Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Szia Mc-elek!

Mindenesetre valamikor megmutatom hozzáértőnek, csak az a "baj", hogy nem hideg motornál már nem adja ezt a sziszegő hangot, csak valamellyest kattog, amíg meg szerelőhöz érek az 10 km :D

Véleményed szerint akkor ez nem is a hidrotőkék hangja?

Ha lánccsere + görgők, akkor alkatrészben és munkadíjban milyen árra számítsak nagyságrendileg?

Kérdezni szeretném még, hogy ezt a lánccserét meddig lehet elhúzni, vagy akár el is szakadhat, szétbarmolva mindent? :)

Üdv,

Attila

valaki itt H-ba cseréltetett már....

talán 40e volt...

de majd megírja....

nemtom hogy a szelepemlő haldoklik

akik cseréltek láncot ,ők 110e-nél cseréltek

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek a H Astra 1.8 140LE motorja és a J Astra 1.4T 140LE motorja között mi a különbség a turbón kívül...

Az érdekel pontosan h melyik az erősebb, nyomatékosabb, megbízhatóbb, végsebesség stb.

melyik a jobb motor?

hát hogy melyik a jobb...

az A14NET-ről sok tapasztalat szerintem még nincs...

de 200Nm

az Z18XE 170Nm

Más:

Cl3-at lehet venni :A16XER,A17DTR,A17DTJ motorral ,hátha lesz A14NET is :)

Link to comment
Megosztás:

hát hogy melyik a jobb...

az A14NET-ről sok tapasztalat szerintem még nincs...

de 200Nm

az Z18XE 170Nm

Más:

Cl3-at lehet venni :A16XER,A17DTR,A17DTJ motorral ,hátha lesz A14NET is :)

Akkor ez azt jelenti, hogy az 1.4 turbós J Astra lenyomja az 1.8 H Astrámat gyorsulásba és végsebességre is...?!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok,

van egy használtan vett, 2007 04. havi H Astra Caravánom, 1,3 cdti, részecskeszűrős. Elkezdett villogni az izzítást jelző lámpa, a szervizkönyv szerint zajlik a szűrő tisztitási folyamata, és menjek vele 40 KM/h- nál gyorsabban míg be nem fejeződik! Mentem 15 km-t, huzattam is , gurultam is de még mindig villog. A motor teljesítményén egyébként semmi változás nem érződik. Sok minden (rosszat) olvasni-hallani róla, ezért kérem szépen valaki hozzáértő vázolja fel legyen szíves, hogy pontosan mi a teendő vele, milyen sűrűn várható ez, érdemes- e kiiktatni (látok hirdetéseket, hogy kiszerelhető és szoftveresen kikapcsolható). Nem akarok gányolni egy gyári rendszerrel, csak kárt sem akarok okozni magamnak. HELP plííííz! Köszi

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Amikor a visszajelző villog, akkor már túl van sok befejezetlen tisztításon. Azért villog, hogy most ne állítsd le a motort, és tartsd a fordulatot 2000 körül/felett. Ez eltarthat akár húsz percig is, tehát a 15 km lehet, hogy nem volt elég.

Amúgy a részecskeszűrőnél arra figyelned kell, hogy amikor tisztít (normál tisztítás), akkor az lehetőleg fejeződjön be. Mivel ezt "szerencsére" semmi sem jelzi, csak a fogyasztásmérőre tudsz hagyatkozni. Általában alapjáraton 0,7 - 1,1 l/h értéket ír, míg tisztítás alatt 4,5 - 5,5 l/h is lehet. Menet közben a 6 l/100km helyett 10 l/100km körül lesz. Nekem átlagosan 10 km alatt végez, és 6 l/100 km alatti átlagfogyasztásnál kb.: 1000 km-enként tisztít, télen, sok várossal, sok hideg motorral akár már 800 km után is elindítja. Nekem Zafira B 1.9 CDTI van.

Üdv. Laci

Szevasztok,

van egy használtan vett, 2007 04. havi H Astra Caravánom, 1,3 cdti, részecskeszűrős. Elkezdett villogni az izzítást jelző lámpa, a szervizkönyv szerint zajlik a szűrő tisztitási folyamata, és menjek vele 40 KM/h- nál gyorsabban míg be nem fejeződik! Mentem 15 km-t, huzattam is , gurultam is de még mindig villog. A motor teljesítményén egyébként semmi változás nem érződik. Sok minden (rosszat) olvasni-hallani róla, ezért kérem szépen valaki hozzáértő vázolja fel legyen szíves, hogy pontosan mi a teendő vele, milyen sűrűn várható ez, érdemes- e kiiktatni (látok hirdetéseket, hogy kiszerelhető és szoftveresen kikapcsolható). Nem akarok gányolni egy gyári rendszerrel, csak kárt sem akarok okozni magamnak. HELP plííííz! Köszi

Link to comment
Megosztás:

hát ezt nemtudom...

végig kell számolni a kg/le arányt

szerintem hasonló lehet

Én csak annyit tudok mondani erre, hogy nekem most 1.4 turbós J-m van (benzines), korábban 1.6-os H-m volt, és alig érzek különbséget a kettő között (már azt illetően, hogy hogyan húznak). Az új Astra nagyon elhízott, ezért nem mondom, hogy gyenge az 1.4-es motor (A14NET) hozzá, de ha 1.8-hoz vagy szokva, akkor ne ezt vedd, mert csalódott leszel szerintem. Vagy menj el és próbáld ki valahol az 1.4-est, ha van, hogy össze tudd hasonlítani.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok,

van egy használtan vett, 2007 04. havi H Astra Caravánom, 1,3 cdti, részecskeszűrős. Elkezdett villogni az izzítást jelző lámpa, a szervizkönyv szerint zajlik a szűrő tisztitási folyamata, és menjek vele 40 KM/h- nál gyorsabban míg be nem fejeződik! Mentem 15 km-t, huzattam is , gurultam is de még mindig villog. A motor teljesítményén egyébként semmi változás nem érződik. Sok minden (rosszat) olvasni-hallani róla, ezért kérem szépen valaki hozzáértő vázolja fel legyen szíves, hogy pontosan mi a teendő vele, milyen sűrűn várható ez, érdemes- e kiiktatni (látok hirdetéseket, hogy kiszerelhető és szoftveresen kikapcsolható). Nem akarok gányolni egy gyári rendszerrel, csak kárt sem akarok okozni magamnak. HELP plííííz! Köszi

Csak csatlakozni tudok koco-hoz, ha még mindig villog, akkor a legjobb ha kimész valami hosszú útra lámpák nélkül, és 3.-ban, egyenletes 2500-2700-as fordulaton tartva mész 10-20km-et (szervizben is rendszeresen ezt a gyógymódot szokták javasolni). Amúgy "örülj" hogy villog a lámpa és kommunikál az autó veled, az enyém (1.7-es) soha egy szót nem szól, még ha dugig van a szűrő, akkor sem. Vagy ha szól, az már hibalámpa... :) Ha a kocsi mutatja, akkor tényleg figyeld a fogyasztást, és ha nagyon megugrik, akkor tuti regenerál (nálam alapjárati 0,4-0,5L/h felmegy olyankor 3L/h köré).

Link to comment
Megosztás:

Csak csatlakozni tudok koco-hoz, ha még mindig villog, akkor a legjobb ha kimész valami hosszú útra lámpák nélkül, és 3.-ban, egyenletes 2500-2700-as fordulaton tartva mész 10-20km-et (szervizben is rendszeresen ezt a gyógymódot szokták javasolni). Amúgy "örülj" hogy villog a lámpa és kommunikál az autó veled, az enyém (1.7-es) soha egy szót nem szól, még ha dugig van a szűrő, akkor sem. Vagy ha szól, az már hibalámpa... :) Ha a kocsi mutatja, akkor tényleg figyeld a fogyasztást, és ha nagyon megugrik, akkor tuti regenerál (nálam alapjárati 0,4-0,5L/h felmegy olyankor 3L/h köré).

Na, most jöttem a "pernyeszórásből". Elmentem Szentlőrincig (13 km) meg vissza, már éppen kezdtem volna szentségelni hogy ez sem elég neki, és láss csodát elaludt az addig veszettül villogó lámpa. Szőval, kösz a tippet, nekem kellett 24 Km de ugy néz ki sikerült.

Kérdés: ezt meddig csinálja bírja így csere nélkül? Pláne ahogy Koco irja, városban 800Km-enként...Hallottam már 120000-200000 Km -t is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam az oldalra, szóval bocsi ha ezt a kérdést nem ide kellene feltennem:)

Nem rég vásároltam egy 2005 évjáratú Opel Combo Tourt 1.7 cdti 100le, 77000 km, az autó esztétikai állapota azt mutatja hogy valósnak tünik sztem.

Olyat csinál az autó hogy amikor hidegen inditok , beindul és 3-4 másodperc múlva elkezd ingadozni az alapjárat és leáll. Ilyenkor újra inditom és egy 1000 fordulaton 10 másodpercig járatom utánna nem áll le. Érdekes hogy melleg motornál nem csinálja, és izzítani is ízzit.

Szerintetek mi lehet a hiba oka?

Válaszotokat előre is köszi:)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

EGR szelepet kéne tisztítani, majd egyszer cserélni!

Sziasztok!

Most regisztráltam az oldalra, szóval bocsi ha ezt a kérdést nem ide kellene feltennem:)

Nem rég vásároltam egy 2005 évjáratú Opel Combo Tourt 1.7 cdti 100le, 77000 km, az autó esztétikai állapota azt mutatja hogy valósnak tünik sztem.

Olyat csinál az autó hogy amikor hidegen inditok , beindul és 3-4 másodperc múlva elkezd ingadozni az alapjárat és leáll. Ilyenkor újra inditom és egy 1000 fordulaton 10 másodpercig járatom utánna nem áll le. Érdekes hogy melleg motornál nem csinálja, és izzítani is ízzit.

Szerintetek mi lehet a hiba oka?

Válaszotokat előre is köszi:)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Örülök, hogy sikerült a tisztítás. Ha teheted, máskor ne várd meg, hogy villogjon a lámpa. Ez benne a furcsa egyébként: legyél környezetbarát, de ha tisztít, menj akkor is ha megérkeztél a célodhoz. Nagyon kevés infót tudtam gyűjteni a részecskeszűrő tartósságáról, de a rendszeres tisztításokkal a 150ekm elérhető. Sőt, egy autószerelésben jártas ismerősömnek vittek eldugult szűrőt (leállt a motor), és azt is meg lehetett menteni. Az is valahol 150ekm körül lehetett, az emberke azóta is megy vele.

Hasonló ez, mint a katalizátor volt annak idején. Mindenki félt tőle, hogy többletfogyasztás, motorgyengülés, gyakori csere, sokba kerül. Ma pedig nincs autó nélküle.

Szóval még egyszer: ha lehetőséged van rá, akkor ne várd meg a villogós tisztítást.

Üdv

Na, most jöttem a "pernyeszórásből". Elmentem Szentlőrincig (13 km) meg vissza, már éppen kezdtem volna szentségelni hogy ez sem elég neki, és láss csodát elaludt az addig veszettül villogó lámpa. Szőval, kösz a tippet, nekem kellett 24 Km de ugy néz ki sikerült.

Kérdés: ezt meddig csinálja bírja így csere nélkül? Pláne ahogy Koco irja, városban 800Km-enként...Hallottam már 120000-200000 Km -t is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok itt van egy 3 éves Astra H 1.7 CDTi (Z17DTR), autóban 38 000 km van és a következő lenne a problémám, az autó szinte minden inditásnál alapjáraton hulámzik a motorja ha fel pörgetem a motorját akkor utána az alapjárat szépen kisimul világit a müszerfalon a szerviz kulcsos kis autó ikon, elvittem szervizbe ott azt olvasták ki hogy izitó gyertya relé egy izító gyerty a rossz volt azt kicserélték amugy az autó menet teljesitménye nem csökent menet közben nem rángat lehet hogy az AGR szelep bohockódik? Ha valaki tud kérem adjon tanácsot! Segitségeteket elöre is kösszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Segitségeteket szeretném kérni,van egy 2004-es h astrám Z16XEP folyamatosan ég a motorhibajelzőm, volt már kódolvasás, a hiba 30000,30100,30200,30300,30400,és 31400,azt mondták vagy gyertya vagy trafo, mondom ######a,gyertya csere,kód ki, hiba nincs,20km után lámpa megint ég,megint kód ki olvasás, hiba ugyanaz,trafo csere, kód kiüt,15-20km után hiba megint ugyanaz. Nemtudom hogy mi a bánatot csináljak vele azt mondta a helyi spiler ahol lakom,hogy lehet EGR szelep,vezérlőegység,sőt akár hengerfejes is lehet,na kész voltam hozzáteszem nem értek hozzá,légyszives mondjatok valamit ti mit gondoltok,előre is köszi üdv Motley

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Segitségeteket szeretném kérni,van egy 2004-es h astrám Z16XEP folyamatosan ég a motorhibajelzőm, volt már kódolvasás, a hiba 30000,30100,30200,30300,30400,és 31400,azt mondták vagy gyertya vagy trafo, mondom ######a,gyertya csere,kód ki, hiba nincs,20km után lámpa megint ég,megint kód ki olvasás, hiba ugyanaz,trafo csere, kód kiüt,15-20km után hiba megint ugyanaz. Nemtudom hogy mi a bánatot csináljak vele azt mondta a helyi spiler ahol lakom,hogy lehet EGR szelep,vezérlőegység,sőt akár hengerfejes is lehet,na kész voltam hozzáteszem nem értek hozzá,légyszives mondjatok valamit ti mit gondoltok,előre is köszi üdv Motley

Igaza volt a helyi spilernek, ez lehet mind a 3 probléma. Oszcilloszkóppal ki lehet zárni a vezérlőegységet, takarítással az EGR szelepet, de sajna szokott szorulni a kipufogó szelepük, ami csak a hengerfej levételével javítható. Mindenesetre próbáld ki, hogy kb 10 liter benzinhez hozzáöntesz égéstér tisztító adalékot és utána ami a csövön kifér... Ha megjavul, akkor örülsz, ha nem akkor tudod mi van.

Link to comment
Megosztás:

Örülök, hogy sikerült a tisztítás. Ha teheted, máskor ne várd meg, hogy villogjon a lámpa. Ez benne a furcsa egyébként: legyél környezetbarát, de ha tisztít, menj akkor is ha megérkeztél a célodhoz. Nagyon kevés infót tudtam gyűjteni a részecskeszűrő tartósságáról, de a rendszeres tisztításokkal a 150ekm elérhető. Sőt, egy autószerelésben jártas ismerősömnek vittek eldugult szűrőt (leállt a motor), és azt is meg lehetett menteni. Az is valahol 150ekm körül lehetett, az emberke azóta is megy vele.

Hasonló ez, mint a katalizátor volt annak idején. Mindenki félt tőle, hogy többletfogyasztás, motorgyengülés, gyakori csere, sokba kerül. Ma pedig nincs autó nélküle.

Szóval még egyszer: ha lehetőséged van rá, akkor ne várd meg a villogós tisztítást.

Üdv

Szeva koco

oké, értem én hogy ne várjam meg a villogást. Na de akkor mi a francot csináljak?? Hiszen csak használom ahogy kell és gyűlnek a KM-k!! A pill. fogyi megnövekedés tisztitáskor mint figyelmeztető jel világos, de mi egyebet tehetek én?

Link to comment
Megosztás:

Szeva koco

oké, értem én hogy ne várjam meg a villogást. Na de akkor mi a francot csináljak?? Hiszen csak használom ahogy kell és gyűlnek a KM-k!! A pill. fogyi megnövekedés tisztitáskor mint figyelmeztető jel világos, de mi egyebet tehetek én?

Igazából nem sokat, figyeled hogy mikor regenerál, és akkor nem állítod le. Sokkal több tennivaló nincs is vele, meg hajtani kell az autót, egy kis pörgetés a dízelnek sem árt... :) Igazából a részecskeszűrő legnagyobb ellensége a sok városi használat, az tudja a legkönnyebben megölni. Na meg az, ha az embernek fogalma nincs arról, hogy van ilyen az autójában (mint az én autóm előző tulaja... :D ).

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.