Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Üdv.

Segítségetetket szeretném kérni,mert a hiba jelenségemmel az itteni Opel szervíz még nem találkozott és hibakód sincsen olvasás után

Nézze meg mindenki ezt a videót:

http://www.youtube.com/watch?v=zJ0yGL509GM&feature=youtu.be

Menet közben egyik pillanatról a másikra a motorháztető alól kipofogó füst ömlik......

Nem mindíg van,de 2-3 naponta előjön,a motor ilyenkor csörög szépen és a kipofogóból is jobban jön a füst

Hosszú utakon járok,tehát a részecskeszűrés megvan mindíg.

Valakinek valami ütlete,hogy honnan jön a motortérből a füst???

és miért???

Módosítva : elroner
Link to comment
Megosztás:

Én is felvetek egy témát! :)

Valaki találkozott már olyannal, hogy szinte egyik napról a másikra hideg motornál hangosan csattog, kerepel a motor gázadásra, gázelvételkor azonnal abbahagyja és ha bemelegedett a motor, akkor megszűnik a jelenség?

Semmi más tünet nincs, nincs hibakód. nincs teljesítménycsökkenés, csak az idegesítő csattogás, kattogás, kerregés ami bemelegedve elhalkul...

Link to comment
Megosztás:

Én is felvetek egy témát! :)

Valaki találkozott már olyannal, hogy szinte egyik napról a másikra hideg motornál hangosan csattog, kerepel a motor gázadásra, gázelvételkor azonnal abbahagyja és ha bemelegedett a motor, akkor megszűnik a jelenség?

Semmi más tünet nincs, nincs hibakód. nincs teljesítménycsökkenés, csak az idegesítő csattogás, kattogás, kerregés ami bemelegedve elhalkul...

Nekem is ilyen, borzalom hallgatni. Nálam kb olyan, mintha szelepcsörgés lenne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen, borzalom hallgatni. Nálam kb olyan, mintha szelepcsörgés lenne.

Igen, nekem is, de eddig nem volt ilyen. És nagyon hirtelen lett ilyen. Egyedül abban reménykedem, hogy legutóbb másik kúton tankoltam és az üzemanyag minőségétől van.

Egyébként az alapjárat szép, ha nyomkodok neki egy kis gázt szintén semmi gond, de menet közben borzasztó, főleg ilyen 1500-2200-as fordulatszám tartományban.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Segítségetetket szeretném kérni,mert a hiba jelenségemmel az itteni Opel szervíz még nem találkozott és hibakód sincsen olvasás után

Nézze meg mindenki ezt a videót:

http://www.youtube.com/watch?v=zJ0yGL509GM&feature=youtu.be

Menet közben egyik pillanatról a másikra a motorháztető alól kipofogó füst ömlik......

Nem mindíg van,de 2-3 naponta előjön,a motor ilyenkor csörög szépen és a kipofogóból is jobban jön a füst. Hosszú utakon járok,tehát a részecskeszűrés megvan mindíg. Valakinek valami ütlete,hogy honnan jön a motortérből a füst??? és miért???

Szia!

Azt kellene tisztázni, hogy szagra milyen a füst. Égett olaj, vagy kipufogógáz.

Esetleg?:

Módosítva : Astra555
Link to comment
Megosztás:

Én is felvetek egy témát! :)

Valaki találkozott már olyannal, hogy szinte egyik napról a másikra hideg motornál hangosan csattog, kerepel a motor gázadásra, gázelvételkor azonnal abbahagyja és ha bemelegedett a motor, akkor megszűnik a jelenség?

Semmi más tünet nincs, nincs hibakód. nincs teljesítménycsökkenés, csak az idegesítő csattogás, kattogás, kerregés ami bemelegedve elhalkul...

Az enyém is hasonló tüneteket produkál kb. 1 hónapja.

Kerepel, kattog, csattog utána bemelegszik és eltűnik.

Csak reggeli első indításnál csinálja...ja és az enyém benzines :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Azt kellene tisztázni, hogy szagra milyen a füst. Égett olaj, vagy kipufogógáz.

Esetleg?:

Üdv.

Írtam az első hozzászólásomba,hogy kipufogófüst és szemmel láthatóan nem a szívósor felől jön,hanem elölről teljesen....valakinek valami ötlete???

Link to comment
Megosztás:

Normális az ha lepadlózom a gázpedált, akár csak néhány másodpercre, akkor látok az autó mögött mémi szürkés-feketés "ködöt"? :unsure:

(A fogyasztásom teljesen normális. Tegnap Bp.-Pécs pályán 5,7l/100km lett. És folyamatosan 130-cal haladva nincs füst, emelkedőn se, csak ha hirtelen nagy gázt adok. Nem olyan durva a helyzet, de bizony látok valamit olyankor a tükörben. Ja és gyárilag nincs DPF-em.)

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Normális az ha lepadlózom a gázpedált, akár csak néhány másodpercre, akkor látok az autó mögött mémi szürkés-feketés "ködöt"? :unsure:

(A fogyasztásom teljesen normális. Tegnap Bp.-Pécs pályán 5,7l/100km lett. És folyamatosan 130-cal haladva nincs füst, emelkedőn se, csak ha hirtelen nagy gázt adok. Nem olyan durva a helyzet, de bizony látok valamit olyankor a tükörben. Ja és gyárilag nincs DPF-em.)

Szerintem nincs gond, nekem is csinálja. Valószínűleg azért, mert hirtelen gázadáskor nem éget el annyi gázolajat tökéletesen, és így lesz belőle egy kis korom.

Szerintem.... :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem nincs gond, nekem is csinálja. Valószínűleg azért, mert hirtelen gázadáskor nem éget el annyi gázolajat tökéletesen, és így lesz belőle egy kis korom.

Szerintem.... :-)

Köszi, remélem hogy tényleg normális. Nem újkeletű a dolog, mindig ilyen volt. De kicsit azért zavar hogy nyomja ezt a kormot...

Link to comment
Megosztás:

Köszi, remélem hogy tényleg normális. Nem újkeletű a dolog, mindig ilyen volt. De kicsit azért zavar hogy nyomja ezt a kormot...

"Persze ez mit sem segít, ha a hengerben nincs elég levegő, amit dízeleknél szinte kizárólag a turbószállít. Már amikor szállítja. A gázra lépést követő első 1-2 (...3) másodpercben például nem nagyon. Ez azonban az úton előttünk keresztben érkező betonkeverőt vagy dolomittal rakott Kamazt nem nagyon hatja meg. A vezető tapossa a gázt, a vezérlőegység pedig kétségbeesetten sprickolja a hengerekbe a gázolajat annak biztos tudatában, hogy a bejutott mennyiség egy része oxigén híján úgysem ég majd el, hanem fekete füstfelhő formájában távozik a kipufogócsövön."

http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskeszu/

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok :) érdeklődnek hogy nekem volt egy turbó cserèm mert el szàlt es azóta van olyan hog ki jön a muszerfalon az autó+kulcs és akkor olyan mintha nem lenne erő az autóba, és nem gyorsul...

Ez mitől lehet ? :) ebbe kérek tőletek segítséget :) előre is köszike :)

Szia!

Elsőként hibakód olvasás kellene.

Fék+gázpedál lenyom egyszerre, gyújtás ráad, majd a km óra számlálójára kiír egy hatjegyű számot, azt oszd meg velünk. Az alapján talán el lehet indulni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

"Persze ez mit sem segít, ha a hengerben nincs elég levegő, amit dízeleknél szinte kizárólag a turbószállít. Már amikor szállítja. A gázra lépést követő első 1-2 (...3) másodpercben például nem nagyon. Ez azonban az úton előttünk keresztben érkező betonkeverőt vagy dolomittal rakott Kamazt nem nagyon hatja meg. A vezető tapossa a gázt, a vezérlőegység pedig kétségbeesetten sprickolja a hengerekbe a gázolajat annak biztos tudatában, hogy a bejutott mennyiség egy része oxigén híján úgysem ég majd el, hanem fekete füstfelhő formájában távozik a kipufogócsövön."

http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskeszu/

Az világos, hogy az üzemanyag előbb van jelen, mint ahogy a turbó fel tudna pörögni. Annak idő kell. Csak más, újabb dízel autóknál nem nagyon szoktam füstöt látni.

Igaz, én néha szeretek jobban odalépni neki és érezni a nyomatékot. Ha spórolósan, odafigyelve gyorsítok ki, akkor nincs füst egyáltalán. Na meg a mögöttem jövő nem tudom igazán, hogy mit vesz észre ebből. Lehet hogy fel sem tűnik neki ez a kis ködölés, csak nekem a tükörben mert pontosan tudom, hogy mikor mit kell figyelni.

Közben találtam egy videót pont H Astráról. Azért ennyire nem durva a helyzet. Ha alapjáratról hiretelen lepadlózom akkor kb olyan mennyiségű füst jelentkezik mint ami a videón 0:08-0:10 környékén látható:

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Ha tudod és valamennyire értesz hozzá a részecske szűrőt Te is kitudod venni. Egy szerelő akna kell.. leveszed a kipufogó dobot hátulról, aztán középen találod a részecskeszűrőt azt elől 3 db csavar fogja és így kitudod húzni az egészet a kocsi alól, annyi h a részecskeszűrőbe megy egy érzékelő azt ki kell tekerni belőle meg egy csövet kell lehúzni. Aztán jön h fogsz egy flexet szépen szétnyitod a dobot, amit találsz a dobban kiüríted, én szimplán ki ütögettem belőle kalapáccsal, aztán vmi hegesztő ismerőssel a szétvágott dobot szépen vissza varratod. Utána fel kell keresned egy emberkét aki leprogramozza neked, ha esetleg budapesti vagy erre tudok neked számot adni h kihez viheted. Ha jól emlékszem ez 60ezerbe kerül, az a baj h nem tudom pontosan mennyi, mert én egybe chippeltettem meg részecskeszűrőt leprogramoztattam és összesen fizettem 100ezret.

Link to comment
Megosztás:

Igazán nincs mit, örülök h segíthettem..:)
A tisztítás csak ideiglenes dolog.. Ha városban rövid szakaszokon jársz vele akkor ez mindig vissza fog jönni.. Ezt a mesterek szakszervizben is megmondták.. Legtöbb embernél ezért megy tönkre mert nem tud regenerálni nem tudja kiégetni a kormot a szűrőből..(nálam is ez volt a baj). Szóval ha hosszútávon tervezel az autóddal megéri így megcsináltatni, mint h egy új részecskeszűrőt venni 400 ezerért.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a hiba kódot irja ki :) Ecn 190175

Szia!

Milyen motor van az autódban? Szokott regenerálni a részecskeszűrőd? Mert, ha nem, akkor itt lehet a probléma.

Lehetőségek:

-regenerálás (átmosás)

-eltávolítás

-csere

Ha a kivétel mellett döntesz, csak ki kell vágni a részecskeszűrőt, majd a helyére betenni egy csövet. Bármelyik kipufogós megcsinálja, műszaki vizsgán sem lesz vele gond.

Ezt a leprogramozást 60 ezerért kissé parasztvakításnak tartom. Nekem is kivette belőle az előző tulaj a szűrőt. Ősztől tavaszig minden oké, majd amikor jön a melegebb idő, néha-néha bedobja a hibakódot, meg a szervizikont. Ennek ellenére semmi változás, ugyanolyan a fogyasztás, ugyanúgy megy, semmi gond vele. Korábban hallottam olyat is, hogy vannak motorvezérlők, amik esetében nem lehet leprogramozni ezt a funkciót. Érdemes utánajárni előtte.

Ha marad a részecskeszűrő, akkor meg kell nézni, hogy lehet e kezdeni vele valamit. Meg kell próbálni a regenerálást. Nem szükséges ehhez autópályán közlekedned, szervizben meg tudják csinálni, álló helyzetben is. Ha így nem megy, akkor létezik egy speciális folyadék, amivel átmossák, de ez sem olcsó. Azt azért tudni kell a részecskeszűrőről, hogy a regenerálást igényli és a rendszer dönti el, mikor kezdi el (telítettségtől függően, ami meg a használatól függ). Tehát ne hidd, hogy pl. egyszer végbe ment a folyamat és majd hónapokig nem jön elő.

Viszont a csere is húzós tud lenni, bár nem kötelező a gyárit venni, de így is valószínű hogy 100 ezer alatt nem úszod meg.

A választás a tiéd, Te tudod mennyi pénz van a zsebedben, mennyit akarsz az autóra költeni.

Link to comment
Megosztás:

Heloka 1.9 cdti 105Le hat azt mikor tudom eszre venni hogy a regeneralas beindul e ? :) hat most 2 honapig teljessen tökéletes volt és megint elő jött újra. Eleg gaz ugy kozlekedni vele hogy elozni apszolut nem tudok....

Az eltávolítás a leg egyszerűbb es leg gyorsabb mód ? :) és gondolom akkor ez a leg olcsobb is nem ? :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.