Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

12 órája, Zsolti25 írta:

Ha valaki állíttatott már ilyen hézagot, légyszi irjon már róla, hogy változott e valami.

Nekem 150-nel nem kellett valtoztatni, 300-nal pedig kihagytam. Valtozas legfeljebb a hangban lehet, no meg abban, hogy kesobb egnek be a szelepek, es ilyesmik.

2 órája, imy írta:

Igen, nekem is ezt írta a szerviz, de mondták, hogy nem szokták, mert 300-400e km-t futott kocsiknál sem volt sosem gond a szelephézaggal gond.

Nyilvan nem letszukseglet ez az ellenorzes...

De aki igazan szereti a kocsijat, olajat is gyakrabban cserel benne, az ettol az eloirt ellenorzestol miert fosztana meg? :)

Link to comment
Megosztás:

14 órája, csaba66 írta:

Nekem 150-nel nem kellett valtoztatni, 300-nal pedig kihagytam. Valtozas legfeljebb a hangban lehet, no meg abban, hogy kesobb egnek be a szelepek, es ilyesmik.

Nyilvan nem letszukseglet ez az ellenorzes...

De aki igazan szereti a kocsijat, olajat is gyakrabban cserel benne, az ettol az eloirt ellenorzestol miert fosztana meg? :)

Én úgy vettem észre, hogy a szerviz nagyon meg sem szeretné bontani, mert nagyon szét kell szedni szerintük, és sok idő.

Hangban a kicsi szelephézagot nem hallod, és az a káros. A nagy szelephézagot lehet hallani, de az meg nem probléma.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, imy írta:

Én úgy vettem észre, hogy a szerviz nagyon meg sem szeretné bontani, mert nagyon szét kell szedni szerintük, és sok idő.

Hangban a kicsi szelephézagot nem hallod, és az a káros. A nagy szelephézagot lehet hallani, de az meg nem probléma.

Ha az ugyfel fizeti, nem ertem, miert zavarja oket, hogy sok ido... Inkabb az lehet, hogy nem tartanak raktaron hezagolokat, csak menet kozben derul ki, mekkorak kellenek, valoszinuleg nem is lehet darabonkent rendelni oket, csak keszletben, szoval kisse maceras nekik a dolog.

A tul nagy hezag sem jo, mert akkor nem jo idoben es mertekben nyitnak a szelepek, ami tulfogyasztast, teljesitmenycsokkenest okozhat. Mindenfele buveszkedesek vannak a temaban -- eleg lenne ugye 8 szelep is, minek 16 -- szoval a rossz szelephezagok, legyen barmilyen iranyu is az elteres, biztos nem jok.

Link to comment
Megosztás:

On 2006. 01. 23. at 11:26, forumadmin írta:

Sziasztok.1.9 cdti 150 le combis h astram van es van egy olyan erzes amikor 2 vagy 3 vagy 4 lepadlozom szepen megkezd huzni 1800 ig aztan csokken a huzas de utanna 2200 tol folytassa amit abbahagyott 1800 nal.... Tudnatok segiteni hogy mitol lehet ez koszi a valaszokat..

 

 

 

 

Módosítva : Gecku Mihaly
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 13. at 10:56, Davee írta:

Sziasztok.1.9 cdti 150 le combis h astram van es van egy olyan erzes amikor 2 vagy 3 vagy 4 lepadlozom szepen megkezd huzni 1800 ig aztan csokken a huzas de utanna 2200 tol folytassa amit abbahagyott 1800 nal.... Tudnatok segiteni hogy mitol lehet ez koszi a valaszokat..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni tőletek. A történet Z17DTH-s 270ezer km-es autóról szól. Két hete még használtam az autót minden gond nélkül. Aztán garázsba hagytam két hétig. Tegnap vettem újra elő, indítás után szervízlámpa világított. Hibakód alapján turbonyomás probléma (ami egyáltalán nem dolgozott), és billentyűs szelep a gond. Probléma kezelésére az Ecu-nál a csatlakozót megtisztítottam, mert nagyon tele volt kosszal. Visszaszerelés után az autó már nem is indult be, kb 6-7 hibakóddal jelezve a problémákat. Valakivel történt már ilyen? Létezik hogy két hét állás után csak úgy elromlik az autó? Tanácstalan vagyok. 

Szép napot mindenkinek! 

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, kisdeak írta:

Segítséget szeretnék kérni tőletek. A történet Z17DTH-s 270ezer km-es autóról szól. Két hete még használtam az autót minden gond nélkül. Aztán garázsba hagytam két hétig. Tegnap vettem újra elő, indítás után szervízlámpa világított. Hibakód alapján turbonyomás probléma (ami egyáltalán nem dolgozott), és billentyűs szelep a gond. Probléma kezelésére az Ecu-nál a csatlakozót megtisztítottam, mert nagyon tele volt kosszal. Visszaszerelés után az autó már nem is indult be, kb 6-7 hibakóddal jelezve a problémákat. Valakivel történt már ilyen? Létezik hogy két hét állás után csak úgy elromlik az autó? Tanácstalan vagyok.

A billentyus szelep mi fan terem? Megint valaki forditott itt zoldsegeket...

Az elromlas nyilvan nem az allastol volt, foleg, hogy igazan csak a "problema kezelese" utan halt meg. Elso korben a csatlakozot kene ujra megnezni, mert a pucolasnak voltak nem kivant mellekhatasai is, aztan ha legalabb a pucolas elotti allapot visszaall, akkor lehet tovabb keresni a hibat.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, csaba66 írta:

A billentyus szelep mi fan terem? Megint valaki forditott itt zoldsegeket...

Az elromlas nyilvan nem az allastol volt, foleg, hogy igazan csak a "problema kezelese" utan halt meg. Elso korben a csatlakozot kene ujra megnezni, mert a pucolasnak voltak nem kivant mellekhatasai is, aztan ha legalabb a pucolas elotti allapot visszaall, akkor lehet tovabb keresni a hibat.

Üdv!
Köszönöm a hozzászólást Csaba66,

Elnézést, a fojtószelepre gondoltam. Kicsit pánikba vagyok, hogy miért történt ez az egész. A csatlakozó tele volt homokkal, sajnos a gyári rögzítést már az előző tulajdonos eltörte. Amint lesz időm megnézem újból. A jelenlegi hibakódokból alapján nincs kommunikáció a motorvezérlővel.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2017. 08. 21. at 19:28, kisdeak írta:

Üdv!
Köszönöm a hozzászólást Csaba66,

Elnézést, a fojtószelepre gondoltam. Kicsit pánikba vagyok, hogy miért történt ez az egész. A csatlakozó tele volt homokkal, sajnos a gyári rögzítést már az előző tulajdonos eltörte. Amint lesz időm megnézem újból. A jelenlegi hibakódokból alapján nincs kommunikáció a motorvezérlővel.

Szép estét mindenkinek!

Újabb fejlemények. A vezérlő elektronikát kiszereltem, szétnyitottam, látszólag semmi hiba, de ha kimérjük a bemeneti csatlakozókat egyesével, hamar kiderülhet a baj. Pár darab kontakthibás volt a panellal, mindegyiket újraforrasztottam, és láss csodát az autó beindult! Hibakódok továbbra is megmaradtak. A sikeres indítás után lekaptam a fojtószelepet, az EGR szépen be volt dugulva, kis takarítgatás és már töltött is a turbo. Motorlámpa világít, 3000-nél leszabályoz. Ma ennyit sikerült alkotni, bárkinek hasonló tünetei vannak, érdemes felnyitni az ECU-t megnézni a csatlakozókat.

Folyt. köv.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok

A forumot még nem ismerem új tag vagyok.

Remélem jó helyen teszem fel a kérédést

Van egy 1,7 cdti Merivánk amit szeretünk jó autónak találom ,de indulás után gyorsításkor erős csörgö hang jön a motor felől ha lassan indulunk akkor ezt a hangot nem hallani annyira az auto üzem meleg akkor nincs ilyen gong nagyon jól megy.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Olyan problémán lenne hogy nehezen indul az autó. (Astra H kombi 1.9 CDTI) Eddig azt hittem hogy azért mert lejtőn állok meg és nem jut elég üzemanyag (kicsit hülye vagyok a kocsihoz). De ahol élek már éjjel mínuszok röpködnek és reggel elég nehezen indul be. Egy szerelő azt mondta hogy szerinte az üzemanyag szűrő. Lehetséges hogy ez okozná a problémát? Van, volt valakinek hasonló tapasztalata? 

Előre is köszi

Áron

Link to comment
Megosztás:

5 perce, ToKa94 írta:

Olyan problémán lenne hogy nehezen indul az autó. (Astra H kombi 1.9 CDTI) Eddig azt hittem hogy azért mert lejtőn állok meg és nem jut elég üzemanyag (kicsit hülye vagyok a kocsihoz). De ahol élek már éjjel mínuszok röpködnek és reggel elég nehezen indul be. Egy szerelő azt mondta hogy szerinte az üzemanyag szűrő. Lehetséges hogy ez okozná a problémát? Van, volt valakinek hasonló tapasztalata?

Kerdes, mekkora minuszokrol van szo, es te'li gazolaj van-e mar benne. Lehet eppen a szuro is, mikor volt cserelve? De lehet meg izzitogyertya vagy esetleg nem tul jo akku is.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, csaba66 írta:

Kerdes, mekkora minuszokrol van szo, es te'li gazolaj van-e mar benne. Lehet eppen a szuro is, mikor volt cserelve? De lehet meg izzitogyertya vagy esetleg nem tul jo akku is.

Szia, ma például - 5 fok volt reggel és pöccre indult. Csinálta már plusz 10 fokba is. Az aksi egy zsír új Bosch akksi. Szűrőt nem tudnám megmondani mikor lett benne cserélve. Cseréltessem ki az meg az izzitogyertyát? Az az igazság ha úgy megyek oda a szerelőhöz hogy találja ki mi a baja akkor kompletten kicseréli az autót.. Azt nem tudom hogy téli-e a gázolj. Hogy tudom azt megnézni?

köszi, Áron

Link to comment
Megosztás:

13 perce, ToKa94 írta:

Szia, ma például - 5 fok volt reggel és pöccre indult. Csinálta már plusz 10 fokba is. Az aksi egy zsír új Bosch akksi. Szűrőt nem tudnám megmondani mikor lett benne cserélve. Cseréltessem ki az meg az izzitogyertyát? Az az igazság ha úgy megyek oda a szerelőhöz hogy találja ki mi a baja akkor kompletten kicseréli az autót.. Azt nem tudom hogy téli-e a gázolj. Hogy tudom azt megnézni?

köszi, Áron

Az izzítógyertyákat ellenőrizni lehet , lehetőleg kiszerelve, mert egy sima ellenállás vagy szakadás vizsgálat kevés , gyorsan kell felizzaniuk. Tudtommal a szűrőben is van fűtés, azt is meg lehet nézni hogy működik-e. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, ToKa94 írta:

Szia, ma például - 5 fok volt reggel és pöccre indult. Csinálta már plusz 10 fokba is. Az aksi egy zsír új Bosch akksi. Szűrőt nem tudnám megmondani mikor lett benne cserélve. Cseréltessem ki az meg az izzitogyertyát? Az az igazság ha úgy megyek oda a szerelőhöz hogy találja ki mi a baja akkor kompletten kicseréli az autót.. Azt nem tudom hogy téli-e a gázolj. Hogy tudom azt megnézni?

Ha 10 fokban is csinalta, akkor nem (csak) a hideggel fugg ossze. A teli gazolaj leginkabb onnan ismerheto fel, hogy mikor tankoltad, de jelen esetben ez sem lehet gond. Nem tudom, mikor valtanak a kutak, de ha mondjuk szeptemberben tankoltal utoljara, az valoszinuleg meg nyari.

A szuronek van csereperidusa, igy ha nem tudod mikori, biztos nem artasz egy cserevel. Az izzitogyertyak dragabbak annal, hogy csak ugy cserelgesd, de elso korben kiszedes nelkul is erdemes megmerni oket, mert a nagy disznosag ugy is kiderul. De a 10 fok miatt ez sem igazan eselyes...

Attol nem fugg, hogy mennyivel elotte hasznaltad utoljara? Lehet, hogy hosszabb ido alatt lelevegosodik, de egy ejszaka alatt meg annyira nem, hogy eszrevedd.

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Ha 10 fokban is csinalta, akkor nem (csak) a hideggel fugg ossze. A teli gazolaj leginkabb onnan ismerheto fel, hogy mikor tankoltad, de jelen esetben b ez sem lehet gond. Nem tudom, mikor valtanak a kutak, de ha mondjuk szeptemberben tankoltal utoljara, az valoszinuleg meg nyari.

A szuronek van csereperidusa, igy ha nem tudod mikori, biztos nem artasz egy cserevel. Az izzotogyertyak dragabbak annal, hogy csak ugy cserelgesd, de elso korben kiszedes nelkul is erdemes megmerni oket, mert a nagy disznosag ugy is kiderul. De a 10 foik miatt ez sem igazan eselyes...

Attol nem fugg, hogy mennyivel elotte hasznaltad utoljara? Lehet, hogy hosszabb ido alatt lelevegosodik, de egy ejszaka alatt meg annyira nem, hogy eszrevedd.

Napi szinten használatba van az autó, azzal járok dolgozni. Tegnap például egy három óra állás után frissen tele tankolva nem akart beindulni. Harmadjára sikerült. Legközelebb megpróbalok videót készíteni róla, hátha úgy jobban el tudom magyarázni, mert kicsit olyan mintha a motor nem akarna felpörögni. (már ha ez a szó jó ebbe az esetbe, bocsi tényleg teljesen hülye vagyok ilyen téren csak rajongok az autókért). Amúgy a gyertya darabja 4-5 ezer ft között mozog,nem? Legalábbis autodoc-on. Mindenképp én szeretném megvásárolni hozzá az alkatrészt. Jó oldal ez?

Áron

Módosítva : ToKa94
Link to comment
Megosztás:

25 perce, ToKa94 írta:

Napi szinten használatba van az autó, azzal járok dolgozni. Tegnap például egy három óra állás után frissen tele tankolva nem akart beindulni. Harmadjára sikerült. Legközelebb megpróbalok videót készíteni róla, hátha úgy jobban el tudom magyarázni, mert kicsit olyan mintha a motor nem akarna felpörögni. (már ha ez a szó jó ebbe az esetbe, bocsi tényleg teljesen hülye vagyok ilyen téren csak rajongok az autókért). Amúgy a gyertya darabja 4-5 ezer ft között mozog,nem? Legalábbis autodoc-on. Mindenképp én szeretném megvásárolni hozzá az alkatrészt. Jó oldal ez?

Áron

Nem szeretnék beleszólni, meg mindenki azt csinál amit akar, de miért akarsz alkatrészt vásárolni ha még ki sem derült mi a hiba oka? 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kb egy éve van egy astra h 1.9cdti 120le kombink. Most kettőstömegűt cseréltettem, uj kuplungszett, uj kinyomocsapágy, es a váltóban morgott 5 és 6 fokozatban, szétszedték, új csapágy a váltóba és váltoolaj csere es fagyallo csere. Szóval ez mind pár napja lett kész. Mintha más autót kaptam volna vissza, hamarabb fog a kuplunkpedál, váltó szépen megy, nem morog 5,6fokozatban. Eddig jo. Viszont észre vettem már mikor hoztam haza és azóta is, hogy mintha gyengébb lenne a motor.. nem gyorsul annyira, kb 20le mintha hianyozna.. a szokásos emelkedőkön nem gyorsul 4ben, ahol eddig gyorsult padlogaz, stb. Kerdes: szerintetek várjak es összekopik majd a javitott valto kuplung stb, vagy valamit elkotottek, lefolytottak? Normalis az ilyen javitasok utan ilyesmi es jobb lesz? Koszi elore is! 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, ToKa94 írta:

Napi szinten használatba van az autó, azzal járok dolgozni. Tegnap például egy három óra állás után frissen tele tankolva nem akart beindulni. Harmadjára sikerült. Legközelebb megpróbalok videót készíteni róla, hátha úgy jobban el tudom magyarázni, mert kicsit olyan mintha a motor nem akarna felpörögni. (már ha ez a szó jó ebbe az esetbe, bocsi tényleg teljesen hülye vagyok ilyen téren csak rajongok az autókért). Amúgy a gyertya darabja 4-5 ezer ft között mozog,nem? Legalábbis autodoc-on. Mindenképp én szeretném megvásárolni hozzá az alkatrészt. Jó oldal ez?

Áron

Ha nem tudod, hogy a szűrő mikor lett cserélve, akkor miért nem cseréled le? Dieselnél nagyon nem játszanék a szűrővel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene!

Z19dt 88kw hidegen nehezen indul ez nem új keletű dolog már minden volt nézve porlasztó pumpa izzítók szűrő csere, Kérdés az menyire normális hogy indításkor a tankba lévő acpumpa  20sec biztos megy még lekapcsol....! úgy indul hidegen mintha levegős lenne...  Menet közben semmi nem érezhető...hibakód nincs.

 

Segítséget köszi!

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.