Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

9 órája, naglas01 írta:

Létezne olyan, hogy teker teker teker teker, amíg magát le nem tiltja, de nem tudja beröffenteni, mert nem ad annyi áramot amennyi kellene? Akkor valahonnan keresek egy akksit, ami jó, próba erejéig. 

 

1 óra, koco írta:

Szia

Nekem 1.9-es dízelnél az önindító volt a ludas. Bár elégségesnek tűnt hallásra a fordulat (hozzászokik az ember a kopáshoz), nem indult melegen. Önindítócsere után már hallottam a különbséget is, és persze azonnal indult hidegen/melegen.

Hat igen, konnyen lehet, hogy tobb osszetevo is van... Egy jobb akku egy ideig kompenzalhatja a gyengelkedo oninditot, egy uj onindito egy gyengebb akkuval is eleg lehet.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, csaba66 írta:

 

Hat igen, konnyen lehet, hogy tobb osszetevo is van... Egy jobb akku egy ideig kompenzalhatja a gyengelkedo oninditot, egy uj onindito egy gyengebb akkuval is eleg lehet.

Szia, kaptam egy akksit kölcsönbe 1-2 napra próba erejéig ( hogy ne vegyek blindre új akksit, ha nem is az a baja, mert ugyanúgy csinálja ezt a nem indulok dolgot ). Egy 2 hónapos akksiról van szó. Azóta mióta bele raktuk hibamentesen indul a kocsi. Álló helyzetben az akksi 12,6-voltot ír. Indításnál 11V-ig megy le. Generátor jól tölt. Önindító jól teker. Ki lettek mérve. Bemérettem a régi akksit. Álló helyben 12,6V-ot írt. Indításnál lement 9-10.re. És annál a töltést se úgy vette. A régi akksival 13.9-14.0 V-ot töltött. Újjal 14.1-14.2-14.3-at. Így most próba van. Remélem, hogy tényleg akksi baja lesz. Ha nem változik semmi. Akkor holnap veszek bele vagy pénteken egy erős akksit. 

Link to comment
Megosztás:

23 órája, csaba66 írta:

 

Hat igen, konnyen lehet, hogy tobb osszetevo is van... Egy jobb akku egy ideig kompenzalhatja a gyengelkedo oninditot, egy uj onindito egy gyengebb akkuval is eleg lehet.

Mivel tegnap kaptam egy olyan infót, hogy lehet, hogy akksi, így a fater Merivájából bele raktuk az akksit. 74aH. 640A indító áram. 2 hónapos. Bele raktam. Indult egész nap. 3 tekerés és röff. Kimérettem az aksimat, ami eredetileg volt benne. Indításnál lement az áram 9-10V-ra. Az új akksival 11.3 V-ra. Mentem vele kb 40km-t és megint nem indul. :D :D :D :D :D már sírni tudnék :) ja és faternak ugyanilyen motorral szerelt Opel Merivája van. Ugyanez 1.7 CDTI 101ló Z17DTH, az az Én akksimmal tökéletesen indul. Akkor ez már nagynyomású gyanús? Vagy valamilyen szelep? ( itt az elektromos és a csavar jellegű cserélve volt, de nem oldotta meg, viszont ha a harmadikat, amiben ilyen rugó van kivesszük és vissza, akkor utána indul, de az a szelep egy 1 hetes szelep, mert elsőre is mikor kivettük és utána indult, akkor azt hittük, hogy az a hibás és rendeltünk újat, de csak csinálta tovább ezt a nem indulok story-t ) vagy porlasztó lehet még? de akkor menet közben miért nem rángat vagy füstől vagy hallom h nem megy az egyik és 3 hengerezik. 

Link to comment
Megosztás:

52 perce, naglas01 írta:

Mivel tegnap kaptam egy olyan infót, hogy lehet, hogy akksi, így a fater Merivájából bele raktuk az akksit. 74aH. 640A indító áram. 2 hónapos. Bele raktam. Indult egész nap. 3 tekerés és röff. Kimérettem az aksimat, ami eredetileg volt benne. Indításnál lement az áram 9-10V-ra. Az új akksival 11.3 V-ra. Mentem vele kb 40km-t és megint nem indul. :D :D :D :D :D már sírni tudnék :) ja és faternak ugyanilyen motorral szerelt Opel Merivája van. Ugyanez 1.7 CDTI 101ló Z17DTH, az az Én akksimmal tökéletesen indul. Akkor ez már nagynyomású gyanús? Vagy valamilyen szelep? ( itt az elektromos és a csavar jellegű cserélve volt, de nem oldotta meg, viszont ha a harmadikat, amiben ilyen rugó van kivesszük és vissza, akkor utána indul, de az a szelep egy 1 hetes szelep, mert elsőre is mikor kivettük és utána indult, akkor azt hittük, hogy az a hibás és rendeltünk újat, de csak csinálta tovább ezt a nem indulok story-t ) vagy porlasztó lehet még? de akkor menet közben miért nem rángat vagy füstől vagy hallom h nem megy az egyik és 3 hengerezik. 

Nem gondolnam, hogy a szivattyu lenne, bar ki tudja... Lehet, hogy megiscsak a starter, ahogy Lacinal, de erdemes lenne kompressziot is merni. 

Link to comment
Megosztás:

Nálam első körben a közel üzemmeleg motor indítása okozott gondot. Ha jól tudom, akkor hidegen alacsonyabb fordulatszámnál (kb.: 250 1/min) kezdődik a befecskendezés, míg üzemmelegen magasabb fordulaton (kb.: 400 1/min). Nekem a 400-at már alig érte el az önindítóval. 

Link to comment
Megosztás:

23 perce, Mczola8 írta:

Üdv z17dth motor és olaj nyomás lámpa világít 2-3 másodpercig indítás után  (friss olajcsere után is ) km 200 

Van valami tapasztalat h mi lehet a gond ?

koszonom előre is ;)

A gond a tulzott aggodas :) 

Ez ilyen; ha rendben van az olajszint, nem kell foglalkozni vele.

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 01. at 21:06, csaba66 írta:

Nem gondolnam, hogy a szivattyu lenne, bar ki tudja... Lehet, hogy megiscsak a starter, ahogy Lacinal, de erdemes lenne kompressziot is merni. 

Szia. Sajnos a szivattyú volt. Vettem hozzá bontottan egyet. Csere óta probléma nélkül megy. Nyilván még teszt alatt áll, hogy tényleg az volt-e a gondja. De eddig úgy néz ki igen. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Megint tanácsot szeretnék kérni! Mindig van valami :(

A mostani probléma, hogy nagyon ingadozó teljesítményem van. Hol olyan mintha szívó diesel lenne az autó, máskor pedig a világból kivinne. Indulásnál, menetközben mikor hogy jön rá. Diagnosztika során a turbonyomás nemtud felépülni normálisan. 2 helyen voltam vele mind2 helyen elintéztek annyival, hogy turbo csere lenne. Ha éppen gyenge az autó akkor menet közben elkezd hullámozni a fordulat(mintha dadogna, bár ebből nem érzek sokat), elkezdi verni a füstöt, átlag egy literrel többet eszik, nehézkes az indulás vele, szakaszosan gyorsul, és ércesebb a motor hangja, a pillanatnyi fogyasztásom pedig elkezd literekkel ugrálni. Nem eszi az olajat egyébként és nem is fütyörészik a turbom. Mostmár pedig előjött egy olyan is, hogy 130 körül tiltogat a vezérlő(nem mindig és fordulattól függetlenül P23452 hibával).MAP szenzorom sérült volt ezért kapott egy újat, ettől ezek a tünetek ritkultak, de nem szűntek meg. Csövek rendben. Diag szerint a légtömegmérő értéke pillanatról-pillanatra ugrál viszont hibakódot nem kapok rá. Nemrég tisztítottam de nem lett jobb tőle. Lehetséges, hogy megérett a cserére a tünetek alapján vagy másfele kellene keresgélni? 

 

Z17DTR 

EGR OFF, DPF OFF

Módosítva : davidhun
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 22. at 18:30, davidhun írta:

Sziasztok!

Megint tanácsot szeretnék kérni! Mindig van valami :(

A mostani probléma, hogy nagyon ingadozó teljesítményem van. Hol olyan mintha szívó diesel lenne az autó, máskor pedig a világból kivinne. Indulásnál, menetközben mikor hogy jön rá. Diagnosztika során a turbonyomás nemtud felépülni normálisan. 2 helyen voltam vele mind2 helyen elintéztek annyival, hogy turbo csere lenne. Ha éppen gyenge az autó akkor menet közben elkezd hullámozni a fordulat(mintha dadogna, bár ebből nem érzek sokat), elkezdi verni a füstöt, átlag egy literrel többet eszik, nehézkes az indulás vele, szakaszosan gyorsul, és ércesebb a motor hangja, a pillanatnyi fogyasztásom pedig elkezd literekkel ugrálni. Nem eszi az olajat egyébként és nem is fütyörészik a turbom. Mostmár pedig előjött egy olyan is, hogy 130 körül tiltogat a vezérlő(nem mindig és fordulattól függetlenül P23452 hibával).MAP szenzorom sérült volt ezért kapott egy újat, ettől ezek a tünetek ritkultak, de nem szűntek meg. Csövek rendben. Diag szerint a légtömegmérő értéke pillanatról-pillanatra ugrál viszont hibakódot nem kapok rá. Nemrég tisztítottam de nem lett jobb tőle. Lehetséges, hogy megérett a cserére a tünetek alapján vagy másfele kellene keresgélni? 

 

Z17DTR 

EGR OFF, DPF OFF

Nekem hasonló volt a tünet, csak nekem hirtelen terhelésnél kezdett el dadogni. ECU-ban elment egy végfok.

Nekem volt, hogy alapjáraton is csinálta, mintha 3 henger ment volna. Legkönnyebben úgy tudod megnézni, ha előjön a hiba, motortér felnyit, és a porlasztókról lehúzod a csatit, majd fülelsz, ha változik a motor hangja, ergo fullad, az a henger jó, amelyiket lehúzod és nincs változás ott a hiba.

Ha van multimétered, akkor gyújtáson mérj bele a csatik két lábába ami a porlasztókra megy, rövid-zárat, vagy mit mértem :) az a lényeg, ha összeérinted  a multiméter két lábát, akkor sípoljon a műszer. :) :) Amelyik csatinál sípol ott a baj. Nálam is jött ment a hiba, aztán Molnár Csabinál kötött ki az ECU kicserélte benne amit kellett azóta tökéletes, kivéve az izzítás hibát. De az már egy következő story! :) :)

Ha valami infó kell írj rám PÜ-ben, mert nekem már MINDEN HIBA IS megvolt :) :) :) :)

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

58 perce, Handbrake írta:

Nekem hasonló volt a tünet, csak nekem hirtelen terhelésnél kezdett el dadogni. ECU-ban elment egy végfok.

Nekem volt, hogy alapjáraton is csinálta, mintha 3 henger ment volna. Legkönnyebben úgy tudod megnézni, ha előjön a hiba, motortér felnyit, és a porlasztókról lehúzod a csatit, majd fülelsz, ha változik a motor hangja, ergo fullad, az a henger jó, amelyiket lehúzod és nincs változás ott a hiba.

Ha van multimétered, akkor gyújtáson mérj bele a csatik két lábába ami a porlasztókra megy, rövid-zárat, vagy mit mértem :) az a lényeg, ha összeérinted  a multiméter két lábát, akkor sípoljon a műszer. :) :) Amelyik csatinál sípol ott a baj. Nálam is jött ment a hiba, aztán Molnár Csabinál kötött ki az ECU kicserélte benne amit kellett azóta tökéletes, kivéve az izzítás hibát. De az már egy következő story! :) :)

Ha valami infó kell írj rám PÜ-ben, mert nekem már MINDEN HIBA IS megvolt :) :) :) :)

 

 

Köszönöm a választ! Mióta megvan az autó kb havonta egyszer tök random eljátssza, hogy beesik az alapjárat és a fogyasztás 0.1-0.2l lesz neki, kerreg a motor(mintha kihagyna egy henger ahogyan írtad) , aztán ránt egyet és a fordulat vissza áll.Ez 1 nap után helyre jön mindig. A csati lehúzós dolog nem nagyon menne mert ez alig-alog tart pár másodpercig. Ez akkor össze függ az én problémámmal? Másnál is olvastam ilyet de megoldást nem nagyon találtak rá.

Módosítva : davidhun
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Szevasztok.

Tanácsot szeretnénk kérni, Opel Astra H 1,7 cdti. DTH motoros. Vezérlés csere volt és a csavarokat tettem volna helyére, akkor vettem észre hogy a magasnyomású szivattyú egy fokkal hátrébb volt téve. Én mindent jelre állítottam és azóta melegen időközönként fémes kattogó hangot hallani, és nem tudom kiszűrni hogy honnan hallani. Most tegyem vissza oda ahol volt a  magasnyomású szivattyút, vagy mi lehet a baj. Hibakód nincs.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Már nem bírok többet keresgélni, kigúvad a szemem.

A tanácsotokat szeretném kérni: Z13DTH 217.000Km, a váltó (M20   6-os manuális) 1-től 4 ig hangos. Olajcsere megvolt 0,8L ! ! ! volt benne. Gratula. Váltócserét vagy felújítást javasoltok? Cserénél meg van az esély, hogy olyat kapok ki, ami szintén kevés olajjal ment X kilómétert, felújításnál meg a mester azt cserél ki amit jónak lát, és mindent kiszámláz.

Köszönettel: neAnder

Link to comment
Megosztás:

52 perce, neander írta:

Üdv mindenkinek!

Már nem bírok többet keresgélni, kigúvad a szemem.

A tanácsotokat szeretném kérni: Z13DTH 217.000Km, a váltó (M20   6-os manuális) 1-től 4 ig hangos. Olajcsere megvolt 0,8L ! ! ! volt benne. Gratula. Váltócserét vagy felújítást javasoltok? Cserénél meg van az esély, hogy olyat kapok ki, ami szintén kevés olajjal ment X kilómétert, felújításnál meg a mester azt cserél ki amit jónak lát, és mindent kiszámláz.

Köszönettel: neAnder

Ha tudod milyen autóból bontották ki, és az jóval kevesebbet ment akkor csere, ha nem akkor felújítás. Nálunk olyan bontó is van ahol te veheted ki a gépből az alkatrészt, így meg tudod nézni az adott autó mennyit ment még a kibontás előtt. Nyilván ez elektromos óránál macerásabb mert vissza kell tenni az akkut de megoldható. Ezek még nem olyan öreg kocsik így általában csattanás után kerül a bontóba, szerencsével ki lehet fogni egy kevesebbet futott példányt. Alapból nem fogy a váltóból az olaj, de ha szerelés után ( pölö féltengely csere) nem töltötték fel, akkor lehet benne ilyen kevés. Vagy egy szimeringnél eresztett és nem foglalkoztak vele. 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
On 2020. 05. 30. at 13:34, Berci1 írta:

Tanácsot szeretnénk kérni, Opel Astra H 1,7 cdti. DTH motoros. Vezérlés csere volt és a csavarokat tettem volna helyére, akkor vettem észre hogy a magasnyomású szivattyú egy fokkal hátrébb volt téve. Én mindent jelre állítottam és azóta melegen időközönként fémes kattogó hangot hallani, és nem tudom kiszűrni hogy honnan hallani. Most tegyem vissza oda ahol volt a  magasnyomású szivattyút, vagy mi lehet a baj. Hibakód nincs.

Ez erdekes kerdes, mert sosem ertettem, miert kell a szivattyunak a motorhoz kepest adott fazisban lenni, mint a szivodizelnel. Amikor vezermuszijat csereltem, legnagyobb meglepetesemre egyaltalan nem allt jol (az elozo csere markaszervizben volt), de en nagy lelkesen a leiras szerint tettem vissza.

Nem erzodott semmi kulonbseg, szoval az a kattogas valami mas lesz.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv mindenkinek. A segítségetekre lenne szükségem. Adott egy Astra H z17dtr. A következő hibával találkoztam, kb 80 km/h nál az autó el kezdett rángatni és nem igazán akart reagálni a gázra. Férehúztam, üresben el keztem gázalni, viszonylag lassan ment fel a turaméter 2000-ig madj ott valamilyen keregő hangot adott ki. Valahogy el indultam haza, de a tünetek ugyan ezek voltak, rángatás főként gázalásra. Utköben kigyuladt a motor lámpa is. Gyors pedál tesz... P0100. Majd másnap probáltam gyujtani, valamivel nezebben gyult mint szokott de ekkor már a tura méternek full gáz melett legalább 1-2 perc kelett míg fől ment 2000ig onnan már nagyából össze szedi magát és keregtetve megy tovább. De az alapjárat van hogy le ésik 500 ig is majd onnan vissza 1000 környékére majd megint viszza 500 ra, néha be is döglik. Ha meg nem be döglik hanem én állítom le a motrot az egész autó belerászkodik. Valaki találkozott már hasonlóval, esetleg tudja mi lehet a baja? Válaszokat előre is köszönöm. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Bertold123 írta:

Üdv mindenkinek. A segítségetekre lenne szükségem. Adott egy Astra H z17dtr. A következő hibával találkoztam, kb 80 km/h nál az autó el kezdett rángatni és nem igazán akart reagálni a gázra. Férehúztam, üresben el keztem gázalni, viszonylag lassan ment fel a turaméter 2000-ig madj ott valamilyen keregő hangot adott ki. Valahogy el indultam haza, de a tünetek ugyan ezek voltak, rángatás főként gázalásra. Utköben kigyuladt a motor lámpa is. Gyors pedál tesz... P0100. Majd másnap probáltam gyujtani, valamivel nezebben gyult mint szokott de ekkor már a tura méternek full gáz melett legalább 1-2 perc kelett míg fől ment 2000ig onnan már nagyából össze szedi magát és keregtetve megy tovább. De az alapjárat van hogy le ésik 500 ig is majd onnan vissza 1000 környékére majd megint viszza 500 ra, néha be is döglik. Ha meg nem be döglik hanem én állítom le a motrot az egész autó belerászkodik. Valaki találkozott már hasonlóval, esetleg tudja mi lehet a baja? Válaszokat előre is köszönöm. 

Üdv!

A kód a légtömeg mérőre utal, de a leírtak alapján nem feltétlen az a hibás alkatrész szerintem. Nem szívott fel esetleg vizet a motor? Mindenesetre első körben a légszűrőtől indulva végig nézném a levegő útját, beleértve a turbót is. 

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod. Amit még el tudok mondani róla, hogy nem hiszem, hogy a motor tudott volna fel színi vízet, a kiegyenlítő tartályból sem fogy a víz. A levegőszűrő nem rég volt cserélve, az EGR tiszta, a szívótorok is tiszta, MAP szenzor is volt cserélve. A turbónak a csőve belől kissé olajos az intercooler előtt is meg után is. Viszont azt az érdekességet fedeztem fel hogy az autó indittásával egyszerre nyitnak a szívótorok lapátok is, holott úgy tudom hogy azt csak 2500-as forulat környékén kellene, hogy addig a levegő légőrvényként jusson be a hengerbe a jobb égés érdekében. De ezt nem tudom, hogy ez helyes-e, csak így olvastam valahol. 

Módosítva : Bertold123
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Bertold123 írta:

Köszönöm a válaszod. Amit még el tudok mondani róla, hogy nem hiszem, hogy a motor tudott volna fel színi vízet, a kiegyenlítő tartályból sem fogy a víz. A levegőszűrő nem rég volt cserélve, az EGR tiszta, a szívótorok is tiszta, MAP szenzor is volt cserélve. A turbónak a csőve belől kissé olajos az intercooler előtt is meg után is. Viszont azt az érdekességet fedeztem fel hogy az autó indittásával egyszerre nyitnak a szívótorok lapátok is, holott úgy tudom hogy azt csak 2500-as forulat környékén kellene, hogy addig a levegő légőrvényként jusson be a hengerbe a jobb égés érdekében. De ezt nem tudom, hogy ez helyes-e, csak így olvastam valahol. 

Üdv!

Így látatlanba nehéz, csak tippelgetni lehet :( Keress egy jó szerelőt, szerintem avval jársz a legjobban. Amit leírtál attól nem "kerepelhetne" szerintem. 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 07. 26. at 16:13, Bertold123 írta:

Köszönöm a válaszod. Amit még el tudok mondani róla, hogy nem hiszem, hogy a motor tudott volna fel színi vízet, a kiegyenlítő tartályból sem fogy a víz. A levegőszűrő nem rég volt cserélve, az EGR tiszta, a szívótorok is tiszta, MAP szenzor is volt cserélve. A turbónak a csőve belől kissé olajos az intercooler előtt is meg után is. Viszont azt az érdekességet fedeztem fel hogy az autó indittásával egyszerre nyitnak a szívótorok lapátok is, holott úgy tudom hogy azt csak 2500-as forulat környékén kellene, hogy addig a levegő légőrvényként jusson be a hengerbe a jobb égés érdekében. De ezt nem tudom, hogy ez helyes-e, csak így olvastam valahol. 

ÍRTAM privátot!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv mindenkinek. 

Szeretném megosztani veletek, hogy hogyan kelt ujra életre a H Astra. Az történ, hogy valószínűleg az EGR szelep helyzet állás figyelője vagy meg bolondult vagy simán föladta a harcot, ezért az Egr áram alatt nem ki nyitott majd áram hiányában bezárt hanem folyamatosan nyitott meg zárt. Másodpercenként 3-4x is. Ennek következtében a szelep meghordta korommal azt a lyukat ahol a szelep ki és be kell járjon és a szelep kinyilt álapotban megakadt. Ennek következtében volt az hogy eleinte az autó ment de a vége fele már be sem gyult. Volt aki javasolta hogy dugoztassam le majd pedig írassam ki teljesen az autó szofteréből az Egrt, de a kiíratás többe került volna mint egy eredeti Egr. Szóval kapott egy ujat. Köszönöm mindenkinek aki probált tanácsokkal segíteni, azért írtam ezt le, hogy ha más is kerül ilyen helyzetbe talán ez segíthet. Viszont nem tudom, hogy minek a következtében, de az autó most már nem enged hibakodot olvasni a pedál tesztel. Ezzel kapcsolatban szívesen fogadnék még el tanácsokat. Köszönöm. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.