elroner Elküldve Március10, 2014 Megoszt Elküldve Március10, 2014 (edited) Üdv. Segítségetetket szeretném kérni,mert a hiba jelenségemmel az itteni Opel szervíz még nem találkozott és hibakód sincsen olvasás után Nézze meg mindenki ezt a videót: http://www.youtube.com/watch?v=zJ0yGL509GM&feature=youtu.be Menet közben egyik pillanatról a másikra a motorháztető alól kipofogó füst ömlik...... Nem mindíg van,de 2-3 naponta előjön,a motor ilyenkor csörög szépen és a kipofogóból is jobban jön a füst Hosszú utakon járok,tehát a részecskeszűrés megvan mindíg. Valakinek valami ütlete,hogy honnan jön a motortérből a füst??? és miért??? Módosítva Március10, 2014 : elroner Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március11, 2014 Megoszt Elküldve Március11, 2014 Én is felvetek egy témát! :) Valaki találkozott már olyannal, hogy szinte egyik napról a másikra hideg motornál hangosan csattog, kerepel a motor gázadásra, gázelvételkor azonnal abbahagyja és ha bemelegedett a motor, akkor megszűnik a jelenség? Semmi más tünet nincs, nincs hibakód. nincs teljesítménycsökkenés, csak az idegesítő csattogás, kattogás, kerregés ami bemelegedve elhalkul... Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Március11, 2014 Megoszt Elküldve Március11, 2014 Én is felvetek egy témát! :) Valaki találkozott már olyannal, hogy szinte egyik napról a másikra hideg motornál hangosan csattog, kerepel a motor gázadásra, gázelvételkor azonnal abbahagyja és ha bemelegedett a motor, akkor megszűnik a jelenség? Semmi más tünet nincs, nincs hibakód. nincs teljesítménycsökkenés, csak az idegesítő csattogás, kattogás, kerregés ami bemelegedve elhalkul... Nekem is ilyen, borzalom hallgatni. Nálam kb olyan, mintha szelepcsörgés lenne. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március11, 2014 Megoszt Elküldve Március11, 2014 Nekem is ilyen, borzalom hallgatni. Nálam kb olyan, mintha szelepcsörgés lenne. Igen, nekem is, de eddig nem volt ilyen. És nagyon hirtelen lett ilyen. Egyedül abban reménykedem, hogy legutóbb másik kúton tankoltam és az üzemanyag minőségétől van. Egyébként az alapjárat szép, ha nyomkodok neki egy kis gázt szintén semmi gond, de menet közben borzasztó, főleg ilyen 1500-2200-as fordulatszám tartományban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Március11, 2014 Megoszt Elküldve Március11, 2014 (edited) Üdv. Segítségetetket szeretném kérni,mert a hiba jelenségemmel az itteni Opel szervíz még nem találkozott és hibakód sincsen olvasás után Nézze meg mindenki ezt a videót: http://www.youtube.com/watch?v=zJ0yGL509GM&feature=youtu.be Menet közben egyik pillanatról a másikra a motorháztető alól kipofogó füst ömlik...... Nem mindíg van,de 2-3 naponta előjön,a motor ilyenkor csörög szépen és a kipofogóból is jobban jön a füst. Hosszú utakon járok,tehát a részecskeszűrés megvan mindíg. Valakinek valami ütlete,hogy honnan jön a motortérből a füst??? és miért??? Szia! Azt kellene tisztázni, hogy szagra milyen a füst. Égett olaj, vagy kipufogógáz. Esetleg?: Módosítva Március11, 2014 : Astra555 Link to comment Megosztás: More sharing options...
vans Elküldve Március11, 2014 Megoszt Elküldve Március11, 2014 Én is felvetek egy témát! :) Valaki találkozott már olyannal, hogy szinte egyik napról a másikra hideg motornál hangosan csattog, kerepel a motor gázadásra, gázelvételkor azonnal abbahagyja és ha bemelegedett a motor, akkor megszűnik a jelenség? Semmi más tünet nincs, nincs hibakód. nincs teljesítménycsökkenés, csak az idegesítő csattogás, kattogás, kerregés ami bemelegedve elhalkul... Az enyém is hasonló tüneteket produkál kb. 1 hónapja. Kerepel, kattog, csattog utána bemelegszik és eltűnik. Csak reggeli első indításnál csinálja...ja és az enyém benzines :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
elroner Elküldve Március11, 2014 Megoszt Elküldve Március11, 2014 Szia! Azt kellene tisztázni, hogy szagra milyen a füst. Égett olaj, vagy kipufogógáz. Esetleg?: Üdv. Írtam az első hozzászólásomba,hogy kipufogófüst és szemmel láthatóan nem a szívósor felől jön,hanem elölről teljesen....valakinek valami ötlete??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
talaberferenc Elküldve Március11, 2014 Megoszt Elküldve Március11, 2014 Sziasztok vki nem tudja megmondani, hogy Résolaj ellenőrzést hol csinálnak vas megyében??? Válaszokat előre köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Makker89 Elküldve Március12, 2014 Megoszt Elküldve Március12, 2014 Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni! Nekem 1,9 CDTI 120 Le motorom van. Az EGR szelepet akarom levenni és kitakarítani. Ha vki csinált már ilyet az ossza meg velem h mire kell jobban oda figyelni. A válaszokat előre is köszönöm! Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 (edited) Normális az ha lepadlózom a gázpedált, akár csak néhány másodpercre, akkor látok az autó mögött mémi szürkés-feketés "ködöt"? :unsure: (A fogyasztásom teljesen normális. Tegnap Bp.-Pécs pályán 5,7l/100km lett. És folyamatosan 130-cal haladva nincs füst, emelkedőn se, csak ha hirtelen nagy gázt adok. Nem olyan durva a helyzet, de bizony látok valamit olyankor a tükörben. Ja és gyárilag nincs DPF-em.) Módosítva Március14, 2014 : Cserenkov Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 Normális az ha lepadlózom a gázpedált, akár csak néhány másodpercre, akkor látok az autó mögött mémi szürkés-feketés "ködöt"? :unsure:(A fogyasztásom teljesen normális. Tegnap Bp.-Pécs pályán 5,7l/100km lett. És folyamatosan 130-cal haladva nincs füst, emelkedőn se, csak ha hirtelen nagy gázt adok. Nem olyan durva a helyzet, de bizony látok valamit olyankor a tükörben. Ja és gyárilag nincs DPF-em.)Szerintem nincs gond, nekem is csinálja. Valószínűleg azért, mert hirtelen gázadáskor nem éget el annyi gázolajat tökéletesen, és így lesz belőle egy kis korom.Szerintem.... :-) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mikloska23 Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 Sziasztok :) érdeklődnek hogy nekem volt egy turbó cserèm mert el szàlt es azóta van olyan hog ki jön a muszerfalon az autó+kulcs és akkor olyan mintha nem lenne erő az autóba, és nem gyorsul... Ez mitől lehet ? :) ebbe kérek tőletek segítséget :) előre is köszike :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 Szerintem nincs gond, nekem is csinálja. Valószínűleg azért, mert hirtelen gázadáskor nem éget el annyi gázolajat tökéletesen, és így lesz belőle egy kis korom. Szerintem.... :-) Köszi, remélem hogy tényleg normális. Nem újkeletű a dolog, mindig ilyen volt. De kicsit azért zavar hogy nyomja ezt a kormot... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Március15, 2014 Megoszt Elküldve Március15, 2014 Köszi, remélem hogy tényleg normális. Nem újkeletű a dolog, mindig ilyen volt. De kicsit azért zavar hogy nyomja ezt a kormot... "Persze ez mit sem segít, ha a hengerben nincs elég levegő, amit dízeleknél szinte kizárólag a turbószállít. Már amikor szállítja. A gázra lépést követő első 1-2 (...3) másodpercben például nem nagyon. Ez azonban az úton előttünk keresztben érkező betonkeverőt vagy dolomittal rakott Kamazt nem nagyon hatja meg. A vezető tapossa a gázt, a vezérlőegység pedig kétségbeesetten sprickolja a hengerekbe a gázolajat annak biztos tudatában, hogy a bejutott mennyiség egy része oxigén híján úgysem ég majd el, hanem fekete füstfelhő formájában távozik a kipufogócsövön." http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskeszu/ 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Március15, 2014 Megoszt Elküldve Március15, 2014 Sziasztok :) érdeklődnek hogy nekem volt egy turbó cserèm mert el szàlt es azóta van olyan hog ki jön a muszerfalon az autó+kulcs és akkor olyan mintha nem lenne erő az autóba, és nem gyorsul... Ez mitől lehet ? :) ebbe kérek tőletek segítséget :) előre is köszike :) Szia! Elsőként hibakód olvasás kellene. Fék+gázpedál lenyom egyszerre, gyújtás ráad, majd a km óra számlálójára kiír egy hatjegyű számot, azt oszd meg velünk. Az alapján talán el lehet indulni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Március15, 2014 Megoszt Elküldve Március15, 2014 (edited) "Persze ez mit sem segít, ha a hengerben nincs elég levegő, amit dízeleknél szinte kizárólag a turbószállít. Már amikor szállítja. A gázra lépést követő első 1-2 (...3) másodpercben például nem nagyon. Ez azonban az úton előttünk keresztben érkező betonkeverőt vagy dolomittal rakott Kamazt nem nagyon hatja meg. A vezető tapossa a gázt, a vezérlőegység pedig kétségbeesetten sprickolja a hengerekbe a gázolajat annak biztos tudatában, hogy a bejutott mennyiség egy része oxigén híján úgysem ég majd el, hanem fekete füstfelhő formájában távozik a kipufogócsövön." http://totalcar.hu/magazin/technika/reszecskeszu/ Az világos, hogy az üzemanyag előbb van jelen, mint ahogy a turbó fel tudna pörögni. Annak idő kell. Csak más, újabb dízel autóknál nem nagyon szoktam füstöt látni. Igaz, én néha szeretek jobban odalépni neki és érezni a nyomatékot. Ha spórolósan, odafigyelve gyorsítok ki, akkor nincs füst egyáltalán. Na meg a mögöttem jövő nem tudom igazán, hogy mit vesz észre ebből. Lehet hogy fel sem tűnik neki ez a kis ködölés, csak nekem a tükörben mert pontosan tudom, hogy mikor mit kell figyelni. Közben találtam egy videót pont H Astráról. Azért ennyire nem durva a helyzet. Ha alapjáratról hiretelen lepadlózom akkor kb olyan mennyiségű füst jelentkezik mint ami a videón 0:08-0:10 környékén látható: Módosítva Március15, 2014 : Cserenkov Link to comment Megosztás: More sharing options...
mikloska23 Elküldve Március15, 2014 Megoszt Elküldve Március15, 2014 Ezt a hiba kódot irja ki :) Ecn 190175 Szia! Elsőként hibakód olvasás kellene. Fék+gázpedál lenyom egyszerre, gyújtás ráad, majd a km óra számlálójára kiír egy hatjegyű számot, azt oszd meg velünk. Az alapján talán el lehet indulni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Makker89 Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Ezt a hiba kódot irja ki :) Ecn 190175 Szia! Elsőként hibakód olvasás kellene. Fék+gázpedál lenyom egyszerre, gyújtás ráad, majd a km óra számlálójára kiír egy hatjegyű számot, azt oszd meg velünk. Az alapján talán el lehet indulni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mikloska23 Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Helloka! Köszike az infót :) és mennyibe kerül ha ezt kivettem belolle ? Utanna nem lehet semmi gáz vele ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Makker89 Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Ha tudod és valamennyire értesz hozzá a részecske szűrőt Te is kitudod venni. Egy szerelő akna kell.. leveszed a kipufogó dobot hátulról, aztán középen találod a részecskeszűrőt azt elől 3 db csavar fogja és így kitudod húzni az egészet a kocsi alól, annyi h a részecskeszűrőbe megy egy érzékelő azt ki kell tekerni belőle meg egy csövet kell lehúzni. Aztán jön h fogsz egy flexet szépen szétnyitod a dobot, amit találsz a dobban kiüríted, én szimplán ki ütögettem belőle kalapáccsal, aztán vmi hegesztő ismerőssel a szétvágott dobot szépen vissza varratod. Utána fel kell keresned egy emberkét aki leprogramozza neked, ha esetleg budapesti vagy erre tudok neked számot adni h kihez viheted. Ha jól emlékszem ez 60ezerbe kerül, az a baj h nem tudom pontosan mennyi, mert én egybe chippeltettem meg részecskeszűrőt leprogramoztattam és összesen fizettem 100ezret. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mikloska23 Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Értem értem :) Köszönöm a segítséget :) hát akkor majd valakit meg kerek hogy csinalja meg és akkor jó lesz legalább :) de ha ezt csak tisztitgatom akkor mindig vissza fog jönni ? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Makker89 Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Igazán nincs mit, örülök h segíthettem..:) A tisztítás csak ideiglenes dolog.. Ha városban rövid szakaszokon jársz vele akkor ez mindig vissza fog jönni.. Ezt a mesterek szakszervizben is megmondták.. Legtöbb embernél ezért megy tönkre mert nem tud regenerálni nem tudja kiégetni a kormot a szűrőből..(nálam is ez volt a baj). Szóval ha hosszútávon tervezel az autóddal megéri így megcsináltatni, mint h egy új részecskeszűrőt venni 400 ezerért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mikloska23 Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Hát ebbe teljesen igazad van :) akkor ezt mindenképp meg csinaltatom :) Még egyszer is köszi a segítséget :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Ezt a hiba kódot irja ki :) Ecn 190175 Szia!Milyen motor van az autódban? Szokott regenerálni a részecskeszűrőd? Mert, ha nem, akkor itt lehet a probléma.Lehetőségek:-regenerálás (átmosás)-eltávolítás-csereHa a kivétel mellett döntesz, csak ki kell vágni a részecskeszűrőt, majd a helyére betenni egy csövet. Bármelyik kipufogós megcsinálja, műszaki vizsgán sem lesz vele gond.Ezt a leprogramozást 60 ezerért kissé parasztvakításnak tartom. Nekem is kivette belőle az előző tulaj a szűrőt. Ősztől tavaszig minden oké, majd amikor jön a melegebb idő, néha-néha bedobja a hibakódot, meg a szervizikont. Ennek ellenére semmi változás, ugyanolyan a fogyasztás, ugyanúgy megy, semmi gond vele. Korábban hallottam olyat is, hogy vannak motorvezérlők, amik esetében nem lehet leprogramozni ezt a funkciót. Érdemes utánajárni előtte.Ha marad a részecskeszűrő, akkor meg kell nézni, hogy lehet e kezdeni vele valamit. Meg kell próbálni a regenerálást. Nem szükséges ehhez autópályán közlekedned, szervizben meg tudják csinálni, álló helyzetben is. Ha így nem megy, akkor létezik egy speciális folyadék, amivel átmossák, de ez sem olcsó. Azt azért tudni kell a részecskeszűrőről, hogy a regenerálást igényli és a rendszer dönti el, mikor kezdi el (telítettségtől függően, ami meg a használatól függ). Tehát ne hidd, hogy pl. egyszer végbe ment a folyamat és majd hónapokig nem jön elő.Viszont a csere is húzós tud lenni, bár nem kötelező a gyárit venni, de így is valószínű hogy 100 ezer alatt nem úszod meg.A választás a tiéd, Te tudod mennyi pénz van a zsebedben, mennyit akarsz az autóra költeni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mikloska23 Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Heloka 1.9 cdti 105Le hat azt mikor tudom eszre venni hogy a regeneralas beindul e ? :) hat most 2 honapig teljessen tökéletes volt és megint elő jött újra. Eleg gaz ugy kozlekedni vele hogy elozni apszolut nem tudok.... Az eltávolítás a leg egyszerűbb es leg gyorsabb mód ? :) és gondolom akkor ez a leg olcsobb is nem ? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts