Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Ma megpobaltam leszerelni a kuplungkapcsolot, de sajnos nem fertem hozza. Nem tudom levenni a kormany alatti muanyagot. A felso csavarokat kiszedtem (amik latszanak), megtalaltam a bal oldali csavarokat is (leszedtem a bal oldali kis muanyag-darabot), de a jobb oldalon nem latom mit kellene megpattintani.

Kerlek segitsetek!

Koszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megpobaltam leszerelni a kuplungkapcsolot, de sajnos nem fertem hozza. Nem tudom levenni a kormany alatti muanyagot. A felso csavarokat kiszedtem (amik latszanak), megtalaltam a bal oldali csavarokat is (leszedtem a bal oldali kis muanyag-darabot), de a jobb oldalon nem latom mit kellene megpattintani.

Kerlek segitsetek!

Koszi.

Ha jól emlékszem alulról van egy csavar, szemből (a kormányt jobbra balra kell tekerni) van két letakart csavar, meg ki kell pattintani a gyújtáskapcsoló melletti karikát. Ha jól emlékszem csak ennyi. Persze körmökkel is kapcsolódnak egymáshoz (az alsó és fölső burkolat) azokat is szét kell pattintani!

Ja és 2000 Ft-ért adok vadiúj kapcsolót ha kell!

Link to comment
Megosztás:

Ma benyultam a kuplungpedal ala es kezzel nyomkodtam a kapcsolot, ugy mukodik (a teszter kimutatja). Ugy tunik nem huzodik elegge vissza a kuplungpedal.

Lattatok mar ilyet? Mit csinaljak, ragasszak valamit a pedalra, hogy konnyebben megnyomja a kapcsolot?

Koszi.

Link to comment
Megosztás:

Hali! A napokban vettem egy H Astrát 1.6 TP és az lenne a kérdésem hogy mit jelent a kijelzőn megjelenő ECO felirat, és miért van hogy egyszer ott van egyszer eltünik? Még egy kérdés! A fogyasztást nem tudom megnézni benne valahol? Van a műszerfalon egy BC gomb de ott csak utazás idő mérése lehetséges! Lehet hogy ez az autó nem tudja ezt? Köszi előre is a választ!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Szeretnék kérdezni egy olyat van egy 2009-es asta sedanom, indítás után kb 5msec-ig világít az olajnyomás kontrollámpám. Sokallom egy kicsit, egyből elkellene aludnia szerintem.

Amíg az kialszik, addig egy rakás rendszer oda-vissza kommunikál egymással, ezért ilyen lassú.

Link to comment
Megosztás:

A Szerviz is valami ilyet mondott mikor felhívtam a hibával kapcsolatban. Azt mondták ha elalszik akkor jó.

teljesen normális! az olajat nem elektromos szivattyú hajtja ezekben hanem maga a járó motor = kell pár pillanat amíg beáll az olajnyomás a megfelelő szintre. ennek ideje olajmennyiség és viszkozitás függvényében változhat picit...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tanácsot kérnék, az alábbi hibával kapcsolatban. Ha eléri az autó a 130km/h és a 3000-es fordulatot, kidobja a villáskulccsal átszúrt kisautót és nem megy tovább, teljesítménye majdnem 0, de kis motorfék után kialszik a lámpa és megy újra, persze megint csak 130-ig. P0234 a hibakód, ez elvileg túltöltést jelent, vagyis turbónyomás jeladó? Kérdésem volna, hogy ha tényleg a jeladó a hibás, akkor miért csak ötödikben tilt 3000-nél, más fokozatokban szabályzásig forog. Ez a jeladó a szívótorokban van? Vagy ha esetleg valami más ötlet van azt is szívesen fogadom. Opel szervizes kollégák! Van valami módosított szoftver, ahol már nem dobálja hibának a maga töltőnyomást?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tanácsot kérnék, az alábbi hibával kapcsolatban. Ha eléri az autó a 130km/h és a 3000-es fordulatot, kidobja a villáskulccsal átszúrt kisautót és nem megy tovább, teljesítménye majdnem 0, de kis motorfék után kialszik a lámpa és megy újra, persze megint csak 130-ig. P0234 a hibakód, ez elvileg túltöltést jelent, vagyis turbónyomás jeladó? Kérdésem volna, hogy ha tényleg a jeladó a hibás, akkor miért csak ötödikben tilt 3000-nél, más fokozatokban szabályzásig forog. Ez a jeladó a szívótorokban van? Vagy ha esetleg valami más ötlet van azt is szívesen fogadom. Opel szervizes kollégák! Van valami módosított szoftver, ahol már nem dobálja hibának a maga töltőnyomást?

milyen motor? éppen nemrég fejeztem be a töltönyomás mérőmet és remekül működik, de meg kellett fúrni hozzá a turbó utáni gumicsövet, szóval nem olyan egyszerű a próba - kivéve ha a tiéden is ez a cső van és át lehet rakni...

pontosan 3000-nél tilt? finoman/erősen nyomott gázzal is? nálam ~1Bar a csúcsnyomás - ha padlógázt nyomok akkor már 2000-nél is beáll ennyire, de ha finoman gyorsítok akkor nem éri el, fél Bar körül kolbászol 3000 felett is...

Link to comment
Megosztás:

milyen motor? éppen nemrég fejeztem be a töltönyomás mérőmet és remekül működik, de meg kellett fúrni hozzá a turbó utáni gumicsövet, szóval nem olyan egyszerű a próba - kivéve ha a tiéden is ez a cső van és át lehet rakni...

pontosan 3000-nél tilt? finoman/erősen nyomott gázzal is? nálam ~1Bar a csúcsnyomás - ha padlógázt nyomok akkor már 2000-nél is beáll ennyire, de ha finoman gyorsítok akkor nem éri el, fél Bar körül kolbászol 3000 felett is...

Z17DTH motor ezt elfelejtettem írni. Pont 3000-nél tilt, ha padlógázzal gyorsítok, ha finoman nyomom a gázt, sőt tempomattal is ugyanez a helyzet. Azt az egyet furcsállom, hogy csak ötödikben produkálja a hibát pedig a turbónyomás többek között fordulatszám függvénye.

Link to comment
Megosztás:

Minden ami az Astra H motorjaival kapcsolatos.

Sziasztok!

Ma regisztráltam a fórumon és semmilyen fórumon nem voltam még, előre is bocsánatot kérek, ha hülyeségeket kérdezek vagy csinálok. ;)

A lényeg, van egy Astra H-m teljesítmény csökkenést tapasztaltam az autónál, alsó fordulatszámon nem dinamikus az autó lassan veszi fel a fordulatot.

Az előtt jól gyorsult és 2000-es fordulatszámnál élt igazán a motor, ott mint akit fenékbe rúgtak, úgy tudom ott adja le a teljes nyomatékot (2000-2750).

Most ezt 2500-as fordulaton teszi, de ha többször kihúzatom addig akkor a vezérlő letilt, és utána csak 3000-ig pörög a motor.

Szervizben a P1109-es hibát törölték, és megnézték a szívó torokban a pillangó szelepek működését, azt mondták 90%-ban működik.

A hiba ugyanúgy fennáll, néhányszor felvillant a villáskulcsos kisautó, most pedig folyamatosan ég a "motorjel" lámpa. (káros anyag kibocsájtás).

Motor adatai: 1.9 cdti, 110KW, Z19DTH.

Kérdésem az lenne, hogy hol keressek a hibát, mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Tanácsot kérnék! Olaj választásból.... 1.7cdti motoros a verda, milyen olajat rakjak bele? gyárilag a long lifeset irja, ami 3x annyiba kerül mint a gyári GM olaj 10w-40 ha jól emlékszem!de kb 5000ftből megvan nekem szürökkel együtt:P a long lifefos meg sokkal drágább! arra gondoltam hogy jobbán járok e ha 10-15ezrenként cserélem az olcsobb olajat vagy inkább mással probálkozzak! van kedbezményem az opelnal!

elöre is köszi a véleményeket!

Üdv minnden opelosnak!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Tanácsot kérnék! Olaj választásból.... 1.7cdti motoros a verda, milyen olajat rakjak bele? gyárilag a long lifeset irja, ami 3x annyiba kerül mint a gyári GM olaj 10w-40 ha jól emlékszem!de kb 5000ftből megvan nekem szürökkel együtt:P a long lifefos meg sokkal drágább! arra gondoltam hogy jobbán járok e ha 10-15ezrenként cserélem az olcsobb olajat vagy inkább mással probálkozzak! van kedbezményem az opelnal!

elöre is köszi a véleményeket!

Üdv minnden opelosnak!

hi!

10w40-et nem töltenék bele még minőségiből se, nemhogy opelesből! még a szívó benzines 1.6 octavia-ba raktam annó ilyet, hát tizen-párezer km után égett szagú fekete lekvárként jött ki a motorból. utána a szűk 20e-et futott castrol 5w40-es meg még inkább átlátszós volt és semmi rossz szag...

ebben meg még a turbó is melegíti-égeti, plusz a dízelben jobban kormolódik is az olaj, így horror állapotban jöhet ki belőle az ennyire gyenge minőségű cucc - addig meg cirka semmit nem ken és véd...

az opelemben most cseréltem le az eddigi 5w40-es ELF-et 27e km után (picit előbb akartam, de így sikerült), és bár fekete volt a koromtól, de az állaga még mindig elég korrekt. 0w40-es Mobil1-et raktam bele és kapásból feltűnt, hogy míg az ELF-el 10-15mp-ig kattogósan járt a motor hidegen indítva, addig ezzel alig 3-4mp és kisimul a motor járása és az üzemhőmérséklet elérése előtt is moderáltabb a kocsi hangja, szóval sokkal előbb és hatékonyabban ken az új... ebből ugyan 14e volt az 5L, de ennyit megér nekem hogy nem megy szét a motor valami ócska lőrétől...

Link to comment
Megosztás:

Z17DTH motor ezt elfelejtettem írni. Pont 3000-nél tilt, ha padlógázzal gyorsítok, ha finoman nyomom a gázt, sőt tempomattal is ugyanez a helyzet. Azt az egyet furcsállom, hogy csak ötödikben produkálja a hibát pedig a turbónyomás többek között fordulatszám függvénye.

hát ez nagyon furcsa, hogy csak 5ben...

a töltőnyomás a kiáramló kipuffgáz mennyiségétől és a wastegate állásától függ - vagyis részben a fordulatszámtól, részben a benyomott üzemanyag mennyiségétől

úgy tudom egyel nagyobb turbó van a H-n, az enyém L, nemtom rámenne e a cső...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, és nem értek az autókhoz, a segítségeteket szeretném kérni:

Lassan cserélni kell a vezérlést az autón (17 dth) és az lenne kérdésem ,hogy gyárit vagy után gyártottat vegyek hozzá?

Azt mondták az után gyártott szíj (Deco, ha jól írom) sok autómárkának a gyári alkatrésze, és SML görgők, lennének azt állították van olyan minőségre mint a gyári? A véleményeteket szeretném kérni.

Válaszaitokat előre is köszönőm!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, és nem értek az autókhoz, a segítségeteket szeretném kérni:

Lassan cserélni kell a vezérlést az autón (17 dth) és az lenne kérdésem ,hogy gyárit vagy után gyártottat vegyek hozzá?

Azt mondták az után gyártott szíj (Deco, ha jól írom) sok autómárkának a gyári alkatrésze, és SML görgők, lennének azt állították van olyan minőségre mint a gyári? A véleményeteket szeretném kérni.

Válaszaitokat előre is köszönőm!

Üdv.

Nyugodtan vedd meg az utángyártottat csak abból is a jobbakat: szíjból : GATES, BOSCH, CONTITECH, DAYCO

feszítő/vezető csapágyakból: SKF, INA, RUVILLE. Ezek a márkák mind gyári beszállítók. Én például 2 hónapja cseréltem, és csapágyakból QH márkájút vettem és ugyanaz a csapágy volt benne (litense) mint amit az autóból kivettem. A legnagyobb lényeg hogy CSERÉLD KI!! Én az utángyártottba tudok segíteni/jóárasítani mert autósboltom van. Ha érdekel küldj egy PÜ-t a motorszámoddal!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma regisztráltam a fórumon és semmilyen fórumon nem voltam még, előre is bocsánatot kérek, ha hülyeségeket kérdezek vagy csinálok. ;)

A lényeg, van egy Astra H-m teljesítmény csökkenést tapasztaltam az autónál, alsó fordulatszámon nem dinamikus az autó lassan veszi fel a fordulatot.

Az előtt jól gyorsult és 2000-es fordulatszámnál élt igazán a motor, ott mint akit fenékbe rúgtak, úgy tudom ott adja le a teljes nyomatékot (2000-2750).

Most ezt 2500-as fordulaton teszi, de ha többször kihúzatom addig akkor a vezérlő letilt, és utána csak 3000-ig pörög a motor.

Szervizben a P1109-es hibát törölték, és megnézték a szívó torokban a pillangó szelepek működését, azt mondták 90%-ban működik.

A hiba ugyanúgy fennáll, néhányszor felvillant a villáskulcsos kisautó, most pedig folyamatosan ég a "motorjel" lámpa. (káros anyag kibocsájtás).

Motor adatai: 1.9 cdti, 110KW, Z19DTH.

Kérdésem az lenne, hogy hol keressek a hibát, mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma regisztráltam a fórumon és semmilyen fórumon nem voltam még, előre is bocsánatot kérek, ha hülyeségeket kérdezek vagy csinálok. ;)

A lényeg, van egy Astra H-m teljesítmény csökkenést tapasztaltam az autónál, alsó fordulatszámon nem dinamikus az autó lassan veszi fel a fordulatot.

Az előtt jól gyorsult és 2000-es fordulatszámnál élt igazán a motor, ott mint akit fenékbe rúgtak, úgy tudom ott adja le a teljes nyomatékot (2000-2750).

Most ezt 2500-as fordulaton teszi, de ha többször kihúzatom addig akkor a vezérlő letilt, és utána csak 3000-ig pörög a motor.

Szervizben a P1109-es hibát törölték, és megnézték a szívó torokban a pillangó szelepek működését, azt mondták 90%-ban működik.

A hiba ugyanúgy fennáll, néhányszor felvillant a villáskulcsos kisautó, most pedig folyamatosan ég a "motorjel" lámpa. (káros anyag kibocsájtás).

Motor adatai: 1.9 cdti, 110KW, Z19DTH.

Kérdésem az lenne, hogy hol keressek a hibát, mi lehet a baj?

nekem is hasonló jelenséget produkált az autó néhány hete, és mint kiderült az EGR/AGR okozta.

le is dugóztuk szépen, azóta frankó, csak a motorvezérlő jel világít.

legolcsóbban is 35e lenne a vaterán, egyébként meg 65-70 körül, ennyiért elnézegetem, és néha kiolvasom a kódokat nehogy valamit elfedjen

Link to comment
Megosztás:

Nyugodtan vedd meg az utángyártottat csak abból is a jobbakat: szíjból : GATES, BOSCH, CONTITECH, DAYCO

feszítő/vezető csapágyakból: SKF, INA, RUVILLE. Ezek a márkák mind gyári beszállítók. Én például 2 hónapja cseréltem, és csapágyakból QH márkájút vettem és ugyanaz a csapágy volt benne (litense) mint amit az autóból kivettem. A legnagyobb lényeg hogy CSERÉLD KI!! Én az utángyártottba tudok segíteni/jóárasítani mert autósboltom van. Ha érdekel küldj egy PÜ-t a motorszámoddal!

nekem is nemrég volt cserélve és mivel Bosch-t vettem mindenből a szerelőm le is hordott, hogy máskor inkább kérdezzek mert náluk a Bosch vezérműszíjjal már 2x is voltak problémák, konkrétan egyszer 10e km után a szíj szélessége 5 mm-re csökkent, egy másikon meg úgy elkopott hogy elszakadt és nem kis harc után a Bosch kifizette a motorgenerált.

szóval most figyelgetjük a szíjat és reménykedünk.

persze ez nem általános jelenség, de megtörtént és rontja a statisztikáját - főleg ha veled történik meg-

én úgy tudom hogy a bosch a vezérműszíj gyártás ill. a féktárcsa gyártás területén is csak néhány éve jelent meg, ezért inkább a nagyobb múltú gyártókat részesíteném előnyben.

mondjuk amelyiket gyárilag is szerelik, azokra nagyon sok tesztet futtatnak és hidd el már 1 hiba után is nagyon komoly anyagi terheket rónak a beszállítókra.

néha még olcsóbb is egy pl. ate vagy lucas alkatrész mint egy bosch pedig azokat szerelik a gyárban.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.