zotya975 Elküldve Február3, 2017 Megoszt Elküldve Február3, 2017 21 perce, marton.csaba2 írta: T martinpista! "...be se indul ..." Mert zotya975 még nem mondta meg neki, hogy mit kell csinálnia!. Ismét egy hasznos , segítő szándékú cseppet sem bosszantó, személyeskedő, témaromboló hozzászólás. Gondolkodtam hogy jelentsem-e de aztán úgy döntöttem nem. Bár valószinűleg törölnék, esetleg máshogy is szankcionálnák a folyamatos szabályszegő magatartásod, ezzel csak munkát adnák olyannak akinek amúgy is van elég dolga. Felteszek egy nem túl bonyolult, de talán sokak számára fontos kérdést: Miért? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Február3, 2017 Megoszt Elküldve Február3, 2017 1 órával ezelőtt, martinpista írta: Nekem opel meriva b a13dte autom van , nekem be se indul az önindító csak kinyomott kuplungnál. Üdv. martinpista. Ez csak szoftver kerdese, ugyanis a kulcs (ha van egyaltalan) elforditasa kozvetlenul nem csinal semmit, csak egy jelet ad a motorvezerlonek, hogy "el vagyok forditva". Arrol a vezerlo dont, hogy a kulonfele jelek kombinacioja alapjan meltoztat-e megforgatni a startert, vagy sem. H Astranal eddig nem hallottam, hogy a kuplungot is figyelembe venne, de praktikus kinyomni, mert (ha van), a kettos tomegu lendkereknek is jobb. Lehet, hogy az ujabb modellekben ezert van benne gyarilag a figyeles. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Február3, 2017 Megoszt Elküldve Február3, 2017 4 órája, csaba66 írta: Ez csak szoftver kerdese, ugyanis a kulcs (ha van egyaltalan) elforditasa kozvetlenul nem csinal semmit, csak egy jelet ad a motorvezerlonek, hogy "el vagyok forditva". Arrol a vezerlo dont, hogy a kulonfele jelek kombinacioja alapjan meltoztat-e megforgatni a startert, vagy sem. H Astranal eddig nem hallottam, hogy a kuplungot is figyelembe venne, de praktikus kinyomni, mert (ha van), a kettos tomegu lendkereknek is jobb. Lehet, hogy az ujabb modellekben ezert van benne gyarilag a figyeles. Vagy egy utólagos biztonsági rendszer is lehet, van ahol fék benyomással lehet csak indítani (nem automata váltóra gondolok) Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Február3, 2017 Megoszt Elküldve Február3, 2017 13 órája, martinpista írta: Nekem opel meriva b a13dte autom van , nekem be se indul az önindító csak kinyomott kuplungnál. Üdv. martinpista. Van több márkánál ilyen, először a 2. generációs Yarisban láttam (2006), annál is csak padlóig kinyomott kuplunggal lehet indítani - ráadásul a kulcsnak se volt sok köze az indításhoz, csak egy "kapcsoló" volt, elfordítás után el lehet engedni, és addig indítózik, amíg be nem indul. Nekem a Scenic-ben az indításhoz vagy a kuplungot kell kinyomni, vagy a fékre kell lépni, de ha ez utóbbit választom, természetesen figyel arra, hogy ne legyen fokozatba kapcsolva a váltó. Mellesleg ezeket használja az elektromos kézifék oldásához is, csak gázadásra, vagy csak kuplung felengedésre, illetve ezek kombinációjára sem old ki, ha nincs sebességben. És ez már nem egy új kocsi... Az Opel rendszerét nem ismerem, G-ben nem volt ilyen, de hasonló lehet a működési elv. Csak hogy legyen tapasztalat, megpróbálnád üresben, felengedett kuplunggal, fékre lépve? Kíváncsi vagyok rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
marton.csaba2 Elküldve Február4, 2017 Megoszt Elküldve Február4, 2017 T retfirD! "... Az Opel rendszerét nem ismerem ..." És nem is akarod ennek ellentétét elhitetni - segítségnek álcázva - a topictársakkal. Miért? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Február4, 2017 Megoszt Elküldve Február4, 2017 3 órája, marton.csaba2 írta: T retfirD! "... Az Opel rendszerét nem ismerem ..." És nem is akarod ennek ellentétét elhitetni - segítségnek álcázva - a topictársakkal. Miért? Mi az, hogy segitsegnek alcazva? Ilyen erovel erre a hozzaszolasodra is mondhatnank, hogy sima hulyeseg, okossagnak es kerdesnek alcazva... Sokszor nem tudjuk pontosan, mi a helyzet, csak probaljuk kitalalni, hogy mukodhetnek dolgok, miert van valami igy, vagy ugy. Pont errol szol ez az egesz, kar mast moge latni, meg akkor is, ha idonkent egy-egy paros osszeakad, ami legtobbszor akkor van, amikor nem a megertes vagya, hanem a sajat igazanak a bizonyitasa, vagy egy tevedes beismeresere valo keptelenseg vezerel valakit. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
martinpista Elküldve Február4, 2017 Megoszt Elküldve Február4, 2017 16 órája, retfirD írta: Van több márkánál ilyen, először a 2. generációs Yarisban láttam (2006), annál is csak padlóig kinyomott kuplunggal lehet indítani - ráadásul a kulcsnak se volt sok köze az indításhoz, csak egy "kapcsoló" volt, elfordítás után el lehet engedni, és addig indítózik, amíg be nem indul. Nekem a Scenic-ben az indításhoz vagy a kuplungot kell kinyomni, vagy a fékre kell lépni, de ha ez utóbbit választom, természetesen figyel arra, hogy ne legyen fokozatba kapcsolva a váltó. Mellesleg ezeket használja az elektromos kézifék oldásához is, csak gázadásra, vagy csak kuplung felengedésre, illetve ezek kombinációjára sem old ki, ha nincs sebességben. És ez már nem egy új kocsi... Az Opel rendszerét nem ismerem, G-ben nem volt ilyen, de hasonló lehet a működési elv. Csak hogy legyen tapasztalat, megpróbálnád üresben, felengedett kuplunggal, fékre lépve? Kíváncsi vagyok rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Khing Elküldve Február4, 2017 Megoszt Elküldve Február4, 2017 Sziasztok! Érdeklődni szeretnék , hogy mi lehet a probléma. Lemostam az autó motorját mert nagyon olajos volt..... hőlégfúvóval le is szárítottam, pöcre indult , majd mentem vele 20 km et és most meg nem akar elindulni olyan mintha a feszültség nem lenne jelen , ahol kell .Az autó Disel így nehezebben n boldogulok vele. Kérem segítsetek Link to comment Megosztás: More sharing options...
martinpista Elküldve Február4, 2017 Megoszt Elküldve Február4, 2017 Csak a kuplung kinyomásakor indítható a motor. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
forumadmin Elküldve Február6, 2017 Szerző Megoszt Elküldve Február6, 2017 On 2017. 02. 04. at 5:33, marton.csaba2 írta: T retfirD! "... Az Opel rendszerét nem ismerem ..." És nem is akarod ennek ellentétét elhitetni - segítségnek álcázva - a topictársakkal. Miért? Szükség volt erre a hozzászólásra? Teljesen felesleges az efajta kommunikáció élindítása. Maradj tárgyilagos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
talaberferenc Elküldve Február6, 2017 Megoszt Elküldve Február6, 2017 Sziasztok!!! Segítséget szeretnék kérni tőletek van egy hibakód ECN112561 ez mire utalhat?? autón semmit nem venni észre fut szalad semmi ami hibát mutatná.... 1.9cdti 88kw 420ezer km Segítséget köszönöm előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Február6, 2017 Megoszt Elküldve Február6, 2017 1 órával ezelőtt, talaberferenc írta: Segítséget szeretnék kérni tőletek van egy hibakód ECN112561 ez mire utalhat?? autón semmit nem venni észre fut szalad semmi ami hibát mutatná.... 1.9cdti 88kw 420ezer km A P1125 a throttle es kornyeke, ami megteveszto modon nem a gazpedal, hanem a pillangoszelep. Az 1.9-es motort nem ismerem, de az EGR elott kene legyen, elso korben mozgasd meg az elektromos csatlakozojat, hatha. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Február6, 2017 Megoszt Elküldve Február6, 2017 3 órája, talaberferenc írta: Sziasztok!!! Segítséget szeretnék kérni tőletek van egy hibakód ECN112561 ez mire utalhat?? autón semmit nem venni észre fut szalad semmi ami hibát mutatná.... 1.9cdti 88kw 420ezer km Segítséget köszönöm előre is. Nálam is állandó vendég, de én sem veszek észre semmit sem. Állítólag bejut oda az olaj, és amiatt romlik el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Február6, 2017 Megoszt Elküldve Február6, 2017 3 órája, talaberferenc írta: Sziasztok!!! Segítséget szeretnék kérni tőletek van egy hibakód ECN112561 ez mire utalhat?? autón semmit nem venni észre fut szalad semmi ami hibát mutatná.... 1.9cdti 88kw 420ezer km Segítséget köszönöm előre is. Nálam 1.7-nél volt, talán ugyan így 61-es utótaggal. A fojtószelep mechanikája állt be (szétmálott a műanyag fogaskerék) és beragadt a szelep. Az autó ment, de 3000-es fordulaton le volt korlátozva és égve maradt a szervizlámpa. Fojtószelep csere volt a megoldás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra555 Elküldve Február6, 2017 Megoszt Elküldve Február6, 2017 6 órája, talaberferenc írta: Sziasztok!!! 1.9cdti 88kw 420ezer km Segítséget köszönöm előre is. Azt nem is vettem észre, hogy 420 ezer km van az autóban. Mennyivel vetted, mi volt eddig cserés rajta? Link to comment Megosztás: More sharing options...
talaberferenc Elküldve Február6, 2017 Megoszt Elküldve Február6, 2017 Semmit se venni észre nem tilt be....! Hűtőt kellet cserélni mindig ki lyukad dehogy hogyan 3 év alatt 3 hűtő ... nagyon nem lett cserélve semmi. Szarul indul hidegbe sokat tekeri,porlasztók jók magasnyomású is jó padon lett nézve...van róla kiértékelés is...! 5,6 fogyasztása, sztem rohadt jó ,fapados autó de ennyi pénzért sztem jó. 60ezer km ment tesó vele 3 év alatt.(Nem az enyém az autó) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kankapitany Elküldve Február7, 2017 Megoszt Elküldve Február7, 2017 Sziasztok segítséget szeretnék kérni. Auto: h astra 1.9 150 lovas dízel 1-5-6. fokozatban a következőt tapasztalam, a leg látványosabban az 1. fokozatban csinálja. Berakom egyesbe majd amikor elindulok a kulisszában kb. 1 cm-t előre mozdul a sebességváltókar. Adott fordulatszámon valamilyen halk mechanikus zaj is csatlakozik hozzá. A többi sebességben se mozgás se zaj. Volt valakinek hasonló problémája, mi lehet a baja? A válaszokat köszi előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Február7, 2017 Megoszt Elküldve Február7, 2017 9 perce, Kankapitany írta: Sziasztok segítséget szeretnék kérni. Auto: h astra 1.9 150 lovas dízel 1-5-6. fokozatban a következőt tapasztalam, a leg látványosabban az 1. fokozatban csinálja. Berakom egyesbe majd amikor elindulok a kulisszában kb. 1 cm-t előre mozdul a sebességváltókar. Adott fordulatszámon valamilyen halk mechanikus zaj is csatlakozik hozzá. A többi sebességben se mozgás se zaj. Volt valakinek hasonló problémája, mi lehet a baja? A válaszokat köszi előre is! Motor- és váltótartó bakok ellenőrzése javasolt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kankapitany Elküldve Február7, 2017 Megoszt Elküldve Február7, 2017 1 órával ezelőtt, HaPetya írta: Motor- és váltótartó bakok ellenőrzése javasolt. Köszönöm a gyors választ, bízom benne, hogy magának a váltónak nincs baja. Amúgy ez mennyire reális hiba egy 150 ezret futott autónál, nem korai? Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Február8, 2017 Megoszt Elküldve Február8, 2017 10 órája, Kankapitany írta: Köszönöm a gyors választ, bízom benne, hogy magának a váltónak nincs baja. Amúgy ez mennyire reális hiba egy 150 ezret futott autónál, nem korai? Simán lehetséges, főleg egy jól feltöltött dízelnél. Nagy gázerők cibálják is hajtásláncot és így a motor-váltó felfüggesztő elemeit is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Február10, 2017 Megoszt Elküldve Február10, 2017 Egy termosztatcsere mellekhatasai Z17DTH, a nagy hidegben kiderult, tul hamar nyit a termosztat, tehat csere. Ha mar ugyis ott matatok, gondoltam, megnezem, az EGR hogy s mint van felrakva, ha esetleg egyszer pucolni kene. A vegen odaig fajult a nagy nezelodes, hogy lent volt a szelep, es akkor mar nyilvan ki is tisztitottam. Volt benne trutyi, de olyan szornyu allapotban nem volt, ahogy nehanyan talaljak (igaz, akkor mar gondot is okoz). De most mar a kovetkezo 322ezer kilometerre is jo lesz Korabban irtam, hogy valahol szokik a hutoviz, de csak egy bizonyos szintig megy le, es mivel nem sikerult rajonnom, hol ereszt, nem foglalkoztam vele. A termosztat kiszedesekor mar gyanus volt, hogy a ket csavar nagyon konnyen megindult, es a blokktol magatol elvalt a fedel. A masik oldalon viszont ugy ra volt gyogyulva az osszeaszalodott tomites a fedelre, hogy ugy kellett apro darabokban lekapargatni. Uj termosztat, uj tomites, azota nem szokik a viz, gyorsabban is melegszik... Ilyen a harom az egyben termosztatcsere 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Február10, 2017 Megoszt Elküldve Február10, 2017 2 órája, csaba66 írta: Egy termosztatcsere mellekhatasai Z17DTH, a nagy hidegben kiderult, tul hamar nyit a termosztat, tehat csere. Nekem is ilyen volt. Túl hamar nyit, vagy inkább le se zárt. 40 fokos vízhőnél is melegedett a vastag cső ami a hűtő és a termosztátház között van és a hűtő teteje is. Mínuszokban 20km után se melegedett be üzemmelegre a motor. Hosszú távon azért nagy kínlódva fölment persze 90 fokra. Aztán 2015 nyarán rászántam magam a cserére. A mi motorunkhoz szerencsére a gyári betét se egy borzalmasan nagy összeg. Azóta ilyen 0 fok körüli időben 6-7km alatt 90 fokon van a víz. A fogyasztásban is észrevehető hogy rövidebb ideig megy a dúsítás. EGR még nálam bontatlan. (~270.000km.) Arra még nem tudtam rávenni magam, hogy szétszedjem. Amíg nincs vele gond, valószínű nem is fogom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február12, 2017 Megoszt Elküldve Február12, 2017 On 2017. 02. 04. at 0:52, retfirD írta: Van több márkánál ilyen, először a 2. generációs Yarisban láttam (2006), annál is csak padlóig kinyomott kuplunggal lehet indítani - ráadásul a kulcsnak se volt sok köze az indításhoz, csak egy "kapcsoló" volt, elfordítás után el lehet engedni, és addig indítózik, amíg be nem indul. Nekem a Scenic-ben az indításhoz vagy a kuplungot kell kinyomni, vagy a fékre kell lépni, de ha ez utóbbit választom, természetesen figyel arra, hogy ne legyen fokozatba kapcsolva a váltó. Mellesleg ezeket használja az elektromos kézifék oldásához is, csak gázadásra, vagy csak kuplung felengedésre, illetve ezek kombinációjára sem old ki, ha nincs sebességben. És ez már nem egy új kocsi... Az Opel rendszerét nem ismerem, G-ben nem volt ilyen, de hasonló lehet a működési elv. Csak hogy legyen tapasztalat, megpróbálnád üresben, felengedett kuplunggal, fékre lépve? Kíváncsi vagyok rá. Nekem a J-ben is úgy van megoldva, hogy csak benyomott kuplunggal lehet indítani, és az önindítózás az automatikus, a kulcsot elfordítom majd vissza is engedem, és Ő indítózik, ameddig kell. Igaz ez megint felszereltség függő, nálam cosmo+ van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Február12, 2017 Megoszt Elküldve Február12, 2017 55 perce, imy írta: Nekem a J-ben is úgy van megoldva, hogy csak benyomott kuplunggal lehet indítani, és az önindítózás az automatikus, a kulcsot elfordítom majd vissza is engedem, és Ő indítózik, ameddig kell. Igaz ez megint felszereltség függő, nálam cosmo+ van. És ha műszaki okokból nem indul be, akkor addig indítózik, amíg ki nem veszed a kulcsot vagy fel nem engeded a kuplungot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Február12, 2017 Megoszt Elküldve Február12, 2017 (edited) 27 perce, Cserenkov írta: És ha műszaki okokból nem indul be, akkor addig indítózik, amíg ki nem veszed a kulcsot vagy fel nem engeded a kuplungot? Vagy le nem merul az akku De nyilvan nem, biztos vannak hatarok egy kiserlet hosszara, illetve a kiserletek szamara, vagy ha olyan hibakod van, ami indokolja, hogy ne induljon el, akkor egybol feladja. Módosítva Február12, 2017 : csaba66 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts