Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ki szerint lenne szükség külön BENZINES és külön DÍZEL motor topikra itt az Astra H-n belül?

Aki szerint jó lenne külön, az nyomjon EGY "KÖSZIT" a hozászolásomra.

Ha össze jön 15 darab, szétválasztom a fórumot legjobb tudásom szerint.

Köszi:)

  • Like 17
Elküldve

T Jómagam!

És az autotechnika.hu oldalról másolt cikk milyen kapcsolatban van a MANN FILTER HU 612/2 x termékével?

T mantec, kíváncsi voltam, létezik-e kétféle(másféle) ebből a típusból. Használtan vettem az autót, első cserekor, valamilyen szelepnek tűnő fém alkatrész volt a betéten(nem tudom milyen márka). A 612/2 x-en ilyen nincs, viszont ez való az autóhoz. Mivel laikus vagyok, megkérdeztem.

Elküldve

Ki szerint lenne szükség külön BENZINES és külön DÍZEL motor topikra itt az Astra H-n belül?

Aki szerint jó lenne külön, az nyomjon EGY "KÖSZIT" a hozászolásomra.

Ha össze jön 15 darab, szétválasztom a fórumot legjobb tudásom szerint.

Köszi:)

Látom lesz melóm:) Ok. A jövő héten szétválasztom a témát.

  • Like 2
Elküldve

Az első pár oldal (1-6) és 2013-2014 közötti hozzászólások (90-92 és 100-127) átnézve. Tekintve a rengeteg (több mint 2400) hozzászólásra, lassan haladok. Probálom átnézzni ,nem ígérem, hogy minden hozzászólást átrakok. Meg nyitom a fórumot. Ezt beírom a Benzinesbe is.

Elküldve

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne Hozzátok ,hogy 1,9cdti 88kw astra az első indításnál nehezen indul (ma 7 fok volt) 6-7 másodpercet tekeri és szaggatottan indul el és fehéres szürkés füst jön belőle, után na már bármikor bármennyi idő elteltével könnyen indul, kocsiba erő van terhelés alatt se füstöl menet közben, alapjárat stabil nem is fogyaszt sokat 6,1 átlagot ír városban......

Válaszokat előre is köszönöm!

üdv

Elküldve

Sziasztok,

2009-es 1.3 CDTI, 85 ekm. Jelenség: 10 fok környezeti hőm alatt 5-ben 1600-1800 rpm tartományban gyorsításkor erősen rángat, padlógázzal gyorsítva nem... Lehet ez EGR elpiszkolódástól? Az autó egyébként eddig problémamentes, könnyen indul mínuszokban is, nem kormol (3000-től igen).

Köszi,

Zsolt

Elküldve

Sziasztok,

2009-es 1.3 CDTI, 85 ekm. Jelenség: 10 fok környezeti hőm alatt 5-ben 1600-1800 rpm tartományban gyorsításkor erősen rángat, padlógázzal gyorsítva nem... Lehet ez EGR elpiszkolódástól? Az autó egyébként eddig problémamentes, könnyen indul mínuszokban is, nem kormol (3000-től igen).

Köszi,

Zsolt

Szia, Zsolt, ugyanez volt nekem: EGR-tisztítás + részecskeszűrő tisztítás segített az én esetemben, persze nem vagyok szaki, de ugyanezeket produkálta. Az 1.3 CDTI motorok szerintem mindegyike részecskeszűrővel szerelt, így a Tied is. Regenerálni szokott? (20 percre megugrik a fogyasztás, füstöl, büdös stb). Illik mindig végigvárni a regenerálást, ami persze mindig a legrosszabbkor jön, mikor már leállítaná az ember az autót.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne Hozzátok ,hogy 1,9cdti 88kw astra az első indításnál nehezen indul (ma 7 fok volt) 6-7 másodpercet tekeri és szaggatottan indul el és fehéres szürkés füst jön belőle, után na már bármikor bármennyi idő elteltével könnyen indul, kocsiba erő van terhelés alatt se füstöl menet közben, alapjárat stabil nem is fogyaszt sokat 6,1 átlagot ír városban......

Válaszokat előre is köszönöm!

üdv

Szia!

Igaz nekem G astrám van,csak 1.7 Diesel,az izzítás körül néznék szét (izzítógyertyák,izzítórelé).

Ez persze csak tipp a részemről,majd a fórum szakik megmondják a tutit.

Nem tudom H-nál ha kivillogtatod,ír-e hibakódot az izzítógyertya meghibásodásra?

Elküldve

Szia!

Igaz nekem G astrám van,csak 1.7 Diesel,az izzítás körül néznék szét (izzítógyertyák,izzítórelé).

Ez persze csak tipp a részemről,majd a fórum szakik megmondják a tutit.

Nem tudom H-nál ha kivillogtatod,ír-e hibakódot az izzítógyertya meghibásodásra?

A z17dth ad hibakódot, és indítás után jelzi, hogy gyertya hiba van. Az 1,3-1,9 motor is tudja szerintem. De az előfordulhat, hogy még nem szakadt, csak csökken a teljesítménye. Azt nem jelzi még a rendszer. Lehet mérni egy jó műszerrel, de igen kicsi 0,2-06 ohm között kell lenni az ellenállásnak.

Üdv!

Elküldve

Srácok!

Egy ideje azt figyeltem meg, hogy még nem teljesen meleg motornál közepes gyorsítás közben a turbó egyet jól hallhatóan fújni szokott (sípol, nyüsszög, nem tudom hogy fogalmazzak). Ha a motor már teljesen meleg, de csak óvatosan mentem (tehát a turbó alig ment), akkor is csinálja, de ha kicsit jobban hajtom (pl. hegyre fel, vagy pályán) akkor ez a fújás megszűnik. Úgy emlékszem korábban nem csinálta, vagy csak jóval ritkábban csinálta a kocsi. Valaki tapasztalt már hasonlót? Mi lehet ez, talán már a turbó fáradásának az előjele?

Elküldve

Srácok!

Egy ideje azt figyeltem meg, hogy még nem teljesen meleg motornál közepes gyorsítás közben a turbó egyet jól hallhatóan fújni szokott (sípol, nyüsszög, nem tudom hogy fogalmazzak). Ha a motor már teljesen meleg, de csak óvatosan mentem (tehát a turbó alig ment), akkor is csinálja, de ha kicsit jobban hajtom (pl. hegyre fel, vagy pályán) akkor ez a fújás megszűnik. Úgy emlékszem korábban nem csinálta, vagy csak jóval ritkábban csinálta a kocsi. Valaki tapasztalt már hasonlót? Mi lehet ez, talán már a turbó fáradásának az előjele?

Hideg motornál nálam is "fütyül" a turbó. Főleg akkor hallom, ha olyan 2000 körüli fordulatszámon megyek és elkezdem kicsit pumpálni a gázpedált. Határozottan hallható ahogy változik a turbóból jövő hang magassága.

De bemelegedve nem csinálja.

Elküldve

Srácok!

Egy ideje azt figyeltem meg, hogy még nem teljesen meleg motornál közepes gyorsítás közben a turbó egyet jól hallhatóan fújni szokott (sípol, nyüsszög, nem tudom hogy fogalmazzak). Ha a motor már teljesen meleg, de csak óvatosan mentem (tehát a turbó alig ment), akkor is csinálja, de ha kicsit jobban hajtom (pl. hegyre fel, vagy pályán) akkor ez a fújás megszűnik. Úgy emlékszem korábban nem csinálta, vagy csak jóval ritkábban csinálta a kocsi. Valaki tapasztalt már hasonlót? Mi lehet ez, talán már a turbó fáradásának az előjele?

Szia!

Esetleg ilyen hangja van?

Elküldve

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne Hozzátok ,hogy 1,9cdti 88kw astra az első indításnál nehezen indul (ma 7 fok volt) 6-7 másodpercet tekeri és szaggatottan indul el és fehéres szürkés füst jön belőle, után na már bármikor bármennyi idő elteltével könnyen indul, kocsiba erő van terhelés alatt se füstöl menet közben, alapjárat stabil nem is fogyaszt sokat 6,1 átlagot ír városban......( Izzítógyertya nem rég lett cserélve.)

Válaszokat előre is köszönöm!

üdv

Elküldve

Hideg motornál nálam is "fütyül" a turbó. Főleg akkor hallom, ha olyan 2000 körüli fordulatszámon megyek és elkezdem kicsit pumpálni a gázpedált. Határozottan hallható ahogy változik a turbóból jövő hang magassága.

De bemelegedve nem csinálja.

Te is akkor hallod, ha gyorsítás közben úgy 2000 körül kicsit visszaveszed a gázpedált? Nekem akkor fúj egy rövidet, de elég magas hangja van, inkább nyekkenésnek mondanám.

Szia!

Esetleg ilyen hangja van?

Nem, teljesen más a hangja. Rövid és csak egy magas hangú fújás, élesen, határozottan kezdődik magas hangon, 2000-res fordulatnál ahogy elveszem a gázt. Megpróbálom majd fevenni.

Ez kezdődő hibára utal szerintetek?

Elküldve

Te is akkor hallod, ha gyorsítás közben úgy 2000 körül kicsit visszaveszed a gázpedált? Nekem akkor fúj egy rövidet, de elég magas hangja van, inkább nyekkenésnek mondanám.

Nem, teljesen más a hangja. Rövid és csak egy magas hangú fújás, élesen, határozottan kezdődik magas hangon, 2000-res fordulatnál ahogy elveszem a gázt. Megpróbálom majd fevenni.

Ez kezdődő hibára utal szerintetek?

Nekem teljesen más.

2000 körül a legszembetűnőbb, akarom mondani fülbetűnőbb. De akár elveszem a gázt, akár rálépek, folyamatosan hallani, csak a hang magassága változik. Nem rövid fújás, folyamatos hang. De ha teljesen elveszem a gázt, akkor megszűnik.

Ami lehet akár normális is, hiszen a turbó sem egy fix fordulatszámon dolgozik. A fordulattal pedig változhat a hangja.

De azon sem lepődnék meg, ha lassan aktuális lenne egy turbófelújítás, hiszen elhagyta már a 200.000km-t a turbóm. De annak sincs olyan horror ára, mint ahogy ijesztgetik vele az embert. Múltkor néztem, gyári középrésszel egy százas körül megvan.

Olyat is hallottam már, főleg nyári csendes estéken lehúzott ablakkal, hogy ha nagy gázzal gyorsítok és hirtelen teljesen elveszem a gázt, pl váltáskor, akkor valóban fúj egy halk határozottat és rövidet.

Ez viszont szerintem teljesen rendben van, hiszen a maximális töltőnyomás, hirtelen leesik nullára. Aminek hangja van.

De valaki, aki jobban ért hozzá mint én, javítson ki ha tévedek!

Elküldve

Nekem teljesen más.

2000 körül a legszembetűnőbb, akarom mondani fülbetűnőbb. De akár elveszem a gázt, akár rálépek, folyamatosan hallani, csak a hang magassága változik. Nem rövid fújás, folyamatos hang. De ha teljesen elveszem a gázt, akkor megszűnik.

Ami lehet akár normális is, hiszen a turbó sem egy fix fordulatszámon dolgozik. A fordulattal pedig változhat a hangja.

De azon sem lepődnék meg, ha lassan aktuális lenne egy turbófelújítás, hiszen elhagyta már a 200.000km-t a turbóm. De annak sincs olyan horror ára, mint ahogy ijesztgetik vele az embert. Múltkor néztem, gyári középrésszel egy százas körül megvan.

Olyat is hallottam már, főleg nyári csendes estéken lehúzott ablakkal, hogy ha nagy gázzal gyorsítok és hirtelen teljesen elveszem a gázt, pl váltáskor, akkor valóban fúj egy halk határozottat és rövidet.

Ez viszont szerintem teljesen rendben van, hiszen a maximális töltőnyomás, hirtelen leesik nullára. Aminek hangja van.

De valaki, aki jobban ért hozzá mint én, javítson ki ha tévedek!

"Amikor sebességet váltasz, a turbo a tehetetlensége miatt a gázpedálról való lelépés után is még nagy sebességgel pörög tovább, és tuszkolja a levegőt a motorba. Ezzel az a baj, hogy a váltások között a pillangó szelep lezáródik, hiszen leléptél a gázpedálról. Így a turbo által töltött levegő "beszorul" és hirtelen megtorpantja a turbo tengelyét."

"A lefújó a fenti jelenséget küszöböli ki azzal, hogy a megfelelő időben a zárt, nyomás alatt lévő levegő rendszert kinyitja, és a turbó által feleslegesen előállított, nagynyomású levegőt elengedi. "

Részletesebben:

http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_main.php?doit=faq&id_faq=7

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.