Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Nálam 70e-nél még jó, semmi hangja sincs... Nem örülnék, hogy korán cserélni kellene.

Egy G-s Z14XEP-s cartárs 200e-nél gondolkodott a cserén.

ezt figyeltem én is...

hogy a G-be később érik meg a csere...

amiket itt olvastam H-ba 100-110e km nél csere :lol:

de ugyan mitől??

Link to comment
Megosztás:

ezt figyeltem én is...

hogy a G-be később érik meg a csere...

amiket itt olvastam H-ba 100-110e km nél csere :lol:

de ugyan mitől??

Szerintem a korai évjáratok hibája, 2006 utáni autóról még nem hallottam, hogy csörögne..;) Elvileg módosítottak a feszítőn meg a láncon is, többször változott a cikkszáma...:)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a korai évjáratok hibája, 2006 utáni autóról még nem hallottam, hogy csörögne..:lol: Elvileg módosítottak a feszítőn meg a láncon is, többször változott a cikkszáma...;)

Akkor ez nekem megnyugvás, talán 2007 végére tényleg jó lett.

Kollegám Fabiájába MPI 1.4 100e-nél cseréltek vezérmű láncot, de mondták nála is valami gyárilag rossz megoldás miatt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fagyálló hűtőfolyadékkal kapcsolatos kérdésem volna-nem vagyok autószerelő

Hollandiában elmentem egy autósboltba és vettem hűtőfolyadékot az autómba 1,7cdti(101Le,2007)

Konkrétan nem találtam rajta,hogy opelbe önthető vagy sem,de ezt adták.-36C,kék színű,mono etilén glikol tartalmú

A következő (szerintem)szabványok vannak a flakonon feltüntetve:

BS 6580 ,AFNOR 15-601 ,SAE J 1034 ,CUNA N2C956-19 ,ASTM D 3306

az autó fel lett töltve ezzel a hűtőfolyadékkal,de nem tudom,hogy evvel ártottam vagy használtam.

Akinek van valami okos ötlete vagy esetleg tapasztalata azt szívesen venném.

köszönet a segítségetekért

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a korai évjáratok hibája, 2006 utáni autóról még nem hallottam, hogy csörögne..:lol: Elvileg módosítottak a feszítőn meg a láncon is, többször változott a cikkszáma...;)

Elvileg azt mondják hogy nem jut elég olaj az inditásnál hirtelen a láncfeszitőhöz (nem tudja megfesziteni a láncot), meg idővel eltömődik a fuvóka ami viszi neki az olajat és ezért lehet a baj. Nekem ezt mondta a szerelő.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg azt mondják hogy nem jut elég olaj az inditásnál hirtelen a láncfeszitőhöz (nem tudja megfesziteni a láncot), meg idővel eltömődik a fuvóka ami viszi neki az olajat és ezért lehet a baj. Nekem ezt mondta a szerelő.

és ezzel mit lehet csinálni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fagyálló hűtőfolyadékkal kapcsolatos kérdésem volna-nem vagyok autószerelő

Hollandiában elmentem egy autósboltba és vettem hűtőfolyadékot az autómba 1,7cdti(101Le,2007)

Konkrétan nem találtam rajta,hogy opelbe önthető vagy sem,de ezt adták.-36C,kék színű,mono etilén glikol tartalmú

A következő (szerintem)szabványok vannak a flakonon feltüntetve:

BS 6580 ,AFNOR 15-601 ,SAE J 1034 ,CUNA N2C956-19 ,ASTM D 3306

az autó fel lett töltve ezzel a hűtőfolyadékkal,de nem tudom,hogy evvel ártottam vagy használtam.

Akinek van valami okos ötlete vagy esetleg tapasztalata azt szívesen venném.

köszönet a segítségetekért

A szabványokkal nem vagyok tisztában viszont majdnem biztos vagyok benne, hogy kizárólag rózsaszín színű való a mi autónkba (a gyári is ilyen), a többi korrozív összetevőket tartalmazhat ami tönkreteheti a hűtőrendszered érzékenyebb könnyűfém részeit, így én a helyedben azonnal, vagy minél előbb lecserélném!!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

A szabványokkal nem vagyok tisztában viszont majdnem biztos vagyok benne, hogy kizárólag rózsaszín színű való a mi autónkba (a gyári is ilyen), a többi korrozív összetevőket tartalmazhat ami tönkreteheti a hűtőrendszered érzékenyebb könnyűfém részeit, így én a helyedben azonnal, vagy minél előbb lecserélném!!! :lol:

Nem a szine a lényeg, hanem hogy foszfátmentes legyen. ;)

Link to comment
Megosztás:

és azt honnan tudom meg,hogy foszfátmentes a hűtőfolyadék vagy sem. :lol:

nincsenek arra utaló szabványjelölések,kódok stb?

azt tudtam egyébként,hogy a szín nem minden ;)

Lemerném fogadni, hogy van márkajelzés is a flakonon és rajta van az is, hogy foszfátmentes-e....

Link to comment
Megosztás:

Lemerném fogadni, hogy van márkajelzés is a flakonon és rajta van az is, hogy foszfátmentes-e....

szia!

abban igazad van ,hogy van márkajelzés (MPM ez a márkája),de szerintem a márka az kevés ahhoz,hogy meg tudja mondani valaki,hogy foszfátmentes vagy sem.amiket írtam azok a szabvány számok vannak rajta flakonon feltüntetve,de a szövegből semmi nem derül ki a foszfátmentességre.(szerintem a fogadást elvesztenéd :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Ez tökéletes bele, a szervizben is ilyennel töltik utána ha szükséges.

Nekem is lenne egy kérdésem. Ma kíváncsiságból megnéztem az eltárolt hibakódokat amíg a megrendelőre vártam. Ezeket kaptam:

ECN 50074

ECN 33529

Valaki tudna segíteni, hogy pontosan mi lehet? Csak olasz és német astra clubbos leírást találtam, de nem volt az igazi még google fordítóval sem :lol:

Az 50074 sebesség jeladó (fordulatszámtól éltérő értéket adhat? )

a 33529 főtengely fordulatszám érzékelő lehet

Link to comment
Megosztás:

Elvileg azt mondják hogy nem jut elég olaj az inditásnál hirtelen a láncfeszitőhöz (nem tudja megfesziteni a láncot), meg idővel eltömődik a fuvóka ami viszi neki az olajat és ezért lehet a baj. Nekem ezt mondta a szerelő.

De csak az olajnyomás állítja elő a láncfeszeséget? Nincs alapból valami rugós feszítő?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

problemam a kovetkezo:

1.9cdti dpf 150le. autot 90ezer kmrel vettem, vasarlaskor hengerfejtomites csere volt mert valami miatt ategett az elozo tulajnal, gondoltam gyari hibas, gariban csereltek. mentem vele 10ezer kmt. ma tapasztaltam, h varosi lenduletesebb kozlekedes utan az alapfordulat elkezd ingadozni, es full gaznal mintha fustolt volna is a gep (pedig dpfes). kinyitottam a motorteret es a hutoviztartalyban a viz csak all, nem cirkulal. ez baj? g astramnal mintha folyt volna. az auto amugy keves km es a reszecskeszuro ellenere nagyon budos, bar a szurot meg nem csekkoltam. 5let? ha a vizpumpa szar, elkepzelheto h hibauzenet nelkul kieg a tomites, v karosodik a motor a tulhevules miatt? (hofokjelzo ugye a barom mernokok miatt nem kell...)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.