Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok

Dieseles tulajoktól szeretnék kis segítséget, tippeket kérni a következő hiba miatt!!!

Az autó 2006, 1.7,100le. A problémám az hogy,olykor olykor nehezen indul a motor.Van hogy +6 fokban a reggeli órákban pöccre, de van hogy csak tekeri, és nagyon soká indítja be.Ez a gond nyáron is előfordult. Nem sokszor, csak néha bosszantó! Amúgy minden rendben van a géppel,nem füstöl nem kopog,jól húz van benne erő, a fogyasztás a sem rossz, vegyiben 5,6-5,7L. Tavasszal vásároltam, akkor a szervizében megnéztük,szaki mondta,jó minden,porlasztok rendben vannak és a nyomást is rendben felállítja nagynyomású szivattyú,az izzítás sem hiszem hogy ludas lehet,mivel hidegben van hogy pöccre megy.

Olvastam valahol ,hogy esetleg az indításgátló lehet a ludas.Szerintetek? Vagy az üzemanyag? Molnál tankolok,adalékot nem szoktam bele rakni.

Minden ötletet ,tanácsot szívesen meghallgatok!

Köszönöm :icon1:

Szia!

Amikor nehezen indul, akkor az előző indítás és az aktuális között mindig viszonylag sok idő telik el?

Arra tippelek, hogy esetleg leállítás után szépen leesik az üzemanyagnyomás...

Hibakódot nézhetnél az ismert módon, hátha utal valami rendellenességre.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Amikor nehezen indul, akkor az előző indítás és az aktuális között mindig viszonylag sok idő telik el?

Arra tippelek, hogy esetleg leállítás után szépen leesik az üzemanyagnyomás...

Hibakódot nézhetnél az ismert módon, hátha utal valami rendellenességre.

Nem mondanám,hogy sok idő telik el.Minap 5óra állás után indult nagyon nehezen,illetve azt sem szeretei ha rövid 1-2km után megállok, és azután szeretnék indulni.Van hogy akkor is csak teker,de ezek nem fixen előforduló jelenségek,van hogy hetek múltán jön csak elő.Van,hogy napokat áll és pöccre indul,szóval nem hiszem hogy a nyomást engedné el.. Egy rejtély :ninja:

Megnéztem a hibakódod: 50074 - Jármű sebesség jel tűrésen kívül, ill ABS kapcsolódik hozzá, - fórumból visszakeresve

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!kellene egy kis segítség!!
1.7 CDTI 125 Le motor.2009.06 !!!alapjárat ingadozik és néha fél perc után lefullad!!jöttem haza fele kb 20 km megtétel után menet közben megáll a motor(!!) nagy nehezen megállok,elforditom a kulcsot és pöcre indul!!mitől lehet ez??előre is köszi !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!kellene egy kis segítség!!

1.7 CDTI 125 Le motor.2009.06 !!!alapjárat ingadozik és néha fél perc után lefullad!!jöttem haza fele kb 20 km megtétel után menet közben megáll a motor(!!) nagy nehezen megállok,elforditom a kulcsot és pöcre indul!!mitől lehet ez??előre is köszi !

Szia!

Olvasd ki a hibakódot! Abból ki lehet következtetni mi lehet a baj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!kellene egy kis segítség!!

1.7 CDTI 125 Le motor.2009.06 !!!alapjárat ingadozik és néha fél perc után lefullad!!jöttem haza fele kb 20 km megtétel után menet közben megáll a motor(!!) nagy nehezen megállok,elforditom a kulcsot és pöcre indul!!mitől lehet ez??előre is köszi !

Szia!

Ahogy Freankie64 írta, hibakód kiolvasása. Ha nincs tárolt hiba, élőadatokat kell nézni, rögzíteni

például Op-com -mal. Ha a közös-cső nyomás ingadozik, tisztító adalékot tegyél az üzemanyaghoz,

nekem 1x bevált. Az EGR és a folytószelep is kormosodik, sőt az egész szívócsövet sem árt néha tisztítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok fórumlakók!!!

Nagy elkeseredésemben már csak rátok számíthatok itteni szerelők...

2008 Corsa d 1.3 CDTI Z13DTH 90 Le 84000 km elméletileg de már ebben se vagyok biztos mert nem néztem át vételkor és törve volt...Mostanában kezdte el hogy menet közben szerintem mindentől függetlenül egyszer csak elmegy a turbó nyomás és csak akkor megy újra ha leállítom a kocsit és újra beindítom.A tempomat se kapcsol be ilyenkor .Kicseréltem de felesleges volt szerintem mert ugyan azt csinálja a turbónál levő vákum szabályzót meg a motorban levő azt hiszem Map szenzort...Valaki hátha járt így szeretnék egy kis segítséget ötletet....ma kiolvastatom a computer-t milyen hibákat ír hátha ad valami kezdőlépést....

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ahogy Freankie64 írta, hibakód kiolvasása. Ha nincs tárolt hiba, élőadatokat kell nézni, rögzíteni

például Op-com -mal. Ha a közös-cső nyomás ingadozik, tisztító adalékot tegyél az üzemanyaghoz,

nekem 1x bevált. Az EGR és a folytószelep is kormosodik, sőt az egész szívócsövet sem árt néha tisztítani.

Szeva!

gépre feltéve,de semmit nem mutat!! :/ kezdjük az elejétől aztán majd valami lesz! azért kösz!

Link to comment
Megosztás:

Szeva!

gépre feltéve,de semmit nem mutat!! :/ kezdjük az elejétől aztán majd valami lesz! azért kösz!

Ha nincs hiba kód akkor az alacsony nyomású üzemanyag rendszerben kezd a hiba keresést. Szűrő csere, cső tisztítás, tank szellőztető ellenőrzése. A fiam autójában vákum keletkezett a tankban és hasonló jelenséget produkált. Egy tüzelő anyag rendszer, injektor tisztító kúra. Ha ez sem használ akkor szivattyú ellenőrzés.

Üdv!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy bosszantó problémával fordulnék hozzátok, egyetlen forumozónál olvastam hasonló jelenséget az autóval, de őt nem tudom elérni, semilyen elérhetősége nincs megadva és kb. egy éve nem jelentkezett be... nah mindegy, hátha vki tud rá mit mondani...

Szóval egy Opel Astra H kombi 1.7 CDTI (101 lovas) autóról van szó jelenleg 112e km-rel, a jelenség viszont (továbbra is), mivel ezt csak és kizárólag hidegben csinálja, (utoljára talán kora tavasszal), ezért eddig semmi problémám nem is volt. Nah most, Ausztriában dolgozom és bejött a combos tél (nappal is -4 -6 fok, éjjel meg még hidegebb...), szóval ha az autó hosszabb ideig áll (ma pl. 3. napja), gyujtás, megvárom amíg a visszajelzők kialszanak, ill. még pár másodpercet utána, majd indítok, indul, pöcc-röff, jár tökéletesen olyan 5-8másodpercet, majd mintha "elkezdene fuldokolni" leáll. Ezután nagyon nehezen indul vissza kb. 2. 3. 6-8másodperces indítózás után, majd utána soha többet nem csinálja, utána sehogy nem tudom előidézni ezt újra... csak ha 2-3napot áll hidegben. Néztem hibakódot többször is, semmi. Cseréltem már üzemanyagnyomás érzékelőt, tisztítottunk EGR szelepet(ami egyébként teljesen normális állapotú volt, nem volt agyonkokszosodva, tökéletesen működik...), cseréltem üzemanyagszűrőt. Tisztítva is volt többször is az üzemanyagnyomás érzékelő, hátha oda "kocsonyásodik" a gázolaj (ami elméletileg nem lehet, csak osztrák Shell-en tankolok).
Kérem akivel fordult elő hasonló, vagy tud vkit akinek volt és megoldódott, írjon rám privátban. Voltam vele már szervízben is, sajnos ők sem tudnak hozzá mit szólni, mert minden diagnosztizálható adat rendben van, minden érték megfelelő... és tényleg csak hidegben csinálja.
Még egy olyanra gondoltam, régi benzineseknél szokott olyan lenni hogy hidegindításnál elfogy neki a nafta és így fuldokolva leáll, mert nem termel először annyit az üzemanyagszivattyú, majd az indítózás alatt termeli vissza. (na de ez volna egy korszerű, nagynyomású közösnyomócsöves diesellel?)

Vagy visszaengedne valahol a rendszer? Lehet az üzemanyagcsőben valahol visszafolyásgátló-szelep...? Nem tudok már mire gondolni...

Köszönöm!

További szép napot! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Beleolvastam az eddigi hozzászólásokba, de nem találtam választ a problémámra.

2005-ös 1.9 dízel (Z19DTH) astrám van, és valószínű h a klímakompresszor van problémám.

Indítás után pár másodperccel elkezd csörögni, hosszbordás szíj vezető, feszítő görgők és vízpumpa cserélve lett, így gondolom csak a klímakompresszor maradt.

Nyáron is jelentkezett ez a probléma, de amikor elkezdett dolgozni a klíma megszűnt, most hidegben viszont egyfolytában hallható a 'csörgés'. Ha kicsi gázt adok (~1200 as fordulat) elhallgat, és menet közben sem tapasztalható.

Ez most a csak a csapágy vagy maga a klíma?

Volt/ van valakinek hasonló problémája? Ha igen mit kell cserélni, és kb mennyibe kerülne.

Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Indítás után pár másodperccel elkezd csörögni, hosszbordás szíj vezető, feszítő görgők és vízpumpa cserélve lett, így gondolom csak a klímakompresszor maradt.

Nyáron is jelentkezett ez a probléma, de amikor elkezdett dolgozni a klíma megszűnt, most hidegben viszont egyfolytában hallható a 'csörgés'. Ha kicsi gázt adok (~1200 as fordulat) elhallgat, és menet közben sem tapasztalható.

Es a generator tarcsajat neztetek? Van benne egy szabadonfuto, az is csorompolhet...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Megnéztük, miden más rendben van.

Igazából arra vagyok kíváncsi h lehet e orvosolni ezt a problémát viszonylag alacsony összegből, vagy cserélni kell a komplett kompresszort.

Szia!

Szerintem a klíma kompresszor szabadonfutó csapágyával van a gond. Mikor ki van kapcsolva a klíma, csak a tárcsa forog a tengelyen és akkor tud zörögni, mikor zár a mágnes akkor együtt forog a tengellyel és nem mozog a csapágy. Keress egy klímást az megmondja mennyire kell bontani és mibe fáj a dolog. Meg tudod nézni, ha leveszed a hosszbordás szíjat és csak a kompresszor tárcsát forgatod akkor kell, hogy jele legyen a hibának, finom akadozás, rágás, morgás. Ha csendben, akadás mentesen fut akkor nem ott van a baj.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

szépjónapot.astra h gtc,1,9 dth (150le). ,2006ossal lenne egy kis gondom.mivel csak hétvégén járok haza,egy hetet kellene várnom egy válaszra,de hátha tud valaki segíteni itt.

Autópálya,tempomat padló.25-30 perc után letiltott,kidobta a narancssárga autóba belevágott villáskulcsot.kiálltam a benzinkutra,hibakódot megnézve ezt irta ki:

ecn 038004

038008

2345a

próbáltam kikeresni,mi lehet ez,az első kettő izzítással kapcsolatos talán,az utolsóra viszont nem találtam semmit.ezekután inditottam,lámpa elaludt,és müködött minden természetesen,jól.a hiba elött kb fél órával nem tudtam bekapcsolni a tempomatot,kb 10 percig,semilyen sebességnél,nem tudom,ennek lehete köze ehez..

Jah,másik gondom,hogy semmilyen körülmények között sem megy fel a vízhőfok 65 fölé.többnyire 58-63 fok között van.termosztátot kéne cserélnem?

köszönöm a válaszokat..

Link to comment
Megosztás:

szépjónapot.astra h gtc,1,9 dth (150le). ,2006ossal lenne egy kis gondom.mivel csak hétvégén járok haza,egy hetet kellene várnom egy válaszra,de hátha tud valaki segíteni itt.

Autópálya,tempomat padló.25-30 perc után letiltott,kidobta a narancssárga autóba belevágott villáskulcsot.kiálltam a benzinkutra,hibakódot megnézve ezt irta ki:

ecn 038004

038008

2345a

próbáltam kikeresni,mi lehet ez,az első kettő izzítással kapcsolatos talán,az utolsóra viszont nem találtam semmit.ezekután inditottam,lámpa elaludt,és müködött minden természetesen,jól.a hiba elött kb fél órával nem tudtam bekapcsolni a tempomatot,kb 10 percig,semilyen sebességnél,nem tudom,ennek lehete köze ehez..

Jah,másik gondom,hogy semmilyen körülmények között sem megy fel a vízhőfok 65 fölé.többnyire 58-63 fok között van.termosztátot kéne cserélnem?

köszönöm a válaszokat..

Helló!

A vízhőfok nekem sem veri az eget, de az 58-63 fok kicsit karcsú még mínuszokban is normál tempónál. Nálam 75 foknál megáll, de sokkal lejjebb nem is megy. Először nézd meg a víz mennyiségét a tartályban, hátha kevesebb van benne. Aztán érdemes egy kicsit a fogyasztást nézni, hátha magasabb az átlagosnál pont emiatt, meg érdemes megnézni, hogy álló helyzetben mennyire melegszik fel, majd indulás után mennyit esik. Illetve a hűtőt is érdemes megnézni mennyire meleg, vagy hideg a max. hőfoknál.

Ezeket találtam:

A 2345a: ez elméletileg 0234 (5a): Turbó-szuperfeltöltő töltőnyomás érzékelő "A" áramkör

http://www.motor-talk.de/bilder/notlauf-bei-200km-h-g40438121/opel-engine2-i204091070.html

Érdemes ellenőrizni ezt a csatlakozást is, mert elméletileg kilazulhat, de írtak még jeladó problémát, meg eltömődött szívóoldalt is, de volt, hogy a felgyülemlett korom okozta a gondot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló!

A vízhőfok nekem sem veri az eget, de az 58-63 fok kicsit karcsú még mínuszokban is normál tempónál. Nálam 75 foknál megáll, de sokkal lejjebb nem is megy. Először nézd meg a víz mennyiségét a tartályban, hátha kevesebb van benne. Aztán érdemes egy kicsit a fogyasztást nézni, hátha magasabb az átlagosnál pont emiatt, meg érdemes megnézni, hogy álló helyzetben mennyire melegszik fel, majd indulás után mennyit esik. Illetve a hűtőt is érdemes megnézni mennyire meleg, vagy hideg a max. hőfoknál.

Ezeket találtam:

A 2345a: ez elméletileg 0234 (5a): Turbó-szuperfeltöltő töltőnyomás érzékelő "A" áramkör

http://www.motor-talk.de/bilder/notlauf-bei-200km-h-g40438121/opel-engine2-i204091070.html

Érdemes ellenőrizni ezt a csatlakozást is, mert elméletileg kilazulhat, de írtak még jeladó problémát, meg eltömődött szívóoldalt is, de volt, hogy a felgyülemlett korom okozta a gondot.

Ha gyors rákeresek a termosztátokra Z17 és Z19 motorokhoz 88-89 nyitókat találok. Kicsit vékonynak tűnik a 75 is.

Egyébként egyszerű kiszűrni. Ha reggel kőhidegen indítás után 1-2 perccel langyosodni kezd a hűtőre menő cső akkor termosztát gebasz van, méregetni se kell nagyon.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha gyors rákeresek a termosztátokra Z17 és Z19 motorokhoz 88-89 nyitókat találok. Kicsit vékonynak tűnik a 75 is.

Egyébként egyszerű kiszűrni. Ha reggel kőhidegen indítás után 1-2 perccel langyosodni kezd a hűtőre menő cső akkor termosztát gebasz van, méregetni se kell nagyon.

Érdekes módon semmi jelét nem látom annak, hogy a termosztát lenne a hunyó. Az előző kocsimban az volt a baja, induláskor álló helyzetben is nehezen melegedett fel, viszont menet közben leesett 60 fokra is. A fogyasztás meg 1-2 literrel több volt.

Itt érdekes módon mindig ennyi a víz, ha autópályán megyek, akkor is tartja a 73-75 fokot, ha városban, akkor is.

Most vagy az van, hogy a jeladó méri rosszul, vagy az, hogy alacsonyabb hőmérsékletnél nyit.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes módon semmi jelét nem látom annak, hogy a termosztát lenne a hunyó. Az előző kocsimban az volt a baja, induláskor álló helyzetben is nehezen melegedett fel, viszont menet közben leesett 60 fokra is. A fogyasztás meg 1-2 literrel több volt.

Itt érdekes módon mindig ennyi a víz, ha autópályán megyek, akkor is tartja a 73-75 fokot, ha városban, akkor is.

Most vagy az van, hogy a jeladó méri rosszul, vagy az, hogy alacsonyabb hőmérsékletnél nyit.

Üdv!

Nekem Z17dth a motorom, de 25 km alatt most -1 fokos külső hőmérséklet mellett 74-75 fokig megy fel. Szerintem termosztát csere lesz. Nyáron még 89-91 fok közt mozgott bármilyen tempónál. Elvileg ebben is 89 foknál nyitó termosztát van. Én sokallom a különbséget, bár lehet, hogy ez természetes az astránál? Írhatnátok pár értéket a fent említett motorokról <_< Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Nekem Z17dth a motorom, de 25 km alatt most -1 fokos külső hőmérséklet mellett 74-75 fokig megy fel. Szerintem termosztát csere lesz. Nyáron még 89-91 fok közt mozgott bármilyen tempónál. Elvileg ebben is 89 foknál nyitó termosztát van. Én sokallom a különbséget, bár lehet, hogy ez természetes az astránál?

Nalam 87 fokra megy fol, es ott acsorog, kiveve nagy melegben, vagy dugoban, amikor megy feljebb is, amig a ventilator be nem kapcsol. Lejton, elvett gazzal le tud menni 84-85 fokra, ugy tunik, nem zar be eleg gyorsan a termosztat :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nekem Z17dth a motorom, de 25 km alatt most -1 fokos külső hőmérséklet mellett 74-75 fokig megy fel. Szerintem termosztát csere lesz. Nyáron még 89-91 fok közt mozgott bármilyen tempónál. Elvileg ebben is 89 foknál nyitó termosztát van. Én sokallom a különbséget, bár lehet, hogy ez természetes az astránál? Írhatnátok pár értéket a fent említett motorokról <_< Köszi!

Ma reggel városban 6-7 km után néztem rá a hőfokra, 89-et mutatott.

Vasárnap az autópályán is nézegettem 0 fok körüli külső hőmérséklet mellett. 88-91 fok között változott attól függően hogy épp emelkedő vagy lejtő jött.

Ha már a hőfokoknál tartunk, a menüben mit jelenet a LED/LCD temp? Mert az nekem ilyen 56 °C körül szokott lenni.

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel városban 6-7 km után néztem rá a hőfokra, 89-et mutatott.

Vasárnap az autópályán is nézegettem 0 fok körüli külső hőmérséklet mellett. 88-91 fok között változott attól függően hogy épp emelkedő vagy lejtő jött.

Ha már a hőfokoknál tartunk, a menüben mit jelenet a LED/LCD temp? Mert az nekem ilyen 56 °C körül szokott lenni.

Ma én is néztem a vízhőmérsékletet reggel kb 4-5 km után már 85°C volt, igaz kb 5 percet járattam alapjáraton.

Nekem olyan van a két soros kijelzőnél, hogy LCD temp ami olyan 28-40 °C körül szokott lenni. Én úgy gondolom a kijelző hőmérséklete amikor megy a fűtés főleg, ha ablakra nyomja akkor kézzel is lehet érezni, hogy meleg.

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel városban 6-7 km után néztem rá a hőfokra, 89-et mutatott.

Vasárnap az autópályán is nézegettem 0 fok körüli külső hőmérséklet mellett. 88-91 fok között változott attól függően hogy épp emelkedő vagy lejtő jött.

Ha már a hőfokoknál tartunk, a menüben mit jelenet a LED/LCD temp? Mert az nekem ilyen 56 °C körül szokott lenni.

Ma mentem egy 120 km-es távot Eger-Budapest viszonylatban az M3-on. Ami érdekes, hogy ismét beállt 73-75 fokra a vízhőmérséklet. Reggel járattam egy kicsit, a hűtőhöz menő cső teljesen hideg maradt pár perc múlva is. Ami érdekesség, hogy amikor elkezdem taposni, emelkedik a hőfok is. Viszont amint visszaállok folyamatos sebességre, tehát nem gyorsítok, abban a pillanatban visszaesik ugyanoda. Ha megállok, akkor alapjáraton is szépen kezd visszaesni a hőfok. De most jön a csavar a dologban.

Ahogy beértem a városba, már késében voltam, ezért kissé dinamikusabban közlekedtem. Ennek a vége az lett, hogy megálláskor 84 fokon volt a víz, és amíg járattam egy kicsit, felment 86-ra, vagyis a korábbival ellentétben, már emelkedett. Nem vártam meg, hogy feljebb menjen, mert már sajnos nem volt rá időm.

Akkor most termosztát baja van, vagy mi van? :icon1:

Ja, nekem automata, tehát 2000 fölé sosem megy a fordulat, max. csak hatodikban, az meg szinte csak autópályán fordul elő.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.