Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Szia...a kocsi kormol nem húz csak olyan 1600tól de akkor is kormol ès sokat fogyaszt.....lemosom ès 10km utàn fekete a kipufogó környèke......ez nem normàlis...nincs hibakód...

Pedálteszttel sincs hibakódod? A kormolás nem biztos, hogy az EGR hibája.

Link to comment
Megosztás:

SZia....most raktàk rà a gèpre....nincs semmi hibakód...de a rèszecskeszűrő 180szàzalekon àll.....

Érdekes. Vigyázz vele, mert tönkreteheti a részecskeszűrőt, ha sokat kormol. Nálam is úgy volt. Lehet kellene egy csere alkatrész, megnézni azzal mit produkál.

Link to comment
Megosztás:

Hosszbordás szíj hajtja, nem a vezérlés körében van, hanem a generátor stb. körében!

Nekem az első szerviz bepróbálkozott, hogy kell cserélni. Majd kérdeztem biztos? Igen mondják cserélni kell, 38.990Ft.... Mondom nem, mert nem a vezérlés körben van. Írják, de igen... :omg: Küldtem képet, hogy nem... Majd küldtem egy levelet a GM hungarynak, de megvédték a kereskedőt. Illetve 50% előleget kértek volna.... :omg:

Link to comment
Megosztás:

Nekem az első szerviz bepróbálkozott, hogy kell cserélni. Majd kérdeztem biztos? Igen mondják cserélni kell, 38.990Ft.... Mondom nem, mert nem a vezérlés körben van. Írják, de igen... :omg: Küldtem képet, hogy nem... Majd küldtem egy levelet a GM hungarynak, de megvédték a kereskedőt. Illetve 50% előleget kértek volna.... :omg:

Akkor cserélik, ha már hangja van, vagy, ha tényleg sokat futott. Azért a 38 ezer nem kis pénz. Én 18-ért vettem a gyárit. Igaz nekem a vezérlés körön van.

Link to comment
Megosztás:

Akkor cserélik, ha már hangja van, vagy, ha tényleg sokat futott. Azért a 38 ezer nem kis pénz. Én 18-ért vettem a gyárit. Igaz nekem a vezérlés körön van.

Milyen hangja van? Az enyémben még a gyári van. Akkor számíthatok a cserére?

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Milyen hangja van? Az enyémben még a gyári van. Akkor számíthatok a cserére?

Nekem még a G Astrában volt, hogy már hangja volt. Az a vicces hogy kerregés / kopogás / surrogás / visítás, ezek mind voltak váltakozva. De talán kerregéssel kezdte, és viszonylag hamar (2-3 nap) nagyon durva hangja lett. Annyira hogy már csak vontatni mertem a szerelőig.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Milyen hangja van? Az enyémben még a gyári van. Akkor számíthatok a cserére?

hangja inkább a generátor szabadonfutónak szokott lenni,vagy a feszítőgörgőnek...benzinesnél nekem 200 ezer km-nél még az eredeti hosszbordás szíj volt rajt mindennel együtt...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

benzinesnél nekem 200 ezer km-nél még az eredeti hosszbordás szíj volt rajt mindennel együtt...

Nekem is dízelnél 230.000 km-nél. :) Illetve a szíjat már cseréltem, mert 180.000-nél elkezdett nyikorogni maga a szíj. Csere után semmilyen rendellenes hangot nem hallottam.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is dízelnél 230.000 km-nél. :) Illetve a szíjat már cseréltem, mert 180.000-nél elkezdett nyikorogni maga a szíj. Csere után semmilyen rendellenes hangot nem hallottam.

A szij csereperiodusa 150ezer... Nekem most jon majd a 300ezres; meg fogom nezni a palya osszes elemet, de ezeknel cseret nem tervezek, csak ha valami durva elteres latszik/erzodik.

Egyebkent erdekes dolog ez: olajnal arrol megy a licit, ki mennyivel hamarabb csereli az eloirtnal, a szijnal pedig arrol, mennyivel kesobb :)

Link to comment
Megosztás:

Milyen hangja van? Az enyémben még a gyári van. Akkor számíthatok a cserére?

Haveroméknak anno a Corollában süvítő hangja volt, egy ideig még bírta. Ha már kezd vizes lenni a környéke, akkor azonnal csere, bár múltkor írta valaki a fb-on, hogy a lapátok nagy része már hiányzott, mire kicserélte. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Haveroméknak anno a Corollában süvítő hangja volt, egy ideig még bírta. Ha már kezd vizes lenni a környéke, akkor azonnal csere, bár múltkor írta valaki a fb-on, hogy a lapátok nagy része már hiányzott, mire kicserélte. :D

Igen, erre a bejegyzésre emlékzem én is. :)

Ezért is jutott eszembe, hogy kb mikorra várható a cseréje. 230.000km sok vagy kevés egy pumpának...?

A szij csereperiodusa 150ezer... Nekem most jon majd a 300ezres; meg fogom nezni a palya osszes elemet, de ezeknel cseret nem tervezek, csak ha valami durva elteres latszik/erzodik.

Egyebkent erdekes dolog ez: olajnal arrol megy a licit, ki mennyivel hamarabb csereli az eloirtnal, a szijnal pedig arrol, mennyivel kesobb :)

Nem is emlékeztem, hogy a szervizfüzetben olvastam volna-e hosszbordás szíjra csereperiódust. Ettől függetlenül lehet, mert véges a memóriám. :)

Márkaszervizben viszint azt mondták, hogy szemrevételezéssel szükség szerint, illetve ha nyikorog mint nálam, akkor cserélik.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Ezért is jutott eszembe, hogy kb mikorra várható a cseréje. 230.000km sok vagy kevés egy pumpának...?

Vegyuk sorra, mi tortenhet egy vizpumpaval:

- ellopjak az autoval egyutt; talan ez a legkinosabb :)

- megszorul: nem tul gyakori, de ha a vezermuszij hajtja, nagy bajt okoz, igy ilyen motoroknal nem teljesen alaptalan az x kilometerenkenti csere

- "lapatvesztett" lesz: ez adott esetben latszik a viz tulmelegedesen, bar szerinem nehany lapat hianya nem sokat szamit

- ereszt: latszik a vizszinten

Tehat Z17DTH-n szerintem folosleges cserelni, amig nincs vele konkret gond. Az, hogy mi sok, vagy keves, szerencse dolga is, siman lehet, hogy a motor, vagy az egesz auto hamarabb hal meg, mint a vizpumpa.

Egyebkent erdekes kerdes, mennyit fut (majd) atlagosan egy H Astra... Ahogy oregszenek, egyre inkabb a kispenzu, kevesebbet meno emberekhez fognak kerulni, nem hiszem, hogy az atlag sokkal 300e fole mehetne, ennyit meg nalam mar majdnem kibirt a vizpumpa :) Benzinesnel tobbet forog, igy ott valoszinuleg kilometerben kevesebbet bir.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Vegyuk sorra, mi tortenhet egy vizpumpaval:

- ellopjak az autoval egyutt; talan ez a legkinosabb :)

- megszorul: nem tul gyakori, de ha a vezermuszij hajtja, nagy bajt okoz, igy ilyen motoroknal nem teljesen alaptalan az x kilometerenkenti csere

- "lapatvesztett" lesz: ez adott esetben latszik a viz tulmelegedesen, bar szerinem nehany lapat hianya nem sokat szamit

- ereszt: latszik a vizszinten

Tehat Z17DTH-n szerintem folosleges cserelni, amig nincs vele konkret gond. Az, hogy mi sok, vagy keves, szerencse dolga is, siman lehet, hogy a motor, vagy az egesz auto hamarabb hal meg, mint a vizpumpa.

Egyebkent erdekes kerdes, mennyit fut (majd) atlagosan egy H Astra... Ahogy oregszenek, egyre inkabb a kispenzu, kevesebbet meno emberekhez fognak kerulni, nem hiszem, hogy az atlag sokkal 300e fole mehetne, ennyit meg nalam mar majdnem kibirt a vizpumpa :) Benzinesnel tobbet forog, igy ott valoszinuleg kilometerben kevesebbet bir.

ereszt: Látszik a vízszinten. Igen, gondolom minden elindulás előtt azt is szoktad ellenőrizni. :-)

Bár, ha a rozsdától eltörik a tengelye, lehet, hogy nem fogsz tudni hazamenni vele.

lapátvesztett: nyilván, amikor felforr a víz a pusztában, simán kellemetlen tud lenni, egy megfőzött motor meg még inkább drágább móka, mint 200 ezrenként egy vízpumpa

Gondolom a toronyszilentet is csak akkor cseréled, ha majd koppan a motorháztető belső felén. Bár ugye arra meg semmilyen előírás nincs.

Link to comment
Megosztás:

ereszt: Látszik a vízszinten. Igen, gondolom minden elindulás előtt azt is szoktad ellenőrizni. :-)

Bár, ha a rozsdától eltörik a tengelye, lehet, hogy nem fogsz tudni hazamenni vele.

lapátvesztett: nyilván, amikor felforr a víz a pusztában, simán kellemetlen tud lenni, egy megfőzött motor meg még inkább drágább móka, mint 200 ezrenként egy vízpumpa

Gondolom a toronyszilentet is csak akkor cseréled, ha majd koppan a motorháztető belső felén. Bár ugye arra meg semmilyen előírás nincs.

Szamtalan dolog van, ami miatt ott lehet maradni a puszta kozepen, hogy mast ne mondjak, az ECU, igy gondolom, azt is rendszeresen csereled :)

Ha meg csereljuk, akkor miert pont 200ezrenkent? Miert nem 100, vagy 50, vagy 10? Es termeszetesen ilyenkor az osszes vizcsovet is cserelni kell, mert azok is eldurrannak neha...

De mint mar nehanyszor leirtam, tolem mindenki azt cserel, amit akar, es olyan gyakran, amilyen gyakran csak akarja; en csak leirom a meglatasaimat...

Link to comment
Megosztás:

ereszt: Látszik a vízszinten. Igen, gondolom minden elindulás előtt azt is szoktad ellenőrizni. :-)

De gondolom ez az eresztés csak szivárgás általában, nem enged el rögtön litereket. Ha minimum alá megy a vízszint, akkor meg szól az autó, hogy ellenőrizd a szintet. Kilyukadt vízcsővel már volt hogy hazajöttem minden gond nélkül 200km-ről. És közben tudtam hogy gond van, mert kiírta.

Link to comment
Megosztás:

Szamtalan dolog van, ami miatt ott lehet maradni a puszta kozepen, hogy mast ne mondjak, az ECU, igy gondolom, azt is rendszeresen csereled :)

Ha meg csereljuk, akkor miert pont 200ezrenkent? Miert nem 100, vagy 50, vagy 10? Es termeszetesen ilyenkor az osszes vizcsovet is cserelni kell, mert azok is eldurrannak neha...

De mint mar nehanyszor leirtam, tolem mindenki azt cserel, amit akar, es olyan gyakran, amilyen gyakran csak akarja; en csak leirom a meglatasaimat...

Ha eldurran egy vízcső, attól még nem kell 100 ezrekért motort venni, vagy felújítani. Ha az ECU adja meg magát, szintén nem fogod megfőzni a motort, vagy a dugattyú nem fogja kettétörni a szelepeket.

Ez a 3. Opelem, motorvezérlővel úgysem tudsz mit kezdeni. Gondolom, Te kivárod a vezérlésnél is a maximális igénybevételt, én meg nem kockáztatok. Nem pont 200 ezret értettem, hanem nagyjából azt a futásteljesítményt.

A gyári vezérlésben is volt még az előírás szerint a cseréig, mégis a szerelő azt mondta, jobb, hogy cseréltem, láttam a szíjat, meg a görgőket is. Másik szerelő családjában 80 ezernél szakadt el a gyári vezérműszíj, pedig 120 ezret kellett volna bírnia.

A józan ész azért van, hogy használjuk.

Link to comment
Megosztás:

Ha eldurran egy vízcső, attól még nem kell 100 ezrekért motort venni, vagy felújítani. Ha az ECU adja meg magát, szintén nem fogod megfőzni a motort, vagy a dugattyú nem fogja kettétörni a szelepeket.

Ez a 3. Opelem, motorvezérlővel úgysem tudsz mit kezdeni. Gondolom, Te kivárod a vezérlésnél is a maximális igénybevételt, én meg nem kockáztatok. Nem pont 200 ezret értettem, hanem nagyjából azt a futásteljesítményt.

A gyári vezérlésben is volt még az előírás szerint a cseréig, mégis a szerelő azt mondta, jobb, hogy cseréltem, láttam a szíjat, meg a görgőket is. Másik szerelő családjában 80 ezernél szakadt el a gyári vezérműszíj, pedig 120 ezret kellett volna bírnia.

A józan ész azért van, hogy használjuk.

A vizpumpa miert csinalna barmi mast, mint a vizcso?? A Z17DTH-rol beszelek, ahogy korabban is irtam.

Miert nagyjabol 200ezret, es nem nagyjabol 100-at, 50-et, vagy 10-et? Eppen ebbol latszik, hogy melledumalsz, mert semmi indok nincs egyik szamra sem, es a kerdes egyaltalan nem az, hogy pontosan x, vagy csak nagyjabol (ahogy ez is le volt irva, csak ugy tunik, a jozan esz egyszeru magyar mondatok megertesehez sem mindig eleg).

A vezermuszijnal szamit a hasznalat modja is; a padlogazos mutatvanyokat kedvelok nyilvan hamarabb ki tujak nyirni. A gyari csereperiodus pedig nem azt jelenti, hogy soha senkinek nem fog hamarabb elszakadni, hanem azt, hogy normalis hasznalat mellett nagy biztonsaggal kibir annyit.

Link to comment
Megosztás:

A vizpumpa miert csinalna barmi mast, mint a vizcso?? A Z17DTH-rol beszelek, ahogy korabban is irtam.

Miert nagyjabol 200ezret, es nem nagyjabol 100-at, 50-et, vagy 10-et? Eppen ebbol latszik, hogy melledumalsz, mert semmi indok nincs egyik szamra sem, es a kerdes egyaltalan nem az, hogy pontosan x, vagy csak nagyjabol (ahogy ez is le volt irva, csak ugy tunik, a jozan esz egyszeru magyar mondatok megertesehez sem mindig eleg).

A vezermuszijnal szamit a hasznalat modja is; a padlogazos mutatvanyokat kedvelok nyilvan hamarabb ki tujak nyirni. A gyari csereperiodus pedig nem azt jelenti, hogy soha senkinek nem fog hamarabb elszakadni, hanem azt, hogy normalis hasznalat mellett nagy biztonsaggal kibir annyit.

Normális használat. Az mi?

Egyébként az általam említett 80 ezres szíjszakadás normál használat mellett következett be, nagyjából 30%-kal kevesebb futásteljesítmény mellett mint amit a gyár meghatározott, normál használat mellett.

Így van. Tartsd magad a gyári adatokhoz, hamarabb nehogy lecserélj bármit is. Biztosan jó a gyári 30 ezres olajcsere intervallum, meg a 6 dl/1000 km-es olajfogyasztás is gyári adat. Így, ha még ennyi olaj tűnik el ekkora távon, az normális, aki meg már hamarabb felújíttatja a motort az hülye.

"Miert nagyjabol 200ezret, es nem nagyjabol 100-at, 50-et, vagy 10-et? Eppen ebbol latszik, hogy melledumalsz, mert semmi indok nincs egyik szamra sem, es a kerdes egyaltalan nem az, hogy pontosan x, vagy csak nagyjabol (ahogy ez is le volt irva, csak ugy tunik, a jozan esz egyszeru magyar mondatok megertesehez sem mindig eleg)."

Gondolom Te megvárod a megfelelő km-t és pont az előírt km-nél viszed szerelőhöz, vagy trélerezed, vagy a műhely körül tekersz bele még annyit, hogy pontosan meglegyen az előírt távolság.

Link to comment
Megosztás:

Normális használat. Az mi?

Egyébként az általam említett 80 ezres szíjszakadás normál használat mellett következett be, nagyjából 30%-kal kevesebb futásteljesítmény mellett mint amit a gyár meghatározott, normál használat mellett.

Így van. Tartsd magad a gyári adatokhoz, hamarabb nehogy lecserélj bármit is. Biztosan jó a gyári 30 ezres olajcsere intervallum, meg a 6 dl/1000 km-es olajfogyasztás is gyári adat. Így, ha még ennyi olaj tűnik el ekkora távon, az normális, aki meg már hamarabb felújíttatja a motort az hülye.

"Miert nagyjabol 200ezret, es nem nagyjabol 100-at, 50-et, vagy 10-et? Eppen ebbol latszik, hogy melledumalsz, mert semmi indok nincs egyik szamra sem, es a kerdes egyaltalan nem az, hogy pontosan x, vagy csak nagyjabol (ahogy ez is le volt irva, csak ugy tunik, a jozan esz egyszeru magyar mondatok megertesehez sem mindig eleg)."

Gondolom Te megvárod a megfelelő km-t és pont az előírt km-nél viszed szerelőhöz, vagy trélerezed, vagy a műhely körül tekersz bele még annyit, hogy pontosan meglegyen az előírt távolság.

Ha nem tudod, mi a normalis hasznalat, akkor mit jelent az, hogy "normal hasznalat mellett"? Tovabba eleg unalmas leirni ujra es ujra, hogy a csereperiodus nem azt jelenti, hogy garantaltan soha senkinek nem lesz hamarabb problemaja.

Tenyleg nem tudom eldonteni, hogy ennyire sotet vagy, vagy csak jatszod a meg nem ertest... Egyreszt a vizpumpara nincs eloiras, masreszt, utoljara irom le, mibol jon az, hogy szerinted kb. 200 ezrenkent kell cserelni, es nem kb. 100, vagy kb. 50, vagy kb. 10 ezrenkent? Es ha a pumpat csereled, miert nem csereled vele egyutt az osszes vizcsovet is?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.