Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

54 perce, Zsolti25 írta:

Nekem a hosszbordás hajtja a vizpumpát. Bár a hosszbordást is le kellett szedni a cseréhez.

Melyik 1.7-esed van, amihez le kell szedni a vízpumpát? Az évjáratból DTH-ra tippeltem volna, de akkor ezek szerint nem az.

Ez a túlfeszítés részemről is csak egy tipp, én sem vagyok autószerelő. De mikor nekem cserélték Opel márkaszervizben ott is túlhúzták és nagyn hülye huhogó hangja lett a nagynyomású szivattyú csapágyának. Ismerősömnek dettó ugyan ez volt nemrég.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Cserenkov said:

Melyik 1.7-esed van, amihez le kell szedni a vízpumpát? Az évjáratból DTH-ra tippeltem volna, de akkor ezek szerint nem az.

Ez a túlfeszítés részemről is csak egy tipp, én sem vagyok autószerelő. De mikor nekem cserélték Opel márkaszervizben ott is túlhúzták és nagyn hülye huhogó hangja lett a nagynyomású szivattyú csapágyának. Ismerősömnek dettó ugyan ez volt nemrég.

Nem a pumpat kell leszedni, csak a szijat, hogy a masik szijhoz hozza lehessen ferni :)

A feszesseget elvileg muszerrel kell beallitani, ha nem automatikus a feszites, de gondolom, a magukat nagyon profinak erzo szerelok ugy gondoljak, hogy erzik ujjal is. De ezek szerint nem mindig...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

19 órája, csaba66 írta:

Nem a pumpat kell leszedni, csak a szijat, hogy a masik szijhoz hozza lehessen ferni :)

A feszesseget elvileg muszerrel kell beallitani, ha nem automatikus a feszites, de gondolom, a magukat nagyon profinak erzo szerelok ugy gondoljak, hogy erzik ujjal is. De ezek szerint nem mindig...

Igaz, én olvastam félre. :) De a hosszbordás feszítése automatikus. Egy rugó adja a feszítést. Tehát szerintem nem ebből van a probléma, hanem inkább a vezérlés körül.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Cserenkov írta:

Igaz, én olvastam félre. :) De a hosszbordás feszítése automatikus. Egy rugó adja a feszítést. Tehát szerintem nem ebből van a probléma, hanem inkább a vezérlés körül.

Mondjuk ezt asszem ki is lehet rövid időre próbálni, nem? Mármint hogy leveszed a hosszbordásat és úgy beindítod, kis ideig járatod.... Legalábbis barátnőménél, a vezérlés által hajtott vízpumpás megoldásnál már csináltunk ilyet, hogy elimináljuk a hangot. Sajna nálunk a vezérlés körből jön vhonnan...

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Cserenkov said:

Igaz, én olvastam félre. :) De a hosszbordás feszítése automatikus. Egy rugó adja a feszítést. Tehát szerintem nem ebből van a probléma, hanem inkább a vezérlés körül.

Persze, a vezermuszij feszessege a kritikus, illetve muszerrel allitando.

Link to comment
Megosztás:

Hali, tényleg a vezérműszíj feszessége volt. Úgy volt, hogy amikor felteszi az ember a szíjat, akkor az egyik görgőn lévő rúgó "elvileg" pont akkorára húzza meg amekkora kell.

Sajnos viszont amikor ezen a feszítő görgőn lévő rögzítő csavart meghúztuk akkor meghúzta a szíjat is. Lehet, hogy alátét kellett volna alá, de azt nem adtak hozzá. Lehet, hogy tényleg műszer kellett volna a beállítani. Mindegy.

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget!!!

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, Zsolti25 said:

Hali, tényleg a vezérműszíj feszessége volt. Úgy volt, hogy amikor felteszi az ember a szíjat, akkor az egyik görgőn lévő rúgó "elvileg" pont akkorára húzza meg amekkora kell.

Sajnos viszont amikor ezen a feszítő görgőn lévő rögzítő csavart meghúztuk akkor meghúzta a szíjat is. Lehet, hogy alátét kellett volna alá, de azt nem adtak hozzá. Lehet, hogy tényleg műszer kellett volna a beállítani.

Nem csak elvileg, hanem az a rugo pont azert van, hogy ne kelljen merni, viszont vigyazni kell a csavar meghuzasakor, hogy a gorgo ne mozduljon el a rugo altal beallitott helyrol. Most mar emlekszem, anno nezegettem, benne van a leirasban, es meg az is, hogy kell a rugot rabeszelni a beallasra, a motor ide-oda forgatasaval. Amelyiknel nincs rugo, ott kell merni.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Zsolti25 írta:

Hali, tényleg a vezérműszíj feszessége volt. Úgy volt, hogy amikor felteszi az ember a szíjat, akkor az egyik görgőn lévő rúgó "elvileg" pont akkorára húzza meg amekkora kell.

Sajnos viszont amikor ezen a feszítő görgőn lévő rögzítő csavart meghúztuk akkor meghúzta a szíjat is. Lehet, hogy alátét kellett volna alá, de azt nem adtak hozzá. Lehet, hogy tényleg műszer kellett volna a beállítani. Mindegy.

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget!!!

Királyság, örülök h megoldódott a problémád, köszi a visszajelzést! Lehet ez nekem is segítség lesz az ilyen típusú hang forrásának keresésében a 2.2-ben...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségetek szeretném kérni, hogy jól gondolom e a dolgot vagy sem.

Van egy H astrám z19dt 120le motorral részecskeszűrővel. Mikor megvettem kb másfél tankonként regenerált. Decemberben egyik nap elég sokszor csinálta egy nap kb 4szer indította el. Ott tudtam valami gebasz van, ide feljöttem utánaolvastam és sokan az EGR szelepet mondták, hogyha rossz gyorsan teleköpi a részecskeszűrőt. Elmentem vettem bele egy újat ugyan azt a típust ami benne volt. Egyszer csak azt vettem észre hogy amikor kimegyek a pályára 100 fölött alig van erő a kocsiba. Szinte padlógázt nyomok hogy elérjem a 140et. Azelőtt soha nem kellett padlót nyomnom és könnyedén elértem. Közben a turbómnak elég fura hangja lett. Gondoltam az lesz a ludas(270ezer van a kocsiba). A héten megcsináltattam. Nem újíttattam fel, hanem vettem egy újat. Csak kíváncsiságból odaléptem egyszer, hogy milyen és megmondom az őszintét nem lett semmivel sem jobb. Most elgondolkoztam és az jutott eszembe, hogy az EGR szelepre vezethető vissza. Azért írtam hogy az elején másfél tankonként regenerált, mert amióta januárba kicseréltem, azóta havonta 1szer regenerál. Azaz sokkal több kipufogógázt kever vissza a motorba. Ha jól gondolom és emiatt nem megy felül annyira.Érdeklődök, hogy ez normális? Valaki tudja milyen gyakran kellene regenerálnia? Lehet rossz az új EGR szelep amit vettem? Esetleg ezeket az EGR-eket lehet szabályozni, hogy mennyit engedjen vissza és mennyit a kipufogóba?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, cserdi írta:

 Lehet rossz az új EGR szelep amit vettem? Esetleg ezeket az EGR-eket lehet szabályozni, hogy mennyit engedjen vissza és mennyit a kipufogóba?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Szia!

Én nem vagyok szerelő, de egy másik autónál volt vele gondom. Akkor egy jó szerelő azt mondta, hogy általában nem az EGR szelep hibásodik meg. Az 'csak' elkormozódik valamitől. Ezt a valamit kell megkeresni, mert addig hiába veszel még két EGR-t. Olyan ez mint a mostani orvostudomány, csak tünetet kezelnek, az igazi okot nem szüntetik meg.

Szóval csak azt akartam mondani, hogy a kormozódás okát kell kivizsgálni, megszüntetni. Rossz keverék, elégtelen égés, vagy olaj stb.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, cserdi írta:

Sziasztok!

Segítségetek szeretném kérni, hogy jól gondolom e a dolgot vagy sem.

Van egy H astrám z19dt 120le motorral részecskeszűrővel. Mikor megvettem kb másfél tankonként regenerált. Decemberben egyik nap elég sokszor csinálta egy nap kb 4szer indította el. Ott tudtam valami gebasz van, ide feljöttem utánaolvastam és sokan az EGR szelepet mondták, hogyha rossz gyorsan teleköpi a részecskeszűrőt. Elmentem vettem bele egy újat ugyan azt a típust ami benne volt. Egyszer csak azt vettem észre hogy amikor kimegyek a pályára 100 fölött alig van erő a kocsiba. Szinte padlógázt nyomok hogy elérjem a 140et. Azelőtt soha nem kellett padlót nyomnom és könnyedén elértem. Közben a turbómnak elég fura hangja lett. Gondoltam az lesz a ludas(270ezer van a kocsiba). A héten megcsináltattam. Nem újíttattam fel, hanem vettem egy újat. Csak kíváncsiságból odaléptem egyszer, hogy milyen és megmondom az őszintét nem lett semmivel sem jobb. Most elgondolkoztam és az jutott eszembe, hogy az EGR szelepre vezethető vissza. Azért írtam hogy az elején másfél tankonként regenerált, mert amióta januárba kicseréltem, azóta havonta 1szer regenerál. Azaz sokkal több kipufogógázt kever vissza a motorba. Ha jól gondolom és emiatt nem megy felül annyira.Érdeklődök, hogy ez normális? Valaki tudja milyen gyakran kellene regenerálnia? Lehet rossz az új EGR szelep amit vettem? Esetleg ezeket az EGR-eket lehet szabályozni, hogy mennyit engedjen vissza és mennyit a kipufogóba?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Úgy tudom ,hogy kb 1000km-enként regenerál normál esetben.Ha sokszor próbál regenerálni akkor szerintem már telített a részecskeszűrőd és nem tudja kiégetni...

...ha el van dugulva a részecskeszűrő nem megy az autó,olyan mintha betömnéd a kipufogót....

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 24. at 9:33, cserdi írta:

Sziasztok

Egy kis segítséggel fordulnék hozzátok. Kerestem az oldalon, de nem találtam hasonló problémát. z19dt részecskeszűrős a kocsi. Decemberben egyik nap sűrűn regenerált a kocsi kb 50 kmerenként. Előtte pár napja volt villás kulcsom. Torque-vel kiolvastam menet közben az volt nállam és p1125 hibám volt. Ami folytószelep. Tavaly volt vele gondom. Meg lett javítva. Tökéletes volt. Viszont mikor most kiolvastam a hiba mellett a progiba nem piros ikon csak sárga volt. Forumot olvasgatva egr szelepre gondoltam. Leszedtem kitakarítani. Mikor a tisztító sprét felül benyomtam alulra átfolyt. Elméletileg annak zárva kellene ilyenkor lennie. Legalábbis szerintem. Megcsináltam tisztítás után már nem folyt át. Ha már leszedtem folytót is kitakarítottam, bár nem volt vészes. Összeraktam tökéletes volt. Aznap regenerált még egyet utána vissza állt a rend. Most pénteken kb 1 hónapra rá, voltam pályán kb 80km-t. Előtte városba meg nulláson átlagba beleraktam napi 200kmert viszont ott nem mentem 140km órával. Lejöttem pár percre rá villás kulcs. obd fel hiba ugyan úgy sárga ikonnal p1125. Onnantól kezdve először 100km után regenerált majd 50 és 30. Mondom ez egr lesz. Elmentem vettem egyet tegnap. Ugyan azt ami benne van. Kicseréltem a régit ugyan úgy nyitott állapotban volt. Összerakás után voltam egerbe pályán. Regenerálni összerakás után egyet csinált és onnantól kezdve tökéltes. Bocsi a hosszú szövegért :). A problémám pedig az, hogy az új egr szeleppel ha sebességet tartok tempomattal vagy a nélkül elég sűrűn rángat a kocsi. Kigyorsításnál tökéletes és motorféknél is az. Akkor rángat mikor sebességet tartom. Hibakód viszont nincs. Volt valakinek ehez hasonló gondja? Tudnátok segíteni? Szerintetek mi lehet a probléma? Rossz az új egr szelep?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Szia! Ez a hiba az enyémnél is előfordult, de még az előző tulajdonosnál. Ő kivágta a szűrőt a rendszerből, ennyivel megoldotta.:-)

A szűrő telítettségét nem tudod ellenőrizni?

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 27. at 9:07, Astra555 írta:

Szia! Ez a hiba az enyémnél is előfordult, de még az előző tulajdonosnál. Ő kivágta a szűrőt a rendszerből, ennyivel megoldotta.:-)

A szűrő telítettségét nem tudod ellenőrizni?

Köszi. Ez azóta megoldódott. Cseréltettem bal kerékcsapátyat. Sajnos a legolcsóbatt raktam bele. 20ezer km után kezdett széthullani és bezavart az absnek. Néha fel is villant abs visszajelző. Meg olyan problémát okozott hogy magától ugrált a km óra :). Új márkás után minden gond megszünt.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 26. at 21:37, banatila írta:

Úgy tudom ,hogy kb 1000km-enként regenerál normál esetben.Ha sokszor próbál regenerálni akkor szerintem már telített a részecskeszűrőd és nem tudja kiégetni...

...ha el van dugulva a részecskeszűrő nem megy az autó,olyan mintha betömnéd a kipufogót....

Igen azt tudom milyen mikor teljesen eldugul. Egyszer ott maradtam Székesfehérvár kőzelébe a pályán:-). Kimostam, beindult utána, kézi regenerálás, korom töménytelen mennyiségbe és azóta tökéletes. A lényeg mikor regenerál 3ezres fordulaton kell tartani ha mésź, ha álsz. Menet közben jobb, mikor állok a dugóba és küldöm neki elég furán néznek mikor kb 2 autót beterítek füstel és pörgetem álló helyzetbe :-). De mit csinálhak ha így kell. Viszont azóta mindig kitisztul a szürő.

Link to comment
Megosztás:

36 perce, cserdi írta:

Menet közben jobb, mikor állok a dugóba és küldöm neki elég furán néznek mikor kb 2 autót beterítek füstel és pörgetem álló helyzetbe :-).

Azóta sem hiszem el, hogy valaki így oldotta meg a környezetvédelmet a gyárban. És át is ment minden ellenőrzésen, sorozatban gyártják. Elfogadom, hogy szűr valamit, meg a korom, ami ilyenkor, regeneráláskor felszabadul (állítólag) a földre hull, meg túl nagy részecske, hogy belélegezzük, de a DPF pont az apró(bb) részecskéket nem szűri ki, amik a legkárosabbak. Ja és többet fogyaszt vele a kocsi, ami nem tűnik környezetbarátnak. Emlékszem még erre a füstölésre, marha ciki, büdös, fel kellett húznom az ablakot, az egész családomtól megkaptam, hogy erre a füstölős vacakra cseréltük le az előző G-t :) Persze magyarázhattam nekik a regenerálást. A legjobban azt utáltam, hogy mindig 5 perccel a megérkezés előtt kezdte az égetést én meg még autózhattam 20 percet tök feleslegesen. Na akkor hallgattam igazán a zsémbelést + marha környezetbarát mondhatom... Én másfél éve kivágattam, már bánom, hogy nem előbb. Az igazi környezetvédelem az az, hogy csak hétvégén autózom, hétközben csak bringa.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 26. at 20:56, Zsolti25 írta:

Szia!

Én nem vagyok szerelő, de egy másik autónál volt vele gondom. Akkor egy jó szerelő azt mondta, hogy általában nem az EGR szelep hibásodik meg. Az 'csak' elkormozódik valamitől. Ezt a valamit kell megkeresni, mert addig hiába veszel még két EGR-t. Olyan ez mint a mostani orvostudomány, csak tünetet kezelnek, az igazi okot nem szüntetik meg.

Szóval csak azt akartam mondani, hogy a kormozódás okát kell kivizsgálni, megszüntetni. Rossz keverék, elégtelen égés, vagy olaj stb.

Köszi a segítséget. Nállam az egr nem volt lekormolódva. Majdnem olyan volt a belseje mint az újnak, azt leszámítva hogy nem csillogott. Nálam ami inkáb retkes volt ami elötte van folytószelep. Na abból jött dögivel korom. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, dsteel írta:

Azóta sem hiszem el, hogy valaki így oldotta meg a környezetvédelmet a gyárban. És át is ment minden ellenőrzésen, sorozatban gyártják. Elfogadom, hogy szűr valamit, meg a korom, ami ilyenkor, regeneráláskor felszabadul (állítólag) a földre hull, meg túl nagy részecske, hogy belélegezzük, de a DPF pont az apró(bb) részecskéket nem szűri ki, amik a legkárosabbak. Ja és többet fogyaszt vele a kocsi, ami nem tűnik környezetbarátnak. Emlékszem még erre a füstölésre, marha ciki, büdös, fel kellett húznom az ablakot, az egész családomtól megkaptam, hogy erre a füstölős vacakra cseréltük le az előző G-t :) Persze magyarázhattam nekik a regenerálást. A legjobban azt utáltam, hogy mindig 5 perccel a megérkezés előtt kezdte az égetést én meg még autózhattam 20 percet tök feleslegesen. Na akkor hallgattam igazán a zsémbelést + marha környezetbarát mondhatom... Én másfél éve kivágattam, már bánom, hogy nem előbb. Az igazi környezetvédelem az az, hogy csak hétvégén autózom, hétközben csak bringa.

Átérzem a dolgokat :-). Vizsgánál nem nézik ezt? Nem lesz belőlle semmi gond ha az ember kikötteti? Leszámítva a kormot nagyobb gázadásnál :)

Link to comment
Megosztás:

12 perce, cserdi írta:

Átérzem a dolgokat :-). Vizsgánál nem nézik ezt? Nem lesz belőlle semmi gond ha az ember kikötteti? Leszámítva a kormot nagyobb gázadásnál :)

Paráztam én is, de tavaly júliusban csont nélkül átment. A fogyasztásom legalább 4-5 decivel csökkent (jó, alig valami, de mégis...) Nekem kivésték a kipufogóból a kerámiát (nem volt szép látvány) és ugyanazt a dobot rakták vissza, így kívülről gyári az állapot. Valakinek itt sima csődarab van helyette, az is jó megoldás. Nekem leprogramozták a szoftverből, így nincs hibaüzenetem, valakinek itt nem programozták le és néha - időjárásfüggően - dob hibát. Ezzel is együtt lehet élni, de én nem szerettem volna, ha pont a vizsgán dob sárgát a kocsi, ha jól tudom, az bukás. Részecskeszűrőre nem mérnek vizsgán, legalábbis tavaly nem mértek, ugyanúgy 10-es környezetvédelmi besorolású a kocsim (zöld plakett, amíg volt ugye matricázás, most már nincs.)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, dsteel írta:

Paráztam én is, de tavaly júliusban csont nélkül átment. A fogyasztásom legalább 4-5 decivel csökkent (jó, alig valami, de mégis...) Nekem kivésték a kipufogóból a kerámiát (nem volt szép látvány) és ugyanazt a dobot rakták vissza, így kívülről gyári az állapot. Valakinek itt sima csődarab van helyette, az is jó megoldás. Nekem leprogramozták a szoftverből, így nincs hibaüzenetem, valakinek itt nem programozták le és néha - időjárásfüggően - dob hibát. Ezzel is együtt lehet élni, de én nem szerettem volna, ha pont a vizsgán dob sárgát a kocsi, ha jól tudom, az bukás. Részecskeszűrőre nem mérnek vizsgán, legalábbis tavaly nem mértek, ugyanúgy 10-es környezetvédelmi besorolású a kocsim (zöld plakett, amíg volt ugye matricázás, most már nincs.)

nekem sincs dpf benne,műszakin simán átmegy....

1.3cdti -be nem is kellene dpf,mert euro 4-et tudja és szerintem az euro5-öt is talán...amiért legjobban sírnak co2 kibocsátás, ennek a motornak co2 119 g/km (dpf  nélkül).....nem tudom én sem minek a dpf,megfogjuk a káros anyagot majd kiégetjük a szűrőből ,aztán ha eldugul kimossuk belőle....:)   üvegház hatásért a co2 kibocsátást okolják legjobban....azt mondják ez minél kevesebb annál kevesebbet is fogyaszt a motor.

Link to comment
Megosztás:

14 perce, banatila írta:

1.3cdti -be nem is kellene dpf,

Én azt olvastam, 1.3-as kivétel nélkül mind DPF-es. Tudom, a Tied eleve nem azzal volt, de én mégis ezt olvastam. Azért effektív nyilván nem ÁRT a környezetnek, ha benne van, csak a júzer idegrendszerének.

Link to comment
Megosztás:

23 perce, dsteel írta:

Én azt olvastam, 1.3-as kivétel nélkül mind DPF-es. Tudom, a Tied eleve nem azzal volt, de én mégis ezt olvastam. Azért effektív nyilván nem ÁRT a környezetnek, ha benne van, csak a júzer idegrendszerének.

lehet,hogy volt benne dpf, mivel 70 ezerrel vettem 3 évesen(2009-es auto) és Belgiumból jött,simán elképzelhető,hogy a belga user az egész kipufogó rendszert lecserélte ,kábelezést lefüzette+leprogramozták róla.

Próbáltam utána nézni alváz szám alapján,de sikertelenül,belga usert meg már nem tudom megkérdezni.

Érdekes autó ez,szines nagy kijelző+dvd90 navi van benne sok sok extra és szervízkönyv szerint enjoy felszereltség,ami biztos,hogy a navi utólag került bele,mert alvázszám alapján sima mp3cd volt benne,szóval lehet,hogy akkor került ki belőle a dpf is.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, cserdi írta:

Átérzem a dolgokat :-). Vizsgánál nem nézik ezt? Nem lesz belőlle semmi gond ha az ember kikötteti? Leszámítva a kormot nagyobb gázadásnál :)

Vizsgánál jelenleg csak a füstölést nézik egy optikai műszerrel. Nekem eddig 2x volt műszaki, mindkettőn átment. Nálam nem vacakoltak vele, egyszerűen kivágták a rendszerből. Érdekes módon tavasztól-őszig néha fel-feldobja a hibakódot, de ősztől-tavaszig nincs ilyen hiba. Hogy a hőmérséklettől függ, vagy mástól, fogalmam sincs, de semmilyen menetbeli hibát nem produkál. Elkezdi keresni a szűrőt, hogy regenerálni kellene, de mivel nincs, jelzi a hibát. Ennyi. Lehet, hogy szoftveresen is ki lehetne iktatni, de arra nem fogok 50-70 ezret kidobni.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Astra555 írta:

Vizsgánál jelenleg csak a füstölést nézik egy optikai műszerrel. Nekem eddig 2x volt műszaki, mindkettőn átment.

Nekem is. Bár nekem gyárilag nincs DPF-em. Az Euro4-et szerintem mindegyik dízel H Astra tudja, DPF-től függetlenül és mindegyik zöld plakettet kap.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Cserenkov írta:

Nekem is. Bár nekem gyárilag nincs DPF-em. Az Euro4-et szerintem mindegyik dízel H Astra tudja, DPF-től függetlenül és mindegyik zöld plakettet kap.

http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

linken alvázszám alapján nekem sincs benne gyárilag dpf,Dsteelnek viszont hozza a linken a dpf-et is(mindegyik 1.3 cdti,annyi külömbséggel,hogy az enyém Belgiumból való) .Mindketten megnéztük az én alvázszámom alapján(hátha nekem csak elkerülte a figyelmem) .

Most akkor már csak azt nem értem 2009-es autóba miért nem építették bele gyárilag,egyszer már futottam ezzel egy kört,mert a neten én is olvastam,hogy 1.3 cdti-be 2005 után mindbe tettek dpf-et.Nem mintha hiányozna,csak nem értem a logikát.(talán gtc ecoflexbe nem tettek?)

Az is érdekes,hogy insigniákat néztem anno a willhabenen és van olyan,amelyik 2009-es és nincs benne dpf. :)

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.