Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Ismételten megkérdezem, hátha van a fórumon opel szervizes szaki, aki már találkozott hasonló problémával:

"2006-os 1,7 cdti motoros (101le) H astrám van. A motor hidegben (most a -9 fokban) pöcre indul, viszont melegen fel kell húzni mint egy lendkerekes autót. A kocsin hibajelző nem világít, nem füstöl, teljesítményében nincs változás, egy tünet van, melegen nehezen indul. Az egész dolog minden előjel nélkül történt, hétvégén még jó volt, majd leálltam és a következő indításkor már nehezen indult. Amennyiben volt valakinek hasonló gondja, akkor ossza meg velem a tapasztalatait."

Műszeres vizsgálat során hibakódot nem adott ki. A szerelő a nagynyomású szivattyú kopására gyanakodik.

én is hasonlóra gondolnék, vagy porlasztóra....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !!

Én olyat kérdeznék hogy Z16XEP-t át lehetne írni Z16XER -e, már mint az ECU-t ?? Jár ez valami motor károsodással vagy simán meg lehet oldani ?? Jó jönne az a + lóerő ;)

sajnos ez nem ennyire egyszerü.

a Z16XER be van állitható vezérmütengely, és nincs twinport szelep, a Z16XEP be van twinport szelep, és nincs állitható tengely....

ez nem csak szoftver tunying ;)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem rég cseréltem a kocsiban(1.7 cdti) olajat, szűrőket az üzemanyagszűrő kivételével, de most azt is szeretném cserélni. Az lenne a kérdésem, hogy kell-e külön légteleníteni? Vagy simán beteszem az újat a tömítésekkel feltöltöm gázolajjal a szűrőházat, és ennyi? Mert ha bonyolultabb akkor inkább nem állok neki.

Válaszokat előre is köszönöm.

Nem kell legteleniteni, az csak a "hagyomanyos" dizeleknel van...

Link to comment
Megosztás:

sajnos ez nem ennyire egyszerü.

a Z16XER be van állitható vezérmütengely, és nincs twinport szelep, a Z16XEP be van twinport szelep, és nincs állitható tengely....

ez nem csak szoftver tunying ;)

de amúgy kivitelezhető lehet ?? vagy inkább úgy kérdem hogy nagy művelet lenne anyagilag ??

Link to comment
Megosztás:

ma leadtam gázszerelésre a Zafirát.... az Z18XER

Kedves Uhuhu!

Köszönöm a válaszod.

Én attól félek, hogy a gáz a motorban pár ezer, vagy tízezer km után nem okoz-e maradandó károsodást, ugyanis hallani olyan típusokról, főleg a kifinomult japán motorok esetében, ahol az LPG égetésekor felszabaduló pár tíz fokkal magasabb hő, rövid távon tönkreteszi a szelepeket, annyira, hogy azon már a hézagállítás sem tud segíteni, mindezt úgy, hogy a gyári megoldáson felül egy extra kenő rendszert is beépítenek a gázrendszer beszereléssel együtt.

Te nem félted ettől a Zafirád? Ja és egyébként ha már egy szép, tágas egyterűd van nem gondolkodtál azon, hogy a még olcsóbb (bár tankolási lehetőségek szempontjából egyelőre komplikáltabb) CNG-t választod?

Link to comment
Megosztás:

Kedves Uhuhu!

Köszönöm a válaszod.

Én attól félek, hogy a gáz a motorban pár ezer, vagy tízezer km után nem okoz-e maradandó károsodást, ugyanis hallani olyan típusokról, főleg a kifinomult japán motorok esetében, ahol az LPG égetésekor felszabaduló pár tíz fokkal magasabb hő, rövid távon tönkreteszi a szelepeket, annyira, hogy azon már a hézagállítás sem tud segíteni, mindezt úgy, hogy a gyári megoldáson felül egy extra kenő rendszert is beépítenek a gázrendszer beszereléssel együtt.

Te nem félted ettől a Zafirád? Ja és egyébként ha már egy szép, tágas egyterűd van nem gondolkodtál azon, hogy a még olcsóbb (bár tankolási lehetőségek szempontjából egyelőre komplikáltabb) CNG-t választod?

Szerinted mennyiért kapott volna, ha egyáltalán talál használt CNG-s Zafirát?? Egyenlőre ez sajnos nem alternatíva...

Mindenesetre én a jövőt nem az elektromos autókban meg a hibridekben, hanem a CNG-s autókban látom, amivel persze egyszerű vitatkozni, de mégsem könnyű ;) ...

Link to comment
Megosztás:

Szerinted mennyiért kapott volna, ha egyáltalán talál használt CNG-s Zafirát?? Egyenlőre ez sajnos nem alternatíva...

Mindenesetre én a jövőt nem az elektromos autókban meg a hibridekben, hanem a CNG-s autókban látom, amivel persze egyszerű vitatkozni, de mégsem könnyű ;) ...

Tudom, hogy elég felárasan adják a CNG-vel szerelt autókat, és alig van belőle kínálat a hasznaltauto.hu-n is.

Viszont már lehet itthon is átalakíttatni, és én az átalakításra gondoltam amikor azt írtam, hogy a CNG-t választod...

A jövő az egy nagy kérdés, egyébként is, de az olajlobbit is belekalkulálva a játékba, még bonyolultabb a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

T steven1986!

A GM/Opel is készített az 1.6-os motorból gázos motort. A Zafira A-ba és B-be az Z16YNG-t, a Zafira B-be a Z16XNT-t és A16XNT-t.

Köszönöm a válaszod, már csak azt kellene tudnom, hogy ezek mennyire térnek el a Z16XER motortól, leginkább a szelepek hőtűrésében, mert állítólag elsődlegesen ez szokott lenne a problémás rész azokban a motorokban, amikbe nem ajánlják az LPG-t...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod, már csak azt kellene tudnom, hogy ezek mennyire térnek el a Z16XER motortól, leginkább a szelepek hőtűrésében, mert állítólag elsődlegesen ez szokott lenne a problémás rész azokban a motorokban, amikbe nem ajánlják az LPG-t...

Sziasztok!

Azt hiszem, hogy itt: http://www.motor-talk.de/forum/astra-h-1-6...g-t1977195.html

megtaláltam az egyértelmű választ arra a kérdésre, hogy érdemes-e átalakítani Opelt, LGP üzeműre, egyértelműen NEM.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt hiszem, hogy itt: http://www.motor-talk.de/forum/astra-h-1-6...g-t1977195.html

megtaláltam az egyértelmű választ arra a kérdésre, hogy érdemes-e átalakítani Opelt, LGP üzeműre, egyértelműen NEM.

3 év alatt sok miden történhetett a rendszerekkel.(akkori a fórum)

én is gondolkozok az átalakításon.de mivel keveset megyek mostanság és óccsó(óccsó=megbízható=tudom a forrását) benzinnel járok amíg van forrás addig jegelem

Link to comment
Megosztás:

Kedves Uhuhu!

Köszönöm a válaszod.

Én attól félek, hogy a gáz a motorban pár ezer, vagy tízezer km után nem okoz-e maradandó károsodást, ugyanis hallani olyan típusokról, főleg a kifinomult japán motorok esetében, ahol az LPG égetésekor felszabaduló pár tíz fokkal magasabb hő, rövid távon tönkreteszi a szelepeket, annyira, hogy azon már a hézagállítás sem tud segíteni, mindezt úgy, hogy a gyári megoldáson felül egy extra kenő rendszert is beépítenek a gázrendszer beszereléssel együtt.

Te nem félted ettől a Zafirád? Ja és egyébként ha már egy szép, tágas egyterűd van nem gondolkodtál azon, hogy a még olcsóbb (bár tankolási lehetőségek szempontjából egyelőre komplikáltabb) CNG-t választod?

a helyzet az, hogy a kérdést én azt hiszem kellő odafigyeléssel körbejártam.

amikor az első zafirámat ( Zafi A , Z16XE) elgázositottam, elötte 2 hétig a netet bújtam csak, és infót gyűjtöttem....

amit kiolvastam mindenből, mindenki hozzászólásából a gázos fórumokon:

a gáz közel 200 fokkal magasabb hővel ég.

a motorok nagytöbbsége bírja

egyet nem bít: az ütés - vágást.

azaz a sokáig nagy fordulaton történő üzemeltetést.

a magasabb hőtől az olajcsere intervallumot csökkenteni érdemes

a gyujtógyertyákat sürübben kell cserélni

ennyi.

én megtanultam, hogy nem megyek bécsbe 200 sebességgel, és ennyi.

aaz Zafira A ba 19.000 km-t tettem bele 5 hónap alatt. 2x megjártam horvátországot is vele, hiba nélkül.

én nem izgulok. nem hajtom, normálisan közlekedek vele.

Mégegy: az Astra - Zafira autókba sorozatengedélyes gázszettet tesznek. azaz belevaló, és engedélyezett, így nem kell vizsgáztatni. ha tönkremennének a motorok, akkor:

- kevesen mernék bevállalni a kockázatot, hogy lehet hogy tönkremegy

- akkor kevesen szereltetnék bele

- akkor nem lenne sorozatengedélyes, mert a cégnek nem érné meg.

amugy van a közelembe 2 db zafirás, egy Vectra c-s, és sok Astrás gázos ismerős - ügyfél. mindnek müködik.

( a két zafira azok Z16XER, és Z18XER motorosok )

ne izgulj - szereltesd.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kedves Uhuhu!

Köszönöm a válaszod.

Én attól félek, hogy a gáz a motorban pár ezer, vagy tízezer km után nem okoz-e maradandó károsodást, ugyanis hallani olyan típusokról, főleg a kifinomult japán motorok esetében, ahol az LPG égetésekor felszabaduló pár tíz fokkal magasabb hő, rövid távon tönkreteszi a szelepeket, annyira, hogy azon már a hézagállítás sem tud segíteni, mindezt úgy, hogy a gyári megoldáson felül egy extra kenő rendszert is beépítenek a gázrendszer beszereléssel együtt.

Te nem félted ettől a Zafirád? Ja és egyébként ha már egy szép, tágas egyterűd van nem gondolkodtál azon, hogy a még olcsóbb (bár tankolási lehetőségek szempontjából egyelőre komplikáltabb) CNG-t választod?

a CNG -t azért nem választottam, mert:

magyarországon nem árulták

így csak külföldről jött csodakocsik vannak a piacon

az országban jó ha 3 kút van. elég kevés....

az LPG meg minden sarkon tankolható, de ha nem akkor is 20-30 km en belül biztosan találsz....

Amugy eszembejutott mégegy:

tegnap javitottunk egy Astra H Z16XEP-t. 135.000 km volt benne, és nulla km esen tették bele a gázt.

müködik, és hibátlan, a motorja még bontatlan....

számold csak ki, hogy ha 20,000 kmként 200.000 Ft ot sporolsz a gázzal, akkor 135.000 nél mennyi pénzt rakott az ember zsebébe? 1.350.000 Ft ot.

ennyibe azért belefér egy - akár 400.000 Ft os motorgenerál is. nem?

Link to comment
Megosztás:

mégegy hozzászólás oszt vége : amugy az ilyen " fórumon azt írták hogy nem lehet, mert szétég" az egy magadat lebeszélő hozzászólás, amivel semmi baj nincs...

én is szkeptikus voltam amig ki nem próbáltam, de annyira bejött, hogy egy 2007 es Vectra C dieselt -t dobtam el egy benzines autóért.... mert a dieselhez képest 1-2 liter benzinpénzt lehet megspórolni 100 km- ként....

a fórumokon azokat keresd akinek van benne, és azt próbáld meg kiszedni belőlük, hogy mik a tapasztalatok, mivel szívtak, mi romlott el....

www.torzsasztal.hu

és ott az auto - motor részbe autogáz topik. ott vannak beszerelő mühelyesek akik fórumoznak....

Link to comment
Megosztás:

Nincs valakinek valami ötlete arra hogy mitől csinálhatja az autóm (Z17DTH) hogy dombon felfelé ha huzamosabb ideig magas fordulaton van 2500-3000közt akkor kivillan a kulcsos ikon és megtorpan az autó és ez maximum 1percig van van amikor pár másodperc után eltűnik a jel és hirtelen semmi baja és elkezd húzni!?

Várom az ötleteket,köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Nincs valakinek valami ötlete arra hogy mitől csinálhatja az autóm (Z17DTH) hogy dombon felfelé ha huzamosabb ideig magas fordulaton van 2500-3000közt akkor kivillan a kulcsos ikon és megtorpan az autó és ez maximum 1percig van van amikor pár másodperc után eltűnik a jel és hirtelen semmi baja és elkezd húzni!?

Várom az ötleteket,köszi előre is!

Szia!

Amikor kivillan a kulcsos auto,ki kellene villogtatni és megnézni milyen hibakódot ír ki.

Link to comment
Megosztás:

A lent látható képen a bekeretezett résznél tiszta olaj a kocsim. (Z14XEP motor)

Olajszűrő házra tippelek, hogy ott ereszt. Hogyan lehet, hogy most 70e km-es korában jött elő?? (munkatársamnak pár ezer km-esen csinálták a kocsiját ugyanilyen problémával, nála szét kellett szedni az egészet -lökhárító, hűtők le, klímakompreszor, katalizátor le - , mert rosszul volt megmunkálva a motor, forgácsos volt, és a tömítés elengedte az olajat) Próbáltam az egy hozzáférhető csavaron húzni, de nem tudtam. Más is járt így??? :lol:

DSCF0639_1.jpg

Link to comment
Megosztás:

Siasztok!

Nem tudom jó helyre irok e, pár hasznos tanács érdeklne az Opel astra H-val kapcsolatban.

Most vásároltam kb 1 hete(2004 10. havi 1.4 16v-s) és érdekelne hány km után érdemes olajat, szűrőt pollenszűrőt levegőszűrőt meg hasonlókat cserélni.

Előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Siasztok!

Nem tudom jó helyre irok e, pár hasznos tanács érdeklne az Opel astra H-val kapcsolatban.

Most vásároltam kb 1 hete(2004 10. havi 1.4 16v-s) és érdekelne hány km után érdemes olajat, szűrőt pollenszűrőt levegőszűrőt meg hasonlókat cserélni.

Előre is köszi a válaszokat!

Hát ezeket illik megcsinálni vásárlás után,kitudja mikor volt rajta elvégezve mind ez,jobb a biztosra menni!

Én vásárlás után kicseréltem az összes szűrőt,motorolajat,vezérlés set-et!

Link to comment
Megosztás:

A vezérlés set-en a szijat meg a feszitőt érted, vagy a láncot és annak tartozékait?

Vezérmű lánc most volt rajt cserélve feszítővel és tartozékaival.

Az enyém 1,7cdti szóval nekem szíjas,ezért cseréltem le,de úgy tudom a láncosokat csak akkor kell ha már hangja van,ha minden rendbe vele akkor azt nem kell bántani,de szűrőket meg olajat ajánlott ilyenkor cserélni!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat.

Az enyémban is kb 500 km-el ezelőtt cseréltek láncot. Arra a szíjra gondoltam ami a generátort meg a többi motyókát összeköti.

Azt hány km-enként érdemes cserélni

Hosszbordás szíj,ha jól emlékszek akkor 140-150ezerkm-nél,feszitógörgővel együtt!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.