Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
12 órája, Gaborfulop írta:

Amikor kigyullad a kulcsos autó jel, akkor nem megy a turbo. Néha eltűnik, akkor húz rendesen. Aztán megint visszatér.

Most cserélték az intercoolert, elhoztam a szervízből, aznap jó volt, másnap újra visszajött a hiba. Nem tudják, h akkor mi lehet más. Úgy tippeltek, ez megoldja. Hát nem...

Ha nem allandoan jelenlevo hibaja van a turbonak, akkor elso korben a valtozo resze a gyanus. Ezt szoktak wastegate-kent is emlegetni, bar ennel a turbonal valojaban nem az, hanem egy geometriat allito vakuumos vezerles.  

https://picclick.co.uk/For-Opel-Vauxhall-Astra-H-17CDTI-100HP-121777531233.html

A narancssarga harmonika latszik felulrol benezve; lehet, hogy csak az a mozgatorud akad, WD40-el lehet gyogyitani.     

Ez a vakuumrendszer, abban is lehet hiba, ha a fenti nem segit:

 

 

Elküldve

Sziasztok Kedves márkatársak ! 

Olyan problémám lenne , hogy az autó mint a téli mint a nyári időszakban nehezen indul ha több napot áll (akkor is már ha 1 napot állt ) . Az akkumulátor és a generátor az új.  Amikor indítok sokat teker mire "elkapja"  . Ha pl reggel leállítom és délután indítok akkor rendesen indul. 

( 1.9 cdti 120le 2005 )

Válaszotok előre is köszönöm !

 Bali 

Elküldve
9 perce, bali084 írta:

Olyan problémám lenne , hogy az autó mint a téli mint a nyári időszakban nehezen indul ha több napot áll (akkor is már ha 1 napot állt ) . Az akkumulátor és a generátor az új.  Amikor indítok sokat teker mire "elkapja"  . Ha pl reggel leállítom és délután indítok akkor rendesen indul.

Lehet, hogy lelevegosodik... 

  • 2 weeks later...
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Izzítórelé általános hibakódot (P0683)  mi okozhatja, ha magát a relét hibátlannak feltételezzük?

Három éve lett cserélve, de az eredetit is sikerült megjavítani, és azzal is dobja  a hibát. Egyébként valószínűleg nem izzít, mert észlehető áramfelvétel nincs.

Módosítva : ezüst 11
Elküldve
35 perce, ezüst 11 írta:

Sziasztok!

Izzítórelé általános hibakódot (P0683)  mi okozhatja, ha magát a relét hibátlannak feltételezzük?

Három éve lett cserélve, de az eredetit is sikerült megjavítani, és azzal is dobja  a hibát. Egyébként valószínűleg nem izzít, mert észlehető áramfelvétel nincs.

Ket dolgot irnak: vagy a rele vezerlo es az ECU kozotti kommunikacios hiba, vagy nyitott aramkor az izzitogyertyak fele.

A gyertyakat erdemes ellenorizni, illetve azt, hogy megjelenik-e feszultseg a rele kimeneten. Ha nem, es a rele jo, akkor marad az, hogy nem kap vezerlest az ECU-tol.

Elküldve

A gyertyák jónak tűnnek, szinte azonos ellenállás mindegyiken (párban vizsgálva). Viszont most úgy tűnik nem állandó, hanem visszatérő a hiba (néha izzít).

Az ECU közvetlenül kommunikál a relével, vagy a UEC-on keresztül? (A közelmúltban volt más jellegű egyszeri hiba, amelyben az UEC érintett lehetett.)

Elküldve

                                                       Hivatalos Autojavito szerviz nem cserél szivesen hozott olajjal cserét több okbol nem sorolom fel hosszu és még valamit az olajcsere periodust nem a tulaj pénztárcája szabja meg az autot gyárto vállalat autogyár !  Az a adat a garanciára mérvado periodus !  Innentöl mindenki eldöntheti hogy neki mi a gazdaságos vagy mi a hasznos olajcsere idöszak!

Elküldve

Szevasztok.
Segitségre lenne szükségem, Opel Astra H 1,7 DTH autómon a vízhőfok 98 foknál nem kapcsol a ventilátor.OP-Commal teszteltem a ventilátort, mind a 3-rom módban,és üzemel az jó.Milyen érzékelőt keressek ami üzemelteti a ventilátort,vagy termosztát baja van.

Elküldve
9 perce, Berci1 írta:

Segitségre lenne szükségem, Opel Astra H 1,7 DTH autómon a vízhőfok 98 foknál nem kapcsol a ventilátor.OP-Commal teszteltem a ventilátort, mind a 3-rom módban,és üzemel az jó.Milyen érzékelőt keressek ami üzemelteti a ventilátort,vagy termosztát baja van.

A motorvezerlo kapcsolja a ventilatort, a homersekletet pedig ugyanonnan tudja, ahonnan a 98 fokot latod. A termosztat eppen lehet beteg, de annak a ventilator indulasahoz nincs kozvetlenul koze. Az sem kizart, hogy 98 fokon meg el sem kell indulnia, mivel nyomas alatt van, felmehet 100 fok fole is, tehat ez nem okvetlenul hiba.

Figyeld a homersekletet, kapcsold be a klimat, nezd, hogy attol elindul-e, stb. 

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok !

1.9 cdti 122 HP H Astrám hidegen nagyon nehezen, vagy be seem indúl, melegen pedig pöccre ! Amit tudok, hogy a porlasztók jók, egyik szerelő azt mondta, talán egy új holtpontjeladó megoldja a problémát.
Volt avalakinek hasonló problémája ? Esetleg valami tipp ?

Köszönöm a válaszokat !

Elküldve
16 perce, konyaferi22 írta:

1.9 cdti 122 HP H Astrám hidegen nagyon nehezen, vagy be seem indúl, melegen pedig pöccre ! Amit tudok, hogy a porlasztók jók, egyik szerelő azt mondta, talán egy új holtpontjeladó megoldja a problémát.

Hibakodot nezted? A holtpont jeladohoz kene legyen, es az izzitashoz is, mert az sem kizart. Hiaba nem kell hosszan izzitani, mint a hagyomanyos dizeleket, azert van szerepuk az izzitogyertyaknak is.

Elküldve

Fék és Gázpedál lenyomáskor 3 hiabkódot is kidob: P500 (Jármű sebességjel tartományon kívül), P380 (Izzítórendszer áramkör magas feszültség), P0335 (Főtengely pozíció jeladó áramkör tartományon kívűl)

elsőről fogalmam sincs, másodiknál próbáltam másik izzítórelével (izzításvezérlő) de maradt a hiba, harmadiknál pedig azt hiszem, hogy a holtpontjeladóra gondol, de javítsatok ki ha rosszúl gondolom !

Köszi a válaszokat !

Elküldve
11 perce, konyaferi22 írta:

Fék és Gázpedál lenyomáskor 3 hiabkódot is kidob: P500 (Jármű sebességjel tartományon kívül), P380 (Izzítórendszer áramkör magas feszültség), P0335 (Főtengely pozíció jeladó áramkör tartományon kívűl)

elsőről fogalmam sincs, másodiknál próbáltam másik izzítórelével (izzításvezérlő) de maradt a hiba, harmadiknál pedig azt hiszem, hogy a holtpontjeladóra gondol, de javítsatok ki ha rosszúl gondolom !

Köszi a válaszokat !

Az elso nem is erdekes, de a masik ketto annal inkabb. Nem okvetlenul a relevel van gond, lehetnek kabelek is, vagy maguk a gyertyak.

A kabelt a jeladonal is erdemes megmozgatni, a csatlakozot leszedni, megpucolni, aztan ha marad a gond, akkor csere.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok. Kèrdèsem az lenne hogy, melyik dizel motor mondható a "legmegbizhatóbbnak".Vagy melyiknel legkevesebb a hibalehetőség. Tisztában vagyok, hogy függ az előző tulajtól is.

2008as èvjárat felett szeretnèk vásárolni! :) Válaszotokat előre is köszönöm! :)

Elküldve

sziasztok!

2004 H Astra z17DTH kiolvasásnál a p0002 hibát dobta ki. Az autó random nem indul. Több szerviz nem találta a hibát valaki tudna segíteni hogy mi lehet az. Előre is köszi!

Elküldve

Sziasztok.Lenne egy olyan kerdesem h opel astra g 1.7 x17dtl cdti 2000 es 3100 fordulatszam kozotti csattogast tapasztalt e valaki? Csereltem porlasztokat es elhalgatott de csak egy napig, elvileg minden okes az auton, nagyon szapen megkoszonnem a segitseget

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok! 

Egy Opel Combo 1.7 CDTI kb 570e km kapcsolatosan szeretnék kérdezni tőletek. Az autó jelen pillanatban nem indul. Opcommal kiolvastuk, az alábbi hibák egy része tárolt egy része aktív. Az immo hibát azóta nem írta. A motor átforog izzítás működik, kompressziót mértek a fiúk, üzemanyag van (gázolaj szűrő tiszta), légtömegmérő hiba nincs, gázpedál szenzor jó. A hibák törlése után, indítózás hatására egyéb hibát nem dob ki (pl jeladók, fázis hiba, semmit sem.) 

Jelenség: forog forog forog semmi. Féktisztító hatására  (1 pisszentés) elkapja, beindul, azonnal megáll. Az autó menetközben állt meg a tulajdonos állítása szerint, egyéb infó nincs.

 

hdnLxLc.png

Elküldve
11 perce, wolfnet írta:

Sziasztok! 

Egy Opel Combo 1.7 CDTI kb 570e km kapcsolatosan szeretnék kérdezni tőletek. Az autó jelen pillanatban nem indul. Opcommal kiolvastuk, az alábbi hibák egy része tárolt egy része aktív. Az immo hibát azóta nem írta. A motor átforog izzítás működik, kompressziót mértek a fiúk, üzemanyag van (gázolaj szűrő tiszta), légtömegmérő hiba nincs, gázpedál szenzor jó. A hibák törlése után, indítózás hatására egyéb hibát nem dob ki (pl jeladók, fázis hiba, semmit sem.) 

Jelenség: forog forog forog semmi. Féktisztító hatására  (1 pisszentés) elkapja, beindul, azonnal megáll. Az autó menetközben állt meg a tulajdonos állítása szerint, egyéb infó nincs.

Az, hogy a szuronel van uzemanyag, meg messze nem eleg. At kell jusson a pumpan is, es az injektoroknak is nyitni kell.

Kossetek le az akkut fel orara, aztan nezzetek, milyen sorrendben jonnek vissza a hibak.

Nemreg volt itt szo egy olyan esetrol, amikor a pumpa hajtokereke elfordult a tengelyen, igy nem volt nyomas, szoval sok dolog lehet. Az OpCom egyebkent kiirja a nyomast is, azt is erdemes megnezni.

 

Elküldve
15 perce, wolfnet írta:

Sziasztok! 

Egy Opel Combo 1.7 CDTI kb 570e km kapcsolatosan szeretnék kérdezni tőletek. Az autó jelen pillanatban nem indul. Opcommal kiolvastuk, az alábbi hibák egy része tárolt egy része aktív. Az immo hibát azóta nem írta. A motor átforog izzítás működik, kompressziót mértek a fiúk, üzemanyag van (gázolaj szűrő tiszta), légtömegmérő hiba nincs, gázpedál szenzor jó. A hibák törlése után, indítózás hatására egyéb hibát nem dob ki (pl jeladók, fázis hiba, semmit sem.) 

Jelenség: forog forog forog semmi. Féktisztító hatására  (1 pisszentés) elkapja, beindul, azonnal megáll. Az autó menetközben állt meg a tulajdonos állítása szerint, egyéb infó nincs.

 

hdnLxLc.png

Hali!

Az aktív immobiliser hibát kéne megszüntetni először, azt hiszem, régebben volt, hogy tönkrement a kulcsban a jeladó...... 

Elküldve
10 órája, Frankie64 írta:

Az aktív immobiliser hibát kéne megszüntetni először, azt hiszem, régebben volt, hogy tönkrement a kulcsban a jeladó...... 

Ha ez lenne a gond, a starter sem forogna... 

Elküldve
13 órája, csaba66 írta:

Ha ez lenne a gond, a starter sem forogna... 

Szia!

Ez igaz! Csak azt néztem, hogy az az egyetlen jelenlévő hiba kód, de akkor tovább kell keresgélni :)

 

Elküldve

Köszi köszi! Megnézzük holnap! Jah egy infót elfelejtett a tulajdonos elmondani... ha behúzzák az autót, akkor hibátlanul jár... ahogy leállítják már 1másodpercre rá sem lehet önindítani. 

Elküldve
5 perce, wolfnet írta:

Köszi köszi! Megnézzük holnap! Jah egy infót elfelejtett a tulajdonos elmondani... ha behúzzák az autót, akkor hibátlanul jár... ahogy leállítják már 1másodpercre rá sem lehet önindítani. 

Akkor most forog a starter, vagy nem? Mert a behuzas legfeljebb a motor forgatasanak intenzitasaban kulonbozik, vagyis csak gyenge akku es/vagy starter lehet igy. 

Nem ertheto viszont, hogy miert allt le menet kozben, hacsak nem a sofor volt bena :)

A fektisztitoval elindul, de lefullad sem igazan illik a kepbe, bar lehet, hogy nem kapott belole eleget... 

Szoval reszletes es pontos leiras hianyaban meg tippelgetni is nehez.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdvözlet!

Konyhanyelven, de megpróbálom leírni a problémámat, ami mostanában ütötte fel a fejét. Szóval adott egy Astra 1.7 cdti (DTR motorkód azt hiszem). Most esett bele a 260000. km, viszonylag hibamentese, de a motorral még nem volt probléma. Ma kb negyedjére futottam bele viszont, hogy elugrok vele egy kisebb távra, mondjuk 10 km, odafele semmi gond, majd mondjuk egy óra mulva visszafele indítás után a motor elkezd 'köhögni'... Az alapjárat jó, viszont gázadásra, olyan 1300-1400-as fordulattól rángat, nem gyorsul sehova, furcsa a hangja, furcsa szag jön a kipufogóból. Félreáll leállít újraindít, onnantól semmi gondja.

Alapvetően az alapjárat minimálisan de észrevehetően ingadozik néha, de nem drasztikus. Városban használom, heti kb 3-4 alkalommal ilyen max 10km-es utakra, viszont havonta általában 1-2 alkalommal megyek vele pályán is kb 500 km-t. A legutóbbi autópályás hosszabb út után kb egy hétig nem volt vele semmi probléma.  

Van ötlet esetleg, hogy mi okozhat ilyet?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.