszavakat sem értettem két mérnökember beszélgetéséből,de a dugózás mellett voksoltak..

Elküldve

Jah! és nem a járatot dugozzák le.csak a pillangó szelepek helyét,miután kikapták őket. igy mindkén járaton teljes átmérőben halad a levegő.

Elküldve

Jah! és nem a járatot dugozzák le.csak a pillangó szelepek helyét,miután kikapták őket. igy mindkén járaton teljes átmérőben halad a levegő.

Értem. Köszi, ennyivel is okosabbak lettünk.

De nekem még mindig nem érthető, hogy amikor ledugózzák, meg amikor zárva marad mi a különbség. Mert egyik esetben működik, a másikban nem.... :icon1:

Elküldve

Értem. Köszi, ennyivel is okosabbak lettünk.

De nekem még mindig nem érthető, hogy amikor ledugózzák, meg amikor zárva marad mi a különbség. Mert egyik esetben működik, a másikban nem.... :icon1:

A szelep tengelyének a helyét dugózzák le,szelep nem lesz benne.a járat teljesen üres lesz,a tengely keresztben van benne,de a motortérre nyílik.ezt szüntetik meg dugóval. a képen érthetőbb..

Elküldve

Jah! és nem a járatot dugozzák le.csak a pillangó szelepek helyét,miután kikapták őket. igy mindkén járaton teljes átmérőben halad a levegő.

Szia(sztok)!

Hol lehet ezt megcsináltatni?

nekem is haldoklik (vagy már meg is tette) a szívósor...

ezzel lehetne egy kis időt nyerni.

Köszönöm!

Elküldve

Szia(sztok)!

Hol lehet ezt megcsináltatni?

nekem is haldoklik (vagy már meg is tette) a szívósor...

ezzel lehetne egy kis időt nyerni.

Köszönöm!

Egy ügyes szerelő leszedi a rail-csövet,a pálcát. utána mezei fogóval felfelé kirántja a 3 szelepet.gumi ágyban van,nem ördöngős dolog. esztergályos csinál 3 db dugót, átmérőt nem tudom fejből,de egyszerü megmérni... csapágyragasztóval meg bele van ragasztva,osztjóvan. alapos átalakitáshoz le kell venni a szívósort,,ami körülményes meló. a 4.,amihez nem nyúlsz,azon van a motor,az mindenképpen működik...

de nem én találtam fel..: http://www.ebay.com/itm/De-flap-Kit-Vauxhall-Z19DTH-1-9-CDTi-150bhp-Diesel-Inlet-Manifold-Saab-Alfa-etc-/351058579451?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item51bcb8cffb&vxp=mtr

  • Like 1
Elküldve

Köszi! Ez hasznos volt. Ma muszáj volt autóval mennem dolgozni és meglepő de a jobb alsó sarokból eltünt a motorikon csak a szervizes villog, de már repeszt az autó. :) nem is értem?...

Egy ügyes szerelő leszedi a rail-csövet,a pálcát. utána mezei fogóval felfelé kirántja a 3 szelepet.gumi ágyban van,nem ördöngős dolog. esztergályos csinál 3 db dugót, átmérőt nem tudom fejből,de egyszerü megmérni... csapágyragasztóval meg bele van ragasztva,osztjóvan. alapos átalakitáshoz le kell venni a szívósort,,ami körülményes meló. a 4.,amihez nem nyúlsz,azon van a motor,az mindenképpen működik...

de nem én találtam fel..: http://www.ebay.com/itm/De-flap-Kit-Vauxhall-Z19DTH-1-9-CDTi-150bhp-Diesel-Inlet-Manifold-Saab-Alfa-etc-/351058579451?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item51bcb8cffb&vxp=mtr

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne ,hogy menyi ideig megy az üzemanyag szivattyú ami felnyomja rendszert a magasnyomású szivattyúig??

Mert nekem még akkor is dolgozik mikor lámpák elalszanak és rá pár másodpercre kapcsol ki (Hallani mikor kikapcsol mert relé """elejt"")

motorja 1,9 cdti 88kw.

Hidegen nehezen indul(5 mp tekeri indító) ha nem várom meg azt kb 20 másodpercet még nem áll meg szivattyú, melegen nem számít neki egyszerre indul.

Segítséget előre köszönöm!!!!!

Módosítva : talaberferenc
Elküldve

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne ,hogy menyi ideig megy az üzemanyag szivattyú ami felnyomja rendszert a magasnyomású szivattyúig??

Mert nekem még akkor is dolgozik mikor lámpák elalszanak és rá pár másodpercre kapcsol ki (Hallani mikor kikapcsol mert relé """elejt"")

Segítséget előre köszönöm!!!!!

Milyen motor? Biztos nem a fojtószelepet hallod?

Elküldve (edited)

Milyen motor? Biztos nem a fojtószelepet hallod?

1,9 cdti 88Kw motor... Fojtószelep nem megy ennyi ideig kb 20 mp gyújtástól számolva

Módosítva : talaberferenc
Elküldve

1,9 cdti 88Kw motor... Fojtószelep nem megy ennyi ideig kb 10-mp hallani...

Kb.: kétszer annyi ideig megy, mint ameddig a lámpák világítanak, olyan 8-10 másodperc lehet (nekem is ilyen motorom van).

Elküldve

Kb.: kétszer annyi ideig megy, mint ameddig a lámpák világítanak, olyan 8-10 másodperc lehet (nekem is ilyen motorom van).

Nekem gyújtásráadástól számítva 4 mp míg elalszanak lámpák szivattyú 14 mp megy míg meg áll. nem sok kicsit ??

Hidegen nem várom meg akkor nehezen indul nagyon... melegen lámpa elalszik és lehet indítani.

Elküldve

Nekem gyújtásráadástól számítva 4 mp míg elalszanak lámpák szivattyú 14 mp megy míg meg áll. nem sok kicsit ??

Hidegen nem várom meg akkor nehezen indul nagyon... melegen lámpa elalszik és lehet indítani.

Legközelebb, ha nem felejtem el, akkor lemérem mennyi ideig működik. Én általában a lámpák elalvásáig várok, és utána indítok, de ha azt sem várom meg akkor is 1 másodpercen belül beindul a motor, függetlenül a hőmérsékletétől.

Elküldve

Sziasztok!

Újoncként azt szeretném kérdezni, hogy esetleg a forumozók között valaki találkozott-e már olyan jelenséggel, mint én.

A jelenség a következő 5-6. fokozatban van kb 1750-2100-as fordulat között közepes gyorsításnál remeg a motor mintha rossz lenne az út apró hullámos(ha finoman vagy nagy gázzal történik a gyorsítás akkor nem jeletkezik a remegés)

Válaszotokat előre is megköszönöm. Az autó 2006-os astra h 1,3 cdti 90 lovas, 130000km van benne.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok.Március 15.-én vettem egy 4 éves Opel astra h caravant...3 hét eltellte után a műszerfalon kivilágitott egy kis ikon...kis autó szerelőkulccsal...azóta volt olajcsere,vezérszijcsere,vezérlőmű beállitás,mindenféle filtercsere,klimatisztitás..startolással van gondunk..néha egyre ugrik máskor viszont 4-5 ször is ujra kell startolni..szerelőkön kifogott ez a hiba..kis ikon azóta is világit...1,9 cdti-motor..volt vkinek ilyen gondja?megköszönném a tanácsokat..

Elküldve

Sziasztok.Március 15.-én vettem egy 4 éves Opel astra h caravant...3 hét eltellte után a műszerfalon kivilágitott egy kis ikon...kis autó szerelőkulccsal...azóta volt olajcsere,vezérszijcsere,vezérlőmű beállitás,mindenféle filtercsere,klimatisztitás..startolással van gondunk..néha egyre ugrik máskor viszont 4-5 ször is ujra kell startolni..szerelőkön kifogott ez a hiba..kis ikon azóta is világit...1,9 cdti-motor..volt vkinek ilyen gondja?megköszönném a tanácsokat..

Szia! Hibakód?

Fék+gázpedál lenyom, gyújtás ráad. Napi számlálónál kiír majd egy hatjegyű számot. Hátha okosabbak leszünk.

  • Like 1
Elküldve

Szia! Hibakód?

Fék+gázpedál lenyom, gyújtás ráad. Napi számlálónál kiír majd egy hatjegyű számot. Hátha okosabbak leszünk.

Köszi szépen a tanácsot.megnézzük és még jelentkezek.Már igy is segitettél.

Elküldve

Szia,

Én Z16XEP-nél vagyok hasonló problémán, de fix fordulatszámon, hogy inog. :/

zsambek`

Sziasztok!

Újoncként azt szeretném kérdezni, hogy esetleg a forumozók között valaki találkozott-e már olyan jelenséggel, mint én.

A jelenség a következő 5-6. fokozatban van kb 1750-2100-as fordulat között közepes gyorsításnál remeg a motor mintha rossz lenne az út apró hullámos(ha finoman vagy nagy gázzal történik a gyorsítás akkor nem jeletkezik a remegés)

Válaszotokat előre is megköszönöm. Az autó 2006-os astra h 1,3 cdti 90 lovas, 130000km van benne.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.