Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

On 2020. 01. 03. at 15:33, davidhun írta:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy Z17DTR motorkódos 1.7es CDTI GTC Astrát. Az autó 3 napig (kb700km) teljesen hibátlanul futott. Ezután egy városi vezetés közben az autó kettes seb. fokozatban hirtelen lefulladt. Újraindítás után 1esben ismét lefulladt, majd ezután második indítás után az autó elindult és szépen ment. 2 óra pihenés után indulásnál 1-es seb. fokozatban éppen engedtem a kuplungon és lefulladt...másodszor szintén, harmadszor pedig elindult nagynehezen, de a fordulat egyből vissza esett 5-600 közé. Megpróbáltam kettesbe rakni de akkor is 5-600 közé esett a fordulat az autó teljesen erőtlen volt, csak dadogott és fulladt, olyan érzés volt mintha levegős lenne a rendszer. Kiraktam üresbe az alapjárat szépen ment. Kis gázt adtam rá hogy elérje a 2000es fordulatot. Nagyon nehezen,erőlködve, szakaszosan érte csak el, ekkor vert egy nagy füstöt hátul, majd el is bírtam indulni vele. Check lámpa bevillant p0409es hiba EGR szelep...menet közben a lámpa elaludt. Az autó szépen pörgött, jól gyorsult stabilan ment. 250 km után a hiba megint előröl kezdődött ugyanezekkel a tünetekkel. Másnap EGR szelep le, nem volt túlságosan kormos és valószínű nemrég volt tisztítva ugyanis elég könnyen lejött és az elektronikai része fel volt jelölgetve már. Adtunk neki egy esélyt meg lett tisztítva, a szelep érzésre nem szorult. Ezután megint 3 napig tünetmentes volt a kocsi(kb 600km), majd megint el kezdte produkálni ezt a hibát viszont hibakódot nem ad. Valakinek tipp hogy mi lehet ez?

Valószínűleg regenerálni szeretne csak nem tud, mert már annyira el van tömődve a DPF szűrő, hogy dugulást okoz.....Nálam olyan is előfordult, ( úgy vettem a kocsit, hogy a szűrőt egy csővel átütötték.....), hogy egy nagyobb gyorsításnál darabok törtek le belőle és a hátsó dobban kötöttek ki, és ott csörögtek kedvemre.....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis együtt gondolkodást kérnék tőletek, Z17DTJ / DTR tulajok.

Olyanba szaladtam bele, hogy a turbónál valahonnan szivárog a motorolajam. A turbó illesztésein kívül, illetve az IC felé menő cső csatalakozáson kívül, honnan "folyhat" még olaj ami a csövön lefolyva a kipufogón végig folyik?

Köszönöm a tippeket!

 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, davidhun írta:

Igen azt észre vettem, hogy elég gyakran akarna regenerálni(kb. 100km) és olvastam, hogy valószínű nemtudja befejezni....akkor ez egybefügg úgy tűnik a hibajelenségemmel! El viszem tisztítani, aztán meglátjuk! Köszönöm!

Nem akarlak elkeseríteni, de a tisztítás is ideiglenes lesz. Ha maradsz a zöld úton akkor cseréld ki a betétet, és ezzel egyidőben a szívósor, EGR, fojtószelep kombót is tisztítsd ki. ( Persze mindemellett használd a megfelelő olajat és regenerálj mindig amikor szükséges).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 01. 07. at 13:10, Handbrake írta:

Nem akarlak elkeseríteni, de a tisztítás is ideiglenes lesz. Ha maradsz a zöld úton akkor cseréld ki a betétet, és ezzel egyidőben a szívósor, EGR, fojtószelep kombót is tisztítsd ki. ( Persze mindemellett használd a megfelelő olajat és regenerálj mindig amikor szükséges).

Vittem reggel diagra a kocsit, ahol "szerencsére" pont elkezdett gyengélkedni így élő adatból minden érték a normális volt, egyedül az EGR nem....a DPF telítettsége 30%alatti volt. Több ismerősre is hallgatva végül lefalaztattam és szoftveresen ki is irattam az EGR-t, ami úgy tűnik sikerült is a srácoknak! Megtettem ma tesztként 200km-t, mostmár nincsen fulladás,az autó szépen húz...viszont még mindig nem teljesen jó..főleg nagyobb sebességnél (110-120 körül) a pillanatnyi fogyasztás egyszer 3.8 aztán hirtelen 6 liter...és ilyenkor ha ránézek az órára a mutató is fel le mozog,pedig sík úton egyenletes gázzal megyek...baj lehet a befecskendezéssel?

Link to comment
Megosztás:

On 2008. 01. 15. at 12:25, akzo írta:

Jó napot -kedves fórumlakók- szerelők-  H astrám van Z17 DTH--  1,7 CDTI   nyáron tökéletesen megy,pöcc röff indul az autóm --télen nehezen indul - már voltam 3 szak szervizbe 5 magán helyen porlasztótól kezdve mindent bevizsgáltak--(jól lehúztak kiköhögtem a szervizeket de okosabb nem lettem)...-- télen nehezen indul---tudna nekem segíteni hova írjak -hol érdeklődjek-köszönettel -tisztelettel Hegedüs Ferenc ---  rokkantként élek sajnos-----tudna segíteni nekem ebben valaki?  ---új vagyok nem tudom hol keressem a telefonszámát-- vagy hogy érhetném el önöket-köszönettel feri 0670-4257007 visszahívnám önt--- a tény- hogy beindítom az autóm-- 10-15mp belül leáll--majd nehezen  nagyon nehezen akar beindulni---a paraszti eszemmel -kiokoskodtam --ha beindítom az autót--enyhe gázt adok folyamatosan-picit nyomva a gázpedált---  akkor 10-15mp belül nem fullad le---és hipp+hopp megyek vele (ha sikerül óvatosan úgy tartanom a lábam- a gázpedálon- ) --beindul és nem fullad le---  útközben megy nem áll le---mondanám : -- csak indítási hiba !!!--- minap is kórház, sztk- stb alig bírtam eljutni-- tisztelettel várom a segítséget köszönettel és nem lennék hálátlan sem--ha valaki segítene nyomorék életem megkönnyítésén....szép napot üdvözlettel feri bercelröl--  (egyszer kiírta a P0002 hibát) amugy nem ír ki hibát- szürők cserélve, olaj cserélve rendszeresen--

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, feribercelrol írta:

 

A leirtak alapjan levegosodes gyanus, vagy esetleg az izzitogyertyak is lehetnek. A P0002 a nyomasszabalyzo szelep, de ha az rossz, akkor nem csak inditaskor okozna gondot.

A hibakodokat olvasd ki es ird meg igy:

 



Itt alapvetoen nem szerelok vannak, es fogalmam sincs, Cegledbercel kornyeken kihez lehetne menni.

A levegosodest neztek azok, akinel jartal? Ez egy teljesen alap dolog, kifejezetten dizeles szerelohoz lenne erdemes menni.


Amig nem sikerul megoldani, addig teljesen jo modszer az, ha inditas utan egy kis gazt adva nem hagyod lefulladni, mert akkor kimegy a levego, es jar tovabb, mintha mi sem tortent volna.

Miota van ez a hiba egyebkent? Veletlenul nem egy uzemanyagszuro csere utan kezdodott? Lehet, hogy rosszul van beteve, vagy esetleg repedt a haz.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, feribercelrol írta:

szia  köszönöm---megnéztem ---(én lenni anafusz ehez :)  bocs érte )

ECN ....

000275

000256 

hibakód---

(felpörgött nem tudtam tartani a kis gázadás---nagy gázadás lett---lefulladt)

majd 3x 4x inditottam mire elindult...

Ez ugyanaz a P0002-es hiba, szoval a nyomasszabalyzo szelepre panaszkodik. Az viszont furcsa, hogy csak inditasnal okoz gondot, erdemes talan megmozgatni, megpucolni a csatlakozojat, hatha csak ott van gond. 

2:40-nel kezdodik; az Astraban a Bosch van, 2:55-nel latszik, hogy helyezkedik el.

Ettol fuggetlenul a levegosodes nagyon gyanus, mert annal van tipikusan az, hogy elindul a maradek uzemanyaggal, amikor a levego odaer, lefullad, aztan nehezen indul, mert ki kell hajtani a levegot. 

Link to comment
Megosztás:

Csaba köszi a segitségedet-kedves vagy hogy probálsz segiteni----én  még ott futnék egy kört--1. szivattyú nyomás--megvan e -annyi e- kijön e a gázolaj...pár éve cseréltem a magas nyom  szivattyún azt a bosch ...érzékelöt szenzort...2....és azon gondolkodom 15 éves tömitések fals levegő szivás-???  3.-a gázolaj szürő házból jön e ki --ott van e egyáltalán a gázolaj inditáskor---halottam fél füllel nem reklám a  M3 bevezetőjénél bp bemérik átvizsgáljálk tüzetesebben--- még futnék pár kört...hogy gyújtáskor megfelelöen nyit -zár a szelep -érzékelö és annyi a gázolaj és ott van e abban a pillanatban nem e a deeer medve...később ér oda.... várom még a fejleményeket ma pöcc röff indult nejemnek....köszönettel...feri

 

Módosítva : feribercelrol
Link to comment
Megosztás:

17 órája, feribercelrol írta:

Csaba köszi a segitségedet-kedves vagy hogy probálsz segiteni----én  még ott futnék egy kört--1. szivattyú nyomás--megvan e -annyi e- kijön e a gázolaj...pár éve cseréltem a magas nyom  szivattyún azt a bosch ...érzékelöt szenzort...2....és azon gondolkodom 15 éves tömitések fals levegő szivás-???  3.-a gázolaj szürő házból jön e ki --ott van e egyáltalán a gázolaj inditáskor---halottam fél füllel nem reklám a  M3 bevezetőjénél bp bemérik átvizsgáljálk tüzetesebben--- még futnék pár kört...hogy gyújtáskor megfelelöen nyit -zár a szelep -érzékelö és annyi a gázolaj és ott van e abban a pillanatban nem e a deeer medve...később ér oda.... várom még a fejleményeket ma pöcc röff indult nejemnek....köszönettel...feri

Mikor jart elotte? Ha mondjuk elozo este, es igy jo, de 2-3 nap allas utan nem, az szinte biztos, hogy levegosodes. 

 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 30. at 20:07, Bögöly74 írta:

Sziasztok!

Egy hete keresgélek,olvasgatok,de nem találok hasonló hibajelenséget.

Zafira b 2010 z17dtj ecoflex  dpf 2 éve OFF

A hiba menet közben jelentkezett,kb.120-al gurultam 6.-ban mikor egyszercsak "rántott"egyet a motor,mintha megtorpant volna,de ugyanugy tudtam haladni.Lakott terület felé lassulva gurultam ekkor.Visszaraktam 5,majd 4be.Kb. 1600as fordulaton kötyögtem,majd befordultam egy parkolóba és megàlltam.Vásároltam.

Induláskor első pöcre indult,vártam egy percet,had járja àt az olaj mindenhol,és kis gázpedál adagolással próbáltam felpörgetni a motort.Az óra szerint ez 1750ig sikerült.Menet közben max.2000.Mindenki el tudja képzelni milyen így haladni.6.ban 1750 105km/h.

OBD2 hibakód nincs.Turbo szívó oldalt lebontottam.Tengely turbina szabadon forog,kottyanás "nincs".MAP szenzort,EGR-t és fojtószelepet tisztítottam.Járó motornál,gázpedál mozgásra mozog a turbón lévő szabályzó rúd,bár csak egész keveset,mert padló gáz is max2000.

Vákuum kört "összetapogattam"de nem talàltam rendellenességet.

Szóval jobban indul mint a benzines ignisem,csodálatos hangja van,nem füstöl,se szürke se kék se fekete.Egyesben induláskor megugrik 1800-ig azt meg is torpan.

Van ötlete valakinek?

Előre is köszönöm!

 

 

Sziasztok!

A probléma megoldása:

Azért nem volt hibakód,mert mikor kiírták a dpf-et,törölték a "hibakódtáblát" is.

Kapott új gyári 125lovas programot.

Izzítógyertya hiba volt.A 4db-ból egy izzított csak.

Az izzítógyertyák nem csak indításkor "dolgoznak".Tartós gurulás, vagy lejtmenetkor is izzít,h ne hűljön ki a henger.

 

 

Link to comment
Megosztás:

9 perce, Bögöly74 írta:

Sziasztok!

A probléma megoldása:

Azért nem volt hibakód,mert mikor kiírták a dpf-et,törölték a "hibakódtáblát" is.

Kapott új gyári 125lovas programot.

Izzítógyertya hiba volt.A 4db-ból egy izzított csak.

Az izzítógyertyák nem csak indításkor "dolgoznak".Tartós gurulás, vagy lejtmenetkor is izzít,h ne hűljön ki a henger.

Ez rendben van, de azt nem magyarazza, hogy miert nem volt hajlando 2000-es fordulat fole menni...

Link to comment
Megosztás:

56 perce, csaba66 írta:

Ez rendben van, de azt nem magyarazza, hogy miert nem volt hajlando 2000-es fordulat 

Hidegebb időben,mikor a beszívott levegő hőmérséklete nagyon alacsony,a hengerek alacsony terhelésnél,mint lendületben gurulás,hosszabb motorfékes gurulás esetén, (a porlasztó nagyon kevés anyagot fecskendez be) az üzemi hőmérséklet alá tudnak hűlni,ezt a hengerfejben áramló meleg víz sem tudja ellensúlyozni,ilyenkor az izzítógyertyák pedig igenis izzítanak,hogy "felfűtsék" a hideg égésteret.

Ez olyan amikor télen gyorsan mély levegőt veszel az orrodon.Még a légcsöved is lefagy.

Kell hogy valami melegen tartsa az öko-ecoflex érzést.

Mivel ez nálam nem működött,az izzítógyertyák hiányában, az ecu letíltott és egy úgynevezett "langyos motor" módban engedte csak használni az autót.

Időközben ismeretségi körben két ugyanilyen esettel is találkoztam.

Az ecoflex már csak ilyen :) ,nem véletlen ajánlott az izzítógyertyák cseréje 30ekm után,és nem csak akkor mikor már nem is izzít.

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Bögöly74 írta:

Hidegebb időben,mikor a beszívott levegő hőmérséklete nagyon alacsony,a hengerek alacsony terhelésnél,mint lendületben gurulás,hosszabb motorfékes gurulás esetén, (a porlasztó nagyon kevés anyagot fecskendez be) az üzemi hőmérséklet alá tudnak hűlni,ezt a hengerfejben áramló meleg víz sem tudja ellensúlyozni,ilyenkor az izzítógyertyák pedig igenis izzítanak,hogy "felfűtsék" a hideg égésteret.

Ez olyan amikor télen gyorsan mély levegőt veszel az orrodon.Még a légcsöved is lefagy.

Kell hogy valami melegen tartsa az öko-ecoflex érzést.

Mivel ez nálam nem működött,az izzítógyertyák hiányában, az ecu letíltott és egy úgynevezett "langyos motor" módban engedte csak használni az autót.

Időközben ismeretségi körben két ugyanilyen esettel is találkoztam.

Az ecoflex már csak ilyen :) ,nem véletlen ajánlott az izzítógyertyák cseréje 30ekm után,és nem csak akkor mikor már nem is izzít.

Alacsony terhelesre ok, de azt irtad, menet kozben sem volt hajlando 2000 fole menni, pedig olyankor terhelve van, es legfeljebb akkor nem tud teljesen bemelegedni, ha a termosztat rossz.

Nem tudom, ki ajanl 30ezrenkent izzitogyertya cseret, de nekem 382ezernel is a gyariak vannak bent, es semmi hasonlot nem tapasztalok (Z17DTH). Raadasul ki lehet merni oket, es hibakodot is adnak, tehat csak ugy cserelgetni teljesen folosleges.

Link to comment
Megosztás:

57 perce, csaba66 írta:

Alacsony terhelesre ok, de azt irtad, menet kozben sem volt hajlando 2000 fole menni, pedig olyankor terhelve van, es legfeljebb akkor nem tud teljesen bemelegedni, ha a termosztat rossz.

Nem tudom, ki ajanl 30ezrenkent izzitogyertya cseret, de nekem 382ezernel is a gyariak vannak bent, es semmi hasonlot nem tapasztalok (Z17DTH). Raadasul ki lehet merni oket, es hibakodot is adnak, tehat csak ugy cserelgetni teljesen folosleges.

A hibakód tábla törléséből kifolyólag nem volt hibakódom.Amint fel lett rakva az új software már adta is hogy izzítás probléma.Ki lett cserélve mind a négy izzító és azóta minden rendben.Sajnos tényleg ilyen egyszerű volt a probléma.Első körben csak hármat tudtunk kicserélni,mert egy bele volt törve(valamikor valaki próbálkozott gyári izzító volt 438ekm),de már akkor tökéletes volt az autó,és írta is h gond van még az izzítással,de nem tíltott le.

Természetesen egy szaki profin kiszedte a beletört gyertyát is.Az izzítógyertyát érdemes 30ekm után kiszedni,és megnézni h milyen a tényleges izzítási képessége,ha jó mehet vissza,de csak ha egy kis grafitos hőálló zsírral meg lett kencézve a menet,hogy ne ragadjanak bele a blokkba mint nàlam is.

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Bögöly74 írta:

A hibakód tábla törléséből kifolyólag nem volt hibakódom.Amint fel lett rakva az új software már adta is hogy izzítás probléma.Ki lett cserélve mind a négy izzító és azóta minden rendben.Sajnos tényleg ilyen egyszerű volt a probléma.Első körben csak hármat tudtunk kicserélni,mert egy bele volt törve(valamikor valaki próbálkozott gyári izzító volt 438ekm),de már akkor tökéletes volt az autó,és írta is h gond van még az izzítással,de nem tíltott le.

Természetesen egy szaki profin kiszedte a beletört gyertyát is.Az izzítógyertyát érdemes 30ekm után kiszedni,és megnézni h milyen a tényleges izzítási képessége,ha jó mehet vissza,de csak ha egy kis grafitos hőálló zsírral meg lett kencézve a menet,hogy ne ragadjanak bele a blokkba mint nàlam is.

Errol az a klasszikus vicc jut eszembe, hogy ha a bolha osszes labat kitepik, akkor megsuketul :)

A fordulatszam problemat valoszinuleg az uj fw oldotta meg, csak ez eppen egybeesett a gyertyacserevel is.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Errol az a klasszikus vicc jut eszembe, hogy ha a bolha osszes labat kitepik, akkor megsuketul :)

A fordulatszam problemat valoszinuleg az uj fw oldotta meg, csak ez eppen egybeesett a gyertyacserevel is.

A bolhás hasonlat jó :) !

Pontosan leírom hogy mi történt.

Október 26 mentünk a balatonra,fonyód előtt a hosszú egyenesben 6.seb guruló 1300 fordulat.Vissza 5 és 1750nél megtorpanás.Innentől vége volt.

Nov.7 software csere.Tudtam h az izzítók kukásak,de az autó jó lett,jó idő volt,izzítás nem kellett a reggeli indításokhoz.

Nov.8 jó idő,irány a balaton.Minden OK.

Nov.10 délután irány haza.Indulás után kb.5perc és letíltott. Élvezetes volt hazaevickélni 75km-t 1750max fordulattal.Nulla erő,4,1L átlagfogyasztással sikerült is.

Pár napig próbáltam használni,de lehetetlen volt a városi autózás.Volt hogy Lidlből hazafele tunyúlt el,vagy épp a piros lámpától már nem ment,vagy épp haladás közben 3ból 4.be már nem tudtam 2000ig forgatni. Elővettem az Ignist :) .

Nov.21 szervíz,megtörtént a 3 izzító csere.Innentől tökéletes volt az autó,majd egy következő időpontban a negyedik is ki lett cserélve.

 

Link to comment
Megosztás:

16 perce, Bögöly74 írta:

A bolhás hasonlat jó :) !

Pontosan leírom hogy mi történt.

Október 26 mentünk a balatonra,fonyód előtt a hosszú egyenesben 6.seb guruló 1300 fordulat.Vissza 5 és 1750nél megtorpanás.Innentől vége volt.

Nov.7 software csere.Tudtam h az izzítók kukásak,de az autó jó lett,jó idő volt,izzítás nem kellett a reggeli indításokhoz.

Nov.8 jó idő,irány a balaton.Minden OK.

Nov.10 délután irány haza.Indulás után kb.5perc és letíltott. Élvezetes volt hazaevickélni 75km-t 1750max fordulattal.Nulla erő,4,1L átlagfogyasztással sikerült is.

Pár napig próbáltam használni,de lehetetlen volt a városi autózás.Volt hogy Lidlből hazafele tunyúlt el,vagy épp a piros lámpától már nem ment,vagy épp haladás közben 3ból 4.be már nem tudtam 2000ig forgatni. Elővettem az Ignist :) .

Nov.21 szervíz,megtörtént a 3 izzító csere.Innentől tökéletes volt az autó,majd egy következő időpontban a negyedik is ki lett cserélve.

Erdekes, nem tudom, hogy jon ossze... Raadasul november elejen nem volt akkora hideg (most sincs amugy, a hideg az a -30 fok :) ).

Raadasul kozvetlenul indulas utan biztos hidegebb, mint ot perc mulva, tehat ha ezert tilt, akkor is valami olyasmi van, hogy nem melegszik eleg gyorsan (ami viszont lehet a termosztat is).

Az izzitogyertyak maximum 1-2 kW teljesitmenyt vihetnek be, aminel a motor termikus vesztesege joval tobb, szoval nem igazan ertem a dolgot tovabbra sem.

Link to comment
Megosztás:

37 perce, csaba66 írta:

Erdekes, nem tudom, hogy jon ossze... Raadasul november elejen nem volt akkora hideg (most sincs amugy, a hideg az a -30 fok :) ).

Raadasul kozvetlenul indulas utan biztos hidegebb, mint ot perc mulva, tehat ha ezert tilt, akkor is valami olyasmi van, hogy nem melegszik eleg gyorsan (ami viszont lehet a termosztat is).

Az izzitogyertyak maximum 1-2 kW teljesitmenyt vihetnek be, aminel a motor termikus vesztesege joval tobb, szoval nem igazan ertem a dolgot tovabbra sem.

A srác autóvillamosságszerelő aki a software-t rátolta.Ő nem csodálkozott ezen.Találkozott már nem egy ilyen esettel.Ez ősszel jelentkező probléma.Az A17DTJ ecoflex motoroknál fordul elő.A termosztátra visszatérve,sokan panaszolódnak,hogy nincs fűtés stb.Tökéletesen működik,kb.7-8perc 3km és jön már a langyos levegő.

Ancel a202 van obd2-es dugva ott látom a víz hőmérséklet változását is.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Bögöly74 írta:

A srác autóvillamosságszerelő aki a software-t rátolta.Ő nem csodálkozott ezen.Találkozott már nem egy ilyen esettel.Ez ősszel jelentkező probléma.Az A17DTJ ecoflex motoroknál fordul elő.A termosztátra visszatérve,sokan panaszolódnak,hogy nincs fűtés stb.Tökéletesen működik,kb.7-8perc 3km és jön már a langyos levegő.

Ancel a202 van obd2-es dugva ott látom a víz hőmérséklet változását is.

Akkor mar csak az a kerdes, hogy mi az a kulso homerseklet, ami alatt az A17DTJ semmilyen esetben sem hajlando 2000 folotti fordulatszamon mukodni :)

Persze megint oda jutunk, hogy nem vilagos, mi alapjan tilt, mert ezek szerint nem a viz homersekletet nezi. Tudja meg a kulso levego homersekletet, es azt is, ha nem jok az izzitogyertyak, de akkor miert var ot percet? Hatha kozben melegebb lesz kint, vagy megjavulnak az izzitogyertyak?

Illetve meg a katalizator es a DPF homersekletet is tudja... Lehet, hogy csak a kiszedett DPF miatt tud ilyen allapotba keveredni?

Link to comment
Megosztás:

12 órája, csaba66 írta:

Akkor mar csak az a kerdes, hogy mi az a kulso homerseklet, ami alatt az A17DTJ semmilyen esetben sem hajlando 2000 folotti fordulatszamon mukodni :)

Persze megint oda jutunk, hogy nem vilagos, mi alapjan tilt, mert ezek szerint nem a viz homersekletet nezi. Tudja meg a kulso levego homersekletet, es azt is, ha nem jok az izzitogyertyak, de akkor miert var ot percet? Hatha kozben melegebb lesz kint, vagy megjavulnak az izzitogyertyak?

Illetve meg a katalizator es a DPF homersekletet is tudja... Lehet, hogy csak a kiszedett DPF miatt tud ilyen allapotba keveredni?

No talan rajottem, mi lehet, valoszinuleg a DPF szenzorairol jovo, vagy inkabb nem jovo jelek kavarjak meg a motorvezerlot. Hogy milyen szenzorok vannak, azt itt mutatjak:
 



es kerdes, mi tortenik ezekkel a DPF kiiktatasa eseten.

Gondolom, a vezerlo azt varja, hogy a DPF eleg meleg legyen, es amig ez nem tortenik meg, illetve a kulso homerseklet alacsonyabb egy adott erteknel, izzitassal probal segiteni. De ha az izzitas is hibas es a DPF homerseklet sem lesz jo egy adott idon belul, akkor ugy veli, hogy valami nagy gaz van, es limitalja a fordulatszamot.

 

Kivett DPF mellett, adott kulso homerseklet alatt valoszinuleg folyamatosan mennek az izzitogyertyak, es akkor az sem csoda, ha hamar kipurcannak.   

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2020. 01. 22. at 9:34, csaba66 írta:

No talan rajottem, mi lehet, valoszinuleg a DPF szenzorairol jovo, vagy inkabb nem jovo jelek kavarjak meg a motorvezerlot. Hogy milyen szenzorok vannak, azt itt mutatjak:
 



es kerdes, mi tortenik ezekkel a DPF kiiktatasa eseten.

Gondolom, a vezerlo azt varja, hogy a DPF eleg meleg legyen, es amig ez nem tortenik meg, illetve a kulso homerseklet alacsonyabb egy adott erteknel, izzitassal probal segiteni. De ha az izzitas is hibas es a DPF homerseklet sem lesz jo egy adott idon belul, akkor ugy veli, hogy valami nagy gaz van, es limitalja a fordulatszamot.

 

Kivett DPF mellett, adott kulso homerseklet alatt valoszinuleg folyamatosan mennek az izzitogyertyak, es akkor az sem csoda, ha hamar kipurcannak.   

 

Kiíráskor nem úgy történik a cucc "törlése" mintha sosem lett volna benne sallangokkal együtt? ( mintha az rémelene, hogy eleve fixen valami 600 fokot vagy 650 fokot adnak neki direktbe, hogy azt higgye oké.... legalább is OP-COM mikor néztem valami ilyesmit találtam.....) Nálam is izzításvezérlő hibát ír ( összes izzítógyertya cserélve lett kb. 2 éve pont 30 000 km ezelőtt, de már a csere után is dobálta  a hibát), de már megszoktam. Olyan mint az euro meg a Ft árfolyam jön megy. Nyáron nincs gond vele. Télen meg már a retinámba égett a kulcsos autó. Ennek ellenére csillaggarázsból indulva is szépen indul, igaz olyankor eléggé füstöl is, de ez ilyen. DPF itt is off meg az EGR is. Az átlag fogyi is csak az izzítási időszakban ugrott fel 5,5 - 6 liter környékére. Gondolom az izzítás léte-nemléte miatt is lehet ez. Egyébként 4,5 hosszúba. Jelenleg napi 22 - 22 km megy. EHS van, a víz ennek ellenére 87 foknál csak ritkán megy feljebb, még félbe takart hűtővel sem.

Módosítva : Handbrake
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Handbrake írta:

Kiíráskor nem úgy történik a cucc "törlése" mintha sosem lett volna benne sallangokkal együtt? ( mintha az rémelene, hogy eleve fixen valami 600 fokot vagy 650 fokot adnak neki direktbe, hogy azt higgye oké.... legalább is OP-COM mikor néztem valami ilyesmit találtam.....) Nálam is izzításvezérlő hibát ír ( összes izzítógyertya cserélve lett kb. 2 éve pont 30 000 km ezelőtt, de már a csere után is dobálta  a hibát), de már megszoktam. Olyan mint az euro meg a Ft árfolyam jön megy. Nyáron nincs gond vele. Télen meg már a retinámba égett a kulcsos autó. Ennek ellenére csillaggarázsból indulva is szépen indul, igaz olyankor eléggé füstöl is, de ez ilyen. DPF itt is off meg az EGR is. Az átlag fogyi is csak az izzítási időszakban ugrott fel 5,5 - 6 liter környékére. Gondolom az izzítás léte-nemléte miatt is lehet ez. Egyébként 4,5 hosszúba. Jelenleg napi 22 - 22 km megy. EHS van, a víz ennek ellenére 87 foknál csak ritkán megy feljebb, még félbe takart hűtővel sem.

Nyilvan nincs hivatalos kiiktatasi procedura, aztan ki igy csinalja, ki ugy... 

A gyertyacseretol maga a vezerlo meg lehet hibas, azt nem latom, hogy a DPF kiszedese hogy adhatna ilyen hibakodot. De nem tudjuk, mit hogy buheraltak at, es a vezerlo hogy hulyul meg ettol.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.