Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Egy fura hibára keresném a megoldást. A z17dth motor a kocsiban olyat csinál, hogy gyorsításkor még az alsóbb 2000 körüli fordulaton egy pillanatra megtorpan. Van hogy ez 2-3 torpanás is. Leginkább második fokozatban jelentkezik. Ha padlógázzal csinálom sosem jön elő, csak átlagos gyorsítással. Azt még tudni kell, hogy most télen keveset használtam a kocsit, majd ahogy ismét gyakrabban, onnantól jött elő ez a hiba. Egy tüzelőanyagszűrőt már cseréltem és nem segített. Hibakódot pedig semmit nem ír.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Mikor érdemes már kitakarítani az EGR szelepet?

Mik a tünetei annak, hogy már koszos?

Üdv!

O

Nem tudom, az enyém 231.000km-rel még nem volt takarítva. Erő van benne bőven, húz folyamatosan, a fogyasztásommal is elégedett vagyok. Amíg nem muszáj, én nem is piszkálnám.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

A kartergáz visszacsapónál van egy membrán. A tömítés része már nem tölti be a feladatát és a membrán is átszakadt, ventilátor használta mellett pedig behozza az utastérbe az égett olaj szagot, mert ugye rácsepeg a blokkra. Nincs jelentős olajveszteség, de akkor sem normális ez így :blink:

Mellékelek egy képet.

Alkatrész boltokban azt állítják, hogy komplett garnitúrában jutok csak hozzá 80k-ért. Ezt most így offolnám, mivel olyan 1-2 ezer forintos tételről lehet szó.

Esetleg van valami tippetek, ötletetek?

Előre is köszönöm a segítségeteket! :icon1:

http://www.kepfeltoltes.hu/view/150611/11116003_1017316381614589_1894474482_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

11116003_1017316381614589_1894474482_n_w

Link to comment
Megosztás:

Alkatrész boltokban azt állítják, hogy komplett garnitúrában jutok csak hozzá 80k-ért. Ezt most így offolnám, mivel olyan 1-2 ezer forintos tételről lehet szó.

http://www.kepfeltoltes.hu/view/150611/11116003_1017316381614589_1894474482_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ugy tunik, nincs kulon cikkszama, igy nem csoda, hogy nem kapsz:

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/211/80/735,718,719/

En korberaknam hoallo tomitopasztaval, vagy szenes pollenszurot hasznalnek, ami elvileg nem engedi at a szagot :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy kis tapasztalat:

Volt szerencsém megnézni/kipróbálni egy 1.3 CDTi-t. Sajnálom a verdát, mert nagyon jó állapotú volt, korrekt áron, de beigazolódott, amit olvastam neten erről a 90 LE-s motorról: alul semennyire nem húz ("hála" a kis lökettérfogatnak), de valami egészen extrém módon nem! :mean: Nagyjából 2500 környékén indul meg és 4000-nél vége is van. Sajnos még ebben a tartományban sem kielégítő a dinamika (nekem), az előzést kétszer is meggondolnám vele.

Korábban 1.7-es CDTi-t is vezettem, a 100 LE-s verziót, ég és föld. Az alul sem erőlködött, igazából meglepett, hogy már alapjáratról használható volt, korrektül megindult, és felette is abszolút érezni azt a 10 LE különbséget. Viszont azért a dízel fanokat is el kell keserítsem, mert hiába a sok nyomaték, ha csak egy 1.6-os benzines lóerejével rendelkezik, és ez bizony meg is érződik...

Véleményem szerint az 1.7 100 LE a belépő dízelből, azalatt egyáltalán nem gondolkoznék dízel H Astrában. :closedeyes:

Link to comment
Megosztás:

Egy kis tapasztalat:

Volt szerencsém megnézni/kipróbálni egy 1.3 CDTi-t. Sajnálom a verdát, mert nagyon jó állapotú volt, korrekt áron, de beigazolódott, amit olvastam neten erről a 90 LE-s motorról: alul semennyire nem húz ("hála" a kis lökettérfogatnak), de valami egészen extrém módon nem! :mean: Nagyjából 2500 környékén indul meg és 4000-nél vége is van. Sajnos még ebben a tartományban sem kielégítő a dinamika (nekem), az előzést kétszer is meggondolnám vele.

Korábban 1.7-es CDTi-t is vezettem, a 100 LE-s verziót, ég és föld. Az alul sem erőlködött, igazából meglepett, hogy már alapjáratról használható volt, korrektül megindult, és felette is abszolút érezni azt a 10 LE különbséget. Viszont azért a dízel fanokat is el kell keserítsem, mert hiába a sok nyomaték, ha csak egy 1.6-os benzines lóerejével rendelkezik, és ez bizony meg is érződik...

Véleményem szerint az 1.7 100 LE a belépő dízelből, azalatt egyáltalán nem gondolkoznék dízel H Astrában. :closedeyes:

Én J-ből néztem egy 110Le-st(260Nm), de a végén egy 125Le-s (280Nm) lett. Ott is nagy a különbség...

Link to comment
Megosztás:

Ugy tunik, nincs kulon cikkszama, igy nem csoda, hogy nem kapsz:

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/211/80/735,718,719/

En korberaknam hoallo tomitopasztaval, vagy szenes pollenszurot hasznalnek, ami elvileg nem engedi at a szagot :)

Köszi a válaszod! Marha nagy szerencsémre tegnap beugrottam egy szervizbe és pont volt egy repedt dekni, amiről leszedték nekem az említett alkatrészt. :D Nem is akartak pénzt kérni érni, de a 40 fokra való tekintettel meghívtam őket pár hideg sörre :D

Így legyen az embernek szerencséje!

Köszi még egyszer!

Link to comment
Megosztás:

Egy kis tapasztalat:

Volt szerencsém megnézni/kipróbálni egy 1.3 CDTi-t. Sajnálom a verdát, mert nagyon jó állapotú volt, korrekt áron, de beigazolódott, amit olvastam neten erről a 90 LE-s motorról: alul semennyire nem húz ("hála" a kis lökettérfogatnak), de valami egészen extrém módon nem! :mean: Nagyjából 2500 környékén indul meg és 4000-nél vége is van. Sajnos még ebben a tartományban sem kielégítő a dinamika (nekem), az előzést kétszer is meggondolnám vele.

Korábban 1.7-es CDTi-t is vezettem, a 100 LE-s verziót, ég és föld. Az alul sem erőlködött, igazából meglepett, hogy már alapjáratról használható volt, korrektül megindult, és felette is abszolút érezni azt a 10 LE különbséget. Viszont azért a dízel fanokat is el kell keserítsem, mert hiába a sok nyomaték, ha csak egy 1.6-os benzines lóerejével rendelkezik, és ez bizony meg is érződik...

Véleményem szerint az 1.7 100 LE a belépő dízelből, azalatt egyáltalán nem gondolkoznék dízel H Astrában. :closedeyes:

Érdekes, mert itt meg van aki szerint annyira nem nagy a különbség az 1.3 90 és 1.7 100 között:

http://www.opelforum.hu/topic/1099-astra-h-t-vennek-erdeklodoek-tanacsot-kerek/page-70#entry1027889

Link to comment
Megosztás:

Tudom, én is olvastam korábban ezt a hsz.-t, sőt az összes H Astra 1.3 CDTi népítéletet is átböngésztem. Még itt is megkérdeztem. Tegnap pedig végre ki is próbáltam egyet. A különbség szembeötlő, főleg alsó tartományban.

Érdekes, mert itt meg van aki szerint annyira nem nagy a különbség az 1.3 90 és 1.7 100 között:

http://www.opelforum.hu/topic/1099-astra-h-t-vennek-erdeklodoek-tanacsot-kerek/page-70#entry1027889

Link to comment
Megosztás:

Tudom, én is olvastam korábban ezt a hsz.-t, sőt az összes H Astra 1.3 CDTi népítéletet is átböngésztem. Még itt is megkérdeztem. Tegnap pedig végre ki is próbáltam egyet. A különbség szembeötlő, főleg alsó tartományban.

Azért sztem még próbálj ki párat, hátha csak az az egy példány volt olyan, lehet volt vmi baja...

Link to comment
Megosztás:

Tudom, én is olvastam korábban ezt a hsz.-t, sőt az összes H Astra 1.3 CDTi népítéletet is átböngésztem. Még itt is megkérdeztem. Tegnap pedig végre ki is próbáltam egyet. A különbség szembeötlő, főleg alsó tartományban.

akkor amit kipróbáltál annak valami baja volt,1800-tól kell húznia nem pedig 2500-tól ahogy írtad,próbálj ki egy másikat,vagy ha akarsz mehetsz az enyémmel szívesen odadaom és utána mondj véleményt

Link to comment
Megosztás:

akkor amit kipróbáltál annak valami baja volt,1800-tól kell húznia nem pedig 2500-tól ahogy írtad,próbálj ki egy másikat,vagy ha akarsz mehetsz az enyémmel szívesen odadaom és utána mondj véleményt

Nem tok mindegy, mi a velemenye? En biztos nem adnam oda senkinek a kocsimat nyustolni csak azert, hogy belassa, jobban megy, mint gondolja :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. A diesel astra h autóm motorjának jobb oldalától ékszíj nyikorgást hallok ha az autót hútatom, es elengedem a gázt. mi lehet az? Automata feszítőt cseréltem. Köszönöm előlre is.

Nekem most volt ilyen hang, igaz, először főleg hidegen (aztán már mindig) és alapjárat körül, nálam a generátor szabadonfutóját cserélték, tizenezres tétel volt asszem (mást is szereltek)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Van egy asra h-m. z17dtr motorral. Van egy ki problémám. Amikor a motort húzatom, és elengedem a gázt, ékszíj nyikorgást hallok jobb oldal felől. Mi lehet az? Az automata feszítőt már kicseréltem, de változatlan a hiba. H valaki tud segíteni az megköszönném,mert már megöl az ideg. Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Nekem most volt ilyen hang, igaz, először főleg hidegen (aztán már mindig) és alapjárat körül, nálam a generátor szabadonfutóját cserélték, tizenezres tétel volt asszem (mást is szereltek)

Szia. A szabadonfutó cseréje után jó lett az autód?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.