myke009 Elküldve Január20, 2013 Elküldve Január20, 2013 Sziasztok Érdekes problémám van olyan 2000 es fordulatnál és feljebb ha visszaengedem a gázpedált akkor furcsa nyikorgó hangot hallok ,váltásnál is ez a probléma és elég idegesitő! :D
Nandiee Elküldve Január21, 2013 Elküldve Január21, 2013 Van valami egyszerű módja, kideríteni, hogy melyik görgőm csapágyas? Már az is elég lenne ha azt tudnám, hogy hosszbordás, vagy vezérmű ékszíj, igazából készletet vennék így is úgyis. Illetve még egy kérdés. Ledugóztuk az EGR-t, de nekem állandó hiba jelenségként kezeli(z19dth). Igaz, hogy semmivel nem jár a tengeralattjáró ikon, de baromi idegesítő. Erre ECU programozáson kívül van más mód? Én most az általános módon dugóztam le, az az egy ilyennel: http://i.ebayimg.com/23/!CBWko1w!mk~$%28KGrHqR,!k4Ez+027ORzBNHQGfI,Ng~~_1.JPG Arra gondoltam, hogy fúrok rá valahol egy 6-os lyukat, hogy valami átmenjen, és akkor a rendszer talán nem b**ogatna vele. Szerintetek?
Astra555 Elküldve Január21, 2013 Elküldve Január21, 2013 On 2013. 01. 21. at 20:52, Nandiee írta: Van valami egyszerű módja, kideríteni, hogy melyik görgőm csapágyas? Már az is elég lenne ha azt tudnám, hogy hosszbordás, vagy vezérmű ékszíj, igazából készletet vennék így is úgyis. Illetve még egy kérdés. Ledugóztuk az EGR-t, de nekem állandó hiba jelenségként kezeli(z19dth). Igaz, hogy semmivel nem jár a tengeralattjáró ikon, de baromi idegesítő. Erre ECU programozáson kívül van más mód? Én most az általános módon dugóztam le, az az egy ilyennel: http://i.ebayimg.com...QGfI,Ng~~_1.JPG Arra gondoltam, hogy fúrok rá valahol egy 6-os lyukat, hogy valami átmenjen, és akkor a rendszer talán nem b**ogatna vele. Szerintetek? Szerintem le kellene venni a hosszbordásat, aztán kiderül, hogy mi lehet a gond. Ha úgy is nyikorog, akkor a vezérlés görgője lesz, ott meg tovább kell bogarászni. Kérdezd meg a szerelőt, hogy ez járható út e. Nekem az előző autónál így zárták ki a generátor csapágy hibát, és bukkantak rá a vezérlés egyik rossz (gyári, csereintervallumon belül) görgőjére. Úgy már viszont javasolták, hogy cseréltessem a komplett vezérlést, ne csak a görgőt. Egyébként sikerült a szívósor felújítása? Jobb már az autó?
Nandiee Elküldve Január21, 2013 Elküldve Január21, 2013 Én is ezen agyaltam, hogy járható út e levenni a hosszbordást, és így megtalálni, hogy hol a hiba. Pont ma lett vége a szívósor sztorinak. Végül csak rá költöttem közel egy új szívósor árát, de vennem kellet nem kevés szerszámot. Illetve egy méretezési hiba miatt megjártam 3 szerelőt, mire valaki megtalálta a hibát. Az örvényszelepkből most egy tengely áll ki, ami sűrű menetes, és 4mm-el hosszabb lett, mint kellett volna így megakadt, és szorúlt. Ilyen kis baki miatt ennyit szívni. Tegnap elött dühömben leszedtem a rudazatot a szívósorról, de úgyse volt jó. Ez annyira felidegesített, hogy ki akartam írattatni a szívósort az ECU-ból, de az volt a mázli, hogy a környéken egy ember tud ilyet, Ő meg nem vette fel a telefont. Mázli. Most az EGR foglalkoztat. Mindenképp leszeretném dugózni valamennyire. Ha nem is teljesen, de legalább részlegesen. Az vele a gondom, hogy teleküldi kartergázzal a szívósort...
Astra555 Elküldve Január22, 2013 Elküldve Január22, 2013 On 2013. 01. 21. at 21:56, Nandiee írta: Én is ezen agyaltam, hogy járható út e levenni a hosszbordást, és így megtalálni, hogy hol a hiba. Pont ma lett vége a szívósor sztorinak. Végül csak rá költöttem közel egy új szívósor árát, de vennem kellet nem kevés szerszámot. Illetve egy méretezési hiba miatt megjártam 3 szerelőt, mire valaki megtalálta a hibát. Az örvényszelepkből most egy tengely áll ki, ami sűrű menetes, és 4mm-el hosszabb lett, mint kellett volna így megakadt, és szorúlt. Ilyen kis baki miatt ennyit szívni. Tegnap elött dühömben leszedtem a rudazatot a szívósorról, de úgyse volt jó. Ez annyira felidegesített, hogy ki akartam írattatni a szívósort az ECU-ból, de az volt a mázli, hogy a környéken egy ember tud ilyet, Ő meg nem vette fel a telefont. Mázli. Most az EGR foglalkoztat. Mindenképp leszeretném dugózni valamennyire. Ha nem is teljesen, de legalább részlegesen. Az vele a gondom, hogy teleküldi kartergázzal a szívósort... Na jó, de ennek ez a dolga. :-) Szerintem kár kiktatni. Most, hogy már tudjuk, a szívósor ennyire be tud retkelődni, szerintem időnként elég lenne az EGR-rel együtt kitakarítani, nem? Az meg szerintem évente, kétévente bőven elég lenne. Vagy ennyire macerás a szívósort levenni és kitakarítani?
Nandiee Elküldve Január22, 2013 Elküldve Január22, 2013 Ez egy jó dilemma. A szívósort rendesen kitakarítani, vissza rakni alsó hangon 1 nap, még egy olyan szerelőnek is, aki tudja, hogy hova kell nyúlni, de legnagyobb gond ezzel, hogy a lerakódott retek miatt tönkre mennek a pillangószelepek, és onnantól mit sem ér a takarítás. Szerintem érdemes lezárni az EGR-t. Ha nem is teljesen, de egy részleges lezárástól semmi gond nem lehet még műszakin sem.
Astra555 Elküldve Január22, 2013 Elküldve Január22, 2013 On 2013. 01. 22. at 10:28, Nandiee írta: Ez egy jó dilemma. A szívósort rendesen kitakarítani, vissza rakni alsó hangon 1 nap, még egy olyan szerelőnek is, aki tudja, hogy hova kell nyúlni, de legnagyobb gond ezzel, hogy a lerakódott retek miatt tönkre mennek a pillangószelepek, és onnantól mit sem ér a takarítás. Szerintem érdemes lezárni az EGR-t. Ha nem is teljesen, de egy részleges lezárástól semmi gond nem lehet még műszakin sem. Na jó, de gondolom ez ok-okozat. Ha kitakarítod időnként, nem megy tönkre a pillangószelep. És szerintem tisztítás után bőven elfut évekig. Legalábbis abból kiindulva, hogy lassan nekem 6 év és 90 ezer km alatt még nincs vele gond. (kopp-kopp). :-)
Nandiee Elküldve Január22, 2013 Elküldve Január22, 2013 On 2013. 01. 22. at 11:38, Astra555 írta: Na jó, de gondolom ez ok-okozat. Ha kitakarítod időnként, nem megy tönkre a pillangószelep. És szerintem tisztítás után bőven elfut évekig. Legalábbis abból kiindulva, hogy lassan nekem 6 év és 90 ezer km alatt még nincs vele gond. (kopp-kopp). :-) Persze, itt bőven szerepet játszik az is, hogy milyen műszaki állapotban van az autód. Az EGR arra szolgál, hogy átpörgesse a kipufogógázt, így csökkentse a káros anyag kibocsájtást. Ha lezárod, akkor ugye ezt megakadályozod, így a szívósorba, illetve a hengerekbe csak tiszta levegő juthat.
Maybal Elküldve Január22, 2013 Elküldve Január22, 2013 On 2013. 01. 22. at 10:28, Nandiee írta: Szerintem érdemes lezárni az EGR-t. Ha nem is teljesen, de egy részleges lezárástól semmi gond nem lehet még műszakin sem. Kérdés: egyáltalán alapjáraton működik az EGR szelep? A diag progi alapján én azt tapasztaltam, hogy alapjáraton/üresben abszolút nem megy, a gázpedál állás és a terhelés alapján kb 30%-os értékig szabályoz az EGR, utána lezár. Persze ez bármilyen sebességnél is működik, ha a 30%-os terhelés alatt van. Hogy érthetőbb legyen: ha mész 5.-ben 90-nel, akkor a terhelésed és a gázpedál állás 30% alatt van, akkor bizony működik az EGR, és környezetet véd. Gondolom a 30% felett azért zár le, mert "sejti" az agya, hogy gyorsítasz, és akkor kell a teljes ménes, így akkor lezár. Nos, ha tényleg nem megy alapjáraton, akkor abszolút nincs köze a műszaki vizsgához, mivel ott nem mozog az autó.
lamb Elküldve Január22, 2013 Elküldve Január22, 2013 On 2013. 01. 21. at 20:52, Nandiee írta: Van valami egyszerű módja, kideríteni, hogy melyik görgőm csapágyas? Már az is elég lenne ha azt tudnám, hogy hosszbordás, vagy vezérmű ékszíj, igazából készletet vennék így is úgyis. Illetve még egy kérdés. Ledugóztuk az EGR-t, de nekem állandó hiba jelenségként kezeli(z19dth). Igaz, hogy semmivel nem jár a tengeralattjáró ikon, de baromi idegesítő. Erre ECU programozáson kívül van más mód? Én most az általános módon dugóztam le, az az egy ilyennel: http://i.ebayimg.com...QGfI,Ng~~_1.JPG Arra gondoltam, hogy fúrok rá valahol egy 6-os lyukat, hogy valami átmenjen, és akkor a rendszer talán nem b**ogatna vele. Szerintetek? Az EGR-szelep együtt dolgozik a fojtószeleppel. A ledugózott EGR felől nem tud áramlani a gáz, a fojtószelepet viszont az ECU zárja bizonyos fokig, ezért vákum keletkezik a szívócsőben! A vezérlőnek ez persze nem tetszik, ezért a hibajel. Talán a fojtószelepet is ki kéne iktatni...
Nandiee Elküldve Január23, 2013 Elküldve Január23, 2013 Erről még nem tudtam, mivel op-com-om még nem érkezett meg, így még nem ástam nagyon bele magam. Ha így van annak örülök. A fojtószelep ledugózásról pedig még nem hallottam.
Andersen87 Elküldve Január23, 2013 Elküldve Január23, 2013 Sziasztok! Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy tapasztalt e valaki olyat, hogy visszaejti a gázolajat és nem indul a kocsi? 3 héttel ezelőtt indítanám és nem indul :S A gázolajszűrőt szétszedvén látom hogy üres feltöltöm indítózok és ezt eljácva 4 szer végül beindult. Ezekután tökéletesen működött mostanáig. Ma megállok a kúton tankolni fizetek és nem indul, feltöltöm a szürönél nem indul szetszedem ismet csak felig van ezt eljacottam 8 szor de hiába nem tudtam életet lehelni bele. Valakinek valami ötlet? Válaszokat megköszönöm. üdv Tamás
okynoa Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 Sziasztok! Ma vettem észre, hogy az üzemmeleg motornál, csak a gyújtást ráadva, a motortérben valami megy. Olyasmi a hangja, mint egy kis elektromos motornak. A képen pirossal jelölt részen belül hallom, ha közel hajolok. Mi ez? Rendben van ha gyújtás ráadáskor hallom. Válaszokat köszönöm!
gabb Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 On 2013. 01. 26. at 15:56, okynoa írta: Sziasztok! Ma vettem észre, hogy az üzemmeleg motornál, csak a gyújtást ráadva, a motortérben valami megy. Olyasmi a hangja, mint egy kis elektromos motornak. A képen pirossal jelölt részen belül hallom, ha közel hajolok. Mi ez? Rendben van ha gyújtás ráadáskor hallom. Válaszokat köszönöm! Ez a folytószelep állító motorja és ennek ilyen hangja van. Elvileg hidegen is hallani kell.
Cserenkov Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 Bizony, én hallom hideg motornál is. (Ugyan ez a kódú motorom van.) Erről jut eszembe: Én ha csak kinyitom az ajtót, az utastérben ilyen állítómotor-szerű hangokat hallok dolgozni a műszerfal felől. Ez mi lehet? Azért furcsa, mert a céges "fapados" kombi H Astrában soha nem hallok hasonlót.
harmlevi Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 On 2013. 01. 26. at 16:51, Cserenkov írta: Bizony, én hallom hideg motornál is. (Ugyan ez a kódú motorom van.) Erről jut eszembe: Én ha csak kinyitom az ajtót, az utastérben ilyen állítómotor-szerű hangokat hallok dolgozni a műszerfal felől. Ez mi lehet? Azért furcsa, mert a céges "fapados" kombi H Astrában soha nem hallok hasonlót. Azt hiszem, az automata klímával azonosították sokan korábban, az állít valamit ilyenkor, de részemről csak tipp mert nekem manuális van...:)!
bocs Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 On 2013. 01. 26. at 15:56, okynoa írta: Sziasztok! Ma vettem észre, hogy az üzemmeleg motornál, csak a gyújtást ráadva, a motortérben valami megy. Olyasmi a hangja, mint egy kis elektromos motornak. A képen pirossal jelölt részen belül hallom, ha közel hajolok. Mi ez? Rendben van ha gyújtás ráadáskor hallom. Válaszokat köszönöm! Szia! Más téma: A képen a saját autód motortere látható? Ha igen,akkor töltsd fel a hűtő vizedet,mert elég alacsonyan van a szint a tartályban. Ha nem a Te autód motortere,csak egy belinkelt kép,akkor nem szoltam. :)
Astra555 Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 Sziasztok! Insp 4 kóddal találkozott valaki? "Víz a gázolajszűrőben". Ez eddig oké, de mi a teendő? Azonnali csere, vagy ráér még tavaszig? Ugyanis tavasszal cseréltem szűrőt, kb. 10 ezret ment eddig. Ennyi ideig bírná?
csaba66 Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 On 2013. 01. 26. at 19:47, Astra555 írta: Insp 4 kóddal találkozott valaki? "Víz a gázolajszűrőben". Ez eddig oké, de mi a teendő? Azonnali csere, vagy ráér még tavaszig? Ugyanis tavasszal cseréltem szűrőt, kb. 10 ezret ment eddig. Ennyi ideig bírná? A szuro aljan van egy csavar, ott le kell engedni a vizet. Valami beteg gazolajad lehet, mert kibir 60ezret is, annyi a csereperiodusa.
Astra555 Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 On 2013. 01. 26. at 19:55, csaba66 írta: A szuro aljan van egy csavar, ott le kell engedni a vizet. Valami beteg gazolajad lehet, mert kibir 60ezret is, annyi a csereperiodusa. Köszi! Ezek után kell szűrőt cserélni, vagy maradhat?
okynoa Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 On 2013. 01. 26. at 19:14, bocs írta: Szia! Más téma: A képen a saját autód motortere látható? Ha igen,akkor töltsd fel a hűtő vizedet,mert elég alacsonyan van a szint a tartályban. Ha nem a Te autód motortere,csak egy belinkelt kép,akkor nem szoltam. :) Köszönöm a vàlaszokat! A képen a sajàt kocsim van. Igen én is làttam, hogy alacsony a szint. Pàr hònapja mostuk àt a hűtőrendszert és kapott egy ùj kiegyenlìtö tartàlyt. Valahol elment egy kevés hűtőfolyadék, de meg is àllt a csökkenés. Ròzsaszìn folyadék kell bele, ugye? Javasoltok valamilyen màrkàt?
okynoa Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 On 2013. 01. 26. at 19:14, bocs írta: Szia! Más téma: A képen a saját autód motortere látható? Ha igen,akkor töltsd fel a hűtő vizedet,mert elég alacsonyan van a szint a tartályban. Ha nem a Te autód motortere,csak egy belinkelt kép,akkor nem szoltam. :) Köszönöm a valaszokat! A képen a sajat kocsim van. Igen en is lattam, hogy alacsony a szint. Par honapja mostuk at a hűtőrendszert es kapott egy uj kiegyenlito tartalyt. Valahol elment egy keves hűtőfolyadek, de meg is allt a csokkenes. Rozsaszin folyadek kell bele, ugye? Javasoltok valamilyen markat?
csaba66 Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 On 2013. 01. 26. at 20:13, Astra555 írta: Ezek után kell szűrőt cserélni, vagy maradhat? Ha cserelni kene, nem lenne ertelme a viztelenito csavarnak :)
csaba66 Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 On 2013. 01. 26. at 20:15, okynoa írta: Valahol elment egy keves hűtőfolyadek, de meg is allt a csokkenes. Javasoltok valamilyen markat? Ha nem fogy a viz, akkor elmegy annyival is siman, amennyi benne van... Javasolt marka a GM, vagy az, amit korabban tettel bele. Ha nem GM volt, es esetleg nem jo bele, akkor legalabb konzekvens maradsz :)
okynoa Elküldve Január26, 2013 Elküldve Január26, 2013 Az a baj, hogy nem tudom milyen van most benne. Annyi biztos, hogy valami jobb minöségü. Keverhetem pl. GM hűtőfolyadekkal?
Recommended Posts