Mc-elek Elküldve November27, 2011 Elküldve November27, 2011 Lehet eltérő vélemény harc nélkül is... pontosan így van :lol: Te úgy szereted én meg így nincs ezzel gond ;) kár erről vitázni
csaba66 Elküldve November27, 2011 Elküldve November27, 2011 pontosan így van :lol: Te úgy szereted én meg így nincs ezzel gond ;) kár erről vitázni Egyaltalan nem kar... Inkabb azt mondd, mit szolsz ahhoz, amit az olajok fejlodeserol irtam.
Mc-elek Elküldve November27, 2011 Elküldve November27, 2011 Egyaltalan nem kar... Inkabb azt mondd, mit szolsz ahhoz, amit az olajok fejlodeserol irtam. inkább ott arra gondolok hogy valamit lépni kellet a GM nek a csere periódus miatt ,mert gondolom a konkurencia márkáknál is 30e cserét írnak elő... de ennyire nem látok bele a lapokba... de ha jól gondolom akár X-es motorba is mehet 5w30... és akkor annak is 30e a cseréje ,elvileg ..
uhuhu Elküldve November27, 2011 Elküldve November27, 2011 a helyzet az, hogy bármennyire jó, illetve fejlődtek az olajok, a 30.000 km sok szokott lenni. DE: ez is használat függő. aki állandóan autópályán megy, aki nem kinozza, keveset megy hidegen, városba ahol higulni tud, annak kibirja. elmegy 100-150-200 ezret 30.000 km es csereperiodussal és városi használattal, de utána a motor javíthatatlanul szét tud kopni az olaj kenőképesség elvesztése miatt. ez rátesz egy lapáttal, hogy zaz elöregedett olaj iszonyatos olajsarat termel, lebegtet, majd lerakódik. ilyenkor jön az hogy csattognak a hidrotőkék, szétkopikl a hengerfejbe minden, mert nem jut fel elég olaj.... Szóvalmindenki azt csinál amit akar, én félidőben maximum lecserélem az olajat. 2 dolog miatt: -nem nagy költség - a lelkemnek jó, hogy mindent megpróbáltam megadni az autómnak. És ha ez nekem jó, akkor ha még baromság is akkor is kicserélem, mert így érzem jól magam tőle :lol:
uhuhu Elküldve November27, 2011 Elküldve November27, 2011 és részemről GM 5w30 as olajat használok, még a Hondába is. ( ezt használom legalább 10 éve az összes autómba...)
Mc-elek Elküldve November27, 2011 Elküldve November27, 2011 - a lelkemnek jó, hogy mindent megpróbáltam megadni az autómnak. És ha ez nekem jó, akkor ha még baromság is akkor is kicserélem, mert így érzem jól magam tőle :lol: egyem azt az érzékeny lelked ;)
csaba66 Elküldve November27, 2011 Elküldve November27, 2011 inkább ott arra gondolok hogy valamit lépni kellet a GM nek a csere periódus miatt ,mert gondolom a konkurencia márkáknál is 30e cserét írnak elő... de ennyire nem látok bele a lapokba... de ha jól gondolom akár X-es motorba is mehet 5w30... és akkor annak is 30e a cseréje ,elvileg .. Ja, ha meg az eloirt olajminoseg is mas, akkor milyen alapon hasonlitod ossze?
uhuhu Elküldve November27, 2011 Elküldve November27, 2011 ugy hogy a 2 motor tökéletesen egyező. A Coupémba a motorgenerálnál a Z18XE motorba X18XE1 dugattyút tettek. annyira tökugyanaz... Csak 2001 ig X18XE1 es motor volt 10w40 olajjal és 15.000 cserével 2001 ről Z18Xe lett 30.000 csereperiodussal, ugy hogy csak 2003 után lett kötelező az 5w30 olaj....
csaba66 Elküldve November27, 2011 Elküldve November27, 2011 elmegy 100-150-200 ezret 30.000 km es csereperiodussal és városi használattal, de utána a motor javíthatatlanul szét tud kopni az olaj kenőképesség elvesztése miatt. No de aki nem taxi, vagy hasonlo, az nem fog egy ev alatt 30ezret varosban beletenni, azaz maris nincs problema, a taxikra meg eleve mas az eloiras.
uhuhu Elküldve November27, 2011 Elküldve November27, 2011 Te okos vagy és kötözködő... :lol: részemről a témát pipáltam ;)
Mc-elek Elküldve November27, 2011 Elküldve November27, 2011 Te okos vagy és kötözködő... :lol: részemről a témát pipáltam ;) vagy mantec rokona :) :)
csaba66 Elküldve November27, 2011 Elküldve November27, 2011 ugy hogy a 2 motor tökéletesen egyező. A Coupémba a motorgenerálnál a Z18XE motorba X18XE1 dugattyút tettek. annyira tökugyanaz... Csak 2001 ig X18XE1 es motor volt 10w40 olajjal és 15.000 cserével 2001 ről Z18Xe lett 30.000 csereperiodussal, ugy hogy csak 2003 után lett kötelező az 5w30 olaj.... A motor egyezhet, de a felszintetikus es teljesen szintetikus olaj egeszen mas...
boci86 Elküldve December6, 2011 Elküldve December6, 2011 Heyho! Valaki tudna segiteni hogy pontosan merre található az egr vagy agr szelep az 1,7cdti astrámba?(z17dth) Neten nézegettem képeket ha jól láttam akkor az 1,9-esbe teljesen máshol van,és az 1,7es képeken meg nem tudom belőle kivenni hogy pontosan hol is van,bele néztem a motor térbe és nem vagyok benne biztos hogy melyik az pontosan! Szeretném kipucolni a hétvégén mert lehet hogy tele van koromal! Aki esetleg tud az vmi képet is mellékelhet ahol pontossan fel lehet ismerni melyik is az,előre is köszönöm! Aki már pucolta azt megoszthatná a tapasztalatát ezzel kapcsolatban!
makimano Elküldve December6, 2011 Elküldve December6, 2011 Heyho! Valaki tudna segiteni hogy pontosan merre található az egr vagy agr szelep az 1,7cdti astrámba?(z17dth) Neten nézegettem képeket ha jól láttam akkor az 1,9-esbe teljesen máshol van,és az 1,7es képeken meg nem tudom belőle kivenni hogy pontosan hol is van,bele néztem a motor térbe és nem vagyok benne biztos hogy melyik az pontosan! Szeretném kipucolni a hétvégén mert lehet hogy tele van koromal! Aki esetleg tud az vmi képet is mellékelhet ahol pontossan fel lehet ismerni melyik is az,előre is köszönöm! Aki már pucolta azt megoszthatná a tapasztalatát ezzel kapcsolatban! Szia! Ha a fotó igazat mond, akkor a "Drosselklappe" feliratos lesz az: http://www.motor-talk.de/bilder/agr-ventil...i203347612.html (Lehet, hogy ez G Astra? ;) ) Nekem az eleje gyanús. :) Esetleg ez? http://www.clubopel.com:8080/uploads/2010-...7_p4xboh1wj.jpg Ez már jobban hasonlít a H Astrához, de ennek is van ugyanolyanja. :lol: Üdv.
gabb Elküldve December6, 2011 Elküldve December6, 2011 Szia! Ha a fotó igazat mond, akkor a "Drosselklappe" feliratos lesz az: http://www.motor-talk.de/bilder/agr-ventil...i203347612.html Üdv. Az, amit te mondasz az a folytószelep, az AGR ventill lesz az EGR szelep.
makimano Elküldve December6, 2011 Elküldve December6, 2011 Az, amit te mondasz az a folytószelep, az AGR ventill lesz az EGR szelep. Hát ez nem talált! :lol: Ok, "gabb"-nak higgy, ne nekem. ;)
boci86 Elküldve December6, 2011 Elküldve December6, 2011 Akkor most melyiket kéne leszednem ? a feketét vagy az aluminium alkatrészt? :lol: vagy szedjem le mind kettőt és pucoljam ki azt talán úgy jó lesz ? ;) Vagy bemegyek az opel kereskedésbe és veszek hozzá tömitést és amelyikre jobban hasonlit azt szedem le!
gabb Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Akkor most melyiket kéne leszednem ? a feketét vagy az aluminium alkatrészt? :lol: vagy szedjem le mind kettőt és pucoljam ki azt talán úgy jó lesz ? ;) Vagy bemegyek az opel kereskedésbe és veszek hozzá tömitést és amelyikre jobban hasonlit azt szedem le! Ha EGR szelepet akarsz tisztítani, akkor azt vedd le, ha folytószelepet akarsz tisztítani akkor meg azt. :)
boci86 Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 Hát most ahogy nézem,már felismertem hogy melyik az az EGR szelep,jól elvan dugva,kicsit szét kell ott bontani rendesen a dolgokat :S
gabb Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 Hát most ahogy nézem,már felismertem hogy melyik az az EGR szelep,jól elvan dugva,kicsit szét kell ott bontani rendesen a dolgokat :S Ha jól emlékszem még a vizet is le kell engedni.
boci86 Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 Igen azt is néztem hogy megy rá egy vizcső a kiegyenlitő tartályból. Csak nem értem minek,ha ez a kipufogógázt vezeti vissza...
hg001 Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 Igen azt is néztem hogy megy rá egy vizcső a kiegyenlitő tartályból. Csak nem értem minek,ha ez a kipufogógázt vezeti vissza... Az újabb autókon be van kötve az EGR (AGR) szelep a hűtőkörbe, a jobb hatásfok érdekében. Emiatt a szerkezete is bonyolultabb (van néhány vízjárata). A régebbi motoroknál a szelep nincs hűtve, ezért az alkatrész egyszerűbb és olcsóbb is.
imy Elküldve December11, 2011 Elküldve December11, 2011 Igen azt is néztem hogy megy rá egy vizcső a kiegyenlitő tartályból. Csak nem értem minek,ha ez a kipufogógázt vezeti vissza... Ez milyen motorkódú motor?
tomi70 Elküldve December11, 2011 Elküldve December11, 2011 Sziasztok!Most jutottam hozzá egy Astra H 1.6 enjoy-hoz.A kocsi nagyon tetszik,de a köv. gond van vele.Ez természetesen csak a vásárlás után jött elő rajta.Motor piktogram világít.A motor olajterében olyan vákuum van,hoy le sem lehet venni a beöntő sapkát.Motor néha sípol,mintha falslevegőt szívna.Amúgy jól megy,terhelés nélkül egy kicsit rángat.Mi lehet a gond?Nekem már sok autóm volt,de sajnos még Opel nem ezért a típust egyáltalán nem ismerem. A segítséget előre is köszönöm! Üdv:T.
Recommended Posts