Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Ahogyan a képen látod az tartsa, a 2-es számmal jelölt részen van beakasztva az ülőlap. Ha az elol kiakadt akkor hátrafelé kell még nyomnod majd huzni felfelé persze mind két oldalon így tegyél. Legalábbis nekem így sikerült egyesével kiszedni. Ha nem menne akkor még próbáld nem csak hátrafelé hanem egy picit lefelé is nyomni, majd felhúzni. Sok sikert :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia
p0180 Üzemanyag hőmérséklet-érzékelő áramkör

Nem lett mostanában a gázolajszűrőd cserélve?

Azt hiszem ha a gázolajszűrő alján levő csatlakozó nincs visszadugva,vagy rosszúl csatlakozik akkor van ez a hibakód.

Nekem egyszer elfelejtették visszadugni és még ott a szervizben indítás után egyszerre világított a sárga kulcs és úgy emlékszem valami ilyen hibakódot dobott.Miután visszadugták egyszerre megszűnt...

ECN 018007 pontosítom! Merre keressem hibát Gázolajszűrő tartály tetején lévő csat vagy alján lévő?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia

p0180 Üzemanyag hőmérséklet-érzékelő áramkör

Nem lett mostanában a gázolajszűrőd cserélve?

Azt hiszem ha a gázolajszűrő alján levő csatlakozó nincs visszadugva,vagy rosszúl csatlakozik akkor van ez a hibakód.

Nekem egyszer elfelejtették visszadugni és még ott a szervizben indítás után egyszerre világított a sárga kulcs és úgy emlékszem valami ilyen hibakódot dobott.Miután visszadugták egyszerre megszűnt...

Valószínű akkor az lehet mert volt csere köszönöm válaszod! Ma Meg is nézem!!

Üzemanyag hőmérsékletet miért nézi "kompjuter"?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Ha letud levegősödni Üzemanyag rendszer a tankba .. akkor okozhat indulás problémát? 1,9cdti 88kw üzemanyag tank alja kicsit dieseles...

Ac pumpába van visszacsapó szelep??? Résolajon keresztül letud levegősödni? Valakinek nem volt hasonló problémája ha áll egy napot az autó nehezen indul fehéres füsttel....

Válaszokat előre köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Ha letud levegősödni Üzemanyag rendszer a tankba .. akkor okozhat indulás problémát? 1,9cdti 88kw üzemanyag tank alja kicsit dieseles...

Ac pumpába van visszacsapó szelep??? Résolajon keresztül letud levegősödni? Valakinek nem volt hasonló problémája ha áll egy napot az autó nehezen indul fehéres füsttel....

Válaszokat előre köszönöm!!

Én akkor jártam így,amikor nem lett megfelelően elvégezve a gázolajszűrő csere. vectra b 2,0 dtinél meg nem lett kicserélve a szűrőház csavarja alatti gumitömités,és ott levegősödött le. corsa c-nél (z13dt) a szűrőházba bemenő cső rögzitése kopott ki,ott levegősödött leállítás után.menet közben meg csöpögött a lé. astra h-nál a szerelő alácsípett a menetnek egy tömítést,mikor rakta össze a szürőházat. ugyanez a hiba.. Jó keresgélést.. :-D sztem menj a szag után...ahol levegőt szív leállításkor,ott valószínű,hogy folyatni is tud.. ha csumpis a tank alja,lesd meg a csatlakozásokat,csöveket,lehet elakadtál valahol.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én akkor jártam így,amikor nem lett megfelelően elvégezve a gázolajszűrő csere. vectra b 2,0 dtinél meg nem lett kicserélve a szűrőház csavarja alatti gumitömités,és ott levegősödött le. corsa c-nél (z13dt) a szűrőházba bemenő cső rögzitése kopott ki,ott levegősödött leállítás után.menet közben meg csöpögött a lé. astra h-nál a szerelő alácsípett a menetnek egy tömítést,mikor rakta össze a szürőházat. ugyanez a hiba.. Jó keresgélést.. :-D sztem menj a szag után...ahol levegőt szív leállításkor,ott valószínű,hogy folyatni is tud.. ha csumpis a tank alja,lesd meg a csatlakozásokat,csöveket,lehet elakadtál valahol.

Így indul tied is hasonlókép produkált tüneteit.....???
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok
Új tag vagyok és így még nem keresgéltem, de a problémám a következő Astra h 1.7(z17dtr denso)

-sok részecskeszűrő regenerálási próbálkozás

-egyenetlen alapjárat picit táncol 50rpm (mióta megvan 120.000km)

-hidegen jobban sétál az alapjárat és olyankor kipufogón szürkés kékes füst enyhén.

Elhatároztam magam hogy:
-egy részecskeszűrő tisztítás, vagy tisztítattás jó lenne.kiégessem mint a trabikat oxygénnel?
- injektorokat, magasnyomásúpumpát kiszedem és elviszem bosch szervízbe bevizsgáltatni.
- leszedem szívósort, intercoolert és kimosok mindent.

Légyszives ne harapjátok le a fejem ha hülyeség inkább kérlek írjátok le ti mit csinálnátok vagy hogyan? Köszi

Még tanács kellene az alábbi hibákról:

- ecn 068302
- ecn 068304
-ecn 042A07
-ecn 242F66

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Új tag vagyok és így még nem keresgéltem, de a problémám a következő Astra h 1.7(z17dtr denso)

-sok részecskeszűrő regenerálási próbálkozás

-egyenetlen alapjárat picit táncol 50rpm (mióta megvan 120.000km)

-hidegen jobban sétál az alapjárat és olyankor kipufogón szürkés kékes füst enyhén.

Elhatároztam magam hogy:

-egy részecskeszűrő tisztítás, vagy tisztítattás jó lenne.kiégessem mint a trabikat oxygénnel?

- injektorokat, magasnyomásúpumpát kiszedem és elviszem bosch szervízbe bevizsgáltatni.

- leszedem szívósort, intercoolert és kimosok mindent.

Légyszives ne harapjátok le a fejem ha hülyeség inkább kérlek írjátok le ti mit csinálnátok vagy hogyan? Köszi

Még tanács kellene az alábbi hibákról:

- ecn 068302

- ecn 068304

-ecn 042A07

-ecn 242F66

Köszönöm

Szia!

0638- izzításprobléma, a motorvezérlő és az "izzításvezérlő" közötti kommunikáció hibája (nehezebben indulhat). Lehetséges, hogy az utolsó szám a gyertyákat különbözteti meg.

0642- ez nekem is van. Ha minden igaz, akkor a kipufogógáz hőmérséklet jeladó lesz a hunyó. Érdemes átnézni a vezetéket, nálam pl. szakadt azért jelez, de lehet, hogy koszos a szonda része.

242F66- ez meg a részecskeszűrő jelzése, elméletileg azt jelzi, hogy telített, ezt kellene gyorsan orvosolni.

A részecskeszűrő menet közben regenerálja magát. Ezt próbáltad már, vagy tudod mi ez? Egyébként az is valószínű, hogy a hőmérséklet jeladó hibája miatt nem indul be a regenerálás, szóval először azt ellenőrizném, javítanám. Ebből a jeladóból kettő van (legalábbis az enyémben), darabja 50 ezer körül mozog. De, ha szerencséd van, akkor lehet, hogy elég egy tisztítás, vagy ha szakadt, akkor egy forrasztás. Azzal viszont hozzáértő embert keress meg.

A szívósor tisztítás ráférhet, de én a többihez nem nagyon nyúlnék egyelőre. A másik, hogy tedd rá gépre és töröld a hibakódokat (ha pedálteszttel olvastad ki őket). Törlés után úgyis láthatod, hogy melyik hiba az, ami élő. Ráadásul a részecskeszűrő (DPF) telítettségét is tudod ellenőrizni. Nyilván, ha a "kulcsosautó" ikon világít, akkor van olyan hiba, ami még aktuális, de ettől a többi lehet, hogy már nem az.

Ja, és izzítógyertyákat sem ártana megnézni, mennyit bírnak,- jön a hideg- hátha cserélni kell és azzal valamennyivel beljebb vagy, meg télen sem maradsz hoppon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A gép: Astra 1.7 cdti (z17dth)

A hiba: kulcs felvillan autópályán és ezt követően 5-ös sebességi fokozatban 3000-nél nem pörög többet, padlógáznál, de megy. Kérdés: érdemes-e vele így közlekedni, vagy azonnal tegyem le az autót és szerviz?

Hibakódok: 056003/161450/050074

Üdv,Norbi

Módosítva : nantal
Link to comment
Megosztás:

Szia!

0638- izzításprobléma, a motorvezérlő és az "izzításvezérlő" közötti kommunikáció hibája (nehezebben indulhat). Lehetséges, hogy az utolsó szám a gyertyákat különbözteti meg.

0642- ez nekem is van. Ha minden igaz, akkor a kipufogógáz hőmérséklet jeladó lesz a hunyó. Érdemes átnézni a vezetéket, nálam pl. szakadt azért jelez, de lehet, hogy koszos a szonda része.

242F66- ez meg a részecskeszűrő jelzése, elméletileg azt jelzi, hogy telített, ezt kellene gyorsan orvosolni.

A részecskeszűrő menet közben regenerálja magát. Ezt próbáltad már, vagy tudod mi ez? Egyébként az is valószínű, hogy a hőmérséklet jeladó hibája miatt nem indul be a regenerálás, szóval először azt ellenőrizném, javítanám. Ebből a jeladóból kettő van (legalábbis az enyémben), darabja 50 ezer körül mozog. De, ha szerencséd van, akkor lehet, hogy elég egy tisztítás, vagy ha szakadt, akkor egy forrasztás. Azzal viszont hozzáértő embert keress meg.

A szívósor tisztítás ráférhet, de én a többihez nem nagyon nyúlnék egyelőre. A másik, hogy tedd rá gépre és töröld a hibakódokat (ha pedálteszttel olvastad ki őket). Törlés után úgyis láthatod, hogy melyik hiba az, ami élő. Ráadásul a részecskeszűrő (DPF) telítettségét is tudod ellenőrizni. Nyilván, ha a "kulcsosautó" ikon világít, akkor van olyan hiba, ami még aktuális, de ettől a többi lehet, hogy már nem az.

Ja, és izzítógyertyákat sem ártana megnézni, mennyit bírnak,- jön a hideg- hátha cserélni kell és azzal valamennyivel beljebb vagy, meg télen sem maradsz hoppon.

Köszönöm a korrekt választ!

Az izzítás valószinűleg valóban hibaás egy gyertya "pipa" szerintem nem érintkezik rendesen mert már op-com-mal néztem. A kipufogó hőmérséklet jeladó nekem is szakadt. :(

Regenerálni regenerál így is de sajna ha végigcsinálja vagy csináltatom akkor is táncol az alapjárat.

Két éve megvan ez a jelenség ami inkább hideg motornál jelentkezik. Valamint akkor ha nem várom meg a 70 celsius környékét akkor gyorsításnál szabályosan csörög a motor. Tudom mielőtt megszólnál nem bántom hidegen de előfordult már hogy eme hőfok alatti értéknél gyorsítottam. Ha eszedbejut még valami kérlek írd köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A gép: Astra 1.7 cdti (z17dth)

A hiba: kulcs felvillan autópályán és ezt követően 5-ös sebességi fokozatban 3000-nél nem pörög többet, padlógáznál, de megy. Kérdés: érdemes-e vele így közlekedni, vagy azonnal tegyem le az autót és szerviz?

Üdv,Norbi

Szia!

Elsőként pedálteszttel olvasd ki a hibakódokat, talán okosabb leszel tőle.

Link to comment
Megosztás:

Létezik, hogy a Z17DTJ motornál a légtömegmérő levegő hőmérséklet jeladója nincs bekötve? TIS szerint be van (csatlakozóban sárga vezeték 3-as láb ), de az OP-COM 21 fokot ír a beszívott levegőre, pedig csak 9 fok van.

Mikor nezted? Mindig 21, vagy azert valtozik? A levegovel tortenik ez-az, mielott eleri a meresi pontot, igy lehet melegebb a kulso homersekletnel, plane, ha az egesz motor is meleg mar...

Link to comment
Megosztás:

Mikor nezted? Mindig 21, vagy azert valtozik? A levegovel tortenik ez-az, mielott eleri a meresi pontot, igy lehet melegebb a kulso homersekletnel, plane, ha az egesz motor is meleg mar...

Hideg motornál néztem, kb fél percet járt. Csak most tünt fel, mert hideg van. Nyáron nem figyeltem.

A kocsi hosszabb úton mindig hoz töltőlevegő nyomáshibát. A turbó nem rég lett kitakarítva az biztos jó. A MAP szenzort kitakarítottam. Légtömegmérőre gyanakszom. A légtömegmérőig nem sok minden történik a levegővel, csak átmegy a légszűrőn. Vagy a diagnosztikában írt hőmérséklet másik érzékelőtől jön?

Link to comment
Megosztás:

Hideg motornál néztem, kb fél percet járt. Csak most tünt fel, mert hideg van. Nyáron nem figyeltem.

A kocsi hosszabb úton mindig hoz töltőlevegő nyomáshibát. A turbó nem rég lett kitakarítva az biztos jó. A MAP szenzort kitakarítottam. Légtömegmérőre gyanakszom. A légtömegmérőig nem sok minden történik a levegővel, csak átmegy a légszűrőn. Vagy a diagnosztikában írt hőmérséklet másik érzékelőtől jön?

Idovel az egesz motorter felmelegszik, a szuron valo atszivas is surlodassal jar, tehat 21 fok siman lehet, bar fel perc utan talan sok. De ez csak elmelkedes, fogalmam sincs, mi a jo ertek, de azert a 21 nem olyan, ami onmagaban nekem gyanus lenne.

Viszont eloszor azt a nyomashibat kene kideriteni, mitol van...

Link to comment
Megosztás:

Üdv minden márkatársnak!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a turbó vákuumcsövének sérülése okozhatja-e a turbó nem megfelelő működését?

(Szitu: szervíz lámpa kigyulladt, számítógép fel, s nem megfelelő feltöltést írt hibának. Hibakód kiütve, lámpa kussol, de a kocsi nem húz a megszokott :) 1800-as tartománytól. Sőt. Olyan, mint egy sima diesel.)

Valaki találkozott már hasonló problémával???

Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Üdv minden márkatársnak!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy a turbó vákuumcsövének sérülése okozhatja-e a turbó nem megfelelő működését?

(Szitu: szervíz lámpa kigyulladt, számítógép fel, s nem megfelelő feltöltést írt hibának. Hibakód kiütve, lámpa kussol, de a kocsi nem húz a megszokott :) 1800-as tartománytól. Sőt. Olyan, mint egy sima diesel.)

Valaki találkozott már hasonló problémával???

Előre is köszönöm a válaszokat!

találkoztam már a jelenséggel.azért ha hibakódot irsz,egyszerübb.az 1.3 cdti corsám csinált hasonlót.főleg emelkedőn.szervizlámpa,letilt,gyujtás le,vissza,és megy.a hibát a turbó takaritása oldotta meg.a geometria és a nyomás-eleresztő szelep volt alaposan koxos.

astra h 1.9 cdti nél a vákum csővel volt problémám.érdemes egy csövet rakni a turbón lévő szabályzóra,és belefujással megyőződni,hogy nincs-e kiszakadva.igy a müködését is ellenőrizheted.ha oké,akkor vsz a cső a ludas. ha kézben van,ellenőrizhető...

a turbóm jelenleg is takaritásra szorulna: nagy sebességen,teljes gáznál szervizlámpa,hibakód...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Tagok!

Astra H 1.7 cdti z17dtr alapjárata ingadozik, mi okozhatja ezt? Utánna olvasgatva az üzemanyag nyomásszabályozó szelepre gondolok.

Ha a nyomás ingadozik, akkor a szelep cseréje megoldás lehet. Nézzetek élő adatot op-commal,

vagy tech2-vel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.