Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)
  On 2017. 12. 18. at 22:40, cserdi írta:

Köszi megnézem majd.

Viszont ma már nem dobta ki a hibaüzenetet. Viszont addig fajult a dolog, hogy ma 4szer regenerált és a másodiknál már elkezdett az izzítás villogni. 4.nél mikor vége lett még mindig nem aludt el, azaz még mindig telített. Nem bírtam magammal most este leszedtem az EGR szelepet, hát meglepődtem milyen rosszul néz ki. 3 hete raktam be újat. Ez normális, hogy már így néz ki? középen ami a kipufogócsonkra van kötve, eddig ahányszor takarítottam csak korom volt, most meg ez a kormos massza. Normális ez? 

Meg még egy kérdés, ha folyadékot öntök középre, jobb oldalon a tárcsa mellett át szabad jönnie a folyadéknak? Nagyon lassan szivárog, ahogy a képen is látszik.

Expand  

Az EGR meg tudja adni a kegyelemdöfést a DPF-nek. Az enyémnél is az vetett véget a szűrő pályafutásának. Az volna a lényeges, hogy a regenerálást miért nem fejezi be. Lehet, hogy valóban a jeladó a rossz. Viszont az 50-60 ezres ár kissé borsos, és kockázatos, főleg, ha azt nézzük, hogy vagy jó lesz, vagy nem. A helyedben vagy egy biztosan jó kölcsön cseredarabbal próbálkoznék, vagy rendelnék egyet az ebay-ről (ott mintha olcsóbb volna), ha passzol a cikkszám. Bár ezután még mindig kérdés, hogy a szűrőt mennyire vágta haza a sok regenerálással, mert az is lehet, hogy utána a szűrő fogja beadni az unalmast. Ott még lehet szó esetleg tisztításról is (lehet kapni flakonban tisztító anyagot, amit otthon is be lehet juttatni a szűrőhöz, de vannak cégek, akik ezzel foglalkoznak, ott kiveszik a szűrőt és úgy tisztítják).
Bár, ha ezek költéségét számoljuk, lehet, hogy kijön belőle egy teljesítményoptimalizálás és egy EGR, DPF szoftveres letanítás is.

Ahogy néztem, a  1900 hibakód mindkét szenzorra vonatkozhat. Ha a high temperature hibakódot dobja, akkor a katalizátornál lévőre vonatkozik, ha a low temperature hiba van akkor a szűrőben lévőre.
Nekem anno a másodiknál volt szálszakadás, de akkor a 042A kódot dobta. Lehet nem ártana elsőként a dpf-ben lévő érzékelőt kivenni, és letakarítani.

Módosítva : Astra555
Elküldve (edited)
  On 2017. 12. 19. at 8:55, Astra555 írta:

Az EGR meg tudja adni a kegyelemdöfést a DPF-nek. Az enyémnél is az vetett véget a szűrő pályafutásának. Az volna a lényeges, hogy a regenerálást miért nem fejezi be. Lehet, hogy valóban a jeladó a rossz. Viszont az 50-60 ezres ár kissé borsos, és kockázatos, főleg, ha azt nézzük, hogy vagy jó lesz, vagy nem. A helyedben vagy egy biztosan jó kölcsön cseredarabbal próbálkoznék, vagy rendelnék egyet az ebay-ről (ott mintha olcsóbb volna), ha passzol a cikkszám. Bár ezután még mindig kérdés, hogy a szűrőt mennyire vágta haza a sok regenerálással, mert az is lehet, hogy utána a szűrő fogja beadni az unalmast. Ott még lehet szó esetleg tisztításról is (lehet kapni flakonban tisztító anyagot, amit otthon is be lehet juttatni a szűrőhöz, de vannak cégek, akik ezzel foglalkoznak, ott kiveszik a szűrőt és úgy tisztítják).
Bár, ha ezek költéségét számoljuk, lehet, hogy kijön belőle egy teljesítményoptimalizálás és egy EGR, DPF szoftveres letanítás is.

Ahogy néztem, a  1900 hibakód mindkét szenzorra vonatkozhat. Ha a high temperature hibakódot dobja, akkor a katalizátornál lévőre vonatkozik, ha a low temperature hiba van akkor a szűrőben lévőre.
Nekem anno a másodiknál volt szálszakadás, de akkor a 042A kódot dobta. Lehet nem ártana elsőként a dpf-ben lévő érzékelőt kivenni, és letakarítani.

Expand  

Köszönöm a választ. A sokadik bontónál találtam egyet ma megyek érte. Ha jó marad ha nem, akkor megválok a részecskeszűrőtől. Az utóbbin már gondolkoztam. Még annyi kérdésem lenne hozzád, hogy mi a jelensége annak ha meghal a részecskeszűrő? 

Még egy kérdés. Vajon a map szenzor be tud ilyenbe zavarni? 

Módosítva : cserdi
Elküldve
  On 2017. 12. 19. at 12:12, cserdi írta:

Köszönöm a választ. A sokadik bontónál találtam egyet ma megyek érte. Ha jó marad ha nem, akkor megválok a részecskeszűrőtől. Az utóbbin már gondolkoztam. Még annyi kérdésem lenne hozzád, hogy mi a jelensége annak ha meghal a részecskeszűrő? 

Még egy kérdés. Vajon a map szenzor be tud ilyenbe zavarni? 

Expand  

Azt nem tudom, mi a jele, nekem az előző tulaj vetette ki. Ott az volt a gond, hogy az EGR megakadt és telenyomta korommal a szűrőt. A második szenzor után egyszerűen kivágták a szűrőt, majd pótolták. Van aki nekiáll kibontani a szűrőt és szétveri a belsejét, majd visszahegesztik, így alulról olyan mintha benne lenne és vizsgán nem tudnak belekötni. Nekem 3 vizsga volt már, de egyszer sem néztek az autó alá. A 0,50-es K értékhez képest pedig 0,37 körülit produkált az autó mindegyik vizsgán.

Elküldve
  On 2017. 12. 05. at 11:28, Handbrake írta:

Erre nincs ötlete senkinek?

Annyi, hogy tegnap a felsőholtpont jeladót is cseréltem, nem oldotta meg a problémát.

Porlasztókat ma leadtam egy tesztre + felújítás kíváncsi vagyok mi a gond velük.

 

Update:

 

Porlasztók jók. Rendeltem egy légtömegmérőt.

Valakinek valami ötlet, vagy tapasztalat?

 

Köszönöm

Expand  

Hátha valakit érdekel a kálváriám. Tegnap kompressziót mértem, 1-4 henger elmegy kategória 15 körüli érték, 2-3 henger 3-4 bar. Holnap hengerfej le, megnézem mi okozza a gyenge nyomást.

Elküldve
  On 2017. 12. 20. at 15:06, Handbrake írta:

Hátha valakit érdekel a kálváriám. Tegnap kompressziót mértem, 1-4 henger elmegy kategória 15 körüli érték, 2-3 henger 3-4 bar. Holnap hengerfej le, megnézem mi okozza a gyenge nyomást.

Expand  

Egymás melletti hengerek, lehet összeszakadt a kettő a tömítésnél? 

Elküldve
  On 2017. 12. 20. at 15:37, zotya975 írta:

Egymás melletti hengerek, lehet összeszakadt a kettő a tömítésnél? 

Expand  

Holnap kiderül, akkor bontok. Remélhetőleg ennyi a baja. ( Sajnos vagy 6000 km így jártak vele, EGR és a szívó rész full olajos kormos trágyás volt, lehet a szelepek is kaptak, illetve a szeleptányérok) Holnap többet tudok majd. Megírom fotóval is.

Elküldve
  On 2017. 12. 20. at 17:42, Handbrake írta:

Holnap kiderül, akkor bontok. Remélhetőleg ennyi a baja. ( Sajnos vagy 6000 km így jártak vele, EGR és a szívó rész full olajos kormos trágyás volt, lehet a szelepek is kaptak, illetve a szeleptányérok) Holnap többet tudok majd. Megírom fotóval is.

Expand  

Hát reméljük. Itt nem tudom lehet-e a szelepeket gázolajjal feltöltve ellenőrizni.

Elküldve
  On 2017. 12. 20. at 17:50, Handbrake írta:

Van valami különleges tanács esetleg a HF leszedése előtt, közben, után?

Expand  

Hát annyi hogy ugyanúgy csigavonalban érdemes meglazítani a csavarokat mint ahogy meghúzáskor hogy ne vetemedjen. Az egysíkúságot ellenőrizni kell, ha kell síkbaköszörülni, új tömítés, új csavarok, a zsákfuratokat kifújatni, ne maradjon bennük víz, és rendesen nyomatékkal lehúzni. Nyilván vizet le kell engedni, olajat végülis nem törvényszerű. A csavarokat olajos rongyon meg szokták forgatni. 

Elküldve
  On 2017. 12. 03. at 9:39, Davee írta:

EGR szelep volt már pucolva? Pedál teszttel kiolvasás? Ha van hibalámpa van hiba is.

 

Expand  

Szia!   " P2279 Légbeszívó rendszer részegység tömítetlen " EGR új, Turbó új, szívósor volt takarítva, van valami ötleted ?

Elküldve
  On 2017. 12. 21. at 18:41, Antal1 írta:

Szia!   " P2279 Légbeszívó rendszer részegység tömítetlen " EGR új, Turbó új, szívósor volt takarítva, van valami ötleted ?

Expand  

Amikor utoljára ilyen hibával találkoztam a légszűrőház és a fojtószelep közti cső volt kirepedve és ott falsot szívott.

  • 2 weeks later...
Elküldve
  On 2017. 12. 14. at 8:15, Antal1 írta:

Szia!

Ugyan ez a probléma nálam is de megnyugtatlak a turbónyomás szabályzó csere nálam nem oldotta meg,  sőt nemrég 140e ért új turbót is vettem bele de valahol még is elszökik a nyomás. Én arra gyanakszok hogy valahol valami cső lyukass és elszökik a nyomás. Ha esetleg megoldódna írd meg köszi :) 

Expand  

Te miket cseréltél az autón? legalább tudom mire nem költök :D Én az EGR-t takarítottam ki azóta azt nem írja hibának meg ezt a turbónyomás jeladót de egyikse segített nekem.... ugye most kiírja hogy alacsony a nyomás a turbóban, de te írtad hogy neked az nem segített meg a turbócsere se... Amúgy ha fals levegőt szív be miért pont 3ezres fordulatnál tiltja le az autót? előtte is beszívja nem? meg ha falsot szív nem kellene feketén füstölni a kocsinak? enyém nem füstöl... 

Elküldve
  On 2018. 01. 03. at 16:11, invezz00 írta:

Te miket cseréltél az autón? legalább tudom mire nem költök :D Én az EGR-t takarítottam ki azóta azt nem írja hibának meg ezt a turbónyomás jeladót de egyikse segített nekem.... ugye most kiírja hogy alacsony a nyomás a turbóban, de te írtad hogy neked az nem segített meg a turbócsere se... Amúgy ha fals levegőt szív be miért pont 3ezres fordulatnál tiltja le az autót? előtte is beszívja nem? meg ha falsot szív nem kellene feketén füstölni a kocsinak? enyém nem füstöl... 

Expand  

Nálam a következők voltak kicserélve: komplett motorfelújítás (400e) Teljes üzemanyag rendszer felújítás (370e) Kuplung, kettős tömegű, kinyomó csapágy (220e)  gyári új EGR (204e) új mitsubishi Turbó (138e) Új generátor+önindító 110e  (az apróbbak: turbó nyomásszabályzó, map szenzor, fűtő motor+ellenállás, aksi,...) 

nekem fel van írva nagyságrendileg 2m Ft költöttem rá ami leginkább alkatrész mivel az öcsém műhelyébe van szerelve szóval ebből még a munkadíj nagyja nincs benne.

és most eladó a drága ... mert már utálom minta szart :D 

Rövidebb távokon (30km a barátnőmig) nem írja ki a hibát szépen húz meg érzéssel ugyan de 3000 fölé is tud pörögni. De amikor tartósan megyek hosszú úton (pl. ki németbe) beállok 140 re, az ugye 3000 fordulat , majd lassítanom kell elengedem a gázt és hopp már jön is a hibakód elmegy az erő és hatalmas kínlódás egy előzés is....

Elküldve
  On 2018. 01. 04. at 9:03, Antal1 írta:

Nálam a következők voltak kicserélve: komplett motorfelújítás (400e) Teljes üzemanyag rendszer felújítás (370e) Kuplung, kettős tömegű, kinyomó csapágy (220e)  gyári új EGR (204e) új mitsubishi Turbó (138e) Új generátor+önindító 110e  (az apróbbak: turbó nyomásszabályzó, map szenzor, fűtő motor+ellenállás, aksi,...) 

nekem fel van írva nagyságrendileg 2m Ft költöttem rá ami leginkább alkatrész mivel az öcsém műhelyébe van szerelve szóval ebből még a munkadíj nagyja nincs benne.

és most eladó a drága ... mert már utálom minta szart :D 

Rövidebb távokon (30km a barátnőmig) nem írja ki a hibát szépen húz meg érzéssel ugyan de 3000 fölé is tud pörögni. De amikor tartósan megyek hosszú úton (pl. ki németbe) beállok 140 re, az ugye 3000 fordulat , majd lassítanom kell elengedem a gázt és hopp már jön is a hibakód elmegy az erő és hatalmas kínlódás egy előzés is....

Expand  

Új EGR 204 eFt? Ott azért egy kissé túllőtték az árat, nem?

Elküldve (edited)
  On 2018. 01. 04. at 9:03, Antal1 írta:

Nálam a következők voltak kicserélve: komplett motorfelújítás (400e) Teljes üzemanyag rendszer felújítás (370e) Kuplung, kettős tömegű, kinyomó csapágy (220e)  gyári új EGR (204e) új mitsubishi Turbó (138e) Új generátor+önindító 110e  (az apróbbak: turbó nyomásszabályzó, map szenzor, fűtő motor+ellenállás, aksi,...) 

nekem fel van írva nagyságrendileg 2m Ft költöttem rá ami leginkább alkatrész mivel az öcsém műhelyébe van szerelve szóval ebből még a munkadíj nagyja nincs benne.

és most eladó a drága ... mert már utálom minta szart :D 

Rövidebb távokon (30km a barátnőmig) nem írja ki a hibát szépen húz meg érzéssel ugyan de 3000 fölé is tud pörögni. De amikor tartósan megyek hosszú úton (pl. ki németbe) beállok 140 re, az ugye 3000 fordulat , majd lassítanom kell elengedem a gázt és hopp már jön is a hibakód elmegy az erő és hatalmas kínlódás egy előzés is....

Expand  

nekem sajnos 3000 fölé nem megy mindegy hanyadikba vagyok 3000nél letilt ( kipróbáltam hogy csak 5.-be csinálja de sajnos nem)! Még annyi, hogy mielőtt letiltana elkezd remegni az autó érezni a kormányon, de ha a tiltás előtt lelépek a gázpedálról akkor abba marad egyből a remegés.

Módosítva : invezz00
Elküldve

khmmmm akkor itt nézzetek széjjel nekem innen van : http://www.unixauto.hu/Unix_Marka_Form.aspx           

  nem tudom melyik a három közül mert ebből még lejött a kedvezménye és úgy volt 204 ezer ....

  On 2018. 01. 04. at 11:46, zotya975 írta:
Expand  

 

Elküldve
  On 2018. 01. 04. at 12:34, Antal1 írta:

khmmmm akkor itt nézzetek széjjel nekem innen van : http://www.unixauto.hu/Unix_Marka_Form.aspx           

  nem tudom melyik a három közül mert ebből még lejött a kedvezménye és úgy volt 204 ezer ....

Expand  

https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/kipufogogaz_szelep_egr/kipufogogaz_szelep_egr_opel_astra_h_45539

Lehet, hogy a jövőben hanyagolnám ezt a szerelőt. :-)

Elküldve
  On 2018. 01. 04. at 12:34, Antal1 írta:

khmmmm akkor itt nézzetek széjjel nekem innen van : http://www.unixauto.hu/Unix_Marka_Form.aspx           

  nem tudom melyik a három közül mert ebből még lejött a kedvezménye és úgy volt 204 ezer ....

 

Expand  

Hát ezek nem kicsit túl vannak árazva...érdemes jól körülnézni alkatrész vásárlás előtt, mert eléggé szórtak az árak. 

Elküldve

hát igen lehet , de ezekkel van kapcsolatban én is sokalltam de mélyen bíztam hogy ez majd megoldja a gondot de nem ( bár előtte figyelmeztetett hogy nem fogja megoldani)

benéztem :(

 

Elküldve
  On 2018. 01. 04. at 13:18, zotya975 írta:

Hát ezek nem kicsit túl vannak árazva...érdemes jól körülnézni alkatrész vásárlás előtt, mert eléggé szórtak az árak. 

Expand  

Nekem szerelő mondta, amikor kérdeztem, hogy vihetek-e alkatrészt, hogy nekik is meg kell élni valamiből. Értem én. De a gyári vezérléscsere ne legyen már 140 ezer, mikor a szettet, meg a vízpumpát megveszem 65 ezerből.

Ha egy 3 ezres szűrőre rádob 500 Ft-ot, nem fog érdekelni, de ha 3 ezret, akkor felejtős a buli,

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.