Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Nem rég olajat cseréltünk a kocsiban. számomra egyértelmű volt, hogy gyári olaj kerül bele.

Mikor beindítom, egy pillanatig még csörög, amúgy minden rendben van.

Egy ismerősöm azt javasolta, hogy japán ENEOS olajat használjak, az jobb.

Bár még odébb van a következő csere, de Ti mit tanácsoltok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene, 2009-es évjáratú Z17DTH motornál egyenletlen járás és gázadáskor erős csörgés van, géppel bevizsgálták és az egyik porlasztó csúcsnál eltérés mutatkozott, 43000 km van benne állítólag, kintről jött az autó.

Kérdésem valós km mellet lehet-e befecskendező probléma vagy ennyi kopás csak nagy km -nél lehet.

6. disel autóm még nem kellet javítani egyiknél sem a csúcsot, pedig közel 200000 km futottak.

Üdv bara60

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene, 2009-es évjáratú Z17DTH motornál egyenletlen járás és gázadáskor erős csörgés van, géppel bevizsgálták és az egyik porlasztó csúcsnál eltérés mutatkozott, 43000 km van benne állítólag, kintről jött az autó.

Kérdésem valós km mellet lehet-e befecskendező probléma vagy ennyi kopás csak nagy km -nél lehet.

6. disel autóm még nem kellet javítani egyiknél sem a csúcsot, pedig közel 200000 km futottak.

Üdv bara60

Csináltunk már 34 ezernél porlasztót, igaz neki benzint tankoltak és nem vette észre...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene, 2009-es évjáratú Z17DTH motornál egyenletlen járás és gázadáskor erős csörgés van, géppel bevizsgálták és az egyik porlasztó csúcsnál eltérés mutatkozott, 43000 km van benne állítólag, kintről jött az autó.

Kérdésem valós km mellet lehet-e befecskendező probléma vagy ennyi kopás csak nagy km -nél lehet.

6. disel autóm még nem kellet javítani egyiknél sem a csúcsot, pedig közel 200000 km futottak.

Üdv bara60

Szia!

Sajnos ezek a rendszerek és minden cammon-rail rendszer rendkívül érzékeny az üzemanyag minőségére, tisztaságára. Ha szennyezett üzemanyag lett tankolva akkor kevesebb km-nél is jelentkezhet hasonló probléma. Minél előbb a végére kell járni mert nagyobb kárt is okozhat a motorban. 1200 bárral acélt lehet vágni vízzel, itt jóval nagyobb nyomás van kb 1800 bár. Ha a megbontásnál kiderül a szennyezettség akkor az egész üa. rendszert ki kell tisztítani(üa tank rail csövek stb)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

tegnap átmentem egy közeli nagyvárosba bevásárolni kb. 15 km

amikor már átértem egy körforgalomban vezetési szokásomhoz híven enyhe motorfékkel lassítottam, amikor menet közben egyszerűen leállt az autó

kigyúlt a motorelektronika visszajelző és nem volt hajlandó újra beindulni, olyan volt mintha kifogyott volna a benzin, sokat nem is próbáltam indítózni nehogy kinyírjam még jobban az indítómotort, akksit vagy a katalizátort,

kb. 5 percet álltunk ott (feleségem, kisfiam, én) amikor is egy srác felajánlotta, hogy hazahúz (vannak még rendes emberek)

vontatókötelet felraktuk és ahogy megfordultunk, gondoltam még egyszer megpróbálom beindítani ami sikerült is, de most már eltűnt a motor elektronika visszajelző helyette a kipufogó rendszer visszajelző villant ki és folyamatosan égett

akkor arra a megállapításra jutottunk a sráccal, hogy valószínűleg eldugult az üzemanyagszűrő, próbáljak a kb. 15 liter tankban lévő benzinhez 3-4 liter 85 -öst tankolni, hogy kicsit átmossa

elmentem egy közeli benzinkúthoz és tankoltam 3.3 liter 85 -öst és indultunk haza a kb. 15 km -re lévő otthonunkba

útközben már nem állt le néha kicsit rángatott meg érezni lehetett, hogy nem úgy megy ahogy kéne és folyamatosan égett a kipufogó gáz visszajelző,

nem mentem gyorsan 70-80 körül, gondolom átkapcsolt valamilyen vész üzemre az elektronika,

azóta is beindul de érezni, hogy nem olyan mint amilyennek lenni kéne,

2 éves korában használtan vettem az autót 18 ezer km -rel most 7 éves és 55 ezer van benne, nem sokat járok vele, semmi problémám nem volt vele sosem csak a klímát kellet néha utánatölteni meg egyszer a lánc kezdett el csörögni az kompletten ki lett cserélve, lánc, vízpumpa, lánckerék, görgők,

holnap viszem szerelőhöz, szerintetek mire számítsak mi lehet a baja ?

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Na megválaszolom magam mert közben jártam a szerelőnél:

Főtengely helyzetjelző hibát írt, kiütötték belőle meg megnézték a jeladót de nem volt vele semmi baj kontakt spay -el kicsit megfújkálták majd ment vissza a helyére

most rendben van az autó, olyan mint régen, azt mondta a szerelőm járjak vele és majd meglátjuk előjön -e megint

sziasztok

tegnap átmentem egy közeli nagyvárosba bevásárolni kb. 15 km

amikor már átértem egy körforgalomban vezetési szokásomhoz híven enyhe motorfékkel lassítottam, amikor menet közben egyszerűen leállt az autó

kigyúlt a motorelektronika visszajelző és nem volt hajlandó újra beindulni, olyan volt mintha kifogyott volna a benzin, sokat nem is próbáltam indítózni nehogy kinyírjam még jobban az indítómotort, akksit vagy a katalizátort,

kb. 5 percet álltunk ott (feleségem, kisfiam, én) amikor is egy srác felajánlotta, hogy hazahúz (vannak még rendes emberek)

vontatókötelet felraktuk és ahogy megfordultunk, gondoltam még egyszer megpróbálom beindítani ami sikerült is, de most már eltűnt a motor elektronika visszajelző helyette a kipufogó rendszer visszajelző villant ki és folyamatosan égett

akkor arra a megállapításra jutottunk a sráccal, hogy valószínűleg eldugult az üzemanyagszűrő, próbáljak a kb. 15 liter tankban lévő benzinhez 3-4 liter 85 -öst tankolni, hogy kicsit átmossa

elmentem egy közeli benzinkúthoz és tankoltam 3.3 liter 85 -öst és indultunk haza a kb. 15 km -re lévő otthonunkba

útközben már nem állt le néha kicsit rángatott meg érezni lehetett, hogy nem úgy megy ahogy kéne és folyamatosan égett a kipufogó gáz visszajelző,

nem mentem gyorsan 70-80 körül, gondolom átkapcsolt valamilyen vész üzemre az elektronika,

azóta is beindul de érezni, hogy nem olyan mint amilyennek lenni kéne,

2 éves korában használtan vettem az autót 18 ezer km -rel most 7 éves és 55 ezer van benne, nem sokat járok vele, semmi problémám nem volt vele sosem csak a klímát kellet néha utánatölteni meg egyszer a lánc kezdett el csörögni az kompletten ki lett cserélve, lánc, vízpumpa, lánckerék, görgők,

holnap viszem szerelőhöz, szerintetek mire számítsak mi lehet a baja ?

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy mi az a motor alkatrész (hosszukás szürke borítás alatt), ami ezen a képen: http://motorcade.co.za/images/040920082136.jpg

az "ad" szövegrészlet alatt látszik, mert indításkor pár másodpercig nagyon csúnya súrlódó hang jön onnan, aztán megszűnik. Mi a hiba, drága a javítása?

A válaszaitokat előre is köszönöm!

Üdv:

Andris

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy mi az a motor alkatrész (hosszukás szürke borítás alatt), ami ezen a képen: http://motorcade.co.za/images/040920082136.jpg

az "ad" szövegrészlet alatt látszik, mert indításkor pár másodpercig nagyon csúnya súrlódó hang jön onnan, aztán megszűnik. Mi a hiba, drága a javítása?

A válaszaitokat előre is köszönöm!

Üdv:

Andris

Szia!

Az alábbi fotó szerint a műanyag borítás alatt a vezérműlánc van.

Az alábbi linken Z14XEP motor látható:

http://www.autopro.spb.ru/imgdir/z14xep-1.jpg

Többet sajnos nem tudok róla.

Sokkal okosabbak biztosan tudnak segíteni.

Üdv .

Link to comment
Megosztás:

Na megválaszolom magam mert közben jártam a szerelőnél:

Főtengely helyzetjelző hibát írt, kiütötték belőle meg megnézték a jeladót de nem volt vele semmi baj kontakt spay -el kicsit megfújkálták majd ment vissza a helyére

most rendben van az autó, olyan mint régen, azt mondta a szerelőm járjak vele és majd meglátjuk előjön -e megint

na megint előjött ugyan úgy :D

hajaj attól félek húzós lesz a javítás :icon4:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok,

Remélem jó helyen teszem fel a kérdésem, ami a következő lenne?

Megvásároltam tavaly egy AstraH, kombi (1.7CDTI - 146.000 km.), 2005. Elvileg 2009-ben lett behozva külföldről (németo., Ausztria), Kereskedőn keresztül vette meg az előző Tulaj, majd múlt év végén adta el, van hozzá külföldi szervizkönyv.

Ebben az esetben lekérhetők valahogy az információk az autóról? Arra lennék kíváncsi mondjuk, hogy mennyi km. volt benne ténylegesen- szervizkönyv van hozzá, de ha van valami rendszer ahol rögzítik, akkor annak jobban lehetne hinni, gondolom, ha csavarva volt a km., azt már a kocsiról nem lehet lekérni .

A kocsival megvásárláskor minden "szokásos" cserét elvégeztünk, hiszen a szerviz könyvben nem nagyon bíztam (számla nem volt hozzá), meg ezt tanácsolták, mivel az előző tulajnak is egy kereskedő hozta be.

Az autó napi használatban van - eladni sem szándékozom, csak ez az infó érdekelne, ha ki lehetne deríteni annak örülnék.

Segítségeteket előre is köszönöm.

q.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Remélem jó helyen teszem fel a kérdésem, ami a következő lenne?

Megvásároltam tavaly egy AstraH, kombi (1.7CDTI - 146.000 km.), 2005. Elvileg 2009-ben lett behozva külföldről (németo., Ausztria), Kereskedőn keresztül vette meg az előző Tulaj, majd múlt év végén adta el, van hozzá külföldi szervizkönyv.

Ebben az esetben lekérhetők valahogy az információk az autóról? Arra lennék kíváncsi mondjuk, hogy mennyi km. volt benne ténylegesen- szervizkönyv van hozzá, de ha van valami rendszer ahol rögzítik, akkor annak jobban lehetne hinni, gondolom, ha csavarva volt a km., azt már a kocsiról nem lehet lekérni .

A kocsival megvásárláskor minden "szokásos" cserét elvégeztünk, hiszen a szerviz könyvben nem nagyon bíztam (számla nem volt hozzá), meg ezt tanácsolták, mivel az előző tulajnak is egy kereskedő hozta be.

Az autó napi használatban van - eladni sem szándékozom, csak ez az infó érdekelne, ha ki lehetne deríteni annak örülnék.

Segítségeteket előre is köszönöm.

q.

Ha jól működik az autód, meg vagy vele elégedve, akkor ne foglalkozz vele! Ha bármilyen információ birtokába jutnál, előrébb lennél vele? Szerintem nem. Használd megelégedéssel! :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

EZ HIHETETLEN!

Tegnap autóztam az M3ason Debrecen felé és miután elhagytam Gyöngyöst, hallottam egy pukkanást a motortérből 130km/h- s tempónál.

Az autó már akkor nem húzott, mindha meghalt volna az egyik henger és egy iszonyatos traktor hangja lett. Még 1 km-t mentem a kijáratig vészvillogóval.

Megálltam és fingom nem volt, hogy mi baja lehet. Levettem az olajbetöltő sapkát és.......... a KIPUFOGÓ OLDALI VEZÉRMŰTENGELY görbén állt.

ELTÖRIK EGY VEZÉRMŰTENGELY! Ez vicc.........

Jövő héten fogjuk szétszedni.

129000km van az autóban.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

EZ HIHETETLEN!

Tegnap autóztam az M3ason Debrecen felé és miután elhagytam Gyöngyöst, hallottam egy pukkanást a motortérből 130km/h- s tempónál.

Az autó már akkor nem húzott, mindha meghalt volna az egyik henger és egy iszonyatos traktor hangja lett. Még 1 km-t mentem a kijáratig vészvillogóval.

Megálltam és fingom nem volt, hogy mi baja lehet. Levettem az olajbetöltő sapkát és.......... a KIPUFOGÓ OLDALI VEZÉRMŰTENGELY görbén állt.

ELTÖRIK EGY VEZÉRMŰTENGELY! Ez vicc.........

Jövő héten fogjuk szétszedni.

129000km van az autóban.

Üdv,

Ha 1.4 benzin, akkor előfordul... Fellazul a vezérműtengely leszorító ház és ez a vége.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Szétszedtük az autót.

"Csak" a kipufogó oldali vezérműtengely tört el és szerencsére eddig úgy tűnik, hogy semmi más nem sérült.

Majd töltök fel fényképet.

De tengelyt sehol nem tudok szerezni, már sok bontónál próbálkoztam. Eléggé ismert a probléma a bontósok szerint is(és a szalon szerint is) egy bizonyos széria tartományban.

Ahogy mondtátok, tengelyrögzítő csésze fellazul(gyári hiba)-->kipufogó oldali veztengely törik...........

Valakinek nincs véletlenül?

Természetesen megfizetném.

Üdv.......

kb 200-300e

utána kell járni hogy benne van az autód a vissza hívásos tartományba..

először menj márkaszervizbe.. és akkor hátha megúszod ingyen

Link to comment
Megosztás:

Idézet:

Z14XEP motorokban a vezérműtengely lefogató csészék fellazulnak (gyárilag alig van lehúzva vagy nincs is), a kipufogó oldali vezérműtengely eltörik akár 30-40.000 kmnél!. Ha még nem volt ellenőrizve, érdemes!

Emellett a gyári twinport láncos (Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP) vízpumpákon van egy kicsi műanyag vízcsőcsonk, ami rendszeresen eltörik. Ez nem is volna baj, csak általában későn veszik észre és besül a motor. Érdemes kicserélni fémre, amg nem késő!

Z10-14XEP motorokban kopog a szívótorok. Kikopnak a kis rudacskák.

Astra G 1.4-1.6 sortrafók sorra állnak meg. 30.000km-enként gyertya csere ajánlott. Ugyanezeken EGR szelep állandó probléma. A Z motorkódosoknál le lehet programozni általában, a többi csere. Érdemes újra. Ha egy olajzabálóról van szó érdemes előtte meg is gyűrűzni.

Sziasztok,

Szétszedtük az autót.

"Csak" a kipufogó oldali vezérműtengely tört el és szerencsére eddig úgy tűnik, hogy semmi más nem sérült.

Majd töltök fel fényképet.

De tengelyt sehol nem tudok szerezni, már sok bontónál próbálkoztam. Eléggé ismert a probléma a bontósok szerint is(és a szalon szerint is) egy bizonyos széria tartományban.

Ahogy mondtátok, tengelyrögzítő csésze fellazul(gyári hiba)-->kipufogó oldali veztengely törik...........

Valakinek nincs véletlenül?

Természetesen megfizetném.

Üdv.......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Szétszedtük az autót.

"Csak" a kipufogó oldali vezérműtengely tört el és szerencsére eddig úgy tűnik, hogy semmi más nem sérült.

Majd töltök fel fényképet.

De tengelyt sehol nem tudok szerezni, már sok bontónál próbálkoztam. Eléggé ismert a probléma a bontósok szerint is(és a szalon szerint is) egy bizonyos széria tartományban.

Ahogy mondtátok, tengelyrögzítő csésze fellazul(gyári hiba)-->kipufogó oldali veztengely törik...........

Valakinek nincs véletlenül?

Természetesen megfizetném.

Üdv.......

Ezt próbáld meg: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1466350484.html

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Bármelyik opel márkakereskedést felhívod és megmondják, ha bediktálod az alvázszámod. A típushibákról van egy adatbázisuk.

Az a gáz, hogy az én autóm a szervíz szerint nincs benne ebbe a tartományba és mégis eltört. :)

Az én kérdésem:

Hogyan lehet megkülönböztetni a Z12XEP és a Z14XEP hengerfejet?

Üdv.

Sziasztok!

Tudja-e valaki, hogy az esetleges vezérműtengely törés mikori gyártású Z14XEP motoroknál fordulhat elő, vagyis ha volt visszahívás, az mikor- és melyik autókra vonatkozik?

benkoa

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Bármelyik opel márkakereskedést felhívod és megmondják, ha bediktálod az alvázszámod. A típushibákról van egy adatbázisuk.

Az a gáz, hogy az én autóm a szervíz szerint nincs benne ebbe a tartományba és mégis eltört. :)

Az én kérdésem:

Hogyan lehet megkülönböztetni a Z12XEP és a Z14XEP hengerfejet?

Üdv.

ugyanaz a 2 hengerfej.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.