harmlevi Elküldve Április27, 2011 Megoszt Elküldve Április27, 2011 Gondolkodtam rajta sokat, de nagyon változó a GM olajokról a vélemény és tapasztalat ezért döntöttem a fentebb említett 2 márka között még ha drágább is 5.000Ft-al. Amúgy nem esik félreértés :-) Az 5w30-as GM-el (új változat a dexos2-es, talán még jobb is lett) semmi baj, sosem hallottam róla panaszt, én is azt használom hetedik éve az autóba nem észlelhető olajfogyi (15000ként csere), és bajom sem volt a motorral (125e van benne)... Amit esetenként szidtak az a 10w40-es de egyrészt nem olyan kell az autódba, másrészt nem tudom komolyan venni a totalcar-on panaszkodó illetőket... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Április27, 2011 Megoszt Elküldve Április27, 2011 Gondolkodtam rajta sokat, de nagyon változó a GM olajokról a vélemény és tapasztalat ezért döntöttem a fentebb említett 2 márka között még ha drágább is 5.000Ft-al. Amúgy nem esik félreértés :-) nem a tapasztalat változó, hanem a vélemyény. és mind úgy kezdődik hogy egy ismerősömtől hallottam..... amugy mindkét olaj jó amit írtál. de én is opel olajat töltenék bele, sőőtt, töltök is bele, még a hondába is.... és hibátlan. nem fogy, nem kerreg, nem szétégett benne az olaj olajcserétől-olajcseréig... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sumi Elküldve Április27, 2011 Megoszt Elküldve Április27, 2011 Gondolkodtam rajta sokat, de nagyon változó a GM olajokról a vélemény és tapasztalat ezért döntöttem a fentebb említett 2 márka között még ha drágább is 5.000Ft-al. Amúgy nem esik félreértés :-) Mellé nem nyúlhatsz ezen márkák termékeivel sem. Nekem sajnos nagyon számít most még 1-2ezer forint is szerviznél így a legolcsóbb megoldást keresem de a cserét nem mulasztom el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Meke Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Sziasztok, - Az természetes Z17DTH motornál, hogy alapvetően hidegen kb. 1500-1900 fordulat között sípoló hangot lehet hallani, vagy a turbo-nak van valami gondja? Mióta megvettem ilyen hang jön belőle, mentem vele kb 6e km-t de nem erősödött, nem csökkent. - Másik kérdésem, hogy egy önindító szerelőhöz elvittem az autót, mert indításnál rövid időre (0,5-1 sec) beragadt az önindító. Ki tisztította, és azt mondta, hogy apró fém forgácsok voltak az önindítóba. Az önindító állítása szerint teljesen rendben van, tisztítás után valóban nem ragad be. De akkor miből kerülhetett, és hogyan oda a fém reszelék? Köszi előre is a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vans Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Sziasztok, - Az természetes Z17DTH motornál, hogy alapvetően hidegen kb. 1500-1900 fordulat között sípoló hangot lehet hallani, vagy a turbo-nak van valami gondja? Mióta megvettem ilyen hang jön belőle, mentem vele kb 6e km-t de nem erősödött, nem csökkent. - Másik kérdésem, hogy egy önindító szerelőhöz elvittem az autót, mert indításnál rövid időre (0,5-1 sec) beragadt az önindító. Ki tisztította, és azt mondta, hogy apró fém forgácsok voltak az önindítóba. Az önindító állítása szerint teljesen rendben van, tisztítás után valóban nem ragad be. De akkor miből kerülhetett, és hogyan oda a fém reszelék? Köszi előre is a segítséget. Az első kérdésedre nem tudok válaszolni, de nekem is ez volt az önindítómmal....be volt ragadva, kitisztították és azóta jó! Állítólag nyitott az egyik fele és onnan mindenféle kosz bemehet! Nekem is fém forgácsok voltak benne! Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Az első kérdésedre nem tudok válaszolni, de nekem is ez volt az önindítómmal....be volt ragadva, kitisztították és azóta jó! Állítólag nyitott az egyik fele és onnan mindenféle kosz bemehet! Nekem is fém forgácsok voltak benne! Márkaszervizben tisztíttattad vagy valami önindítós szakinál?B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabb Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Sziasztok, - Az természetes Z17DTH motornál, hogy alapvetően hidegen kb. 1500-1900 fordulat között sípoló hangot lehet hallani, vagy a turbo-nak van valami gondja? Mióta megvettem ilyen hang jön belőle, mentem vele kb 6e km-t de nem erősödött, nem csökkent. - Másik kérdésem, hogy egy önindító szerelőhöz elvittem az autót, mert indításnál rövid időre (0,5-1 sec) beragadt az önindító. Ki tisztította, és azt mondta, hogy apró fém forgácsok voltak az önindítóba. Az önindító állítása szerint teljesen rendben van, tisztítás után valóban nem ragad be. De akkor miből kerülhetett, és hogyan oda a fém reszelék? Köszi előre is a segítséget. A fütyülő hang a turbódból jön. Azt megfigyelted e, hogy csak hidegen fütyül, vagy melegen is ugyanolyan hangja van? Az önindítóba a fém forgácsok sajnos a lendkerékből kerülnek. Előbb-utóbb (de inkább előbb) cserés lesz a lendkereked. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Meke Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 A fütyülő hang a turbódból jön. Azt megfigyelted e, hogy csak hidegen fütyül, vagy melegen is ugyanolyan hangja van? Az önindítóba a fém forgácsok sajnos a lendkerékből kerülnek. Előbb-utóbb (de inkább előbb) cserés lesz a lendkereked. Melegen is van egy kis hang, de az már kevésbé sem olyan erős. Szóval inkább hidegen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vans Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Márkaszervizben tisztíttattad vagy valami önindítós szakinál?B) Egyik ismerősöm csinálta, aki márkafüggetlen autószervizben dolgozik....ingyen volt így! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Meke Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Az önindítóba a fém forgácsok sajnos a lendkerékből kerülnek. Előbb-utóbb (de inkább előbb) cserés lesz a lendkereked. Köszi a segítséget. Ez a lend kerék, a kettős tömegű lendkerék a kuplungnál? Ezt lehet (érdemes) szólóban is cserélni, vagy mást is kell cserélni ezzel együtt? Kb. mennyi 10 ezerbe fáj anyag költségben egy ilyen csere? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabb Elküldve Április29, 2011 Megoszt Elküldve Április29, 2011 Köszi a segítséget. Ez a lend kerék, a kettős tömegű lendkerék a kuplungnál? Ezt lehet (érdemes) szólóban is cserélni, vagy mást is kell cserélni ezzel együtt? Kb. mennyi 10 ezerbe fáj anyag költségben egy ilyen csere? Igen, a kettős tömegű lendkerékről van szó. Ha már lent van a sebváltó érdemes kicserélni a kuplungot is a kinyomócsapággyal együtt. A lendkerék 80 körül van, a kuplungszett 40 körül, a kinyomócsapágy is 40 körül van, plusz a munkadíj, úgyhogy zsebbenyúlós mutatvány! Link to comment Megosztás: More sharing options...
facsazs Elküldve Május6, 2011 Megoszt Elküldve Május6, 2011 Sziasztok! Következő a kérdésem: 1.7 cdti z17dtr motorkód 5 sebességi fokozatban tempomattal rángat. Se alatta se felette nem csinálja és mindegy mennyivel megyek. Szoftver frissités megoldhatja? Mivel lehet visszakapcsolni a biztonsági öv figyelmeztetést? OP COM-mal próbáltuk nem ment. Előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
facsazs Elküldve Május6, 2011 Megoszt Elküldve Május6, 2011 vegyél bele gyárit (no félreértés ne essen nem kapok jutalékot azért, hogy ezt írtam) Helló! Én is ezt:-Liqui Moly Top Tec 4600 5w-30 használom Semmi probléma A GM olajakra én is hallottam már hideget meleget Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robee Elküldve Május7, 2011 Megoszt Elküldve Május7, 2011 Sziasztok! Következő a kérdésem: 1.7 cdti z17dtr motorkód 5 sebességi fokozatban tempomattal rángat. Se alatta se felette nem csinálja és mindegy mennyivel megyek. Szoftver frissités megoldhatja? Mivel lehet visszakapcsolni a biztonsági öv figyelmeztetést? OP COM-mal próbáltuk nem ment. Előre is köszi! Tech2-vel lehet aktiválni a sípolást az övre és még más funkciot is :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
facsazs Elküldve Május8, 2011 Megoszt Elküldve Május8, 2011 Tech2-vel lehet aktiválni a sípolást az övre és még más funkciot is :D Köszi szépen! A rángatásra nincs ötleted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robee Elküldve Május8, 2011 Megoszt Elküldve Május8, 2011 Köszi szépen! A rángatásra nincs ötleted? arra sajnos nincs, remélem majd valaki tud neked abban is segiteni Link to comment Megosztás: More sharing options...
Meke Elküldve Május9, 2011 Megoszt Elküldve Május9, 2011 Sziasztok, - Az természetes Z17DTH motornál, hogy alapvetően hidegen kb. 1500-1900 fordulat között sípoló hangot lehet hallani, vagy a turbo-nak van valami gondja? Mióta megvettem ilyen hang jön belőle, mentem vele kb 6e km-t de nem erősödött, nem csökkent. A fenti a kérdésben tud valaki segíteni? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
facsazs Elküldve Május13, 2011 Megoszt Elküldve Május13, 2011 Sziasztok! 1,7 dtr motorkód. Melegen a turbó nyomás elengedésekor (menet közben ) fémes hang hallható olyan mint ha a a generátor szabadonfutója rágna. De nem az azt már cseréltem. A turbón a nyomás állító kar(változó geometriájú) és a membrán rudazat erősen korrodált volt meg lett takarítva és kenve. Valamivel jobb lett de a hang még mindig benne van. A nyomócsövet levéve a turbó tengelye könnyen forog és nem lóg. Alap járatról 2000ig pörgetve majd a gázt elvéve hallható hogy a nyomást elengedi.(lefúj) Ez szerintem rendellenes. Valaki tapasztalt már ilyet vagy volt a turbóval valami problémátok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
steve.n Elküldve Június11, 2011 Megoszt Elküldve Június11, 2011 Sziasztok, Köszönöm a segítségeteket. Sikerült megszüntetni a "dízeles" csörgő motorhangot az Z14XEP Astrámban(2004). Ahogy ti is írtátok, olyan hangja volt mint egy szakadt dízelnek. A vezérműlánc okozta a problémát, megnyúlt. 126500km-nél járok és most kicseréltettem. Mivel beindítás után 1-2 másodpercig is erőssen csörgött (de aztán abbahagyta), ezért a láncfeszítőt is kicseréltettem. Lánc ~12000HUF Láncfeszítő ~12000HUF Tömítés ~6000HUF Szinte minden láncos motorra(1.0, 1.2, 1.4) jellemző ez a hibajelenség. Ahogy megyek az utcán és elmegy mellettem egy Corca, Astra vagy Meriva, 70%nál hallható ez a csörgős motorhang. Én meg csak mosolygok:)........."láncot kéne cserélni......." Üdv, Pisti Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Június11, 2011 Megoszt Elküldve Június11, 2011 Sziasztok, Köszönöm a segítségeteket. Sikerült megszüntetni a "dízeles" csörgő motorhangot az Z14XEP Astrámban(2004). Ahogy ti is írtátok, olyan hangja volt mint egy szakadt dízelnek. A vezérműlánc okozta a problémát, megnyúlt. 126500km-nél járok és most kicseréltettem. Mivel beindítás után 1-2 másodpercig is erőssen csörgött (de aztán abbahagyta), ezért a láncfeszítőt is kicseréltettem. Lánc ~12000HUF Láncfeszítő ~12000HUF Tömítés ~6000HUF Szinte minden láncos motorra(1.0, 1.2, 1.4) jellemző ez a hibajelenség. Ahogy megyek az utcán és elmegy mellettem egy Corca, Astra vagy Meriva, 70%nál hallható ez a csörgős motorhang. Én meg csak mosolygok:)........."láncot kéne cserélni......." Üdv, Pisti Na nekem a láncfeszítő kimaradt azt mondták nem kell... Azóta eltelt 12000km megint kezdem hallani szóval kár, hogy lebeszéltek róla... Mennyi volt a munkadíj? Gyári alkatrészeket rakattál bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június11, 2011 Megoszt Elküldve Június11, 2011 a láncfeszitőt 100 ból 1x kell cserélni. mi sose szoktuk, és mind jól müködik..... a láncfeszitő vagy feszit vagy nem. de ha nem akkor nem kicsit nem, hanem egyáltalánnem..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
steve.n Elküldve Június12, 2011 Megoszt Elküldve Június12, 2011 Igen, gyári cuccot raktam bele. Én sem akartam láncfeszítőt cserélni, de a beindulás után az 1-2másodperces csörgés idegesített és rászántam magam. Szerintem a feszítő miatt csörgött. Munkadíj.........1db 5 literes hordó Heinekken:)......rokonom csinálta. Ez a lánccserét úgy is meg lehet oldani, hogy nem szeded szét az oldalát, csak a szelepfedelet veszed le és összefűzöd a régi és az új láncot? Na nekem a láncfeszítő kimaradt azt mondták nem kell... Azóta eltelt 12000km megint kezdem hallani szóval kár, hogy lebeszéltek róla... Mennyi volt a munkadíj? Gyári alkatrészeket rakattál bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június12, 2011 Megoszt Elküldve Június12, 2011 Igen, gyári cuccot raktam bele. Én sem akartam láncfeszítőt cserélni, de a beindulás után az 1-2másodperces csörgés idegesített és rászántam magam. Szerintem a feszítő miatt csörgött. Munkadíj.........1db 5 literes hordó Heinekken:)......rokonom csinálta. Ez a lánccserét úgy is meg lehet oldani, hogy nem szeded szét az oldalát, csak a szelepfedelet veszed le és összefűzöd a régi és az új láncot? Igen kilehet ugy is. Mi is igy szoktuk Link to comment Megosztás: More sharing options...
steve.n Elküldve Június12, 2011 Megoszt Elküldve Június12, 2011 Az mennyire bonyolúlt, nem veszélyes? Vagy szakmai titok;) Igen kilehet ugy is. Mi is igy szoktuk Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június13, 2011 Megoszt Elküldve Június13, 2011 Az mennyire bonyolúlt, nem veszélyes? Vagy szakmai titok;) nem, nincs szakmai titok, de ahhoz célszerszám kell ami szétnyomja a régi láncot, és utána összenyomja az úl láncszemét. és célszerszám kell a vezérlés beállitáshoz, mert fel kell lazitani mindent a vezérlésbe. szerintem ne csináld otthon, mert ha valami nem jön össze, akkor összeakad a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts