Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2015. 02. 03. at 16:06, csaba66 írta:

Az SFK valami hamisitvany lehet, az SKF jo, ha eredeti.

Nem akarok reklámozni de én mindig inen szerzem be az alkatrészeket és postával együtt is olcsobb mint a bárdi vagy az unix

https://alkatreszek.hu/

https://opel.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__opel__astra__astra_h_kombi_2004_08__18079/szijhajtas_1__vezermuszij_keszlet__vezermuszij_keszlet__mind?gyakori=I

Elküldve
  On 2015. 02. 07. at 20:05, A1koho1ist írta:

Nem akarok reklámozni de én mindig inen szerzem be az alkatrészeket és postával együtt is olcsobb mint a bárdi vagy az unix

https://alkatreszek.hu/

https://opel.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__opel__astra__astra_h_kombi_2004_08__18079/szijhajtas_1__vezermuszij_keszlet__vezermuszij_keszlet__mind?gyakori=I

Ezt a szegedi webáruházat én is ismerem. Általában az ő áraikra szoktam hivatkozni, mikor itt https://zsu.hu/zsu/htmls/ érvényesíten az árgaranciát. És így helyben megkapom ugyan annyiért, vagy még pár százalékkal olcsóbban. :)

Bár az utóbbi időben azt vetttem észre, hogy jó pár dolog árán ők is emeltek szép sunyiban. Pedig elvileg dübörög a gazdaság és defláció is van. Na, de ez egy más téma... :)

Elküldve
  On 2015. 02. 11. at 11:01, neuhofer írta:

1.7. DTR Ismerösöm termösztátot cserélt.Kérdése Hűtő vízet hol lehet légteleniteni ? 2009-évjárat.

Nem tudom, mi a hivatalos eljaras, de ha nyitott viztartallyal addig jaratod a motort, amig a termosztat kinyit, akkor kimegy belole a levego. Par kilometer utan ujra meg kell nezni, es szukseg eseten tolteni ra.

Elküldve

Sziasztok!

Ide írok, mert ez a topik jobban pörög, mint a Zafira B és a motor is ugyanaz. Szóval adott egy 6 hónapos Zafira B 1.7 CDTI (DTJ - 110 LE). 21500 km ment bele, mire kiírta, hogy "Insp 1000". Azaz 1000 km-en belül szerviz. A márkakereskedés szerint olajcsere szükséges, mert ez "borzasztóan" magas futásteljesítmény és "az olaj viszkozitása már nem megfelelő". Egyrészt az autóra 30000 km-es olajcsereciklus van megadva, másrészt ez az olaj ami az autóban van kb 14000 km-t futott.

Eléggé kamu szaga van...

Találkozott valaki hasonlóval?

Kösz a segítséget.

Elküldve
  On 2015. 02. 11. at 14:50, RedFlash írta:

Sziasztok!

Ide írok, mert ez a topik jobban pörög, mint a Zafira B és a motor is ugyanaz. Szóval adott egy 6 hónapos Zafira B 1.7 CDTI (DTJ - 110 LE). 21500 km ment bele, mire kiírta, hogy "Insp 1000". Azaz 1000 km-en belül szerviz. A márkakereskedés szerint olajcsere szükséges, mert ez "borzasztóan" magas futásteljesítmény és "az olaj viszkozitása már nem megfelelő". Egyrészt az autóra 30000 km-es olajcsereciklus van megadva, másrészt ez az olaj ami az autóban van kb 14000 km-t futott.

Eléggé kamu szaga van...

Találkozott valaki hasonlóval?

Kösz a segítséget.

Szia!

Az Insp felirattal ne foglalkozz. Viszont az a lényeg, hogy valóban 1 év/30 ezer km az olajcsere az előírás (bár erre a motorra konkrétan meg kellene nézni). Azonban ez használattól függ, csak városi használat során lecsökkenhet elég jelentősen is. Hogy hogyan használod, azt Te tudod. Az én véleményem az, hogy 10-15 ezrenként érdemes olajat cserélni.

Szerintem érdemes volna egy olajcserén elgondolkodni ekkora táv után, ráadásul a 6 hónap/14 ezer km tényleg egy erős igénybevételt jelenthet.

A gyári olaj nem drága, 7-8 ezer körül van, a jó minőségű szűrő meg kb. 3 ezer Ft. Persze gondolom a gari miatt márkaszervizben fogod csináltatni, ott meg nem biztos, hogy engedik, hogy vigyél olajat, meg szűrőt.

Elküldve
  On 2015. 02. 11. at 14:50, RedFlash írta:

Ide írok, mert ez a topik jobban pörög, mint a Zafira B és a motor is ugyanaz. Szóval adott egy 6 hónapos Zafira B 1.7 CDTI (DTJ - 110 LE). 21500 km ment bele, mire kiírta, hogy "Insp 1000". Azaz 1000 km-en belül szerviz. A márkakereskedés szerint olajcsere szükséges, mert ez "borzasztóan" magas futásteljesítmény és "az olaj viszkozitása már nem megfelelő". Egyrészt az autóra 30000 km-es olajcsereciklus van megadva, másrészt ez az olaj ami az autóban van kb 14000 km-t futott.

14ezerrel korabban, amikor csereltek, mit allitottak be? Az is lehet, hogy egyszeruen 15ezres csereperidusra tettek, es azert szol.

Elküldve
  On 2015. 02. 11. at 15:24, csaba66 írta:

14ezerrel korabban, amikor csereltek, mit allitottak be? Az is lehet, hogy egyszeruen 15ezres csereperidusra tettek, es azert szol.

Kösz a választ mindenkinek!

14 ezerrel korábban - azaz 8000 km volt az autóban - semmit nem állítottak be, ez csak egy biztonsági olajcsere volt. Közben érdekes dolgokat olvastam külföldi fórumokon, valaki azt írta, ha túl sokat regenerálja a DPF-et az rossz hatással van a motorolajra (??). Az a baj, hogy nekem még soha nem jelezte, hogy regenerálna, bár valószínűleg csinálta, csak a fogyasztás megugrásból kiindulva.

Elküldve
  On 2015. 02. 11. at 15:29, RedFlash írta:

Kösz a választ mindenkinek!

14 ezerrel korábban - azaz 8000 km volt az autóban - semmit nem állítottak be, ez csak egy biztonsági olajcsere volt. Közben érdekes dolgokat olvastam külföldi fórumokon, valaki azt írta, ha túl sokat regenerálja a DPF-et az rossz hatással van a motorolajra (??). Az a baj, hogy nekem még soha nem jelezte, hogy regenerálna, bár valószínűleg csinálta, csak a fogyasztás megugrásból kiindulva.

Beállítható, hogy az olajcserénél kilométerre szóljon, vagy az olajminőséget nézze /azt nem tudom mi alapján dönti el, hogy rossz/. Lehet, hogy nem nullázták olajcserekor.

A DPF regenerálást nem jelzi, csak ha valami miatt nem tud regenerálni /pl sok rövid táv/ akkor indít "kényszer regenerálást". Azt jelzi villogó izzításvisszajelzővel, és akkor nem szabad leállítani a motort.

Elküldve
  On 2015. 02. 11. at 13:47, csaba66 írta:

Nem tudom, mi a hivatalos eljaras, de ha nyitott viztartallyal addig jaratod a motort, amig a termosztat kinyit, akkor kimegy belole a levego. Par kilometer utan ujra meg kell nezni, es szukseg eseten tolteni ra.

Köszi

Elküldve
  On 2015. 02. 11. at 15:29, RedFlash írta:

Kösz a választ mindenkinek!

14 ezerrel korábban - azaz 8000 km volt az autóban - semmit nem állítottak be, ez csak egy biztonsági olajcsere volt. Közben érdekes dolgokat olvastam külföldi fórumokon, valaki azt írta, ha túl sokat regenerálja a DPF-et az rossz hatással van a motorolajra (??). Az a baj, hogy nekem még soha nem jelezte, hogy regenerálna, bár valószínűleg csinálta, csak a fogyasztás megugrásból kiindulva.

Az én autómban is Z17DTJ motor van. Sajnos ezekben a motorokban DENSO vezérlő és nagynyomású rendszer van, semmi köze a korábbi (pld. DTH) gépekhez. Azért sajnos, mert érzékenyebb az üzemanyag minőségére.

Jól olvastad,a részecskeszűrő regenerálása közben üzemanyag kerül a motorolajba! (ez egy ilyen sz@r rendszer)

Ha rövid utakon, netán városban használod, kb. 4-500Km-enként regenerál és ez bizony nem vitamin az olajnak :icon1:

Az enyémmel évente 15-20000km-ert megyek és olajcserekor közel 6Litert engedtem le, pedig csak 5-öt tettem bele!

A motorvezérlő számolja a motor terhelése, a regererálások gyakorisága stb. alapján az olaj minőségét %-ban és ha eléri a 0%-ot

cserélni kell!

Elküldve
  On 2015. 02. 11. at 18:50, lamb írta:

Az én autómban is Z17DTJ motor van. Sajnos ezekben a motorokban DENSO vezérlő és nagynyomású rendszer van, semmi köze a korábbi (pld. DTH) gépekhez. Azért sajnos, mert érzékenyebb az üzemanyag minőségére.

Jól olvastad,a részecskeszűrő regenerálása közben üzemanyag kerül a motorolajba! (ez egy ilyen sz@r rendszer)

Ha rövid utakon, netán városban használod, kb. 4-500Km-enként regenerál és ez bizony nem vitamin az olajnak :icon1:

Az enyémmel évente 15-20000km-ert megyek és olajcserekor közel 6Litert engedtem le, pedig csak 5-öt tettem bele!

A motorvezérlő számolja a motor terhelése, a regererálások gyakorisága stb. alapján az olaj minőségét %-ban és ha eléri a 0%-ot

cserélni kell!

Szia!

A Z17DTL - Z17DTH motorokban Bosch rendszer van? A Z17DTJ - A17DTJ - Z17DTR - A17DTR motorokban pedig biztos hogy Denso rendszer van? Most akarok H Astrát venni 1.7-es dízelmotorral, ragaszkodnék a Bosch rendszerhez. Úgy gondoltam,hogy ezekre az 1.7-es isuzu motorokra végig Bosch rendszert szereltek.

Elküldve
  On 2015. 02. 11. at 18:50, lamb írta:

Az én autómban is Z17DTJ motor van. Sajnos ezekben a motorokban DENSO vezérlő és nagynyomású rendszer van, semmi köze a korábbi (pld. DTH) gépekhez. Azért sajnos, mert érzékenyebb az üzemanyag minőségére.

Jól olvastad,a részecskeszűrő regenerálása közben üzemanyag kerül a motorolajba! (ez egy ilyen sz@r rendszer)

Ha rövid utakon, netán városban használod, kb. 4-500Km-enként regenerál és ez bizony nem vitamin az olajnak :icon1:

Az enyémmel évente 15-20000km-ert megyek és olajcserekor közel 6Litert engedtem le, pedig csak 5-öt tettem bele!

A motorvezérlő számolja a motor terhelése, a regererálások gyakorisága stb. alapján az olaj minőségét %-ban és ha eléri a 0%-ot

cserélni kell!

Tegnap este beszéltem a szakimmal, azt mondta, hogy nyugi, csak nem nullázta ki a számlálót cserekor. Ezt az olajminőség dolgot nem méri - itt volt kamu a kereskedő "olajviszkozitás mérés az autó által" rész - hanem számolja: megtett kilométer, indítások száma, DPF regenerálás száma stb. alapján.

Egyébként az autó hosszú utakat fut, főleg autópályán.

Elküldve
  On 2015. 02. 12. at 8:43, RedFlash írta:

Tegnap este beszéltem a szakimmal, azt mondta, hogy nyugi, csak nem nullázta ki a számlálót cserekor. Ezt az olajminőség dolgot nem méri - itt volt kamu a kereskedő "olajviszkozitás mérés az autó által" rész - hanem számolja: megtett kilométer, indítások száma, DPF regenerálás száma stb. alapján.

Egyébként az autó hosszú utakat fut, főleg autópályán.

A szamolas ok, de legalabbis a regebbi Astraknal ez is beallitas kerdese volt (azaz flex szerviz, amivel elvileg 30e es 1 ev fole is lehetett menni, vagy fix 30e / 1 ev). Lehet, hogy a DPF-esek mar minden esetben szamolnak, de nem hagynak tulfutast, viszont ha ugy latjak, akkor szolnak 30e elott is.

Talan az a kulonbseg, hogy amelyik szamol, az Insp1000-et, vagy Insp600-at ir ki, amelyik nem, az csak siman Insp-et.

Elküldve
  On 2015. 02. 12. at 6:32, Kombitomi írta:

Szia!

A Z17DTL - Z17DTH motorokban Bosch rendszer van? A Z17DTJ - A17DTJ - Z17DTR - A17DTR motorokban pedig biztos hogy Denso rendszer van? Most akarok H Astrát venni 1.7-es dízelmotorral, ragaszkodnék a Bosch rendszerhez. Úgy gondoltam,hogy ezekre az 1.7-es isuzu motorokra végig Bosch rendszert szereltek.

Az enyém Z17DTJ és DENSO van benne, az ismerősömé pedig DTH, 101Lovas, Bosch rendszerrel. Hogy ez minden esetben így van e

nem tudom.

Igazad van, ha most vennék dízelt, én is Bosch keresnék, részecskeszűrő nélkül!

Elküldve
  On 2015. 02. 12. at 20:29, neuhofer írta:

Denso rendszer van egyenesen utálom Már odáig jutottam hogy az egész autót.

A részecskeszűrést, és a Denso rendszert nagy ívben kerülni fogom. Használtam céges Z17DTH 100 LE 2007-es H Astra Van-t 370Ekm-ig egy vízcső adta meg magát, de még a kuplung se volt cserélve...

Elküldve
  On 2015. 02. 13. at 5:46, Kombitomi írta:

A részecskeszűrést, és a Denso rendszert nagy ívben kerülni fogom. Használtam céges Z17DTH 100 LE 2007-es H Astra Van-t 370Ekm-ig egy vízcső adta meg magát, de még a kuplung se volt cserélve...

Az szép! :) Szerencséd volt vele. A lendkerék, generátor, stb általában azért jóval korábban megadja magát.

Elküldve
  On 2015. 02. 13. at 7:31, Cserenkov írta:

Az szép! :) Szerencséd volt vele. A lendkerék, generátor, stb általában azért jóval korábban megadja magát.

Legalabbis azok irnak, akiknel gond van, es az esetek egy reszeben a futasteljesitmeny sem biztos... De en is "szerencses" vagyok, ahogy mar emlitettem nehanyszor...

Elküldve
  On 2015. 02. 13. at 8:00, csaba66 írta:

Legalabbis azok irnak, akiknel gond van, es az esetek egy reszeben a futasteljesitmeny sem biztos... De en is "szerencses" vagyok, ahogy mar emlitettem nehanyszor...

Általánosságban írtam, nem is csak Astrára. Azért egy lendkerék ÁLTALÁBAN(!) 200.000-250.000 körül (valós, első tulajos autóknál is) cserés szokott lenni. Nyilván vannak statisztikailag kivételek.

Elküldve
  On 2015. 02. 14. at 6:53, neuhofer írta:

Valaki tud ajánlani Pesten vagy környékén villamosági szerelőt, aki az astrát átvizsgálná. Olyat aki ért is hozzá .

Ha egy helyre beírod a kérdést az is elég.aki tud válaszol
Elküldve
  On 2015. 02. 13. at 7:31, Cserenkov írta:

Az szép! :) Szerencséd volt vele. A lendkerék, generátor, stb általában azért jóval korábban megadja magát.

Az autó 3 éves koráig futotta le az említett km-t. Hétfőtől péntekig minden nap megjárta Kazincbarcika-Miskolc-Gödöllő távot oda-vissza. Az út nagy részét autópályán futotta egyenletes sebességgel. Szerintem ez volt a titka a hibamentes üzemmódnak.

Elküldve
  On 2015. 02. 14. at 20:02, Kombitomi írta:

Az autó 3 éves koráig futotta le az említett km-t. Hétfőtől péntekig minden nap megjárta Kazincbarcika-Miskolc-Gödöllő távot oda-vissza. Az út nagy részét autópályán futotta egyenletes sebességgel. Szerintem ez volt a titka a hibamentes üzemmódnak.

Az inkább km függő, mint kor, szerintem. Lehet, de az enyém is megkapja minden héten a Pécs-Budapest-Pécs távot, de azért kopó-fogyó alkatrészek cseréje előfordul.

Az biztos, hogy a folyamatos egyenletes haladás egy kilóméterre vetítve sokkal kevésbé terheli, koptatja a technikát, mint a rövid távú városi használat.

Elküldve

Sziasztok.Opel astra j 1.7cdti 2011-es évjárat.Probléma 1500-as fordulattól remeg az autó 2000-es fordulatig. üresben és menetközben is csinállja zörgés hallatszik a motorból főleg hidegen.olyan mintha le akrna fulladni remeg vissza kell váltani mintha rázópadon lenne 2000 fölött abbahaggya.128000km van benne németből lett behozva le van infózva valós km.Mi lehet a baja?Köszi a válaszokat.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.