Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Egyaltalan nem kar... Inkabb azt mondd, mit szolsz ahhoz, amit az olajok fejlodeserol irtam.

inkább ott arra gondolok hogy valamit lépni kellet a GM nek a csere periódus miatt ,mert gondolom a konkurencia márkáknál is 30e cserét írnak elő...

de ennyire nem látok bele a lapokba...

de ha jól gondolom akár X-es motorba is mehet 5w30... és akkor annak is 30e a cseréje ,elvileg ..

Link to comment
Megosztás:

a helyzet az, hogy bármennyire jó, illetve fejlődtek az olajok, a 30.000 km sok szokott lenni. DE: ez is használat függő. aki állandóan autópályán megy, aki nem kinozza, keveset megy hidegen, városba ahol higulni tud, annak kibirja.

elmegy 100-150-200 ezret 30.000 km es csereperiodussal és városi használattal, de utána a motor javíthatatlanul szét tud kopni az olaj kenőképesség elvesztése miatt. ez rátesz egy lapáttal, hogy zaz elöregedett olaj iszonyatos olajsarat termel, lebegtet, majd lerakódik. ilyenkor jön az hogy csattognak a hidrotőkék, szétkopikl a hengerfejbe minden, mert nem jut fel elég olaj....

Szóvalmindenki azt csinál amit akar, én félidőben maximum lecserélem az olajat.

2 dolog miatt:

-nem nagy költség

- a lelkemnek jó, hogy mindent megpróbáltam megadni az autómnak. És ha ez nekem jó, akkor ha még baromság is akkor is kicserélem, mert így érzem jól magam tőle :lol:

Link to comment
Megosztás:

inkább ott arra gondolok hogy valamit lépni kellet a GM nek a csere periódus miatt ,mert gondolom a konkurencia márkáknál is 30e cserét írnak elő...

de ennyire nem látok bele a lapokba...

de ha jól gondolom akár X-es motorba is mehet 5w30... és akkor annak is 30e a cseréje ,elvileg ..

Ja, ha meg az eloirt olajminoseg is mas, akkor milyen alapon hasonlitod ossze?

Link to comment
Megosztás:

ugy hogy a 2 motor tökéletesen egyező.

A Coupémba a motorgenerálnál a Z18XE motorba X18XE1 dugattyút tettek. annyira tökugyanaz...

Csak 2001 ig X18XE1 es motor volt 10w40 olajjal és 15.000 cserével

2001 ről Z18Xe lett 30.000 csereperiodussal, ugy hogy csak 2003 után lett kötelező az 5w30 olaj....

Link to comment
Megosztás:

elmegy 100-150-200 ezret 30.000 km es csereperiodussal és városi használattal, de utána a motor javíthatatlanul szét tud kopni az olaj kenőképesség elvesztése miatt.

No de aki nem taxi, vagy hasonlo, az nem fog egy ev alatt 30ezret varosban beletenni, azaz maris nincs problema, a taxikra meg eleve mas az eloiras.

Link to comment
Megosztás:

ugy hogy a 2 motor tökéletesen egyező.

A Coupémba a motorgenerálnál a Z18XE motorba X18XE1 dugattyút tettek. annyira tökugyanaz...

Csak 2001 ig X18XE1 es motor volt 10w40 olajjal és 15.000 cserével

2001 ről Z18Xe lett 30.000 csereperiodussal, ugy hogy csak 2003 után lett kötelező az 5w30 olaj....

A motor egyezhet, de a felszintetikus es teljesen szintetikus olaj egeszen mas...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Heyho!

Valaki tudna segiteni hogy pontosan merre található az egr vagy agr szelep az 1,7cdti astrámba?(z17dth)

Neten nézegettem képeket ha jól láttam akkor az 1,9-esbe teljesen máshol van,és az 1,7es képeken meg nem tudom belőle kivenni hogy pontosan hol is van,bele néztem a motor térbe és nem vagyok benne biztos hogy melyik az pontosan! Szeretném kipucolni a hétvégén mert lehet hogy tele van koromal!

Aki esetleg tud az vmi képet is mellékelhet ahol pontossan fel lehet ismerni melyik is az,előre is köszönöm!

Aki már pucolta azt megoszthatná a tapasztalatát ezzel kapcsolatban!

Link to comment
Megosztás:

Heyho!

Valaki tudna segiteni hogy pontosan merre található az egr vagy agr szelep az 1,7cdti astrámba?(z17dth)

Neten nézegettem képeket ha jól láttam akkor az 1,9-esbe teljesen máshol van,és az 1,7es képeken meg nem tudom belőle kivenni hogy pontosan hol is van,bele néztem a motor térbe és nem vagyok benne biztos hogy melyik az pontosan! Szeretném kipucolni a hétvégén mert lehet hogy tele van koromal!

Aki esetleg tud az vmi képet is mellékelhet ahol pontossan fel lehet ismerni melyik is az,előre is köszönöm!

Aki már pucolta azt megoszthatná a tapasztalatát ezzel kapcsolatban!

Szia!

Ha a fotó igazat mond, akkor a "Drosselklappe" feliratos lesz az:

http://www.motor-talk.de/bilder/agr-ventil...i203347612.html (Lehet, hogy ez G Astra? ;) ) Nekem az eleje gyanús. :)

Esetleg ez? http://www.clubopel.com:8080/uploads/2010-...7_p4xboh1wj.jpg

Ez már jobban hasonlít a H Astrához, de ennek is van ugyanolyanja. :lol:

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Akkor most melyiket kéne leszednem ? a feketét vagy az aluminium alkatrészt? :lol: vagy szedjem le mind kettőt és pucoljam ki azt talán úgy jó lesz ? ;)

Vagy bemegyek az opel kereskedésbe és veszek hozzá tömitést és amelyikre jobban hasonlit azt szedem le!

Link to comment
Megosztás:

Akkor most melyiket kéne leszednem ? a feketét vagy az aluminium alkatrészt? :lol: vagy szedjem le mind kettőt és pucoljam ki azt talán úgy jó lesz ? ;)

Vagy bemegyek az opel kereskedésbe és veszek hozzá tömitést és amelyikre jobban hasonlit azt szedem le!

Ha EGR szelepet akarsz tisztítani, akkor azt vedd le, ha folytószelepet akarsz tisztítani akkor meg azt. :)

Link to comment
Megosztás:

Igen azt is néztem hogy megy rá egy vizcső a kiegyenlitő tartályból.

Csak nem értem minek,ha ez a kipufogógázt vezeti vissza...

Az újabb autókon be van kötve az EGR (AGR) szelep a hűtőkörbe, a jobb hatásfok érdekében.

Emiatt a szerkezete is bonyolultabb (van néhány vízjárata).

A régebbi motoroknál a szelep nincs hűtve, ezért az alkatrész egyszerűbb és olcsóbb is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Most jutottam hozzá egy Astra H 1.6 enjoy-hoz.A kocsi nagyon tetszik,de a köv. gond van vele.Ez természetesen csak a vásárlás után jött elő rajta.Motor piktogram világít.A motor olajterében olyan vákuum van,hoy le sem lehet venni a beöntő sapkát.Motor néha sípol,mintha falslevegőt szívna.Amúgy jól megy,terhelés nélkül egy kicsit rángat.Mi lehet a gond?Nekem már sok autóm volt,de sajnos még Opel nem ezért a típust egyáltalán nem ismerem.

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv:T.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.