Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

1 hour ago, Csaba71 írta:

Jól tudod nincs a tankban külön szivattyú. A nyomástartó szelepet hogy megnézd nem kell alábújni csak felnyitod a motorháztetőt akkor a vezérlésoldalon a tűzfal és a motor közt lenyúlsz és megtalálod a nyomástartót. Felülről lehet is látni.Ha megtennéd a kedvemért megnézhetnéd hogy a tiedben "zúg" -e ha ráteszed a gyújtást hangot nem biztos, hogy ad, de kézzel érezhető a remegés. Legalább is az enyémben. Arra lennék kíváncsi hogy más hibátlanul induló motornál is így van-e? Előre is köszi!! 

Megnéztem. Füllel hallható hangot nem ad. Ha megfogom, akkor valami nagyon finom vibrálást mintha éreznék, tehát valamit dolgozik, igen.

Link to comment
Megosztás:

18 hours ago, Cserenkov írta:

Megnéztem. Füllel hallható hangot nem ad. Ha megfogom, akkor valami nagyon finom vibrálást mintha éreznék, tehát valamit dolgozik, igen.

Köszi! Akkor ez a hibalehetőség valószínűleg kizárva! Máshol kell keresnem.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,adott egy Opel F Astra 1.7 TDI Isuzu motorral,az lenne a probléma,hogy az autó 3000 fordulatig szépen megy és húz,amint eléri a 3000-et azonnal elkezd fulladni , és csökken a fordulat hiába nyomom neki a gázt.. minden sebességben ezt csinálja.. szépen gyullad,és az alapgáz is szép,valaki tudna valami megoldást mondani rá? Üzemanyag szűrő lett cserélve.Köszi előre is :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv!

Olyan problémája van az astrámnak (Z19DTL) hogy nem indul melegen. Leállítás után pár percel ha indítom akkor beindul, de már akkor sem simán kb. másfél, két óra után pedig nagyon sokáig kell indítózni mire elkapja. Egy helyi opelos azt mondta, hogy az EGR csere megoldja a problémát. Mondanom se kell, nem oldotta meg. 

Ha esetleg valaki találkozott már ilyen jellegű problémával akkor megköszönném a segítséget!!!

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, dinamiq írta:

Üdv!

Olyan problémája van az astrámnak (Z19DTL) hogy nem indul melegen. Leállítás után pár percel ha indítom akkor beindul, de már akkor sem simán kb. másfél, két óra után pedig nagyon sokáig kell indítózni mire elkapja. Egy helyi opelos azt mondta, hogy az EGR csere megoldja a problémát. Mondanom se kell, nem oldotta meg. 

Ha esetleg valaki találkozott már ilyen jellegű problémával akkor megköszönném a segítséget!!!

Hibakódod esetleg? Pedáltesztet csinálltál?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 1.9 cdti z19dtl astram autópályán hibát jelzett kB 30 masodpercig, e közben lassult a kocsi 140 150es temporol 120ra. Majd csak nagyon lassan gyorsult míg égett a lámpa. Utána el tűnt. Még aznap el vittem egy jó hírű Bosch szervizbe. Azt mondták a Dpf nyomásérzékelő szenzora. Ki törölték és azt mondták ha legközelebb ez van akkor ki kell cserélni. Rá 5 napra megint szerviz lámpa. Be vittem a szervizbe és ki cserélték. 3 napig volt jó megint ki jelzett a lámpa. Utóbbi 2nel városba voltam az autóval és mikor ki gyulladt nehezen gyorsult nagyon lomha volt. Itt már csak le állítás be indítás után tűnt el a lámpa. Most 2 napja megint jó. Holnap viszem a szervizbe, vissza teszik a régi nyomásérzékelőt a pénzt vissza kapom és jobban át nézik az autót. 

 

Mi lehet a probléma?  Gondoltam egr szelepre, vagy esetleg turbó probléma ? 

Módosítva : csicsu11
Link to comment
Megosztás:

4 órája, csicsu11 írta:

Sziasztok. 1.9 cdti z19dtl astram autópályán hibát jelzett kB 30 masodpercig, e közben lassult a kocsi 140 150es temporol 120ra. Majd csak nagyon lassan gyorsult míg égett a lámpa. Utána el tűnt. Még aznap el vittem egy jó hírű Bosch szervizbe. Azt mondták a Dpf nyomásérzékelő szenzora. Ki törölték és azt mondták ha legközelebb ez van akkor ki kell cserélni. Rá 5 napra megint szerviz lámpa. Be vittem a szervizbe és ki cserélték. 3 napig volt jó megint ki jelzett a lámpa. Utóbbi 2nel városba voltam az autóval és mikor ki gyulladt nehezen gyorsult nagyon lomha volt. Itt már csak le állítás be indítás után tűnt el a lámpa. Most 2 napja megint jó. Holnap viszem a szervizbe, vissza teszik a régi nyomásérzékelőt a pénzt vissza kapom és jobban át nézik az autót. 

 

Mi lehet a probléma?  Gondoltam egr szelepre, vagy esetleg turbó probléma ? 

Melyik hibajelző jelzett? Nekem a turbó az a villáskulcsot "dobta", a DPF az a motor jelet. Úgy emlékszem az EGR is villáskulcsot dobott.

Nyilván a hibakód miatt gondolták a nyomásérzékelőt. Nekem egy gumicső volt elrepedve, ami a nyomásérzékelőre ment az DPF túltelítődött hibát hozott. 

Nálam a turbó hiba magától nem tűnik el, csak újraindítással. A részecskeszűrő hiba az egy idő után eltűnt, és a kocsi újra ment rendesen nem kellett leállítani. 

Az EGR-nél meg úgy rángatott, hogy nem lehetett vele menni. A kocsi lefulladt és a fordulat is max 2000-ig ment csak. Nálam az újraindítás sem használt...

Link to comment
Megosztás:

14 órája, csicsu11 írta:

Sziasztok. 1.9 cdti z19dtl astram autópályán hibát jelzett kB 30 masodpercig, e közben lassult a kocsi 140 150es temporol 120ra. Majd csak nagyon lassan gyorsult míg égett a lámpa. Utána el tűnt. Még aznap el vittem egy jó hírű Bosch szervizbe. Azt mondták a Dpf nyomásérzékelő szenzora. Ki törölték és azt mondták ha legközelebb ez van akkor ki kell cserélni. Rá 5 napra megint szerviz lámpa. Be vittem a szervizbe és ki cserélték. 3 napig volt jó megint ki jelzett a lámpa. Utóbbi 2nel városba voltam az autóval és mikor ki gyulladt nehezen gyorsult nagyon lomha volt. Itt már csak le állítás be indítás után tűnt el a lámpa. Most 2 napja megint jó. Holnap viszem a szervizbe, vissza teszik a régi nyomásérzékelőt a pénzt vissza kapom és jobban át nézik az autót. 

Mi lehet a probléma?  Gondoltam egr szelepre, vagy esetleg turbó probléma ? 

Szia!

Azért feltenném a kérdést az okos szerelőknek, hogy ugyan miért kísérleteznek a Te számládra. Ezeknél a motoroknál előfordulhat, hogy a bedöglött EGR telekormolja a DPF-et, így cserés lesz mindkettő. A hibakódot volna jó tudni, onnan el lehet indulni valamerre. De csak ez alapján alkatrészt cserélni ostobaság. A nyomásérzékelő szenzor kb. 50 ezres tétel, ha jól emlékszem, így nem kevésbe fájhatott a móka. Egyébként, nálam nemes egyszerűséggel kivágták a szűrőt a rendszerből, kapott egy csövet a helyére és semmi baja. Tavasztól-őszig van néha hibajelzése, de semmi sem változik működés tekintetében.

Regenerálásokra szoktál figyelni? Ha ráteszed gépre, akkor ott lehet látni, mennyire telített a szűrő és mikor regenerált utoljára a rendszer.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg meg oldották a problémát. Azt tudtak hogy a nyomásérzékelő. Kicserélték csak rosszul rakták össze. Most elvileg meg csinálták jól. Kíváncsian várom . Sosem volt bajom ezzel a szervizzel nem értem őket h miért nem rakták össze jól először. 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Lehet felmerült már a kérdés, de nem találtam igazán a választ sehol.

2010-es H GTC Astrát vettem egy másfél hete. 1,7 CDTI, abból is a 125 lóerős. Ami nekem feltűnt, hogy olykor a Board Computer nagyon magas adatokat jelez. Teszem azt, mikor csak áll a kocsi 3L/óra, illetve nem pörgetve 50es temponál 9litert/100km...aztán van,hogy abbahagyja, és beáll egy elfogadható értékre. Ami nem biztos,hogy hiba, mert azért a tankmutatóra tekintve is feltűnő az elfogyasztott üzemanyag.

Van esetleg ötletetek mi okozhatja a Borad Computer kilengéseit? Illetve mi okozhat túlzottnak tűnő fogyasztást?

 

Előre is köszönöm, Sanyi

Link to comment
Megosztás:

24 perce, sanyihgtc írta:

Sziasztok. Lehet felmerült már a kérdés, de nem találtam igazán a választ sehol.

2010-es H GTC Astrát vettem egy másfél hete. 1,7 CDTI, abból is a 125 lóerős. Ami nekem feltűnt, hogy olykor a Board Computer nagyon magas adatokat jelez. Teszem azt, mikor csak áll a kocsi 3L/óra, illetve nem pörgetve 50es temponál 9litert/100km...aztán van,hogy abbahagyja, és beáll egy elfogadható értékre. Ami nem biztos,hogy hiba, mert azért a tankmutatóra tekintve is feltűnő az elfogyasztott üzemanyag.

Van esetleg ötletetek mi okozhatja a Borad Computer kilengéseit? Illetve mi okozhat túlzottnak tűnő fogyasztást?

 

Előre is köszönöm, Sanyi

Feltehetőleg olyankor regenerál a DPF.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, furcsaopelhiba írta:

Sziasztok,

Pedalteszt hibakodja : ECN 50074

Valaki irta mar regebben, hogy mi ez, de most nem talalom, elore is koszonom a segitseget!

 

P0500-as hiba, sebességjeladó hiba, többnyire mindegyiknél előjön, valójában nem hiba, csak pillanatnyi elmezavar, töröld vagy töröltesd ki és mehet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2012-es évjáratú H Astra-val (1.7 CDTI,  A17DTR) kapcsolatban kérnék segítséget, tanácsot.

A jelenség: a motor elkezdett furcsa, huhogó - buhogó (nem tudtom jobban körülírni...) hangot adni, illetve 110-130 km/h körüli tempónál a sebességmérő mutatója furcsán ingadozik.

Nem nagy a mutató kilengése, de ahhoz pont elég, hogy zavarjon. Tempomat mellett is csinálja.

A szervíz (Opel Danubia) hibakódot nem talált, szerintük magával a sebességmérő órával lehet gond.

Az autót újonnan vettem, 85e km van benne, és még van rajta 1 év gyári garancia.

Van valami ötletetek, hogy mi okozhatja a hangot és az ingadozást?

Előre is köszönöm,

Gyula

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

HELP! 2006-os 180.000km 1.7 CDTI autómban tegnap cseréltettem az ismerősömmel vezérmű szíjat + olajcsere. Sajnos valami bibi van vele. Tiszta versenyautó hangja lett (sajnos).

A mellékelem milyen borzalmas hangja lett. Szerintetek mit vétettünk ? Végig ott voltam a cserénél, máshoz nem nyúltunk.

Lehet az, hogy az új görgőknek ilyen a hangja ?

Előre is köszönöm a segítséget!

http://chaps.pe.hu/sip0.mp3

Módosítva : Zsolti25
Link to comment
Megosztás:

50 minutes ago, Zsolti25 said:

HELP! 2006-os 180.000km 1.7 CDTI autómban tegnap cseréltettem az ismerősömmel vezérmű szíjat + olajcsere. Sajnos valami bibi van vele. Tiszta versenyautó hangja lett (sajnos).

A mellékelem milyen borzalmas hangja lett. Szerintetek mit vétettünk ? Végig ott voltam a cserénél, máshoz nem nyúltunk.

Lehet az, hogy az új görgőknek ilyen a hangja ?

A mellekleteket nem tudom meghallgatni, de a gorgoknek nem szabad olyan hangot adni, ami jaro motor mellett is hallhato... Biztos, hogy jol van fent a szij, es jo a vezermutengelyek pozicioja? Rosszkor nyito kipufogoszelepek pl. biztos tudnak versenyauto hangot csinalni...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

19 perce, Zsolti25 írta:

Módosítottam a linket, most már letölthető, remélem.

Lehet úgy rosszul felrakni, hogy nem teszi tönkre egyből a motort ? Azt hittem ha nem jól rakják vissza a bordás szíjat akkor annyi a motornak.

Szerintem lehet. Ha csak egy foggal van elcsúszva a vezérlés, a szelepek időzítése nem lesz optimális, de nem biztos, hogy egyből bele is ver a dugattyúkba.

Egyébként ez a hang inkább olyan, mintha túlhúzták volna és valamelyik csapágy feszülne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

30 perce, Cserenkov írta:

Szerintem lehet. Ha csak egy foggal van elcsúszva a vezérlés, a szelepek időzítése nem lesz optimális, de nem biztos, hogy egyből bele is ver a dugattyúkba.

Egyébként ez a hang inkább olyan, mintha túlhúzták volna és valamelyik csapágy feszülne.

Hasonló vinnyogó hangja van most a barátnőm 2.2-es benzines G Astrájának vezérléscsere óta (az láncos, Z22SE), mint Zsolti25-nek. Vízpumpára gyanakszunk most, amit ott asszem a vezérlés hajt, pedig az is cserélve lett, nem tudom lehet-e vmi görgő ott aminek ilyen hangja van egy esetleges túlfeszítés miatt... Nem értek hozzá annyira én sem. Amúgy azóta viszonylag már sokat közlekedett vele (5-6000 km) egyelőre gond nélkül, de azért idegesítő. Hamarosan elvileg szét lesz kapva megint, csak az ennél a mocinál nem olyan egyszerű.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.