Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2019. 10. 30. at 21:34, csaba66 írta:

Ha a vakuumpumpa gyengelkedne, azt a feken is kene erezni, bar volt itt mar olyan, hogy olaj kerult a vakuumba, es az hulyitette meg a turbo vezerleset, de nem igazan ertettem, hogyan.

Elso korben azt neznem meg, hogy tenyleg a szabalyzo rud korul van-e gond. Egy ember nyomja a gazt, egy masik mozgatja a rudat; ha igy felporog, akkor valoban ott a hiba. 


 

Expand  

Nagyon jó amit írtál!Valószinüleg a vákuumpumpát ki is zárhatom,mert a fékhatás nagyon jó,vagyis az nem változott.A turbo rudazat direkt mozgatását megpróbálom ;) ! 

Köszi !

Elküldve

Sziasztok. 

Segítségre lenne szükségem, van egy 2007es 2000es tdci opel vivar-m. Pár napja nehezen indul. Többszöri indításra indul be ,majd menet közben egyszerűen leáll. Pár indítás után újra beindul, majd menet közben újra leáll. Most 2 napig semmi gond nem volt majd újra elkezdte ugyan ezt a jelenséget. Kézi pumpálás után újra jó egy darabig, tankolás is van hogy 1 óra mert lezár és nem engedi tölteni. Szerelő gépre rakta az összes hibakódot kiadta ami létezik. Sajnos ötletük sincs hogy mi okozza így meg vagyok lőve hova tovább. Köszönöm a segitséget Andi

Elküldve
  On 2019. 11. 01. at 10:54, Gebriell írta:

Sziasztok. 

Segítségre lenne szükségem, van egy 2007es 2000es tdci opel vivar-m. Pár napja nehezen indul. Többszöri indításra indul be ,majd menet közben egyszerűen leáll. Pár indítás után újra beindul, majd menet közben újra leáll. Most 2 napig semmi gond nem volt majd újra elkezdte ugyan ezt a jelenséget. Kézi pumpálás után újra jó egy darabig, tankolás is van hogy 1 óra mert lezár és nem engedi tölteni. Szerelő gépre rakta az összes hibakódot kiadta ami létezik. Sajnos ötletük sincs hogy mi okozza így meg vagyok lőve hova tovább. Köszönöm a segitséget Andi

Expand  

Ilyen motor Astraban nincs, sot, ahogy nezem, ez Renault motor...

A "lezar es nem engedi tolteni" nem vilagos, mit takar, de a leirtak alapjan uzemanyag ellatasi gond van, ott erdemes nezelodni, a tanktol egeszen a szuroig.. 

  • Köszi! 1
Elküldve

Csaba66 Köszönöm erre tippelek én is.de a szerelők már porlasztót akarnak csetéltetni hátha az alapon.kicsit drága lenne kîsérletezni.

Ez nem Astra valóban Opel Vivaro,de mivel dízel gondoltam talán vki hamarabb tud segîteni merre induljak. 

A lezár azt takarja hogy a pisztolyt mikor betesszük vagy nem is engedi hogy elinduljon az üzemanyag vagy tankolás közben egyszer csak mindenhová folyik csak a tankba nem, pedig csak 30-40km re elegendő van benne. 

Elküldve
  On 2019. 11. 01. at 14:37, Gebriell írta:

Csaba66 Köszönöm erre tippelek én is.de a szerelők már porlasztót akarnak csetéltetni hátha az alapon.kicsit drága lenne kîsérletezni.

Ez nem Astra valóban Opel Vivaro,de mivel dízel gondoltam talán vki hamarabb tud segîteni merre induljak. 

A lezár azt takarja hogy a pisztolyt mikor betesszük vagy nem is engedi hogy elinduljon az üzemanyag vagy tankolás közben egyszer csak mindenhová folyik csak a tankba nem, pedig csak 30-40km re elegendő van benne. 

Expand  

Akkor a tank szellozeset kell megnezni... Inditaskor, es akar menet kozben is meg kene nezni, mi tortenik nyitott tanksapka mellett. Ha van benne elzaro lemez, azt ki kell ekelni valamivel, a lenyeg az, hogy tudjon bejutni levego.

  • Köszi! 1
Elküldve (edited)

https://youtu.be/VwFbvhoC_d4Sziasztok!

Opel Corsa C tulajdonos vagyok.

A segítségeteket szeretném kérni.

A motor 1.7 cdti 101le dth motorkód 300 ezer km főleg autópályán,2006-os.

Az egyik problémám az lenne hogy teljes gáznál fekete füst van mögöttem,ami szerintem enyhült a szívósor és a folytószelep közötti rész tisztításával.Kb 3mm koksz volt a fém cső oldalán.

A nagyobb  gond amiért írok,hogy 20 fok alatt kopog a motor egészen addig amíg el nem éri a 70 fokot...

Hidegen terhelésre ,nyomatékra elkezd a motor fordulatszámával egyezően kopogni.Üresben hírtelen gázadásra is élesen kopog.Alapjáraton nem kopog.Ahogy nyomom a gázt,annál hangosabban kopog.kb 70 foknál 2100-as fordulatszám felett eltűnik a hang.Amikor hideg a motor, 80 fokig úgy lehet közlekedni,ha nem akarom erőssen hallani, mint egy 50 pacis kocsival.A pillanatnyi fogyasztás eléri a kb 6 litert ,akkor már biztosan kopog.Tehát hidegen előzni is nehéz ha nem akarom hogy adja a hangot.

Hűtővizet utána kell töltenem 3-4 ezer kilóméterenként.A hűtővízben nincs olaj,olajban nincs víz,az alapjárat egyenletes ,hidegben is pöcre indul.Állítólag nem hidrotőkés a motor,viszont az alkatrész keresőkben azt mutatja hogy igen.

A fogyasztása városban 6,5-7 liter,autópályán 120-al tempomattal 4,5 liter.

Módosítva : Corsa2006
Elküldve
  On 2019. 11. 02. at 8:31, Corsa2006 írta:

https://youtu.be/VwFbvhoC_d4Sziasztok!

Opel Corsa C tulajdonos vagyok.

A segítségeteket szeretném kérni.

A motor 1.7 cdti 101le dth motorkód 300 ezer km főleg autópályán,2006-os.

Az egyik problémám az lenne hogy teljes gáznál fekete füst van mögöttem,ami szerintem enyhült a szívósor és a folytószelep közötti rész tisztításával.Kb 3mm koksz volt a fém cső oldalán.

A nagyobb  gond amiért írok,hogy 20 fok alatt kopog a motor egészen addig amíg el nem éri a 70 fokot...

Hidegen terhelésre ,nyomatékra elkezd a motor fordulatszámával egyezően kopogni.Üresben hírtelen gázadásra is élesen kopog.Alapjáraton nem kopog.Ahogy nyomom a gázt,annál hangosabban kopog.kb 70 foknál 2100-as fordulatszám felett eltűnik a hang.Amikor hideg a motor, 80 fokig úgy lehet közlekedni,ha nem akarom erőssen hallani, mint egy 50 pacis kocsival.A pillanatnyi fogyasztás eléri a kb 6 litert ,akkor már biztosan kopog.Tehát hidegen előzni is nehéz ha nem akarom hogy adja a hangot.

Hűtővizet utána kell töltenem 3-4 ezer kilóméterenként.A hűtővízben nincs olaj,olajban nincs víz,az alapjárat egyenletes ,hidegben is pöcre indul.Állítólag nem hidrotőkés a motor,viszont az alkatrész keresőkben azt mutatja hogy igen.

A fogyasztása városban 6,5-7 liter,autópályán 120-al tempomattal 4,5 liter.

Expand  

Nem hidrotokes, de szelephezagot elvileg 150ezrenkent kell allitani ezen a motoron. Hogy mitol van a hang, vagy abnormalis-e, azt nem tudom... En nem szoktam kulonosebben nyomni, plane hidegen, de lehet, hogy nalam is lenne ilyen hang, ha ezt csinalnam :) Z17DTH, 368ezer km...

Fekete fust ugyben a legszurot is erdemes megnezni, cserelni.

 

Elküldve
  On 2019. 11. 02. at 16:24, csaba66 írta:

Nem hidrotokes, de szelephezagot elvileg 150ezrenkent kell allitani ezen a motoron. Hogy mitol van a hang, vagy abnormalis-e, azt nem tudom... En nem szoktam kulonosebben nyomni, plane hidegen, de lehet, hogy nalam is lenne ilyen hang, ha ezt csinalnam :) Z17DTH, 368ezer km...

Fekete fust ugyben a legszurot is erdemes megnezni, cserelni.

 

Expand  

Köszönöm a segítséget!

A szelep hézagot megnézetem.Hozzám 280 ezer km-el került év elején.Próbáltam utána olvasgatni,de semmi.Nyáron hideg motornál még azt gondoltam hogy kicsit kopog,hát diesel.Viszont ilyen 5 fok körül ha lassan gyorsítok,akkor is adja a kopogást.Alapjáraton kb 20-25 perc kellene hogy 70 fokos legyen.A teszt miatt túráztattam ,üzemi hőfokon szeretem a hangját,meg persze a nyomatékosságát.Eddig csak benzines Corsákat használtam .A légszűrő cserélve volt 2 ezer kilóméterrel ezelőtt,olajjal ,szűrővel együtt castrol 5w40 edge turbo.Vezérlés 15e kilóméterrel ezelőtt.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Hello.Astra H 1.7 CDT(2008) EGR szelepet akarok tisztítani otthon!Van olyan dolog amire figyelnem kell leszerelésnél,vagy a tisztítás közben?

Látom hogy csak 4 csavar,stb de van-e valami trükk?

Köszi.

Elküldve
  On 2019. 11. 18. at 13:29, Flagg írta:

Hello.Astra H 1.7 CDT(2008) EGR szelepet akarok tisztítani otthon!Van olyan dolog amire figyelnem kell leszerelésnél,vagy a tisztítás közben?

Látom hogy csak 4 csavar,stb de van-e valami trükk?

Köszi.

Expand  

Azert joval tobb az, mint negy csavar, legalabbis a Z17DTH-n. Ha DTJ  (csak az evjaratbol ez nem egyertelmu!), akkor egyszerubb a dolog:

 

Elküldve
  On 2019. 11. 18. at 18:31, csaba66 írta:

Azert joval tobb az, mint negy csavar, legalabbis a Z17DTH-n. Ha DTJ  (csak az evjaratbol ez nem egyertelmu!), akkor egyszerubb a dolog:

 

Expand  

Hello.Kössz a videot!A motorkódom egyébként a Z17DTJ!

Elküldve
  On 2019. 11. 23. at 7:21, Frankie64 írta:

A MAP szenzort mivel szabad tisztítani? Két napja P0105 kódot ad. 

Expand  

Kontaktus tisztito, de nem WD40, vagy hasonlo, amiben kenoanyag is van. Megerinteni, vagy mechanikusan piszkalni sem egeszseges, tehat elso korben alkoholban razogatnam, aztan ha az nem segit, johetnek a durvabb modszerek, egyre inkabb kockaztatva, hogy a vegen ujat kell venni.

Elküldve
  On 2019. 11. 23. at 8:22, csaba66 írta:

Kontaktus tisztito, de nem WD40, vagy hasonlo, amiben kenoanyag is van. Megerinteni, vagy mechanikusan piszkalni sem egeszseges, tehat elso korben alkoholban razogatnam, aztan ha az nem segit, johetnek a durvabb modszerek, egyre inkabb kockaztatva, hogy a vegen ujat kell venni.

Expand  

Köszi!

Van kenőanyag mentes kontakt tisztítóm, akkor avval megmosom, aztán meglátom.

Jó hétvégét!

F.

Elküldve
  On 2019. 11. 23. at 8:53, Frankie64 írta:

Köszi!

Van kenőanyag mentes kontakt tisztítóm, akkor avval megmosom, aztán meglátom.

Jó hétvégét!

F.

Expand  

Hali!

Sikerült eltörnöm, a kiszereléskor :( kiszedtem a maradékot, megtisztítottam a szenzort, visszaraktam, egy kicsit működött, aztán újra tengeralattjáró :( szóval megérett az új, nem olcsó, remélem nem más szívat…….

Elküldve
  On 2019. 11. 23. at 18:49, Frankie64 írta:

Hali!

Sikerült eltörnöm, a kiszereléskor :( kiszedtem a maradékot, megtisztítottam a szenzort, visszaraktam, egy kicsit működött, aztán újra tengeralattjáró :( szóval megérett az új, nem olcsó, remélem nem más szívat…….

Expand  

Ha a vedo burkolat tort el, annak nincs szerepe a mukodesben... Ugyhogy lehet tovabb pucolgatni (foleg, ha ugy tunik, hogy koszos), de azt is erdemes lenne kideriteni, hogy esetleg a kabelezesnel van-e baj. Ha van Opcomod, akkor nezd meg mit ir, valtozik-e az ertek, vagy teljesen halott, stb. 

Elküldve
  On 2019. 11. 23. at 19:27, csaba66 írta:

Ha a vedo burkolat tort el, annak nincs szerepe a mukodesben... Ugyhogy lehet tovabb pucolgatni (foleg, ha ugy tunik, hogy koszos), de azt is erdemes lenne kideriteni, hogy esetleg a kabelezesnel van-e baj. Ha van Opcomod, akkor nezd meg mit ir, valtozik-e az ertek, vagy teljesen halott, stb. 

Expand  

Sajnos a tömítő gyűrű hornyánál engedett a műanyag, ahogy megpróbáltam kihúzni, így most tömítetlen a rendszer, lehet csak az zavar be. Rendesen kormos volt már, sok a hideg üzem, városi autózás. Még holnap ránézek, aztán jön egy új.  

Elküldve
  On 2019. 11. 23. at 20:32, Frankie64 írta:

Sajnos a tömítő gyűrű hornyánál engedett a műanyag, ahogy megpróbáltam kihúzni, így most tömítetlen a rendszer, lehet csak az zavar be. Rendesen kormos volt már, sok a hideg üzem, városi autózás. Még holnap ránézek, aztán jön egy új.  

Expand  

Hali!

Ma beszereltem az új MAP szenzort, hibát töröltem, minden rendben. Végül is 15 volt az új Bosch, nem olcsó :confused: Remélem egy darabig megy majd :)

Elküldve

Üdvözlök Mindenkit! 

 

Segítséget szeretnék kérni. 

Adott egy 1,5 hónapja vásárolt használt 2007-es opel corsa d 1.3 cdti 173e km van most benne. 

Multijet motoros. 

Másfél hete külfödi (románia) utazás alkalmával megállt. Előjel nélkül. 

Gondoltam én fullasztottam le, el is indult. Ment még pár kilométert utánna megint leállt. 

Félre az ut szélére, megpróbáltam többször  ujraindítani, sikerult is, de 1-2 perc alapjárat után leállt. Végulis haza hoztuk. 

Azóta alig akar beindulni, s ha mégis csak pár másodpercet jár mielőtt leáll. 

Hibakód olvasás megtörtént. 

Üzemanyag szűrő, EGR szelep. 

Megnéztük, nincs probléma velük. 

Turbó, magasnyomású szivattyú, porlasztók,

biztosítékok, vezérműszíj, rendben. 

Vezérlés és/vagy immobiliser hibára jutott a találgatás. 

 

Van valakinek hasonló tapasztalata? 

A választ előre is köszönöm!! 

 

Elküldve
  On 2019. 11. 27. at 16:23, Zoli93 írta:

Üdvözlök Mindenkit! 

 

Segítséget szeretnék kérni. 

Adott egy 1,5 hónapja vásárolt használt 2007-es opel corsa d 1.3 cdti 173e km van most benne. 

Multijet motoros. 

Másfél hete külfödi (románia) utazás alkalmával megállt. Előjel nélkül. 

Gondoltam én fullasztottam le, el is indult. Ment még pár kilométert utánna megint leállt. 

Félre az ut szélére, megpróbáltam többször  ujraindítani, sikerult is, de 1-2 perc alapjárat után leállt. Végulis haza hoztuk. 

Azóta alig akar beindulni, s ha mégis csak pár másodpercet jár mielőtt leáll. 

Hibakód olvasás megtörtént. 

Üzemanyag szűrő, EGR szelep. 

Megnéztük, nincs probléma velük. 

Turbó, magasnyomású szivattyú, porlasztók,

biztosítékok, vezérműszíj, rendben. 

Vezérlés és/vagy immobiliser hibára jutott a találgatás. 

 

Van valakinek hasonló tapasztalata? 

A választ előre is köszönöm!! 

 

Expand  

Üdv!

Mi a hibakód? Anélkül elég találgatós a dolog, az meg sokba kerül :(  Egyébként nekem a felsőholtponti jeladó hibája csinált ilyet.

  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok.Ma reggel indítás után világított a szervizes ikon.Megnéztem pedálteszttel mi a helyzet ezt kaptam.

https://imgur.com/oYjF92t

Kipufogó gáz szenzor hiba,de mit lehet ezzel kezdeni?Csere?Tisztítás?Merre találom?

Az autóm 2008-as 1.7cdti 110le  (Z17DTR)

 

 

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék ,hogy 1.7cdti dth Denso motorvezérlőt, (97300097)tehát gyári vezérlőt át lehet írni ,tuningolni pl mennyi ideig legyen nyitva a porlasztó?

Vagy a porlasztók kódjaival lehet modósítani csak?

A felújított porlasztó új kódot kap?

 

 

 

 

Módosítva : Corsa2006
Elküldve
  On 2019. 12. 30. at 9:45, Flagg írta:

Sziasztok.Ma reggel indítás után világított a szervizes ikon.Megnéztem pedálteszttel mi a helyzet ezt kaptam.

https://imgur.com/oYjF92t

Kipufogó gáz szenzor hiba,de mit lehet ezzel kezdeni?Csere?Tisztítás?Merre találom?

Az autóm 2008-as 1.7cdti 110le  (Z17DTR)

Expand  

Nem gaz szenzor, hanem a gazhomerseklet szenzora. A reszecskeszuron kene legyen, csere elott nyilvan erdemes megnezni, hogy nem valami trivialisan orvosolhato hiba-e.

Elküldve
  On 2019. 12. 30. at 16:12, Corsa2006 írta:

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék ,hogy 1.7cdti dth Denso motorvezérlőt, (97300097)tehát gyári vezérlőt át lehet írni ,tuningolni pl mennyi ideig legyen nyitva a porlasztó?

Vagy a porlasztók kódjaival lehet modósítani csak?

A felújított porlasztó új kódot kap?

Expand  

Pontosan mit akarsz modositani? A nyitasi ido nem fix ertek, hanem valtozik egy csomo parameter fuggvenyeben, tehat egyaltalan nem egyszeru dolog a modositasa, plane ugy, hogy kozben a motor is hasznalhato maradjon. Lehetni termeszetesen lehet, de sokkal jobban kell erteni az egesz mukodeset annal, mint amilyen szintu megertesre a kerdesfeltevesed utal.

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Nemrég vettem egy Z17DTR motorkódos 1.7es CDTI GTC Astrát. Az autó 3 napig (kb700km) teljesen hibátlanul futott. Ezután egy városi vezetés közben az autó kettes seb. fokozatban hirtelen lefulladt. Újraindítás után 1esben ismét lefulladt, majd ezután második indítás után az autó elindult és szépen ment. 2 óra pihenés után indulásnál 1-es seb. fokozatban éppen engedtem a kuplungon és lefulladt...másodszor szintén, harmadszor pedig elindult nagynehezen, de a fordulat egyből vissza esett 5-600 közé. Megpróbáltam kettesbe rakni de akkor is 5-600 közé esett a fordulat az autó teljesen erőtlen volt, csak dadogott és fulladt, olyan érzés volt mintha levegős lenne a rendszer. Kiraktam üresbe az alapjárat szépen ment. Kis gázt adtam rá hogy elérje a 2000es fordulatot. Nagyon nehezen,erőlködve, szakaszosan érte csak el, ekkor vert egy nagy füstöt hátul, majd el is bírtam indulni vele. Check lámpa bevillant p0409es hiba EGR szelep...menet közben a lámpa elaludt. Az autó szépen pörgött, jól gyorsult stabilan ment. 250 km után a hiba megint előröl kezdődött ugyanezekkel a tünetekkel. Másnap EGR szelep le, nem volt túlságosan kormos és valószínű nemrég volt tisztítva ugyanis elég könnyen lejött és az elektronikai része fel volt jelölgetve már. Adtunk neki egy esélyt meg lett tisztítva, a szelep érzésre nem szorult. Ezután megint 3 napig tünetmentes volt a kocsi(kb 600km), majd megint el kezdte produkálni ezt a hibát viszont hibakódot nem ad. Valakinek tipp hogy mi lehet ez?

Módosítva : davidhun
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.