Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Gondolkodtam rajta sokat, de nagyon változó a GM olajokról a vélemény és tapasztalat ezért döntöttem a fentebb említett 2 márka között még ha drágább is 5.000Ft-al. Amúgy nem esik félreértés :-)

Az 5w30-as GM-el (új változat a dexos2-es, talán még jobb is lett) semmi baj, sosem hallottam róla panaszt, én is azt használom hetedik éve az autóba nem észlelhető olajfogyi (15000ként csere), és bajom sem volt a motorral (125e van benne)...

Amit esetenként szidtak az a 10w40-es de egyrészt nem olyan kell az autódba, másrészt nem tudom komolyan venni a totalcar-on panaszkodó illetőket...

Link to comment
Megosztás:

Gondolkodtam rajta sokat, de nagyon változó a GM olajokról a vélemény és tapasztalat ezért döntöttem a fentebb említett 2 márka között még ha drágább is 5.000Ft-al. Amúgy nem esik félreértés :-)

nem a tapasztalat változó, hanem a vélemyény. és mind úgy kezdődik hogy egy ismerősömtől hallottam.....

amugy mindkét olaj jó amit írtál.

de én is opel olajat töltenék bele, sőőtt, töltök is bele, még a hondába is.... és hibátlan. nem fogy, nem kerreg, nem szétégett benne az olaj olajcserétől-olajcseréig...

Link to comment
Megosztás:

Gondolkodtam rajta sokat, de nagyon változó a GM olajokról a vélemény és tapasztalat ezért döntöttem a fentebb említett 2 márka között még ha drágább is 5.000Ft-al. Amúgy nem esik félreértés :-)

Mellé nem nyúlhatsz ezen márkák termékeivel sem.

Nekem sajnos nagyon számít most még 1-2ezer forint is szerviznél így a legolcsóbb megoldást keresem de a cserét nem mulasztom el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

- Az természetes Z17DTH motornál, hogy alapvetően hidegen kb. 1500-1900 fordulat között sípoló hangot lehet hallani, vagy a turbo-nak van valami gondja? Mióta megvettem ilyen hang jön belőle, mentem vele kb 6e km-t de nem erősödött, nem csökkent.

- Másik kérdésem, hogy egy önindító szerelőhöz elvittem az autót, mert indításnál rövid időre (0,5-1 sec) beragadt az önindító. Ki tisztította, és azt mondta, hogy apró fém forgácsok voltak az önindítóba. Az önindító állítása szerint teljesen rendben van, tisztítás után valóban nem ragad be. De akkor miből kerülhetett, és hogyan oda a fém reszelék?

Köszi előre is a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

- Az természetes Z17DTH motornál, hogy alapvetően hidegen kb. 1500-1900 fordulat között sípoló hangot lehet hallani, vagy a turbo-nak van valami gondja? Mióta megvettem ilyen hang jön belőle, mentem vele kb 6e km-t de nem erősödött, nem csökkent.

- Másik kérdésem, hogy egy önindító szerelőhöz elvittem az autót, mert indításnál rövid időre (0,5-1 sec) beragadt az önindító. Ki tisztította, és azt mondta, hogy apró fém forgácsok voltak az önindítóba. Az önindító állítása szerint teljesen rendben van, tisztítás után valóban nem ragad be. De akkor miből kerülhetett, és hogyan oda a fém reszelék?

Köszi előre is a segítséget.

Az első kérdésedre nem tudok válaszolni, de nekem is ez volt az önindítómmal....be volt ragadva, kitisztították és azóta jó!

Állítólag nyitott az egyik fele és onnan mindenféle kosz bemehet! Nekem is fém forgácsok voltak benne!

Link to comment
Megosztás:

Az első kérdésedre nem tudok válaszolni, de nekem is ez volt az önindítómmal....be volt ragadva, kitisztították és azóta jó!

Állítólag nyitott az egyik fele és onnan mindenféle kosz bemehet! Nekem is fém forgácsok voltak benne!

Márkaszervizben tisztíttattad vagy valami önindítós szakinál?B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

- Az természetes Z17DTH motornál, hogy alapvetően hidegen kb. 1500-1900 fordulat között sípoló hangot lehet hallani, vagy a turbo-nak van valami gondja? Mióta megvettem ilyen hang jön belőle, mentem vele kb 6e km-t de nem erősödött, nem csökkent.

- Másik kérdésem, hogy egy önindító szerelőhöz elvittem az autót, mert indításnál rövid időre (0,5-1 sec) beragadt az önindító. Ki tisztította, és azt mondta, hogy apró fém forgácsok voltak az önindítóba. Az önindító állítása szerint teljesen rendben van, tisztítás után valóban nem ragad be. De akkor miből kerülhetett, és hogyan oda a fém reszelék?

Köszi előre is a segítséget.

A fütyülő hang a turbódból jön. Azt megfigyelted e, hogy csak hidegen fütyül, vagy melegen is ugyanolyan hangja van?

Az önindítóba a fém forgácsok sajnos a lendkerékből kerülnek. Előbb-utóbb (de inkább előbb) cserés lesz a lendkereked.

Link to comment
Megosztás:

A fütyülő hang a turbódból jön. Azt megfigyelted e, hogy csak hidegen fütyül, vagy melegen is ugyanolyan hangja van?

Az önindítóba a fém forgácsok sajnos a lendkerékből kerülnek. Előbb-utóbb (de inkább előbb) cserés lesz a lendkereked.

Melegen is van egy kis hang, de az már kevésbé sem olyan erős. Szóval inkább hidegen.

Link to comment
Megosztás:

Az önindítóba a fém forgácsok sajnos a lendkerékből kerülnek. Előbb-utóbb (de inkább előbb) cserés lesz a lendkereked.

Köszi a segítséget.

Ez a lend kerék, a kettős tömegű lendkerék a kuplungnál? Ezt lehet (érdemes) szólóban is cserélni, vagy mást is kell cserélni ezzel együtt? Kb. mennyi 10 ezerbe fáj anyag költségben egy ilyen csere?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget.

Ez a lend kerék, a kettős tömegű lendkerék a kuplungnál? Ezt lehet (érdemes) szólóban is cserélni, vagy mást is kell cserélni ezzel együtt? Kb. mennyi 10 ezerbe fáj anyag költségben egy ilyen csere?

Igen, a kettős tömegű lendkerékről van szó. Ha már lent van a sebváltó érdemes kicserélni a kuplungot is a kinyomócsapággyal együtt. A lendkerék 80 körül van, a kuplungszett 40 körül, a kinyomócsapágy is 40 körül van, plusz a munkadíj, úgyhogy zsebbenyúlós mutatvány!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Következő a kérdésem:

1.7 cdti z17dtr motorkód 5 sebességi fokozatban tempomattal rángat. Se alatta se felette nem csinálja és mindegy mennyivel megyek.

Szoftver frissités megoldhatja?

Mivel lehet visszakapcsolni a biztonsági öv figyelmeztetést? OP COM-mal próbáltuk nem ment.

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Következő a kérdésem:

1.7 cdti z17dtr motorkód 5 sebességi fokozatban tempomattal rángat. Se alatta se felette nem csinálja és mindegy mennyivel megyek.

Szoftver frissités megoldhatja?

Mivel lehet visszakapcsolni a biztonsági öv figyelmeztetést? OP COM-mal próbáltuk nem ment.

Előre is köszi!

Tech2-vel lehet aktiválni a sípolást az övre és még más funkciot is :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

- Az természetes Z17DTH motornál, hogy alapvetően hidegen kb. 1500-1900 fordulat között sípoló hangot lehet hallani, vagy a turbo-nak van valami gondja? Mióta megvettem ilyen hang jön belőle, mentem vele kb 6e km-t de nem erősödött, nem csökkent.

A fenti a kérdésben tud valaki segíteni?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1,7 dtr motorkód. Melegen a turbó nyomás elengedésekor (menet közben ) fémes hang hallható olyan mint ha a a generátor szabadonfutója rágna. De nem az azt már cseréltem. A turbón a nyomás állító kar(változó geometriájú) és a membrán rudazat erősen korrodált volt meg lett takarítva és kenve. Valamivel jobb lett de a hang még mindig benne van. A nyomócsövet levéve a turbó tengelye könnyen forog és nem lóg.

Alap járatról 2000ig pörgetve majd a gázt elvéve hallható hogy a nyomást elengedi.(lefúj) Ez szerintem rendellenes.

Valaki tapasztalt már ilyet vagy volt a turbóval valami problémátok?

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok,

Köszönöm a segítségeteket.

Sikerült megszüntetni a "dízeles" csörgő motorhangot az Z14XEP Astrámban(2004).

Ahogy ti is írtátok, olyan hangja volt mint egy szakadt dízelnek.

A vezérműlánc okozta a problémát, megnyúlt. 126500km-nél járok és most kicseréltettem.

Mivel beindítás után 1-2 másodpercig is erőssen csörgött (de aztán abbahagyta), ezért a láncfeszítőt is kicseréltettem.

Lánc ~12000HUF

Láncfeszítő ~12000HUF

Tömítés ~6000HUF

Szinte minden láncos motorra(1.0, 1.2, 1.4) jellemző ez a hibajelenség.

Ahogy megyek az utcán és elmegy mellettem egy Corca, Astra vagy Meriva, 70%nál hallható ez a csörgős motorhang.

Én meg csak mosolygok:)........."láncot kéne cserélni......."

Üdv,

Pisti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Köszönöm a segítségeteket.

Sikerült megszüntetni a "dízeles" csörgő motorhangot az Z14XEP Astrámban(2004).

Ahogy ti is írtátok, olyan hangja volt mint egy szakadt dízelnek.

A vezérműlánc okozta a problémát, megnyúlt. 126500km-nél járok és most kicseréltettem.

Mivel beindítás után 1-2 másodpercig is erőssen csörgött (de aztán abbahagyta), ezért a láncfeszítőt is kicseréltettem.

Lánc ~12000HUF

Láncfeszítő ~12000HUF

Tömítés ~6000HUF

Szinte minden láncos motorra(1.0, 1.2, 1.4) jellemző ez a hibajelenség.

Ahogy megyek az utcán és elmegy mellettem egy Corca, Astra vagy Meriva, 70%nál hallható ez a csörgős motorhang.

Én meg csak mosolygok:)........."láncot kéne cserélni......."

Üdv,

Pisti

Na nekem a láncfeszítő kimaradt azt mondták nem kell... Azóta eltelt 12000km megint kezdem hallani szóval kár, hogy lebeszéltek róla...

Mennyi volt a munkadíj? Gyári alkatrészeket rakattál bele?

Link to comment
Megosztás:

Igen, gyári cuccot raktam bele. Én sem akartam láncfeszítőt cserélni, de a beindulás után az 1-2másodperces csörgés idegesített és rászántam magam.

Szerintem a feszítő miatt csörgött.

Munkadíj.........1db 5 literes hordó Heinekken:)......rokonom csinálta.

Ez a lánccserét úgy is meg lehet oldani, hogy nem szeded szét az oldalát, csak a szelepfedelet veszed le és összefűzöd a régi és az új láncot?

Na nekem a láncfeszítő kimaradt azt mondták nem kell... Azóta eltelt 12000km megint kezdem hallani szóval kár, hogy lebeszéltek róla...

Mennyi volt a munkadíj? Gyári alkatrészeket rakattál bele?

Link to comment
Megosztás:

Igen, gyári cuccot raktam bele. Én sem akartam láncfeszítőt cserélni, de a beindulás után az 1-2másodperces csörgés idegesített és rászántam magam.

Szerintem a feszítő miatt csörgött.

Munkadíj.........1db 5 literes hordó Heinekken:)......rokonom csinálta.

Ez a lánccserét úgy is meg lehet oldani, hogy nem szeded szét az oldalát, csak a szelepfedelet veszed le és összefűzöd a régi és az új láncot?

Igen kilehet ugy is. Mi is igy szoktuk

Link to comment
Megosztás:

Az mennyire bonyolúlt, nem veszélyes?

Vagy szakmai titok;)

nem, nincs szakmai titok, de ahhoz célszerszám kell ami szétnyomja a régi láncot, és utána összenyomja az úl láncszemét.

és célszerszám kell a vezérlés beállitáshoz, mert fel kell lazitani mindent a vezérlésbe.

szerintem ne csináld otthon, mert ha valami nem jön össze, akkor összeakad a motor.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.