Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Szia!

Szerinted, ha egy tisztítás után lezárom az EGR-t egy lemezzel tömítésnél úgy, hogy a szelep belsejében a nyitást zárást ne befolyásolja dobna rá hibát?

Műszaki előtt pedig kivenném, nehogy gond legyen a káros anyag kibocsátással.

Biztosan fog hibát dobni. Viszont a helyzet az, hogy műszakin hibával nem fog átmenni, ezért előtte csak le kell venni.

Nekem DPF nincs már benne, mégis csont nélkül átment a műszakin.

Link to comment
Megosztás:

DPF nélkül átmegy persze, a gyárilag DPF nélküliek is átmennek zöld matricával, ezt már kitárgyaltuk.

A kipufogón abszorbanciát (vagy transzmittanciát ez most lényegtelen) mérnek. A kérdés csak, hogy milyen hullámhosszon. Ha csak a látható fény tartományában mérnek, akkor nem gond az NOx. EGR nélkül sincs olyan töménységben jelen pl az NO2, hogy megbarnuljon tőle a kipufogógáz.

Ha UV-tartományban is mérnek, amit már elnyel az NOx, akkor lehet gond.

Én arra tippelek, hogy csak látható tartományban mérnek, de ez csak tipp, biztosra nem tudom. Tudja esetleg valaki?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok új tag vagyok..

Volna nekem egy új szerzemèny 2006os Astra twin topom 1.9cdti..150lovas...olyan problèmàm vagyon nagyon nem húz a kicsike 1500..1600alatt semmi ha tövig nyomom a pedàlt akkor sem.szèp lassan gyorsul csak.utànna ahogy a turbó bekapcsol megy rendesen....amikor reggel beindítom pillanatnyi füstölès..sok dízel autom volt màr de ennek büdös füst szaga van...kipucoltam karburàtor tisztítoval az egr szelepet tiszta koksz volt ès a boost szenzort is.....de nincs vàltozàs....mi lehet a problèmàm??..ennek a motornak úgy kène mennie mint a vonatnak..mèg egy èszlelès messziről hoztam az autót vègig autópálya sokszor lèpèsben...egyszer kezdem nyomni az emelkedőn erő semmi nagy füstölès sàrga motorjelző ikon vilàgít...pàr kilomèter múlva minden jó...pàr indítàs utàn eltünt az ikon....köszönöm a segítsèget előre is....üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok új tag vagyok..

Volna nekem egy új szerzemèny 2006os Astra twin topom 1.9cdti..150lovas...olyan problèmàm vagyon nagyon nem húz a kicsike 1500..1600alatt semmi ha tövig nyomom a pedàlt akkor sem.szèp lassan gyorsul csak.utànna ahogy a turbó bekapcsol megy rendesen....amikor reggel beindítom pillanatnyi füstölès..sok dízel autom volt màr de ennek büdös füst szaga van...kipucoltam karburàtor tisztítoval az egr szelepet tiszta koksz volt ès a boost szenzort is.....de nincs vàltozàs....mi lehet a problèmàm??..ennek a motornak úgy kène mennie mint a vonatnak..mèg egy èszlelès messziről hoztam az autót vègig autópálya sokszor lèpèsben...egyszer kezdem nyomni az emelkedőn erő semmi nagy füstölès sàrga motorjelző ikon vilàgít...pàr kilomèter múlva minden jó...pàr indítàs utàn eltünt az ikon....köszönöm a segítsèget előre is....üdv

Szia Tom!

Nekem egy Opel Signumom van 1.9 Z19DTH 150 lovas, ismerős az észrevételed szerintem a részecskeszűrőd van telítődve..

Amikor vílágított a sárga motorjelző akkor égetí ki a kormot, ez bízonyos időközönként végzi. Nekem is volt már hogy nem csinálta magától ,főleg ha nem mentem vele hosszabb távokat.

Utoljára gépre raktuk és mi indítottuk el a regenerálást, ezt megcsinálja egyhelyben is csak üzemmelegnek kell lennie. kb. 10 perc és 3000-es fordulaton végzi. Előtte alapjáraton 3-4l/ h fogyasztott , regenerálás után 0.6-0.7l/h mért... azóta elég csak az alapjárati fogyasztást figyelnem, aból is látni mikor telitődik és próbálok hosszabb utat meni vele... :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szerinted, ha egy tisztítás után lezárom az EGR-t egy lemezzel tömítésnél úgy, hogy a szelep belsejében a nyitást zárást ne befolyásolja dobna rá hibát?

Műszaki előtt pedig kivenném, nehogy gond legyen a káros anyag kibocsátással.

Szerintem nem lehet lezárni, mert a vezérlő előbb utóbb kisakkozza hogy nincs visszavezetés (pl. magas kipufogó hőmérséklet, vagy ki tudja mi alapján) és hibát dob. Ráadásul a rendszerben van fojtó szelep is, ami (úgy emlészem) alapjáraton részlegesen zár, ha az EGR nyit.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szèpen....akkor kicsit meghajtom...vagy majd àtviszem szomszèdba ott majd felrakjàk gèpre......

:) Nincs mit... amúgy ha bekapcsol a regenerálás nagyon bűdös égett gázolaj szagú amit érezni lehet az autóban is, néha nem is a szervizkulcsot veszem észre hanem a szagát.

Úgy hallottam hogy ilyenkor üzemanyagot fecskendez be a részecskeszűrőbe és az égeti ki... állítólag.. de ha gépre dugják akor ki is jelzi hogy hány % on van, 30% körül sztem jó... 70%nál már többet fogyaszt

ahogy én érzékeltem... Amióta OMV -n tankolok ritkábban tisztít és a kijelző is egy teli tanknál 100-150 km-el többet ír ki a megtehető utra... ez komoly...

Link to comment
Megosztás:

Amit leírtál az EGR szelepről, igaz. Benzines motoroknál így működik.

A dízelnél más a helyzet.

Beindítás után rögtön nyit és 30-40% között ingadozik, gázadásra azonnal bezár és zárva marad amíg a terhelés nem állandósul egy szinten. Amikor a motor eléri a kívánt fordulatot, ismét nyit néhány százalékra.

Közel négy éve vettem az autót és akkoriban sok mérést, élőadat rögzítést végeztem az op-com segítségével, mert az alapjárat ingadozott, annyira hogy néha le is ált. Mivel az EGR szelepre is gyanakodtunk, ezért figyeltük meg a működését.

A szelepre állítólag azért van szükség, mert a mai motorok túl jól működnek és a magas égési hőmérséklet oxidálja a levegő nitrogénjét, ami persze káros, meg mérgező. A kipufogó gáz visszavezetésével csökken az égési hőmérséklet, kevesebb NOx képződik, a környezetvédők megnyugodnak, a dízelek szívóoldala pedig kormosabb mint a kipufogója!

Óóóó...hát, mivel nekem csak benzines van, a méréseim alapján írtam le. Amúgy a dízelnél miért van így?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ugyanaz a problémám mint a fenti Pusher nevű felhasználónak, hideg motornál kopogtatás hallatszik, ha bemelegszik elhalgat. Voltam egy magán szerelőnél és 1 szervízbe, ez első megjesztegetett motor problémára utalva (hajtókar vagy dugattyú) a szervízesek hidegen meghallgatták és lendkereket mondtak. A kuplungom is meg van kopva, mert mikor egy kicsit benyomom egy kerregés hallatszik. Gondolom a lendkerék cserekor a kuplung szettet is szokták cserélni. Feltettem a youtubra egy videót, aki esetleg akarna segíteni nézze meg és véleményt szívesen elfogadok, egyébb ként H Astra, 1.7 dizel, 2005 évjáratú, motorkoód Z17DTH. Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ugyanaz a problémám mint a fenti Pusher nevű felhasználónak, hideg motornál kopogtatás hallatszik, ha bemelegszik elhalgat. Voltam egy magán szerelőnél és 1 szervízbe, ez első megjesztegetett motor problémára utalva (hajtókar vagy dugattyú) a szervízesek hidegen meghallgatták és lendkereket mondtak. A kuplungom is meg van kopva, mert mikor egy kicsit benyomom egy kerregés hallatszik. Gondolom a lendkerék cserekor a kuplung szettet is szokták cserélni. Feltettem a youtubra egy videót, aki esetleg akarna segíteni nézze meg és véleményt szívesen elfogadok, egyébb ként H Astra, 1.7 dizel, 2005 évjáratú, motorkoód Z17DTH. Köszönöm.

Érdekes ez a dobolás... Nem lehet behatárolni, hogy honnan jön?

A hosszbordás szíj körül is nyikorog valami ezerrel, de gondolom ez a legkisebb probléma. Ha félig kinyomott kuplungnál kerregést hallasz, akkor az a lendkerék. Ugyan ilyen volt nálam is. Egyből rávágták hogy lendkerék és valóban az volt. Mivel az így is úgy is cserés, akkor kiderülne hogy a dobolást is ez okozza vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, bocsánat hogy beleszólok, úgy látom jó helyen járok, opel astra h 1.7 dízel Z17DTh kocsim van, a kérdésem az lenne, hogy lehet megnézni, megállapítani, hogy mind a 4 porlasztó rendesen müködik? köszönöm

Ha nem működne, azt észrevennéd szerintem. Minimum a hibajelző lámpa világítana gazdagon, de a motor működésén is észrevennéd ha csak 3 henger menne.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm válaszotok, tudom vezérműszíj csere is kellene, majd ezútán, az a doboló hang ami a legjobban zavar, több mint valószínü a lendkerék, majd ha sikerül kicserélnem és csak dobolni fog akkor egyébb, de nagyon remélem nem. Igen félig benyomott kuplunkgnál kerrek, jól mondtad.

Link to comment
Megosztás:

Óóóó...hát, mivel nekem csak benzines van, a méréseim alapján írtam le. Amúgy a dízelnél miért van így?

Láttam hogy benzinesed van :icon1: Gondoltam leírom én is a tapasztalataimat a dízelről.

A benzines motoroknál alapjáraton nem lehet kinyitni az EGR szelepet, mert össze-vissza járna (mint amikor fals levegőt szív, pl. egy repedt kartergáz visszavezetőnél) a motor.

Ezért egyszerűen dúsabb keverékkel járatják alapon, (a magasabb CO-t etünteti a katalizátor) nagyobb fordulatokon már elvisel jelentősebb recirkulációt, persze közel nem akkorát mint a dízel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Z17dth ASTRÁM 1.7 melegen nagyon nehezen indul,és 80 km/óránál gyorsabban nem megy.2000/fordulatnál kigyulad a sárga szervízlámpa és megáll.Utána csak töbszöri indításra indul.Várom a megtisztelő válaszokat.Köszönöm előre a segítséget.Üdv..

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm....és az okozhat ilyen tüneteket??

Esetleg. De én ránéznék a szívósorra is. Ott a lapátok szoktak kikopni, és egy idő után elkezdenek akadozni, aztán valamelyik állásban beragadnak. Ilyenkor vagy nem megy, vagy füstöl de nagyon. Fel lehet újítani, de az sem hosszú életű. Egy új gyári szívósor kb. 100 ezer Ft. körül mozog.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.