Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Igen, ahogy írod azért jobb a benzineseknél, mert nem a teljesítmény számít első sorban, hanem a forgató nyomaté, ami az 1.3 esetében 200 Nm, amíg egy benzines motor esetében 125-150 Nm. ;)

Jó kevéssel hajtod, mert nekem az 1.7 cdti (125 Le @ 280 Nm) most nyári gumikkal 6.4 körül eszik.... Igaz az 1550 Kg. Amúgy J-be is volt 1.3 az tényleg gyalázat lehet. Mondjuk én az 1.7-re nem panaszkodok, szépen megy, sőt sokkal jobb mire számítottam. Ez 1500 rpm felett megindul, amikor már van megfelelő turbó nyomás.

Végre egy értelmes ember! :D

Egy másik Astrás fórumon nemrég a benzinfanok mind elkezdték, hogy a nyomaték az ég világon semmit nem számít, az csak egy szám. Szerintük kizárólag a teljesítmény a meghatározó, ezért van hogy az ő ~150Nm-es 1.6-os benzinesük sokkal dinamikusabb és jobban is gyorsul mint az 1.7-es, ami egy lomha sz...

Na jól van mondom, ha ők fanatikus meggyőződéssel ezt szajkózzák, akkor innentól nincs miről beszélnünk. :D

Egyébként minden csak viszonyítás kérdése. Egy 4.2-es TDI A8-ashoz képest a 150 loves 1.9-es is gyenge és lesz.rozzák. 1.3-as Astrám még nem volt, de 1.4HDi Citroenem hasonló tömeggel igen. Érezhetően gyengébb volt mint az 1.7-es Astra, többet is kellett vele váltogatni, de azért ahova kellett elvitt az is.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Igen, ahogy írod azért jobb a benzineseknél, mert nem a teljesítmény számít első sorban, hanem a forgató nyomaté, ami az 1.3 esetében 200 Nm, amíg egy benzines motor esetében 125-150 Nm. ;)

Jó kevéssel hajtod, mert nekem az 1.7 cdti (125 Le @ 280 Nm) most nyári gumikkal 6.4 körül eszik.... Igaz az 1550 Kg. Amúgy J-be is volt 1.3 az tényleg gyalázat lehet. Mondjuk én az 1.7-re nem panaszkodok, szépen megy, sőt sokkal jobb mire számítottam. Ez 1500 rpm felett megindul, amikor már van megfelelő turbó nyomás.

1.3 cdti-ből a könnyebb H-ba építve részecskeszűrő nélkül akár hogyan is hajthatod 6.4-es fogyasztást nem tudsz kihozni,nekem 5.9-volt a max,csak városban,úgy hogy 3000-alatt nem váltottam.....ha jó a motor ezekkel a h-ba simán eljársz max 5.5-ből ha tolod neki akkor is...ha" jó kevéssel hajtom" 100-sa tempo 6-ban kevés város 4.2 is szokott lenni,de mondom részecskeszűrő nélkül....ez az igazi előnye ennek a motornak a fogyasztás és egy könnyű karosszériában ami nem a J szerintem a dinamika is ok....chiptuningal kb 110-lóval kéne megpróbálni ebben az autóban ami nekem van mert ez "könnyített" karosszéria gtc ecoflex...gumim 16-os 205/55 de szerintem ez sokat nem számít.

Link to comment
Megosztás:

1.3 cdti-ből a könnyebb H-ba építve részecskeszűrő nélkül akár hogyan is hajthatod 6.4-es fogyasztást nem tudsz kihozni,nekem 5.9-volt a max,csak városban,úgy hogy 3000-alatt nem váltottam.....ha jó a motor ezekkel a h-ba simán eljársz max 5.5-ből ha tolod neki akkor is...ha" jó kevéssel hajtom" 100-sa tempo 6-ban kevés város 4.2 is szokott lenni,de mondom részecskeszűrő nélkül....ez az igazi előnye ennek a motornak a fogyasztás és egy könnyű karosszériában ami nem a J szerintem a dinamika is ok....chiptuningal kb 110-lóval kéne megpróbálni ebben az autóban ami nekem van mert ez "könnyített" karosszéria gtc ecoflex...gumim 16-os 205/55 de szerintem ez sokat nem számít.

Igen, nekem van részecskeszűrőm, és szélesebb a gumi. Miután lecseréltem a gumikat is téliről (205/60-16) nyárira (225/50-17) máris 2-3dl-el többet kér. Cserébe jobban tapad. Nekem is hosszú távon 6l alatt tartható, de rövid távon azért ez több...

Végre egy értelmes ember! :D

Egy másik Astrás fórumon nemrég a benzinfanok mind elkezdték, hogy a nyomaték az ég világon semmit nem számít, az csak egy szám. Szerintük kizárólag a teljesítmény a meghatározó, ezért van hogy az ő ~150Nm-es 1.6-os benzinesük sokkal dinamikusabb és jobban is gyorsul mint az 1.7-es, ami egy lomha sz...

Na jól van mondom, ha ők fanatikus meggyőződéssel ezt szajkózzák, akkor innentól nincs miről beszélnünk. :D

Egyébként minden csak viszonyítás kérdése. Egy 4.2-es TDI A8-ashoz képest a 150 loves 1.9-es is gyenge és lesz.rozzák. 1.3-as Astrám még nem volt, de 1.4HDi Citroenem hasonló tömeggel igen. Érezhetően gyengébb volt mint az 1.7-es Astra, többet is kellett vele váltogatni, de azért ahova kellett elvitt az is.

Háát ha megnézzük pl az 1.6-os benzinesüket ami 100Le @ 150 Nm és egy gyengébb 1.7-est A17DTH 100Le @ 240 Nm.... Szerintem ugyanabban a kocsiban jobb a diesel, hiába ugyanaz a Le, és le is gyorsulja, mert nyomatékosabb...

Link to comment
Megosztás:

Igen, nekem van részecskeszűrőm, és szélesebb a gumi. Miután lecseréltem a gumikat is téliről (205/60-16) nyárira (225/50-17) máris 2-3dl-el többet kér. Cserébe jobban tapad. Nekem is hosszú távon 6l alatt tartható, de rövid távon azért ez több...

Háát ha megnézzük pl az 1.6-os benzinesüket ami 100Le @ 150 Nm és egy gyengébb 1.7-est A17DTH 100Le @ 240 Nm.... Szerintem ugyanabban a kocsiban jobb a diesel, hiába ugyanaz a Le, és le is gyorsulja, mert nyomatékosabb...

igen,egyetértek veled...de ha a te autódba levő 125Le -motor lenne a kb 1200kg-os H-ba részecske szűrő nélkül az lenne az igazi választás....a kb 1600kg amit nyom a J az a probléma+a dpf...volt 1.6-os H benzinesem még 2004-ben az elsőkből és sokat is fogyasztott meg nem is ment,akkor már inkább keveset fogyasszon ha már nem megy:),főleg a mai üzemanyag árak mellett fontos,hogy a dízel keveset fogyasszon jóval kevesebbet mint a benzines.

A most divat pici turbós benzinesekről meg ne is beszéljünk,volt szerencsém egyet kipróbálni az meg az évtized átverése :)

Link to comment
Megosztás:

igen,egyetértek veled...de ha a te autódba levő 125Le -motor lenne a kb 1200kg-os H-ba részecske szűrő nélkül az lenne az igazi választás....a kb 1600kg amit nyom a J az a probléma+a dpf...volt 1.6-os H benzinesem még 2004-ben az elsőkből és sokat is fogyasztott meg nem is ment,akkor már inkább keveset fogyasszon ha már nem megy:),főleg a mai üzemanyag árak mellett fontos,hogy a dízel keveset fogyasszon jóval kevesebbet mint a benzines.

A most divat pici turbós benzinesekről meg ne is beszéljünk,volt szerencsém egyet kipróbálni az meg az évtized átverése :)

Korábban egy G-m volt 90 Le @ 125 Nm @ 1060 kg, és az ehhez képest lomha volt. Ott ha bekapcsoltam a légkondit azt észre lehetett venni, itt nem. Nem ez sem egy erőművész, de gyorsul tisztességesen, ezzel már merek előzni, mert ha kell megy... De a G az elment 6l alatt benzinből, ez meg 6l felett kér gázolajból. Mindegy más világ, nagyobb, kombi, megy, szép, és szinte full extra (COSMO + jópár nyalánkság)

Nem mondom, hogy a 2.0 cdti nem lenne jobb a 145 Le @ 350 Nm-ével, de ez sem rossz így (itt jegyzem meg, 1.7-ből létezik 130 Le @ 300 Nm-es változat is )

Link to comment
Megosztás:

Nem perverzióm az 1.3-as dízel, sőt! Azért kérdezem, ha netán ebből találnék tetszőt, akkor gondolkozzak-e rajta vagy várjak?

Mivel a katalógusadatok sem fényesek, hozzá a chip "szükségesszerű" (számomra). Mindenképpen 6-os váltósban gondolkoznék, mert szoktam pályázni is, és ott tempót is megyek.

90 LE egy kb. 1300 kg-os karosszériához. Ez alapján döntsd el, Te magad, de igazából nem értem, hogy sokan miért választják ezt. Az 1.7 már sokkal meggyőzőbben viszi ezt a bódét, az 1.9-ről meg nem is beszélve.

Egyébként azt hiszem van itt olyan, aki megpiszkáltatta, és elégedett vele, de ez is attól függ eddig miben ültél.

Link to comment
Megosztás:

Háát ha megnézzük pl az 1.6-os benzinesüket ami 100Le @ 150 Nm és egy gyengébb 1.7-est A17DTH 100Le @ 240 Nm.... Szerintem ugyanabban a kocsiban jobb a diesel, hiába ugyanaz a Le, és le is gyorsulja, mert nyomatékosabb...

Persze szerintem is.

Konkrétan a 115Le 155Nm 1.6-os vs. 101Le 240Nm 1.7 volt terítéken.

Állítólag a 85Nm plusz az "semmi, olyan mintha ott se lenne", bezzeg a 14Le teljesítménykülönbség olyan "hatalmas, hogy ég és föld a kettő gyorsulásban a benzines javára". Az nem számít hogy a benzint 6000-ig kell pörgetni, hogy ezt le is adja, a komfortos fordulat tartományban pedig a dízel teljesítménygörbéje a benzines fölött fut. Tehát a relatív teljesítménye még nagyobb is. Konkrétan az is elhangzott (lehet hogy nem szó szerint idézem), hogy az 1.7-es olyan lomha hogy egy előzést nagyon-nagyon meg kell vele gondolni, hogy az ember biztonságosan be is tudja fejezni.

Nekem meg volt szerencsém hosszú távon mind a kettőhöz, úgyhogy tudom melyik merre hány méter. :)

Mindenképpen 6-os váltósban gondolkoznék, mert szoktam pályázni is, és ott tempót is megyek.

Azért az a hosszú áttátelű 5-ös váltó se egy katasztrófa ám. Jobb a 6-os persze, de ha találnék egy minden szempontból megfelelőt, amiben 5-ös váltó van (konkrétan ez meg is történt velem) én azért elgondolkoznék azon is.

90%-ban pályázok vele. 140-es tempóra rakva a tempomatot, 5-ös váltóval, 215 széles 17"-os gumikkal, 5,8 körül fogyaszt hosszú távú átlagban. Egy 6-os váltóval nem hiszem, hogy ezen litereket lehetne faragni, legfeljebb egy-két decit. A lekűzdendő légellenállás a fokozatok számától függetlenül így is úgy is ugyan annyi.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Nem perverzióm az 1.3-as dízel, sőt! Azért kérdezem, ha netán ebből találnék tetszőt, akkor gondolkozzak-e rajta vagy várjak?

Mivel a katalógusadatok sem fényesek, hozzá a chip "szükségesszerű" (számomra). Mindenképpen 6-os váltósban gondolkoznék, mert szoktam pályázni is, és ott tempót is megyek.

Az 1.3 CDTI témához:

Március elsején volt 2 éve, hogy vettem az enyémet. Eleinte fura volt a használata, még az 1.7-es ISUZU G astra után is. Ahogy itt többször kifejtettem korábban, nem is vettem volna dízelt, ha nem lett volna jó áron, olyan keveset megyek. Szóval nekem belefértek árban a következő nyűgök: cseréltem kettőstömegűt, DPF offos lett azóta és egy porlasztócsúcsot is javítottak. Ezek után azt mondom, fél-egy éve úgy használom, hogy tökéletesnek mondanám - már a dinamikájára értem. Ehhez kellett a porlasztócsúcs javítás is. Azt valóban meg kell szokni, hogy - nem 1500 - inkább 1800 f/p alatt döglött, de utána húz, mint a mozdony. Attól függ, persze, mire kell. 2 kölökkel már nem célom 140-nél gyorsabban menni, nem is tudom, mi a végsebessége, de 6.-ban 140-nél még bőven húzna. Az érdi emelkedőn (4 személy + kombi plafonig cuccal) 6.-ban röhögve felmegy, nem tudom, az érdi emelkedő etalon-e, de azért 1-2 autó ott nagyon belassul (már az én régebbi autóim is). Most BC szerint 4,6 l/100 km a 2000 km-re vetített átlag, ebből kb 500 km városi rövidtáv és nálam a BC decire pontos. Ez az érték azért sokmindenért kárpótol, bár rendesen gázvezető vagyok. Nyilván egy 1.7-es, pláne 1.9-es után döglöttnek érezném, de most szerintem marad egy darabig. Pályán 130-nál olyan 5-5.2 l körül kér, én 120-szal szoktam menni GPS szerint, az óra szerint mondjuk 125-128 lehet nálam. Város 5.5 l körül, 90-100-nál 4.2-4,3 körül lehet, ami egy 1300 kg-os kombitól nem olyan rossz. Amíg volt DPF, minden érték pár decivel több volt.

Nekem a következő autóm tuti benzines lesz, egyszerűen az évi futott km-ek száma miatt nekem nem érné meg a kettőstömegű/porlasztócsúcs/DPF hármas miatt. Tudom, benzinesre is lehet költeni, ráadásul mintha már azokba is raknának kettőstömegűt.

Ennél a Fiat-konstrukciónál még arra a tyúkbél vezérműláncra is figyelni kell, jó azt cserélni 100 ezrenként szerintem (előző tulajnál 110 E-nél szakadt, ebből lett elege asszem).

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

Melyik az az érdi emelkedő? Már sokaktól hallottam korábban is, de nem tudom pontosan melyik az. Pedig rendszeresen járok keresztül Érden.

A régi 7-esen is van Érd előtt, a nagy S kanyar, de az M7-nél, amikor kifelé mész a városból, közvetlen, miután szétválik az M1-M7, a kanyar után kezdődik az M7-esen. Jó hosszú és még meredek is, ráadásul 2 sávos, szóval csúcsforgalomnál ott rendesen lehet torlódni, ha csiga1 előzi csiga 2-t...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A régi 7-esen is van Érd előtt, a nagy S kanyar, de az M7-nél, amikor kifelé mész a városból, közvetlen, miután szétválik az M1-M7, a kanyar után kezdődik az M7-esen. Jó hosszú és még meredek is, ráadásul 2 sávos, szóval csúcsforgalomnál ott rendesen lehet torlódni, ha csiga1 előzi csiga 2-t...

Én M6 felé járok, ott is van "érdi emelkedő" néven jelölt szakasz. Eddig konkrétan én abban a hitben voltam hogy az AZ ÉRDI EMELKEDŐ :) - a kivezetőn a balatoni út mellett.

http://tinyurl.com/mqseeeo

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint Érd hegyen fekszik és minden környéken lévő út tartalmaz érdi emelkedőt. :) Mivel egész gyerekkoromban Velencére jártunk, nálunk az M7-esen lévő emelkedő volt AZ érdi emelkedő, aminél az ezerkettes zsiga 3-asban padlógázzal 80-90-nel volt képes felmenni.

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint Érd hegyen fekszik és minden környéken lévő út tartalmaz érdi emelkedőt. :) Mivel egész gyerekkoromban Velencére jártunk, nálunk az M7-esen lévő emelkedő volt AZ érdi emelkedő, aminél az ezerkettes zsiga 3-asban padlógázzal 80-90-nel volt képes felmenni.

Mi Trabival annó 2-esben abszolváltuk kb 40-el... :)

Link to comment
Megosztás:

Én M6 felé járok, ott is van "érdi emelkedő" néven jelölt szakasz. Eddig konkrétan én abban a hitben voltam hogy az AZ ÉRDI EMELKEDŐ :) - a kivezetőn a balatoni út mellett.

http://tinyurl.com/mqseeeo

Én is az M6-oson járok rendszeresen. De szerintem nem az az "érdi emelkedő". Már csak azért sem gondolom, mert amíg nem volt M6-os, akkor is hallottam már így emlegetni. :)

Az M7-esen havonta egyszer járok, de csak az M0-ig, befelé a város felé tovább nem. Így ezért nem tudom, hogy melyik az. De ha egyszer arra járnék, majd megfigyelem.

Egyébként az M6-osnak az emelkedőjében semmi durva nincs. Egy ideje kivették onnan a 110-es korlátozást így 5.-ben simán 140-nel tolom fölfelé. Sőt ha odalépek még gyorsulna is. Aztán mielőtt felérnék a dombra elveszem, mert ott van egy 110-es tábla. Így fékezés nélkül pont annyira lassulok le.

Link to comment
Megosztás:

Én is az M6-oson járok rendszeresen. De szerintem nem az az "érdi emelkedő". Már csak azért sem gondolom, mert amíg nem volt M6-os, akkor is hallottam már így emlegetni. :)

Az M7-esen havonta egyszer járok, de csak az M0-ig, befelé a város felé tovább nem. Így ezért nem tudom, hogy melyik az. De ha egyszer arra járnék, majd megfigyelem.

Egyébként az M6-osnak az emelkedőjében semmi durva nincs. Egy ideje kivették onnan a 110-es korlátozást így 5.-ben simán 140-nel tolom fölfelé. Sőt ha odalépek még gyorsulna is. Aztán mielőtt felérnék a dombra elveszem, mert ott van egy 110-es tábla. Így fékezés nélkül pont annyira lassulok le.

Az érdi emelkedő az M1-M7 szétválása után van, tulajdonképpen azzal kezdődik az M7. Egy hosszú emelkedő. Visszafelé viszont nagyon jó, optimális esetben több km-t lehet gurulni üresben. :D

Valahol Horvátországban van egy nagyon sunyi emelkedő. Kb. 10-15 km hosszú, folyamatosan emelkedik, de úgy, hogy csak abból veszi észre az ember, hogy az autó egyre lomhább lesz. Na ott szoktak kifeküdni többek között a hűtésproblémás autók. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok....1.9 cdti 150 pacis motorban hogy tudom megnèzni hogy jó-e az egr??...szètszedtem megtisztítottam...de szerintem nem működik....a csatit nem húztam le ès beindítottam de a szelep nem muzdul el alapjàraton se de gàzadàsra se làtom hogy mozogna valamit is...köszönöm....

Link to comment
Megosztás:

Mi a véleményetek a kettős tömegű lendkerék kiváltására szolgáló fix lendkerékről? Okoz bármi más károsodást az autóban, megéri ilyet rakni bele?

Köszi

Saját tapasztalatom nincs róla, vélemények alapján nem lesz annyira finom a váltás, könnyebben berángat/beremeg, ilyen szempontból a motor felé is több rezgés megy át, de hosszabb távon nem tudom mit okozhat. Előnye hogy jóval olcsóbb mint a kettős tömegű.

Itt van egy cikk róla, szerintem ez mindent elárul:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/

Módosítva : Davee
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Saját tapasztalatom nincs róla, vélemények alapján nem lesz annyira finom a váltás, könnyebben berángat/beremeg, ilyen szempontból a motor felé is több rezgés megy át, de hosszabb távon nem tudom mit okozhat. Előnye hogy jóval olcsóbb mint a kettős tömegű.

Értem, köszönöm, igazából vásárlás előtt állok, és a kiszemelt autó ilyen lendkerékkel van szerelve, amúgy más gond nincs vele. Ez az egy aggályom van csak. De akkor lehet elengedem az autót, mert csak motoszkálna a gondolat bennem, hogy hosszú távon más baj is lehet.

Link to comment
Megosztás:

Értem, köszönöm, igazából vásárlás előtt állok, és a kiszemelt autó ilyen lendkerékkel van szerelve, amúgy más gond nincs vele. Ez az egy aggályom van csak. De akkor lehet elengedem az autót, mert csak motoszkálna a gondolat bennem, hogy hosszú távon más baj is lehet.

Az új dízelesek, sőt a legújabb benzinesek is már kettős tömegűek, enélkül már nem találsz újabb autókat.

Ha normálisan használták akkor bírja, lényeg, hogy benyomott kuplunggal kell indítani és leállítani is, függetlenül attól, hogy üresben vagy sebességben van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Értem, köszönöm, igazából vásárlás előtt állok, és a kiszemelt autó ilyen lendkerékkel van szerelve, amúgy más gond nincs vele. Ez az egy aggályom van csak. De akkor lehet elengedem az autót, mert csak motoszkálna a gondolat bennem, hogy hosszú távon más baj is lehet.

Vegyél automatát. Abba csak 50-60 ezer a lendkerék. :icon1:

Viccet félretéve, a LUK márkájú lendkerék kb. 80-90 ezer Ft. Ha hozzáveszed, hogy még a kuplungszettet is cserélni kell, akkor 150- 200 ezerből simán kijössz munkadíjjal együtt. Létezik felújítás is, de arról még nem derült ki, hogy mennyire tartós.

Link to comment
Megosztás:

Mi a véleményetek a kettős tömegű lendkerék kiváltására szolgáló fix lendkerékről? Okoz bármi más károsodást az autóban, megéri ilyet rakni bele?

Köszi

Nekem az a véleményem, hogy nem véletlenül és nem is csak szivatásból van kettős tömegű az autókban. Nem elhanyagolható a funkciója szerintem.

Nem vennék ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.