Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

1.7 CDTI 110LE (90e km) motorommal van problémám!

A fed. számítógép hibát jelzett, részecske szűrő + izzító gyertya hiba. Kis idő és kevés km után talán a motor végrehajtott egy tisztítást a kipufogó rendszeren. Ennek következtében felszaporodott az olaj (a szerelő szerint). Az olajcserét követően rögtön azt tapasztaltam, h újra felemelkedett az olajszint. Sajnos a szerelőm sem tudott megnyugtató választ adni a problémára! ;)

Keresem a választ! Ha valaki tudna gyógyírt a problémára kérem írja meg!

Köszönöm...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.7 CDTI 110LE (90e km) motorommal van problémám!

A fed. számítógép hibát jelzett, részecske szűrő + izzító gyertya hiba. Kis idő és kevés km után talán a motor végrehajtott egy tisztítást a kipufogó rendszeren. Ennek következtében felszaporodott az olaj (a szerelő szerint). Az olajcserét követően rögtön azt tapasztaltam, h újra felemelkedett az olajszint. Sajnos a szerelőm sem tudott megnyugtató választ adni a problémára! ;)

Keresem a választ! Ha valaki tudna gyógyírt a problémára kérem írja meg!

Köszönöm...

Mennyire emelkedett meg? Es emelkedik folyamatosan? Ha az utobbi, az ket dologtol lehet: hutoviz vagy gazolaj kerul bele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.7 CDTI 110LE (90e km) motorommal van problémám!

A fed. számítógép hibát jelzett, részecske szűrő + izzító gyertya hiba. Kis idő és kevés km után talán a motor végrehajtott egy tisztítást a kipufogó rendszeren. Ennek következtében felszaporodott az olaj (a szerelő szerint). Az olajcserét követően rögtön azt tapasztaltam, h újra felemelkedett az olajszint. Sajnos a szerelőm sem tudott megnyugtató választ adni a problémára! ;)

Keresem a választ! Ha valaki tudna gyógyírt a problémára kérem írja meg!

Köszönöm...

Valószínűleg a vezérlőegységed próbálkozik a regenerálással (talán nem tudja befejezni, vagy sikertelen) ennek következtében hígul az olaj.

Jó esetben csak segíteni kell neki. Mikor autópályáztál utoljára?

Rosszabb esetben diagnosztika utáni fejvakarászás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nem olyan rég óta vagyok egy szép és eddig jól mükődő Opel Astra H Z19 DT motorkóddal rendelkező, 1,9 cdti autó tulajdonosa, ami ma közvetlenül az új téli papucsok megkapása után megvillantotta sárgán a katalizátor hibát jelző lámpáját.

A jó hír, hogy nem villog még, csak sárgán világít, de gondolom ráolvasással nem gyógyul, szóval el kell mennem szépen a szervízbe.

Nálam jobban hozzá értők és esetleg hasonló tapasztalatokkal rendelkezők leírnák, hogy ez kb mennyibe fog fájni és mennyi időbe pl? Bonyolult a javítás, stb..

Köszi előre is:

Az első kocsis szőke Nő ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv az oldalon!

Lehet, hogy csak ki kell "kormolni" a részecskeszűrőt (valahol itt a fórumban írták ha jól emlékszem: hosszabb menet magasabb fordulatszámon elvileg - közben villogni kezd a hibát jelző lámpa, ha már OK akkor kialszik). Nem vagyok nagy dízel opeles, ezért majd a szakik megmondják, de én erre gyanakodnék...

Sziasztok,

Nem olyan rég óta vagyok egy szép és eddig jól mükődő Opel Astra H Z19 DT motorkóddal rendelkező, 1,9 cdti autó tulajdonosa, ami ma közvetlenül az új téli papucsok megkapása után megvillantotta sárgán a katalizátor hibát jelző lámpáját.

A jó hír, hogy nem villog még, csak sárgán világít, de gondolom ráolvasással nem gyógyul, szóval el kell mennem szépen a szervízbe.

Nálam jobban hozzá értők és esetleg hasonló tapasztalatokkal rendelkezők leírnák, hogy ez kb mennyibe fog fájni és mennyi időbe pl? Bonyolult a javítás, stb..

Köszi előre is:

Az első kocsis szőke Nő ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.6-os Z16XEP motoros Astrám van, és hideg indításnál néha egy reccsenő, élesen súrlódó hangot ad, valamint indulásnál nem reagál a gázadásra, tehát megtorpan az autó. majdnem olyan mintha a féket nyomnám!

Találkozott már valaki ilyennel, vagy esetleg tud rá valami magyarázatot adni mi lehet a gond?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg a vezérlőegységed próbálkozik a regenerálással (talán nem tudja befejezni, vagy sikertelen) ennek következtében hígul az olaj.

Jó esetben csak segíteni kell neki. Mikor autópályáztál utoljára?

Rosszabb esetben diagnosztika utáni fejvakarászás.

Nem szoktam autópályázni, de hosszabb utakat gyűrök (150 km) általában folyamatosan. Néha előfordul, h letiltja a turbót a központ!!!

Javasolták a 3.5-4 ezres fordulaton autókázást 30 percen keresztül folyamatosan! Nem tudom ez használ-e? Ha igen menet közben mi történik, kapok-e a vezérléstől infot, h oké-e a dolog? Légyszíves informáljatok!

Köszönöm...

Link to comment
Megosztás:

Nem szoktam autópályázni, de hosszabb utakat gyűrök (150 km) általában folyamatosan. Néha előfordul, h letiltja a turbót a központ!!!

Javasolták a 3.5-4 ezres fordulaton autókázást 30 percen keresztül folyamatosan! Nem tudom ez használ-e? Ha igen menet közben mi történik, kapok-e a vezérléstől infot, h oké-e a dolog? Légyszíves informáljatok!

Köszönöm...

Érdemes először kipróbálni a magas fordulatú tartós menetet (ezért kérdeztem az autópályát), mert ezzel segíted a részecskeszűrő regenerálását. Ez még a regenerálási folyamat "mellékhatásaként" jelentkező olajhígulási problémát is mérsékli, mert a gázolaj ilyenkor "kipárolog" a motorolajból.

Normál esetben nem veszel észre semmit a regenerációs folyamat alatt (esetleg csak annyit, hogy alapjáraton is és terhelés alatt is emelt fogyasztást mutat a számítógép), de van olyan szoftveres vezérlőegység is, amely villogtatja közben a kontrollámpát.

Lehet márkaszervizben is kérni részecskeszűrő regenerálást.

Szerintem ha túl sűrűn végzi a vezérlőegység a szűrőregenerálást (az hogy mi a sűrű, az a használati módtól függ), akkor érdemes kinyomoztatni a szervizzel az okát.

Link to comment
Megosztás:

Néha előfordul, h letiltja a turbót a központ!!!

A turbon nincs mit letiltani, mert porgeti a kiaramlo egestermek. Ha ugy erzed, hogy tiltva van, akkor valamiert a vezerles nem reagal ugy a gazra, ahogy elvarod.

Javasolták a 3.5-4 ezres fordulaton autókázást 30 percen keresztül folyamatosan! Nem tudom ez használ-e? Ha igen menet közben mi történik, kapok-e a vezérléstől infot, h oké-e a dolog?

Elvileg hasznal. Nekem nincs DPF-en, de ha regeneralasi igenyt jelez a lampa, akkor az nyilvan kialszik a sikeres muvelet utan.

Link to comment
Megosztás:

Érdemes először kipróbálni a magas fordulatú tartós menetet (ezért kérdeztem az autópályát), mert ezzel segíted a részecskeszűrő regenerálását. Ez még a regenerálási folyamat "mellékhatásaként" jelentkező olajhígulási problémát is mérsékli, mert a gázolaj ilyenkor "kipárolog" a motorolajból.

Szerintem regeneralas kozben sem illene eszreveheto mennyisegu gazolajnak kerulni a motorolajba...

Link to comment
Megosztás:

Normál regenerálásnál nem villog semmi a műszeregységben. Ha tolja neki az ember, akkor csak azt éri el, hogy hamarabb telítődik, és ezért hamarabb beindul a tisztítás. Normál közlekedésnél ez 800-900 km-enként történik, ha kinyomod a szemét, akkor lehet akár már 200 km után is. Semmi értelme a drága üzemanyagot erre pazarolni. Mindenképpen ki kell olvastatni a hibát egy szervízben.

Az üzemanyaggal tisztító koromszűrűs autókban a motorolaj szint emelkedik. Ennek oka, hogy minden tisztításnál plusz üzemanyagot fecskendez be a rendszer - ezzel emeli a kipufogógáz hőmérsékletét - ebből óhatatlanul marad az égéstérben, amit a gyűrűk lehúznak a karterbe. Ez nagyon minimális, két olajcsere közt úgy 1-1,5 dl, ez higítja a motorolajat.

A regenerálási igényt csak túltelített szűrő esetén jelzi villogtatással, normál esetben nincs visszajelzés (az emelkedett fogyasztáson kívül).

Link to comment
Megosztás:

Normál regenerálásnál nem villog semmi a műszeregységben. Ha tolja neki az ember, akkor csak azt éri el, hogy hamarabb telítődik, és ezért hamarabb beindul a tisztítás. Normál közlekedésnél ez 800-900 km-enként történik, ha kinyomod a szemét, akkor lehet akár már 200 km után is. Semmi értelme a drága üzemanyagot erre pazarolni. Mindenképpen ki kell olvastatni a hibát egy szervízben.

Az üzemanyaggal tisztító koromszűrűs autókban a motorolaj szint emelkedik. Ennek oka, hogy minden tisztításnál plusz üzemanyagot fecskendez be a rendszer - ezzel emeli a kipufogógáz hőmérsékletét - ebből óhatatlanul marad az égéstérben, amit a gyűrűk lehúznak a karterbe. Ez nagyon minimális, két olajcsere közt úgy 1-1,5 dl, ez higítja a motorolajat.

A regenerálási igényt csak túltelített szűrő esetén jelzi villogtatással, normál esetben nincs visszajelzés (az emelkedett fogyasztáson kívül).

Kiolvasták a hibajelet! Izzítógyertya zárlatot jelez!

Mit javasolsz mit tegyek!? 30 perc 4e fordulaton - vagy szerviz - vagy esetleg az alkatrész eltávolítása és kikódolása!???

Link to comment
Megosztás:

Kiolvasták a hibajelet! Izzítógyertya zárlatot jelez!

Mit javasolsz mit tegyek!? 30 perc 4e fordulaton - vagy szerviz - vagy esetleg az alkatrész eltávolítása és kikódolása!???

Szia!

Semmiképpen se hajtsd meg! Inkább még óvatosabban közlekedj, ha nagyon menned kell valahova. Melyik alkatrészt szeretnéd eltávolíttatni? A koromszűrőt vagy az izzítógyertyát? Utóbbit nem javaslom, előbbire van mód, de az egy külön procedúra. Szerintem vidd el szervízbe, ott valószinűleg meg tudják mondani, hogy mit kell tenni. Jó esetben izzítógyertya csere.

Van egy-két olyan hibajelenség (ezeket a sok városi, rövid szakaszos közlekedés okozza), amit egy erős meghajtással orvosolni lehet, de minden másnak csak árt. Egyébként egy benzinessel/dízellel 140 km/ó-val ötödikben/hatodikban autópályán haladni 100 km-t teljesen megfelelő erre.

Ez persze csak az én véleményem, mint az is, hogy meghajtani, keményen nyomni, netán örömködni csak jó műszaki állapotú autóval "illik".

Üdv: Laci

Link to comment
Megosztás:

2006-os 1,7 cdti motoros (101le) H astrám van. A motor hidegben (most a -9 fokban) pöcre indul, viszont melegen fel kell húzni mint egy lendkerekes autót. A kocsin hibajelző nem világít, nem füstöl, teljesítményében nincs változás, egy tünet van, melegen nehezen indul. Az egész dolog minden előjel nélkül történt, hétvégén még jó volt, majd leálltam és a következő indításkor már nehezen indult. Amennyiben volt valakinek hasonló gondja, akkor ossza meg velem a tapasztalatait.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Semmiképpen se hajtsd meg! Inkább még óvatosabban közlekedj, ha nagyon menned kell valahova. Melyik alkatrészt szeretnéd eltávolíttatni? A koromszűrőt vagy az izzítógyertyát? Utóbbit nem javaslom, előbbire van mód, de az egy külön procedúra. Szerintem vidd el szervízbe, ott valószinűleg meg tudják mondani, hogy mit kell tenni. Jó esetben izzítógyertya csere.

Van egy-két olyan hibajelenség (ezeket a sok városi, rövid szakaszos közlekedés okozza), amit egy erős meghajtással orvosolni lehet, de minden másnak csak árt. Egyébként egy benzinessel/dízellel 140 km/ó-val ötödikben/hatodikban autópályán haladni 100 km-t teljesen megfelelő erre.

Ez persze csak az én véleményem, mint az is, hogy meghajtani, keményen nyomni, netán örömködni csak jó műszaki állapotú autóval "illik".

Üdv: Laci

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

A következőkben kérném a segítségeteket:

Rendelkezem egy 2005ös 1.7CDTI(101LE) Astra H kombi autóval, 1éve vettem használtan.

Nyár folyamán ki lett cseréve egy gumicső a hűtővíz rendszerben (nem értek igazán hozzá, de láttam a beépített alkatrészt).

Elfolyt némi hűtővíz, ez akkor pótolták.

Korábban az Shell fagyállóval (kék) volt feltöltve a rendszer.

Most szeretném feltölteni, mert kb. -18 fokig van a fagypont, hallottam, hogy az opelekhez rózsaszín színű fagyálló a jó a gyári GM.es, vagy Febi márkájú (ez a név dereng), na most ha ilyet veszek, (melyiket, mit érdemes), akkor önthetem hozzá a mostanihoz, vagy a teljes rendszerben lévő folyadékot kellene cserélni?

Úgy olvastam, hogy 60.000 km./vagy 3év után érdemes cserélni, mivel használt volt az autó erről pontos infót nem tudok sajnos.

Ha le kell cserélni (úgy olvastam, hogy ez nem egy szakszervíz mutatvány, otthon is el lehet végezni), akkor kb. menyi folyadékkal kell számolnom, ha leengedem-illetve pótlom, illetve, milyen buktatók vannak a folyamatban, mire kell figyelni(át kell mosni e a rendszert), illetve a rendszerből leengedett folyadékot le lehet adni valahol?

Segítségeteket előre is köszönöm.

q.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

A következőkben kérném a segítségeteket:

Rendelkezem egy 2005ös 1.7CDTI(101LE) Astra H kombi autóval, 1éve vettem használtan.

Nyár folyamán ki lett cseréve egy gumicső a hűtővíz rendszerben (nem értek igazán hozzá, de láttam a beépített alkatrészt).

Elfolyt némi hűtővíz, ez akkor pótolták.

Korábban az Shell fagyállóval (kék) volt feltöltve a rendszer.

Most szeretném feltölteni, mert kb. -18 fokig van a fagypont, hallottam, hogy az opelekhez rózsaszín színű fagyálló a jó a gyári GM.es, vagy Febi márkájú (ez a név dereng), na most ha ilyet veszek, (melyiket, mit érdemes), akkor önthetem hozzá a mostanihoz, vagy a teljes rendszerben lévő folyadékot kellene cserélni?

Úgy olvastam, hogy 60.000 km./vagy 3év után érdemes cserélni, mivel használt volt az autó erről pontos infót nem tudok sajnos.

Ha le kell cserélni (úgy olvastam, hogy ez nem egy szakszervíz mutatvány, otthon is el lehet végezni), akkor kb. menyi folyadékkal kell számolnom, ha leengedem-illetve pótlom, illetve, milyen buktatók vannak a folyamatban, mire kell figyelni(át kell mosni e a rendszert), illetve a rendszerből leengedett folyadékot le lehet adni valahol?

Segítségeteket előre is köszönöm.

q.

A hutofolyadekot nem kell cserelni, kiveve, ha sikerult valakinek a nem belevalot hasznalni, a kek pedig biztosan nem az, ami kell hozza... A legjobb, ha gyarit raksz bele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Arra szeretnék választ kapni, hogy közületek van-e valakinek tapasztalata LPG-vel etetett 16XER motorral (Astra H) kapcsolatban.

Van olyan oldal, ahol az 1.6-os Astrákba nem ajánlják a gáz beszerelést, kérdésem, hogy mennyire kell, lehet ennek hinni?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv:

István

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem rég cseréltem a kocsiban(1.7 cdti) olajat, szűrőket az üzemanyagszűrő kivételével, de most azt is szeretném cserélni. Az lenne a kérdésem, hogy kell-e külön légteleníteni? Vagy simán beteszem az újat a tömítésekkel feltöltöm gázolajjal a szűrőházat, és ennyi? Mert ha bonyolultabb akkor inkább nem állok neki.

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Arra szeretnék választ kapni, hogy közületek van-e valakinek tapasztalata LPG-vel etetett 16XER motorral (Astra H) kapcsolatban.

Van olyan oldal, ahol az 1.6-os Astrákba nem ajánlják a gáz beszerelést, kérdésem, hogy mennyire kell, lehet ennek hinni?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv:

István

pénteken megmondom....

bele lehet szerelni, van ismerősöm aki ilyennel jár, és müködik....

Link to comment
Megosztás:

Ismételten megkérdezem, hátha van a fórumon opel szervizes szaki, aki már találkozott hasonló problémával:

"2006-os 1,7 cdti motoros (101le) H astrám van. A motor hidegben (most a -9 fokban) pöcre indul, viszont melegen fel kell húzni mint egy lendkerekes autót. A kocsin hibajelző nem világít, nem füstöl, teljesítményében nincs változás, egy tünet van, melegen nehezen indul. Az egész dolog minden előjel nélkül történt, hétvégén még jó volt, majd leálltam és a következő indításkor már nehezen indult. Amennyiben volt valakinek hasonló gondja, akkor ossza meg velem a tapasztalatait."

Műszeres vizsgálat során hibakódot nem adott ki. A szerelő a nagynyomású szivattyú kopására gyanakodik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.