Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)

Üdv.

Segítségetetket szeretném kérni,mert a hiba jelenségemmel az itteni Opel szervíz még nem találkozott és hibakód sincsen olvasás után

Nézze meg mindenki ezt a videót:

http://www.youtube.com/watch?v=zJ0yGL509GM&feature=youtu.be

Menet közben egyik pillanatról a másikra a motorháztető alól kipofogó füst ömlik......

Nem mindíg van,de 2-3 naponta előjön,a motor ilyenkor csörög szépen és a kipofogóból is jobban jön a füst

Hosszú utakon járok,tehát a részecskeszűrés megvan mindíg.

Valakinek valami ütlete,hogy honnan jön a motortérből a füst???

és miért???

Módosítva : elroner
Elküldve

Én is felvetek egy témát! :)

Valaki találkozott már olyannal, hogy szinte egyik napról a másikra hideg motornál hangosan csattog, kerepel a motor gázadásra, gázelvételkor azonnal abbahagyja és ha bemelegedett a motor, akkor megszűnik a jelenség?

Semmi más tünet nincs, nincs hibakód. nincs teljesítménycsökkenés, csak az idegesítő csattogás, kattogás, kerregés ami bemelegedve elhalkul...

Elküldve

Én is felvetek egy témát! :)

Valaki találkozott már olyannal, hogy szinte egyik napról a másikra hideg motornál hangosan csattog, kerepel a motor gázadásra, gázelvételkor azonnal abbahagyja és ha bemelegedett a motor, akkor megszűnik a jelenség?

Semmi más tünet nincs, nincs hibakód. nincs teljesítménycsökkenés, csak az idegesítő csattogás, kattogás, kerregés ami bemelegedve elhalkul...

Nekem is ilyen, borzalom hallgatni. Nálam kb olyan, mintha szelepcsörgés lenne.

  • Like 1
Elküldve

Nekem is ilyen, borzalom hallgatni. Nálam kb olyan, mintha szelepcsörgés lenne.

Igen, nekem is, de eddig nem volt ilyen. És nagyon hirtelen lett ilyen. Egyedül abban reménykedem, hogy legutóbb másik kúton tankoltam és az üzemanyag minőségétől van.

Egyébként az alapjárat szép, ha nyomkodok neki egy kis gázt szintén semmi gond, de menet közben borzasztó, főleg ilyen 1500-2200-as fordulatszám tartományban.

Elküldve (edited)

Üdv.

Segítségetetket szeretném kérni,mert a hiba jelenségemmel az itteni Opel szervíz még nem találkozott és hibakód sincsen olvasás után

Nézze meg mindenki ezt a videót:

http://www.youtube.com/watch?v=zJ0yGL509GM&feature=youtu.be

Menet közben egyik pillanatról a másikra a motorháztető alól kipofogó füst ömlik......

Nem mindíg van,de 2-3 naponta előjön,a motor ilyenkor csörög szépen és a kipofogóból is jobban jön a füst. Hosszú utakon járok,tehát a részecskeszűrés megvan mindíg. Valakinek valami ütlete,hogy honnan jön a motortérből a füst??? és miért???

Szia!

Azt kellene tisztázni, hogy szagra milyen a füst. Égett olaj, vagy kipufogógáz.

Esetleg?:

Módosítva : Astra555
Elküldve

Én is felvetek egy témát! :)

Valaki találkozott már olyannal, hogy szinte egyik napról a másikra hideg motornál hangosan csattog, kerepel a motor gázadásra, gázelvételkor azonnal abbahagyja és ha bemelegedett a motor, akkor megszűnik a jelenség?

Semmi más tünet nincs, nincs hibakód. nincs teljesítménycsökkenés, csak az idegesítő csattogás, kattogás, kerregés ami bemelegedve elhalkul...

Az enyém is hasonló tüneteket produkál kb. 1 hónapja.

Kerepel, kattog, csattog utána bemelegszik és eltűnik.

Csak reggeli első indításnál csinálja...ja és az enyém benzines :)

Elküldve

Szia!

Azt kellene tisztázni, hogy szagra milyen a füst. Égett olaj, vagy kipufogógáz.

Esetleg?:

Üdv.

Írtam az első hozzászólásomba,hogy kipufogófüst és szemmel láthatóan nem a szívósor felől jön,hanem elölről teljesen....valakinek valami ötlete???

Elküldve

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni! Nekem 1,9 CDTI 120 Le motorom van. Az EGR szelepet akarom levenni és kitakarítani. Ha vki csinált már ilyet az ossza meg velem h mire kell jobban oda figyelni. A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.

Elküldve (edited)

Normális az ha lepadlózom a gázpedált, akár csak néhány másodpercre, akkor látok az autó mögött mémi szürkés-feketés "ködöt"? :unsure:

(A fogyasztásom teljesen normális. Tegnap Bp.-Pécs pályán 5,7l/100km lett. És folyamatosan 130-cal haladva nincs füst, emelkedőn se, csak ha hirtelen nagy gázt adok. Nem olyan durva a helyzet, de bizony látok valamit olyankor a tükörben. Ja és gyárilag nincs DPF-em.)

Módosítva : Cserenkov
Elküldve

Normális az ha lepadlózom a gázpedált, akár csak néhány másodpercre, akkor látok az autó mögött mémi szürkés-feketés "ködöt"? :unsure:

(A fogyasztásom teljesen normális. Tegnap Bp.-Pécs pályán 5,7l/100km lett. És folyamatosan 130-cal haladva nincs füst, emelkedőn se, csak ha hirtelen nagy gázt adok. Nem olyan durva a helyzet, de bizony látok valamit olyankor a tükörben. Ja és gyárilag nincs DPF-em.)

Szerintem nincs gond, nekem is csinálja. Valószínűleg azért, mert hirtelen gázadáskor nem éget el annyi gázolajat tökéletesen, és így lesz belőle egy kis korom.

Szerintem.... :-)

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok :) érdeklődnek hogy nekem volt egy turbó cserèm mert el szàlt es azóta van olyan hog ki jön a muszerfalon az autó+kulcs és akkor olyan mintha nem lenne erő az autóba, és nem gyorsul...

Ez mitől lehet ? :) ebbe kérek tőletek segítséget :) előre is köszike :)

Elküldve

Szerintem nincs gond, nekem is csinálja. Valószínűleg azért, mert hirtelen gázadáskor nem éget el annyi gázolajat tökéletesen, és így lesz belőle egy kis korom.

Szerintem.... :-)

Köszi, remélem hogy tényleg normális. Nem újkeletű a dolog, mindig ilyen volt. De kicsit azért zavar hogy nyomja ezt a kormot...

Elküldve

Köszi, remélem hogy tényleg normális. Nem újkeletű a dolog, mindig ilyen volt. De kicsit azért zavar hogy nyomja ezt a kormot...

"Persze ez mit sem segít, ha a hengerben nincs elég levegő, amit dízeleknél szinte kizárólag a turbószállít. Már amikor szállítja. A gázra lépést követő első 1-2 (...3) másodpercben például nem nagyon. Ez azonban az úton előttünk keresztben érkező betonkeverőt vagy dolomittal rakott Kamazt nem nagyon hatja meg. A vezető tapossa a gázt, a vezérlőegység pedig kétségbeesetten sprickolja a hengerekbe a gázolajat annak biztos tudatában, hogy a bejutott mennyiség egy része oxigén híján úgysem ég majd el, hanem fekete füstfelhő formájában távozik a kipufogócsövön."

http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskeszu/

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok :) érdeklődnek hogy nekem volt egy turbó cserèm mert el szàlt es azóta van olyan hog ki jön a muszerfalon az autó+kulcs és akkor olyan mintha nem lenne erő az autóba, és nem gyorsul...

Ez mitől lehet ? :) ebbe kérek tőletek segítséget :) előre is köszike :)

Szia!

Elsőként hibakód olvasás kellene.

Fék+gázpedál lenyom egyszerre, gyújtás ráad, majd a km óra számlálójára kiír egy hatjegyű számot, azt oszd meg velünk. Az alapján talán el lehet indulni.

  • Like 1
Elküldve (edited)

"Persze ez mit sem segít, ha a hengerben nincs elég levegő, amit dízeleknél szinte kizárólag a turbószállít. Már amikor szállítja. A gázra lépést követő első 1-2 (...3) másodpercben például nem nagyon. Ez azonban az úton előttünk keresztben érkező betonkeverőt vagy dolomittal rakott Kamazt nem nagyon hatja meg. A vezető tapossa a gázt, a vezérlőegység pedig kétségbeesetten sprickolja a hengerekbe a gázolajat annak biztos tudatában, hogy a bejutott mennyiség egy része oxigén híján úgysem ég majd el, hanem fekete füstfelhő formájában távozik a kipufogócsövön."

http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskeszu/

Az világos, hogy az üzemanyag előbb van jelen, mint ahogy a turbó fel tudna pörögni. Annak idő kell. Csak más, újabb dízel autóknál nem nagyon szoktam füstöt látni.

Igaz, én néha szeretek jobban odalépni neki és érezni a nyomatékot. Ha spórolósan, odafigyelve gyorsítok ki, akkor nincs füst egyáltalán. Na meg a mögöttem jövő nem tudom igazán, hogy mit vesz észre ebből. Lehet hogy fel sem tűnik neki ez a kis ködölés, csak nekem a tükörben mert pontosan tudom, hogy mikor mit kell figyelni.

Közben találtam egy videót pont H Astráról. Azért ennyire nem durva a helyzet. Ha alapjáratról hiretelen lepadlózom akkor kb olyan mennyiségű füst jelentkezik mint ami a videón 0:08-0:10 környékén látható:

Módosítva : Cserenkov
Elküldve

Ezt a hiba kódot irja ki :) Ecn 190175

Szia!

Elsőként hibakód olvasás kellene.

Fék+gázpedál lenyom egyszerre, gyújtás ráad, majd a km óra számlálójára kiír egy hatjegyű számot, azt oszd meg velünk. Az alapján talán el lehet indulni.

  • Like 1
Elküldve

Ezt a hiba kódot irja ki :) Ecn 190175

Szia!

Elsőként hibakód olvasás kellene.

Fék+gázpedál lenyom egyszerre, gyújtás ráad, majd a km óra számlálójára kiír egy hatjegyű számot, azt oszd meg velünk. Az alapján talán el lehet indulni.

  • Like 1
Elküldve

Ha tudod és valamennyire értesz hozzá a részecske szűrőt Te is kitudod venni. Egy szerelő akna kell.. leveszed a kipufogó dobot hátulról, aztán középen találod a részecskeszűrőt azt elől 3 db csavar fogja és így kitudod húzni az egészet a kocsi alól, annyi h a részecskeszűrőbe megy egy érzékelő azt ki kell tekerni belőle meg egy csövet kell lehúzni. Aztán jön h fogsz egy flexet szépen szétnyitod a dobot, amit találsz a dobban kiüríted, én szimplán ki ütögettem belőle kalapáccsal, aztán vmi hegesztő ismerőssel a szétvágott dobot szépen vissza varratod. Utána fel kell keresned egy emberkét aki leprogramozza neked, ha esetleg budapesti vagy erre tudok neked számot adni h kihez viheted. Ha jól emlékszem ez 60ezerbe kerül, az a baj h nem tudom pontosan mennyi, mert én egybe chippeltettem meg részecskeszűrőt leprogramoztattam és összesen fizettem 100ezret.

Elküldve

Értem értem :) Köszönöm a segítséget :) hát akkor majd valakit meg kerek hogy csinalja meg és akkor jó lesz legalább :) de ha ezt csak tisztitgatom akkor mindig vissza fog jönni ? :)

Elküldve

Igazán nincs mit, örülök h segíthettem..:)
A tisztítás csak ideiglenes dolog.. Ha városban rövid szakaszokon jársz vele akkor ez mindig vissza fog jönni.. Ezt a mesterek szakszervizben is megmondták.. Legtöbb embernél ezért megy tönkre mert nem tud regenerálni nem tudja kiégetni a kormot a szűrőből..(nálam is ez volt a baj). Szóval ha hosszútávon tervezel az autóddal megéri így megcsináltatni, mint h egy új részecskeszűrőt venni 400 ezerért.

Elküldve

Ezt a hiba kódot irja ki :) Ecn 190175

Szia!

Milyen motor van az autódban? Szokott regenerálni a részecskeszűrőd? Mert, ha nem, akkor itt lehet a probléma.

Lehetőségek:

-regenerálás (átmosás)

-eltávolítás

-csere

Ha a kivétel mellett döntesz, csak ki kell vágni a részecskeszűrőt, majd a helyére betenni egy csövet. Bármelyik kipufogós megcsinálja, műszaki vizsgán sem lesz vele gond.

Ezt a leprogramozást 60 ezerért kissé parasztvakításnak tartom. Nekem is kivette belőle az előző tulaj a szűrőt. Ősztől tavaszig minden oké, majd amikor jön a melegebb idő, néha-néha bedobja a hibakódot, meg a szervizikont. Ennek ellenére semmi változás, ugyanolyan a fogyasztás, ugyanúgy megy, semmi gond vele. Korábban hallottam olyat is, hogy vannak motorvezérlők, amik esetében nem lehet leprogramozni ezt a funkciót. Érdemes utánajárni előtte.

Ha marad a részecskeszűrő, akkor meg kell nézni, hogy lehet e kezdeni vele valamit. Meg kell próbálni a regenerálást. Nem szükséges ehhez autópályán közlekedned, szervizben meg tudják csinálni, álló helyzetben is. Ha így nem megy, akkor létezik egy speciális folyadék, amivel átmossák, de ez sem olcsó. Azt azért tudni kell a részecskeszűrőről, hogy a regenerálást igényli és a rendszer dönti el, mikor kezdi el (telítettségtől függően, ami meg a használatól függ). Tehát ne hidd, hogy pl. egyszer végbe ment a folyamat és majd hónapokig nem jön elő.

Viszont a csere is húzós tud lenni, bár nem kötelező a gyárit venni, de így is valószínű hogy 100 ezer alatt nem úszod meg.

A választás a tiéd, Te tudod mennyi pénz van a zsebedben, mennyit akarsz az autóra költeni.

Elküldve

Heloka 1.9 cdti 105Le hat azt mikor tudom eszre venni hogy a regeneralas beindul e ? :) hat most 2 honapig teljessen tökéletes volt és megint elő jött újra. Eleg gaz ugy kozlekedni vele hogy elozni apszolut nem tudok....

Az eltávolítás a leg egyszerűbb es leg gyorsabb mód ? :) és gondolom akkor ez a leg olcsobb is nem ? :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.