Astra555 Elküldve Május6, 2015 Elküldve Május6, 2015 On 2015. 05. 06. at 6:29, tomyka38 írta: Sziasztok... Nem tud valaki megoldàst a problèmàmra?? Szia! Ha nem működne, akkor lenne hibakódod. Én is kitakarítottam, de nem foglalkoztam vele, hogy így leteszteljem. Vagy azért szedted szét, mert valami gond volt vele?
tomyka38 Elküldve Május6, 2015 Elküldve Május6, 2015 Szia...a kocsi kormol nem húz csak olyan 1600tól de akkor is kormol ès sokat fogyaszt.....lemosom ès 10km utàn fekete a kipufogó környèke......ez nem normàlis...nincs hibakód...
Maybal Elküldve Május6, 2015 Elküldve Május6, 2015 On 2015. 05. 06. at 8:26, tomyka38 írta: Szia...a kocsi kormol nem húz csak olyan 1600tól de akkor is kormol ès sokat fogyaszt.....lemosom ès 10km utàn fekete a kipufogó környèke......ez nem normàlis...nincs hibakód... Szerelő....;)
Astra555 Elküldve Május6, 2015 Elküldve Május6, 2015 On 2015. 05. 06. at 8:26, tomyka38 írta: Szia...a kocsi kormol nem húz csak olyan 1600tól de akkor is kormol ès sokat fogyaszt.....lemosom ès 10km utàn fekete a kipufogó környèke......ez nem normàlis...nincs hibakód... Pedálteszttel sincs hibakódod? A kormolás nem biztos, hogy az EGR hibája.
tomyka38 Elküldve Május6, 2015 Elküldve Május6, 2015 SZia....most raktàk rà a gèpre....nincs semmi hibakód...de a rèszecskeszűrő 180szàzalekon àll.....
Astra555 Elküldve Május6, 2015 Elküldve Május6, 2015 On 2015. 05. 06. at 15:11, tomyka38 írta: SZia....most raktàk rà a gèpre....nincs semmi hibakód...de a rèszecskeszűrő 180szàzalekon àll.....Érdekes. Vigyázz vele, mert tönkreteheti a részecskeszűrőt, ha sokat kormol. Nálam is úgy volt. Lehet kellene egy csere alkatrész, megnézni azzal mit produkál.
VicKnr_25 Elküldve Május7, 2015 Elküldve Május7, 2015 Üdv. z17dtl 2005 autóba a vezérlés hajtja a vizpumpát? vagy vezérlésen kivül esik?
Davee Elküldve Május7, 2015 Elküldve Május7, 2015 On 2015. 05. 07. at 9:33, VicKnr_25 írta: Üdv. z17dtl 2005 autóba a vezérlés hajtja a vizpumpát? vagy vezérlésen kivül esik? Hosszbordás szíj hajtja, nem a vezérlés körében van, hanem a generátor stb. körében!
imy Elküldve Május7, 2015 Elküldve Május7, 2015 On 2015. 05. 07. at 14:28, Davee írta: Hosszbordás szíj hajtja, nem a vezérlés körében van, hanem a generátor stb. körében! Nekem az első szerviz bepróbálkozott, hogy kell cserélni. Majd kérdeztem biztos? Igen mondják cserélni kell, 38.990Ft.... Mondom nem, mert nem a vezérlés körben van. Írják, de igen... :omg: Küldtem képet, hogy nem... Majd küldtem egy levelet a GM hungarynak, de megvédték a kereskedőt. Illetve 50% előleget kértek volna.... :omg:
Astra555 Elküldve Május8, 2015 Elküldve Május8, 2015 On 2015. 05. 07. at 20:28, imy írta: Nekem az első szerviz bepróbálkozott, hogy kell cserélni. Majd kérdeztem biztos? Igen mondják cserélni kell, 38.990Ft.... Mondom nem, mert nem a vezérlés körben van. Írják, de igen... :omg: Küldtem képet, hogy nem... Majd küldtem egy levelet a GM hungarynak, de megvédték a kereskedőt. Illetve 50% előleget kértek volna.... :omg: Akkor cserélik, ha már hangja van, vagy, ha tényleg sokat futott. Azért a 38 ezer nem kis pénz. Én 18-ért vettem a gyárit. Igaz nekem a vezérlés körön van.
Cserenkov Elküldve Május8, 2015 Elküldve Május8, 2015 (edited) On 2015. 05. 08. at 5:25, Astra555 írta: Akkor cserélik, ha már hangja van, vagy, ha tényleg sokat futott. Azért a 38 ezer nem kis pénz. Én 18-ért vettem a gyárit. Igaz nekem a vezérlés körön van. Milyen hangja van? Az enyémben még a gyári van. Akkor számíthatok a cserére? Módosítva Május8, 2015 : Cserenkov
telo Elküldve Május8, 2015 Elküldve Május8, 2015 On 2015. 05. 08. at 7:46, Cserenkov írta: Milyen hangja van? Az enyémben még a gyári van. Akkor számíthatok a cserére? Nekem még a G Astrában volt, hogy már hangja volt. Az a vicces hogy kerregés / kopogás / surrogás / visítás, ezek mind voltak váltakozva. De talán kerregéssel kezdte, és viszonylag hamar (2-3 nap) nagyon durva hangja lett. Annyira hogy már csak vontatni mertem a szerelőig. 1
banatila Elküldve Május8, 2015 Elküldve Május8, 2015 On 2015. 05. 08. at 7:46, Cserenkov írta: Milyen hangja van? Az enyémben még a gyári van. Akkor számíthatok a cserére? hangja inkább a generátor szabadonfutónak szokott lenni,vagy a feszítőgörgőnek...benzinesnél nekem 200 ezer km-nél még az eredeti hosszbordás szíj volt rajt mindennel együtt... 1
Cserenkov Elküldve Május8, 2015 Elküldve Május8, 2015 On 2015. 05. 08. at 16:54, banatila írta: benzinesnél nekem 200 ezer km-nél még az eredeti hosszbordás szíj volt rajt mindennel együtt... Nekem is dízelnél 230.000 km-nél. :) Illetve a szíjat már cseréltem, mert 180.000-nél elkezdett nyikorogni maga a szíj. Csere után semmilyen rendellenes hangot nem hallottam.
csaba66 Elküldve Május9, 2015 Elküldve Május9, 2015 On 2015. 05. 08. at 20:33, Cserenkov írta: Nekem is dízelnél 230.000 km-nél. :) Illetve a szíjat már cseréltem, mert 180.000-nél elkezdett nyikorogni maga a szíj. Csere után semmilyen rendellenes hangot nem hallottam. A szij csereperiodusa 150ezer... Nekem most jon majd a 300ezres; meg fogom nezni a palya osszes elemet, de ezeknel cseret nem tervezek, csak ha valami durva elteres latszik/erzodik. Egyebkent erdekes dolog ez: olajnal arrol megy a licit, ki mennyivel hamarabb csereli az eloirtnal, a szijnal pedig arrol, mennyivel kesobb :)
Astra555 Elküldve Május9, 2015 Elküldve Május9, 2015 On 2015. 05. 08. at 7:46, Cserenkov írta: Milyen hangja van? Az enyémben még a gyári van. Akkor számíthatok a cserére? Haveroméknak anno a Corollában süvítő hangja volt, egy ideig még bírta. Ha már kezd vizes lenni a környéke, akkor azonnal csere, bár múltkor írta valaki a fb-on, hogy a lapátok nagy része már hiányzott, mire kicserélte. :D 1
Cserenkov Elküldve Május9, 2015 Elküldve Május9, 2015 (edited) On 2015. 05. 09. at 7:45, Astra555 írta: Haveroméknak anno a Corollában süvítő hangja volt, egy ideig még bírta. Ha már kezd vizes lenni a környéke, akkor azonnal csere, bár múltkor írta valaki a fb-on, hogy a lapátok nagy része már hiányzott, mire kicserélte. :D Igen, erre a bejegyzésre emlékzem én is. :) Ezért is jutott eszembe, hogy kb mikorra várható a cseréje. 230.000km sok vagy kevés egy pumpának...? On 2015. 05. 09. at 5:30, csaba66 írta: A szij csereperiodusa 150ezer... Nekem most jon majd a 300ezres; meg fogom nezni a palya osszes elemet, de ezeknel cseret nem tervezek, csak ha valami durva elteres latszik/erzodik. Egyebkent erdekes dolog ez: olajnal arrol megy a licit, ki mennyivel hamarabb csereli az eloirtnal, a szijnal pedig arrol, mennyivel kesobb :) Nem is emlékeztem, hogy a szervizfüzetben olvastam volna-e hosszbordás szíjra csereperiódust. Ettől függetlenül lehet, mert véges a memóriám. :) Márkaszervizben viszint azt mondták, hogy szemrevételezéssel szükség szerint, illetve ha nyikorog mint nálam, akkor cserélik. Módosítva Május9, 2015 : Cserenkov
csaba66 Elküldve Május9, 2015 Elküldve Május9, 2015 On 2015. 05. 09. at 9:59, Cserenkov írta: Ezért is jutott eszembe, hogy kb mikorra várható a cseréje. 230.000km sok vagy kevés egy pumpának...? Vegyuk sorra, mi tortenhet egy vizpumpaval: - ellopjak az autoval egyutt; talan ez a legkinosabb :) - megszorul: nem tul gyakori, de ha a vezermuszij hajtja, nagy bajt okoz, igy ilyen motoroknal nem teljesen alaptalan az x kilometerenkenti csere - "lapatvesztett" lesz: ez adott esetben latszik a viz tulmelegedesen, bar szerinem nehany lapat hianya nem sokat szamit - ereszt: latszik a vizszinten Tehat Z17DTH-n szerintem folosleges cserelni, amig nincs vele konkret gond. Az, hogy mi sok, vagy keves, szerencse dolga is, siman lehet, hogy a motor, vagy az egesz auto hamarabb hal meg, mint a vizpumpa. Egyebkent erdekes kerdes, mennyit fut (majd) atlagosan egy H Astra... Ahogy oregszenek, egyre inkabb a kispenzu, kevesebbet meno emberekhez fognak kerulni, nem hiszem, hogy az atlag sokkal 300e fole mehetne, ennyit meg nalam mar majdnem kibirt a vizpumpa :) Benzinesnel tobbet forog, igy ott valoszinuleg kilometerben kevesebbet bir. 1
Astra555 Elküldve Május9, 2015 Elküldve Május9, 2015 On 2015. 05. 09. at 15:13, csaba66 írta: Vegyuk sorra, mi tortenhet egy vizpumpaval: - ellopjak az autoval egyutt; talan ez a legkinosabb :) - megszorul: nem tul gyakori, de ha a vezermuszij hajtja, nagy bajt okoz, igy ilyen motoroknal nem teljesen alaptalan az x kilometerenkenti csere - "lapatvesztett" lesz: ez adott esetben latszik a viz tulmelegedesen, bar szerinem nehany lapat hianya nem sokat szamit - ereszt: latszik a vizszinten Tehat Z17DTH-n szerintem folosleges cserelni, amig nincs vele konkret gond. Az, hogy mi sok, vagy keves, szerencse dolga is, siman lehet, hogy a motor, vagy az egesz auto hamarabb hal meg, mint a vizpumpa. Egyebkent erdekes kerdes, mennyit fut (majd) atlagosan egy H Astra... Ahogy oregszenek, egyre inkabb a kispenzu, kevesebbet meno emberekhez fognak kerulni, nem hiszem, hogy az atlag sokkal 300e fole mehetne, ennyit meg nalam mar majdnem kibirt a vizpumpa :) Benzinesnel tobbet forog, igy ott valoszinuleg kilometerben kevesebbet bir. ereszt: Látszik a vízszinten. Igen, gondolom minden elindulás előtt azt is szoktad ellenőrizni. :-) Bár, ha a rozsdától eltörik a tengelye, lehet, hogy nem fogsz tudni hazamenni vele. lapátvesztett: nyilván, amikor felforr a víz a pusztában, simán kellemetlen tud lenni, egy megfőzött motor meg még inkább drágább móka, mint 200 ezrenként egy vízpumpa Gondolom a toronyszilentet is csak akkor cseréled, ha majd koppan a motorháztető belső felén. Bár ugye arra meg semmilyen előírás nincs.
csaba66 Elküldve Május9, 2015 Elküldve Május9, 2015 On 2015. 05. 09. at 15:25, Astra555 írta: ereszt: Látszik a vízszinten. Igen, gondolom minden elindulás előtt azt is szoktad ellenőrizni. :-) Bár, ha a rozsdától eltörik a tengelye, lehet, hogy nem fogsz tudni hazamenni vele. lapátvesztett: nyilván, amikor felforr a víz a pusztában, simán kellemetlen tud lenni, egy megfőzött motor meg még inkább drágább móka, mint 200 ezrenként egy vízpumpa Gondolom a toronyszilentet is csak akkor cseréled, ha majd koppan a motorháztető belső felén. Bár ugye arra meg semmilyen előírás nincs. Szamtalan dolog van, ami miatt ott lehet maradni a puszta kozepen, hogy mast ne mondjak, az ECU, igy gondolom, azt is rendszeresen csereled :) Ha meg csereljuk, akkor miert pont 200ezrenkent? Miert nem 100, vagy 50, vagy 10? Es termeszetesen ilyenkor az osszes vizcsovet is cserelni kell, mert azok is eldurrannak neha... De mint mar nehanyszor leirtam, tolem mindenki azt cserel, amit akar, es olyan gyakran, amilyen gyakran csak akarja; en csak leirom a meglatasaimat...
Cserenkov Elküldve Május9, 2015 Elküldve Május9, 2015 On 2015. 05. 09. at 15:25, Astra555 írta: ereszt: Látszik a vízszinten. Igen, gondolom minden elindulás előtt azt is szoktad ellenőrizni. :-) De gondolom ez az eresztés csak szivárgás általában, nem enged el rögtön litereket. Ha minimum alá megy a vízszint, akkor meg szól az autó, hogy ellenőrizd a szintet. Kilyukadt vízcsővel már volt hogy hazajöttem minden gond nélkül 200km-ről. És közben tudtam hogy gond van, mert kiírta.
Astra555 Elküldve Május9, 2015 Elküldve Május9, 2015 On 2015. 05. 09. at 17:34, csaba66 írta: Szamtalan dolog van, ami miatt ott lehet maradni a puszta kozepen, hogy mast ne mondjak, az ECU, igy gondolom, azt is rendszeresen csereled :) Ha meg csereljuk, akkor miert pont 200ezrenkent? Miert nem 100, vagy 50, vagy 10? Es termeszetesen ilyenkor az osszes vizcsovet is cserelni kell, mert azok is eldurrannak neha... De mint mar nehanyszor leirtam, tolem mindenki azt cserel, amit akar, es olyan gyakran, amilyen gyakran csak akarja; en csak leirom a meglatasaimat... Ha eldurran egy vízcső, attól még nem kell 100 ezrekért motort venni, vagy felújítani. Ha az ECU adja meg magát, szintén nem fogod megfőzni a motort, vagy a dugattyú nem fogja kettétörni a szelepeket. Ez a 3. Opelem, motorvezérlővel úgysem tudsz mit kezdeni. Gondolom, Te kivárod a vezérlésnél is a maximális igénybevételt, én meg nem kockáztatok. Nem pont 200 ezret értettem, hanem nagyjából azt a futásteljesítményt. A gyári vezérlésben is volt még az előírás szerint a cseréig, mégis a szerelő azt mondta, jobb, hogy cseréltem, láttam a szíjat, meg a görgőket is. Másik szerelő családjában 80 ezernél szakadt el a gyári vezérműszíj, pedig 120 ezret kellett volna bírnia. A józan ész azért van, hogy használjuk.
csaba66 Elküldve Május10, 2015 Elküldve Május10, 2015 On 2015. 05. 09. at 19:13, Astra555 írta: Ha eldurran egy vízcső, attól még nem kell 100 ezrekért motort venni, vagy felújítani. Ha az ECU adja meg magát, szintén nem fogod megfőzni a motort, vagy a dugattyú nem fogja kettétörni a szelepeket. Ez a 3. Opelem, motorvezérlővel úgysem tudsz mit kezdeni. Gondolom, Te kivárod a vezérlésnél is a maximális igénybevételt, én meg nem kockáztatok. Nem pont 200 ezret értettem, hanem nagyjából azt a futásteljesítményt. A gyári vezérlésben is volt még az előírás szerint a cseréig, mégis a szerelő azt mondta, jobb, hogy cseréltem, láttam a szíjat, meg a görgőket is. Másik szerelő családjában 80 ezernél szakadt el a gyári vezérműszíj, pedig 120 ezret kellett volna bírnia. A józan ész azért van, hogy használjuk. A vizpumpa miert csinalna barmi mast, mint a vizcso?? A Z17DTH-rol beszelek, ahogy korabban is irtam. Miert nagyjabol 200ezret, es nem nagyjabol 100-at, 50-et, vagy 10-et? Eppen ebbol latszik, hogy melledumalsz, mert semmi indok nincs egyik szamra sem, es a kerdes egyaltalan nem az, hogy pontosan x, vagy csak nagyjabol (ahogy ez is le volt irva, csak ugy tunik, a jozan esz egyszeru magyar mondatok megertesehez sem mindig eleg). A vezermuszijnal szamit a hasznalat modja is; a padlogazos mutatvanyokat kedvelok nyilvan hamarabb ki tujak nyirni. A gyari csereperiodus pedig nem azt jelenti, hogy soha senkinek nem fog hamarabb elszakadni, hanem azt, hogy normalis hasznalat mellett nagy biztonsaggal kibir annyit.
Astra555 Elküldve Május10, 2015 Elküldve Május10, 2015 On 2015. 05. 10. at 5:44, csaba66 írta: A vizpumpa miert csinalna barmi mast, mint a vizcso?? A Z17DTH-rol beszelek, ahogy korabban is irtam. Miert nagyjabol 200ezret, es nem nagyjabol 100-at, 50-et, vagy 10-et? Eppen ebbol latszik, hogy melledumalsz, mert semmi indok nincs egyik szamra sem, es a kerdes egyaltalan nem az, hogy pontosan x, vagy csak nagyjabol (ahogy ez is le volt irva, csak ugy tunik, a jozan esz egyszeru magyar mondatok megertesehez sem mindig eleg). A vezermuszijnal szamit a hasznalat modja is; a padlogazos mutatvanyokat kedvelok nyilvan hamarabb ki tujak nyirni. A gyari csereperiodus pedig nem azt jelenti, hogy soha senkinek nem fog hamarabb elszakadni, hanem azt, hogy normalis hasznalat mellett nagy biztonsaggal kibir annyit. Normális használat. Az mi? Egyébként az általam említett 80 ezres szíjszakadás normál használat mellett következett be, nagyjából 30%-kal kevesebb futásteljesítmény mellett mint amit a gyár meghatározott, normál használat mellett. Így van. Tartsd magad a gyári adatokhoz, hamarabb nehogy lecserélj bármit is. Biztosan jó a gyári 30 ezres olajcsere intervallum, meg a 6 dl/1000 km-es olajfogyasztás is gyári adat. Így, ha még ennyi olaj tűnik el ekkora távon, az normális, aki meg már hamarabb felújíttatja a motort az hülye. "Miert nagyjabol 200ezret, es nem nagyjabol 100-at, 50-et, vagy 10-et? Eppen ebbol latszik, hogy melledumalsz, mert semmi indok nincs egyik szamra sem, es a kerdes egyaltalan nem az, hogy pontosan x, vagy csak nagyjabol (ahogy ez is le volt irva, csak ugy tunik, a jozan esz egyszeru magyar mondatok megertesehez sem mindig eleg)." Gondolom Te megvárod a megfelelő km-t és pont az előírt km-nél viszed szerelőhöz, vagy trélerezed, vagy a műhely körül tekersz bele még annyit, hogy pontosan meglegyen az előírt távolság.
csaba66 Elküldve Május10, 2015 Elküldve Május10, 2015 On 2015. 05. 10. at 6:08, Astra555 írta: Normális használat. Az mi? Egyébként az általam említett 80 ezres szíjszakadás normál használat mellett következett be, nagyjából 30%-kal kevesebb futásteljesítmény mellett mint amit a gyár meghatározott, normál használat mellett. Így van. Tartsd magad a gyári adatokhoz, hamarabb nehogy lecserélj bármit is. Biztosan jó a gyári 30 ezres olajcsere intervallum, meg a 6 dl/1000 km-es olajfogyasztás is gyári adat. Így, ha még ennyi olaj tűnik el ekkora távon, az normális, aki meg már hamarabb felújíttatja a motort az hülye. "Miert nagyjabol 200ezret, es nem nagyjabol 100-at, 50-et, vagy 10-et? Eppen ebbol latszik, hogy melledumalsz, mert semmi indok nincs egyik szamra sem, es a kerdes egyaltalan nem az, hogy pontosan x, vagy csak nagyjabol (ahogy ez is le volt irva, csak ugy tunik, a jozan esz egyszeru magyar mondatok megertesehez sem mindig eleg)." Gondolom Te megvárod a megfelelő km-t és pont az előírt km-nél viszed szerelőhöz, vagy trélerezed, vagy a műhely körül tekersz bele még annyit, hogy pontosan meglegyen az előírt távolság. Ha nem tudod, mi a normalis hasznalat, akkor mit jelent az, hogy "normal hasznalat mellett"? Tovabba eleg unalmas leirni ujra es ujra, hogy a csereperiodus nem azt jelenti, hogy garantaltan soha senkinek nem lesz hamarabb problemaja. Tenyleg nem tudom eldonteni, hogy ennyire sotet vagy, vagy csak jatszod a meg nem ertest... Egyreszt a vizpumpara nincs eloiras, masreszt, utoljara irom le, mibol jon az, hogy szerinted kb. 200 ezrenkent kell cserelni, es nem kb. 100, vagy kb. 50, vagy kb. 10 ezrenkent? Es ha a pumpat csereled, miert nem csereled vele egyutt az osszes vizcsovet is?
Recommended Posts