Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

11 órája, Astra555 írta:

Van cég, ahol ismerik a problémát, 8 ezer Ft és kb. 1 óra a javítás. http://opelautoszerviz.hu/hiba/gazpedal-hiba/  Egy próbát megér. Gyakori gond ez a Zafira B és Astra H típusoknál, bár az Opel szerint ilyen hiba nem is létezik, sőt még márkaszerviz sem tudja mi ez a probléma. :-)

Nahát, ha tudtam volna annak idején, hogy ezt itt is tudják javítani, inkább ide mentem volna! :-) Ez kb 5-6 percnyire van tőlem. :)

Most nézem, hogy még CIM-modult, zsalut és egyéb H Astra betegségeket is javítanak, amire a szakszerviz azt szokta mondani, hogy komplett csere.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Van egy 2010-es 1,7-es 81Kw diesel H astránk. Novemberben kilett cserélve az EGR szelep, de most megint ingadozik az alapjárat, illetve egyenletes tempónál van egy kis berángása az autónak( olyan mint ha utánfutó lenne mögötte és visszahúzná egy kicsit) sem lassításnál, sem gyorsításnál nincs ilyen gond. A szerelőnk nem tudja mi lehet. Valakinek esetleg valami ötlet? Nem tudtod egy jó szerelőt Bp.-n aki ért a diesel opelekhez?

 

Köszi a segítséget.

 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Gillyen írta:

Sziasztok!

Van egy 2010-es 1,7-es 81Kw diesel H astránk. Novemberben kilett cserélve az EGR szelep, de most megint ingadozik az alapjárat, illetve egyenletes tempónál van egy kis berángása az autónak( olyan mint ha utánfutó lenne mögötte és visszahúzná egy kicsit) sem lassításnál, sem gyorsításnál nincs ilyen gond. A szerelőnk nem tudja mi lehet. Valakinek esetleg valami ötlet? Nem tudtod egy jó szerelőt Bp.-n aki ért a diesel opelekhez?

 

Köszi a segítséget.

 

Közös nyomócső nyomásszabályozó szelep? De csak tipp, alapjárat ingadozáskor az szokott leni a ludas.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megoldódott a hűtővíz elfolyásom is végre. Az egyik kb 15 cm-es S kanyaros csövön jött, de csak akkor ha nyomás volt a csőbe, tehát sima 85-87 fokos víznél nem jött belőle csak ha túlnyomás volt (gondolom 100 fok körül). Ezért nem találta a szerelő sokáig.

Ez a cső 1,7 DTH motornál volt (szembe állva) jobb hátul középen, jó nehezen hozzáférhető helyen van.

A csövön látszik hogy meg van duzzadva, de ez sajnos beépítve nem volt látható.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=66020160818_065529.jpg]66020160818_065529.jpg

 

Módosítva : Zsolti25
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Az autó 2006-os 1.3 cdti H Astra!

Ma munkából hazafelé kezdődött a probléma.Felvillant a szerviz lampa, majd nagyon fojtott a motor, szinte alig gyorsult, 2000 fordulatig meg csak-csak de azutan szinte allt egy helyben (egyebkent sem egy szelvesz :) ), közben a szerviz lampa elaludt, de a fojtas nem szünt meg, meg ketszer kigyulladt a szervizlampa hosszabb idore kb 5 percre, de azután megint elaludt es a maradek 30-40 km-t lassan 70-80 km/h tempoval sikerült megtennem. Hazaertem megneztem a hibakodokat, az alabbiak voltak, az igazsaghoz hozzatartozik, hogy tegnap nem indult az auto, lemerult az akkumulator, lehet koze ezekhez, vagy teljesen mas lehet az oka, tegnap 2 hibakod volt benne, a 0622-03, es a 2264-08. Elore is koszonom a segitsegeteket! Udv...

0235-05-Turbó- szuperfeltöltő töltőnyomás érzékelő 'A' áramkör

0106-08- Szívócső abszolút nyomás/barometrikus nyomás áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba

0622-03 - Generátor térerő 'F' kivezetés vezérlő áramkör

2264-08 - Tüzelőanyag víztartalom érzékelő áramkör

 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, gyongyosim írta:

.......... hogy tegnap nem indult az auto, lemerult az akkumulator, lehet koze ezekhez, vagy teljesen mas lehet az oka, tegnap 2 hibakod volt benne, a 0622-03, es a 2264-08. Elore is koszonom a segitsegeteket! Udv...

 

 

 Az a gond, hogy a lemerült aksi miatt sok téves hibakódod lehet,

ki kellene törölni az összeset és megvárni ujra a hibát....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volt egy kis gondom ma a kocsival. Kijelezte a kocsi, hogy kevés a hűtőfolyadék. Nem foglalkoztam vele, mert ritkán szokott csinálni ilyet, de közben tökéletes a szint. Ezért a szintet szoktam figyelgetni. Jöttem haza, kijelezte. nyomtam egy ok-ot. Később megint, aztán megint és megint. Aztán szünet és még egyszer. Ennyit azért nem szokott. Épp hazaértem. megnéztem a tartály tök üres, viszont a tűzfal full fagyállós. Megy a motor közepén 2db gumicső, az adta meg magát. Ez a cső a motor aljába megy, egy nagyobb fémdobozba. Kérdésem, ez milyen cső, hogy keressek rá?

Másik, a műszerfalon a piros hőfok mikor gyullad ki? Eléggé megijedtem, így gyorsan komputerre dugtam és megnéztem a víz hőfokát. 90 fokot írt, bár nem tudom mennyi maradt benne. Elképzelhető hogy a hűtő az tele volt még és ezért nem jelzett semmit?

Tesztként fagyállót töltöttem a tartályba és egyből ki is folyt az egyik csövön.

 

20160825_182828_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

20160825_182956_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

20160825_183417_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 08. 22. at 19:15, gyongyosim írta:

Sziasztok! 

Az autó 2006-os 1.3 cdti H Astra!

Ma munkából hazafelé kezdődött a probléma.Felvillant a szerviz lampa, majd nagyon fojtott a motor, szinte alig gyorsult, 2000 fordulatig meg csak-csak de azutan szinte allt egy helyben (egyebkent sem egy szelvesz :) ), közben a szerviz lampa elaludt, de a fojtas nem szünt meg, meg ketszer kigyulladt a szervizlampa hosszabb idore kb 5 percre, de azután megint elaludt es a maradek 30-40 km-t lassan 70-80 km/h tempoval sikerült megtennem. Hazaertem megneztem a hibakodokat, az alabbiak voltak, az igazsaghoz hozzatartozik, hogy tegnap nem indult az auto, lemerult az akkumulator, lehet koze ezekhez, vagy teljesen mas lehet az oka, tegnap 2 hibakod volt benne, a 0622-03, es a 2264-08. Elore is koszonom a segitsegeteket! Udv...

0235-05-Turbó- szuperfeltöltő töltőnyomás érzékelő 'A' áramkör

0106-08- Szívócső abszolút nyomás/barometrikus nyomás áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba

0622-03 - Generátor térerő 'F' kivezetés vezérlő áramkör

2264-08 - Tüzelőanyag víztartalom érzékelő áramkör

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 18. at 9:01, Csaba71 írta:

Sziasztok!

A következő problémára keresek megoldást.

Az autó 2006 1.7cdti H Astra Z17DTH motorkódú 290.000 km-el. Kb egy hónapja vacakol. hosszab állás után, (min 10-12 óra)

Az autó izzítás után indul egyből és jár úgy 8-10 mp-ig. Utána leáll és csak hosszas indítózás után indul újra. Utánna egész nap O.K. annyi hogy nem 3 fordulatra indítja a motor hanem 5-6 fordulat. A gázolajszűrőt kicseréltem hiba ugyan úgy megvan.

Hibakód pedálteszt alapján 050074 és 050056. Gyújtáson a szivattyú egyfolytában megy, azt nem tudom hogy ez korábban így volt-e. Én a nyomástartó szelepre tippelek.

Ha valakinek volt hasonló problémája akkor kérem írja meg vagy leírás alapján megoldást tud az is segítség volna.

Visszaolvastam kb 60-65 oldalt nem találkoztam hasonló leírással

Köszi Csaba

 

Szevasztok !

A fent leírt hibajelenségem van 2005 évjáratú 1.7 cdti H Astra Z17DTL motorral. A pedálteszt alapján nincs hibakód.

Köszönöm a segítséget . Zsolt

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 18. at 9:01, Csaba71 írta:

Sziasztok!

A következő problémára keresek megoldást.

Az autó 2006 1.7cdti H Astra Z17DTH motorkódú 290.000 km-el. Kb egy hónapja vacakol. hosszab állás után, (min 10-12 óra)

Az autó izzítás után indul egyből és jár úgy 8-10 mp-ig. Utána leáll és csak hosszas indítózás után indul újra. Utánna egész nap O.K. annyi hogy nem 3 fordulatra indítja a motor hanem 5-6 fordulat. A gázolajszűrőt kicseréltem hiba ugyan úgy megvan.

Hibakód pedálteszt alapján 050074 és 050056. Gyújtáson a szivattyú egyfolytában megy, azt nem tudom hogy ez korábban így volt-e. Én a nyomástartó szelepre tippelek.

Ha valakinek volt hasonló problémája akkor kérem írja meg vagy leírás alapján megoldást tud az is segítség volna.

Visszaolvastam kb 60-65 oldalt nem találkoztam hasonló leírással

Köszi Csaba

 

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
20 perce, Karsai87 írta:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, az alábbi cső [pirossal jelölve] pontos azonosításában... (esetleg vásárlás helye, ár, stb...)

Ahol van: ASTRA H SW Z19DTH

Köszönöm!

cso1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

 

Pölö cromaxnál is lehet venni csövet az autódhoz...nem tudom hogy víz vagy turbóhűtő csöve ez? 

Link to comment
Megosztás:

30 perce, Karsai87 írta:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, az alábbi cső [pirossal jelölve] pontos azonosításában... (esetleg vásárlás helye, ár, stb...)

Ahol van: ASTRA H SW Z19DTH

Köszönöm!

cso1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

 

Van a csövön egy GM szám, olvasd le az alapján akár csergő webshop vagy bármelyik normális autósboltban le tudják rendelni.

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Karsai87 írta:

Kedves zotya975, Davee!

A GM szám bukó, le van kopva róla...

Egyébként a turbóhűtő csövéről van szó... Lassan akkora lyuk lesz rajta, hogy tuti elkezd cirkuszolni a kocsi, jelenleg csak egy kis repedés van rajta, de az látszik is a képen...

Intercooler. ;)

Háát jobb lenne, ha nem szívna ott fals levegőt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.segítség kellen.

Van nekem egy 2010évj. Z17DTH motoros H asztrám 220ezerrel részecske szűrő nélküli.. A jelenségek a következők!

1:  Beindítom "hideg" motornál elindulok 1-be vele és hagyom motorfékkel annyira lelassuljon, hogy utolérje az alapjárati fordulatot és így guruljon tovább, és ekkor borzasztó kopogó hang hallatszik a motorból. Mi lehet?

2:  Jár a motor alapjáraton és egy olyan hang hallatszik a motor mögül-balrol alul mint egy rosszul működő membrán ami berezonál. Rálépek egy pillanatra a gázra és elhalkul a motor szépen halkan jár. Majd ujra rálépek a gázra egy pillanatra és megint előjön a hang. És így tovább és így tovább. Mi lehet ez?

3:  Jár a motor és akár megyek vele akár nem fordulaton mintha egy maró,száraz csapágyhang lenne benne és ez mindíg, de van, hogy erősebb van, hogy halkabban hallom. Még a váltókaron is mintha érezném ezt a maró hangot. Nem tudom érthető-e velég nehéz körülírni de aki már találkozott ezzel, vagy hasonlóval az talán rá ismer és tud segíteni, hogy hová nyulható ezzel kapcs.

4:  Megyek 5.-be és jön egy jobb kanyar minek a végén meg kell állni (pl.kereszteződés) szóval 5.-dik kanyar végén kuplung kinyom addig motorfék + fék. De amíg ki nem nyomom a kupl.addig egy tompa síró hang hallatszik (mint egy rosszul összerakott difi) és amikor kinyomom mintha ugrana egyett a "váltó" és aztán minden ok egy darabig.

 

Bosszantó és érdekes jelenségek ezek amik remélem orvosolhatók.

Módosítva : Laci781
Link to comment
Megosztás:

Szia! Nem vagyok szerelő, de a logika sokat segít.

1. Mindenkinek ilyen az alacsony (700 - 1100) fordulaton erőlködő dizel motor.

2. Bármi be tud rezonálni ami nincs lerögzítve rendesen.

3. Ha álló és mozgó motornál is csinálja, akkor a váltó előtt van a gond, tehát a motor forgó alkatrészei jöhetnek szóba. Vagy csapágy, vagy vízpumpa. Ez utóbbi a valószínűbb!

4. Ne használj motorféket :) csak vicc volt, ere nincs tippem

 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Laci781 írta:

Sziasztok.segítség kellen.

Van nekem egy 2010évj. Z17DTH motoros H asztrám 220ezerrel részecske szűrő nélküli.. A jelenségek a következők!

1:  Beindítom "hideg" motornál elindulok 1-be vele és hagyom motorfékkel annyira lelassuljon, hogy utolérje az alapjárati fordulatot és így guruljon tovább, és ekkor borzasztó kopogó hang hallatszik a motorból. Mi lehet?

2:  Jár a motor alapjáraton és egy olyan hang hallatszik a motor mögül-balrol alul mint egy rosszul működő membrán ami berezonál. Rálépek egy pillanatra a gázra és elhalkul a motor szépen halkan jár. Majd ujra rálépek a gázra egy pillanatra és megint előjön a hang. És így tovább és így tovább. Mi lehet ez?

3:  Jár a motor és akár megyek vele akár nem fordulaton mintha egy maró,száraz csapágyhang lenne benne és ez mindíg, de van, hogy erősebb van, hogy halkabban hallom. Még a váltókaron is mintha érezném ezt a maró hangot. Nem tudom érthető-e velég nehéz körülírni de aki már találkozott ezzel, vagy hasonlóval az talán rá ismer és tud segíteni, hogy hová nyulható ezzel kapcs.

4:  Megyek 5.-be és jön egy jobb kanyar minek a végén meg kell állni (pl.kereszteződés) szóval 5.-dik kanyar végén kuplung kinyom addig motorfék + fék. De amíg ki nem nyomom a kupl.addig egy tompa síró hang hallatszik (mint egy rosszul összerakott difi) és amikor kinyomom mintha ugrana egyett a "váltó" és aztán minden ok egy darabig.

 

Bosszantó és érdekes jelenségek ezek amik remélem orvosolhatók.

Nem akarlak megijeszteni, de ha még nem volt kettőstömegű lendkerék cseréd, akkor eléggé esélyes, hogy ez lesz a probléma. Minden orvosolható, csak pénz kérdése, és ha ez a baj, akkor itt azért bele kell nyúlni a mélyére.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Laci781 írta:

Sziasztok.segítség kellen.

Van nekem egy 2010évj. Z17DTH motoros H asztrám 220ezerrel részecske szűrő nélküli.. A jelenségek a következők!

1:  Beindítom "hideg" motornál elindulok 1-be vele és hagyom motorfékkel annyira lelassuljon, hogy utolérje az alapjárati fordulatot és így guruljon tovább, és ekkor borzasztó kopogó hang hallatszik a motorból. Mi lehet?

2:  Jár a motor alapjáraton és egy olyan hang hallatszik a motor mögül-balrol alul mint egy rosszul működő membrán ami berezonál. Rálépek egy pillanatra a gázra és elhalkul a motor szépen halkan jár. Majd ujra rálépek a gázra egy pillanatra és megint előjön a hang. És így tovább és így tovább. Mi lehet ez?

3:  Jár a motor és akár megyek vele akár nem fordulaton mintha egy maró,száraz csapágyhang lenne benne és ez mindíg, de van, hogy erősebb van, hogy halkabban hallom. Még a váltókaron is mintha érezném ezt a maró hangot. Nem tudom érthető-e velég nehéz körülírni de aki már találkozott ezzel, vagy hasonlóval az talán rá ismer és tud segíteni, hogy hová nyulható ezzel kapcs.

4:  Megyek 5.-be és jön egy jobb kanyar minek a végén meg kell állni (pl.kereszteződés) szóval 5.-dik kanyar végén kuplung kinyom addig motorfék + fék. De amíg ki nem nyomom a kupl.addig egy tompa síró hang hallatszik (mint egy rosszul összerakott difi) és amikor kinyomom mintha ugrana egyett a "váltó" és aztán minden ok egy darabig.

 

Bosszantó és érdekes jelenségek ezek amik remélem orvosolhatók.

Szia!

Az első hang, ha egyértelműen a motor adja akkor injektor, két deci szintetikus kétütemű motorolaj katalizátoros, minden tank gázolajba, és megfog szűnni, vagy jelentősen csökkenni. Nekem működött.

2. Ha szemből nézve a motort, bal hátulról hallatszik, akkor sanszos a magasnyomású szivattyú,és ettől lehet a kopogó hang is, de én inkább a vízpumpa csapágyra tippelnék, vagy hosszbordás szíj görgő csapágy. Le kell venni a szíjat és megmozgatni a vízpumpát, és a görgőket, és mindent amit a hajt a hosszbordás szíj. Generátor, klíma szabadonfutó,ezek elől vannak de lehetnek ezek is a hang okozói. Látatlanban nehéz megmondani.

3. Ez lehet bármelyik előzőekben felsorolt csapágy, kiegészítve a nyelestengely csapággyal. Kuplungot kinyomod, ha megszűnik a hang akkor valószínűleg ez lesz, de ha a 4. pontban említett nyöszörgést is hozzávesszük akkor valószínűleg Astra555 cartárs által említett kéttömegű lendkerék+kuplung szett+kinyomó csapágy csere következik. De ha csak jobb kanyarban csinálja akkor lehet féltengelycsukló is.

Szerintem mindenképpen keress egy megbízható szerelőt aki pontos diagnózist tud felállítani. Ebben a történetben a legolcsóbb a vezérlés és vízpumpa csere, amit ha nem tettél meg 180-200 ezer tájékán, akkor itt az ideje! Motorfelújítással egybekötve rohadt drága :) A többi igen húzós, több százezres tétel, nem találgatva kéne megoldani! 

Üdv!

Módosítva : Frankie64
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Frankie64 írta:

Szia!

Az első hang, ha egyértelműen a motor adja akkor injektor, két deci szintetikus kétütemű motorolaj katalizátoros, minden tank gázolajba, és megfog szűnni, vagy jelentősen csökkenni. Nekem működött.

2. Ha szemből nézve a motort, bal hátulról hallatszik, akkor sanszos a magasnyomású szivattyú,és ettől lehet a kopogó hang is, de én inkább a vízpumpa csapágyra tippelnék, vagy hosszbordás szíj görgő csapágy. Le kell venni a szíjat és megmozgatni a vízpumpát, és a görgőket, és mindent amit a hajt a hosszbordás szíj. Generátor, klíma szabadonfutó,ezek elől vannak de lehetnek ezek is a hang okozói. Látatlanban nehéz megmondani.

3. Ez lehet bármelyik előzőekben felsorolt csapágy, kiegészítve a nyelestengely csapággyal. Kuplungot kinyomod, ha megszűnik a hang akkor valószínűleg ez lesz, de ha a 4. pontban említett nyöszörgést is hozzávesszük akkor valószínűleg Astra555 cartárs által említett kéttömegű lendkerék+kuplung szett+kinyomó csapágy csere következik. De ha csak jobb kanyarban csinálja akkor lehet féltengelycsukló is.

Szerintem mindenképpen keress egy megbízható szerelőt aki pontos diagnózist tud felállítani. Ebben a történetben a legolcsóbb a vezérlés és vízpumpa csere, amit ha nem tettél meg 180-200 ezer tájékán, akkor itt az ideje! Motorfelújítással egybekötve rohadt drága :) A többi igen húzós, több százezres tétel, nem találgatva kéne megoldani! 

Üdv!

Sziasztok! Sajnos én is a mag.szivattyúra gondolok mert 5ezer km-el ezelőtt mindent cseréltem a vezérlésnél.Az üz.anyagba minden 3. telitankba teszek 1deci stihl olajat. Azt mondják jót tesz a rendszernek.

Klímát is megnézettem, gencsit is ezekkel minden ok.

Ha a kuplungot kinyomom nem szünik meg a hang, viszont a nyers csapágyhang ettől független lehet kinyomócsapágy. Kettőstömegű és társai még nem volt cserélve.

Köszönöm hozzászólásokat, remélem nem kell mélyre nyúlnom mert az előző autómmal 2hét után motort kellett cserélnem. :-(

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 09. 18. at 22:39, Karsai87 írta:

Kedves zotya975, Davee!

A GM szám bukó, le van kopva róla...

Egyébként a turbóhűtő csövéről van szó... Lassan akkora lyuk lesz rajta, hogy tuti elkezd cirkuszolni a kocsi, jelenleg csak egy kis repedés van rajta, de az látszik is a képen...

Melyik?

0h9r7rvbnsnx7z88f7pnfr5i31rzyi.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 09. 18. at 22:39, Karsai87 írta:

Kedves zotya975, Davee!

A GM szám bukó, le van kopva róla...

Egyébként a turbóhűtő csövéről van szó... Lassan akkora lyuk lesz rajta, hogy tuti elkezd cirkuszolni a kocsi, jelenleg csak egy kis repedés van rajta, de az látszik is a képen...

Szia! Az enyém Z19DT, ez a cikkszáma: GM 55557037, lehet, hogy segíteni fog a keresésben, de az is lehet, hogy ugyanez kell rá.

Ahogy elnézem, kissé hülyén áll az a cső, szerintem az nem odavaló, vagy csak kicsit megnyomorították amikor feltették.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.